Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Czerwińska Kornelia
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Tyflopsychologia
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 217-272. Indeks.
Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z niepełnosprawnością wzroku.
R. I. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU W KONTEKŚCIE ROZWOJU W BIEGU ŻYCIA: Wprowadzenie ; Koncepcja zadań rozwojowych ; Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa ; Podsumowanie ; R. II. NIEMOWLĘCTWO I WCZESNE DZIECIŃSTWO (0 - 5/6 LAT) - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Nauka chodzenia a zadania rozwojowe ; Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe ; Nauka mówienia a zadania rozwojowe ; Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii ; Nauczenie się odróżniania pici i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej ; Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego ; Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania ; Podsumowanie ; R. III. WIEK SZKOLNY-NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna edukacyjna ; Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna społeczna ; Nabywanie podstawowych technik szkolnych ; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne ; Podsumowanie ; R. IV. ADOLESCENCJA - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepełnosprawnością wzroku ; Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie relacji z rówieśnikami ; Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze ; Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych ; Kształtowanie tożsamości ; Posługiwanie się systemem wartości ; Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia ; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne ; Podsumowanie ; R. V. WCZESNA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Odgrywanie ról rodzinnych ; Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi ; Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego ; Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe ; Podjęcie obowiązków obywatelskich ; Podsumowanie ; R. VI. ŚREDNIA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej ; Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego ; Podsumowanie ; R. VII. PÓŹNA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia ; Zmiany w otoczeniu fizycznym ; Przejście na emeryturę, zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych ; Przystosowanie się do śmierci współmałżonka ; Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku ; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107887 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej