367703
Książka
W koszyku
ANALIZA LITERATURY I TEORETYCZNE PODSTAWY POJĘCIOWYCH BADAŃ: R. I. Determinanty rozwoju zawodowego jednostki i ich teoretyczne podstawy ; 1. Teoretyczne przesłanki rozwoju zawodowego człowieka ; 2. Czynniki determinujące rozwój zawodowy jednostki ; Okres rozwoju zawodowego człowieka ; Kierunki działania w zakresie stymulacji rozwoju zawodowego dzieci i młodzieży ; R. II. Problemy wyboru zawodu i kształcenia zawodowego przez młodzież niepełnosprawną w świetle dotychczasowych badań ; 1. Rys historyczny rozwoju orientacji i poradnictwa zawodowego ; 2. Pedagogiczno-psychologiczne podstawy orientacji zawodowej uczniów szkół podstawowych ; 3. Młodzież niepełnosprawna jako problem społeczny ; Przygotowanie do życia młodzieży niepełnosprawnej w polskim systemie oświatowym ; 5. Znaczenie racjonalnego wyboru zawodu i kierunku kształcenia zawodowego przez młodzież niepełnosprawną ; 6. Analiza podstawowych pojęć ; Cz. II. METODOLOGIA BADAŃ: R. III. Podstawy metodologiczne badań własnych: 1. Przedmiot i cele badań ; 2. Problemy i hipotezy badawcze ; 3. Zmienne objęte badaniami i ich wskaźniki ; 4. Metody i techniki badań ; 5. Charakterystyka badanej grupy ; 6. Sposób zbierania materiału i jego opracowanie ; Cz. III. WYNIKA BADAŃ I ICH ANALIZA: R. IV. Wybór zawodu i kształcenia zawodowego przez młodzież niepełnosprawną: 1. Stan zdrowia młodzieży klas ósmych i jego wpływ na wybór zawodu ; 2. Wpływ środowiska rodzinnego na poziom orientacji zawodowej uczniów niepełnosprawnych ; 3. Zróżnicowanie społeczno-demograficzne środowiska uczniów i jego wpływ na plany i aspiracje związane z wyborem zawodu ; 4. Praca orientacyjna szkoły podstawowej i jej wpływ na wybór zawodu przez młodzież niepełnosprawną ; 5. Wpływ działalności poradni wychowawczo-zawodowej i poradni medycyny szkolnej w zakresie orientacji zawodowej młodzieży niepełnosprawnej ; R. V. Czynniki wspomagające optymalizację zawodu przez uczniów z odchyleniem w stanie zdrowia i rozwoju ; 1. Optymalizacja rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz ich przygotowanie do wyboru zawodu ; 2. Projektowanie zmian w zakresie doskonalenia procesu orientacji zawodowej i szkolnej młodzieży niepełnosprawnej ; 3. Usprawnienie diagnostyki i orzecznictwa w toku doradztwa pedagogiczno-zawodowego dla młodzieży niepełnosprawnej ; 4. Uwagi końcowe.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [340]-349, wykaz dokumentów s. 349-353.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej