Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Author
Chłopecki Andrzej (1950-2012)
(1)
Czaja Dariusz (1961- )
(1)
Dybciak Krzysztof (1948- )
(1)
Hejmej Andrzej (1970- )
(1)
Kania Ireneusz (1940- )
(1)
Lipka Krzysztof (1949- )
(1)
Mazur Rafał
(1)
Piróg Mirosław (1964- )
(1)
Sawicki Bernard (1967- )
(1)
Schreiber Ewa
(1)
Stencel Barbara
(1)
Szerszenowicz Jacek
(1)
Trzęsiok Marcin (1973- )
(1)
Wójcik Anna Iwona (1958- )
(1)
Żelazny Mirosław (1954- )
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Nauczyciele muzyki
(1)
Szkoły muzyczne I stopnia
(1)
Subject
Audiacja
(1)
Berg, Alban
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Gordon, Edwin
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Kodály, Zoltán
(1)
Kompozytorzy austriaccy
(1)
Kształcenie słuchu muzycznego
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka austriacka
(1)
Subject: work
Pieśni
(1)
Subject: time
1901-
(1)
Genre/Form
Biografie
(1)
Pieśń (muz.)
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Kultura i sztuka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Dotyczy m.in Łańcuta.
PROBLEMATYKA KODALYOWSKA. System Zoltána Kodály'a w polskim piśmiennictwie teoretycznym ; Spór o drogę w nauczaniu muzyki albo jak zintegrować środowisko solfeżystów ; Kodály w akademii ; Z doświadczeń kształcenia słuchu studentów wydziału wokalno-aktorskiego z wykorzystaniem metody relatywnej według założeń kodalyowskich ; Efektywność kształcenia słuchu wokalistów przy zastosowaniu metody relatywnej ; Dyktando muzyczne w solfeżu kodalyowskim ; Metoda relatywna a słyszenie harmoniczne ; Przydatność melodii wzorcowych w nauczaniu skal muzycznych ; Rodzina kodalyowska w Łańcucie (15-28 sierpnia 1990). PROBLEMATYKA GORDONOWSKA. Stosowanie i niestosowanie audiacji przy czytaniu nut a vista solmizacją relatywną ; Nauczanie kształcenia słuchu w szkole muzycznej stopnia podstawowego bez rozwijania zdolności i umiejętności audiacyjnych ; System oceniania: ocena normatywna czy idiograficzna? DZIEŁO MUZYCZNE NA PRZEDMIOCIE KSZTAŁCENIA SŁUCHU. Czy kształcenie słuchu jest przedmiotem muzycznym? Zastosowanie skal modalnych w nauczaniu kształceniua słuchu w szkole muzycznej I stopnia ; Pieśni dla dzieci Witolda Lutosławskiego ; Piosenki dla dzieci Witolda Lutosłąwskiego jako materiał ćwiczeń na lekcjach kształcenia słuchu w szkole muzycznej I stopnia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. WM-Ksieg 3428 (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy autorów na okładce.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
W ogrodzie muzyki jest zbiorem esejów interdyscyplinarnych. Przyświeca mu - w myśl słowa wstępnego - starożytna idea ogrodu jako miejsca spotkań i rozmowy, a więc dysputy "uwolnionej z gorsetu specjalizacji", humanistyki przekraczającej tradycyjne granice dziedzin badawczych. Oceniam książkę jako niezwykle cenną, bogatą w problematykę, ukazującą dziedzinę muzyki w szerokiej perspektywie kulturowej, przy tym bardzo atrakcyjną w lekturze. [prof. dr hab. Leszek Polony]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3094 (1 egz.)
Book
In basket
Wykaz utworów A. Berga s. 274-277 i bibliogr. s. 278-282. Indeks.
Książka ta jest pierwszą częścią planowanego i częściowo zrealizowanego przedsięwzięcia, jakim miało być opisanie życia i twórczości Albana Berga. Niniejsza publikacja ma na celu udokumentowanie wstępnych i wczesnych utworów kompozytora. Co ważne, Andrzej Chłopecki nie poprzestaje na pokazaniu wybranych przykładów muzycznych z tego okresu. W każdym z rozdziałów opisuje też życie kompozytora, ujawnia szczegóły dotyczące jego kondycji psychicznej i osobowościowej, ukazuje go w relacjach ze środowiskiem, w którym żył. Zdaniem autora ''chronologia twórczości Albana Berga ściśle związana jest z chronologią jego życia (...). Życie staje się nierozerwalnym kontekstem twórczości, twórczość nierozerwalnym składnikiem życia''. Tak integralny opis muzyki Berga w kontekście jego drogi życia nie jest powszechny pod tym względem książka Andrzeja Chłopeckiego jest publikacją niestandardową. Ponadto wyróżnia się na tle bogatej bibliografii bergowskiej koncentracją na życiu i twórczości kompozytora z czasów młodości. [www.pwm.com.pl, 2013]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Wyp.Muz.Księg 2474 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again