Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(12)
Autor
Brown Blain
(2)
Bernard Sheila Curran
(1)
Bigda Aleksandra
(1)
Block Bruce A
(1)
Bukojemski Michał (1946- )
(1)
Downs William Missouri (1955- )
(1)
Dragović Nono (1945- )
(1)
Jóźwiak-Dragović Katarzyna
(1)
Kiełbasa Tomasz (operator)
(1)
Kosińska Karolina
(1)
Kuczbajska Magdalena
(1)
Millar Gavin
(1)
Mączyński Rafał
(1)
Ochnio Radosław
(1)
Oryl Agnieszka
(1)
Reisz Karel (1926-2002)
(1)
Russin Robin U. (1957- )
(1)
Simon Mark (1964- )
(1)
Spirydowicz Ewa
(1)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(1)
Starski Allan (1943- )
(1)
Wellins Mike
(1)
Wojnach Andrzej
(1)
Yewdall David Lewis (1951- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Animacja komputerowa
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Oświetlenie
(1)
Pisarstwo
(1)
Reżyseria
(1)
Reżyseria dźwięku
(1)
Scenografowie polscy
(1)
Starski, Allan (1943- )
(1)
Wideo
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Zdjęcia filmowe
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Film
(7)
Podręczniki
(5)
Film animowany
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film polski
(1)
Film reklamowy
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Scenariusz filmowy
(1)
Scenorys
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Documentary storytelling".
"Źródła i przypisy" s. 487-496. Indeks.
Ponad sto lat historii kina to rozwój techniki filmowej oraz sztuki opowiadania. Fabuła wypracowała kilka wzorców scenariuszowych rozpowszechnionych za pośrednictwem klasycznych książek (przetłumaczonych także na język polski). To dobrze i źle. Fabuła zunifikowała się, w jakimś sensie zglobalizowała, doszła do ściany. Znacznie dynamiczniej przebiega ewolucja filmu dokumentalnego. Przez 2/3 historii kina dominował film krótki, dziesięciominutowy, wyświetlany w kinie jako dodatek obok kroniki filmowej. Dokument pełnometrażowy był ewenementem. Dzisiaj proporcje odwróciły się. Krótkie dokumenty to wprawki warsztatowe, to domena festiwali filmowych. Pełnometrażowe dokumenty zdobyły sale kinowe, telewizja kocha cykle i seriale dokumentalne. Sheila Bernard widząc te zjawisko, jako pierwsza chyba, napisała książkę, trochę podręcznik, o tym jak takie długie dokumenty należy robić. O tym, że to jest OPOWIADANIE, do którego na niektórych etapach tworzenia należy podchodzić jak do fabuły... A dojście do ściany w dokumencie nie grozi... [Wydaw. Wojciech Marzec, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2833 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The visual story".
Bibliogr. s. 354-355. Indeks.
Jeśli nie miałeś szansy, by uczestniczyć w legendarnych seminariach Bruce'a Blocka o narracji, potrzebujesz tej książki! Ten bestseller oferuje przejrzyste spojrzenie na związki pomiędzy narracją/scenariuszem i wizualną strukturą filmu, wideo, animacji i gier. Nauczysz się, jak budować obrazy tak dokładnie, jak scenarzysta kreuje opowieść, a kompozytor muzykę. Rozumienie tej struktury pozwoli ci przekazywać nastroje i emocje, a co najważniejsze, odkryjesz decydujący związek między strukturą narracji i obrazu. Setki zamieszczonych w książce kolorowych przykładów określają te zasady jeszcze mocniej, niż tekst. Pomysły zawarte w tej pozycji pomogą scenarzystom, reżyserom, fotografom, animatorom, twórcom gier, scenografom i montażystom, którzy chcą zrozumieć i wykorzystywać strukturę wizualną. [www.azymut.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cinematography : sztuka operatorska / Blain Brown ; [tł. Agnieszka Oryl]. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydaw. Wojciech Marzec, 2016. - XVIII, 501 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
„Cinematography Sztuka Operatorska” to klasyczny, zręcznie napisany przewodnik rzemiosła i artyzmu sztuki operatorskiej dla operatorów i reżyserów. Autorem książki jest niezwykle ceniony filmowiec - Blain Brown - reżyser, operator i scenarzysta, który napisał również fantastyczny podręcznik ”Światło w filmie”. Zakres wiedzy operatora filmowego w dużej mierze pokrywa się z wiedzą niezbędną do wykonywania zawodu reżysera. Autor obrazu powinien wykazać się ugruntowaną znajomością terminologii, jaką posługuje się reżyser oraz założeń, na których opiera się jego praca. Podstawowym założeniem książki ” Cinematography (…)” jest wiec z jednej strony wprowadzenie w dziedzinę filmowania i profesjonalnej sztuki operatorskiej zarówno w środowisku filmowym, jak i wideo, HD czy w każdym innym formacie realizacji obrazu. Z drugiej zaś strony - zależy nam na usprawnieniu komunikacji między dwoma ważnymi pionami realizatorskimi - reżyserem i operatorem - oraz wypracowanie jednolitego języka, który posłuży osiągnięciu dobrego rezultatu wspólnych wysiłków. [Wydaw. Wojciech Marzec, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2831 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Światło w filmie / Blain Brown ; [przekł. Karolina Kosińska]. - Wyd. 4. - Warszawa : Wydaw. Wojciech Marzec, 2015. - [6], 299 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
Tyt. oryg.: "Motion picture and video lighting".
Indeks.
"Światło w filmie" jest niezastąpionym przewodnikiem po fascynującym świecie filmowego światła. Książka szeroka nakreśla wszelkie aspekty techniczne, estetyczne i praktyczne oświetlenia filmu. Jest to podręcznik, który pokaże nie tylko jak oświetlać, ale również wyjaśni dlaczego. Napisany przez profesjonalistę, autora branżowej biblii "Cinematography. Sztuka operatorska", analizuje teorie światła i koloru, opisuje wyposażenie i techniki, które sprawiają, że każda scena wygląda najlepiej jak to możliwe. Książka uczy zarówno o historii oświetlenia, jak i przedstawia nowoczesny sprzęt i techniki HD. Od pierwszych stron wiadomo, że mamy do czynienia z profesjonalnym, rzeczowym tekstem, pisanym nie przez teoretyka, lecz specjalistę i operatora. Autor opisuje tajniki pracy oświetleniowca przy użyciu wielu ilustracji, zdjęć i poręcznych diagramów. Wybierz się z nami w podróż na plan filmowy, gdzie autor demonstruje procedury techniczne i objaśnia działanie sprzętu w konkretnych ujęciach! [Wydaw. Wojciech Marzec, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza i jak do tej pory jedyna w Polsce książka, poruszająca tematykę reżyserii i produkcji filmu reklamowego. Napisana przez fachowców z dwóch dopełniających się branż: filmowej i reklamowej. W niezwykle ciekawy i nigdzie na świecie niepraktykowany dotąd sposób zestawia punkt widzenia dyrektora kreatywnego agencji reklamowej, decydującego o tym, który z reżyserów dostanie zlecenie oraz reżysera, wykonującego to zlecenie. Czytelnik dowie się, co zrobić, aby dostać się do branży i jak się w niej utrzymać, jak radzić sobie z klientem na planie, czego oczekuje od niego agencja reklamowa, jakie pułapki mogą czyhać na niego na każdym etapie tworzenia filmu reklamowego, zarówno wysoko, jak i niskobudżetoergo. Książka jest pełnym kursem reżyserii filmowej, dostarcza szerokiej wiedzy o rzemiośle reżyserskim, przeprowadzając czytelnika przez cały proces przygotowań, produkcji i postprodukcji filmu. Bogata w anegdoty, ilustrowana przykładami storyboardów, shootingboardów, eksplikacji reżyserskich, kosztorysów i innych materiałów z prawdziwych produkcji reklamowych, zaopatrzona w przydatny słowniczek slangu branżowego, stanowi kopalnię wiedzy praktycznej. [Wydaw. Wojciech Marzec, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Filmogr. przy biogramach.
Książka Jak zdać do szkoły filmowej, czyli kino w pigułce przeznaczona jest dla osób, które chcą zdawać do szkół filmowych lub do szkół, które w swojej ofercie dydaktycznej posiadają kierunki filmowe. Książka będzie również bardzo pomocna osobom już studiującym w przebrnięciu przez ciężki okres sesji. Książka zawiera doskonale wyselekcjonowaną wiedzę filmową w czterech działach, które w kompleksowy sposób przygotują do egzaminów przyszłego kandydata na filmowca. Poruszone są tematy związane z: kinem światowym, filmem polskim, mediami oraz przedstawione są biografie znanych reżyserów. Na każdy temat w książce poświęcona jest tylko jedna kartka, która jednak zawiera całość niezbędnej wiedzy. Ponadto podsumowania poszczególnych działów i testy sprawdzające pomogą kandydatowi zweryfikować poziom nabytej wiedzy. Jak zdać do szkoły filmowej, czyli kino w pigułce to jedyna pozycja wydawnicza, która oparta jest na bazie praktyk egzaminacyjnych z wielu lat z różnych szkół zarówno publicznych, jak i prywatnych. [Wydaw. Wojciech Marzec, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2840 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: "Biblia" dla montażystów i reżyserów - światowy bestseller od przeszło 50 lat!
Tyt. oryg.: "The technique of film editing".
Bibliogr. s. 395-396.
"Technika montażu filmowego" Karela Reisza i Gavina Millara to pozycja legendarna, nie bez przyczyny nazywana jest biblią montażystów. Wprowadza ona czytelnika we arkana pracy w montażowni. Nie jest to jednak książka o trikach dostępnych w programach do edycji - w tym celu należy sięgnąć po jeden z wielu dostępnych na rynku poradników. Praca Reisza i Millara jest znacznie głębsza, bo dotyczy samej istoty montażu - mówi o tym jak go zrozumieć, poczuć jego rytm i sprawić, by stał się naturalnym środkiem wyrazu. Karel Reisz i Gavin Miller wprowadzają w czytelnika w każdy aspekt rzemiosła, jakim jest montaż filmowy. Są to zwięzłe historie i opisy stylów montażu filmowego, odnoszące się do każdego gatunku filmowego. Również ujęte zostały szczególne wymagania kina panoramicznego, Verite oraz awangardy. Ukazuje różnice w „szybkości” montażu i wpływ jego na efekt dramatyczności. To książka, którą każdy współczesny filmowiec, w tym montażysta filmowy, musi mieć po prostu „w głowie”. Mają Państwo w ręku arcydzieło klasyki wydawniczo-filmowej światowego formatu. Legendarny reżyser Anthony Asquith powiedział, że ta książka jest absolutnie niezbędna dla każdego montażysty filmowego i dla każdego inteligentnego filmowca. Ostatnio mówi się, że to najbardziej udany podręcznik filmowy i miał wielki wpływ na technikę i rozwój światowego kina. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawidłowa forma nazwy pierwszego autora: Robin U. Russin - na okł. i w nocie o aut.
Bibliogr. s. 386-388. Indeks.
Dobrze napisany, wszechstronny i wyczerpujący, ze świetnymi przykładami scenariuszy, nowatorskimi i wypróbowanymi technikami pisania. Zawiera mądre rady doświadczonych scenarzystów i anegdoty związane z pisaniem. Ten jedyny w swoim rodzaju podręcznik do nauki scenopisarstwa okaże się pomocnym zarówno dla początkujących jak i już zawodowych scenarzystów, dzięki, któremu będą oni mogli lepiej pisać i sprzedawać scenariusze. [Wydaw. Wojciech Marzec, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
"Książka pokazuje całe spektrum możliwości pracy storyboardzisty, oferuje multum ciekawostek i tajników zawodowych, wywiady z twórcami storyboardów. Cieszę się, że taka książka powstała i jest już u nas dostępna. Stanowi ona bardzo dobry wstęp do sztuki storyboardu, nie tylko dla tych, którzy chcą się tym zagadnieniem zajmować zawodowo, ale także dla tych wszystkich, którzy po prostu chcą poznać kulisy powstawania filmu. Rodzi się u nas kultura storyboardu, którą należy pielęgnować..." [ze Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenografia / Allan Starski, Irena A. Stanisławska. - Warszawa : Wydaw. Wojciech Marzec, 2013. - 207 s., [64] s. tabl. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
Filmogr. s. 203. Indeks.
"Scenografia" Allana Starskiego to wejście w magiczny świat filmu i odkrywanie jego wizualnej siły. Przewodnikiem jest wybitny Polak, laureat Oscara i współpracownik najlepszych reżyserów, na czele ze Stevenem Spielbergiem, Andrzejem Wajdą i Romanem Polańskim, który opowiada o swojej pracy z pasją i bezpośrednio, dzieląc się rozwijanymi od wielu lat umiejętnościami oraz ujawniając kulisy powstawania największych światowych produkcji. Istotnym walorem książki są liczne unikalne dokumenty, rysunki, szkice i fotosy, których oglądanie jest nie tylko nauką, ale i ucztą dla oczu. [Wydaw. Wojciech Marzec, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Myśleć animacją" (...) Mike'a Wellinsa jest zgodnie ze swoim podtytułem wymarzonym podręcznikiem dla filmowców, animatorów, producentów, montażystów, reżyserów i twórców gier. Dlaczego wymarzonym? Ponieważ z jednej strony omawia konkretne aspekty tworzenia filmu animowanego, zaś z drugiej - porządkuje i uzupełnia wiedzę dotyczącą podstaw sztuki filmowej, czyli opowiadania ciekawej wizualnie historii. Dużym atutem książki Wellinsa są również wywiady z twórcami parającymi się tym gatunkiem na co dzień, którzy dzielą się swą praktyczną wiedzą w sposób otwarty i bezpośredni. To właśnie od nich, pełnych pasji, dobrych pomysłów, otwartych na świat "nauczycieli ruchu i życia" warto uczyć się tej jakże trudnej i wspaniałej sztuki, jaką jest animacja. [Wydaw. Wojciech Marzec, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2654, Wyp.Muz.Księg 2830 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The practical art of motion picture sound" 2007.
Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka - wszechstronnie bada temat dźwięku dla obrazów filmowych i produkcji telewizyjnych z naciskiem na rzeczywiste problemy i rozwiązania. Książka pokazuje, jak osiągnąć wspaniały dźwięk mimo niewielkiego budżetu, braku sprzętu i niekoniecznie idealnych warunków nagrania. Dzięki doświadczeniu autora, innych najlepszych specjalistów od dźwięku i mocnemu ugruntowaniu praktycznych technik, ta książka dostarcza przykładów wziętych z pracy na planie i odpowiednich danych technicznych, jak również oceny i zrozumienia procesów związanych z powstawaniem artystycznego dźwięku. Bada dźwięk z punktu widzenia głównych specjalistów dźwięku na planie, którzy nie tylko opisują współczesne metody pracy, ale również dzielą się praktycznymi poradami, które przeprowadzą czytelnika bezpiecznie przez mnóstwo pułapek. [Wydaw. Wojciech Marzec, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2838 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej