Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Jędrzejko Mariusz
(2)
Dobrychłop Anna
(1)
Kania Sławomir
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kowalczyk-Marcjan Małgorzata
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kubicki Rafał
(1)
Marczak Sylwester
(1)
Matejek Józef
(1)
Morańska Danuta
(1)
Prüfer Paweł
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Sieroń Roman Bogusław (1972- )
(1)
Szubska Wioletta
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Taper Agnieszka
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Zachowania ryzykowne
(3)
Młodzież
(2)
Autodestruktywność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja medialna
(1)
Internet
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Nastolatki
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Rodzina
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autodestruktywność dzieci i młodzieży / Beata Ziółkowska, Jowita Wycisk. - Warszawa : Difin, 2019. - 300 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [254]-284.
Adresatami książki są osoby pracujące z młodzieżą, teoretycy z zakresu nauk społecznych oraz nauk o zdrowiu, rodzice i wychowawcy, osoby zajmujące się profesjonalnie rozwiązywaniem problemów adaptacyjnych młodzieży.
I. SPECYFIKA ADOLESCENCJI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE: 1. Czym jest dorastanie? ; 2. Młodzież jako grupa społeczna - szanse i zagrożenia ; 3. Potrzeby i zadania stadium adolescencji: Potrzeby psychiczne młodzieży ; Zadania rozwojowe adolescencji ; BLOK EKSPERCKI: Świat i młodzi, świat młody - perspektywa socjologa i teologa, dr hab. Paweł PRšFER, prof. AJP ; 4. W jaki sposób nastolatek spostrzega siebie i swoje ciało? ; 5. Kryzys adolescencyjny: istota i przebieg: Formowanie tożsamości ; Konteksty rozwoju tożsamości: Rodzina ; Grupa rówieśnicza ; Kultura ; 6. Autodestruktywność i współwystępowanie zachowań problemowych jako odpowiedź na kryzys adolescecncyjny ; BLOK EKSPERCKI: Próbując zrozumieć zachowania nastolatków - perspektywa psychologa rozwojowego, mgr Mateusz WILIŃSKI: 7. Problemy współczesnej młodzieży w doniesieniach z badań: Fizjologia układu nerwowego ; Ocena siebie - ocena ciała ; Młodzi a media ; Zdrowie psychiczne nastolatków ; Podsumowanie ; II. ZABURZENIA ODŻYWIANIA i NIEPRAWIDŁOWE ZACHOWANIA JEDZENIOWE: 1. Czym są zaburzenia odżywiania? ; 2. Klasyfikacja, diagnoza, rozpowszechnienie, leczenie ; BLOK EKSPERCKI: Trudności diagnostyczne - perspektywa psychoterapeuty, dr Magdalena GRABOWSKA: Jadłowstręt psychiczny ; Bulimia psychiczna ; Zespół jedzenia kompulsywnego ; Zaburzenie polegające na ograniczaniu/unikaniu jedzenia ; Ortoreksja psychiczna ; Dysmorfia mięśniowa ; Diabulimia ; 3. Uwarunkowania i mechanizm (nie)jedzenia: Czynniki biofizjologiczne ; BLOK EKSPERCKI: "Drugi mózg" (oś jelita - mózg) - perspektywa neuropsychologa, dr hab. Aneta BORKOWSKA: Czynniki społeczne ; Czynniki kulturowe ; 4. Problemy jedzeniowe i spostrzeganie ciała przez młodzież w doniesieniach z badań ; Podsumowanie ; III. SAMOUSZKODZENIA UMIARKOWANE: 1. Czym są samookaleczenia? ; 2. Klasyfikacja, diagnoza i rozpowszechnienie samookaleczeń ; 3. Różnicowanie samookaleczeń i samobójstw ; 4. Okaleczanie ciała a płeć ; BLOK EKSPERCKI: Autodestruktywność młodzieży - perspektywa seksuologa, prof. dr hab. Maria BEISERT, dr Agnieszka IZDEBSKA ; 5. Zrozumieć osobę okaleczającą się: Motywy i funkcje samookaleczeń ; BLOK EKSPERCKI: Gdy ciało się zmienia - perspektywa psychoterapeuty, mgr Iwona JÓŹWIAK, mgr Mateusz WILIŃSKI: Jawnie formułowane intencje ; Funkcje psychologiczne ; Bio-psycho-kulturowo-społeczny model wyjaśniania samookaleczeń: Odległe czynniki ryzyka ; Mechanizmy pośredniczące: Czynniki neurofizjologiczne ; Czynniki intrapsychiczne ; Czynniki interpersonalne ; Podsumowanie ; IV. ZABURZENIA UŻYWANIA ALKOHOLU: 1. Alkohol, napoje energetyczne, upijanie się - ustalenia terminologiczne ; 2. Używanie alkoholu i psychodrinków - epidemiologia w świetle wyników badań ; 3. Diagnoza i różnicowanie różnych wzorów picia alkoholu ; 4. Uwarunkowania oraz mechanizm zaburzenia używania alkoholu: Determinanty zaburzeń używania alkoholu ; Mechanizmy rozwoju uzależnienia i powstawania głodu alkoholowego: Mechanizmy uzależnienia ; Mechanizmy głodu alkoholowego ; 5. Somatyczne i psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami używania alkoholu: Skutki somatyczne ; kutki psychospołeczne ; BLOK EKSPERCKI: Młodzi i alkohol - perspektywa psychoterapeuty, dr Ewa WOJTYNKIEWICZ: 6. Zrozumieć osobę uzależnioną i jej bliskich ; 7. Leczenie i psychoterapia zaburzeń używania alkoholu ; 8. Używanie alkoholu w doniesieniach z badań ; Podsumowanie ; V. ZABURZENIA UŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH: 1. Narkotyki i paranarkotyki - ustalenia terminologiczne ; 2. Epidemiologia w świetle wyników badań ; 3. Diagnoza i różnicowanie ; 4. Uwarunkowania i fazy przyjmowania narkotyków i para narkotyków: Determinanty sięgania po narkotyki i para narkotyki ; BLOK EKSPERCKI: Młodzi i narkotyki oraz dopalacze - perspektywa profilaktyka, mgr Agnieszka NOCULAK, mgr Aneta OKONIEWSKA ; Mechanizm i fazy uzależnienia narkotycznego ; 5. Konsekwencje używania narkotyków i para narkotyków: Funkcjonowanie somatyczne ; Funkcjonowanie psychiczne ; Funkcjonowanie społeczne ; 6. Leczenie i psychoterapia ; BLOK EKSPERCKI: Nastolatek w poradni profilaktyki i leczenia uzależnień - perpektywa terapeuty, mgr Magdalena MšLLER-KSYCKA ; 7. Narkotyki i dopalacze w świetle wyników badań ; Podsumowanie ; V. PREWENCJA ZACHOWAŃ AUTODESTRUKTYWNYCH: 1. Wprowadzenie ; 2. Prewencja w obrębie instytucji - ujęcie systemowe ; 3. Poziom międzyinstytucjonalny ; 4. Poziom instytucji: Rola dorosłych opiekunów: nauczycieli i innych pracowników szkoły ; Rola osób pierwszego kontaktu. Zespół kryzysowy ; Psychoedukacja personelu i młodzieży szkolnej ; Postępowanie na terenie szkoły. Od obserwacji sygnałów ostrzegawczych do interwencji: Jak pracownicy szkoły dowiadują się o istnieniu problemu? ; Jak rozmawiać z nastolatkiem? Podstawowe zasady komunikacji w obliczu niepokojących zachowań ; Skierowanie nastolatka do osoby pierwszego kontaktu ; Interwencja na terenie szkoły ; Współpraca z rodzicami ; Procedura postępowania na terenie szkoły ; 5. Poziom relacji wychowawca - uczeń: Szczególne znaczenie relacji międzyludzkiej ; Postawa wobec nastolatka przejawiającego zachowania autodestruktywne ; 6. Poziom osobisty dorosłego opiekuna młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [209]-221.
Streszcz. i spis treści w jęz. ang.
Wstęp - cele, metoda, organizacja badania. Ryzyka jako obszar analiz socjopedagogicznych ; R. I. Zachowania ryzykowne nastolatków - zjawisko, skala, charakter. Wyniki badań i ich analiza ; R. II. Ujęcia teoretyczne badanych problemów. Zachowania ryzykowne nastolatków w dobie ponowoczesności - próba socjopedagogicznej analizy problemu. Delegacje profilaktyczne: 1. Wprowadzenie. Zachowania ryzykowne - kluczowe tendencje i ich następstwa ; 2. Społeczeństwo ryzyka - ujęcie socjologiczne z odniesieniem psychologicznym ; 3. Przyczyny zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży - wybrane ujęcia: źródła zachowań ryzykownych w świetle teorii naukowych, najważniejsze czynniki sprzyjające zachowaniom ryzykownym, poszukiwania wspólnych uwarunkowań zachowań ryzykownych - wyniki wybranych badań ; 4. Nowe przestrzenie i modele ryzyka: kluczowe zagrożenia - co jest i co będzie problemem, wyzwania dla profilaktyki szkolnej i powszechnej ; 5. Widzę i popieram dobro, ale czynię zło - antropologia biblijna odpowiedzią na ponowoczesne kryzysy: kim jesteś homo sapiens?, skąd zło na świecie?, wchowywać do wartości - aksjologiczne podstawy wychowania ; 6. Rodzina jako podstawowy czynnik ochronny przed zachowaniami ryzykownymi: modele spędzania czasu wolnego, Meandry nowych technologii, wpływy rodzinne - wnioski ; Próba podsumowania. Tezy do skutecznej profilaktyki ; Try to sum up. Theses for effective prevention.
Redagowane przez prof. Mariusza Jędrzejko i ks. prof. Romana Sieronia prace słyną ze swej psychospołecznej wartości podejmowanego tematu, autentycznej troski o wchodzące w dorosłe życie pokolenie młodych Polaków, cennego łączenia wymiarów praktycznego z naukowym. Opracowania te zawierają wiele konkretnych, uporządkowanych treści, które przygotowywane są w sposób przejrzysty, przystępny dla czytelnika, a jednocześnie udokumentowany badawczo i zawierający odwołania do licznych źródeł. Stanowią cenny materiał edukacyjny, przydatny w zastosowaniu profilaktycznym i wychowawczym. Wyrosłe z praktyki i badań naukowych sugestie zawarte w publikacji Zachowania ryzykowne nastolatków mające na celu doskonalenie działań edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych mają sens i zasługują na uznanie. Troska o młode pokolenie jest bowiem zadaniem o szczególnej doniosłości, wymaga stałej obserwacji i uwzględniania potrzeb wynikających ze zmieniającej się rzeczywistości. Kształtowanie postaw innych wiąże się z nieodzownością permanentnego formowania siebie, pogłębiania wiedzy i doskonalenia własnych metod pracy. Publikacje, takie jak recenzowana książka, mogą być w tym pomocne. [dr hab. Urszula Dudziak, prof. KUL]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza. Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach [185]-189.
R. 1. Cuberuzależnienia, fonoholizm, nałogowe korzystanie z Internetu, czy CYBERZABURZENIA: R. 2. Specyfika cyfrowych relacji i aktywności a cyberzaburzenia ; R. 3. Sygnały o zbliżającym się cyberzaburzeniu. Kluczowe błędy rodziców. Wskazówki diagnostyczne ; R. 4. Kierunki diagnozy i terapii przy cyberzaburzeniach - wybrane zagadnienia ; R. 5. Znaczenie snu w rozwoju dziecka. Nadużywanie TC jako predykator cyberzaburzeń ; R. 6. Domowa edukacja medialna - krótki poradnik praktyczny, jak modelować relacje dziecka - nowe technologie cyfrowe ; R. 7. Właściwa organizacja czasu. Metody modelowania aktywności dzieci i nastolatków poza technologiami cyfrowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108900 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej