Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Ciążyńska Katarzyna
(2)
Spindler Erica (1957- )
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Korycki Arkadiusz Mateusz
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pawlak Paulina (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Logopedzi
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Otwartość poznawcza
(2)
Przyjaźń
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Voyeryzm
(2)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(2)
Zaburzenia poznawcze
(2)
Zabójstwo
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alalia
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby neurodegeneracyjne
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Chód
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry planszowe
(1)
Hortiterapia
(1)
Jąkanie
(1)
Klocki Lego
(1)
Logoterapia
(1)
Lęk
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z zaburzeniami pamięci
(1)
Otępienie
(1)
Pamięć
(1)
Polityka społeczna
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Roboty ręczne
(1)
Schematy poznawcze
(1)
Socjoterapia
(1)
Spacer
(1)
Starość
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Szacunek
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening pamięci
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia pamięci
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Powieść
(2)
Thriller
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Językoznawstwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Schocking pink" 1998.
Trzy nastoletnie przyjaciółki, Andie, Julie i Raven, wspólnie podglądają parę perwersyjnych kochanków. Niewinna ciekawość z czasem przeradza się we wstydliwą obsesję. Ale pewnego dnia zamiast kolejnej erotycznej sceny, dziewczęta widzą zmasakrowane zwłoki kobiety, a tajemniczy kochanek znika. Policji nie udaje się ustalić jego tożsamości, śledztwo w sprawie morderstwa kończy się fiaskiem. Piętnaście lat później Andie, Julie i Raven otrzymują anonimowy list z pogróżkami. Nadawca doskonale wie, dlaczego bardzo chciałyby zapomnieć o przeszłości. Morderca na to nie pozwoli i wkrótce zaatakuje ponownie. [HarperCollins Polska, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-sens. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(New York Times Bestselling Authors : powieść)
Tytuł oryginału: "Schocking pink" 1998.
W 2002 roku powieść ukazała się pod tytułem: Niewinna ciekawość.
Trzy nastoletnie przyjaciółki, Andie, Julie i Raven, wspólnie podglądają parę perwersyjnych kochanków. Niewinna ciekawość z czasem przeradza się we wstydliwą obsesję. Ale pewnego dnia zamiast kolejnej erotycznej sceny, dziewczęta widzą zmasakrowane zwłoki kobiety, a tajemniczy kochanek znika. Policji nie udaje się ustalić jego tożsamości, śledztwo w sprawie morderstwa kończy się fiaskiem. Piętnaście lat później Andie, Julie i Raven otrzymują anonimowy list z pogróżkami. Od kogoś, doskonale wie, dlaczego tak bardzo chciałyby zapomnieć o przeszłości. Ich przyjaźń i wzajemne zaufanie zostaną wystawione na najcięższą próbę, a morderca uderzy jeszcze raz… [Arlekin - Wydawnictwo Harlequin Enterprises, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-lit.amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 471-482.
Dla logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów oraz dla rodziców.
PODSTAWY TEORETYCZNE: I. Czego uczą nas dzieje człowieka na Ziemi? ; 1. Od narzędzia do symbolu ; 2. Źródła komunikacji językowej ; 3. Rozwój pisma ; II. Wpływ środowiska na rozwój dziecka: 1. Biologia, środowisko wewnętrzne i zewnętrzne a kształtowanie się procesów neurogenezy ; 2. Etapy rozwoju funkcji poznawczych ; 3. Formowanie się dominacji stronnej ; 4. Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu ; 5. Rola języka w rozwoju poznawczym ; III. Poszukiwanie metod terapeutycznych: 1. Wyjaśnienia terminologiczne ; 2. Koncepcje behawioralne ; 3. Koncepcje neopsychoanalityczne ; 4. Koncepcje humanistyczne ; 5. Jatrogenne techniki terapii ; 6. Teoria umysłu ; 7. Deficyt uwagi ; 8. Jak założenia mentalne formują błędne wnioskowanie ; ZABURZENIA ROZWOJU FUNKCJI POZNAWCZYCH I KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ: I. Diagnoza zaburzeń rozwojowych: 1. Podstawy teoretyczne ; 2. Rozwiązania praktyczne. II. Wybrane zakłócenia formowania się struktur poznawczych: 1. Bilingwizm i wielojęzyczność ; 2. Opóźniony rozwój wymowy a opóźniony rozwój mowy ; 3. Wady wymowy ; 4. Zagrożenie dysleksją ; 5. Jąkanie dziecięce ; 6. Alalia ; 7. Alalia z komponentem ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera ; 8. Afazja dziecięca ; 9. Afazja u dzieci ; 10. Zaburzenia słuchu ; 11. Zespół Downa ; 12. Zespół Aspergera ; 13. Autyzm ; METODA KRAKOWSKA: I. Dlaczego Metoda Krakowska?: 1. Rola stymulacji symbolicznej w formowaniu się struktur poznawczych ; II. Neurobiologiczne podstawy terapii prowadzonej metodą krakowską: 1. Neuroplastyczność układu nerwowego ; 2. Współczesne poglądy na mechanizm uczenia się ; 3. Uczenie się a rozwój ; III. Podstawowe elementy Metody Krakowskiej: 1. Stymulacja słuchowa ; 2. Komunikacja niewerbalna ; 3. Technika komunikacyjna - dialog ; 4. Programowanie języka ; 5. Dziennik wydarzeń ; 6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania ; 7. Terapia funkcji wzrokowych ; 8. Stymulacja funkcji motorycznych ; 9. Wybór dominującej ręki ; 10. Rola zabawy w kształtowaniu języka ; 11. Stymulacja lewej półkuli mózgu ; 12. Kształtowanie zachowań społecznych ; 13. Poznanie wielozmysłowe - bodźce zapachowe i smakowe ; 14. Stymulacja pamięci ; 15. Ćwiczenia kategoryzacji ; 16. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego ; 17. Logoterapia ; 18. Metoda Krakowska - dane statystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Wstęp do terapii poznawczo-behawioralnej ; Modyfikacje konwencjonalnej terapii poznawczo-behawioralnej ; Edukacja efektywna ; Restrukturyzacja poznawcza ; Rozmówki ; Zestaw strategii emocjonalnych ; Strategie dodatkowe ; Historyjki społeczne ; Badania nad skutecznością programu "Poznajemy uczucia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112330 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Bibliografia na stronach 213-215
To, co spotkało nas w dzieciństwie, a nawet jeszcze wcześniej, bo w życiu płodowym, rzutuje na całą naszą egzystencję. Ile dostaliśmy od rodziców, rodziny, otoczenia, tyle jesteśmy w stanie oddać światu. I choć mawia się, często z przekąsem, że nie ma na tym świecie osoby dorosłej, która nie zostałaby w jakiś sposób "skrzywdzona" w dzieciństwie - co poniekąd jest prawdą, ponieważ rodzice to nie idealni aniołowie, a po prostu ludzie z różnymi ułomnościami i niedostatkami - to jednak pewne problemy i zaniedbania okresu dziecięcego wywoływać mogą naprawdę głębokie, nieodwracalne zmiany w psychice. Włącznie z zaburzeniami osobowości. Ta książka nie jest miła lekturą. Nie ma taka być. Ta książka jest za to mądra i prawdziwa. Autorka poleca ją rodzicom, dorosłym dzieciom i wszystkim tym, których interesuje sposób, w jaki doświadczenia z najwcześniejszych lat życia rzutują na lata kolejne. Oraz tym, którzy chcieliby nauczyć się rozpoznawać niewłaściwe schematy wychowania, by móc zawczasu interweniować i chronić małych ludzi przed ich niszczącymi konsekwencjami. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się m.in.: - Jak przebiega rozwój człowieka i jak go wspierać - Czym jest osobowość i jakie rodzaje zaburzeń mogą jej dotyczyć - Jakie czynniki są najbardziej niszczące dla dziecięcej psychiki - Jak dbać o zdrowie psychiczne - swoje i dziecka - Z którymi problemami powinno się udać do specjalisty . [Sensus, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112605 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
ŚRODOWISKOWE I INSTYTUCJONALNE FORMY WSPARCIA OSÓB Z ZABURZENIAMI POZNAWCZYMI: Zaburzenia poznawcze w wieku złotej jesieni: rodzaje, przyczyny, skutki / Katarzyna Chotkowska ; Instytucjonalne formy wsparcia pacjentów z zespołami otępiennymi w ramach systemu pomocy społecznej / Anna Kruk ; Ośrodek pomocy społecznej jako środowiskowa forma wsparcia osób starszych z zaburzeniami poznawczymi / Katarzyna Stanek ; Dom pomocy społecznej jako instytucjonalna forma wsparcia seniorów z zaburzeniami demencyjnymi / Katarzyna Ziomek-Michalak ; O potrzebie poszanowania (respektowania) "godności" w placówkach wsparcia dla osób z zaburzeniami poznawczymi / Mieczysław Sędzicki ; TERAPIA I AKTYWIZACJA OSÓB Z ZABURZENIAMI POZNAWCZYMI: Cele i zasady aktywizacji seniorów z zaburzeniami demencyjnymi / Arkadiusz Korycki ; Socjoterapia jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami poznawczymi / Ewa Grudziewska ; Gry planszowe jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Maria Żurawska ; Arteterapia jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami demencyjnymi w domu pomocy społecznej / Monika Laskowska ; Hortiterapia jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Malwina Lefek ; Spacery jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Olga Rumianowska ; Trening pamięci jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Ilona Ambrożkiewicz ; Robótki ręczne jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Ewa Oleszczak ; Klocki lego jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Karolina Cząstkiewicz-Szczepaniak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112125 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej