Form of Work
Książki
(38)
Artykuły
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
only on-site
(27)
available
(14)
unavailable
(8)
Branch
Wypożyczalnia Główna (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(27)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Author
Furmanek Waldemar (1945- )
(7)
Frączek Zofia
(4)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(2)
Kopeć Urszula
(2)
Kowalik Małgorzata
(2)
Koźmińska Irena
(2)
Olszewska Elżbieta
(2)
Schieder Brigitta
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(2)
Basiak Marta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Curro Salvatore
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Dimonte Roberto
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dymna Anna (1951- )
(1)
Długosz Agnieszka
(1)
Gonzalez Ines Luz
(1)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(1)
Hejda Danuta
(1)
Hermaszewski Mirosław (1941- )
(1)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(1)
Jullien Marc-Antoine (1775-1848)
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Komorowski Andrzej (1950- )
(1)
Lenart Jolanta (1960- )
(1)
Loska Krystyna (1937- )
(1)
Marciniakówna Anna
(1)
Mazur Elżbieta
(1)
Niezabitowska Małgorzata (1948- )
(1)
Piecuch Aleksander (1963- )
(1)
Piotrów Jarosław
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Reindl Tadeusz
(1)
Santor Irena (1934- )
(1)
Savater Fernando (1947- )
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szewińska Irena (1946-2018)
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(1)
Tadla Beata (1975- )
(1)
Telakowska Wanda
(1)
Tyszkiewicz Beata (1938- )
(1)
Uberman Marta
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Wałęsa Lech (1943- )
(1)
Wojcieszak Janusz (1953-2012)
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Ziemięcka Eleonora (1819-1869)
(1)
Zięba Maciej (1954- )
(1)
Øien Monica (1970- )
(1)
Łach Józef (1948- )
(1)
Łażewska Dorota
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
1840 - 1849
(1)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(38)
France
(1)
Language
Polish
(37)
French
(1)
Audience Group
Rodzice
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Wychowanie do wartości
(42)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Wartość
(9)
Wychowanie
(8)
Rodzina
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Młodzież
(4)
Nauczyciele
(4)
Pedagogika
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Język polski
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Sztuka
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Etyka
(2)
Etyka chrześcijańska
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Język
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie
(2)
Lektura szkolna
(2)
Małżeństwo
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Osobowość
(2)
Studenci
(2)
Szacunek
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Wagary
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Aktorstwo
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Aristoteles
(1)
Augustyn
(1)
Benedykt
(1)
Biblia
(1)
Biblioterapia
(1)
Bieńkowski, Zbigniew
(1)
Bioetyka
(1)
Biologia
(1)
Brygida
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Cyryl
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Denek, Kazimierz
(1)
Derrida, Jacques
(1)
Duszpasterstwo młodzieży
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Estetyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europa
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Eutanazja
(1)
Film animowany
(1)
Filologia polska
(1)
Freud, Sigmund
(1)
Godność ludzka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Herbert, Zbigniew
(1)
Higiena szkolna
(1)
Innowacje
(1)
Jan Bosko
(1)
Jan Paweł
(1)
Jurgielewiczowa, Irena
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Katarzyna ze Sieny
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria
(1)
Konserwatyzm
(1)
Kryzys
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura masowa
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza (Strzyżów)
(1)
Liryka polska
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Subject: work
Dolina Issy
(1)
Dolina światła
(1)
Nieskończoność
(1)
Ten obcy
(1)
Subject: time
2001-
(14)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Galicja
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Genre/Form
Materiały konferencyjne
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Literatura polska
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajka i baśń
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Przysłowia
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
44 results Filter
Authority data
Wychowanie do wartości (hasło przedmiotowe)
zob. też Wartość (hasło przedmiotowe) ; Wychowanie estetyczne (hasło przedmiotowe) ; Wychowanie moralne (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Wychowanie (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Edukacja aksjologiczna ; Wartość - wychowanie ; Wychowanie ku wartości ; Wychowanie w duchu wartości
No cover
Book
In basket
(Wartości w Pedagogice)
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Bibliogr. przy pracach.
Wartości w kontekście edukacji i nauk o niej ; Niektóre problemy związane z procesami urzeczywistniania wartości ; Kultura świętowania potwierdzeniem wybranych wartości ; Wartości w strukturze i funkcjach edukacyjnego czynu ; Kilka uwag językowo-kulturowych o radości chrześcijańskiej ; Wybrane zachowania językowe a wartości uznawane przez młodzież ; W poszukiwaniu teoretycznych podstaw kształtowania cnoty ; Szacunek - wartość zaniechana w pedagogice ; Nieufność jako wartość w społeczeństwie informacyjnym ; Samotność jako wartość? ; Wartości zinternalizowane a urzeczywistniane w procesach komunikowania (na przykładzie nauczania Jana Pawła II) ; Derridiańska dekonstrukcja jako strategia odrzucania wartości prawdy w pedagogice ; Banalizacja urzeczywistniania wartości ; Młodzież a wartości - źródła rozchwiania aksjonormatywnego młodego pokolenia w świecie "bez wartości".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-103386 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Authority data
Wychowanie do wartości - katolicyzm (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
(Myśl i praktyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych ; t. 2)
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim (s. 222-231, 259-266, 353-355, 426-443, 468-481). Dot. także Sanockiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku (s. 486-490).
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. ang., słowac., ukr. Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. AKSJOLOGICZNE PODSTAWY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wartości czynnikiem integralnego rozwoju i wychowania ucznia ; Redefinicja podstawowych wartości współżycia społecznego jako potrzeba i zadanie dla etyki globalnej ; Theoretical and Methodological Basis of Axiopedagogy in Ukraine: Conceptual Aspect ; Svitohlyad uchnya yak predmet pedahohichnoyi tvorchosti vchytelya ; Znaczenie moralności zawodowej w opinii studentów o różnym poziomie identyfikacji z przyszłym zawodem ; Rola nauczyciela-wychowawcy w przezwyciężaniu globalnego kryzysu moralnego ; Formuvannya osobystisnoho stavlennya studentiv vyshchoyi shkoly do moral'nykh tsinnostey u protsesi navchannya ; Formuvannya tolerantnosti u mahistriv v umovakh universytets'koyi osvity, Kompetencje moralne nauczycieli w teorii i praktyce edukacyjnej, Relihiyna osvita v ukrayini yak seredovyshche formuvannya dukhovnoyi ta natsional'no svidomoyi molodi: tradytsiyi ta perspektywy. II. EDUKACJA I WYCHOWANIE WOBEC ZAGROŻEŃ OSOBOWYCH I WARTOŚCI SPOŁECZNYCH: Szkoła w procesie kształtowania kultury zdrowotnej uczniów ; Wychowanie zdrowotne w rodzinie wobec współczesnych zagrożeń społecznych ; Edukacja i włączanie jako przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu osób niepełnosprawnych ; Zjawisko marginalizacji społecznej w modernizującym się społeczeństwie. Edukacja a przeciwdziałanie wykluczeniu informacyjnemu ; Społeczne i kulturowe uwarunkowania agresji i przemocy wśród młodzieży ; Socjodemograficzne uwarunkowania aspiracji życiowych młodzieży niepełnosprawnej fizycznie z regionu Podkarpacia na przykładzie ich opinii ; Potrzeby edukacyjne w zakresie integracji osób niepełnosprawnych ze środowiskiem społecznym ; Czynniki utrudniające współpracę szkoły z rodziną i szerszym środowiskiem społecznym ; Status społeczno-ekonomiczny rodziny - podstawowe informacje o badaniu i głównych jego rezultatach ; The ecological deontology and the problem of ecological oriented personality formation ; Training of future teachers of biology in hikes organizing ; Potrzeby w dziedzinie edukacji prozdrowotnej mieszkańców środowisk wiejskich - historia, teraźniejszość, perspektywy ; Rola i miejsce ośrodka zdrowia w edukacji prozdrowotnej mieszkańców lokalnych społeczności ; Sotsial'ne vykhovannya yak naukova katehoriya sotsial'noyi pedahohiky ; sotsial'nyy zakhyst yak skladova sotsial'noyi polityky Ukrainy ; E-learning jako wyzwanie cywilizacji informacyjnej ; Dziecko w obliczu zagrożeń zdrowotnych związanych z odżywianiem się - ryzyko nadwagi i otyłości ; Przejawy podkultury przestępczej ; Orhanizatsiya systemy pedahohichnoho monitorynhu u vyshchomu navchal'nomu zakladi ; The Organization of Gifted Education in Great Britain. III. TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI DLA KULTURY WSPÓŁISTNIENIA: "Czas i "miejsce" w porównawczo-pedagogicznych badaniach edukacji alternatywnej ; Samoosvita yak chynnyk formuvannya osobystosti ; Efektywność edukacji w zakresie nauki języków obcych w perspektywie przeobrażeń społecznych ; Activation of students' cognitive activity on the lessons of English language with the help of a game ; New Opportunities for School Foreign Language Education in Poland: Modern Development Perspectives ; Sotsializatsiya osobystosti kriz' pryzmu sotsiokinetyky dytynstva ; Cele życiowe oraz zainteresowania w okresie wczesnej dorosłości na przykładzie mieszkańców wybranych środowisk województwa podkarpackiego ; Obszary aktywności poznawczej, kulturalnej i społecznej uczestników uniwersytetu trzeciego wieku ; Rytmické činnosti - rozvoj rytmického cítenia detí predškolského veku ; Muzyka w procesie wychowania - analiza zjawiska ; Formuvannya natsionalĺnoyi samosvidomosti ukrayinsĺkoyi molodi u konteksti tsyvilizatsiynykh zmin ; Vykorystannya interaktyvnykh tekhnolohiy u systemi formuvannya ukrayinomovnoyi komunikatyvnoyi kompetentsiyi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-101675/t.2 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 158-[176].
Spis treści również w jęz. ang., słowac., streszcz. w jęz. ang. i słowac.
WPROWADZENIE – ETOS ŻYCIA: 1. Założenia ; 2. Etyka a wychowanie. I. ISTOTA MAŁŻEŃSTWA A PŁEĆ: 1. Samotność, płeć, małżeństwo ; 2. Bycie mężczyzną a kobiecość. II. KULTURA, MAŁŻEŃSTWO, MORALNOŚĆ: 1. Spór o gender ; 2. Religijny wymiar małżeństwa a interpretacja etyczna ; 3. Gender, religia, godność osoby, moralność. III. WYCHOWANIE DO MAŁŻEŃSTWA A ZAŁOŻENIA ETYKI ROZWOJU: 1. Wybrane założenia etyki rozwoju ; 2. Etyka jako sztuka życia – etos życia ; 3. Znaczenie wychowania do małżeństwa. IV. WARTOŚCI I NORMY W MAŁŻEŃSTWIE A ETYKA ROZWOJU: 1. Miłość w małżeństwie ; 2. Szczęście a przyjemność w małżeństwie ; 3. Mądrość a samowychowanie intelektualne ; 4. Wolność w relacjach małżeńskich. V. ETOS ŻYCIA A MAŁŻEŃSTWO: 1. Męski a żeński etos życia ; 2. Męstwo a czułość ; 3. Wychowanie jako formacja a rozwój etosów życiowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-102830 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: "Livet i familien : de vitigiste vcerdier i samliv" 2004.
Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie? Oto lektura dla rodziców, którzy nie chcą wychowywać dzieci groźbami i karami, ale wiedzą też, że tak zwane wychowanie bezstresowe prowadzi donikąd. Jesper Juul proponuje cztery podstawowe wartości, które pozwolą dorosłym rozwinąć naturalny autorytet i bez przemocy sprawować władzę w rodzinie. [Wydawnictwo MiND, 2013]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
Bibliogr. s. 221-223.
Co robić, by nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi? ? jakie są powinności rodziców wobec dziecka? ? opieka, ?zasilanie emocjonalne?, wychowanie Współczesne dzieci cierpią na anemię emocjonalną. Zaspokajanie potrzeb fizycznych, psychicznych i duchowych dziecka w atmosferze bezwarunkowej miłości jest warunkiem jego zdrowia emocjonalnego i prawidłowego rozwoju. Jak to czynić? Jak chronić, czego uczyć, co rozwijać w dziecku, by stało się stabilnym emocjonalnie, pełnowartościowym człowiekiem? [In Book Książki, 2007]
This item is available in 10 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. F.2-37 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. F.3-37 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. F.4-37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. F.6-37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. F.7-37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. F.8-37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. F.9-37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. F.10-37 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. F.15-37 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Book
In basket
Pedagogika i etyka : (zarys etyki pedagogicznej) : podręcznik dla studentów pedagogiki / Janusz Homplewicz. - Wyd. 2 poszerz. "Etyki pedagogicznej". - Rzeszów : Bonus Liber, 2009. - 476 s. : rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 473-476.
I. TEORIA WARTOŚCI WYCHOWANIA: 1. Teoria wartości na usługach wychowania ; 2. Przymierze pedagogiki i etyki. II. NA DROGACH PRZEKAZU WARTOŚCI: 3. Etyka "czynu ludzkiego" w wychowaniu ; 4. Kształtowanie osobowości poprzez wartości ; 5. Horyzonty przekazu wartości. III. AKSJOLOGIA ŚRODOWISK WYCHOWANIA: 6. Etyka społecznej aksjologii wychowania ; 7. Etyka pedagogiczna rodzinnego przekazu wartości ; 8. Etyka pedagogiczna szkoły i zakładu wychowawczego ; 9. Etyka dojrzałości i samorealizacji. IV. W KALEJDOSKOPIE RÓŻNORODNOŚCI UJĘĆ: 10. Normatywizm i jego możliwości realizacji etycznych wartości wychowania ; 11. Realtywizm i jego możliwości realizacji etycznych wartości wychowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-93681 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 166)
I. W poszukiwaniu aksjologicznych podstaw kształcenia i wychowania: 1. Homo paedagogicus w XXI wieku/ J.Łach 2. Internet-nowe wyzwanie aksjologiczne/ J.Morbitzer 3. Homo paedagogicus wobec "kultury instant"/Z.Frączek II. Wybrane propozycje aksjologiczne: 1. Humanistyczne wymiary pracy człowieka/ W.Furmanek 2. Szacunek-nietykalność-świętość jako kryteria w procesach wychowania/ J.Homplewicz 3. Uniwersalne wartości fundamentem pedagogiki według arcybiskupa Ignacego Tokarczuka/ A.Garbarz 4. Wychowanie do wolności jako istota wychowania w XXI wieku/ E.Kwiatkowska 5. Miłosierdzie Boże autentyczną wartością ludzi wierzących/ J.Koral III. Wzorzec osobowy nauczyciela: 1. Współczesne zadania edukacji dorosłych a kształcenie nauczycieli andragogów/ J.Potoczny [i inne]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. WG-37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
("Jedność" dla Dzieci)
Człowiek jest z natury istotą społeczną i potrzebuje relacji z innymi ludźmi. Dlatego społeczeństwo jest dla niego środowiskiem naturalnym, w którym może przyswajać i stosować w praktyce podstawowe wartości, które powinny obowiązywać w stosunkach międzyludzkich. Szanować innych, mieć cierpliwość, być odpowiedzialnym i wytrwałym, umieć rozmawiać, to umiejętności zbudowane na wartościach, które rodzice chcą przekazać dzieciom, tak aby nauczyły się być wolne i szczęśliwe. Uwzględniając te wartości, wychowanie dzieci powinno zacząć się jak najwcześniej, w domowych warunkach. Krótkie uwagi na temat tego, jak ważne są wartości w życiu społecznym oraz ćwiczenia możliwe do przeprowadzenia w rodzinie, ułatwią dzieciom naturalne zdobywanie umiejętności opartych na tych wartościach. Wartości w życiu społecznym są pomocą dla rodziców, którzy chcą ukształtować swoje dzieci, tak aby były: niezależne, doceniające same siebie oraz doceniane przez innych, a przede wszystkim takie, które będą szczęśliwe i będą dawać radość wszystkim dookoła. [Jedność 2006]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. F.4-37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-78529 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Na s. tyt. dat.: M DCCC XXIX.
Katalog British Library (http://catalogue.bl.uk).
Tekst. w jęz. fr.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. AD-95254 (1 egz.)
Book
In basket
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 10. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego, 27-28 maja 2014 r., Rzeszów.
M.in. badania przeprowadzone w woj. podkarpackim (s. 64-85, 135-143, 218-219, 228 i n.).
Bibliogr. przy ref.
I. TEORETYCZNE PODSTAWY AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Aksjologia. Aksjologia pedagogiczna. Próba określenia zależności ; Moc integracyjna wybranych wartości w budowaniu struktur aksjologicznych ; Rewolucja aksjologiczna. Zagrożenie dla rozwoju naszego społeczeństwa ; Aksjologia pedagogiczna a urzeczywistnienie wartości (na przykładzie przestępstw internetowych) ; Współczesna grzeczność językowa - aspekty aksjologiczne ; Aksjologia pedagogiczna - współistnienie wartości w zróżnicowanych środowiskach ; Dlaczego jestem nauczycielem? Autorefleksja jako nowy wymiar profesjonalizmu. II. WYBRANE PROBLEMY TEORII I PRAKTYKI AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Uczestnictwo społeczne w rodzinie a wychowanie w odpowiedzialności i do odpowiedzialności ; Hierarchia wartości współczesnych kobiet i mężczyzn. Aksjologiczny kontekst pracy ; Odpowiedzialność nauczyciela kategoria aksjologiczną ; Nieodpowiedzialność uczniów na zajęciach praktycznych w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych ; Uczeń w dobie przemian cywilizacyjnych - wychowanie do życia w społeczeństwie wiedzy ; Wiedza przyrodnicza w kanonie kształcenia ogólnego - refleksje aksjologiczne ; Współistnienie interesu społecznego i słusznego interesu strony w pomocy społecznej jako nośników wartości w postępowaniu o przyznanie świadczenia ; Życie - kategoria aksjologiczna rzeczywistości społeczno-edukacyjnej ; Aksjologiczny wymiar wolontariatu ; Kompetencje aksjologiczne nauczycieli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-102477 (1 egz.)
Book
In basket
Antypedagogiczna przestroga ; Czym zajmuje się etyka? ; Rozkazy, zwyczaje, kaprysy ; Rób to, co chcesz ; Ciesz się życiem ; Pobudka, synku! ; Pojawia sie Gadający Świerszcz ; Postaw się na jego miejscu ; Bardzo mi przyjemnie! ; Wybory powszechne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-99620 (1 egz.)
Book
In basket
To książka dla dzieci... To nie jest poradnik! Ani moralizatornik. To przykładnik. Grupa dzieci spotkała się ze znanymi Polakami i dowiedziała się wielu ważnych rzeczy. Jakich? Na przykład czego może nauczyć rozmowa z drugim człowiekiem, jaka jest wartość dobrego słowa i patrzenie sobie w oczy, dlaczego warto podążać za marzeniami i jak ważne są w życiu wyobraźnia, pasja i ciężka praca. ...i dla rodziców. Czy rozmawiamy z dziećmi, czy tylko do nich mówimy? Zamieniamy się w słuch, gdy snują swoje opowieści, czy puszczamy je mimo uszu? A może w pogoni za "niewiadomoczym" zagłuszamy wyrzuty sumienia, kupując dzieciom plastikowe pseudoszczęście? Zamiast narzekać, że dialog w życiu publicznym jest fikcją, zastanówmy się, czy umiemy pokazać naszym pociechom znaczenie wartości, tradycji i zasad. Po wspólnej lekturze Kto pyta, nie błądzi tematów do ważnych, poważnych i ciekawych rozmów z dziećmi nie zabraknie. [Wydawnictwo Zwierciadło, 2011]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Book
In basket
(Wartości w Pedagogice)
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Kazimierzowi Denkowi. Materiały z 8. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
PRZEŻYWANIE WARTOSCI CZY KRYZYS AKSJOLOGICZNY: Kryzys wartości czy ich przeżywania? ; Czy kryzys wartości? ; Kryzys wartości - triadowe ujęcie ; Terroryzm relatywizmu wartości ; Kontekst aksjologiczny człowieka. KRYZYS EDUKACJI. EDUKACJA W KRYZYSIE: Nowa jakość, a może kryzys kształcenia humanistycznego? ; Wartości w procesach uczenia się i kształcenia w szkole wyższej ; Nauczyciel - uczeń a humanistyczne perspektywy dla procesów edukacyjnych w czasach kryzysu aksjologicznego ; "Wschodząca dorosłość" jako rezultat kryzysu w wartościowaniu a odczuwana jakość życia - analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje ; Dzieciństwo - zagubiona wartość pedagogiczna w kontekście przemian cywilizacyjno-kulturowych ; Kryzys zasad kultury administrowania a wychowanie ku wartościom ; Problematyka aksjologiczna we współczesnej pedagogice. RODZINA ŚRODOWISKIEM WYCHOWANIA AKSJOLOGICZNEGO: Rodzina a kryzys wartości ; Dylematy aksjologiczne w praktyce pedagogicznej (na przykładzie rodziny) ; Zaufanie w rodzinie - znacząca wartość ; The role and place of engineering and technology in general theory of humanum activity.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-98393 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Myśli o wychowaniu kobiet / przez E. Ziemięckę. - Warszawa : nakł. F. Spiess i Spółki, 1843. - [10], 347, [1] s. ; 18 cm.
Estr. XIX, wyd. 1, t. 5, s. 298.
I. O moralnym wychowaniu. Charakterystyka kobiety ; Dawne kobiety polskie ; Ogólny obraz teraźniejszego wychowania. II. Nauki kobiet. Ogólne uwagi nad oświeceniem kobiet ; Podział nauk ; religia ; Nauki przyrodzone i fizyczne ; Nauki moralne ; Zakończenie uwag nad naukami kobiet ; Kilka słów o talentach. III. Wychowanie życia. Życie rodzinne ; Wpływ czasu - wychowanie charakteru ; O zawodzie autorskim dla kobiety.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. AD-94332 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again