Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Dziamski Seweryn (1933-2003)
(1)
Kida Jan
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Wychowanie estetyczne
(3)
Literatura
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Sztuka
(2)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Film
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura socjalistyczna
(1)
Logopedia
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauki społeczne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera teksty ref. wygłoszonych na Międzynarodowej Konferencji Naukowej zorganizowanej w listopadzie 1995 r. przez Zakład Nauczania Początkowego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Tekst częśc. tł. z jęz. słowac.
I. KOMUNIKACJA PRZEZ SZTUKĘ: 1. Komunikacja przez sztukę, 2. Historyczne, społeczne i kulturalne aspekty rozwoju Romów, 3. Rysunki dzieci psychicznie chorych oraz młodocianych przestępców-narkomanów i nienarkomanów, 4. Rzeczywistość rodzin bezrobotnych w rysunku dziecka, 5.Odzwierciedlenie doświadczeń estetycznych dziecka przedszkolnego w twórczości plastycznej, 6. Twórczość rysunkowa dzieci jako forma ekspresji odzwierciedlenia percepcji rzeczywistości , 7. Wykorzystanie sztuki w diagnozie i stymulacji rozwoju motorycznego, percepcyjnego, emocjonalnego, społecznego, intelektualnego oraz estetycznego dziecka, 8. Świat przeżyć w zabawach twórczych dziecka niepełnosprawnego, 9. Kształcenie przez sztukę w Szkołach Waldorfskich jako forma promocji zdrowia; II. ZAGADNIENIA EDUKACJI POLONISTYCZNEJ: 1. Umiejętność pisania listu uczniów klasy III a płeć dziecka, 2.Zainteresowania literackie młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Wyobraźnia, fantazja i ekspresja dziecięca narzędziem przetwarzania świata (na przykładzie twórczości literackiej), 4. Drama w edukacji wczesnoszkolnej jako możliwość kreowania siebie i świata, 5. Różne typy wypowiedzeń dziecięcych w swobodnych tekstach, 6. Odbicie świata dziecka w twórczości Ewy Szelburg-Zarembiny, 7.Współczesny przekład literacki dla dzieci - sztuka czy kicz? Na materiale polskich tłumaczeń "Piotrusia Pana", 8. Z badań nad słownictwem obcym w podręcznikach dla klas młodszych; III. WPŁYW LITERATURY NA KSZTAŁTOWANIE POSTAW SPOŁECZNYCH, MORALNYCH, ESTETYCZNYCH DZIECI: 1.Osobliwości edukacji przedszkolnej w kontekście analogii między kulturami : artystyczną, dydaktyczną i magiczna, 2. Projekcyjny obraz rodziny a obraz Boga u dzieci, 3. Idea człowieka wrażliwego, 4. Sztuka poetyckiego rozumienia wierszy; IV. ROLA SZTUKI TEATRALNEJ I FILMOWEJ W EDUKACJI POLONISTYCZNEJ: 1. Wpływ sztuki teatralnej na kształtowanie postaw estetycznych dzieci i młodzieży, 2. Rola filmu w edukacji humanistycznej dzieci i młodzieży, 3. Komputerowa trójwymiarowa grafika w zabawach dzieci, 4. Sztuka kształci, bawi i wychowuje; V. INTEGRACJA I KORELACJA LITERATURY Z INNYMI DZIEDZINAMI SZTUKI: 1. Integrująca rola sztuki w edukacji wczesnoszkolnej, 2. Świat wartości w programach i filmach TV dla dzieci w młodszym wieku szkolnym, 3. Postawy wobec sztuki współczesnej i doświadczenia z nią związane uczniów klasy VII, 4. Telewizja a świat dziecka. Analiza telewizyjnych programów dla dzieci względem zawartości merytorycznej i wartości etycznych, 5. Rola telewizji jako istotnego elementu spędzania wolnego czasu przez uczniów klas trzecich i czwartych; VI. ODDZIAŁYWANIE SZTUKI PLASTYCZNEJ NA DZIECI: 1. Osiągnięcia uczniów klas I-III w plastyce, 2. Edukacja plastyczna w klasach młodszych szkoły powszechnej w latach międzywojennych - przegląd programów szkolnych i literatury metodycznej, 3. Początki nauki rysunku i jego łączności z innymi przedmiotami nauczania w II Rzeczypospolitej, 4. Inspirowanie twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym w praktyce pedagogicznej, 5. Rozwijanie aktywności twórczej dziecka w przedszkolu poprzez kontakt ze sztuką, 6. Sztuka ludowa a dziecko w młodszym wieku szkolnym, 7. Dziecko w malarstwie Młodej Polski, 8. Przedstawienia dziecka w religijnych obrazach średniowiecza, 9. Rola nauczyciela w kształtowaniu postawy twórczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Wybrane zagadnienia; VII. WYCHOWANIE MUZYCZNE A KSZTAŁTOWANIE WYOBRAŹNI I WRAŻLIWOŚCI DZIECKA: 1. Muzyczne inspiracje a twórczość plastyczna dzieci, 2. Aktywne słuchanie muzyki poprzez transfer impulsów akustycznych na strefę kinestetyczno-cielesną, 3. Rola ćwiczeń twórczych na lekcjach muzyki w kl. I-III szkoły podstawowej, 4. Wpływ uczestnictwa w koncercie na rozwój zainteresowań muzycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym (na przykładzie Filharmonii w Rzeszowie), 5. Formy aktywizacji muzycznej dzieci trzyletnich; VIII. TERAPETYCZNE ASPEKTY SZTUKI: 1. Wspólne zamieszkiwanie z dziadkami a kontakt dzieci ze sztuką, 2. Terapeutyczne oddziaływanie sztuki na osobowość dziecka, 3. Sztuka jako możliwości psychoterapeutycznego oddziaływania na dziecko, 4. Profilaktyczno-terapeutyczne znaczenie sztuki w pracy z dziećmi z trudnościami, 5. Przygotowanie osób z dysfunkcją narządu ruchu do uczestnictwa w kulturze i jego rewalidacyjne znaczenie, realizowane w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Busku-Zdroju , 6. Więzi rodzinne dzieci z dysfunkcjami narządów ruchu w świetle badań testem "Rysunek Rodziny" L. Cormana, 7. Biblioterapia jako jedna z metod pracy terapeutycznej z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99638 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
- Społeczno-wychowawcze aspekty kultury
socjalistycznej / S. Dziamski - Dziecko na tle współczesnej cywilizacji /
B. Hornowski - Udział środowisk twórczych w realizacji programu
wychowania przez sztukę - Powojenna proza dla dzieci i młodzieży / S. Frycie - Klasyczna literatura dla dzieci a współczesny
odbiorca / H. Skrobiszewska - O niektórych problemach polskiej ilustracji
w książkach dla dzieci i młodzieży / Z. Rychlicki - Stosunek dzieci do ilustracji nawiązujących do
dziecięcej twórczości plastycznej / I. Słońska - Tradycje teatru dla dzieci w Polsce / W. Renikowa - Aktualne problemy teatru dla dzieci i młodzieży /
H. Jurkowski - Teatr dla dzieci i nastolatków / K. Mazur - Dziecko widzem czy uczestnikiem spektaklu
teatralnego / K. Braun - Film wobec współczesnych koncepcji edukacji
dziecka / W. Nawrocki - Kształcenie wyobraźni dziecka i młodzieży przez
film / W. Zaczyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-36132 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej