Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(54)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(48)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Frączek Zofia
(5)
Szmyd Kazimierz
(4)
Guerin Suzanne
(3)
Hennessy Eilis
(3)
Walc Wiesława
(3)
Kurlak Irena
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(2)
Szluz Beata (1968- )
(2)
Śniegulska Anna
(2)
Banaczyk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bierca Marta
(1)
Bołdyrew Aneta
(1)
Breitkopf Elżbieta (1939- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Domańska Barbara (dziennikarz)
(1)
Domański Ignacy (pedagog)
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dyoniziak Ryszard (1930- )
(1)
Dzióba Adam
(1)
Formicki Józef
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gałkowski Stanisław
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Jawor Anna (1984- )
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kosińska-Jasińska Maria
(1)
Król Agnieszka (socjologia)
(1)
Malikowski Marian (1945-2018)
(1)
Maziejuk Henryk (1935-2009)
(1)
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937-2020)
(1)
Mizielińska Joanna
(1)
Morawski Jacek (1942- )
(1)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Passini Barbara
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Przecławski Krzysztof (1927-2014)
(1)
Przygoda Anna
(1)
Pucek Zbigniew
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rowid Henryk (1877-1944)
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Sikora Ewa (socjolog)
(1)
Sikorska Małgorzata (socjolog)
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Struzik Justyna
(1)
Strzembosz Adam
(1)
Uberman Marta
(1)
Winogrodzka Lidia Anna
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Łuczyński Andrzej (ksiądz)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(13)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(11)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(52)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(46)
Rodzina
(28)
Młodzież
(14)
Wychowanie
(14)
Dziecko
(11)
Przemoc w rodzinie
(8)
Szkolnictwo
(7)
Rodzice
(6)
Uczniowie
(6)
Wychowanie do wartości
(6)
Kształcenie
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Alkoholizm
(4)
Dom dziecka
(4)
Nauczyciele
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Publicystyka polska
(4)
Wartość
(4)
Agresywność
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Homoseksualizm
(3)
Kobieta
(3)
Małżeństwo
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzież wiejska
(3)
Nauczanie
(3)
Opieka społeczna
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Polska
(3)
Postawy
(3)
Przemoc
(3)
Socjologia wsi
(3)
Studenci
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Autorytet
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziadkowie i wnuki
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko wiejskie
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Internet
(2)
Kultura
(2)
Metody nauczania
(2)
Mobbing
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Odpoczynek
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Polityka prorodzinna
(2)
Praca
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przemoc wobec ludzi starych
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Recydywa (prawo)
(2)
Rodzeństwo
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wsie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie pozaszkolne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wzór osobowy
(2)
Władza rodzicielska
(2)
Życie codzienne
(2)
Aborcja
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Alkohol
(1)
Anoreksja
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czas pracy
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dobrzeń Wielki (woj. opolskie)
(1)
Dogoterapia
(1)
Temat: dzieło
Polska Zbrojna
(1)
Temat: czas
2001-0
(18)
2001-
(12)
1901-2000
(5)
1989-
(4)
1801-1900
(3)
1901-
(3)
1801-
(2)
1989-2000
(2)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Galicja (kraina historyczna)
(3)
Galicja
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Europa
(1)
Hiszpania
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie)
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(9)
Historia
(4)
Nauka i badania
(3)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
54 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
M.in. badania relacji pomiędzy rodzicami i nauczycielami rzeszowskich szkół podstawowych (s. 139-144).
Bibliogr. przy pracach.
CZ. 1. RODZINA TERENEM DOŚWIADCZEŃ AKSJOLOGICZNYCH: Rodzina - wartość nieprzemijająca - terenem urzeczywistniania wartości ; Wychowanie rodzinne wspierające urzeczywistnianie wartości ; Rozwijanie umiejętności wykorzystania czasu zadaniem rodziców w procesach wychowania do wartości ; Urzeczywistnianie wartości w rodzinach ziemiańskich ; Urzeczywistnianie wartości w rodzinach wielopokoleniowych ; Postrzeganie rodziny w reklamach telewizyjnych przez dzieci w wieku przedszkolnym - sprawozdanie z badań ; Odpowiedzialność rodziców za kształtowanie postaw dziecka - obywatela społeczeństwa informacyjnego ; Wokół przyjmowanej i odrzucanej wartości macierzyństwa ; Wartości deklarowane matek doświadczających przemocy w rodzinie ; W poszukiwaniu dróg urzeczywistniania dobra dziecka. Pomiędzy współpracą a rywalizacją ; Karanie w wychowaniu - meandry rodzicielskiej miłości ; Sztuka wydobywania człowieczeństwa - podstawowa wartość wychowania. CZ. 2. UWARUNKOWANIA PROCESÓW UZEWNĘTRZNIANIA WARTOŚCI: Dylematy etyczne związane z odpowiedzialnością nauczycieli za skutki pełnionych powinności ; Społeczno-kulturowe uwarunkowania wyboru i afirmacji wartości środowiskowych przez młodzież z gimnazjów wiejskich ; Świat wartości piotrkowskich studentów. Konstatacje pedagogiczne ; Preferowane i marginalizowane wartości lubelskich studentów (na przykładzie ich religijności) ; Zainteresowanie młodzieży akademickiej jako wskaźnik wyboru i odrzucenia wartości ; Niewola cyfrowa zagrożeniem dla wolności ; Urzeczywistnianie odpowiedzialności w szkole zawodowej ; Urzeczywistnianie wartości w systemie oświaty terenem indoktrynacji ideologicznej ; Kategoria życia i kondycja człowieka jako wartość edukacyjna ; Techniki wpływu społecznego jako narzędzie służące urzeczywistnianiu bądź relatywizowaniu wartości w obszarze pomocy społecznej ; Wartości i normy w procesie resocjalizacji i socjalizacji ; Dziecko towarem - godność człowieka w poniewierce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-291.
Rozdz. I. ELEMENTY KULTURY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW: 1. Istota kultury pedagogicznej rodziców, 2. Specyfika rodziny jako środowiska wychowawczego: A. Pojęcie rodziny jako środowiska wychowawczego, B. Cechy rodziny jako środowiska wychowawczego, C. Klimat rodziny, D. Prawo rodziny do wychowywania dziecka, E. Sposoby oddziaływania rodziny na dziecko ; 3. Wiedza rodziców w zakresie wychowania dziecka: A. Wiedza dotycząca celów i zasad wychowania, B. Wiedza dotycząca potrzeb dziecka przedszkolnego, C. Wiedza o cechach rodzica jako dobrego wychowawcy, D. Błędy i trudności wychowawcze ; 4. Relacja rodziców do dzieci: A. Postawy pozytywne i negatywne rodziców wobec dziecka, B. Rola wychowawcza matki wobec dziecka, C. Rola wychowawcza ojca wobec dziecka ; 5. Umiejętności wychowawcze rodziców: A. Kultura materialna rodziny, B. Kultura duchowa rodziny, C. Organizacja życia rodzinnego, D. Metody wychowawcze. Rozdz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. ROZUMIENIE RODZINY JAKO ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO: 1. Poziom wiedzy rodziców w zakresie cech rodziny jako środowiska wychowawczego, 2. Określenie przez rodziców elementów tworzących atmosferę życia rodzinnego, 3. Zakres znajomości przez rodziców praw do wychowania dziecka, 4. Znaczenie systematycznej pracy wychowawczej rodziców. Rozdz. IV. STAN WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW: 1. Kształtowanie charakteru dziecka jako najważniejszego celu wychowania i poziom rozumienia zasad wychowawczych, 2. Poziom wiedzy w zakresie potrzeb biologicznych i psychicznych dziecka, 3. Określenie cech rodzica jako dobrego wychowawcy, 4. Znajomość błędów i trudności wychowawczych. Rozdz. V. CHARAKTERYSTYKA RELACJI RODZICÓW DO DZIECKA: 1. Rodzaje postaw rodziców wobec dziecka, 2. Określenie roli wychowawczej matki wobec dziecka, 3. Określenie roli wychowawczej ojca wobec dziecka. Rozdz. VI. POZIOM WYCHOWAWCZYCH UMIEJĘTNOŚCI RODZICÓW: 1. Wiedza o elementach kultury materialnej rodziny, 2. Poziom rozumienia kultury duchowej rodziny, 3. Formy organizacji życia rodzinnego, 4. Stosowane przez rodziców metody wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [247]-263. Indeks.
CZ. I WSPÓŁCZESNE TEORIE Z ZAKRESU PROBLEMATYKI RODZINY ORAZ SIEROCTWA: R. I Rodzina jako podstawowa wartość świata społecznego: 1. Interdyscyplinarny charakter fenomenu rodziny ; 2.Współczesna typologia rodziny: Rodzina pełna ; Rodzina niepełna ; Rodzina samotnej matki ; Rodzina zrekonstruowana ; Rodzina nieformalna ľ kohabitacja, konkubinaty ; 3.Trwałość i nierozerwalność małżeństwa warunkiem życia rodziny i bezpieczeństwa potomstwa: Nierozerwalność małżeństwa ľ jej znaczenie dla trwałości rodziny ; Znaczenie religijności dla trwałości rodziny ; Czynniki warunkujące trwałość małżeństwa w świetle badań ; Dezorganizacja rodziny a poczucie osamotnienia ; 4. .Znaczenie środowiska rodzinnego dla emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka ; Uprzywilejowana wychowawcza i edukacyjna funkcja rodziny ; Rodzina miejscem duchowego rozwoju dziecka ; 5. Genetyczna przynależność do rodziców, a tożsamość osobowa dziecka ; R. II Stan i kondycja współczesnej rodziny: 2. Uwarunkowania zmian ról małżeńskich a problem osamotnienia i sieroctwa ; 3. Rodzicielstwo zastępcze jako kompensacja niewydolności wychowawczej rodziny naturalnej ; 4. Osamotnienie dziecka jako skutek różnych form przemocy w rodzinie ; R. III Osamotnienie i poczucie sieroctwa dzieci i młodzieży: 1.Podłoże kształtowania się poczucia osamotnienia ; 2. Osamotnienie ľ jako element towarzyszący sieroctwu ; 3. Uwarunkowania poczucia osamotnienia ; 4. Sieroctwo i jego rodzaje: Sieroctwo naturalne pełne i półsieroctwo ; Sieroctwo emocjonalne ľ duchowe ; Sieroctwo społeczne ; Sieroctwo migracyjne ; Sieroctwo decyzyjne ; Sieroctwo jako stan ducha ; Sieroctwo utajone ľ dzieci ulicy ; Nowy rodzaj sieroctwa ľ brak identyfikacji z własną płcią ; CZ. II OSAMOTNIENIE I SIEROCTWO W ŚWIETLE BADAŃ: R. IV Metodologia badań własnych: 1. Przedmiot badań ; 2. Cele badań ; 3. Problemy badawcze ; 4. Zmienne i wskaźniki ; 5. Metody, techniki i narzędzia badań ; 6.Terenbadań ; 7. Charakterystyka socjologiczna badanych ; 8. Organizacja i przebieg badań ; R. V Przyczyny powstawania syndromu poczucia osamotnienia i sieroctwa w rodzinie: 1. Ogólna struktura rodzin badanej młodzieży ; 2. Status społeczny badanej młodzieży: Wykształcenie ojców badanej młodzieży ; Sytuacja ekonomiczna rodzin badanej młodzieży ; Źródła utrzymania badanych rodzin ; Atmosfera wychowawcza w badanych rodzinach ; 3. Czynniki wpływające na funkcjonowanie rodziny ; 4. Obraz rodziny w percepcji badanej młodzieży ; 5. Uwarunkowania poczucia osamotnienia i sieroctwa ; Czynniki o charakterze biologicznym ; Czynniki o charakterze socjologicznym ; Czynniki o charakterze psychologicznym ; Czynniki o charakterze komunikacyjnym ľ Inter akcjonistyczne ; Czynniki o charakterze ekonomicznym ; Czynniki o charakterze decyzyjnym ; Czynniki o charakterze emocjonalnym ; Więzi emocjonalne w badanych rodzinach ; Poczucie osamotnienia ; Identyfikacja z bliskimi ; Dominujący styl wychowania w badanych rodzinach ; Chłód uczuciowy ; R. VI Nieprawidłowe funkcjonowanie rodziny prowadzące do wychowawczego i życiowego wyalienowania dziecka: 1.Niewydolność wychowawcza rodziny i jej implikacje ; 2. Niemoc wychowawcza rodziny ; 3. Niechęć wychowawcza ; 4.Próżnia wychowawcza ; 5.Nieobecność wychowawcza rodziców ; 6.Nieobecność ojca w rodzinie ; 7. Osamotnienie towarzyszące sieroctwu społecznemu; 8. Zachowania destrukcyjne młodzieży wynikające z poczucia osamotnienia ; R. VII Rzeczywistość wychowawcza badanej młodzieży: 1. Środowisko wychowawczo-socjalizacyjne badanej młodzieży: Więzi międzyosobowe ; Braki w zaspokojeniu potrzeb wskazywane przez młodzież ; Wartości deklarowane przez młodzież ; Wiara w możliwość osiągnięcia sukcesu ; Czynniki determinujące plany życiowe młodzieży ; Oczekiwania od przyszłego partnera ; Obawy związane z życiem rodzinnym ; 2. Współczesne zagrożenia sieroctwem związane z nowymi ätechnologiamiö rodzicielstwa: Dziecko poza prokreacją (poza aktem seksualny) ; Dziecko efektem zapłodnieniem äpost mortemö (nasieniem zmarłego mężczyzny) ; R. VIII Profilaktyka i działanie naprawcze: 1. Wychowanie jako powinność pedagogiczna ; Dekonstrukcja środowisk wychowawczych ; Przygotowanie do życia w małżeństwie i rodzinie ; Przygotowanie do życia w rodzinie przez szkołę ; Działania podejmowane przez Kościół ; Poradnictwo rodzinne ; Pomoc społeczna ; Terapia rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100716 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
CZ. I RODZINA PATOLOGICZNA I DYSFUNKCJONALNA: R. 1. Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa i zagrożeń cyberprzestrzeni: Kontekst analiz nad bezpieczeństwem ; Edukacyjne aspekty przemian bezpieczeństwa i technologii ; Zagrożenia bezpieczeństwa związane z cyberprzestępczością ; Cyberprzestrzeń przedmiotem badań pedagogicznych ; Przyczyny agresji w świecie wirtualnym ; Nowe problemy do rozwiązania przez współczesną edukację ; Problemy do rozwiązania ; R. 2. Migracja rodziców źródłem dysfunkcjonalności środowiska wychowawcze go dziecka ; R. 3. Eurosieroctwo - wpływ zjawiska na funkcjonowanie współczesnej rodziny: Emigracja zarobkowa - eurosieroctwo jako skutek pojawienia się zjawiska bezrobocia ; Rodzina - aspekty współczesności ; Środowisko rodzinne po emigracj i - krótkie omówienie ; Eurosieroctwo - wpływ zjawiska na funkcjonowanie współczesnej rodziny ; R. 4. Bezrobocie rodziców i jego wpływ na aspiracje edukacyjne i zawodowe dzieci: Bezrobocie jako zjawisko polityczne, gospodarcze i ekonomiczne ; Skutki bezrobocia: społeczne, ekonomiczne i psychologiczne ; Aspiracje edukacyjne i zawodowe, ich rodzaje, dynamika oraz uwarunkowania ; Metodologia badań własnych ; Analiza badań własnych ; R. 5. Bezrobocie jako negatywne zjawisko społeczne ; R. 6. Problemy edukacyjne i społeczne dziecka z płodowym zespołem alkoholowym (FAS): Diagnostyka i leczenie w zakresie FAS ; Społeczne konsekwencje FAS ; Problemy edukacyjne dziecka z FAS ; R. 7. Uwarunkowania uzależnienia dzieci i młodzieży od Internetu ; R 8. Dysfunkcjonalność rodziny jako główne źródło sieroctwa społecznego we współczesnej Polsce: Pojęcie rodziny dysfunkcjonalnej ; Zjawisko sieroctwa społecznego jako jeden ze wskaźników dys-funkcjonalności rodziny ; Przyczyny dysfunkcjonalności rodziny ; R. 9. Zjawisko przemocy seksualnej wobec dzieci w opinii licealistów i studentów: Przemoc, złe traktowanie, zaniedbanie - rozważania terminologiczne ; Przemoc seksualna wobec dzieci - pojęcie, typy, skala zjawiska ; Uwarunkowania przemocy seksualnej wobec dzieci ; Młodzież licealna i studenci o przemocy seksualnej wobec dzieci - komunikat z badań ; R. 10. Zachowania agresywne matek-alkoholiczek wobec własnych dzieci: Pojęcia: alkohol i alkoholizm ; Fazy rozwoju alkoholizmu ; Dzieci krzywdzone przez matki-alkoholiczki ; Dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym matki ; Kobiety alkoholiczki -jakie one są? R. 11. Źródła wsparcia społecznego kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie: Zjawisko przemocy w rodzinie ; Istota i znaczenie wsparcia społecznego ; Analiza badań własnych ; Grupy źródłowe wsparcia społecznego kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie w świetle przeprowadzonych badań ; CZ. II DYLEMATY I ZAGROŻENIA RODZINY WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: R 1. Rodzinne formy wsparcia dla dzieci osieroconych w regionie radomskim: Upowszechnianie idei rodzicielstwa zastępczego ; Proces przygotowania rodziny do objęcia opieki nad dzieckiem osieroconym na przykładzie Katolickiego Ośrodka Adopcyjno- Opiekuńczego w Radomiu ; Rozwój rodzinnych formy opieki nad dzieckiem osieroconym w regionie radomskim ; R. 2. Ewolucja postaw społecznych wobec zjawiska homoseksualności ; R. 3. Społeczny odbiór homoseksualizmu - akceptacja, obojętność czy odrzucenie? ; R. 4. Aborcja - moralny problem współczesnego społeczeństwa ; R. 5. Rola mężczyzny w zapobieganiu dokonywania aborcji ; R. 6. Eutanazja - "godna" śmierć czy akt samobójczy? Refleksje na podstawie badań młodzieży licealnej: Definicje i klasyfikacja pojęć związanych z prawem do śmierci ; Rodzaje eutanazji ; Eutanazja jako forma samounicestwienia ; Prawne unormowanie eutanazji ; Aspekt etyczny eutanazji ; Metodologia badań własnych ; Analiza badań własnych ; R. 7. Postawy uczniów gimnazjum wobec zażywania leków OTC ; R. 8. Związki kohabitacyjne a wychowanie dzieci: Czym jest konkubinat? ; Związki kohabitacyjne w Polsce ; Związki kohabitacyjne a wychowanie dzieci ; Wychowanie w rodzinie pełnej ; Trwałość i stabilność związków kohabitacyjnych ; Relacje między partnerami a dziećmi ; Postawy rodzicielskie w związkach kohabitacyjnych ; Zadania stojące przed konkubentami ; R. 9. Zjawisko separacji i rozwodów w Polsce w latach 2000-2009 z uwzględnieniem województw: Pojęcie separacji ; Przesłanki orzeczenia separacji ; Ustalenia statystyczne dotyczące orzeczonych separacji przez polskie sądy w latach 2000-2009 ; Pojęcie rozwodu ; Przyczyny rozwodów ; Ustalenia statystyczne dotyczące rozwodów orzeczonych przez polskie sądy w latach 2000-2009 ; R. 10. Działania samorządu terytorialnego na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie: Zdefiniowanie zjawiska przemocy ; Rodzaje przemocy ; Fazy i źródła przemocy ; Działania samorządu terytorialnego na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie ; R. 11. Rola środowiska rodzinnego w przeciwdziałaniu uzależnieniu dziecka od dopalaczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-102548 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [364]-374. Indeksy.
Streszcz. w jęz. ang.
I. RODZINY Z WYBORU I RODZINY POCHODZENIA - RELACJE, PRAKTYKI I TOŻSAMOŚCI ; 1. Teoretyczny zarys problemu: Rodziny z wyboru ; Rodziny pochodzenia ; Seniorzy i seniorki LGB ; 2. Metodologia: Charakterystyka metody badawczej ; Dobór próby ; Rekrutacja ; Charakterystyka próby ; Obszary badawcze ; Anonimizacja danych ; Badania fokusowe z dziećmi ; Ograniczenia badania ; Zagadnienia etyczne prowadzenia badań z grupami narażonymi na dyskryminację ; II. MACIERZYŃSTWO W RODZINACH Z WYBORU: 1. O macierzyństwie lesbijskim na dwa sposoby: Rodziny rekonstruowane ; Rodziny planowane ; 2. Tożsamości matek lesbijek:; Wspólmacierzyństwo ; Wspólrodzicielstwo ; Model samodzielnego macierzyństwa w związku lesbijskim ; 3. Różne aspekty funkcjonowania rodzin lesbijek z dziećmi: Codzienne praktyki rodzinne ; Jawność wobec dzieci ; Polityki nazywania ; Uchodzenie/passing ; 4. Życie w niepewności: "Rozumiem, że mogę nie być uznana za rodzica". O niepewnościach matek społecznych ; Bezprawne matki ; Strategie oporu ; 5. Corning out i relacje z rodzinami pochodzenia ; 6. Rodziny z wyboru w instytucjach: Matka społeczna na porodówce ; 7. Anonimowy dawca czy opiekuńczy tata? Ojcostwo i związki lesbijek: Ojcowie w rodzinach rekonstruowanych ; Ojcowie w planowanym rodzicielstwie lesbijek ; Podsumowanie ; III. NIEHETEROSEKSUALNI OJCOWIE: Charakterystyka próby badawczej ; Ścieżki gejowskiego ojcostwa ; Matki, żony i kochankowie. Gejowskie małżeństwa różnopłciowe ; Wiedza dzieci o związkach ; Tata społeczny ; Wzorce w wychowaniu dzieci ; Rodziny pochodzenia ; (Nie)jawność poza rodziną ; Supertata? ; Podsumowanie ; RODZINY Z WYBORU W PERSPEKTYWIE DZIECI: 1. Jak najmłodsze dzieci postrzegają rodziny?: Relacje wewnątrz rodziny ; Prezentacja rodziny na zewnątrz ; Znaczący inni w rodzinach - zwierzęta ; 2. Nastolatkowie i dorosłe dzieci: Trajektorie nienazwanego doświadczenia i nagłej zmiany ; Społeczne macierzyństwo z perspektywy nastolatków i dorosłych dzieci ; Jawność wobec rodzin pochodzenia i praktyki rodzinne ; Jawność wobec rówieśników i źródła wsparcia ; Szkoły społeczne jako ochrona przed homofonią ; Lekcje religii jako lekcje nietolerancji ; Refleksje nad normalnością/seksualnością ; Postulaty politycznej zmiany ; IV. RODZINY POCHODZENIA: RODZICE: 1. Charakterystyka próby badawczej: Zmiana generacyjna ; 2. Procesy jawności: Coming out dziecka ; Ujawnianie a płeć w rodzime ; Coming out rodzica/rodziny ; 4. Relacje rodzin pochodzenia z partnerami lub partnerkami dzieci ; 5. Dzieci naszych dzieci. Rodzicielstwo jednopłciowe w perspektywie (potencjalnych) dziadków: Osoby posiadające wnuki ; 6. Przeczytałam krótką wzmiankę, że tu został do nieprzytomności pobity gej ; 7. Przemoc wobec osób LGBT w perspektywie ich rodziców ; 8. Migracje ze względu na homofonię ; 9. Rodzicielskie postulaty równościowe ; RODZINY POCHODZENIA: RODZEŃSTWO: 1. O jawności i coming oucie rodzeństwa: Bezpośrednia rozmowa ; Za pośrednictwem mediów spolecznościowych ; 2. Pojawienie się partnera lub partnerki w życiu rodzeństwa ; 3. Role wspierającego rodzeństwa ; 4. Relacje z partnerem/partnerką brata/siostry ; 5. Przepracowanie własnej homofobii i swoich lęków ; 6. Postulaty zmiany sytuacji osób LGBT w Polsce: Argumenty za i przeciw rodzicielstwu w narracjach rodzeństwa ; 7. Migracje z małego miasta do metropolii ; V. SENIORKI I SENIORZY LGB: Trajektorie życia ; Nic wiem, czy jestem lesbijką - strategie (auto)prezentacji seniorek ; Mój partner stał się hetero - seniorzy o swoich rodzinach ; Baję się takiej niedołężnej starości - starość oczami seniorek i seniorów ; Doświadczenie dyskryminacji i potrzeba zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104740 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [215]-224.
I. Rodzina i jej znaczenie w życiu człowieka ; II. Funkcjonowanie rodzin zastępczych w świetle literatury przedmiotu ; III. Metodologia badań własnych ; IV. Sytuacja rodzinna młodzieży ; V. Funkcjonowanie młodzieży w środowisku szkolnym gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [237]-248.
R. I. STAROŚĆ JAKO ETAP ŻYCIA CZŁOWIEKA: 1. Pojęcie starości ; 2. Wybrane koncepcje starzenia się i starości ; 3. Potrzeby człowieka starzejącego się ; 4. Rodzaje aktywności podejmowanych przez seniorów ; 5. Społeczne role realizowane przez seniorów ; R. II. PROCES RODZINNEJ SOCJALIZACJI: 1. Pojęcie socjalizacji ; 2. Wybrane teorie socjalizacji ; 3. Rodzina środowiskiem socjalizacyjnym ; 4. Rola dziadków w procesie socjalizacji wnuków ; R. III. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele i przedmiot badań, problemy oraz wyłonione zmienne ; 2. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze ; 3. Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka badanej próby i terenu badań ; R. IV. PREFERENCJE AKSJOLOGICZNE BADANYCH DZIADKÓW I ICH WNUKÓW: 1. Zależność pomiędzy systemami wartości przedstawicieli najstarszego i najmłodszego pokolenia w rodzinie ; 2. Normy przekazywane wnukom w procesie rodzinnej socjalizacji ; R. V. WYBRANE ELEMENTY TRADYCJI PRZEKAZYWANE NA DRODZE MIĘDZYPOKOLENIOWEGO PRZEKAZU KULTURY W RODZINIE: 1. Elementy tradycji religijnej przekazywane swoim wnukom przez seniorów ; 2. Elementy tradycji świeckiej przekazywane przez dziadków swym wnukom ; R. VI. METODY ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH STOSOWANE PRZEZ SENIORÓW WOBEC SWOICH WNUKÓW: 1. Dominujące w rodzinach rodzaje kontaktów dziadków i wnuków ; 2. Stosowany przez dziadków system kar i nagród ; 3. Sytuacje wychowawcze tworzone przez dziadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-[246].
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
I. Refleksja nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym ; II. Rozwój emocjonalny dziecka i zaspokajanie jego potrzeb ; III. Zjawisko sieroctwa społecznego ; IV. Metodologia badań własnych ; V. Zaspokojenie podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych w środowisku rodzinnym, szkolnym i koleżeńskim ; VI. wpływ zaspokojenia podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych na proces socjalizacji dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych ; VII. Wnioski i postulaty optymalizacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Kryminologii i Psychologii Kryminalnej ; 99)
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 231-248
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [179]-187.
1. Prawne aspekty adopcyjnego rodzicielstwa ; 2. Różnice między rolą rodzica adopcyjnego a rodzica biologicznego ; 3. Sposoby radzenia sobie z odmiennością rodzicielstwa adopcyjnego ; 4. Problematyka i metody baań własnych ; 5. Spostrzeganie różnic między rodzicielstwem adopcyjnym a biologicznym przez matki adopcyjne w świetle badań własnych ; 6. Dyskusja wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [333]-363. Indeks.
Streszcz. ang., niem., ros.
Spis treści także ang., niem., ros.
Ciąża, poród i połóg ; Opieka nad niemowlęciem ; Higiena i pielęgnacja zdrowia w okresie dzieciństwa i adolescencji ; Wychowanie i edukacja domowa ; Relacje w rodzinie ; Miejsce kobiety i dziecka na tle obyczajowości życia rodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93328 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-43132 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane obszary dysfunkcjonalności rodziny / red. nauk. Mieczysław Dudek. - Wyd. 2. - Krasnystaw : [s.n.], 2010 (Krasnystaw : Polianna). - 306 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Jeden art. w jęz. słowac., jeden w jęz. ukr. Alfabet częśc. cyryl.
Streszcz. art. słowac. w jęz. ang., art. ukr. również w jęz. ang., pol.
CZ. I DYSFUNCYJNOŚĆ RODZINY-ZAGADNIENIA AKSJOLOGICZNE, KULTUROWE, GOSPODARCZE: Rodziny polskie w procesie przemian ; Rodzina w kulturze indywidualizmu. Psychokulturowe czynniki przemian w rodzinie ; Zagrożenia współczesnej rodziny wynikające z postępującego relatywizmu i liberalizmu norm moralnych ; Wiedza pedagogiczna rodziców, jako środek zapobiegania błędom wychowawczym ; Cz. II RODZINA W OBSZARACH PRZEŻYWANYCH TRUDNOŚCI: Dysfunkcyjność rodziny a niepełnosprawność dzieci ; Problemy psychospołeczne w rodzinach samotnych matek ; Rodzina z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo ; Podstawy rodzicielskie a nieprzystosowanie społeczne euro sierot ; Źródła osamotnienia dziecięcego we współczesnej rodzinie ; Rodzina dysfunkcjonalna a problem narkotyzowania się młodzieży ; Rodzina z problemem alkoholowym wyzwaniem dla współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej ; Rola rodziny wychowaniu do trzeźwości dzieci ; Rodinne prostredie a jeho socialna patologia ; Problemy rodzin z osobami w podeszłym wieku ; Rodzina z problemem wykorzystania seksualnego dziecka ; Rodzinne uwarunkowania wykolejenia społecznego ; Bezrobocie jako jeden z czynników powodujących marginalizację współczesnej rodziny ; CZ. III RODZINA W SYSTEMIE SPOŁECZNYM I PRAWNYM: Socìal'no-pedagogična pìdtimka krizovih sìmej v Ukraïnì ; Role rodzicielskie w rodzinach adopcyjnych ; Ewolucja instytucji pozbawienia władzy rodzicielskiej, jako przykład tworzenia systemu regulacji zabezpieczających prawidłowy rozwój dziecka ; Polityka państwa wobec rodzin z problemem niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-102166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Rozdział I. Pedagogika nauką o wychowaniu. 1. Charakterystyka pedagogiki jako nauki. 2. Działy i subdyscypliny we współczesnej pedagogice. 3. Teoria wychowania jako dziedzina wiedzy pedagogicznej. 3.1. Teoria wychowania w relacjach z innymi naukami. 3.2. Przedmiot badań teorii wychowania. 3.3. Możliwości uprawiania teorii wychowania. 4. Pojęcie wychowania i jego istota. Rozdział II. Aksjologiczny wymiar procesów edukacyjnych. 1. O kondycji moralnej współczesnego człowieka i świata. 2. Pojęcie i klasyfikacje wartości. 3. Wartości we współczesnej edukacji. Rozdział III. Rodzina jako podstawowe środowisko życia i wychowania człowieka. 1. Rodzina w ujęciu definicyjnym. 2. Funkcje rodziny i problem jej dysfunkcyjności. 3. Próba typologizacji rodzin. 4. Model postaw rodzicielskich. 5. Problemy i przemiany współczesnych rodzin - w kontekście polskiej transformacji ustrojowej. Rozdział IV. Szkoła i nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości. 1. Wprowadzenie do rozważań o szkole. 2. Edukacja szkolna w obliczu złożoności cywilizacyjnych nowego stulecia. 3. Współczesny wizerunek szkoły i nauczyciela. 4. Nauczyciel i uczeń w relacjach dialogowych. Rozdział V. O przemocy wobec dziecka. 1. Przemoc - pojęcie i społeczny kontekst. 2. Przemoc w rodzinie. 2.1. Pojęcie przemocy w rodzinie i jej formy. 2.2. Możliwości zapobiegania przemocy w rodzinie. 3. Szkoła terenem przemocy. 3.1. Opresja szkolna. 3.2. Pojęcie i formy przemocy szkolnej. 3.3. Charakterystyka ofiary i sprawcy przemocy rówieśniczej. 3.4. W trosce o kreowanie szkoły wolnej od przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99021 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / red. Stanisław Kowalski, Bogdan Suchodolski, Ryszard Wroczyński ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; t. 33)
I. Różnorodność sytuacji wychowawczych. II. Rodzina i wychowanie. III.Funkcjonowanie placówek wspomagających
rozwój dzieci i młodzieży. IV. Środowisko a aspiracje życiowe młodzieży
wiejskiej. V. Problemy opiekuńcze w zakładach opieki
całkowitej. VI. Szkoła i wychowanie. VII.Wychowawcza rola zakładu pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41230 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Teologia Praktyczna ; 14)
Bibliogr. s. [261]-279.
Streszcz. w jęz. ang.
1. Ludzka płodność w świetle nauczania Kościoła ; 2. Znajomość istoty ludzkiej płodności u narzeczonych ; 3. Przygotowanie narzeczonych do realizacji ludzkiej płodności w małżeństwie ; 4. Wnioski i postulaty pastoralne dotyczące kształcenia postaw narzeczonych wobec ludzkiej płodności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94982 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I.Ogólna charakterystyka Dobrzenia Wielkiego i Dobrzenia Małego jako środowiska społeczno-ekonomicznego i kulturalnego II.Charakterystyka rodziny śląskiej jako środowiska wychowawczego III.Oddziaływanie rodziny śląskiej na wychowanie dzieci i młodzieży IV.Oddziaływanie rodziny śląskiej na kształtowanie planów i losów życiowych młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41302 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej