Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(29)
Autor
Frączek Zofia
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Kurlak Irena
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Bajorek Wojciech
(1)
Banaczyk Marzena
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Bernacki Włodzimierz
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Chodasz Aleksandra
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dzióba Adam
(1)
Długosz Agnieszka
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Karpus Zbigniew (1954- )
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kącka Katarzyna (1977- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Otręba Kinga
(1)
Przygoda Anna
(1)
Rutka Michalina (1977- )
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szwarc Andrzej (1951- )
(1)
Tomaszewski Patryk (1978- )
(1)
Uberman Marta
(1)
Walc Wiesława
(1)
Winogrodzka Lidia Anna
(1)
Łuczyński Andrzej (ksiądz)
(1)
Łukaszek Maria
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Żarnowska Anna (1931-2007)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(12)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(15)
Młodzież
(9)
Rodzina
(9)
Wychowanie
(6)
Wychowanie do wartości
(6)
Nauczyciele
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Wychowanie seksualne
(4)
Dziecko
(3)
Nauczanie
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pedagogika
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Czasopisma polskie
(2)
Dom dziecka
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Etyka
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Internet
(2)
Kościół a państwo
(2)
Kościół katolicki
(2)
Kształcenie
(2)
Małżeństwo
(2)
Metody nauczania
(2)
Miasta
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Samotność
(2)
Socjalizacja
(2)
Ubóstwo
(2)
Wartość
(2)
Wojsko
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Aborcja
(1)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Akademicki Związek Syjonistyczny "Kadimah"
(1)
Akcja Katolicka
(1)
Aktorstwo
(1)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bohun-Dąbrowski, Antoni (1902-1992)
(1)
Bączkowski, Włodzimierz (1905-2000)
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chłopi
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Ciopiński, Jan
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Cystersi
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopisma satyryczne polskie
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Dulębianka, Maria (1861-1919)
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Emigracja polityczna
(1)
Empatia
(1)
Erotomania
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka seksualna
(1)
Eutanazja
(1)
Film polski
(1)
Film sensacyjny polski
(1)
Fonoholizm
(1)
Foucault, Michel (1926-1984)
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
Galicyjski Komitet Rewolucyjny
(1)
Geopolityka
(1)
Giedroyc, Jerzy (1906-2000)
(1)
Gniew
(1)
Historia
(1)
Temat: dzieło
Diariusz 1919-1935
(1)
Dolina Issy
(1)
Przekrój (czasop.)
(1)
Skrupuł bez skrupułu w Polsce
(1)
Walka (czasop. ; 1941-1943)
(1)
Zaćmienie Polski światu powszechnemu wykazane
(1)
Temat: czas
2001-0
(27)
1901-
(4)
1989-
(4)
1801-
(3)
1918-
(3)
2001-
(3)
1701-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1939-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(2)
Polska
(2)
Ukraina
(2)
Czechosłowacja
(1)
Hoczew (woj. podkarpackie)
(1)
Irlandia
(1)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
NRD
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze
(1)
Rosja
(1)
Rypin (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szwajcaria
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie)
(1)
Warmia
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wolne Miasto Gdańsk
(1)
Wołyń (Ukraina)
(1)
Włocławska, diecezja (katol.)
(1)
ZSRR
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Świecie (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Bajka i baśń
(1)
Biografie
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Mapy
(1)
Przysłowia
(1)
Publicystyka polska
(1)
Źródła
(1)
Źródła historyczne
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [277]-283.
R. 1 Społeczny i kulturowy fenomen internetu ; R. 2 Forum jako narzędzie tworzenia się społeczności i formowania tożsamości ; R. 3 Internetowe fora dyskusyjne jako formy nowego typu kultury uczestnictwa i wiedzy ; R. 4 Media i internet jako wychowawcza rzeczywistość ; R. 5 Perspektywa Foucaultowska w badaniach nad procesami wychowania zachodzącymi w wirtualnym świecie ; R. 6 Narzędzia i metody badawcze wykorzystane podczas badań ; R. 7 Możliwości badawcze, jakie stwarza perspektywa Foucaultowska dla badań nad dyskursem miau ; R. 8 Wpływ struktury forum na reprodukcję dyskursu miau ; R. 9 Wykorzystanie przez dyskurs miau struktury internetowego forum dyskusyjnego w kształtowaniu tożsamości jego użytkowników ; R. 10 Kulturowe źródła dyskursu miau jako elementy konstytuujące tożsamość i podstawy wychowania ; R. 11 Proces wychowania w dyskursie miau ; R. 12 Podsumowanie analizy dyskursu miau i interpretacja uzyskanych wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-291.
Rozdz. I. ELEMENTY KULTURY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW: 1. Istota kultury pedagogicznej rodziców, 2. Specyfika rodziny jako środowiska wychowawczego: A. Pojęcie rodziny jako środowiska wychowawczego, B. Cechy rodziny jako środowiska wychowawczego, C. Klimat rodziny, D. Prawo rodziny do wychowywania dziecka, E. Sposoby oddziaływania rodziny na dziecko ; 3. Wiedza rodziców w zakresie wychowania dziecka: A. Wiedza dotycząca celów i zasad wychowania, B. Wiedza dotycząca potrzeb dziecka przedszkolnego, C. Wiedza o cechach rodzica jako dobrego wychowawcy, D. Błędy i trudności wychowawcze ; 4. Relacja rodziców do dzieci: A. Postawy pozytywne i negatywne rodziców wobec dziecka, B. Rola wychowawcza matki wobec dziecka, C. Rola wychowawcza ojca wobec dziecka ; 5. Umiejętności wychowawcze rodziców: A. Kultura materialna rodziny, B. Kultura duchowa rodziny, C. Organizacja życia rodzinnego, D. Metody wychowawcze. Rozdz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. ROZUMIENIE RODZINY JAKO ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO: 1. Poziom wiedzy rodziców w zakresie cech rodziny jako środowiska wychowawczego, 2. Określenie przez rodziców elementów tworzących atmosferę życia rodzinnego, 3. Zakres znajomości przez rodziców praw do wychowania dziecka, 4. Znaczenie systematycznej pracy wychowawczej rodziców. Rozdz. IV. STAN WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW: 1. Kształtowanie charakteru dziecka jako najważniejszego celu wychowania i poziom rozumienia zasad wychowawczych, 2. Poziom wiedzy w zakresie potrzeb biologicznych i psychicznych dziecka, 3. Określenie cech rodzica jako dobrego wychowawcy, 4. Znajomość błędów i trudności wychowawczych. Rozdz. V. CHARAKTERYSTYKA RELACJI RODZICÓW DO DZIECKA: 1. Rodzaje postaw rodziców wobec dziecka, 2. Określenie roli wychowawczej matki wobec dziecka, 3. Określenie roli wychowawczej ojca wobec dziecka. Rozdz. VI. POZIOM WYCHOWAWCZYCH UMIEJĘTNOŚCI RODZICÓW: 1. Wiedza o elementach kultury materialnej rodziny, 2. Poziom rozumienia kultury duchowej rodziny, 3. Formy organizacji życia rodzinnego, 4. Stosowane przez rodziców metody wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [247]-263. Indeks.
CZ. I WSPÓŁCZESNE TEORIE Z ZAKRESU PROBLEMATYKI RODZINY ORAZ SIEROCTWA: R. I Rodzina jako podstawowa wartość świata społecznego: 1. Interdyscyplinarny charakter fenomenu rodziny ; 2.Współczesna typologia rodziny: Rodzina pełna ; Rodzina niepełna ; Rodzina samotnej matki ; Rodzina zrekonstruowana ; Rodzina nieformalna ľ kohabitacja, konkubinaty ; 3.Trwałość i nierozerwalność małżeństwa warunkiem życia rodziny i bezpieczeństwa potomstwa: Nierozerwalność małżeństwa ľ jej znaczenie dla trwałości rodziny ; Znaczenie religijności dla trwałości rodziny ; Czynniki warunkujące trwałość małżeństwa w świetle badań ; Dezorganizacja rodziny a poczucie osamotnienia ; 4. .Znaczenie środowiska rodzinnego dla emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka ; Uprzywilejowana wychowawcza i edukacyjna funkcja rodziny ; Rodzina miejscem duchowego rozwoju dziecka ; 5. Genetyczna przynależność do rodziców, a tożsamość osobowa dziecka ; R. II Stan i kondycja współczesnej rodziny: 2. Uwarunkowania zmian ról małżeńskich a problem osamotnienia i sieroctwa ; 3. Rodzicielstwo zastępcze jako kompensacja niewydolności wychowawczej rodziny naturalnej ; 4. Osamotnienie dziecka jako skutek różnych form przemocy w rodzinie ; R. III Osamotnienie i poczucie sieroctwa dzieci i młodzieży: 1.Podłoże kształtowania się poczucia osamotnienia ; 2. Osamotnienie ľ jako element towarzyszący sieroctwu ; 3. Uwarunkowania poczucia osamotnienia ; 4. Sieroctwo i jego rodzaje: Sieroctwo naturalne pełne i półsieroctwo ; Sieroctwo emocjonalne ľ duchowe ; Sieroctwo społeczne ; Sieroctwo migracyjne ; Sieroctwo decyzyjne ; Sieroctwo jako stan ducha ; Sieroctwo utajone ľ dzieci ulicy ; Nowy rodzaj sieroctwa ľ brak identyfikacji z własną płcią ; CZ. II OSAMOTNIENIE I SIEROCTWO W ŚWIETLE BADAŃ: R. IV Metodologia badań własnych: 1. Przedmiot badań ; 2. Cele badań ; 3. Problemy badawcze ; 4. Zmienne i wskaźniki ; 5. Metody, techniki i narzędzia badań ; 6.Terenbadań ; 7. Charakterystyka socjologiczna badanych ; 8. Organizacja i przebieg badań ; R. V Przyczyny powstawania syndromu poczucia osamotnienia i sieroctwa w rodzinie: 1. Ogólna struktura rodzin badanej młodzieży ; 2. Status społeczny badanej młodzieży: Wykształcenie ojców badanej młodzieży ; Sytuacja ekonomiczna rodzin badanej młodzieży ; Źródła utrzymania badanych rodzin ; Atmosfera wychowawcza w badanych rodzinach ; 3. Czynniki wpływające na funkcjonowanie rodziny ; 4. Obraz rodziny w percepcji badanej młodzieży ; 5. Uwarunkowania poczucia osamotnienia i sieroctwa ; Czynniki o charakterze biologicznym ; Czynniki o charakterze socjologicznym ; Czynniki o charakterze psychologicznym ; Czynniki o charakterze komunikacyjnym ľ Inter akcjonistyczne ; Czynniki o charakterze ekonomicznym ; Czynniki o charakterze decyzyjnym ; Czynniki o charakterze emocjonalnym ; Więzi emocjonalne w badanych rodzinach ; Poczucie osamotnienia ; Identyfikacja z bliskimi ; Dominujący styl wychowania w badanych rodzinach ; Chłód uczuciowy ; R. VI Nieprawidłowe funkcjonowanie rodziny prowadzące do wychowawczego i życiowego wyalienowania dziecka: 1.Niewydolność wychowawcza rodziny i jej implikacje ; 2. Niemoc wychowawcza rodziny ; 3. Niechęć wychowawcza ; 4.Próżnia wychowawcza ; 5.Nieobecność wychowawcza rodziców ; 6.Nieobecność ojca w rodzinie ; 7. Osamotnienie towarzyszące sieroctwu społecznemu; 8. Zachowania destrukcyjne młodzieży wynikające z poczucia osamotnienia ; R. VII Rzeczywistość wychowawcza badanej młodzieży: 1. Środowisko wychowawczo-socjalizacyjne badanej młodzieży: Więzi międzyosobowe ; Braki w zaspokojeniu potrzeb wskazywane przez młodzież ; Wartości deklarowane przez młodzież ; Wiara w możliwość osiągnięcia sukcesu ; Czynniki determinujące plany życiowe młodzieży ; Oczekiwania od przyszłego partnera ; Obawy związane z życiem rodzinnym ; 2. Współczesne zagrożenia sieroctwem związane z nowymi ätechnologiamiö rodzicielstwa: Dziecko poza prokreacją (poza aktem seksualny) ; Dziecko efektem zapłodnieniem äpost mortemö (nasieniem zmarłego mężczyzny) ; R. VIII Profilaktyka i działanie naprawcze: 1. Wychowanie jako powinność pedagogiczna ; Dekonstrukcja środowisk wychowawczych ; Przygotowanie do życia w małżeństwie i rodzinie ; Przygotowanie do życia w rodzinie przez szkołę ; Działania podejmowane przez Kościół ; Poradnictwo rodzinne ; Pomoc społeczna ; Terapia rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100716 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Kryminologii i Psychologii Kryminalnej ; 99)
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 231-248
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [237]-248.
R. I. STAROŚĆ JAKO ETAP ŻYCIA CZŁOWIEKA: 1. Pojęcie starości ; 2. Wybrane koncepcje starzenia się i starości ; 3. Potrzeby człowieka starzejącego się ; 4. Rodzaje aktywności podejmowanych przez seniorów ; 5. Społeczne role realizowane przez seniorów ; R. II. PROCES RODZINNEJ SOCJALIZACJI: 1. Pojęcie socjalizacji ; 2. Wybrane teorie socjalizacji ; 3. Rodzina środowiskiem socjalizacyjnym ; 4. Rola dziadków w procesie socjalizacji wnuków ; R. III. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele i przedmiot badań, problemy oraz wyłonione zmienne ; 2. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze ; 3. Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka badanej próby i terenu badań ; R. IV. PREFERENCJE AKSJOLOGICZNE BADANYCH DZIADKÓW I ICH WNUKÓW: 1. Zależność pomiędzy systemami wartości przedstawicieli najstarszego i najmłodszego pokolenia w rodzinie ; 2. Normy przekazywane wnukom w procesie rodzinnej socjalizacji ; R. V. WYBRANE ELEMENTY TRADYCJI PRZEKAZYWANE NA DRODZE MIĘDZYPOKOLENIOWEGO PRZEKAZU KULTURY W RODZINIE: 1. Elementy tradycji religijnej przekazywane swoim wnukom przez seniorów ; 2. Elementy tradycji świeckiej przekazywane przez dziadków swym wnukom ; R. VI. METODY ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH STOSOWANE PRZEZ SENIORÓW WOBEC SWOICH WNUKÓW: 1. Dominujące w rodzinach rodzaje kontaktów dziadków i wnuków ; 2. Stosowany przez dziadków system kar i nagród ; 3. Sytuacje wychowawcze tworzone przez dziadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [215]-224.
I. Rodzina i jej znaczenie w życiu człowieka ; II. Funkcjonowanie rodzin zastępczych w świetle literatury przedmiotu ; III. Metodologia badań własnych ; IV. Sytuacja rodzinna młodzieży ; V. Funkcjonowanie młodzieży w środowisku szkolnym gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92554 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. dot. nauczycieli wychowania fizycznego, studentów i uczniów Rzeszowszczyzny.
Bibliogr. przy pracach. Indeksy.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
I. PRACE PSYCHOLOGICZNE: Zależności między budową mózgu a świadomością ciała ; Wybrane czynniki osobowości sportowców wysoko kwalifikowanych w kontekście społecznym ; Cechy temperamentu jako determinanty lęku u skoczków spadochronowych ; Umiejscowienie kontroli u chłopców uprawiających i nieuprawiających gimnastyki sportowej ; Analiza tożsamości zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego ; Postawy nauczycieli wychowania fizycznego wobec zawodu w zależności od stopnia awansu zawodowego ; Trudności zawodowe nauczyciela wychowania fizycznego motywacją do podejmowania działań dydaktyczno-wychowawczych ; Analiza wypalenia zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego ; Motywy wyboru studiów wychowania fizycznego w wybranych uczelniach w Polsce. II. APLIKACJE Z TEORII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO: Studenci z Tarnowa i Rzeszowa o sporcie i sportowcach niepełnosprawnych ; Wpływ środowiska zamieszkania na stan zdrowia dzieci (na przykładzie uczniów szkół podstawowych - miejskiej nr 1 w Jaśle i wiejskiej w Roztokach) ; Ocena aktywności i sprawności fizycznej słuchaczy Studiów Medycznych w Jaśle i Rzeszowie ; Struktura sprawności fizycznej studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Najczęściej stosowane metody realizacji zadań ruchowych w szkolnym wychowaniu fizycznym ; Charakterystyka porównawcza cech somatometrycznych, proporcji ciała, wielkości otłuszczenia i wieku menarche młodzieży akademickiej byłej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie na tle innych uczelni w Polsce ; Ocena stanu świadomości młodzieży gimnazjalnej w zakresie bezpiecznych zachowań nad wodą ; Samoocena stanu zdrowia trenujących sporty walki z Opola ; Postawy studentów turystyki i rekreacji Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia ; The effect of physical activity on coordination abilities of movement regulation in seniors ; The level of coordination abilities in seniors ; The evaluation of organism response to training load in preparation period in swimming.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Rozdział I. Pedagogika nauką o wychowaniu. 1. Charakterystyka pedagogiki jako nauki. 2. Działy i subdyscypliny we współczesnej pedagogice. 3. Teoria wychowania jako dziedzina wiedzy pedagogicznej. 3.1. Teoria wychowania w relacjach z innymi naukami. 3.2. Przedmiot badań teorii wychowania. 3.3. Możliwości uprawiania teorii wychowania. 4. Pojęcie wychowania i jego istota. Rozdział II. Aksjologiczny wymiar procesów edukacyjnych. 1. O kondycji moralnej współczesnego człowieka i świata. 2. Pojęcie i klasyfikacje wartości. 3. Wartości we współczesnej edukacji. Rozdział III. Rodzina jako podstawowe środowisko życia i wychowania człowieka. 1. Rodzina w ujęciu definicyjnym. 2. Funkcje rodziny i problem jej dysfunkcyjności. 3. Próba typologizacji rodzin. 4. Model postaw rodzicielskich. 5. Problemy i przemiany współczesnych rodzin - w kontekście polskiej transformacji ustrojowej. Rozdział IV. Szkoła i nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości. 1. Wprowadzenie do rozważań o szkole. 2. Edukacja szkolna w obliczu złożoności cywilizacyjnych nowego stulecia. 3. Współczesny wizerunek szkoły i nauczyciela. 4. Nauczyciel i uczeń w relacjach dialogowych. Rozdział V. O przemocy wobec dziecka. 1. Przemoc - pojęcie i społeczny kontekst. 2. Przemoc w rodzinie. 2.1. Pojęcie przemocy w rodzinie i jej formy. 2.2. Możliwości zapobiegania przemocy w rodzinie. 3. Szkoła terenem przemocy. 3.1. Opresja szkolna. 3.2. Pojęcie i formy przemocy szkolnej. 3.3. Charakterystyka ofiary i sprawcy przemocy rówieśniczej. 3.4. W trosce o kreowanie szkoły wolnej od przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-[246].
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
I. Refleksja nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym ; II. Rozwój emocjonalny dziecka i zaspokajanie jego potrzeb ; III. Zjawisko sieroctwa społecznego ; IV. Metodologia badań własnych ; V. Zaspokojenie podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych w środowisku rodzinnym, szkolnym i koleżeńskim ; VI. wpływ zaspokojenia podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych na proces socjalizacji dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych ; VII. Wnioski i postulaty optymalizacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
CZ. I RODZINA PATOLOGICZNA I DYSFUNKCJONALNA: R. 1. Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa i zagrożeń cyberprzestrzeni: Kontekst analiz nad bezpieczeństwem ; Edukacyjne aspekty przemian bezpieczeństwa i technologii ; Zagrożenia bezpieczeństwa związane z cyberprzestępczością ; Cyberprzestrzeń przedmiotem badań pedagogicznych ; Przyczyny agresji w świecie wirtualnym ; Nowe problemy do rozwiązania przez współczesną edukację ; Problemy do rozwiązania ; R. 2. Migracja rodziców źródłem dysfunkcjonalności środowiska wychowawcze go dziecka ; R. 3. Eurosieroctwo - wpływ zjawiska na funkcjonowanie współczesnej rodziny: Emigracja zarobkowa - eurosieroctwo jako skutek pojawienia się zjawiska bezrobocia ; Rodzina - aspekty współczesności ; Środowisko rodzinne po emigracj i - krótkie omówienie ; Eurosieroctwo - wpływ zjawiska na funkcjonowanie współczesnej rodziny ; R. 4. Bezrobocie rodziców i jego wpływ na aspiracje edukacyjne i zawodowe dzieci: Bezrobocie jako zjawisko polityczne, gospodarcze i ekonomiczne ; Skutki bezrobocia: społeczne, ekonomiczne i psychologiczne ; Aspiracje edukacyjne i zawodowe, ich rodzaje, dynamika oraz uwarunkowania ; Metodologia badań własnych ; Analiza badań własnych ; R. 5. Bezrobocie jako negatywne zjawisko społeczne ; R. 6. Problemy edukacyjne i społeczne dziecka z płodowym zespołem alkoholowym (FAS): Diagnostyka i leczenie w zakresie FAS ; Społeczne konsekwencje FAS ; Problemy edukacyjne dziecka z FAS ; R. 7. Uwarunkowania uzależnienia dzieci i młodzieży od Internetu ; R 8. Dysfunkcjonalność rodziny jako główne źródło sieroctwa społecznego we współczesnej Polsce: Pojęcie rodziny dysfunkcjonalnej ; Zjawisko sieroctwa społecznego jako jeden ze wskaźników dys-funkcjonalności rodziny ; Przyczyny dysfunkcjonalności rodziny ; R. 9. Zjawisko przemocy seksualnej wobec dzieci w opinii licealistów i studentów: Przemoc, złe traktowanie, zaniedbanie - rozważania terminologiczne ; Przemoc seksualna wobec dzieci - pojęcie, typy, skala zjawiska ; Uwarunkowania przemocy seksualnej wobec dzieci ; Młodzież licealna i studenci o przemocy seksualnej wobec dzieci - komunikat z badań ; R. 10. Zachowania agresywne matek-alkoholiczek wobec własnych dzieci: Pojęcia: alkohol i alkoholizm ; Fazy rozwoju alkoholizmu ; Dzieci krzywdzone przez matki-alkoholiczki ; Dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym matki ; Kobiety alkoholiczki -jakie one są? R. 11. Źródła wsparcia społecznego kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie: Zjawisko przemocy w rodzinie ; Istota i znaczenie wsparcia społecznego ; Analiza badań własnych ; Grupy źródłowe wsparcia społecznego kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie w świetle przeprowadzonych badań ; CZ. II DYLEMATY I ZAGROŻENIA RODZINY WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: R 1. Rodzinne formy wsparcia dla dzieci osieroconych w regionie radomskim: Upowszechnianie idei rodzicielstwa zastępczego ; Proces przygotowania rodziny do objęcia opieki nad dzieckiem osieroconym na przykładzie Katolickiego Ośrodka Adopcyjno- Opiekuńczego w Radomiu ; Rozwój rodzinnych formy opieki nad dzieckiem osieroconym w regionie radomskim ; R. 2. Ewolucja postaw społecznych wobec zjawiska homoseksualności ; R. 3. Społeczny odbiór homoseksualizmu - akceptacja, obojętność czy odrzucenie? ; R. 4. Aborcja - moralny problem współczesnego społeczeństwa ; R. 5. Rola mężczyzny w zapobieganiu dokonywania aborcji ; R. 6. Eutanazja - "godna" śmierć czy akt samobójczy? Refleksje na podstawie badań młodzieży licealnej: Definicje i klasyfikacja pojęć związanych z prawem do śmierci ; Rodzaje eutanazji ; Eutanazja jako forma samounicestwienia ; Prawne unormowanie eutanazji ; Aspekt etyczny eutanazji ; Metodologia badań własnych ; Analiza badań własnych ; R. 7. Postawy uczniów gimnazjum wobec zażywania leków OTC ; R. 8. Związki kohabitacyjne a wychowanie dzieci: Czym jest konkubinat? ; Związki kohabitacyjne w Polsce ; Związki kohabitacyjne a wychowanie dzieci ; Wychowanie w rodzinie pełnej ; Trwałość i stabilność związków kohabitacyjnych ; Relacje między partnerami a dziećmi ; Postawy rodzicielskie w związkach kohabitacyjnych ; Zadania stojące przed konkubentami ; R. 9. Zjawisko separacji i rozwodów w Polsce w latach 2000-2009 z uwzględnieniem województw: Pojęcie separacji ; Przesłanki orzeczenia separacji ; Ustalenia statystyczne dotyczące orzeczonych separacji przez polskie sądy w latach 2000-2009 ; Pojęcie rozwodu ; Przyczyny rozwodów ; Ustalenia statystyczne dotyczące rozwodów orzeczonych przez polskie sądy w latach 2000-2009 ; R. 10. Działania samorządu terytorialnego na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie: Zdefiniowanie zjawiska przemocy ; Rodzaje przemocy ; Fazy i źródła przemocy ; Działania samorządu terytorialnego na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie ; R. 11. Rola środowiska rodzinnego w przeciwdziałaniu uzależnieniu dziecka od dopalaczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-102548 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [179]-187.
1. Prawne aspekty adopcyjnego rodzicielstwa ; 2. Różnice między rolą rodzica adopcyjnego a rodzica biologicznego ; 3. Sposoby radzenia sobie z odmiennością rodzicielstwa adopcyjnego ; 4. Problematyka i metody baań własnych ; 5. Spostrzeganie różnic między rodzicielstwem adopcyjnym a biologicznym przez matki adopcyjne w świetle badań własnych ; 6. Dyskusja wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92471 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Teologia Praktyczna ; 14)
Bibliogr. s. [261]-279.
Streszcz. w jęz. ang.
1. Ludzka płodność w świetle nauczania Kościoła ; 2. Znajomość istoty ludzkiej płodności u narzeczonych ; 3. Przygotowanie narzeczonych do realizacji ludzkiej płodności w małżeństwie ; 4. Wnioski i postulaty pastoralne dotyczące kształcenia postaw narzeczonych wobec ludzkiej płodności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 290-302.
Rozdz. 1. SEKSUALNOŚĆ MŁODZIEŻY: 1.1. Aktywność seksualna jako przejaw rozwoju psychoseksualnego, 1.2. Rola rodziny w kształtowaniu się seksualności, 1.3. Grupa rówieśnicza jako środowisko socjalizacji seksualnej, 1.4. Środki masowego przekazu a rozwój seksualności; Rozdz. 2. DETERMINANTY RYZYKOWNYCH ZACHOWAŃ SEKSUALNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY: 2.1. Wczesna inicjacja seksualna, 2.2. Świadczenie usług seksualnych przez dzieci i młodzież, 2.3. Przemoc seksualna wśród dzieci i młodzieży (ofiary i sprawcy) ; Rozdział 3. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ WŁASNYCH: 3.1. Przedmiot i cele badań, problemy badawcze, zmienne i wskaźniki, 3.2. Metoda, technika i narzędzie badań, sposób analizy zebranego materiału, 3.3. Charakterystyka próby badawczej i terenu badań, 3.4. Organizacja i przebieg badań ; Rozdz. 4. DOŚWIADCZENIA SOCJALIZACYJNE A ZACHOWANIA SEKSUALNE WYCHOWANKÓW OHP: 4.1. Czynniki socjodemograficzne a zachowania seksualne wychowanków OHP, 4.1.1. Płeć, 4.1.2. Typ szkoły, 4.1.3. Miejsce stałego zamieszkania, 4.1.4. Zaangażowanie religijne, 4.2. Uwarunkowania rodzinne a zachowania seksualne wychowanków OHP, 4.2.1. Typ związku rodziców, 4.2.2. Osoby zamieszkujące z wychowankiem, 4.2.3. Liczba rodzeństwa, 4.2.4. Kolejność urodzenia się wychowanka w rodzinie, 4.2.5. Styl kierowania wychowawczego w rodzinie, 4.2.6. Poczucie wsparcia emocjonalnego ze strony rodziców, 4.3. Symptomy niedostosowania społecznego a zachowania seksualne wychowanków OHP, 4.3.1. Symptomy niedostosowania społecznego związane z nagannym pełnieniem roli ucznia, 4.3.2. Symptomy niedostosowania społecznego związane z kradzieżami, 4.3.3. Symptomy niedostosowania społecznego związane z używaniem środków psychoaktywnych, 4.3.3.1. Używanie narkotyków, 4.3.3.2. Wiek inicjacji narkotykowej, 4.3.3.3. Częstotliwość spożywania alkoholu, 4.3.3.4. Wiek inicjacji alkoholowej. 4.3.3.5. Zagrożenie uzależnieniem alkoholowym, 4.3.4. Karalność sądowa, 4.3.5 Kumulacja symptomów niedostosowania społecznego, 4.4. Wnioski z badań, rekomendacje do pracy profilaktycznej i resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99840 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Bibliogr. s. 297-310.
Rozdz. I. ELEMENTY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W OPARCIU O LITERATURĘ PRZEDMIOTU: 1. Specyfika wychowania: 1.1. Istota wychowania, 1.2. Cele wychowania, 1.3. Cechy wychowania, 1.4. Zasady wychowania ; 2. Rodzice jako wychowawcy: 2.1. Prawo rodziców do wychowania dziecka, 2.2. Wychowanie jako podstawowa funkcja rodziny, 2.3. Cechy osobowości rodzica jako wychowawcy ; 3. Dziecko jako wychowanek: 3.1. Pojęcie rozwoju, 3.2. Charakterystyka rozwoju biologicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.3. Charakterystyka rozwoju psychicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.4. Charakterystyka rozwoju społecznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym ; 4. Metody wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym w rodzinie: 4.1. Pojęcie metody wychowania, 4.2. Rodzaje metod wychowania dziecka w rodzinie. Rodz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. STAN WIEDZY RODZICÓW O WYCHOWANIU: 1. Sposób rozumienia pojęcia wychowanie, 2. Wiedza o celach wychowania, 3. Określenie cech wychowania, 4. Znajomość zasad wychowania. Rozdz. IV. WIEDZA O RODZICACH JAKO WYCHOWAWCACH: 1. Stan znajomości prawa rodziców do wychowania, 2. Sposób rozumienia funkcji wychowawczej rodziny, 3. Określenie cech osobowości rodzica jako wychowawcy. Rozdz. V. ZAKRES WIEDZY RODZICÓW O ROZWOJU DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM: 1. Wiedza rodziców o rozwoju biologicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 2. Wiedza rodziców o rozwoju psychicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3. Wiedza rodziców o rozwoju społecznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Rozdz. VI. STOSOWANE PRZEZ RODZICÓW METODY WYCHOWANIA DZIECKA W RODZINIE: 1. Sposób rozumienia metody wychowania dziecka w rodzinie, 2. Rodzaj stosowanych metod wychowania dziecka w rodzinie, 3. Kryteria wyboru i stosowania metod wychowania dziecka w rodzinie, 4. Źródła wiedzy rodziców o wychowaniu dziecka w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja została wydana w ramach "Działanie tworzy przyszłość - projekt angażowania młodych na rzecz społeczności lokalnych", projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami Unii Europejskiej oraz "Zaloguj się do eurodziałania", realizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu "Młodzież w działaniu".
Dot. projektu realizowanego przez młodzież szkół średnich na terenie miasta Jarosławia.
Bibliogr. s. 127-132.
1. SZTUKA ANGAŻOWANIA MŁODYCH LUDZI: Partycypacja młodzieży, Motywująca komunikacja, Praca z zespołem ; 2. NARZĘDZIA DO PRACY Z MŁODZIEŻĄ: Warsztaty - dobre praktyki, Ćwiczenie z dobrego pomagania, Nowoczesne technologie, Wprowadzenie do metody projektowej ; 3. SZTUKA ZAANGAŻOWANA SPOŁECZNIE: Graffiti jako edukacja artystyczna, Pierwszy jarosławski mapping, Przestrzeń teatralna - happening, impro, drama, Film - język pokolenia obrazu ; 4. MŁODZIEŻOWY PARLAMENT EUROPEJSKI: "Oda do radości" - najlepszy wykład o Unii Europejskiej, Parlament Europejski od kuchni, Symulacja obrad Parlamentu Młodzieżowego ; 5. ZMIANA NA LEPSZE. POROZMAWIAJMY O EFEKTACH: "Zaloguj się do działania" z perspektywy ewaluatorki, Przekraczajmy granice. "Zaloguj się do eurodziałania" okiem ewaluatora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 10. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego, 27-28 maja 2014 r., Rzeszów.
M.in. badania przeprowadzone w woj. podkarpackim (s. 64-85, 135-143, 218-219, 228 i n.).
Bibliogr. przy ref.
I. TEORETYCZNE PODSTAWY AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Aksjologia. Aksjologia pedagogiczna. Próba określenia zależności ; Moc integracyjna wybranych wartości w budowaniu struktur aksjologicznych ; Rewolucja aksjologiczna. Zagrożenie dla rozwoju naszego społeczeństwa ; Aksjologia pedagogiczna a urzeczywistnienie wartości (na przykładzie przestępstw internetowych) ; Współczesna grzeczność językowa - aspekty aksjologiczne ; Aksjologia pedagogiczna - współistnienie wartości w zróżnicowanych środowiskach ; Dlaczego jestem nauczycielem? Autorefleksja jako nowy wymiar profesjonalizmu. II. WYBRANE PROBLEMY TEORII I PRAKTYKI AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Uczestnictwo społeczne w rodzinie a wychowanie w odpowiedzialności i do odpowiedzialności ; Hierarchia wartości współczesnych kobiet i mężczyzn. Aksjologiczny kontekst pracy ; Odpowiedzialność nauczyciela kategoria aksjologiczną ; Nieodpowiedzialność uczniów na zajęciach praktycznych w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych ; Uczeń w dobie przemian cywilizacyjnych - wychowanie do życia w społeczeństwie wiedzy ; Wiedza przyrodnicza w kanonie kształcenia ogólnego - refleksje aksjologiczne ; Współistnienie interesu społecznego i słusznego interesu strony w pomocy społecznej jako nośników wartości w postępowaniu o przyznanie świadczenia ; Życie - kategoria aksjologiczna rzeczywistości społeczno-edukacyjnej ; Aksjologiczny wymiar wolontariatu ; Kompetencje aksjologiczne nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-102477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 378-417. Indeks.
I. UWARUNKOWANIA ROZWOJU ROZUMOWANIA MORALNEGO MŁODZIEŻY: 1. Wychowanie i edukacja moralna w perspektywie współczesnych symptomów kryzysu moralnego. 2. Adolescencja i jej psychospołeczne konsekwencje . 3. Kontekst intelektualny współczesnej edukacji moralnej. II. KSZTAŁTOWANIE OSOBOWOŚCI MORALNEJ JAKO PRZEDMIOT EDUKACJI MORALNEJ: 1. Elementy rozwoju charakteru moralnego. 2. Założenia edukacji moralnej. 3. Determinanty środowiskowe postaw moralnych. III. TEORIA I PRAKTYKA ROZUMOWANIA MORALNEGO: 1. Zasadnicze paradygmaty rozwoju moralnego. 2. Teoria rozumowania moralnego Kohlberga i jej interpretacje. 3. Wybrane badania odnoszące się do rozumowania moralnego. IV. BADANIA WŁASNE: 1. Założenia metodologiczne badań własnych. 2. Badania 2005-2010. Analiza, interpretacja, wnioski. 3. Badania 2013. Analiza, interpretacja, wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. wśród rzeszowskich i krośnieńskich studentów i uczniów szkół średnich, także wśród podkarpackich wychowawców i specjalistów (s. 164-172).
Bibliogr. przy rozdz.
Supermarketyzacja w Pokoleniu Y - szansa czy zagrożenie? ; Rola postaw rodzicielskich w rozwoju społecznym uczniów w wieku gimnazjalnym ; Samotność młodzieży na przykładzie badań przeprowadzonych wśród uczniów liceum i przyszłych pedagogów ; Przemoc w rodzinie w doświadczeniach przyszłych pedagogów ; Dorośli, którzy nie byli dziećmi ; „Doskonałość” mimo wszystko ; Dlaczego dziewczęta wpadają w pułapki niejedzenia? ; Kreowanie „idealnej kobiety” na szklanym ekranie a anoreksja wśród dziewcząt ; Poczucie umiejscowienia kontroli a uzależnienie od Internetu wśród lubelskiej młodzieży ; Cyberprzemoc jako zagrożenie dla rozwoju współczesnej młodzieży ; SMS - szybka metoda SLOWA. Spotkania przy telefonie, czyli o umiejętnościach komunikacyjnych naszych dzieci ; Fonoholizm jako zagrożenie dla uczniów szkół gimnazjalnych ; Seksting wśród młodzieży - niewinna zabawa czy zagrożenie? ; Nałóg nikotynowy - przegrane życie? ; „Mieć, by być” - czy młody konsument narażony jest na pułapki zakupoholizmu? ; Uzależnienie od seksu - wprowadzenie i badania własne z użyciem Sexual Addiction Screening Test ; Dysleksja jako jedno z zagrożeń dla rozwoju dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103662 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej