Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Poradniki i przewodniki
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(76)
wypożyczone
(33)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(16)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(20)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(8)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(11)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(8)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(8)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Filia 20 (Solarza 9a)
(6)
Autor
Spohrer Kate E
(3)
Arcelus Jon
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kreczman-Madej Renata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Mosetter Kurt
(2)
Mosetter Reiner
(2)
Munden Alison
(2)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(2)
Nosowska Dorota
(2)
Szymanderska Urszula
(2)
Ściepko-Cram Dorota
(2)
Acquaviva Eric (1973- )
(1)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. Specjalne moce
(1)
Amen Daniel G. (1954- )
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bernau Sabine
(1)
Bianga Milena
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Boerger Angelina Autor
(1)
Bogdanowicz Ewa
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Bramham Jessica
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Carter Cheryl R. (1962- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Ernman Malena
(1)
Frank Michelle
(1)
Galas-Zgorzalewicz Bożena
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gendron Alice
(1)
Gnaulati Enrico (1960- )
(1)
Gottlieb Bill (1953- )
(1)
Greenblatt James
(1)
Grzywacz Karolina (psycholog)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hallowell Edward M. (1949- )
(1)
Hejmej Przemysław
(1)
Kaczmarek Magdalena (tłumaczka)
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Knochenhauer Kamila
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Krzyżowski Janusz (1939- )
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Laskowska Marta (1990- )
(1)
Leer Kristin
(1)
Lempinen Marko (1974- )
(1)
Mojs Ewa
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Nartowska Hanna (1923-2009)
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Niedźwiedzka Marta
(1)
Niemi Jussi (1957- )
(1)
Noszczyk Iga
(1)
Oronowicz-Kida Ewa
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Pfiffner Linda Jo
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Pollak Monika
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pękała Rafał
(1)
Quinn Patricia O. (1945- )
(1)
Ratey John J. (1948- )
(1)
Romanowska Krystyna (1971- )
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Saul Richard
(1)
Siewior-Kuś Alina
(1)
Skotnicka-Chaberek Magdalena
(1)
Solden Sari
(1)
Sowa Izabela (1969- )
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Stern Judith M
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Toczyska Karolina Tł
(1)
Waliś Robert
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolff Robert R
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(20)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Rodzice
(3)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Zespół ADHD
(47)
Dziecko
(8)
Autyzm
(7)
Dziecko trudne
(6)
Dziecko z ADHD
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Osoby z ADHD
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Cukrzyca
(3)
Dorośli
(3)
Dyskalkulia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko przewlekle chore
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Leczenie
(3)
Padaczka
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Życie codzienne
(3)
Choroby dziecięce
(2)
Choroby dziedziczne
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Macierzyństwo
(2)
Nastolatki
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Wstyd
(2)
Wychowanie
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie sobą
(2)
Zespół Turnera
(2)
Afazja
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Białaczka
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby układu pokarmowego
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Ekologia
(1)
Emisja głosu
(1)
Ernman, Beata
(1)
Ernman, Malena
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Głos
(1)
Głuchota
(1)
HIV
(1)
Hemofilia
(1)
Igrzyska Olimpijskie Zimowe
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kradzież
(1)
Leki
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Matki i córki
(1)
Metody nauczania
(1)
Mindfulness
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Muzycy fińscy
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nerwice
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Nowotwór
(1)
Nykänen, Matti (1963-2019)
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Otyłość
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Polityka klimatyczna
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Problemy społeczne
(1)
Psychiatria
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychiatria dziecięca
(1)
Psychiatria wieku dorastania
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychoterapia
(1)
Puchar Świata w Skokach Narciarskich
(1)
Rodzina
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Finlandia
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Gatunek
Poradniki
(12)
Poradnik
(10)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla rodziców
(2)
Reportaż
(2)
Biografia
(1)
Mowy
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zalecana literatura i materiały wideo s. [405]-418.
Książki na temat ADHD s. 440-442.
Bibliogr. s. [419]-421, 437.
Webografia s. 438-440.
I. Zrozumieć ADHD ; II. Podjęcie wyzwania: jak stać się odnoszącym sukcesy rodzicem dyrektywnym ; III. Reorganizacja życia z ADHD: jak sobie lepiej radzić w domu i w szkole : IV. Lekarstwa na ADHD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93264 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
1.Czym jest ADHD ; 2. Dziecko z ADHD ; 3. ADHD u dorosłych ; 4. ADHD w parach ; 5. ADHD w rodzinie ; 6. Podtyp ADHD ; 7. Stawianie diagnozy ; 8. Leczenie ADHD ; 9. Biologia ADHD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 150-153. Indeks.
ADHD to zespół charakteryzujący się deficytem koncentracji uwagi oraz nieprawidłościami neurologicznymi. Przyczyną tych objawów są czynniki biologiczne i konstytucjonalne. Autorzy książki zaprezentowali teorię i praktykę w formie przystępnej dla wszystkich zainteresowanych: specjalistów i rodziców. Życzeniem autorów jest, aby ta książka służyła wszystkim próbującym zrozumieć i pomóc młodym ludziom z ADHD jako poradnik wskazujący im dodatkowe źródła informacji i pomocy. [Merlin, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 150-153. Indeks.
ADHD to zespół charakteryzujący się deficytem koncentracji uwagi oraz nieprawidłościami neurologicznymi. Przyczyną tych objawów są czynniki biologiczne i konstytucjonalne. Autorzy książki zaprezentowali teorię i praktykę w formie przystępnej dla wszystkich zainteresowanych: specjalistów i rodziców. Życzeniem autorów jest, aby ta książka służyła wszystkim próbującym zrozumieć i pomóc młodym ludziom z ADHD jako poradnik wskazujący im dodatkowe źródła informacji i pomocy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik dla Rodziców)
Na okł. podtyt.: Jak zrozumieć objawy i znaleźć odpowiednie rozwiązania.
Bibliogr. s. 160-[162].
Pubikacja przeznaczona głównie dla rodziców, lecz zainteresuje również psychologów, pedagogów, studentów pedagogiki specjalnej i psychologii. SPIS TREŚCI: Wprowadzenie - "Dlaczego nie wytłumaczono nam tego wcześniej?" * Objawy ADHD * Ciąża * Co proszę? Typowe objawy i uprzedzenia * Poród * Codzienne doświadczenia z pierwszych trzech miesięcy życia * Niemowlę rośnie - drugi kwartał życia * Siedem do dwunastu miesięcy - halo. tu jestem! * Drugi rok życia * Trzeci rok życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "ADHD does not exist : the truth about attention deficit and hyperactivity disorder" 2014.
Według ostatnich danych u 6,4 mln dzieci w wieku od 4 do 17 lat zdiagnozowano zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Podczas gdy wielu sceptyków wierzy, że ADHD jest wymysłem firm farmaceutycznych, objawy deficytu uwagi i nadpobudliwości są zbyt realne dla milionów osób, które często nie mogą funkcjonować bez leczenia. Jeśli ADHD nie istnieje, co jest przyczyną tych zaburzeń? W tej przełomowej i kontrowersyjnej książce, neurolog dr Richard Saul, pochyla się nad coraz częściej diagnozowanym u dzieci i dorosłych zaburzeniem, znanym jako ADHD. Autor, opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu w leczeniu pacjentów z symptomami ADHD, stawia szokującą tezę, że nie jest ono chorobą samą w sobie, ale sumą objawów ponad 20 innych zaburzeń psychicznych i fizycznych. [Vivante, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik Dla Rodziców i Pedagogów)
I. CZYM JEST ZESPÓŁ NADPOBUDLIWOŚĆI PSYCHORUCHOWEJ?; 1. Co może zrobić nauczyciel; 2. Lista kontrolna nauczyciela; 3. Kwestionariusz nauczyciela, II. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI: 1. List do dziecka; 2. ADHD - co to znaczy?; 3. Lista kontrolna ucznia; 4. Twój mózg; 5. ADHD ma swój cel; 6. Jedzenie i picie, III. SAMOŚWIADOMOŚĆ: 1. O sobie; 2. Preferencje; 3. Wywiad z dziennikarzem; 4. Afirmacje; 5. Dzień idealny; 6. W czym jestem dobry, IV. PRZYJACIELE: 1. Zawieranie przyjaźni; 2. Bycie dobrym przyjacielem; 3. Zabawy wybrane przez innych; 4. Wymyślanie własnych zabaw; 5. Co lubisz w swoich przyjaciołach?; 6. Jaki jest przyjaciel idealny?, V. ZORGANIZOWANIE I KONCENTRACJA: 1. Zwalniamy; 2. Uczymy się zwalniać; 2. Lista rzeczy do zrobienia; 3. Rzeczy, które pomogą ci się skupić; 4. Czym się różnią; 5. Robienie rzeczy po kolei; 6. Wykonywanie poleceń; 7. Rysunki w okręgach; 8. Organizacja czasu; 9. Planowanie; 10. Plan zajęć; 11. Plan na wieczór; 12. Jaki styl nauki i pracy ci odpowiada?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik Dla Rodziców i Pedagogów)
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik Dla Rodziców i Pedagogów)
Niniejsza książka to zbiór praktycznych porad i materiałów do wykorzystania podczas pracy z dziećmi cierpiącymi na zespół nadpobudliwości psychoruchowej, bądź przejawiającymi objawy podobnego zachowania. Dostarcza ona wielu pomysłów, dzięki którym pomagamy dziecku poznawać swoją własną osobowość i sposób myślenia, poprzez którą to świadomość będzie ono łatwiej kontrolować swoje uczucia, myśli i działania. Materiały zawarte w tej książce są proste do wykorzystania, bezpośrednie i z łatwością można je dostosować do potrzeb poszczególnych uczniów. Zamierzeniem tego poradnika jest demistyfikacja ADHD i pozwolenie czytelnikom dogłębnie poznać ten skomplikowany rodzaj osobowości. Podkreślany jest tutaj również fakt, że nadpobudliwość to nie choroba, a swego rodzaju dar. Ludzie z ADHD, jeśli tylko zapewni im się optymalne warunki do rozwoju i nauki, częstokroć wyrastają na produktywnych i nowatorskich członków naszego społeczeństwa. [Internet, 2008].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera scenariusze do zajęć z dziećmi z AD/HD s. 115-[167]
Bibliogr. s. 168 i przy pracach.
Streszcz. prac w jęz. ang.
CZĘŚĆ I. TEORIA - Adam K. Gogacz; ADHD - czyj to problem? - Wanda Baranowska; Sytuacja dziecka z ADHD w polskim systemie diagnostycznym - Mariola Świderska; Neurofizjologia mózgu a syndrom ADHD - Marta Lebiedzik; Zespół ADHD jako współtowarzyszący dysleksji w aspekcie edukacyjnym - Barbara Wiśniewska; Współwystępowanie u dzieci i młodzieży z ADHD innych zaburzeń klinicznych i ich etiologia. CZĘŚĆ II. PRAKTYKA - Wanda Baranowska; Wybrane zasady postępowania z dziećmi i młodzieżą z ADHD - Violetta Florkiewicz; Wybrane propozycje działań podejmowanych podczas terapii pedagogicznej dzieci z ADHD - Ewa Ruszkowska; Przegląd metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym. CZĘŚĆ III. SCENARIUSZE ZAJĘĆ SCENARIUSZ ZAJĘĆ KSZTALCENIA ZINTEGROWANEGO Koty i kotki SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM Reporter nad brzegami Świtezi SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM Obraz jesienny w wierszu Felicjana Faleńskiego "Zakończenie" SCENARIUSZ ZAJ A TERAPII PEDAGOGICZNEJ "Tajemnice zaczarowanego lasu" - ćwiczenia i zabawy doskonalące koncentrację uwagi SCENARIUSZ ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ "Czy leci z nami pilot?" - niezapomniana podróż Ćwiczenia i zabawy zmniejszające nadaktywność ruchową u dzieci SCENARIUSZ ZAJĘĆ INTEGRUJĄCYCH Klasa szkolna. Jesteśmy różni, ale jesteśmy wspólnotą. Jesteśmy silni, mamy wspólne cele, uznajemy te same wartości, potrzebujemy jedynie reguł współdziałania SCENARIUSZ ZAJĘĆ INTEGRUJĄCYCH "W poszukiwaniu zaginionych" Uczymy się współdziałania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-[318].
Poznaj swoją supermoc i żyj lepiej z adhd! Trudno ci się skupić na jednym zadaniu, robisz sto rzeczy naraz i masz problem z dotrzymaniem deadline’ów? To nie musi być lenistwo ani prokrastynacja. To może być ADHD. Dawniej sądzono, że z tego zaburzenia stopniowo się wyrasta. Najnowsze badania wskazują jednak na to, że może się ono utrzymywać przez całe życie. Dorośli z ADHD uchodzą często za ludzi impulsywnych, leniwych, niecierpliwych, nerwowych, mających trudności z koncentracją i utrzymaniem porządku. Ale Kristin Leer, lekarka psychiatrii ze zdiagnozowanym ADHD, przekonuje, że zaburzenie to nie musi być wyrokiem - to może być twoja supermoc! Osoby z ADHD mają tak zwany mózg łowcy, cechują się kreatywnością i spontanicznością, a także emanują pozytywną energią, którą potrafią zarażać innych. Mają zdolność do osiągania niezwykłego stanu hiperskupienia i potrafią przyswoić niezwykłą ilość wiedzy w bardzo krótkim czasie. Autorka książki pokazuje ADHD z nowej perspektywy, sięga do współczesnych badań i teorii oraz proponuje techniki i strategie radzenia sobie z tym zaburzeniem w dorosłym życiu, a także omawia zalety posiadania nieneurotypowego mózgu. "Ta książka przychodzi z pomocą wszystkim tym, którzy na co dzień mierzą się z ADHD. Udowadnia, że ADHD to nie wyrok, ale dodatkowe możliwości, które pozwalają cieszyć się pełnią życia." Tomasz Kowalczyk, psychiatra i specjalista od ADHD [Znak Liera Nova, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Przegląd ADHD; 2. ADHD w klasie: model nauczania równoległego; 3. Zindywidualizowane programy behawioralne: gdy potrzeba więcej; 4. Partnerstwo rodziców i nauczycieli; 5. Decyzja o wyborze strategii; 6. Jak ocenić, czy program działa; 7. ADHD: poza klasą; 8. Motywowanie nauczyciela; 9. Pytania i odpowiedzi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 254-279.
Charakterystyka syndromu ADHD gimnazjalistów ; Rodzina jako środowisko wychowawcze ; Pomoc rodzinom z dzieckiem z zaburzeniami w rozwoju ; Metodologia badań własnych ; Funkcjonowanie systemów rodzinnych osób badanych w świetle wyników uzyskanych w skali AŚR RW autorstwa M. Ryś - analiza porównawcza ; Style wychowawcze w rodzinach badanych osób w świetle wyników uzyskanych w skali ASW RW autorstwa M. Ryś - analiza porównawcza ; Postawy gimnazjalistów wobec rodziny, siebie i otoczenia mierzone dyferencjałem semantycznym a nasilenie objawów ADHD - analiza porównawcza ; Funkcjonowanie systemu rodzinnego badanych osób mierzone skalą profil rodziny Z. Gasia - analiza porównawcza ; Postawy rodzicielskie wobec osób badanych mierzone skalą SPR autorstwa M. Plopy - analiza porównawcza ; Rodzinne korelaty nasilenia objawów ADHD gimnazjalistów ; Podsumowanie wyników badań i implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103788 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Deficyt uwagi i hiperaktywność; 2. Nasze ciało - centrum i punkt przecięcia wielu płaszczyzn; 3. Każdemu według potrzeb, czyli wyjątkowość ćwiczeń rozciągających (KiD); 4. Ćwiczenia: a) zasady ogólne, b) uciskanie punktów na twarzy i głowie, c) ćwiczenia rozciągające KiD, d) ćwiczenie oddechu, e) ćwiczenia oczu; 5. Rady i wskazówki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Dla Dzieci)
Autorki poradnika proponują ciekawe wskazówki i praktyczne techniki, które pomogą dzieciom z ADHD lepiej się zorganizować i skoncentrować, skuteczniej się uczyć i odrabiać lekcje. Podpowiadają także jak nawiązywać przyjaźnie, kontrolować emocje i dbać o zdrowie. Dzięki tej książce dzieci z zaburzeniami uwagi rozwiną umiejętności, które ułatwią im odniesienie sukcesu w szkole i poza nią. W tym poradniku znajdą zachętę do wykorzystywania swoich różnorodnych zdolności. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-dz159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.20dz-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-[185].
PROBLEMY NADPOBUDLIWOSCI PSYCHORUCHOWEJ U DZIECI - PRZEGLAD LITERATURY: Charakterystyka nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci ; Trudności wychowawcze i trudności w nauce a nadpobudliwość psychoruchowa ; EMPIRYCZNA ANALIZA ZJAWISKA NADPOBUDLIWOŚCI U DZIECI - BADANIA WŁASNE: Cel i metoda badań ; Ogólna charakterystyka osób badanych ; Analiza trudności wychowawczych jako rezultat zaburzonego zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo ; Trudności w nauce dzieci nadpobudliwych psychoruchowo ; Wnioski z przeprowadzonych badań oraz wynikające z nich wskazania wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-28760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Jak zaakceptować neuroróżnorodność, żyć odważnie i pokonywać przeszkody.
Bibliografia na stronach 299-[302].
Ta książka nie jest zwykłym poradnikiem dla kobiet z ADHD. To przede wszystkim źródło inspiracji i siły dla osób, które z powodu swojej odmienności zmagają się na co dzień z poczuciem wstydu, stygmatyzacją i brakiem wiary w siebie. Dzięki Przewodnikowi nauczysz się czerpać satysfakcję z podejmowania wyzwań, jakie życie stawia przed ludźmi - a w szczególności kobietami - z atypowo działającymi mózgami. Dostrzeżesz piękno swych unikatowych cech i odkryjesz swoje mocne strony, a nieprawdziwy, negatywny obraz samej siebie odejdzie w niepamięć. Otwórz się na to, jaka jesteś naprawdę - i pokochaj siebie. Przekonasz się, że życie stanie się łatwiejsze, a twoje relacje głębsze i szczęśliwsze. "Powiedzieć, że jest to książka o kobietach z ADHD napisana specjalnie dla nich, to nic nie powiedzieć. Autorki z empatią promują autoempatię oraz prawdziwy rozwój duszy - elementy niezbędne do prowadzenia wartościowego i udanego życia z ADHD. Przygotuj się, że na kartach tej książki zobaczysz siebie. Czytając ją, będziesz się serdecznie śmiać i wzruszać, że ktoś cię zauważył i docenił. Przede wszystkim zaś poczujesz się w pełni zrozumiana przez autorki. " - Roberto Olivardia, psycholog kliniczny, wykładowca wydziału psychiatrii Harvard Medical School "Sari i Michelle to twoje bardzo mądre, empatyczne przyjaciółki, które przeżywały to, co ty, i pragną oszczędzić ci niepotrzebnego cierpienia. Nie mówią, co masz robić, ale jak każdy dobry przyjaciel - pomagają ci odkryć, co chcesz robić. Być może po przeczytaniu tej mądrej, wnikliwie napisanej książki objawy ADHD nie osłabną, ale twoje życie z pewnością stanie się lepsze." - Ari Tuckman, psycholog, seksuolog, autor książki ADHD After Dark
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [339]-349.
PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I TERAPIA: Wprowadzenie ; Jak stosować program Young i Bramham ; MODUŁY OBJAWÓW PODSTAWOWYCH ADHD: Moduł zaburzeń uwagi ; Moduł pamięci ; Moduł organizacji i zarządzania czasem ; Moduł impulsywności ; MODUŁY DODATKOWYCH ROZPOZNAŃ I PROBLEMÓW: Moduł strategii rozwiązywania problemów ; Moduł relacji interpersonalnych ; Moduł lęku ; Moduł frustracji i złości ; Moduł obniżonego nastroju i depresji ; Moduł zagadnień związanych ze snem ; Moduł nadużywania substancji psychoaktywnych ; IV. MODUŁ PRZYSZŁOŚCI: Moduł przygotowujący na przyszłość.
Książka Susan Young i Jessiki Bramham to praktyczny przewodnik, który wskazuje, jak za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej radzić sobie z objawami ADHD występującymi u młodzieży i osób dorosłych. Program Young i Bramham: · dostarcza praktycznych strategii radzenia sobie z codziennymi trudnościami wynikającymi z ADHD (impulsywność, kłopoty ze snem, zarządzanie czasem), · pomaga zwalczać zarówno osiowe objawy ADHD, jak i problemy towarzyszące, · zawiera kompletne plany terapii oraz propozycje ćwiczeń dla pacjentów, · składa się z niezależnych modułów, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb młodzieży i dorosłych z ADHD, · może być stosowany w terapii indywidualnej, grupowej i pracy warsztatowej, · oferuje innowacyjne i intensywne, praktyczne podejście do objawów ADHD za pomocą technik poznawczo-behawioralnych oraz technik dialogu motywującego. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Organize your ADD/ADHD child : a practical guide for parents" 2011.
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Walka toczy się nieustannie o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika – terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem – udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD. [Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej