Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(217)
Legimi
(29)
Forma i typ
Książki
(217)
Proza
(54)
Poradniki i przewodniki
(46)
Publikacje dydaktyczne
(35)
E-booki
(28)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Poezja
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(338)
wypożyczone
(65)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(23)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(83)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(64)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(9)
Filia 2 (Fredry 5)
(13)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(10)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(19)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(12)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(38)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(15)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(7)
Filia 9 (Czackiego 5)
(5)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(26)
Filia 11 (Dębicka 170)
(6)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(5)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(21)
Filia 15 (Lwowska 60)
(19)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(9)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(5)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(4)
Filia 20 (Solarza 9a)
(12)
Autor
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(47)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(19)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(18)
Pikiel Sylwia
(12)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(11)
Bukiert Katarzyna
(7)
Cialdini Robert B. (1945- )
(7)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(7)
Buscaglia Leo F. (1924-1998)
(6)
Cioch Agnieszka
(6)
Pollak Monika
(6)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria (1938- )
(5)
Jusewicz-Kalter Ewa
(5)
Wicenty Klara
(5)
Wojtych Ewa
(5)
Ładecka Anna
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Błaszczyk Anna (1981- )
(4)
Dexter Colin (1930-2017)
(4)
Dexter Colin (1930-2017). Inspektor Morse
(4)
Fonfara Andrzej
(4)
Frazier Donna
(4)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Aron Elaine N
(3)
Bartosik Jolanta
(3)
Butcher James Neal (1933- )
(3)
Ciarrochi Joseph
(3)
Forward Susan (1938- )
(3)
Hanson Rick
(3)
Herbert Martin
(3)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(3)
Mineka Susan
(3)
Preston John (1950- )
(3)
Sparrow Joshua D
(3)
Strelau Jan (1931- )
(3)
Trzebiatowska Małgorzata
(3)
Wincenty Klara
(3)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(3)
Almeida Fabrice d'
(2)
Arentewicz Joanna
(2)
Birchwood M. J
(2)
Brazelton T. Berry (1918- )
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Błaż Agata
(2)
Carson Robert C. (1930- )
(2)
Clough Peter (1949- )
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
DuFrene Troy
(2)
Fanning Patrick
(2)
Hayes Louise
(2)
Hayes Steven C
(2)
Jackson Chris (1964- )
(2)
Jagoda-Mioduszewska Marianna (1969- )
(2)
Kamiński Marek (1964- )
(2)
Kenrick Douglas T
(2)
Kostyło Piotr (1963- )
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Majewska-Opiełka Iwona
(2)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(2)
Neuberg Steven L
(2)
Normann Richard (1943- )
(2)
Nowak Agnieszka (tłumacz)
(2)
Nyka Emilia
(2)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(2)
Pelc Zofia
(2)
Piotrowska Magdalena (ilustrator)
(2)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(2)
Preissmann Christine (1970- )
(2)
Preißmann Christine
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Strunilina Walentyna
(2)
Strycharczyk Doug
(2)
Suchowierska-Stephany Monika
(2)
Trojnar Justyna
(2)
Wearmouth Janice (1948- )
(2)
Wierzbowska Lucyna
(2)
Wojciszke Bogdan
(2)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(2)
Aboff Marcie
(1)
Aboff Marcie. Nie lubię łaskotek!
(1)
Alberti Robert E
(1)
Alexander Christopher (1936- )
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Aneta Chybicka
(1)
Aron Elaine
(1)
Bailey Ann
(1)
Bailey Anna
(1)
Balas Robert
(1)
Barrada Amr
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Behary Wendy T
(1)
Beisert Maria (1951- )
(1)
Bell Mary
(1)
Bemis Judith
(1)
Białostocki Sławomir (1930- )
(1)
Bluth Karen
(1)
Boenisch Edmond W. (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(46)
2010 - 2019
(134)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(111)
1901-2000
(21)
1945-1989
(12)
1989-2000
(9)
2001
(2)
Kraj wydania
Polska
(238)
Język
polski
(235)
Odbiorca
Dzieci
(65)
6-8 lat
(57)
9-13 lat
(44)
Rodzice
(40)
Nauczyciele
(14)
0-5 lat
(10)
Młodzież
(7)
14-17 lat
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Szkoły wyższe
(4)
Chorzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(52)
Literatura angielska
(9)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Dzieci
(27)
Bajkoterapia
(26)
Asertywność
(14)
Relacje międzyludzkie
(14)
Wychowanie
(13)
Przyjaźń
(12)
Uczucia
(10)
Psychoterapia
(9)
Gniew
(8)
Śmierć
(8)
Osobowość
(7)
Psychologia
(7)
Socjotechnika
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko
(6)
Młodzież
(6)
Pedagogika
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Samorealizacja
(6)
Smutek
(6)
Zwierzęta
(6)
Dziecko trudne
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzina
(5)
Szczęście
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Miłość
(4)
Morse (postać fikcyjna)
(4)
Nauczanie
(4)
Przemoc emocjonalna
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Radość
(4)
Rodzice
(4)
Stres
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Zaufanie
(4)
Autyzm
(3)
Diagnoza
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Kobieta
(3)
Leczenie
(3)
Mentoring
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pewność siebie
(3)
Poczucie straty
(3)
Pory roku
(3)
Poznanie
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przemoc
(3)
Psy
(3)
Rodzeństwo
(3)
Schizofrenia
(3)
Tajemnica
(3)
Terapia schematów
(3)
Uczniowie
(3)
Wrażliwość
(3)
Wstyd
(3)
Zespół Aspergera
(3)
ACT
(2)
Bociany
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Chłopcy
(2)
Ciąża
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Farmakoterapia
(2)
Higiena psychiczna
(2)
Kamiński, Marek (1964- )
(2)
Kształcenie
(2)
Kwestionariusz MTQ48
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Ludzie a zwierzęta
(2)
Lęk
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Motywacja
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Noworodek
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pedofilia
(2)
Perswazja
(2)
Podróżnicy
(2)
Posłuszeństwo
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia stosowana
(2)
Temat: dzieło
Konwencja Ramowa o Ochronie Mniejszości Narodowych
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(2)
1601-1700
(1)
Temat: miejsce
Oksford (Wielka Brytania)
(4)
Oceania (region)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(46)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(28)
Podręczniki akademickie
(19)
Ćwiczenia i zadania
(19)
Podręcznik
(13)
Opracowanie
(12)
Publikacje dla dzieci
(11)
Powieść
(7)
Powieść przygodowa
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(6)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(6)
Poradniki
(6)
Podręczniki
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Kryminał
(3)
Wydawnictwa dla dzieci
(3)
Literatura dziecięca angielska
(2)
Opowiadania i nowele przygodowe
(2)
Powieść autobiograficzna
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Aforyzmy
(1)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Fantastyka
(1)
Literatura dziecięca amerykańska
(1)
Literatura dziecięca francuska
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść kryminalna polska
(1)
Powieść polska
(1)
Przysłowia
(1)
Raport z badań
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wiersze
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Złudzenia optyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(83)
Edukacja i pedagogika
(30)
Medycyna i zdrowie
(18)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(15)
Rozwój osobisty
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
246 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 263-[264].
I. Ty i twoje prawo do wyrażania siebie ; II. Odkrywanie asertywności ; III. Stawanie się asertywnym ; IV. Zajmowanie stanowiska ; V. Wykorzystanie asertywności ; VI. Prowadzenie asertywnego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95934 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95222 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. data wyd. cop. 2004.
Bibliogr. s. 137-[139].
1. PODSTĘP - MODEL ANTYCZNY: Metis, czyli przebiegłość; Między Bogiem a szatanem; Mądrość dworaków; Bohater lis. 2. NARODZINY MANIPULACJI: Słownictwo związane z manipulacją; Dążenie do przejrzystości; Manipulacja uprawomocniona przez literaturę; Powieść kryminalna - źródło fantazmatów. 3. MANIPULACJA PODPORZĄDKOWANA PRAWU: Oszustwo - wzorzec manipulacji?; Czas afer; Działalność reklamowa. 4. WARUNKOWANIE: Instytucje warunkujące; Przemoc psychiczna; Werbunek i indoktrynacja. 5. MANIPULOWANIE ZBIOROWOŚCIAMI, PROPAGANDA I DEZINFORMACJA: Propaganda a komunikacja; Informowanie, manipulowanie, wprowadzanie w błąd; Obraz - narzędzie manipulacji; Zależność pośredników. 6. POWSZECHNOŚĆ MANIPULACJI: Akwizytor zawsze dzwoni dwa razy; Niespodziewane talenty handlowe; Wywiad i inne tajne służby; Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. data wyd. cop. 2004.
Bibliogr. s. 137-[139].
1. PODSTĘP - MODEL ANTYCZNY: Metis, czyli przebiegłość; Między Bogiem a szatanem; Mądrość dworaków; Bohater lis. 2. NARODZINY MANIPULACJI: Słownictwo związane z manipulacją; Dążenie do przejrzystości; Manipulacja uprawomocniona przez literaturę; Powieść kryminalna - źródło fantazmatów. 3. MANIPULACJA PODPORZĄDKOWANA PRAWU: Oszustwo - wzorzec manipulacji?; Czas afer; Działalność reklamowa. 4. WARUNKOWANIE: Instytucje warunkujące; Przemoc psychiczna; Werbunek i indoktrynacja. 5. MANIPULOWANIE ZBIOROWOŚCIAMI, PROPAGANDA I DEZINFORMACJA: Propaganda a komunikacja; Informowanie, manipulowanie, wprowadzanie w błąd; Obraz - narzędzie manipulacji; Zależność pośredników. 6. POWSZECHNOŚĆ MANIPULACJI: Akwizytor zawsze dzwoni dwa razy; Niespodziewane talenty handlowe; Wywiad i inne tajne służby; Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [271]-277.
Czym jest depresja? Jak często dotyka nastolatki? Jak ją rozpoznać i pomóc pokonać? Jak odróżnić ją od typowych dla wieku nastoletniego wahań nastroju? Czy depresja wymaga leczenia? W jaki sposób wpływa na myślenie i zachowanie młodego człowieka? Depresja to choroba XXI wieku. Wiele się o niej mówi, pisze, czyta. Teoretycznie dużo o niej wiemy, a faktycznie… niestety nadal zdecydowanie za mało. Dla przykładu niewielu z nas ma świadomość, że stanowi ona poważny problem również wśród nastolatków. Dorastanie jest okresem pełnym napięć i konfliktów, dlatego tak łatwo jest przypisać objawy depresyjne młodzieńczej burzy hormonów. Nic bardziej mylnego - depresja to poważna choroba, a nie przejaw złego zachowania czy buntu. Autorzy, wybitni specjaliści na co dzień pracujący z cierpiącymi na depresję nastolatkami i ich rodzinami, przygotowali tę książkę, aby pomóc zrozumieć i zaakceptować depresję młodego człowieka oraz właściwie na nią zareagować. Odwołując się do badań i teorii naukowych, wyjaśniają nie tylko, czym jest ta choroba, ale również jak ją szybko rozpoznać, jakie pociąga za sobą skutki oraz kiedy i gdzie szukać pomocy. W zrozumiały sposób, z empatią i bazując na rzetelnej wiedzy, tłumaczą, że pokonanie depresji i powrót do zdrowia są możliwe, ale wymagają dużego zaangażowania rodziny osoby chorej. Zawarte w książce materiały dla nastolatka i dla rodziców, komiksy, ćwiczenia oparte na technikach uważności i ACT oraz liczne opisy przypadków ułatwiają zrozumienie treści i stanowią ciekawą inspirację do codziennej pracy. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109439 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Współczesny behawioryzm.
Bibliografia na stronach 160-162. Indeks.
1. Czym jest i do czego służy analiza zachowania-wprowadzenie; 2. Czy to prawda, że... Mity i rzeczywistość analizy zachowania; 3. Jak porozumieć się z analitykiem zachowania-słownik podstawowych pojęć; 4. Analiza zachowania w polsce-ośrodki akademickie i terapeutyczne, stowarzyszenia, konferencje i publikacje; 5. Słownik angielsko-polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 287-[315]. Indeksy.
Aktywność zawodowa pilota a dezorientacja w przestrzeni ; Orientacja i dezorientacja w przestrzeni ; Złudzenia i dezorientacja przestrzenna ; Zależność - niezależność od pola a tradycyjne i współczesne ujęcie stylów poznawczych ; Poznawcze uwarunkowania dezorientacji przestrzennej - założenia badań i hipotezy ogólne ; Poznawcze uwarunkowania dezorientacji przestrzennej - badania ; Złudzenia wzrokowe jako przyczyna dezorientacji przestrzennej w lotnictwie - uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. inf.: Nowy autorski model oparty na badaniach pedofilów osadzonych w polskich więzieniach.
Bibliogr. s. [347]-365. Indeksy.
Dyskusja wokół definicji pedofilii ; Przegląd teorii wyjaśniających genezę pedofilii ; Społeczno-rozwojowy model wyjaśniający powstanie i rozwój pedofilii - teoretyczna podstawa badań ; Znaczenie uwarunkowań biologicznych w procesie rozwoju pedofilii ; Znaczenie środowiska rodzinnego w procesie rozwoju pedofilii - wpływy rodzicielskie i opiekuńcze ; Znaczenie kompetencji społecznych w procesie rozowju pedofilii ; Znaczenie przebiegu rozwoju seksualnego męźczyzny w etiologii pedofilii ; Mechanizm powstania pedofilii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-97329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [192].
Lęk ogranicza nasze możliwości i zmniejsza satysfakcję z życia. Odczuwa go każdy z nas. Co jednak zrobić, gdy wymyka się spod kontroli? "Pokonać lęki i fobie" podpowiada, jak radzić sobie z lękami i atakami paniki. Zawiera informacje na temat przyczyn zaburzeń lękowych i metod ich przezwyciężenia, a także wypowiedzi osób zmagających się z nadmiernym lękiem. Autorzy pokazują, jak nauczyć się akceptować swoje emocje i odbudować poczucie własnej wartości. Zachęcają do pracy nad sobą i do prowadzenia wewnętrznego dialogu, który pomoże w przezwyciężeniu lęków. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2012].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna)
Tytuł oryginału: "Schizophrenia" 1997.
Na okładce podtytuł: modele kliniczne i techniki terapeutyczne : dla praktyków i pacjentów.
Bibliografia na stronach [141]-161. Indeks.
1. Co to jest schizofrenia? 2. Epidemiologia, przebieg i zejście choroby 3. Aspekty biologiczne 4. Modele stresu i podatności 5. Aspekty psychologiczne 6. Leczenie farmakologiczne 7. Interwencje społeczne i środowiskowe 8. Interwencje psychospołeczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna)
Tytuł oryginału: "Schizophrenia" 1997.
Na okładce podtytuł: modele kliniczne i techniki terapeutyczne : dla praktyków i pacjentów.
Bibliografia na stronach [141]-161. Indeks.
1. Co to jest schizofrenia? 2. Epidemiologia, przebieg i zejście choroby 3. Aspekty biologiczne 4. Modele stresu i podatności 5. Aspekty psychologiczne 6. Leczenie farmakologiczne 7. Interwencje społeczne i środowiskowe 8. Interwencje psychospołeczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86921 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zadbaj o Siebie)
Bibliogr. s. 210-[224].
Nikt z nas nie jest wolny od stresu. Doświadczamy go wszyscy zawsze wtedy, gdy nasz umysł i ciało reagują na rzeczywiste bądź wyobrażone sytuacje... Jednak same czynniki wywołujące stres nie są dla nas szkodliwe ľ ważne jest to, jak na nie reagujemy. Autorzy niniejszego podręcznika sugerują, że reakcje nasze zależą od przekonań na temat własnej osoby i życia o ogóle. Odpowiedź na dane zdarzenie w postaci przeżywanych emocji (takich jak lęk, zadowolenie, złość) oraz reakcji naszego ciała (przyspieszony oddech, zwiększone tempo bicia serca czy rumieńce na policzkach) jest zatem uzależniona od tego, co myślimy i w co wierzymy. Opierając się na tym twierdzeniu autorzy proponują, aby pracę nad przeżywanym stresem i jego negatywnymi konsekwencjami rozpocząć od poznania samego siebie. Następnie podpowiadają, jak zmienić swój styl życia. Krok po kroku przedstawiają rozmaite techniki zapobiegania stresowi, których stosowanie każdego dnia pozwoli cieszyć się lepszym zdrowiem i żyć z radością. [GWP, 2009]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Understanding sibling rivalry : the Brazelton way" 2005.
Bibliografia na stronach 183-[184].
R. I RELACJE MIĘDZY RODZEŃSTWEM: Coś więcej niż rywalizacja: uczenie się od rodzeństwa ; Duchy znad kołyski ; Temperamenty: różnice między rodzeństwem ; Rodzeństwo w obecności rodziców ; R. II RYWALIZACJA RODZEŃSTWA: MOMENTY PRZEŁOMOWE: Przed narodzinami ; Nowe dziecko w rodzinie ; Pierwsze miesiące w domu: 6 miesięcy, 9 miesięcy, 12 miesięcy, 18 miesięcy, 2-3 lata, 3-4 lata ; R. III TYPOWE PROBLEMY W RELACJACH MIĘDZY RODZEŃSTWEM: Rodzeństwo adopcyjne ; Kolejność urodzenia ; Rodzeństwo przewlekle chore ; Porównywanie rodzeństwa ; Rywalizacja w szkole ; Krytykowanie i chwalenie ; Dyscyplinowanie rodzeństwa ; Ulubieńcy rodziców ; Kłótnie i bójki ; Różnice między płciami ; Dziecko uzdolnione ; Prezenty ; Rodzina wielodzietna ; Poronienie ; Jedynacy ; Kozły ofiarne ; Seksualność ; Wspólny pokój, wspólna przestrzeń ; Dziecko o specjalnych potrzebach ; Różnica wieku ; Rodzeństwo przyrodnie i przybrane ; Bliźnięta i wieloraczki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Calming your fussy baby : the Brazelton way : advice from America's favorite pediatrician" 2003.
Bibliografia na stronach 105-[106].
Jak się domyślić, co niemowlę próbuje nam przekazać? · Jakie są rodzaje płaczu dziecka i jak na nie reagować? · Jak oduczyć dziecko marudzenia? · Co robić w chwilach frustracji i bezradności? Jeśli nie znasz odpowiedzi na te i podobne pytania, nie martw się. Dzięki temu poradnikowi zdobędziesz niezbędną wiedzę i umiejętności, które pomogą ci zrozumieć źródła dziecięcego niezadowolenia oraz szybko uspokoić malucha. Nauczysz się odczytywać, co dziecko pragnie ci przekazać za pomocą danego rodzaju płaczu, śmiechu czy grymasu. Dowiesz się, jak wspierać je w rozwijaniu metod samouspokajania się odpowiednich do wieku i sytuacji. Przede wszystkim jednak uwierzysz we własną intuicję, zrozumiesz, że błędy zdarzają się wszystkim, i nauczysz się wyciągać z nich wnioski na przyszłość. [GWP, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Sleep : the Brazelton way" 2003.
Bibliografia na stronach 129-[131].
Rodzice, zwłaszcza młodzi, najczęściej narzekają na nieprzespane noce. Nieprzespane przez dziecko, ale również przez nich samych. Zmęczeni tą sytuacją szukają pomocy, próbują różnych zasłyszanych metod, starają się być konsekwentni, jednakże najczęściej, pod wpływem bezsilności i frustracji, ponownie popełniają te same błędy i powielają złe nawyki związane z usypianiem dziecka. Na szczęście z pomocą przychodzą im światowej sławy specjaliści: pediatra Thomas B. Brazelton i psychiatra dziecięcy Joshua T. Sparrow, którzy z empatią, zrozumieniem i ciepłem pokazują, jak krok po kroku przezwyciężyć wszystkie trudności oraz zadbać o zdrowy i spokojny sen dziecka (a przy okazji własny). Dzięki czytelnym przykładom oraz przejrzystym wyjaśnieniom czytelnicy: zrozumieją, że każde dziecko jest inne i wymaga indywidualnego podejścia; poznają sprawdzone metody i otrzymają praktyczne rady, jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka podczas snu, właściwie przygotować otoczenie, uniknąć wieczornych awantur i porannych problemów ze wstawaniem; dowiedzą się również, jakie są najczęstsze rodzicielskie błędy związane z usypianiem dzieci oraz najpowszechniejsze zaburzenia snu (m.in. koszmary, moczenie nocne, strach przed ciemnością, lunatykowanie); nauczą się, jak wprowadzać zdrowe i zrozumiałe dla dziecka rytuały dotyczące snu. [www.azymut.pl, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia, netografia na stronach [276]-279.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”. W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak: charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu; wybór skutecznej terapii; budowanie relacji z dzieckiem; tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego; angażowanie rodziców w proces terapii; określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii; tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka; przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych; pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia; monitorowanie i ocena postępów; radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych; rozwijanie samodzielności u dziecka; kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych. [https://www.gwp.pl/skuteczna-terapia-dziecka-z-autyzmem-praktyczny-poradnik-dla-terapeutow-i-rodzicow.html, dostęp 4.10.2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111256 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej