Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(15)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Autor
Wolańczyk Tomasz
(2)
Anastopoulos Arthur D. (1954- )
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Bilińska Ewa M. (1962- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bujok Jolanta
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Dehasse Joël
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Faryna Monika
(1)
Flak Kazimierz
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
Iracka Joanna
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Knapp Julie
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Lauveng Arnhild (1972- )
(1)
Lichner Tracey K
(1)
Malczyńska-Biały Mira
(1)
Mikołajczak-Woźniak Małgorzata
(1)
Młynarz Miłosz (tłumacz)
(1)
Nowak Beata Maria
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Platowska Kaja (1984- )
(1)
Pytka Lesław (1947- )
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Röhrs Kerstin. (1968- )
(1)
Schroll Sabine (1964- )
(1)
Skotnicka-Chaberek Magdalena
(1)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Waliś Robert
(1)
Weisz John R. (1945- )
(1)
Weyhreter Helmut
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Woronowicz Bohdan Tadeusz (1943- )
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Yadin Elna
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(6)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(2)
14-17 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Chorzy
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Weterynarze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zaburzenia zachowania
(17)
Dziecko trudne
(6)
Zachowanie
(6)
Młodzież
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Terapia behawioralna
(4)
Leczenie
(3)
Stosowana analiza zachowania
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zespół ADHD
(3)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Nastolatki
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychoterapia
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo ekologiczne
(1)
Bezpieczeństwo kulturowe państwa
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Białaczka
(1)
Biblioteki
(1)
Bogactwo
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby układu pokarmowego
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cukrzyca
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Debata historyczna
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka weterynaryjna
(1)
Doprowadzenie (prawo)
(1)
Dylemat etyczny
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Energetyka
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Faye, Guillaume (1949-2019)
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Głuchota
(1)
HIV
(1)
Helsińska Fundacja Praw Człowieka
(1)
Hemofilia
(1)
Humanitaryzm
(1)
Imigracja
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Islamizm
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumpcja zrównoważona
(1)
Krajowy Ośrodek Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym
(1)
Kryzys migracyjny w Europie (2015-2016)
(1)
Migracje
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Muzeum II Wojny Światowej (Gdańsk)
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie papieskie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepoczytalność
(1)
Nieśmiałość
(1)
Nowotwór
(1)
Ochrona atmosfery
(1)
Ochrona ludności
(1)
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pracowników Resocjalizacji
(1)
Osiatyński, Wiktor (1945-2017)
(1)
Osobowość
(1)
Otyłość
(1)
Padaczka
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gostynin (woj. mazowieckie)
(1)
Helsinki (Finlandia)
(1)
Irak
(1)
Irlandia
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Singapur (Singapur)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Poradnik
(5)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Noe mye mer annet" 2011.
"Coś zupełnie innego" to niezwykle pozytywna i niosąca nadzieję książka, w której autorka pokazuje, że choroba psychiczna nie jest wyrokiem na całe życie. Pisze też, że często jest to taka sama choroba, jak dolegliwości somatyczne, i niekiedy wymaga podobnych zabiegów leczniczych. Arnhild Lauveng podkreśla, że nie trzeba się wstydzić wizyt u psychologa czy u psychiatry, którzy wykonują taką samą pracę, jak lekarze i terapeuci innych specjalności, pragnąc przynieść ulgę swoim pacjentom. Zdejmuje przy tym piętno z osób chorych psychicznie i oswaja nas z zaburzeniami, które mogą stać się udziałem nas samych lub naszych bliskich. Książka „Coś zupełnie innego” została napisana z myślą o młodych ludziach borykających się z różnymi trudnościami natury psychicznej. Ale w równym stopniu adresowana jest do partnerów, członków rodziny oraz przyjaciół chorego. [www.azymut.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także - lub może przede wszystkim - o procesie terapii i ich własnym w nim udziale. Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać. Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu. Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i - parafrazując termin Winnicotta - "wystarczająco dobrymi rodzicami". Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna. [z Przedmowy Prof. dr hab. n. med. Ireny Namysłowskiej (Konsultant Krajowy w dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży)]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BWA Biblioteka Wiedzy Alternatywnej)
Bibliografia strony 126-132.
1. O podejmowaniu decyzji ; 2. Adopcja ; 3. Piecza zastępcza ; 4. FAS - płodowy zespół alkoholowy ; 5. RAD - zespół zaburzeń więzi ; 6. Pokrewne zaburzenia psychorozwojowe ; 7. Rysunek dziecka ; 8. Nasza adopcja ; 9. Przydatne adresy .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 183-193.
1. Adolescencja. Czas sensytywny dla ekspresji zachowań autodestruktywnych ; 2. Autodestruktywność ; 3. Zaburzenia odżywiania ; 4. Samouszkodzenia ; 5. Podstawy prewencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Część I. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się: 1. Dysleksja w szkole i w domu ; Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych ; Część II. Dziecięce zaburzenia emocjonalne; 3. Depresja u dzieci i młodzieży ; 4. Fobia szkolna ; 5. Jąkanie ; 6. Moczenie nocne ; 7. Zespół stresu pourazowego u dzieci ; Część III. Zaburzenia neurologiczne: 8. Padaczka dziecięca ; 9. Zmiany w lateralizacji ; IV. Zaburzenia psychosomatyczne: 10. Dziecko z cukrzycą w klasie szkolnej ; 11. Alergie i astma a edukacja ; Część V. Zaburzenia uwagi i zachowania: 12. Zaburzenia uwagi u dzieci ; 13. Agresja i zaburzenia zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po prostu mnie przytul / Kaja Platowska. - Wydanie pierwsze. - Gdynia : Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne, copyright 2012. - 229, [3] strony ; 20 cm.
Na stronie 4 okładki: Dramat.
Zmagania młodziutkiej dziewczyny z depresją wyrażaną przez autoagresję, jadłowstręt i próby samobójcze.
"Po prostu mnie przytul" to realistyczne studium zmagań młodziutkiej dziewczyny z depresją. Bohaterka walczy z własną niemocą, bezsilnością, ograniczeniami wynikającymi zarówno z choroby, jak i niedojrzałej jeszcze osobowości. Objawy przedstawione w utworze są głęboko zaawansowane, a sposób prowadzenia narracji oddaje w pełni widzenie świata, własnego "ja" i swoich możliwości przez osobę depresyjną. Autodestrukcja, autoagresja - pokazana przez sposób dokonywania samouszkodzeń, walki z jedzeniem, próby samobójcze - to wszystko przeraża swoją realnością. Utwór nie przygniata jednak czytelnika. Niesie ze sobą nadzieję na przyszłość, wiarę w drugiego człowieka, chęć życia, walki i nadania swojemu życiu sensu. Pokazuje, że droga ku temu jest długa, trudna, ale możliwa. [Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów prac na stronach [IX]-XII.
Tytuł oryginału: "Evidence-based psychotherapies for children and adolescents" 2003.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
I. PODSTAWY BADAŃ NAD TERAPIĄ DZIECI I MŁODZIEŻY: 1. Wprowadzenie. Kontekst i źródła opartych na dowodach metod psychoterapii dzieci i młodzieży. 2. Zagadnienia i aspekty rozwojowe w badaniach i praktyce. 3. Nowe obszary praktyki opartej na dowodach. 4. Zagadnienia etyczne w badaniach nad terapią psychospołeczną dzieci i mlodzieży. II. PROGRAMY BADAŃ. A. ZABURZENIA I PROBLEMY ZINTERNALIZOWANE: 5. Terapia lęku ukierunkowana na dziecko. 6. Zaangażowanie rodziców w terapię dzieci z zaburzeniami lękowymi. 7. Poznawczo-behawioralna terapia grupowa depresji młodzieńczej. 8. Terapia poznawczo-behawioralna depresji młodzieńczej. Porównawcza skuteczność eksperymentalna, mediatory, moderatory i skuteczność rzeczywista. 9. Psychoterapia interpersonalna dla depresyjnych adolescentów.10. Trening wzmocnienia pierwotnej i wtórnej kontroli u młodzieży z depresją. Zastosowanie modelu systematycznego wdrażania jako modelu rozwijania i testowania metod terapeutycznych. B. ZABURZENIA I PROBLEMY EKSTERNALIZOWANE. 11. 11. Program treningu poznawczo-behawioralnego dla rodziców dzieci z zespołem nadpobudliwości ruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi. 12. Terapia interakcji rodzic-dziecko dla dzieci z zachowaniami opozycyjnymi.13. "Niewiarygodne Lata" Seria materiałów szkoleniowych dla rodziców, nauczycieli i dzieci. Wieloaspektowe ujęcie leczenie małych dzieci z problemami w zachowaniu. 14. Trening rozwiązywania problemów i warsztaty umiejętności rodzicielskich w zaburzeniach zachowania. 15. Trening kontroli gniewu dla agresywnej młodzieży. 16. Zachowania antyspołeczne u dzieci i nastolatków: Oregoński program Wielowymiarowej Terapii i Opieki Zastępczej (MTFC). 17. Terapia wielosystemowa poważnych problemów klinicznych. C. INNE ZABURZENIA I SPECJALNE ZASTOSOWANIE: 18. Wczesna intensywna interwencja behawioralna w autyzmie ; Empirycznie potwierdzone interwencje kluczowej reakcji dla dzieci autystycznych. 20. Behawioralna terapia systemów rodzinnych dla nastolatków cierpiących na jadłowstręt psychiczny. 21. Rozwój terapii zorientowanej na dowody otyłości dziecięcej. 22. Terapia behawioralna moczenia nocnego. 23. Krótka strategiczna terapia rodzinna dla młodzieży hiszpańskojęzycznej. 24. Terapia narracyjna hiszpańskojęzycznych dzieci i nastolatków. III. WNIOSKI ORAZ PROGNOZY NA PRZYSZŁOŚĆ: 25. Podsumowanie: Stan obecny i perspektywy terapii zorientowanych na dowody w odniesieniu do dzieci i adolescentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 257-278. Indeksy.
1. Autyzm i stosowana analiza zachowania; 2. Behawioryzm i prawa uczenia się; 3. Ocena behawioralna; 4. Rozwijanie nowych zachowań u osób z autyzmem; 5. Zachowania trudne i ocena funkcjonalna; 6. Zachowania werbalne; 7. Zasady etyczne w pracy analityka zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera aneksy.
Tytuł oryginału: "Treating your OCD with exposure and response (ritual) prevention therapy. Worlbook" 2012.
Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne to przewlekła choroba wpływającą na codzienne funkcjonowanie i jakość życia. Książka ta to doskonały poradnik, który został napisany z myślą o osobach, które pragną uzyskać kontrolę nad swoimi obsesyjnymi myślami i kompulsywnymi rytuałami za pomocą terapii, której skuteczność została potwierdzona klinicznie. Autorki w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się zaburzenie OCD, jakie są przyczyny i jak sobie radzić z objawami. Opisują, najskuteczniejszy w przypadku tego rodzaju zaburzenia, program terapii ekspozycji i powstrzymywania reakcji w tym jego cele, strategie oraz opis poszczególnych sesji. Poradnik dla pacjenta, stanowiący uzupełnienie Podręcznika terapeuty, zawiera wszystkie formularze wykorzystywane podczas sesji, także te do wykonywania zadań domowych. Formularze te służą do tworzenia hierarchii ekspozycji, codziennego monitorowania rytuałów, przeprowadzania ekspozycji in vivo i ekspozycji wyobrażeniowej oraz prowadzenia zapisu samodzielnych ekspozycji in vivo w ramach pracy domowej. Są niezbędne do zapisywania codziennych zmagań z powstrzymywaniem rytuałów, notowania obserwacji podczas wykonywania zadań domowych oraz utrwalania tego, czego pacjenci dowiedzieli się podczas spotkania z terapeutą. Publikacja stanowi źródło rzetelnych informacji, które są istotnym wsparciem dla osób korzystających z terapii poprzez podtrzymywanie ich działań pomiędzy sesjami. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 184-[191].
1. Ogólna charakterystyka procesów emocjonalnych ; 2. Teoretyczne modele zaburzeń emocjonalnych ; 3. Etiologia zaburzeń emocjonalnych ; 4. Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93461 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia na stronach 314-315. Indeks.
Po Zaburzeniach zachowania kotów powstała książka poruszająca problemy psów. Praca nad nią była o wiele bardziej złożona, ponieważ związek między człowiekiem a psem po tysiącach lat koewolucji jest szerszy i bardziej ukształtowany niż w przypadku kotów. Pies jako istota wybitnie społeczna nie może być postrzegany w oderwaniu od swojego systemu rodzinnego i związku z człowiekiem. Sprawia to, że praca w zakresie medycyny behawioralnej z psem i jego właścicielem jest o wiele bardziej elastyczna, obszerna i kompleksowa, ponieważ ciągle spotykamy się z całkowicie indywidualnymi związkami człowiek-pies. Ten ścisły społeczny związek między człowiekiem a psem prowadzi do intensywniejszego wzajemnego oddziaływania, które oczywiście należy wziąć pod uwagę przy diagnostyce i leczeniu. Również w tym podręczniku pozostajemy wierni modelowi medycyny behawioralnej - terapia zaburzeń psychicznych u psa jest podstawową domeną medycyny weterynaryjnej, ponieważ zdrowie fizyczne i psychiczne są nieodłącznie ze sobą związane. Obok tego ustrukturyzowanego modelu diagnostyki i terapii chcemy jednak też zwrócić uwagę na dwa najistotniejsze elementy w pracy behawioralnej: empatię i kreatywność! Z Przedmowy do wydania oryginalnego. W niniejsze książce dzięki przejrzystej formie i praktycznemu ujęciu. Czytelnik będzie mógł szybko znaleźć wskazówki diagnostyczne, odpowiednie narzędzia terapeutyczne, metody alternatywne, suplementy diety i leki, a także, co bardzo ważne dla powodzenia leczenia, sposoby motywowania opiekuna psa. [Z Przedmowy do wydania polskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uzależnienia : geneza, terapia, powrót do zdrowia / Bohdan T. Woronowicz. - Poznań : Harbor Point Media Rodzina ; Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia, copyright 2009. - 628 stron, [1] karta tablic złożona : rysunki, wykresy ; 25 cm.
Na wyklejkach plakat złożony : "Rozwój uzależnienia od alkoholu i powrót do zdrowia".
Bibliografia na stronach [557]-568.
I. Alkohol ; II. Inne substancje psychoaktywne ; III. Zaburzenia nawyków i popędów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613.81/.84 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-92871 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: "A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years : a step-by-step treatment manual including supporting materials for teaching 150 intermediate skills" 2014. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii. [Harmonia Universalis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-112344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1.Rozwój psychiczny dziecka ; 2. Rodzina jako system. Wpływ systemu rodzinnego na funkcjonowanie dziecka ; 3. Zaburzenia emocjonalne we wczesnym dzieciństwie ; 4. Upośledzenie umysłowe ; 5. Całościowe zaburzenia rozwoju ; 6. Moczenie mimowolne i zanieczyszczanie się ; 7. Zaburzenia snu ; 8. Zaburzenia nastroju u dzieci ; 9. Próby samobójcze i samobójstwa u dzieci ; 10. Zaburzenia lękowe i zaburzenie obsesyjno-komplulsyjne ; 11. Zaburzenia dysocjacyjne (konwersyjne) i zaburzenia przebiegające pod postacią somatyczną ; 12. Zaburzenia tikowe ; 13. Specyficzne trudności w uczeniu się ; 14. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ; 15. Zaburzenia zachowania ; 16. Zaburzenia odżywiania ; 17. Używanie substancji psychoaktywnych przez dzieci i młodzież ; 18. Zaburzenia psychiczne w chorobach somatycznych ; 19. Problemy dziecka z chorobą przewlekłą i jego rodziny ; 20. Maltretowanie fizyczne i wykorzystywanie seksualne dziecka.
W dzisiejszych czasach określenie dziecko sprawiające problemy jest używane dość często. W sensie medycznym oznacza to zaburzenia emocjonalne lub behawioralne związane z niektórymi chorobami organicznymi lub istniejące niezależnie od nich. Według danych epidemiologicznych zaburzenia takie dotyczą 15-20% całej populacji dzieci i młodzieży, a liczba ta wydatnie wzrasta. Pierwszym lekarzem, do którego trafia dziecko sprawiające problemy, jest pediatra lub lekarz rodzinny. To właśnie on musi ustalić wstępne rozpoznanie, przeprowadzić diagnostykę różnicową i ewentualnie podjąć decyzję o leczeniu lub skierowaniu dziecka do specjalisty. Ta książka z pewnością mu w tym pomoże.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109838 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A practical guide to caring for children and teenagers with attachment difficulties" 2020.
Bibliografia na stronach [233]-245. Indeks.
R. I. Wzorce przywiązania ; R. 2. Zaaranżowane otoczenie: organizacyjna reprezentacja bezpiecznej bazy ; T. 3. Sposoby sprawowania opieki: praca w terapeutycznych ramach ; R. 4. Praca na rzecz zdrowia: relacyjna reprezentacja bezpiecznej bazy ; R. 5. Praca nad rozwiązaniem konfliktów ; R. 6. Praca nad kontrolowaniem złości ; R. 7. Praca nad kontrolowaniem trudnych zachowań ; R. 8. Zmiana trudnych zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia, netografia na stronach [276]-279.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”. W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak: charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu; wybór skutecznej terapii; budowanie relacji z dzieckiem; tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego; angażowanie rodziców w proces terapii; określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii; tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka; przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych; pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia; monitorowanie i ocena postępów; radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych; rozwijanie samodzielności u dziecka; kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych. [https://www.gwp.pl/skuteczna-terapia-dziecka-z-autyzmem-praktyczny-poradnik-dla-terapeutow-i-rodzicow.html, dostęp 4.10.2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111256 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 33)
Bibliografia, netografia na stronach 93-[95].
1. Asertywność a stereotyp bibliotekarza ; 2. Dzieci nerwicowe i nadpobudliwe: Dzieci nerwicowe ; Dzieci nadpobudliwe ; 3. Dzieci z zespołem ADHD: Przyczyny występowania ADHD ; 4. Dzieci zahamowane psychoruchowo ; 5. Dzieci nieśmiałe ; 6. Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży: Stopień nasilenia zaburzeń zachowania ; 7. Rodzinne uwarunkowania zaburzeń zachowania ; 8. Dzieci z rodzin alkoholowych ; 9. Zaburzenia struktury rodziny a nieprzystosowanie społeczne dzieci: Podstawy rodzicielskie i ich znaczenie w życiu dziecka ; 10. Dzieci z dysleksją, dysgrafią i innymi "dys-" ; Nietypowy użytkownik w bibliotece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 6)
Bibliografia na stronach [275]-282.
WPROWADZENIE: Sytuacja problemowa ; Medialny kontekst zjawiska ; Zachowania opresyjne uczniów ; Koncepcja i struktura badań nad szkolną opresją ; CZ. I. ILUSTRACJE EMPIRYCZNE: R. 1. ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA SONDAŻOWE. ANATOMIA WYDARZEŃ: Rozmiary opresyjnych zachowań ; Formy uczniowskiej opresyjności ; Uczucia i reakcje nauczycieli w sytuacji opresji ; Reakcje klasy ; Pomysły nauczycieli na przeciwdziałanie opresyjnym zachowaniom ; R. 2. ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA W TERENIE. KONTEKST ZJAWISKA: Opresyjni uczniowie opresyjnej szkoły ; Nauczyciele prowokujący opresyjność uczniów ; Nauczyciel kat ; Nauczyciel ofiara ; Nauczyciel widmo ; Nauczyciel ziom ; Obsada w roli ; Opresyjność uczniów jako sygnał zakłóconej komunikacji w szkole ; Zachowania komunikacyjne nauczycieli ; Zachowania komunikacyjne uczniów L Komunikacyjne rozmijanie ; Opresja zamiast dialogu ; CZ. II. PRÓBY INTERPRETACJI: R. 1. OPRESYJNOŚĆ JAKO ECHO NASZYCH CZASÓW: Opresyjność jako efekt społecznego zepsucia ; Opresyjność jako przejaw życia „bez drogowskazów” ; Kulturowe ADHD ; Normalni niemoralni ; Karykaturyzacja wolności ; Deficyt samokontroli ; „Odkotwiczeni” ; R. 2. OPRESYJNOŚĆ JAKO ZNAK SIŁY MEDIALNYCH ODDZIAŁYWAŃ: Wychowankowie popkultury ; Deformacja postrzegania ; Lansowany styl bycia ; Eskapizm ; Przemoc oswojona ; Komunikacyjne antywzory ; Zwulgaryzowanie ; Klonowanie medialnej rzeczywistości ; R. 3. OPRESYJNOŚĆ JAKO DESTRUKCYJNA PSOTA: Era dzikich GAN ; „Zabawne gry” w rytmie fiesty ; Moda na poniewieranie ; Istota destrukcyjnej psoty ; R. 4. OPRESYJNOŚĆ JAKO FORMA ZDEGENEROWANEJ AUTOPREZENTACJI: Teraz JA! ; „Osobowość castingowa” ; Wszystko jest na sprzedaż ; „Wyemituj siebie” ; Prezentacja przez skandal ; Deficyt uznania ; Ekshibicjonizm w szkole ; Istota zdegenerowanej autoprezentacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106211 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [148]-150.
Część pierwsza: I. PRZEDMIOT, METODA I CEL PRACY: 1. Przedmiot pracy ; 2. Metoda pracy ; 3. Cel pracy ; II. UWAGI I WYJAŚNIENIA WSTĘPNE: 1. Prawidłowy rozwój osobowości dziecka ; 2. Zaburzony rozwój osobowości dziecka. Niektóre trudności wychowawcze i nieprawidłowe cechy osobowości ; 3. Psychopatia, neurotyczność i nerwowość dziecięcia ; III. KRYTYKA BURŻUAZYJNYCH TEORII NA TEMAT PRZYCZYN PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH ; IV. PRZYCZYNY PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH W ŚWIETLE POGLĄDÓW I DZIAŁALNOŚCI PEDAGOGICZNEJ A. MAKARENKI ; Część druga: I. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEPROWADZONYCH BADAŃ I OSÓB BADANYCH: 1. Ogólny przegląd grup badanych ; 2. Opis sposobu przeprowadzania badań w grupie podstawowej ; 3. Wiek i płeć badanych ; 4. Pochodzenie społeczne badanych ; 5. Sytuacja rodzinna badanych ; 6. Sytuacja szkolna badanych ; II. ANALIZA PROCESU WYKOLEJENIA BADANYCH: 1. Początek procesu wykolejenia w wieku przedszkolnym ; 2. Początek procesu wykolejenia w wieku szkolnym ; 3. Przestępczość nie poprzedzona procesem wykolejenia. Przerwanie procesu wykolejenia ; III. WYKOLEJENIE JAKO DROGA WIODĄCA DZIECKO DO PRZESTĘPCZOŚCI: 1. Wagary i ucieczki z domu jako szczególnie ważny moment w procesie wykolejenia badanych ; 2. Związek wagarów i ucieczek z przestępczością badanych ; IV. ZABURZENIA OSOBOWOŚCI A PRZESTĘPCZOŚĆ BADANYCH: 1. Rozsiew psychopatycznych, neurotycznych i nerwowych zaburzeń wśród badanych ; 2. Analiza wybranych przypadków dzieci przestępczych o zaburzonych osobowościach ; 3. Przyczyny powstawania zaburzeń osobowości u badanych ; 4. Rola zaburzeń osobowości w trudnościach wychowawczych i przestępczość badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8820 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej