Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(6)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Autor
Jędrzejko Mariusz
(3)
Kasprzak Kaja
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Taper Agnieszka E
(2)
Żulczyk Jakub (1983- )
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Dobrychłop Anna
(1)
Grøvlen Sturla Brandth
(1)
Góra Dawid (1988- )
(1)
Kania Sławomir
(1)
Kowalczyk-Marcjan Małgorzata
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kubicki Rafał
(1)
Larsen Thomas Bo (1963-)
(1)
Lindholm Tobias (1977- )
(1)
Marczak Sylwester
(1)
Matejek Józef
(1)
Mikkelsen Mads (1965- )
(1)
Millang Magnus
(1)
Morańska Danuta
(1)
Motyka Marek (socjolog)
(1)
Prüfer Paweł
(1)
Pustuła Hanna
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Sieroń Roman Bogusław (1972- )
(1)
Szubska Wioletta
(1)
Taper Agnieszka
(1)
Vinterberg Thomas (1969- )
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Zarr Sara
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Łukaszek Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(11)
duński
(1)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Film duński
(1)
Film holenderski
(1)
Film szwedzki
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Zachowania ryzykowne
(12)
Młodzież
(5)
Nastolatki
(4)
Rodzina
(4)
Dojrzewanie
(3)
Dzieci
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Internet
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Zespoły muzyczne
(2)
AIDS
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Edukacja medialna
(1)
HIV
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kąpieliska
(1)
Mężczyzna
(1)
Nadużywanie alkoholu
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczyciele
(1)
Opinia publiczna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Postawy
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przyjaźń
(1)
Ratownictwo wodne
(1)
Ratownicy wodni
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Studenci
(1)
Substancje psychoaktywne
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uczniowie
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (WOPR)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Podkarpacie Północne
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(3)
Monografia
(2)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Komediodramat
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autodestruktywność dzieci i młodzieży / Beata Ziółkowska, Jowita Wycisk. - Warszawa : Difin, 2019. - 300 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [254]-284.
Adresatami książki są osoby pracujące z młodzieżą, teoretycy z zakresu nauk społecznych oraz nauk o zdrowiu, rodzice i wychowawcy, osoby zajmujące się profesjonalnie rozwiązywaniem problemów adaptacyjnych młodzieży.
I. SPECYFIKA ADOLESCENCJI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE: 1. Czym jest dorastanie? ; 2. Młodzież jako grupa społeczna - szanse i zagrożenia ; 3. Potrzeby i zadania stadium adolescencji: Potrzeby psychiczne młodzieży ; Zadania rozwojowe adolescencji ; BLOK EKSPERCKI: Świat i młodzi, świat młody - perspektywa socjologa i teologa, dr hab. Paweł PRšFER, prof. AJP ; 4. W jaki sposób nastolatek spostrzega siebie i swoje ciało? ; 5. Kryzys adolescencyjny: istota i przebieg: Formowanie tożsamości ; Konteksty rozwoju tożsamości: Rodzina ; Grupa rówieśnicza ; Kultura ; 6. Autodestruktywność i współwystępowanie zachowań problemowych jako odpowiedź na kryzys adolescecncyjny ; BLOK EKSPERCKI: Próbując zrozumieć zachowania nastolatków - perspektywa psychologa rozwojowego, mgr Mateusz WILIŃSKI: 7. Problemy współczesnej młodzieży w doniesieniach z badań: Fizjologia układu nerwowego ; Ocena siebie - ocena ciała ; Młodzi a media ; Zdrowie psychiczne nastolatków ; Podsumowanie ; II. ZABURZENIA ODŻYWIANIA i NIEPRAWIDŁOWE ZACHOWANIA JEDZENIOWE: 1. Czym są zaburzenia odżywiania? ; 2. Klasyfikacja, diagnoza, rozpowszechnienie, leczenie ; BLOK EKSPERCKI: Trudności diagnostyczne - perspektywa psychoterapeuty, dr Magdalena GRABOWSKA: Jadłowstręt psychiczny ; Bulimia psychiczna ; Zespół jedzenia kompulsywnego ; Zaburzenie polegające na ograniczaniu/unikaniu jedzenia ; Ortoreksja psychiczna ; Dysmorfia mięśniowa ; Diabulimia ; 3. Uwarunkowania i mechanizm (nie)jedzenia: Czynniki biofizjologiczne ; BLOK EKSPERCKI: "Drugi mózg" (oś jelita - mózg) - perspektywa neuropsychologa, dr hab. Aneta BORKOWSKA: Czynniki społeczne ; Czynniki kulturowe ; 4. Problemy jedzeniowe i spostrzeganie ciała przez młodzież w doniesieniach z badań ; Podsumowanie ; III. SAMOUSZKODZENIA UMIARKOWANE: 1. Czym są samookaleczenia? ; 2. Klasyfikacja, diagnoza i rozpowszechnienie samookaleczeń ; 3. Różnicowanie samookaleczeń i samobójstw ; 4. Okaleczanie ciała a płeć ; BLOK EKSPERCKI: Autodestruktywność młodzieży - perspektywa seksuologa, prof. dr hab. Maria BEISERT, dr Agnieszka IZDEBSKA ; 5. Zrozumieć osobę okaleczającą się: Motywy i funkcje samookaleczeń ; BLOK EKSPERCKI: Gdy ciało się zmienia - perspektywa psychoterapeuty, mgr Iwona JÓŹWIAK, mgr Mateusz WILIŃSKI: Jawnie formułowane intencje ; Funkcje psychologiczne ; Bio-psycho-kulturowo-społeczny model wyjaśniania samookaleczeń: Odległe czynniki ryzyka ; Mechanizmy pośredniczące: Czynniki neurofizjologiczne ; Czynniki intrapsychiczne ; Czynniki interpersonalne ; Podsumowanie ; IV. ZABURZENIA UŻYWANIA ALKOHOLU: 1. Alkohol, napoje energetyczne, upijanie się - ustalenia terminologiczne ; 2. Używanie alkoholu i psychodrinków - epidemiologia w świetle wyników badań ; 3. Diagnoza i różnicowanie różnych wzorów picia alkoholu ; 4. Uwarunkowania oraz mechanizm zaburzenia używania alkoholu: Determinanty zaburzeń używania alkoholu ; Mechanizmy rozwoju uzależnienia i powstawania głodu alkoholowego: Mechanizmy uzależnienia ; Mechanizmy głodu alkoholowego ; 5. Somatyczne i psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami używania alkoholu: Skutki somatyczne ; kutki psychospołeczne ; BLOK EKSPERCKI: Młodzi i alkohol - perspektywa psychoterapeuty, dr Ewa WOJTYNKIEWICZ: 6. Zrozumieć osobę uzależnioną i jej bliskich ; 7. Leczenie i psychoterapia zaburzeń używania alkoholu ; 8. Używanie alkoholu w doniesieniach z badań ; Podsumowanie ; V. ZABURZENIA UŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH: 1. Narkotyki i paranarkotyki - ustalenia terminologiczne ; 2. Epidemiologia w świetle wyników badań ; 3. Diagnoza i różnicowanie ; 4. Uwarunkowania i fazy przyjmowania narkotyków i para narkotyków: Determinanty sięgania po narkotyki i para narkotyki ; BLOK EKSPERCKI: Młodzi i narkotyki oraz dopalacze - perspektywa profilaktyka, mgr Agnieszka NOCULAK, mgr Aneta OKONIEWSKA ; Mechanizm i fazy uzależnienia narkotycznego ; 5. Konsekwencje używania narkotyków i para narkotyków: Funkcjonowanie somatyczne ; Funkcjonowanie psychiczne ; Funkcjonowanie społeczne ; 6. Leczenie i psychoterapia ; BLOK EKSPERCKI: Nastolatek w poradni profilaktyki i leczenia uzależnień - perpektywa terapeuty, mgr Magdalena MšLLER-KSYCKA ; 7. Narkotyki i dopalacze w świetle wyników badań ; Podsumowanie ; V. PREWENCJA ZACHOWAŃ AUTODESTRUKTYWNYCH: 1. Wprowadzenie ; 2. Prewencja w obrębie instytucji - ujęcie systemowe ; 3. Poziom międzyinstytucjonalny ; 4. Poziom instytucji: Rola dorosłych opiekunów: nauczycieli i innych pracowników szkoły ; Rola osób pierwszego kontaktu. Zespół kryzysowy ; Psychoedukacja personelu i młodzieży szkolnej ; Postępowanie na terenie szkoły. Od obserwacji sygnałów ostrzegawczych do interwencji: Jak pracownicy szkoły dowiadują się o istnieniu problemu? ; Jak rozmawiać z nastolatkiem? Podstawowe zasady komunikacji w obliczu niepokojących zachowań ; Skierowanie nastolatka do osoby pierwszego kontaktu ; Interwencja na terenie szkoły ; Współpraca z rodzicami ; Procedura postępowania na terenie szkoły ; 5. Poziom relacji wychowawca - uczeń: Szczególne znaczenie relacji międzyludzkiej ; Postawa wobec nastolatka przejawiającego zachowania autodestruktywne ; 6. Poziom osobisty dorosłego opiekuna młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie Deanny Lambert zmieniło się bezpowrotnie, kiedy jako trzynastolatka została przyłapana przez ojca w niedwuznacznej sytuacji ze starszym chłopakiem. Trzy lata później wciąż zmaga się z konsekwencjami tamtego wydarzenia: w szkole przyczepiono jej etykietę puszczalskiej, w miasteczku ta historia obrosła już legendą. W gronie rodzinnym jest jeszcze gorzej - ukochany ojciec traktuje córkę jak powietrze, codziennie dając jej do zrozumienia, jak bardzo go zawiodła. Deanna ucieka w świat wyobraźni, marzy o wyrwaniu się z ponurego domu i stworzeniu wlasnej małej rodziny. [YA!, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-IV/P (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Radio Armageddon / Jakub Żulczyk. - Warszawa : Lampa i Iskra Boża, 2008. - 453, [3] strony ; 21 cm.
Ta historia dzieje się w Polsce, choć tak naprawdę nie mogłaby się tu zdarzyć. Jest niemożliwa, ale realistyczna. Czworo licealistów urodzonych w 1989 r. zakłada zespół rockowy Radio Armageddon. Uzyskują olbrzymią popularność wśród rówieśników i prowokują zamieszki przeciw systemowi, w którym wszystko jest do kupienia. Nagle znika lider kapeli - Cyprian. Co się z nim stało, czy żyje, czy się znajdzie? Polska, szkoła i młodość opisane bez taryfy ulgowej. [Czytelnia.Onet, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-pol. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1881 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Radio Armageddon / Jakub Żulczyk. - Wydanie 2 zmienione przez autora. - Warszawa : Świat Książki, 2015. - 540 stron ; 22 cm.
Poprawione wydanie kultowej dla wielu czytelników powieści. Przejmujący obraz zbiorowej samotności w czasach, kiedy każdy gest sprzeciwu prędzej czy później zamienia się w towar, oraz w świecie, w którym każde wypowiedziane słowo ostatecznie staje się po prostu hałasem. Tej powieści nie można przeoczyć: to nasz czas i nasz świat. Tytułowy zespół Radio Armageddon, założony przez czworo znajomych, ma być wyrazem odmienności, a równocześnie pełnego furii buntu przeciwko spłyconej i wszędobylskiej rzeczywistości. Sprawy komplikują się, kiedy w niewiadomych okolicznościach ginie jego lider, Cyprian, a sama rzeczywistość okazuje się całkowicie ometkowana, niepodatna na gniew ani idealizm, za to w każdej sferze bezlitośnie rządzona przez znacznie potężniejsze mechanizmy sprzedaży i kupna. Współczesny świat, pokazany przez Jakuba Żulczyka, staje się wściekłym i równocześnie bezradnym krzykiem pokolenia urodzonego po 1989 roku, dla którego dobra konsumpcyjne i odniesienia historyczne nie odgrywają już znaczącej roli (Wszystko już było, więc skoro mamy wszystko, nie mamy nic - jak cynicznie stwierdza jeden z bohaterów), natomiast świadomość nieustającego podlegania formatowaniu przez media, slogany reklamowe, wolnorynkową pseudoideologię okazuje się niezmiernie dotkliwa. [lubimyczytac.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-lit.pol.w. (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Na rauszu / reżyseria Thomas Vinterberg ; scenariusz Tobias Lindholm, Thomas Vinterberg. - Warszawa : Best Film, [2021]. - 1 dysk optyczny (DVD) (115 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Tytuł oryginału: "Druk".
Oryginalny film wyprodukowano w 2020 r.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Zdjęcia Sturla Brandth Grøvlen.
Obsada: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Magnus Millang [i inni].
DVD-Video.
Obraz: kolor 16:9, dźwięk: Dolby Digital.
Ścieżka dźwiękowa w języku duńskim. Napisy i głos lektora w języku polskim.
Oscar 2021 r.: Najlepszy film międzynarodowy.
"Na rauszu" opowiada historię grupy przyjaciół, nauczycieli szkoły średniej, zainspirowanych teorią, że skromna dawka alkoholu pozwala otworzyć się na świat i lepiej w nim funkcjonować. Nie przewidują jednak skutków, jakie pociągnie za sobą długotrwałe utrzymywanie stałego poziomu promili we krwi - przez cały dzień, również w pracy... [Best Film, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-F/1715/O (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Filmy 1627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [209]-221.
Streszcz. i spis treści w jęz. ang.
Wstęp - cele, metoda, organizacja badania. Ryzyka jako obszar analiz socjopedagogicznych ; R. I. Zachowania ryzykowne nastolatków - zjawisko, skala, charakter. Wyniki badań i ich analiza ; R. II. Ujęcia teoretyczne badanych problemów. Zachowania ryzykowne nastolatków w dobie ponowoczesności - próba socjopedagogicznej analizy problemu. Delegacje profilaktyczne: 1. Wprowadzenie. Zachowania ryzykowne - kluczowe tendencje i ich następstwa ; 2. Społeczeństwo ryzyka - ujęcie socjologiczne z odniesieniem psychologicznym ; 3. Przyczyny zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży - wybrane ujęcia: źródła zachowań ryzykownych w świetle teorii naukowych, najważniejsze czynniki sprzyjające zachowaniom ryzykownym, poszukiwania wspólnych uwarunkowań zachowań ryzykownych - wyniki wybranych badań ; 4. Nowe przestrzenie i modele ryzyka: kluczowe zagrożenia - co jest i co będzie problemem, wyzwania dla profilaktyki szkolnej i powszechnej ; 5. Widzę i popieram dobro, ale czynię zło - antropologia biblijna odpowiedzią na ponowoczesne kryzysy: kim jesteś homo sapiens?, skąd zło na świecie?, wchowywać do wartości - aksjologiczne podstawy wychowania ; 6. Rodzina jako podstawowy czynnik ochronny przed zachowaniami ryzykownymi: modele spędzania czasu wolnego, Meandry nowych technologii, wpływy rodzinne - wnioski ; Próba podsumowania. Tezy do skutecznej profilaktyki ; Try to sum up. Theses for effective prevention.
Redagowane przez prof. Mariusza Jędrzejko i ks. prof. Romana Sieronia prace słyną ze swej psychospołecznej wartości podejmowanego tematu, autentycznej troski o wchodzące w dorosłe życie pokolenie młodych Polaków, cennego łączenia wymiarów praktycznego z naukowym. Opracowania te zawierają wiele konkretnych, uporządkowanych treści, które przygotowywane są w sposób przejrzysty, przystępny dla czytelnika, a jednocześnie udokumentowany badawczo i zawierający odwołania do licznych źródeł. Stanowią cenny materiał edukacyjny, przydatny w zastosowaniu profilaktycznym i wychowawczym. Wyrosłe z praktyki i badań naukowych sugestie zawarte w publikacji Zachowania ryzykowne nastolatków mające na celu doskonalenie działań edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych mają sens i zasługują na uznanie. Troska o młode pokolenie jest bowiem zadaniem o szczególnej doniosłości, wymaga stałej obserwacji i uwzględniania potrzeb wynikających ze zmieniającej się rzeczywistości. Kształtowanie postaw innych wiąże się z nieodzownością permanentnego formowania siebie, pogłębiania wiedzy i doskonalenia własnych metod pracy. Publikacje, takie jak recenzowana książka, mogą być w tym pomocne. [dr hab. Urszula Dudziak, prof. KUL]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 161-175.
1. SPOŁECZEŃSTWO POLSKIE WOBEC PROBLEMÓW HIV/AIDS: 1.1. Sytuacja epidemiologiczna i wskaźniki testowania w kierunku HIV w Polsce, 1.2. Zachowania seksualne Polaków w XXI wieku, 1.3. Pozaseksualne ryzykowne zachowania Polaków w kontekście zakażeń HIV, 1.4. Wiedza i przekonania współczesnych Polaków dotyczące problematyki HIV/AIDS, 1.5. Osoby żyjące z HIV w polskim społeczeństwie ; 2. KONCEPCJA METODOLOGICZNA BADANIA: 2.1. Procedura realizacji projektu badawczego, 2.2. Cele badań, problemy badawcze, zmienne, 2.3. Metoda, technika, narzędzie badań, sposób analizy zgromadzonego materiału, 2.4. Procedura realizacji badań terenowych, 2.5. Próba badawcza ; 3. WIEDZA STUDENTÓW O HIV/AIDS: 3.1. Źródła wiedzy o HIV/AIDS, 3.2. Rzeczywisty stan wiedzy studentów na temat HIV, 3.3. Subiektywnie oceniany poziom wiedzy na temat HIV/AIDS, 3.4. Wnioski z badań dotyczące wiedzy studentów o HIV/AIDS ; 4. STUDENCI WOBEC OSÓB ŻYJĄCYCH Z HIV I ICH RODZIN: 4.1. Uwarunkowania zakażeń HIV w Polsce w opiniach studentów, 4.2. Stosunek do osób zakażonych HIV i chorych na AIDS, 4.3. Przekonania na temat konsekwencji zakażenia dla osób żyjących z HIV i ich rodzin, 4.4. Poziom gotowości do podejmowania kontaktów społecznych z osobami żyjącymi z HIV, 4.5. Wnioski z badań dotyczące przekonań studentów na temat osób żyjących z HIV ; 5. STYL ŻYCIA STUDENTÓW W KONTEKŚCIE DIAGNOZOWANIA HIV: 5.1. Ryzykowne zachowania seksualne i pozaseksualne związane z ryzykiem transmisji HIV: 5.1.1.Ryzykowne zachowania stwarzające bezpośrednie lub pośrednie zagrożenie zakażenia HIV, 5.1.2. Skupienia ryzykownych zachowań studentów, w kontekście zagrożenia HIV, 5.2. Studenci wobec diagnozowania zakażeń HIV: 5.2.1. Nastawienia studentów wobec diagnozowania zakażenia HIV, 5.2.2.Wykonywanie testów w kierunku zakażeń HIV, 5.2.3. Poziom wiedzy o HIV oraz doświadczenia ryzykownych zachowań w obrębie trzech skupień a wykonywanie testów w kierunku zakażenia HIV, 5.3. Wnioski z badań dotyczące stylu życia studentów w kontekście diagnozowania HIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-11880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 255-[274].
Dla socjologów, pedagogów, psychologów oraz instytucji ukierunkowanych na profilaktykę społeczną.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA: Rozdział 1. KONCEPCJA PRACY: 1.1. Temat podjętej pracy, 1.2. Uzasadnienie wyboru tematu, 1.3. Doniosłość poznawcza, 1.4. Doniosłość praktyczna, 1.5. Eksplikacja podstawowych pojęć, 1.6. Przegląd literatury ; Rozdział 2. INTERPRETACJA ZJAWISKA NARKOMANII: WYBRANE KONCEPCJE TEORETYCZNE: 2.1. Koncepcje teoretyczne: 2.1.1. Teoria anomii w ujęciu Emile’a Durkheima i Roberta K. Mertona, 2.1.2. Teoria kontroli społecznej Travisa Hirschiego oraz integracyjny model zachowania przestępczego Marca LeBlanca, 2.1.3. Teoria zróżnicowanych możliwości Richarda Clowarda i Lloyda Ohlina, 2.1.4. Teoria interakcji rodzinnych Judith S. Brook, 2.1.5. Teoria "substancji torujących drogę" Denise B. Kandel, 2.1.6. Teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury, 2.1.7. Perspektywa postmodernistyczna, 2.2. Postawy i ich kreowanie ; Rozdział 3. ESKALACJA ZJAWISKA NARKOMANII: 3.1. Nowe populacje zażywających narkotyki: 3.1.1. Służby mundurowe, 3.1.2. Kierowcy, 3.1.3. Przedstawiciele świata biznesu, 3.1.4. Celebryci, 3.1.5. Sportowcy, 3.1.6. Środowisko medyczne, 3.1.7. Osadzeni w zakładach karnych, 3.1.8. Terroryści, 3.2. Nowe środki odurzające: 3.2.1. Narkotyki projektowane - "dopalacze", 3.2.2. Egzotyczne rośliny odurzające, 3.2.3. Leki o potencjale psychoaktywnym dostępne bez recepty, 3.2.4. Narkotyki hybrydowe, 3.2.5. Narkotyki nietypowe, 3.3. Środki psychoaktywne w kulturze masowej: 3.3.1. Treści pronarkotykowe w czasopismach, 3.3.2. W literaturze, 3.3.3. W kinematografii, 3.3.4. Szkodliwe czasopisma o narkotykach, 3.3.5. Scena muzyczna i Internet, 3.4. Środki psychoaktywne w subkulturach. CZĘŚĆ METODOLOGICZNA: Rozdział 4. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ WŁASNYCH: 4.1. Cel i zakres badań, 4.2. Operacjonalizacja pojęć występujących w problemach badawczych, 4.3. Problemy i hipotezy badawcze, 4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze, 4.5. Dobór próby badawczej, 4.6. Organizacja i teren badań. CZĘŚĆ EMPIRYCZNA: Rozdział 5. SPOŁECZNO-KULTUROWE UWARUNKOWANIA NARKOMANII: ANALIZA DANYCH ZASTANYCH: 5.1. Zażywanie narkotyków na świecie, 5.2. Rozmiary i uwarunkowania zażywania narkotyków w Europie, 5.3. Zażywanie narkotyków w Polsce, 5.4. Zażywanie narkotyków w województwie podkarpackim ; Rozdział 6. SPOŁECZNO-KULTUROWE UWARUNKOWANIA NARKOMANII: ANALIZA DANYCH JAKOŚCIOWYCH: 6.1. Charakterystyka osób badanych, 6.2. Charakterystyka rodziny pierwotnej badanych (rodziny pochodzenia), 6.3. Inicjacja narkotykowa, 6.4. Środowisko osób zażywających, 6.5. Preferowany styl muzyczny i afiliacje z subkulturami, 6.6. Stan wiedzy respondentów o pronarkotykowych treściach kultury popularnej, 6.7. Zasoby edukacyjno-zawodowe badanych i plany na przyszłość, 6.8. Omówienie wyników badań jakościowych ; Rozdział 7. SPOŁECZNO-KULTUROWE UWARUNKOWANIA NARKOMANII: ANALIZA DANYCH ILOŚCIOWYCH: 7.1. Charakterystyka badanej próby, 7.2. Omówienie wyników badań empirycznych: 7.2.1. Czynniki środowiskowe a stosunek do narkotyków oraz ich zażywanie, 7.2.2. Środowisko szkolne a stosunek do narkotyków oraz ich zażywanie, 7.2.3. Środowisko rodzinne a zażywanie narkotyków, 7.2.4. Cechy demograficzne a zażywanie narkotyków, 7.2.5. Czynniki ekonomiczne a zażywanie narkotyków, 7.2.6. Czynniki kulturowe a zażywanie narkotyków, 7.2.7. Styl życia a zażywanie narkotyków, 7.2.8. Kultura popularna a zażywanie narkotyków, 7.2.9. Wskazywane przez młodzież przyczyny zażywania narkotyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN obu wydawców.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [367]-387.
Wstęp i spis treści także w języku angielskim.
Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań, Mariusz Z. Jędrzejko, Kaja Kasprzak, Agnieszka Taper, Adam Szwedzik, Sylwester Bębas ; Introduction. Young generation in a world of digital technologies Methodological studies assumptions , Mariusz Z. Jędrzejko, Kaja Kasprzak, Agnieszka Taper, Adam Szwedzik, Sylwester Bębas ; R. I. Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. Wyniki i analiza badań, Mariusz Z. Jędrzejko, Adam Szwedzik, Dariusz Sarzała, Agnieszka Saracen, Danuta Morańska, Roman Sieroń, Agnieszka Taper, Kaja Kasprzak, Wojciech Piestrzyński, Roman Sołecki, Sylwester Bębas, Krzysztof Stępniak, Marzena Netczuk-Gwoździewicz ; R. II. Wielka sieć i dzieci - między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy : 1. Wielka sieć - fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek, Mariusz Z. Jędrzejko, Agnieszka Taper ; 1 Telewizja - medium nadal wiodące ; 2 Reklama w sieci - sprzedamy ci wszystko ; 3 Tabletyzacja świata ; 4 Internet - dostępny dla każdego ; 5 Jeszcze szybciej - świat niekończących się możliwości ; 6 Elektronika dla najmłodszych ; 7 Smartfon - owoc pożądania najmłodszych ; 8 Digital book - będzie dalszy rozwój? ; 9 Wiek XXI - czas cyberprzestępców i planów cyberwojny ; 10 E-commerce - niebywałe tempo ; 11 Więcej, więcej, więcej ; 12 Facebook ; 13 Sieci społecznościowe (social networking) ; 14 Technopolizacja ; 15 "Struś pędziwiatr" - gonitwa za nowościami ; 16 Biznes - wokół sieci, w sieci i dzięki sieci ; 17 BILIONY POŁĄCZEŃ ; 18 Dzieci we władaniu mediów ; 19 Grywalizacja ; 20 Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy ; 21 Hejt rządzi, hejt niszczy ; 22 Cyfrowy "człowiek" ; 2. Zachowania ryzykowne w sieci - wybrane problemy, Roman Sołecki, Mariusz Z. Jędrzejko, Sylwester Bębas: Wprowadzenie ; 3. Cyberprzestrzeń - próba diagnozy głównych zagrożeń, Sylwester Bębas, Mariusz Z. Jędrzejko ; 4. Cyberprzemoc rówieśnicza - analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska, Dariusz Sarzała, Mariusz Z. Jędrzejko ; 5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa - zagrożenia subkulturami cyfrowymi, Sławomir Kania, Mariusz Z. Jędrzejko ; 6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka, Krzysztof Stępniak, Mariusz Z. Jędrzejko ; 7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym, Danuta Morańska, Mariusz Z. Jędrzejko ; 8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci, Joanna Lewczuk, Mariusz Z. Jędrzejko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Metodologia ; Charakterystyka respondentów ; Sytuacja rodzinna badanych ; Spożywanie napojów alkoholowych ; Używanie środków odurzających ; Dostępność i zakup substancji psychoaktywnych ; Ryzyko i skutki związane z używaniem substancji psychoaktywnych ; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-11478 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-12108 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza. Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach [185]-189.
R. 1. Cuberuzależnienia, fonoholizm, nałogowe korzystanie z Internetu, czy CYBERZABURZENIA: R. 2. Specyfika cyfrowych relacji i aktywności a cyberzaburzenia ; R. 3. Sygnały o zbliżającym się cyberzaburzeniu. Kluczowe błędy rodziców. Wskazówki diagnostyczne ; R. 4. Kierunki diagnozy i terapii przy cyberzaburzeniach - wybrane zagadnienia ; R. 5. Znaczenie snu w rozwoju dziecka. Nadużywanie TC jako predykator cyberzaburzeń ; R. 6. Domowa edukacja medialna - krótki poradnik praktyczny, jak modelować relacje dziecka - nowe technologie cyfrowe ; R. 7. Właściwa organizacja czasu. Metody modelowania aktywności dzieci i nastolatków poza technologiami cyfrowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
WOPR : życiu na ratunek / Dawid Góra. - Warszawa : Muza, 2022. - 317, [3] strony ; 21 cm.
Wstrząsający i poruszający reportaż o pracy ratowników wodnych. O najtrudniejszych akcjach i zawodowej codzienności. O zasadach, które ratują życie, i żywiole, który uczy pokory. Praca na jeziorach i rzekach różni się od tej nad morzem. Tutaj nie ma tak wysokich fal, sztormów czy prądów wstecznych. Więcej jest jednak wirów czy glonów oplątujących nogi i ręce. No i samobójców skaczących z mostów do rzek. Ciało po wyciągnięciu z wody wszędzie jednak wygląda tak samo. Ratownictwo - w szczególności wodne - ma w sobie coś uzależniającego. Kiedy ratownik gotów jest walczyć o ludzkie życie, zawsze naraża też swoje. Wobec zagrożenia reaguje odruchowo. Nie kalkuluje, nie waha się. Bohaterowie na co dzień bezimienni i anonimowi, przez cały rok ratujący setki ludzkich istnień, w tej książce otrzymują twarze i głosy. Niezależnie od tego, czy pracują w WOPR, MOPR, SAR lub mniejszych jednostkach. Każdy z nich doskonale zna ogłuszający dźwięk miarowego rytmu serca, kiedy mierzy się z głębią. [Muza, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-797.1/.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111242 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej