Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(23)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Autor
Grzesiuk Lidia (1942- )
(8)
Suszek Hubert
(5)
Dudek Zenon Waldemar
(2)
Sieradzan Jacek (1956- )
(2)
Trejderowski Tomasz (1979- )
(2)
Bartosz Bogna (1962- )
(1)
Bohajedyn Tomasz (1974- )
(1)
Cierpka Anna
(1)
Cywińska Marta (1968- )
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Fredericksen Donald Laurence
(1)
Hawryszczuk Sławomir
(1)
Keplinger Alicja
(1)
Klebaniuk Jarosław (1967- )
(1)
Lubański Marek
(1)
Machut-Mendecka Ewa
(1)
Motycka Alina
(1)
Pajor Kazimierz (1957- )
(1)
Pankalla Andrzej
(1)
Wais Jadwiga
(1)
Węgłowska-Rzepa Krystyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychoterapia
(8)
Psychoanaliza
(3)
Filozofia
(2)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(2)
Psychologia
(2)
Socrates (469-399 a.C.)
(2)
Arabowie
(1)
Archetyp (psychol.)
(1)
Aristophanes (ca 445-ca 385 a.C.)
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bajka i baśń
(1)
Campbell, Joseph (1904-1987)
(1)
Chorzy
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Etnopsychologia
(1)
Facebook
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Gender
(1)
Gombrowicz, Witold (1904-1969)
(1)
Hesse, Hermann (1877-1962)
(1)
Homerus (8..-7.. a.C.)
(1)
Homoseksualizm
(1)
Internet
(1)
Kobieta
(1)
Kontrkultura
(1)
Krytyka literacka polska
(1)
Kultura
(1)
Kuncewiczowa, Maria (1899-1989)
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Magia
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Miciński, Bolesław (1911-1943)
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Narracja
(1)
Nauka
(1)
New Age (ruch kulturowy)
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Nieświadomość
(1)
Okultyzm
(1)
Pracoholizm
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologizm (lit.)
(1)
Religia
(1)
Rock
(1)
Rynek pracy
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Seksizm
(1)
Socjotechnika
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stempowski, Jerzy (1893-1969)
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Surrealizm
(1)
Teoria poznania
(1)
Wirusy komputerowe
(1)
Witkiewicz, Stanisław Ignacy (1885-1939)
(1)
Wpływ społeczny
(1)
Zachowanie
(1)
Świadomość
(1)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(1)
Temat: dzieło
Anhelli
(1)
Chmury
(1)
Cudzoziemka
(1)
Ferdydurke
(1)
Odyseja
(1)
Sen w Dreźnie
(1)
W Szwajcarii
(1)
Temat: czas
1801-
(2)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Śląsk, Dolny
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(8)
Szkice
(3)
Opracowanie
(2)
Literatura arabska
(1)
Literatura grecka
(1)
Poradniki
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Archetypy Wyobraźni)
(Seria Literacka)
Nazwa aut. wstępu pod tekstem. Na s. 4 okł. także błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz.
WSTĘP: O bulimii psychicznej i poszukiwaniu żeńskiego Graala ; Poetyka bulimii ; Mundus imaginalis ; Sen surrealistyczny ; Golem i Kabała - potrzeba temporalizacji mitu ; Spełnienie snów cyklicznych ; Oswajanie cienia. Archeologia pamięci feniksowej ; Nadrealizm i poezja dolorystyczna ; Dali - szalony geniusz i hybris ; W poszukiwaniu świętego Graala ; U wrót Hortus Deliciarum ; Nowe formy kobiecości w XX wieku ; Czarna kobieta Afryki minionej ; Dödssdansen... czy biały walc?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-92612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Kultury)
Bibliogr. s. 159-164, 339-350.
Cz. I. DOŚWIADCZENIA GRANICZNE: 1. Neo i Psyche. Perspektywa psycho-kulturowa ; 2. Klementyna i Max - historia związku ; 3. Nie ma nas? Idee i doświadczenia graniczne ; 4. Papryka myśli niedialogowo? Psycho-kulturowy interfejs w koncepcji J. M. Fericgli ; 5. Zielone mrówki i "ja". Reautoryzacja mitu personalnego. Cz. II. DOŚWIADCZENIA TRANSKULTUROWE: 6. Świadomość graniczna a nieświadomość kulturowa ; 7. Tożsamość graniczna a doświadczenia transkulturowe ; 8. Psychologiczny język kultury ; 9. Psyche i Cień. Kulturowy kontekst doświadczeń granicznych ; 10. Autonomia i tożsamość. Konfrontacja bohatera ze smokiem ; 11. Transformacja stanów granicznych psyche. Transkulturowy wymiar terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. s. [659-661].
Bibliogr. s. 575-[632]. Indeksy.
Cz. 1. NURTY TEORETYCZNE I SZKOŁY PSYCHOTERAPII: Wprowadzenie. Klasyfikacja nurtów psychoterapii ; Rozdz. 1. PSYCHOANALIZA: 1.1. Definicje psychoanalizy, 1.2. Powstanie i rozwój psychoanalizy, 1.3. Podstawowe pojęcia psychoanalizy, 1.4. Czynniki leczące w psychoanalizie, 1.5. Technika i praktyka psychoanalizy, 1.6. Szkoły psychoanalityczne, 1.7. Terapie pochodzące od psychoanalizy, 1.8. Neopsychoanaliza, 1.9. Psychologia i psychoterapia integralna Junga ; Rozdz. 2. TERAPIA BEHAWIORALNO-POZNAWCZA: 2.1. Terapia behawioralna, 2.2. Behawioralna terapia poznawcza, 2.3. Sposób rozumienia i przyczyny zjawiska oporu, 2.4. Terapia indywidualna zaburzeń u osób dorosłych, 2.5. Terapia osób dorosłych nastawiona na rozwiązywanie problemów, 2.6. Terapia zaburzeń u dzieci i młodzieży ; Rozdz. 3. TERAPIA HUMANISTYCZNO-EGZYSTENCJALNA: 3.1. Humanistyczna koncepcja zaburzeń psychicznych, 3.2. Terapia Carla Rogersa skoncentrowana na osobie, 3.3. Psychoterapia Gestalt, 3.4. Terapia sensu (logoterapia) Victora Frankla, 3.5. Terapia egzystencjalna Ronalda Lainga ; Rozdz. 4. TERAPIA SYSTEMOWA: 4.1. Kształtowanie się i istota podejścia systemowego, 4.2. Podejście komunikacyjne: szkoła z Palo Alto i szkoła mediolańska, 4.3. Terapia strukturalna Salvadora Minuchina ; Rozdz. 5. STUDIA PRZYPADKÓW: 5.1. Wprowadzenie, 5.2. Psychoanaliza, 5.3. Terapia behawioralno-poznawcza - według Vitkusa, 5.4. Terapia humanistyczna - według Vitkusa, 5.5. Podejście systemowe - na podstawie terapii prowadzonej przez autorkę ; Rozdz. 6. INNE SZKOŁY PSYCHOTERAPEUTYCZNE: 6.1. Analiza transakcyjna Erica Berne'a, 6.2. Terapia Ericksonowska, 6.3. Neurolingwistyczne programowanie, 6.4. Terapia krzyku pierwotnego Arthura Janova, 6.5. Bioenergetyka Alexandra Lowena, 6.6. Psychoterapia transpersonalna, 6.7. Psychoterapia Arnolda Mindella zorientowana na proces, 6.8. Podejście eklektyczne, 6.9. Uwagi końcowe ; Rozdz. 7. PSYCHOTERAPIA Z PERSPEKTYWY NEUROBIOLOGICZNEJ: 7.1. Biologiczny efekt uczuć i myśli, 7.2. Zmiany funkcji mózgu, czy także jego struktury?, 7.3. Czy tylko mózg odczuwa emocje?, 7.4. Czy biologia człowieka jest "sztywna", 7.5. Psychoterapia a neurobiologia. Cz. 2. PRZYGOTOWANIE DO PSYCHOTERAPII I JEJ PRZEBIEG: Rozdz. 8. PRZYGOTOWANIA DO ROZPOCZĘCIA PSYCHOTERAPII; 8.1. Kontakt, 8.2. Wstępna diagnoza, 8.3. Kontrakt psychoterapeutyczny ; Rozdz. 9. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PROCESU PSYCHOTERAPII: 9.1. Etapy procesu psychoterapii, 9.2. Warunki przebiegu psychoterapii, 9.3. Błędy w psychoterapii. Cz. 3. PROCESY I ZJAWISKA W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 10. DYNAMIKA RELACJI PACJENT - TERAPEUTA: 10.1. Podstawowe formy ustosunkowań pacjenta do psychoterapeuty, 10.2. Podstawowe formy ustosunkowań psychoterapeuty do pacjenta ; Rozdz. 11. ZJAWISKO OPORU PACJENTA PRZED ZMIANĄ; 11.1. Poglądy psychoanalityków, 11.2. Opór według innych szkół psychoterapii ; Rozdz. 12. DOŚWIADCZENIE KATHARSIS, ODREAGOWANIE I EKSPRESJA "JA": 12.1. Doświadczenie autentycznego "ja" w terapii Gestalt, 12.2. Jedność psychiki i ciała według Reicha i Lowena, 12.3. Ekspresja krzyku pierwotnego według Janova, 12.4. Odkrywanie "ja" według Rosenberga i poradnictwo reewaluacyjne Jackinsa ; Rozdz. 13. WGLĄD, SAMOPOZNANIE I SCHEMATY POZNAWCZE W TERAPII: 13.1. Proces uświadamiania i zjawisko wglądu, 13.2. Znaczenie i modyfikacja schematów poznawczych ; Rozdz. 14. PROCESY WARUNKOWANIA I SPOŁECZNEGO UCZENIA SIĘ W TERAPII: 14.1. Terapia behawioralna, 14.2. Inne szkoły psychoterapeutyczne. Cz. 4. PODSTAWOWE TECHNIKI I PROCEDURY PSYCHOTERAPII: Rozdz. 15. TECHNIKI PSYCHOANALITYCZNE: 15.1. Konfrontacja, 15.2. Klaryfikacja, 15.3. Interpretacja, 15.4. Przepracowanie ; Rozdz. 16. TECHNIKI BEHAWIORALNO-POZNAWCZE: 16.1. Analiza behawioralna problemu i techniki terapii behawioralnej, 16.2. Techniki terapii poznawczej ; Rozdz. 17. TECHNIKI PODEJŚCIA HUMANISTYCZNO-EGZYSTENCJALNEGO: 17.1. Techniki terapii skoncentrowanej na osobie, 17.2. Techniki terapii Gestalt ; Rozdz. 18. TECHNIKI INNYCH SZKÓŁ PSYCHOTERAPII: 18.1. Techniki bioenergetyki Lowena, 18.2. Techniki terapii Ericksonowskiej, 18.3. Techniki NLP (neurolingwistycznego programowania), 18.4. Terapia redecyzji ; Rozdz. 19. INNE TECHNIKI PSYCHOTERAPII: 19.1. Psychodrama, 19.2. Muzykoterapia, 19.3. Wizualizacja, 19.4. Analiza marzeń sennych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. s. [637-640].
Bibliogr. s. 551-610. Indeksy.
Cz. 1. PSYCHOTERAPIA GRUPOWA: 1. Organizacja psychoterapii grupowej: 1.1. Formy organizowania grup psychoterapeutycznych, 1.2. Warunki organizacyjne funkcjonowania grup, 1.3. Kryteria doboru uczestników do grupy terapeutycznej, 1.4. Przygotowanie pacjentów do udziału w psychoterapii grupowej, 1.5. Kontrakt grupowy ; 2. Czynniki leczące w psychoterapii grupowej: 2.1. Wzbudzanie nadziei, 2.2. Poczucie podobieństwa, 2.3. Dostarczanie wiedzy i informacji, 2.4. Altruizm, 2.5. Korektywne odtwarzanie rodziny pierwotnej, 2.6. Uczenie społecznych umiejętności, 2.7. Naśladowanie, 2.8. Interpersonalne uczenie, 2.9. Spójność grupy, 2.10. Odreagowanie (katharsis), 2.11. Wgląd, 2.12. Czynnik egzystencjalny, 2.13. Znaczenie czynników leczących ; 3. Procesy i zjawiska w zamkniętej grupie psychoterapeutycznej: 3.1. Koncepcja konfliktu ogniskowego, 3.2. Fazy rozwoju grupy psychoterapeutycznej ; 4. Zadania i rola psychoterapeuty grupowego. Cz. 2. TERAPIA RODZIN: 5. Psychoanalityczna terapia rodzin ; 6. Behawioralno-poznawcza terapia rodzin ; 7. Terapia rodzinna bazująca na doświadczaniu ; 8. Systemowa - komunikacyjna terapia rodzin ; 9. Systemowa - strukturalna terapia rodzin ; 10. Systemowa - strategiczna terapia rodzin ; 11. Idee konstruktywizmu i konstrukcjonizmu społecznego w terapii rodzin. Cz. 3. PSYCHOTERAPIA PACJENTÓW SCHIZOFRENICZNYCH ORAZ OSÓB Z ZABURZENIAMI Z POGRANICZA NERWICY I PSYCHOZY: 12. Podejście psychoanalityczne ; 13. Podejście behawioralno-poznawcze: 13.1. Rzut oka na etiologię i terapię osób z rozpoznaniem schizofrenii, 13.2. Podejście behawioralne, 13.3. Trening umiejętności społecznych i rehabilitacja zawodowa, 13.4. Psychoedukacja, 13.5. Psychoterapia poznawczo-behawioralna; próby rehabilitacji funkcji poznawczych ; 14. Psychoterapia humanistyczno-egzystencjalna ; 15. Psychoterapia podtrzymująca stosowana wobec osób z rozpoznaniem schizofrenii. Cz. 4. PSYCHOTERAPIA PACJENTÓW DEPRESYJNYCH: 16. Podejście poznawczo-behawioralne: 16.1. Koncepcja Becka, 16.2. Podejście Lewinsohna, 16.3. Podejście Rehma, 16.4. Trening społecznych umiejętności - program leczenia dla osób depresyjnych, 16.5. Efektywność terapii poznawczo-behawioralnych ; 17. Podejście interpersonalne ; 18. Podejście psychodynamiczne (18.3. Podejście Arietiego) ; 19. Bioenergetyka Lowena: 19.1. Źródła depresji, 19.2. Ugruntowanie w rzeczywistości, 19.3. Dynamika energii w depresji, 19.4. Wiara i utrata wiary, 19.5. Psychoterapia. Cz. 5. INNE SPECYFICZNE PROBLEMY PSYCHOTERAPII: 20. Psychoterapia dzieci i młodzieży: 20.1. Kontekst rozwojowy, 20.2. Kontekst rodzinny, 20.3. Początki rozwoju psychoanalitycznej psychoterapii dzieci i młodzieży, 20.4. Podstawowe zasady i zjawiska w psychoterapii psychoanalitycznej dzieci ; 21. Psychoterapia osób z zaburzeniami odżywiania ; 22. Terapia potraumatyczna: 22.1 Wybrane ogólne założenia dotyczące terapii PTSD, 22.2. Metaterapeutyczne podejście Georga S. Everly'ego, 22.3. Model Mardiego J. Horowitza, 22.4. Podejście poznawczo-behawioralne ; 23. Pomoc psychologiczna po przeżyciu traumy seksualnej: 23.1. Definiowanie przemocy seksualnej, 23.2. Kontekst społeczno-kulturowy zjawiska przemocy seksualnej, 23.3. Klasyfikacja przemocy seksualnej ze względu na wiek ofiar, 23.4. Skala występowania przemocy seksualnej, 23.5. Bezpośrednie następstwa przemocy seksualnej, 23.6. Długotrwałe nastepstwa traumy seksualnej, 23.7. Zasady pracy terapeutycznej z ofiarami przemocy seksualnej, 23.8. Pomoc psychologiczna bezpośrednio po traumie seksualnej, 23.9. Pomoc psychologiczna po dłuższym czasie od przeżycia traumy seksualnej, 23.10. Etyka zawodowa w pracy z ofiarami przemocy ; 24. Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi ; 25. Praca psychoterapeutyczna z osobami doświadczającymi poczucia winy: 25.1. Niewspółmierność doświadczanego poczucia winy, 25.2. Rozumienie poczucia winy przez różne podejścia terapeutyczne ; 26. Psychoterapia osób chorych na nowotwór ; Załącznik: Wykaz aktywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. [587-589].
Bibliogr. s. 465-556. Indeksy.
Cz. 1. BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ: Rozdz. 1. MODELE BADAŃ NAD PYCHOTERAPIĄ ; Rozdz. 2. WYNIKI BADAŃ NAD UCZESTNICTWEM W PSYCHOTERAPII I REZYGNACJĄ Z NIEJ: 2.1. Motywy podejmowania psychoterapii, 2.2. Problemy związane z aktywną rekrutacją pacjentów do terapii, 2.3. Czynniki związane z przyjęciem pacjentów na psychoterapię, 2.4. Odmowa podjęcia psychoterapii, 2.5. Rezygnacja z psychoterapii ; Rozdz. 3. PROBLEMY METODOLOGICZNE BADAŃ NAD SKUTECZNOŚCIĄ PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 4. WYNIKI BADAŃ NAD SKUTECZNOŚCIĄ PSYCHOTERAPII PODSUMOWANE W METAANALIZACH ; Rozdz. 5. SPECYFICZNE INTERWECJE PSYCHOLOGICZNE W TERAPII OKREŚLONYCH PROBLEMÓW KLINICZNYCH: 5.1. Depresja, 5.2. Lęk uogólniony, 5.3. Fobia społeczna, 5.4. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, 5.5. Agorafobia, 5.6. Panika, 5.7. Zaburzenie stresowe pourazowe, 5.8. Schizofrenia, 5.9. Uzależnienie od alkoholu, 5.10. Uzależnienie od narkotyków, 5.11. Uzależnienie od nikotyny, 5.12. Zaburzenia odżywiania, 5.13. Problemy małżeńskie, 5.14. Zaburzenia seskualne, 5.15. Ból, 5.16. Nowotwory ; Rozdz. 6. SKUTECZNOŚĆ PSYCHOTERAPII A CECHY PACJENTA I TERAPEUTY ; Rozdz. 7. CZYNNIKI PROCESU PSYCHOTERAPII A JEJ REZULTATY: 7.1. Czynniki procesu psychoterapii istotne dla uzyskania pożądanych rezultatów, 7.2. Model zmiany zachowań, 7.3. Miniefekty psychoterapii w wyniku zastosowania specyficznej techniki, 7.4. Zmiana zachowań a przejmowanie przez pacjenta wartości terapeuty ; Rozdz. 8. NEGATYWNE SKUTKI PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 9. SKUTECZNOŚĆ PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY. Cz. 2. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 10. ZAGADNIENIA OGÓLNE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 11. SZKOLENIE Z PUKTU WIDZENIA PSYCHOANALIZY I PODEJŚCIA PSYCHODYNAMICZNEGO ; Rozdz. 12. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA BEHAWIORALNEGO ; Rozdz. 13. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNEGO ; Rozdz. 14. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA MODELI OPARTYCH NA DOŚWIADCZENIU (EXPERIENTIAL) ; Rozdz. 15. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII SYSTEMOWEJ ; Rozdz. 16. KOMPETENCJE I STANDARDY SZKOLENIA PSYCHOTERAPEUTÓW GRUPOWYCH: 16.1. Niezbędna wiedza, 16.2. Własna psychoterapia indywidualna, 16.3. Udział w psychoterapii grupowej w roli uczestnika (pacjenta), 16.4. Obserwacja sposobu prowadzenia grupy przez doświadczonego psychoterapeutę, 16.5. Samodzielnie prowadzona grupa z superwizją ; Rozdz. 17. KSZTAŁCENIE PSYCHOLOGÓW KLINICZNYCH W USA: 17.1. System kształcenia prowadzący do uzyskania licencji psychologia klinicznego, 17.2. Model "naukowiec-praktyk", 17.3. Warunki uzyskania licencji, 17.4. Zasady zachowania licencji, 17.5. Program studiów doktoranckich (Ph.D) w zakresie psychologii klinicznej realizowany w University of Texas w Austin, 17.6. Rys historyczny kształcenia psychologów. Cz. 3. AUTORSKIE PROPOZYCJE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII. Z DOŚWIADCZEŃ KATEDRY PSYCHOPATOLOGII I PSYCHOTERAPII WYDZIAŁU PSYCHOLOGII UW: Rozdz. 18. ZNACZENIE WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ W KSZTAŁCENIU PSYCHOTERAPEUTÓW ; Rozdz. 19. BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ PROWADZONĄ W AKADEMICKIM OŚRODKU PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 20. ĆWICZENIE PODSTAWOWYCH UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH: 20.1. Forma warsztatów jako sposobność zdobycia umiejętności, 20.2. Umiejętności związane z nawiązywaniem kontaktu i prowadzeniem rozmowy terapeutycznej, 20.3. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach i z trudnymi pacjentami, 20.4. Interakcja pacjent - terapeuta, zjawiska w procesie psychoterapii, 20.5. Prowadzenie sesji terapeutycznej, odpowiedzialność za pacjenta i przebieg terapii, rola koterapeuty, 20.6. Zawieranie kontraktu, praca nad celem w psychoterapii - ekologia zmian mających miejsce w trakcie psychoterapii, 20.7. Wzmocnienia w terapii, budowanie na pozytywach ; Rozdz. 21. TRENING TERAPEUTYCZNY JAKO DOŚWIADCZENIE OSOBISTE I METODA ZDOBYWANIA WIEDZY ; Rozdz. 22. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII STRATEGICZNEJ ; Rozdz. 23. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ: 23.1. Stosunek do pacjentów, 23.2. Założenia dotyczące psychoterapii grupowej - czego uczę w zakresie diagnozy i psychoterapii, 23.3. Rozwijanie wiedzy o sobie w roli psychoterapeuty ; Rozdz. 24. PRAKTYCZNE UCZENIE PSYCHOTERAPII - KURS DLA POCZĄTKUJĄCYCH: 24.1. Formy i organizacja szkolenia, 24.2. Teoretyczne podstawy i techniki pracy z pacjentem, 24.3. Relacja terapeutyczna, 24.4. Przebieg pracy z pacjentem ; Rozdz. 25. SZKOLENIE STUDENTÓW PSYCHOLOGII W PSYCHOTERAPII: 25.1. Założenia wyznaczające sposób szkolenia oraz organizacja szkolenia, 25.2. Struktura szkolenia, 25.3. Przygotowanie studentów do podjęcia roli koterapeuty, 25.4. Zadania i wymagania stawiane studentom ; Rozdz. 26. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII DYNAMICZNEJ ; Rozdz. 27. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII: 27.1. Kulturowy relatywizm w pojmowaniu zdrowia psychicznego, 27.2. Uwikłanie perspektywy wartościującej w koncepcjach terapeutycznych, 27.3. Problemy zawodu psychologa klinicznego, 27.4. Wymagania osobowościowe i kompetencje zawodowe psychoterapeuty, 27.5. Problemy etyczne w psychoterapii, 27.6. Problematyka niedobrowolności hospitalizacji psychiatrycznej, 27.7. Przemoc w rodzinie - stosowanie przemocy wobec dzieci i współmałżonka, 27.8 Nadużycia seksualne wobec dzieci i osób dorosłych, 27.9. Pomoc psychologiczna osobom terminalnie chorym i umierającym oraz ich rodzinom, 27.10. Uwarunkowania zaburzeń - genetyczne versus społeczne, 27.11. Ustawa o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. 489-[496].
Bibliogr. s. 397-[426]. Indeksy.
Wprowadzenie: Naukowe podstawy psychoterapii ; Cz. 1. IDEA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 1: TENDENCJE INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII NA ŚWIECIE: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Od zimnej wojny do dialogu, 1.3. Źródła tendencji integracyjnych w psychoterapii, 1.4. Monoterapia versus integracja i eklektyzm, 1.5. Możliwe drogi integracji ; Rozdz. 2. HISTORIA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: 2.1. Pojęcie integracji w psychoterapii, 2.2. Wczesne przejawy integracji, 2.3. Eklektyzm techniczny, 2.4. Ruch integracyjny - powstanie stowarzyszenia SEPI, 2.5. Integracja teoretyczna w psychoterapii ; Rozdz. 3. ORGANIZACJE, CZASOPISMA, KONFERENCJE NA TEMAT INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII. Cz. 2. PODEJŚCIA INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 4. EKLEKTYZM TECHNICZNY W PSYCHOTERAPII: 4.1. Terapia multimodalna Arnolda Lazarusa, 4.2. Koncepcja Larry'ego Beutlera, 4.3. Koncepcja Sola Garfielda ; Rozdz. 5. INTEGRACJA ASYMILATYWNA W PSYCHOTERAPII: 5.1. Asymilatywna psychoterapia psychodynamiczna George'a Strickera i Jerrolda Golda, 5.2. Integracja psychoterapii i farmakoterapii, 5.3. Trzecia fala terapii poznawczo-behawioralnej ; Rozdz. 6. INTEGRACJA TEORETYCZNA W PSYCHOTERAPII: 6.1. Integracyjna terapia relacyjna Paula Wachtela, 6.2. Poznawczo-analityczna psychoterapia Anthony'ego Ryle'a, 6.3. Terapia skoncentrowana na schematach Jeffreya Younga, 6.4. Ogólny model psychoterapii Davida Orlinsky'ego i Kennetha Howarda, 6.5. Transteoretyczny model psychoterapii Jamesa Prochaski i Carla DiClemente, 6.6. Postmodernistyczna wizja integracji, 6.7. Neuropsychoanaliza, 6.8. Neurolingwistyczne programowanie ; Rozdz. 7. CZYNNIKI LECZĄCE (1) WSPÓLNE ORAZ (2) SPECYFICZNE I NIESPECYFICZNE W PSYCHOTERAPII. Cz. 3. PROBLEMY ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: Rozdz. 8. ZAWÓD PSYCHOTERAPEUTY: 8.1. Źródła psychoterapii, 8.2. Psychoterapia a psychologia i psychiatria oraz medycyna psychosomatyczna, 8.3. Zawód psychoterapeuty z perspektywy European Association for Psychotherapy, 8.4. Sytuacja prawna zawodu terapeuty, 8.5. Sytuacja zawodu psychoterapeuty w Stanach Zjednoczonych ; Rozdz. 9. SZKOLENIE PSYCHOTERAPEUTÓW - GRUPY BALINTA: 9.1. Geneza grup Balinta, 9.2. Metody i formy treningu balintowskiego, 9.3. Grupy Balinta a grupy superwizyjne, 9.4. Ruch balintowski w Polsce, 9.5. Przykład spotkania, 9.6. Warunki szkolenia psychoterapeutów a zagrożenia związane z uprawianiem zawodu, 9.7. Naukowa weryfikacja skuteczności metody Balinta ; Rozdz. 10. TYP RELACJI MIĘDZY SZKOLĄCYM A SZKOLONYM. CZY MISTRZ I UCZEŃ? ; Rozdz. 11. ZAŁOŻENIA IDEOLOGICZNE W PODEJŚCIACH PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH A ŚWIATOPOGLĄD PSYCHOTERAPEUTÓW I PACJENTÓW ; Rozdz. 12. MOTYWACJA DO ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: 12.1. Specyfika zawodu psychoterapeuty, 12.2. Złożoność motywacji zawodowej psychoterapeutów, 12.3. Motywy jawne, 12.4. Motywy ukryte, 12.5. Wybór orientacji terapeutycznej, 12.6. Implikacje ; Rozdz. 13. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII: 13.1. Wprowadzenie, 13.2. Wyłączność relacji psychoterapeutycznej, 13.3. Tajemnica zawodowa i jej ograniczenia, 13.4. Wymagania osobowościowe wobec psychoterapeuty, jego kompetencje i szkolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. 523-[532].
Bibliogr. s. 419-454. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z ang.
Cz. 1. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI, AFEKTYWNYMI, OSOBOWOŚCI ORAZ ZWIĄZANYMI ZE STRESEM I TRAUMĄ: Rozdz. 1. PSYCHOANALIZA PACJENTÓW NERWICOWYCH: 1.1. Klasyczne psychoanalityczne wyjaśnienia zaburzeń nerwicowych, 1.2. Wyjaśnienia psychoanalizy pofreudowskiej, 1.3. Psychoanalityczna terapia pacjentów nerwicowych ; Rozdz. 2. POZNAWCZO-BEHAWIORALNA PSYCHOTERAPIA PACJENTÓW Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI I ZWIĄZANYMI ZE STRESEM: 2.1. Wprowadzenie, 2.2. Kształtowanie się podejścia biopsychospołecznego i terapii poznawczo-behawioralnej, 2.3. Model teoretyczny terapii poznawczo-behawioralnej, 2.4. Model poznawczo-behawioralny a neurobiologia zaburzeń emocjonalnych, 2.5. Terapia poznawczo-behawioralna a model biopsychospołeczny zaburzeń emocjonalnych, 2.6. Zaburzenia nerwicowe i specyfika ich psychoterapii ; Rozdz. 3. PSYCHOTERAPIA EGZYSTENCJALNA OSÓB Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI I ZWIĄZANYMI ZE STRESEM: 3.1. Wprowadzenie, 3.2. Podstawowe pojęcia psychologii egzystencjalnej, 3.3. Wymiary istnienia, 3.4. Psychoterapia egzystencjalna, 3.5. Analiza egzystencjalna - logoterapia ; Rozdz. 4. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI AFEKTYWNYMI: 4.1. Wprowadzenie, 4.2. Psychologiczne modele zaburzeń nastroju, 4.3. Leczenie osób z zaburzeniami nastroju, 4.4. Skuteczność psychoterapii w leczeniu zaburzeń afektywnych ; Rozdz. 5. DWA PODEJŚCIA DO LECZENIA PACJENTÓW Z ZABURZENIAMI OSOBOWOŚCI ; Rozdz. 6. PSYCHOTERAPIA OSÓB PO DOŚWIADCZENIU TRAUMY ZŁOŻONEJ: 6.1. Trauma jednorazowa a trauma złożona, 6.2. Specyfika obrazu klinicznego osób, które doświadczyły traumy złożonej, 6.3. Podstawowe zagadnienia w psychoterapii osób po traumie złożonej, 6.4. Terapia potraumatyczna, 6.5. Aspekt somatyczny terapii osób po traumie złożonej. Cz. 2. PSYCHOTERAPIA OSÓB CHORYCH PSYCHOSOMATYCZNIE I SOMATYCZNIE: Rozdz. 7. PSYCHOTERAPIA PSYCHODYNAMICZNA OSÓB CHORYCH PSYCHOSOMATYCZNIE ; Rozdz. 8. PSYCHOTERAPIA JAKO ELEMENT KOMPLEKSOWEGO LECZENIA CHORÓB SOMATYCZNYCH: 8.1. Psychoterapia jako integralny element procesu leczenia, 8.2. Morfologiczne podstawy integracji funkcji biologicznych i psychicznych organizmu, 8.3. Integracja psychologicznych i biologicznych aspektów choroby w medycynie klinicznej, 8.4. Psychoterapia a jakość usług medycznych, 8.5. Modele działania integracyjnego w leczeniu chorych somatycznie, 8.6. Psychoterapia jako integralny element systemu medycznego, 8.7. Pozyskiwanie pacjenta dla współdziałania w leczeniu, 8.8. Sytuacje nagłe w praktyce lekarskiej, wymagające umiejętności psychologicznych i psychoterapeutycznych, 8.9. Lekarz jako narzędzie oddziaływania psychoterapeutycznego, 8.10. Zespół terapeutyczny ; Rozdz. 9. PSYCHOTERAPIA OSÓB CIERPIĄCYCH Z POWODU BÓLU: 9.1. Wprowadzenie, 9.2. Czym jest ból?, 9.3. Znaczenie podziału na ból ostry i ból przewlekły, 9.4. Ośrodkowa integracja informacji nocyceptywnej, 9.5. Wybrane problemy diagnozy w programach leczenia bólu opartych na podejściu biopsychicznym, 9.6. Różnice między kobietami a mężczyznami w doświadczaniu bólu, 9.7. Organizacja pomocy psychologicznej w ośrodkach leczenia bólu, 9.8. Psychoterapia i inne oddziaływania w programach leczenia bólu opartych na biopsychicznym modelu. Cz. 3. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI SEKSUALNYMI, Z UZALEŻNIENIAMI ORAZ Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA: Rozdz. 10. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI SEKSUALNYMI: 10.1. Wprowadzenie, 10.2. Historia, 10.3. Kierunki i szkoły terapeutyczne, 10.4. Specyfika psychoterapii osób z zaburzeniami seksualnymi, 10.5. Psychoterapia osób ze specyficznymi zaburzeniami seksualnymi ; Rozdz. 11. UZALEŻNIENIE OD SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH ORAZ PSYCHOTERAPIA OSÓB UZALEŻNIONYCH ; Rozdz. 12. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA. Cz. 4. PSYCHOTERAPIA OSÓB PSYCHOTYCZNYCH: Rozdz. 13. DIALOGOWE PODEJŚCIE DO PSYCHOTERAPII OSÓB CHORUJĄCYCH NA SCHIZOFRENIĘ: 13.1. Podstawowe założenia nurtu dialogowego, 13.2. Psychoza jako rozpad dialogowego "ja", 13.3. Zaburzenia dialogu wewnętrznego a objawy schizofrenii, 13.4. Psychoterapia - konsekwencje myślenia dialogowego, 13.5. Ocena podejścia ; Rozdz. 14. METODA SOTERII W LECZENIU PACJENTÓW Z DIAGNOZĄ SCHIZOFRENII: 14.1. Czym jest soteria?, 14.2. Antypsychiatryczne korzenie soterii, 14.3. Charakterystyczne cechy projektu soterii, 14.4. Badania nad skutecznością metody soterii, 14.5. Krytyka psychofarmakologii, 14.6. Czynniki leczące, 14.7. Krytyka i przyszłość soterii ; Rozdz. 15. ASYLUM LAINGA. Cz. 5. PSYCHOTERAPIA DZIECI I ICH RODZIN: Rozdz. 16. PSYCHOTERAPIA I NIEMOWLĘTA: 16.1. Źródła udziału niemowląt w psychoterapii, 16.2. Początki "zdrowia psychicznego niemowląt" i psychoterapii zorientowanej na relację niemowlę-rodzic, 16.3. Współczesne podejście do terapii niemowląt i ich rodziców, 16.4. Zjawiska i procesy w psychoterapii niemowląt i ich rodziców, 16.5. Z badań nad skutecznością terapii z udziałem niemowląt i ich rodziców ; Rozdz. 17. PSYCHOTERAPIA DIADY MATKA-DZIECKO. PRACA NAD REPREZENTACJĄ DZIECKA W UMYŚLE MATKI ; Rozdz. 18. PSYCHOTERAPIA DZIECI Z TRUDNOŚCIAMI W UCZENIU SIĘ ; Rozdz. 19. PSYCHOTERAPIA MAŁYCH DZIECI GŁUCHYCH: 19.1. Wprowadzenie, 19.2. Podejście edukacyjne vs podejście kliniczne, 19.3. Psychiczne mechanizmy zaburzeń rozwoju dziecka głuchego, 19.4. Teoretyczne podstawy i założenia niewerbalnej psychoterapii dzieci głuchych, 19.5. Istota kontaktu słyszącego terapeuty z głuchym dzieckiem, 19.6. Ograniczenia niewerbalnej psychoterapii, 19.7. Nie tylko psychoterapia dzieci głuchych ; Rozdz. 20. PRZECIWPRZENIESIENIE JAKO METODA DIAGNOZY ROZWOJU MORALNEGO W PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-89945/5 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 575-[618]. Indeksy.
SZKOŁY PSYCHOTERAPII: Psychoanaliza brytyjska ; Psychoanaliza francuska ; Terapia jungowska i postjungowska ; Analityczna psychoterapia grupowa ; Psychodynamiczna psychoterapia. Współczesne koncepcje ; Intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna ; Psychoterapia poznawczo behawioralna ; Terapia metaloznawcza ; Psychoterapie oparte na doświadczaniu ; Terapie postmodernistyczne ; Terapia Ericksonowska ; Neurolingwistyczna psychoterapia ; Psychoterapia zorientowana na proces ; Pozytywna psychoterapia ; Psychoterapia Mority - Morita Ry?h? ; METODY PSYCHOTERAPII: Kompleksowa analiza marzeń sennych ; Wykorzystanie snów w pracy terapeutycznej z grupami ; Metody psychoterapii w podejściu narracyjnym i dialogowym ; Psychoterapeutyczna praca z subosobowościami ; Hipnoza ; Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej ; Trening relaksacji stosowanej ; Psychoterapia tańcem i ruchem ; Interwencja psychoterapeutyczna z udziałem psów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 575-[618]. Indeksy.
Cz. 1. SZKOŁY PSYCHOTERAPII: 1. Psychoanaliza brytyjska ; 2. Psychoanaliza francuska ; 3. Terapia jungowska i postjungowska ; 4. Analityczna psychoterapia grupowa ; 5. Psychodynamiczna psychoterapia. Współczesne koncepcje ; 6. Intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna ; 7. Psychoterapia poznawczo behawioralna ; 8. Terapia metaloznawcza ; 9. Psychoterapie oparte na doświadczaniu ; 10. Terapie postmodernistyczne ; 11. Terapia Ericksonowska ; 12. Neurolingwistyczna psychoterapia ; 13. Psychoterapia zorientowana na proces ; 14. Pozytywna psychoterapia ; 15. Psychoterapia Mority - Morita Ry?h? ; Cz. 2 METODY PSYCHOTERAPII: 16. Kompleksowa analiza marzeń sennych ; 17. Wykorzystanie snów w pracy terapeutycznej z grupami ; 18. Metody psychoterapii w podejściu narracyjnym i dialogowym ; 19. Psychoterapeutyczna praca z subosobowościami ; 20. Hipnoza ; 21. Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej ; 22. Trening relaksacji stosowanej ; 23. Psychoterapia tańcem i ruchem ; 24. Interwencja psychoterapeutyczna z udziałem psów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 633-[685]. Indeksy.
CZ. I PODSTAWY NAUKOWE PSYCHOTERAPII: R. 1. Paradygmat, w którym psychoterapia może posiadać status nauki R. 2. Naukowość psychoterapii ; R. 3. Metodologiczne problemy ilościowych i jakościowych badań nad psychoterapią – wykorzystanie metod mieszanych ; R. 4. Praktyka kliniczna uwzględniająca wyniki badań empirycznych ; R. 5. Sposoby empirycznej weryfikacji skuteczności psychoterapii ; CZ.II PSYCHOTERAPIA A INNE NAUKI: R. 6. Psychoterapia i filozofia ; R. 7. Struktura teorii psychoterapeutycznych w świetle współczesnej metodologii i filozofii nauki 7.1. Podział nauk a psychoterapia ; R. 8. Psychoanaliza a filozofia ; R. 9. Neurobiologiczne podstawy psychoterapii ; R. 10. Psychoterapia a kulturowa psychiatria i psychologia ; R. 11. Czynniki kulturowe w psychoterapii na przykładzie empatii ; R. 12. Psychoterapia, polityka i społeczeństwo — szanse i ograniczenia ; CZ. III PSYCHOTERAPIA A RELIGIE: R. 13. Psychoterapia pacjenta religijnego z perspektywy teologii chrześcijańskiej ; R. 14. Buddyzm i psychoterapia ; CZ. IV PSYCHOTERAPIA A INNE ODDZIAŁYWANIA PSYCHOLOGICZNE: R. 15. Zintegrowane działania środowiskowe w psychiatrii ; R. 16. Coaching ; R. 17. Warsztaty umiejętności psychospołecznych ; R. 18. Psychodynamiczne rozumienie systemów społecznych: instytucji, organizacji i społeczeństw ; R. 19. Terapia filozoficzna, czyli doradztwo filozoficzne w działaniu ; R. 20. Terapeutyczne oddziaływania Wspólnoty Anonimowych Alkoholików 20.8. Grupy samopomocowe inspirowane ; R. 21. Trening mindfulness ; R. 22. Wywiad motywujący/terapia motywująca ; R. 23. Choreoterapia ; R. 24. Oddziaływania psychologiczne wobec sportowców ; R. 25. Metoda ustawień systemowych według Berta Hellingera ; R. 26. Psychologiczna interpretacja działania leków w obrębie psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pytania o Kulturę)
Bibliografia na stronach 235-241, [247].
1. Początki przemysłu muzyki rozrywkowej. 2. Skandal i prowokacja, czyli zachowania gwiazd rocka. 3. Okultyzm, magia, satanizm - ukryte oblicza rocka. 4. Backward masking process w muzyce rozrywkowej. 5. Związki artystów z ideologią New Age. 6. Orwellowski świat cyberkultury. 7. Technotrans - manifestacja aberrracji seksualnych i nowa forma religijności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka / Eneteia)
Bibliogr. po rozdz.
Spis treści również w jęz. ang.
Streszcz. ang.
Cz. 1. KONTEKSTY PSYCHOLOGICZNE: Zdrowe i niezdrowe oblicza bierności ; Poczucie skuteczności alternatywą dla bierności ; Orientacja temporalna w kontekście aktywności i bierności podmiotu ; Alienacja i wartości ; Duchowy rozwój człowieka - między biernością i aktywnością ; Kody etyczne jako podstawa ocen moralnych zachowań ludzi w stosunku do świata przyrody. Cz. 2. KONTEKSTY KLINICZNE: Bierność w kontekście niepełnosprawości ; Optymizm - pesymizm a zaburzenia psychiczne ; Przyczyny bierności osób z dysfunkcjami mózgu i sposoby jej przezwyciężenia ; Przeciw bierności, czyli o rozwojowym walorze teatroterapii ; Wsparcie społeczne w fazie leczenia chemioterapią choroby nowotworowej ; Religijne sposoby radzenia sobie ze stresem a poczucie jakości życia Anonimowych Alkoholików ; Media relations w przełamywaniu zawodowej bierności osób chorych psychicznie. Cz. 3. KONTEKSTY SPOŁECZNO-EKONOMICZNE: Aktywność społeczna w oczach antropologa ; Bierność obywatelska siłą scentralizowanego państwa. Alexisa de Tocqueville'a wizja łagodnego despotyzmu ; Tu nic się nie da zrobić, czyli bierność obywatelska ; Bierny obywatel ; Bierność - samotność. Wzajemne odniesienia ; Bezrobocie jako przejaw bierności zawodowej ; Bierność jako strategia radzenia sobie z mobbingiem w miejscu pracy ; Emerytura - nowe możliwości czy nowe ograniczenia? ; Korepetycje - bierna czy aktywna forma radzenia sobie z problemami w nauce? ; Psychospołeczne konsekwencje biernego oglądania telewizji ; Bezdomność kobiet jako syndrom wyuczonej bezradności ; Bierność w związkach miłosnych ; Monitorowanie rynku pracy a kompetencje zatrudnionych ; Instytucjonalne uwarunkowania bierności społecznej ; Postawy społeczności lokalnych wobec inwestowania w parki wiatrowe w województwie pomorskim i zachodniopomorskim ; Bierność a edukacja i sukces zawodowy w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92241 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Streszcz. ang.
Spis treści także ang.
1. Ekonomiczne oblicza nierówności. 2. Społeczno-polityczne oblicza nierówności. 3. Kulturowe oblicza nierówności. 4. Psychospołeczne oblicza nierówności. 5. Kliniczne oblicza nierówności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91144 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Literatury)
Bibliogr. s. 283-[297].
1. Mickiewicz i śmierć. Próba psychoanalizy ; 2. Psychoanaliza "śladów tłumacza" ; 3. "Sen w Dreźnie" Mickiewicza w ujęciu Freudowskim ; 4. O seksualności mężczyzny na przykładzie poematu "W Szwajcarii" Słowackiego ; 5. Psychoanaliza przejęzyczenia w "Anhellim" Słowackiego ; 6. Czy Słowacki cierpiał na kompleks Edypa ; 7. Twórczość Żeromskiego w świetle psychoanalizy ; 8. Bruno Schulz o "Cudzoziemce" Kuncewiczowej i "Ferdydurke" Gombrowicza ; 9. Psychoanaliza w eseistyce polskiej. Witkacy, Miciński, Stempowski. ANEKS: "Umarł Marks, niech żyje Freud?". Psychoanaliza a sprawa Polska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pytania o Kulturę)
Bibliogr. s. 405-[427]. Indeksy.
Wprowadzenie ; R. 1. KULTURA W MITACH: Wielkie mity ziem arabskich: Starożytni jako metafora ; Symbolika "madżdu" ; Mitologizowanie cywilizacji ; Bliżej "sacrum" ; Mit Al-Dżaziry: Idea wolności słowa ; Idea tożsamości arabskiej ; Misja oświatowa ; Trybuna arabska ; Ideologia polityczna Al.-Dżaziry ; Logika sprawiedliwości i niesprawiedliwości ; Symbolika Al.-Dżaziry ; R. 2. W KIERUNKU TRADYCJI PLEMEINNEJ: Gorący świat Beduinów: Emocjonalizm w życiu codziennym ; Racjonalizm u podłoża tradycji ; Z mieczem w dłoni: Górny Egipt i południowcy ; Zemsta na obwinianych kobietach ; R.3. SWOI, OBCY, INNI: LITERACKIE OBRAZY KONFLIKTÓW W ŚWIECIE ARABSKIM W XIX-XX WIEKU: Ogólny zarys problematyki ; Konflikty doświadczane bezpośrednio jako tworzywo literackie: Arabowie i Turcy: pół swoi, pół obcy ; Obraz walki i akulturacji ; Nowe pogranicze ; Postawa refleksyjna jako sposób poszukiwania sensu ; Wschód i Zachód: koncepcja Abd ar-Rahmana Munifa: W obronie kultury narodowej ; Od polonizmu do neokolonizmu ; Twarze Wschodu ; W stronę orientalizmu ; Europa a islam - spory i fascynacje: We wczesnej historii ; W średniowieczu ; Znaki współczesności ; Z perspektywy akulturacji ; R. 4. ŚWIAT W PROCESIE PRZEMIAN: OBRAZY EGIPTU I MAROKA: Egipt: natura przemian: Po rewolucji ; Dialekt ľ język, którym mówią wszyscy ; Dzieciństwo, byt społeczny, codzienność ; Z entuzjazmem o przemianach ; Poetyka walki ; Przełom lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ; Wizja 1967 roku w poezji Amala Dunkula ; Przełom lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych w dramatach Salaha Abd as-Sabura ; Od entuzjazmu do krytyki ; Maroko: oblicza tożsamości: Maroko pokolonialne (na podstawie prozy Mubaraka Rabi) ; W poczuciu tożsamości arabskiej: świat w poezji Maliki al.-Asimi ; R. 5. OBRAZY KOBIET I MĘŻCZYZN W LITERATURZE ARABSKIEJ: Typologia postaci: Ekstrawertycy i racjonaliści ; Pod wpływem ekstrawersji i uczuć ; Ekstrawersja i doznania zmysłowe kobiet ; Pod wpływem intuicji ; Od ekstrawersji do introwersji ; R. 6. KONCEPCJE CZASU W OBRAZACH LITERACKICH: Typologia czasu: Czas religii ; Czas codzienności ; R. 7. W KRĘGU OBYCZAJÓW: Droga do małżeństwa: kobiecy rytuał ochronny: Małżeństwo jako fakt społeczny ; Małżeństwo planowane ; Na progu małżeńskiego szczęścia ; Pod patronatem Koranu i w blasku złota ; Na wpół małżonkowie ; Wielka celebra ; Małżeństwo zwyczajowe ; Magia jako wyraz kobiecej duszy: Walka z dżinnami ; Czarownicy i mędrcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100099 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Paradygmaty)
Bibliogr. s. 207-[209].
Człowiek wewnętrzny. Cz. I. ARCHETYPOWE ŹRÓDŁA WIEDZY I POZNANIA: Filozofia nauki a psychologia obiektywna Carla Gustava Junga ; Czasowy i pozaczasowy wymiar archetypu ; Filozofia nauki a problem intuicji. Cz. II. POZNANIE NAUKOWE A METAFIZYKA: Czynności poznawcze w nauce a epistemologia ; Rozważania dotyczące statusu teorii naukowej ; Metafizyka w oczach filozofa nauki. Cz. III. RACJONALIZM A ŚWIADOMOŚĆ MITYCZNA: Relatywność wiedzy a relatywizm kulturowy ; Czy nauka jest demokratyczna ; Spory filozoficzne a racjonalność nauki ; Hipotetyczność a oczywistość ; Kulturowe zakorzenienie nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 343-356. Indeksy.
1. TŁO HISTORYCZNE: Nurty filozoficzne ; Ekspansyjny rozwój nauk przyrodniczych ; Początki psychologii ; Leczenie chorób psychicznych - psychiatria. 2. BEZPOŚREDNIE UWARUNKOWANIA NARODZIN PSYCHOANALIZY: Elementy tradycji biologicznej w psychoanalizie ; U źródeł psychoanalizy. 3. APARAT PSYCHICZNY - MODEL BIOLOGICZNY: Szkic psychologii dla neurologów ; Budowa aparatu: neurony, energia i zapory kontaktowe ; Bodźce zewnętrzne i wewnętrzne ; Świadomość i ego ; Ból jako kategoria jakościowa ; Pamięć ; Zasada bezwładności. 4. MODEL METAPSYCHOLOGICZNY - TOPOGRAFIA I STRUKTURA: System nśw - nieświadomość ; System pśw - przedświadomość ; System św - świadomość ; Popędy i libido ; Koncepcja strukturalna. 5. DYNAMICZNY WYMIAR MODELU METAPSYCHOLOGICZNEGO: Instancja cenzury ; Mechanizm wyparcia ; Zasady funkcjonowania ; Koncepcja procesu psychicznego. 6. KOMPLEKS EDYPA JAKO CENTRALNE ZAGADNIENIE W PSYCHOANALIZIE: Klasyczna koncepcja kompleksu Edypa ; Kompleks Edypa według innych klasyków psychologii głębi ; Znaczenie kompleksu Edypa w psychoanalizie. 7. TEORIA KOMPLEKSU EDYPA W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH: Przegląd wcześniejszych badań ; Najnowsze badania empiryczne ; Wnioski i uwagi krytyczne. 8. PROBLEM NAUKOWOŚCI PSYCHOANALIZY: Psychoanaliza jako nauka empiryczna ; Koncepcja doświadczenia klinicznego ; Materiał kliniczny ; Sytuacja kliniczna - aspekt terapeutyczny i teoriopoznawczy ; Poznawcza wartość klinicznej oczywistości - konsekwencje ; Psychoanaliza jako hermeneutyka głębi ; Ocena dotychczasowego stanu dyskusji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjoinformatyka ; Poznaj swego wroga ; Poznaj samego siebie ; Ataki przez telefon ; Ataki przez internet ; Ataki "twarzą w twarz" ; Kradzież tożsamości ; Cyberterroryzm ; Obrona.
Czy można ukraść osiem milionów dolarów, wykonując tylko kilka rozmów telefonicznych? Można! Czy można okraść mieszkanie do gołych ścian, uważnie czytając jedynie Facebooka? Można! Czy można doprowadzić firmę do upadłości, wysyłając kilka e-maili? Można! Nie tylko można, ale to dzieje się każdego dnia. Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak blisko Ciebie. To wszystko umożliwia socjotechnika i socjoinformatyka - zespół zasad, technik i narzędzi wykorzystujących ułomność ludzkiego umysłu do przełamywania zabezpieczeń systemów informatycznych i komputerów osobistych. Czy ta książka jest dla Ciebie? Jeśli używasz komputera lub urządzenia mobilnego albo korzystasz z dostępu do Internetu, to zdecydowanie tak. Książka podejmuje niezwykle popularne ostatnio zagadnienia wykorzystania ułomności ludzkiej psychiki oraz socjotechnicznych narzędzi wpływu do przełamywania zabezpieczeń systemów informatycznych i komputerów osobistych. Pokazuje, jak anonimowy człowiek, wykonując kilka rozmów telefonicznych lub wysyłając kilka e-maili, może narazić firmę lub osobę prywatną na ogromne straty finansowe, a czasami doprowadzić nawet do upadłości całego przedsiębiorstwa. Autor udowadnia, że nie ma danych lub informacji bezwartościowych. Nie ma też ludzi, którzy nie byliby zagrożeni atakami socjotechnicznymi lub socjoinformatycznymi. We współczesnym świecie ofiarą ataku może stać się każdy i w niemalże każdej chwili. Książka jest adresowana do osób, które korzystają w życiu zawodowym lub prywatnym z komputerów, urządzeń mobilnych albo dostępu do Internetu. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.7 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99151 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradniki)
Bibliogr. s. 291-[293].
Wszechobecna socjotechnika ; 1. Socjotechnika, czyli sztuka manipulowania ludźmi ; 2. Teoretyczne podstawy socjotechniki ; 3. Reguła wzajemności ; 4. Reguła sympatii ; 5. Reguła niedostępności ; 6. Reguła dowodu społecznego ; 7. Reguła konsekwencji ; 8. Reguła autorytetu ; 9. Reguła wartości ; 10. Narzędzia wpływu ; 11. Obrona przed manipulacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy art.
Spis treści również ang.
DIALOGICZNOŚĆ NARRACJI: Narodziny głosu - sztuka uświadomionego mówienia jako narzędzie rozpoznawania głosu ; Negocjowanie znaczeń w dialogach wewnętrznych z wyobrażonymi rozmówcami ; Płeć a argumentowanie w narracyjnym dyskursie dziecięcym ; Wewnętrzna aktywność dialogowa osób nieśmiałych. NARRACJA TOŻSAMOŚCIOWA I TEORIA UMYSŁU: Między przedmiotem a metodą. Wątpliwości związane z koncepcją tożsamości narracyjnej McAdamsa ; Teoria umysłu z perspektywy badań nad narracją ; Tożsamość narracyjna młodzieży a relacje w rodzinie ; Tożsamość narracyjna pisarzy a relacje z ojcem ; Tożsamość małych narracji. Typy narracji tożsamościowych a style myślenia i cechy osobowości. NARRACJA A ROZWÓJ OSOBISTY: W poszukiwaniu swojego miejsca w życiu. Spojrzenie z perspektywy narracyjnej i analitycznej ; Narracyjna GRA (auto)BIOGRAFICZNA "W osiemdziesiąt historii do-o-KOŁA ŻYCIA" jako autorska forma wspomagania rozwoju człowieka dorosłego ; Opowiadać i uczestniczyć, aby żyć - czy żyć, aby uczestniczyć ; Narracje osób zaangażowanych w hippikę. Próba określenia funkcji aktywności hippicznych. NARRACJE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: Badania narracyjne osób niepełnosprawnych. Przegląd problematyki i perspektywy badawcze ; Niepełnosprawność intelektualna w kontekście narracyjnym ; Narracje osób z zespołem Aspergera z perspektywy terapeutycznej. POGRANICZA: Tożsamość narracyjna osób doświadczających choroby zagrażającej życiu. Prezentacja ujęcia teoretycznego i jego egzemplifikacja empiryczna ; Ludzka strona raka - psychoonkologia z perspektywy pacjenta jako (otwarta?) płaszczyzna badań narracyjnych. Osiągnięcia i perspektywy ; uza Schematy wewnętrznych organizacji Ja a typy autorów w twórczości literackiej ; Narracyjna analiza Powrotu syna marnotrawnego Rembrandta w oparciu o teorię Huberta Hermansa ; Narracja autobiograficzna w antropologii - przypadek Bronisława Malinowskiego ; "Smutek, który siebie tańczy" - opowieść doświadczana w tangu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97168 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej