Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(48)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(15)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Okuniewski Juliusz
(6)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Baczała Ditta
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Bowers Keri
(1)
Delaney Tara
(1)
Dziak Artur (1933- )
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Knapp Julie
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Lara Joanne
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Lorens Gabriela
(1)
Melillo Robert
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sher Barbara (1935- )
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Teitelbaum Philip
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Truszkowska Maria
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Voss Angie
(1)
Williams Katrina (pediatra)
(1)
Wintgens Alison
(1)
Więcek-Poborczyk Izabela
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Zielińska Monika (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Rodzice
(15)
Nauczyciele
(9)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Logopedzi
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Terapeuci
(3)
Pedagodzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Autyzm
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Leczenie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Wychowanie
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Metoda Montessori
(2)
Muzyka
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Psychoterapia
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zmysły
(2)
Agresywność
(1)
Audiacja
(1)
Choreoterapia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Muzycy
(1)
Muzyka tła
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychologia
(1)
Publiczność
(1)
Reforma oświaty
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Słuchanie
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowanie
(1)
Świadczenia zdrowotne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(13)
Edukacja i pedagogika
(12)
Kultura i sztuka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Językoznawstwo
(1)
Opracowanie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Wstęp do terapii poznawczo-behawioralnej ; Modyfikacje konwencjonalnej terapii poznawczo-behawioralnej ; Edukacja efektywna ; Restrukturyzacja poznawcza ; Rozmówki ; Zestaw strategii emocjonalnych ; Strategie dodatkowe ; Historyjki społeczne ; Badania nad skutecznością programu "Poznajemy uczucia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112330 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108957 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges" 2005.
Bibliografia na stronach 227-231 i przy rozdziałach.
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
CZ. I. INTEGRACJA SENSORYCZNA I MÓZG: Integracja sensoryczna. Wprowadzenie pojęcia ; Rozwój integracji sensorycznej od środka. Działanie mózgu i waga bodźców: Część pierwsza. Działanie mózgu, Część druga. Waga bodźców. CZ. II. DYSFUNKCJA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ: Dysfunkcja integracji sensorycznej. Objawy, przyczyny, poziomy ; Zaburzenia układu przedsionkowego. Zmysł ruchu i jego wpływ na rozwój różnych umiejętności ; Dyspraksja rozwojowa. Proces nauki nowych umiejętności motorycznych, które sprawiają trudności niektórym dzieciom ; Obronność dotykowa. Zmysł dotyku, czyli nadwrażliwość niektórych dzieci ; Percepcja wzrokowa i słuchowa i jej związek z nauką i językiem ; Dziecko autystyczne. Specjalne potrzeby dotyczące integracji sensorycznej i wyzwania związane z taką diagnozą. CZ. III. POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU STWIERDZENIA PROBLEMU: Diagnoza i leczenie. Zalety terapii integracji sensorycznej ; Rola rodziców. Udział rodziców w terapii dzieci z dysfunkcjami integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 130-144. Indeksy.
Streszcz. ang.
1. Zaburzenie w rozwoju ; 2. Różnicowanie diagnostyczne ; 3. Mowa jako szczególny aspekt różnicujący ; 4. Autyzm i niepełnosprawność intelektualna a zespół kruchego chromosomu X ; 5. Skala oceny zachowań autystycznych w diagnozie różnicującej i ocenie rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
CZ. I. WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA - ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE: 1. Wczesna interwencja logopedyczna - moda, postulat czy konieczność ; 2. Wczesna interwencja - różne podejścia, ujęcia, definicje ; 3. Wczesna interwencja logopedyczna - kiedy i jak? ; 4. Niedyrektywne metody wspomagania rozwoju mowy i terapii jego zaburzeń ; CZ. II. WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA - W OKRESIE WCZESNEGO DZIECIŃSTWA: 5. Rola wczesnej interwencji logopedycznej w zminimalizowaniu lub zapobieganiu nadwrażliwości oralnej u dzieci przedwcześnie urodzonych ; 6. Karmienie piersią wcześniaka jako ważny element wczesnej interwencji w okresie noworokowym i niemowlęcym ; 7. Protokół Oceny Umiejętności Ssania Piersi - narzędzie przydatne czy nie? Analiza wstępna ; 8. Neurofunkcjonalna reorganizacja według Beatriz Padovan ; 9. Terapia neurologopedyczna dziecka z odnawiającymi się torbielami ślinianek. Studium przypadku ; CZ. III WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA - W OKRESIE KRYZYSOWYM: 10. Wczesna interwencja - dyskurs o znaczeniu. Aspekt: satysfakcja z życia osób z niepełnosprawnością intelektualną (NI) ; 11. Profilaktyka jąkania i wczesna pomoc dziecka z jąkaniem ; 12. Codzienność życia dziecka z rzadką chorobą genetyczną i rola triady: rodzic-dziecko-terapeuta ; 13. Model terapii logopedycznej dla osób po laryngektomii całkowitej ; 14. Współpraca i wsparcie rodziców dzieci z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-104367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja ; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej ; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej ; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja ; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie ; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia ; 7. Sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wydanie 1 poszerzone (dodruk). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 278, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 184-199.
Metoda Dobrego Startu należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii przez wielozmysłowe uczenie się wzrokowo-słuchowo-dotykowo-kinestetyczno-ruchowe. W formie zabaw aktywizuje funkcje uczestniczące w procesie czytania i pisania oraz współdziałania między nimi, czyli integrację percepcyjno-motoryczną. Prezentowane tu podejście metodyczne sprzyja uczeniu się każdego dziecka. Wielką korzyść odnoszą przede wszystkim dzieci „ryzyka dysleksji"' dzieci dyslektyczne, a także dzieci o opóźnionym rozwoju. Metodę Dobrego Startu można stosować: w przedszkolach; w grupach 5-6-latków (rocznego obowiązkowego przygotowania do szkoły); w pierwszej klasie do nauki pisania i cyfr; w przedszkolu i kasach I-III do nauki języka angielskiego (Good Start Method for English); w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych; w grupach, klasach integracyjnych i specjalnych; a także w domu z własnym dzieckiem. [Harmonia Universalis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Magia u zarania medycyny, cywilizacje starożytne i początki chrześcijaństwa ; Chrześcijaństwo wobec magii ; Mroki średniowiecza f działalność Kościoła ; Okres renesansu i epoka oświecenia ; Wiek pary i elektryczności ; Cudowne uzdrowienia i leczenie cudami, czyli äokołocudowyö biznes ; äMedycynaö naturalna - to jest to! ; Lekarze broniący ludzi chorych, czyli głos wołający na puszczy ; Kontrataki animatorów magii i szarlatanerii oraz osób nawiedzonych i zwyczajnie głupich ; äCicer cum cauleö, czyli cudowności medycyny naturalnej ; 11. Placebo, czyli, będę się podobać ; Homeopatia ; Tajemna moc masażu ; Kręgarstwo, czyli mobilizacje, manipulacje i medycyna manualna, inaczej ämedycyna trzasków i upychańö ; Spadkobiercy medycyny leczącej metodą äjednego strzału Coulehama ; Akupunktura ; Aurikuloterapia ; Zioła są dobre na wszystko ; Magię zwalczaj magią ; Przewodnik po ämedycynie uzdrawiaczy i szarlatanów ; Targi, na których kupuje się zdrowie ; Uzyskiwanie äniezbędnej energii ; Odnowa biologiczna, czyli jak medycyna zatoczyła koło i powróciła do razury ; äŁagodneö terapie alternatywne w nowotworach ; Hipnoza i hipnotyzerzy ; Współczesne äpurgareö, czyli czyszczenie portfeli naiwnych ; Dlaczego pod koniec XX wieku doszło do niebywałej eksplozji magii, okultyzmu i szarlatanerii w medycynie? ; Osobliwości i uwarunkowania magii i okultyzmu ; Choroby z urojenia ; Marzenie o wiecznej młodości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A music learning theory for newborn and young children" 1997.
Bibliografia na stronach 168-171. Indeks.
Teoria uczenia się muzyki. Niemowlęta i małe dzieci, napisana z myślą o rodzicach i nauczycielach wczesnodziecięcej edukacji muzycznej, dotyczy kluczowego momentu w muzycznym rozwoju każdego człowieka, czyli okresu od narodzin do piątego roku życia. Przedstawione w niej rozważania, oparte na wieloletnich badaniach autora w zakresie nauczania muzyki, wyjaśniają, jak małe dzieci uczą się audiować oraz rozwijać rozumienie muzyki, a także dlaczego powinny one obcować z muzyką już od pierwszych chwil życia. Książka zawiera również wiele praktycznych wskazówek, które pomogą zmotywować dzieci i zachęcić je do audiowania zarówno w domu, jak i w przedszkolu. [Harmonia Universalis, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3153 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: "The selective mutism resource manual" 2001.
Na okładce: Dodatkowo 282 strony na płycie CD.
Indeks.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i - co ważne - dla rodziców, a także młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
Współfinansowanie: Uniwersytet Gdański ; Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
CZĘŚĆ I WYKONAWCA - ODBIORCA. DWIE STRONY MUZYKI I ICH WZAJEMNE RELACJE: Julia Kaleńska-Rodzaj - Kim jest artysta? Typologia współczesnych artystów a formowanie się tożsamości zawodowej młodych muzyków ; 2. Karolina Pietras - Odbiorca oddziałuje na wykonawcę ; 3. Rafał Lawendowski, Paweł Burakiewicz, Anna Gawlik, Iwona Prusko - Spostrzeganie społeczne osób posiadających kompetencje muzyczne ; 4. Marta Mrozowicz-Wrońska, Krzysztof Cipora, Karolina Czernecka - Psychologiczne determinanty odbioru afektywnego aspektu pokazu muzycznego ; Część II Muzyka jako narzędzie zmiany zdrowia: 5. Krzysztof Basiński - Muzyka łagodzi obyczaje... a ból? Badania nad analgetyczna rolą muzyki ; 6. Łucja Bieleninik - Muzykoterapia a więź emocjonalna ; 7. Ilona Poćwierz-Marciniak, Michał Kierzkowski, Karol Karasiewicz - Muzyka a zmiana nastroju u osób chorych somatycznie będących w trakcie hospitalizacji ; 8. Sylwia Makomaska - Droga do "makdonaldyzacji" doświadczenia słuchowego : refleksja nad obecnością muzyki tła w przestrzeni komercyjnej ; CZĘĆĆ III SŁUCHACZ W SFERZE MUZYKI: 9. Piotr Podlipniak - Egzogenne i endogenne aspekty struktury muzyki tonalnej ; 10. Ewa Klimas-Kuchtowa - Słuchacz kreuje muzykę ; 11. Anna Chęćka-Gotkowicz - Muzyka jako transcendencja : interpretator wobec otwartego horyzontu dzieł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 264-[279].
Publikacja jest przekrojowym studium krytycznym dotyczącym kształcenia dzieci na etapie początkowym. Korzystając z najnowszych trendów w pedagogice światowej oraz badań nad szkołą, Autorki dokonują szczegółowych analiz głównych obszarów edukacji wczesnoszkolnej (polonistycznej i matematycznej). Wiele miejsca poświęcają również koncepcjom kształcenia zintegrowanego. W prezentowanych zagadnieniach Autorki odwołują się bezpośrednio do praktyki szkolnej oraz najnowszych dokumentów reformy programowej. Ujawniając słabości tradycyjnej metodyki nauczania początkowego, nie pozostawiają czytelnika bez wskazówek i propozycji sposobów dokonywania zmiany edukacji. Prezentują liczne alternatywne rozwiązania i przykłady działań, w których pojawia się możliwość wspierania marginalizowanych i zaniedbywanych w tradycyjnej szkole sfer rozwoju najmłodszych uczniów. [Harmonia Universalis, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105848 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: "A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years : a step-by-step treatment manual including supporting materials for teaching 150 intermediate skills" 2014. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii. [Harmonia Universalis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Montessori : a modern approach" 1972.
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori – nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce. dr Mario M. Montessori Jr.
Montessori - wstęp historyczny ; Filozofia Montessori ; Metoda Montessori ; Montessori i rodzice ; Stosunek Montessori do pisania i czytania ; Dlaczego Montessori dziś?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Montessori : from the start" 2003.
Bibliografia na stronach 285-286. Indeks.
Rodzice zachwycają się korzyściami, jakie czerpią ich dzieci z edukacji Montessori, a współczesne badania potwierdzają odkrycia włoskiej lekarki. A co jeśli chcesz stworzyć dziecku warunki rozwoju oparte na myśli Marii Montessori już od samych narodzin? Czy istnieje metoda Montessori dla niemowląt? Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc swoim dzieciom w zadaniu samotworzenia od pierwszych miesięcy życia? Niniejsza książka zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Paula Polk Lillard i Lynn Lillard Jessen wykorzystały teorię Marii Montessori na temat wychowywania najmłodszych, aby przedstawić pełny program przeznaczony dla dzieci do trzeciego roku życia, uwzględniający wyposażenie i narzędzia, które Montessori obmyśliła dla niemowląt: od projektu sypialni, przez odpowiedniego rozmiaru stolik i krzesełko, dietę i przygotowanie posiłków, po ubrania i ruch. Autorki dają wskazówki, jak stworzyć piękne i funkcjonalne otoczenie, które ułatwi dziecku koncentrację uwagi. Biorąc pod uwagę okresy wrażliwe, omawiają pojęcia i czynności, takie jak ubieranie się, przygotowywanie jedzenia oraz nauka korzystania z toalety. Wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście, książka Montessori od początku stanowi praktyczny i przydatny poradnik, jak wychować spokojne, mądre i pewne siebie dzieci. [bonito.pl, 2020]
Oś czasu przedstawiająca rozwój dziecka ; Człowiek w pełni ; Powitanie noworodka ; Odkrywanie świata ; Dłoń i mózg ; Od raczkowania do koordynacji ; Praktyczne życie ; Higiena osobista ; Język i inteligencja ; Rozwój woli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F.3-37
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 153-[159].
Fonemy - czyli podstawowe jednostki systemu językowego ; Budowa i funkcjonowanie narządów mowy ; Ogólna charakterystyka głosek języka polskiego ; Opis gestów obrazujących ruchy artykulatorów - ©GORA ; Wykorzystanie gestów ©GORA w terapii logopedycznej ; Wybrane metody gestowe wspierające terapię logopedyczną ; Przykładowe scenariusze zajęć logopedycznych wspartych gestami ©GORA ; ©GORAw praktyce terapeutów i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Everyday Games for Sensory Processing Disorder" 2016.
Indeks.
Osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego wykazują podwyższoną lub obniżoną wrażliwość na określone bodźce, co w różny sposób wpływa na ich codzienność. Dla rodziców zapewnienie odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami sensorycznymi może stanowić nie lada wyzwanie. Niniejsza publikacja zawiera propozycje sprawdzonych zabaw, które wzmocnią nie tylko układ sensoryczny dziecka, lecz także więzi rodzinne. W książce znajdziesz: sto prostych, wesołych i skutecznych zabaw dla dzieci i rodziców; krótkie omówienie zaburzeń przetwarzania sensorycznego w przyjaznej formie; niebanalne pomysły, jak zainteresować dzieci zabawą, wykorzystując materiały, które są łatwo dostępne w każdym domu; jasne wskazówki dotyczące wieku uczestników gier oraz modyfikacje wybranych zabaw dla starszych dzieci. [Harmonia Universalis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-366.
I. HISTORYCZNY ROZWÓJ POMOCY SPOŁECZNEJ I PEDAGOGICZNEJ: 1. Mityczna obrona i selekcja społeczna ; 2. Oświecenie i pierwsze teorie pedagogiczne ; 3. Ośrodki opieki i szkoły specjalne ; 4. Darwinizm społeczny i wykluczenie w kwestii kształcenia ; 5. Przyznanie prawa do nauki i tworzenie szkół dla osób ; z niepełnosprawnością intelektualną ; 6. Tendencje integracyjne ; 7. Rozwój oligofrenopedagogiki ; II. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA – WYJAŚNIENIE I KLASYFIKACJA POJĘCIA: 1. Intelekt a mózg -podejście neurobiologiczne ; 2. Problem klasyfikacji ; 3. Specjalistyczne podejście i koncepcje definicji ; III. PODSTAWY ANTROPOLOGICZNE, ETYCZNE I SPOŁECZNE: 1. Niepełnosprawność intelektualna - obraz człowieka i ludzka godność ; 2. Sporna wartość życia - kiedyś i dziś ; 3. Etyka szanowania każdej istoty ludzkiej ; 4. Etos pedagogiki terapeutycznej - pełnia obecności ; 5. Autonomia – samookreślenie ; 6. Zależność i związanie ; 7. Pomoc międzyludzka ; 8. Społeczne zaangażowanie - integracja/inkluzja ; 9. Religijne samookreślenie ; 10. Inkluzja jako prawo społeczno-polityczne ; IV. PODSTAWY PSYCHOLOGICZNE - PROCESY ROZWOJU I UCZENIA SIĘ: 1. Niepełnosprawność intelektualna a rozwój ; 2. Związki z rozwojem małych dzieci niedotkniętych niepełnosprawnością ; 3. Społeczne wkraczanie w relacje ; 4. Rozwój osobowości ; 5. Rozwój a teorie uczenia się ; V. OCENA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA: 1. Zadania diagnostyki pedagogiczno-psychologicznej ; 2. Obszary i metody diagnostyczne ; VI. PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: PODSTAWOWE POJĘCIA: 1. Ogólna potrzeba wychowywania ; 2. Indywidualne różnice zdolności edukacyjnych ; 3. Wychowanie i kształcenie jako jedność ; 4. Orientacja w świecie społecznym - koncepcja humanoekologiczna w kontekście pedagogiki terapeutycznej ; VII. CELE PROCESÓW WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: 1. Cel indykatywny: możliwość życia jako pełnowartościowy człowiek - integracja personalno-społeczna ; 2. Podcele procesów wychowania i kształcenia ; VIII. PROCESY KSZTAŁCENIA I UCZENIA SIĘ: 1. Kształtujące uczenie się jako praktyczne uczenie się ; 2. Uczenie się przez doświadczenie ; 3. Całościowe uczenie się poprzez działanie ; 4. Uczenie się poprzez ćwiczenie ; 5. Modyfikacja zachowania-specjalne techniki nauczania ; IX. SYSTEM WYCHOWANIA I INSTYTUCJE EDUKACYJNE: 1. Wczesna interwencja ; 2. Przedszkole ; 3. Szkoła ; X. PROCES KSZTAŁCENIA (NAUCZANIA - UCZENIA SIĘ): 1. Szkoła jako świat uczenia się i świat społeczny ; 2. Szkoła specjalna jako kooperatywny ośrodek specjalistyczny ; 3. Treści nauczania - obszary uczenia się ; 4. Od modelu rozwoju do modelu działania ; 5. Zasady dydaktyczne ; 6. Emocjonalność w toku procesu kształcenia ; 7. Specjalne formy kształcenia ; 8. Pedagogiczne wsparcie dzieci i młodzieży dotkniętych głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Niewerbalne techniki komunikacji ; 10. O technikach szkolnych ; 11. Organizacja nauczania w szkole specjalnej wspierającej rozwój intelektualny ; 12. Organizacja uczenia się w szkole inkluzyjnej ; 13. Zaburzenia zachowania w klasie ; XI. RELACJA WYCHOWAWCZA: 1. Ogólne znaczenie interakcji pedagogicznej ; 2. Relacja dialogowa (Martin Buber) ; 3. "Bezinteresowna" pomoc a "wypalenie zawodowe" ; XII. RODZICE I RODZINA: 1. Emocjonalne obciążenie postaw rodzicielskich ; 2. Procesy zachodzące w rodzinie ; 3. Pomoc dla rodziców – współpraca ; 4. Wychowanie w rodzinie ; XIII. WYCHOWANIE W ZAKŁADZIE OPIEKI ; XIV. KSZTAŁCENIE W WIEKU DOROSŁYM: 1. Wkraczanie w dorosłość ; 2. Wsparcie edukacyjne dla osób dorosłych ; 3. Pomoc starszym osobom z niepełnosprawnością intelektualną w ich codziennym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Fenomen czasu wolnego / Maria Truszkowska-Wojtkowiak. - Gdańsk : Harmonia Universalis, cop. 2012. - 292 s. : wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 273-288. Indeks.
Ewolucja pojęcia czasu wolnego i jego kulturowe implikacje ; Próby kategoryzacji pojęcia czasu wolnego ; Aspekty czasu wolnego - perspektywa różnych dziedzin nauki ; Determinanty kultury czasu wolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98790 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej