Montessori Maria (1870-1952)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2476)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1638)
Vandenberg Patricia
(1299)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(795)
Montessori Maria (1870-1952)
(-)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(664)
Doyle Arthur Conan
(646)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(604)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(516)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(465)
Maybach Viola
(458)
Buchner Friederike von
(450)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(446)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Waidacher Toni
(441)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Hackett Pete
(431)
Prus Bolesław (1847-1912)
(404)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Roberts Nora (1950- )
(399)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Verne Jules
(390)
Fabianowska Małgorzata
(383)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Steel Danielle (1947- )
(358)
Twain Mark
(355)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
May Karl
(345)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Poe Edgar Allan
(333)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(307)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(296)
Dönges Günter
(287)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Zimnicka Iwona (1963- )
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(249)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
King Stephen (1947- )
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(238)
Conrad Joseph
(236)
Montgomery Lucy Maud
(236)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(232)
Barner G.F
(231)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Palmer Roy
(215)
Szulc Andrzej
(215)
Oppenheim E. Phillips
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wells H. G
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Mazan Maciejka
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
2001-
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Holandia
(2)
Język
polski
(5)
Temat
Metoda Montessori
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Nauczanie początkowe
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(4)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz – i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori”. Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki. Kiedy przyjmujemy do naszego Casa dei Bambini trzylatka, przyjmujemy człowieka, który żyje od bardzo dawna. W kategoriach arytmetycznych taka osoba ma trzy lata. W kategoriach rozwoju życiowego jest człowiekiem, który ma za sobą pełen cykl życiowy i zgromadził całe bogactwo życiowych doświadczeń. Nie popełnimy błędu mówiąc, że witamy w Casa dei Bambini bohatera, który dokonał wspaniałego podboju, stoczył wiele wygranych bitew, odniósł liczne rany, cierpiał i wyszedł z tego cało. Tego, kto do nas przychodzi, można uznać za człowieka czcigodnego ze względu na swój wiek i zdobytą wiedzę, a nie za trzyletnie dziecko. Jeśli rozważycie tę kwestię wnikliwie, przekonacie się, że w ciągu pierwszych trzech lat życia odbywa się coś więcej niż tylko rozwój fizyczny. Stojące przed nami dziecko jest czymś na kształt cudu. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb - nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Formazione dell'uomo" 1949.
Tzw. Biblioteka Montessori.
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzeb i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? "O kształtowaniu się człowieka" to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”. "Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?" Z tekstu [https://ksiegarnia.pwn.pl/O-ksztaltowaniu-sie-czlowieka,778929452,p.html, dostęp 20.10.2020]
WPROWADZENIE: Sprzeczności, Czym jest Metoda Montessori?, Człowiek nieznany, Badania nad człowiekiem, Nasza społeczna współczesność, Zadanie nowej edukacji ; I. OBJAWIENIE NATURALNEGO PORZĄDKU W DZIECIACH ORAZ ZWIĄZANE Z TYM PRZESZKODY: Objawienie i przeszkody, Mentalna forma dzieciństwa, Mneme, Dyscyplina, Porządek i dobroć, Zdrowie i odchylenia, Podstawa wzrostu, Edukacja poszerzająca horyzonty ; II. UPRZEDZENIA NAUKI I EDUKACJI W SPOSOBIE POSTRZEGANIA DZIECKA: Przyswajanie kultury, Dziecko w ujęciu społecznym, Ombius ; III. MGŁAWICE: Człowiek i zwierzęta, Funkcja dziecka, Duchowy zarodek, Chłonny umysł, Adaptacja, Kontakt ze światem, Wnioski ; IV. ŚWIATOWY ANALFABETYZM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "La scoperta del bambino" 1950.
„Odkrycie dziecka” to synteza pism, w których Maria Montessori nakreśla swoją metodę pedagogiczną. Na łamach tej książki śledzimy rozwój psychiczny najmłodszych od momentu, w którym - po nauczeniu się mówić - wchodzą w interakcje z otaczającym je światem, aż do pierwszych lat nauki szkolnej. Opieka nad dzieckiem jest oparta na pracy twórczej. W centrum idei Marii Montessori znajduje się z jednej strony temat kształcenia nauczycieli i opiekunów, z drugiej - samo dziecko, jego percepcja, działania, zdolnością jego umysłu do uczenia się i odkrywania. Z połączenia tych elementów powstało innowacyjne podejście Marii Montessori, w którym chodzi o to, by „umieć przywołać człowieka, który drzemie w duszy dziecka” Maria Montessori (1870-1952) włoska lekarka i pedagożka, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami." [ksiegarnia.pwn.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "La mente del bambino : mente assorbente" 1948.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Wstęp ; Przedmowa do polskiego wydania ; R. 1. Dziecko w odbudowie świata ; R. 2. Edukacja dla życia ; R. 3. Okresy dorastania ; R. 4. Nowy kierunek ; R. 5. Cud stworzenia ; R. 6. Embriologia: zachowanie ; R. 7. Zarodek duchowy ; R. 8. Zdobycie niezależności ; R. 9. Sposób sprawowania opieki na początku życia ; R. 10. O mowie ; R.11. Wezwanie mowy ; R.12. Przeszkody i ich konsekwencje ; R. 13. Ruch i pełny rozwój ; R. 14. Inteligencja i ręka ; R. 15. Rozwój i naśladowanie ; R. 16. Od nieświadomego twórcy do świadomego pracownika ; R. 17. Dalsze doskonalenie z wykorzystaniem kultury i wyobraźni ; R. 18. Charakter i jego wady u dzieci ; R. 19. Społeczny wkład dziecka: normalizacja ; R. 20. Konstrukcja charakteru jest zdobyczą ; R. 21. Sublimacja instynktu posiadania ; R. 22. Rozwój społeczny ; R. 23. Spoista wspólnota ; R. 24. Błąd i jego korygowanie ; R. 25. Trzy stopnie posłuszeństwa ; R. 26. Nauczycielka montessoriańska i dyscyplina ; R. 27. Przygotowanie montessoriańskiej nauczycielki ; R. 28. Źródło miłości - dziecko.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112688 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej