Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Autor
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Dembska Janina
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domańska Łucja
(1)
Fraisse Paul (1911-1996)
(1)
Kosiński Stanisław
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Piaget Jean (1896-1980)
(1)
Rowid Henryk
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Suprewicz Jerzy
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(2)
1940 - 1949
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Uwaga (psychol.)
(7)
Pamięć
(6)
Osobowość
(5)
Spostrzeganie
(5)
Uczucia
(5)
Psychologia
(4)
Dziecko
(3)
Motywacja
(3)
Myślenie
(3)
Poznanie
(3)
Wyobraźnia
(3)
Wyobrażenia
(3)
Mózg
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Uczenie się
(2)
Układ nerwowy
(2)
Wola
(2)
Wrażenia
(2)
Zainteresowania
(2)
Świadomość
(2)
Afazja
(1)
Behawioryzm
(1)
Charakter
(1)
Decyzje
(1)
Działanie
(1)
Eksperyment
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Grupy społeczne
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język
(1)
Kłamstwo
(1)
Młodzież
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Nauczyciele
(1)
Neuropsychologia
(1)
Odruchy warunkowe
(1)
Oko
(1)
Otępienie
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Ucho
(1)
Więź społeczna
(1)
Wundt, Wilhelm (1832-1920)
(1)
Wyjaśnianie
(1)
Wzrok
(1)
Zdolności
(1)
Zmysły
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70589 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-43567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy
1. Główne kierunki i działy psychologii współczesnej 2. Pojęcie, zadania i zarys rozwoju psychologii
pedagogicznej 3. Metody badania stosowane w psychologii
pedagogicznej 4. System nerwowy jako organ życia psychicznego 5. O zmysłach i wrażeniach 6. Jak dziecko postrzega i jak sobie wyobraża świat
rzeczy i zjawisk 7. Prąd świadomości. Odnowa i kojarzenie wyobrażeń 8. Uwaga 9. Pamięć i uczenie się 10. O typach wyobrażeniowych i pamięciowych 11. Zagadnienie zmęczenia w szkole 12. Świadczenie dzieci i młodzieży 13. O kłamstwie 14. O fantazji i zabawach dzieci 15. Myślenie i rozumowanie dziecka 16. O inteligencji dziecka i metodach jej badania 17. O uczuciach i wzruszeniach 18. Wola i zdolność do dzialania 19. O zainteresowaniach dzieci i młodzieży 20. Indywidualność. Osobowość 21. Psychologia klasy jako grupy społecznej 22. Psychologia nauczyciela-wychowawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-34498 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementy psychologii / Tadeusz Nowacki. - Wyd. 4 uzup. - Wrocław [i in.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1975. - 428 s., [1] k. tabl. : il., rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Indeks
1. Przedmiot psychologii - Wiadomości wstępne - Człowiek jako przedmiot badań psychologicznych - Główne działy psychologii 2. Anatomiczno-fizjologiczne podstawy procesów psy-
chicznych - Budowa układu nerwowego - Budowa mózgu - Narządy zmysłowe - Budowa oka - Budowa ucha - Inne narządy zmysłowe 3. Teoria odruchów warunkowych - Odruchy bezwarunkowe - Odruchy warunkowe - Prawa powstawania i zanikania związków czasowych - Drugi układ sygnałowy - Typy wyższej czynności nerwowej 4. Metody badania zjawisk psychicznych - Określenie metody - Samoobserwacja i obserwacja - Eksperyment - Wywiady, ankiety, kwestionariusze - Analiza wytworów działalności - Psychometria i testy - Metody projekcyjne - Metody interpretacji 5. Główne szkoły i kierunki psychologii - Źródła psychologii - Psychologia kultury - Szkoła würzburska - Psychologia postaci - Psychoanaliza - Behawioryzm - Rozwój psychologii w Polsce 6. Podstawowe zagadnienia rozwoju psychicznego - Czynniki rozwoju psychicznego - Zagadnienie podziału na fazy rozwojowe - Rozwój psychiczny przed okresem dorastania - Okres dorastania 7. Analiza procesu poznawczego - Wrażenia - Wrażliwość i adaptacja - Wzajemne oddziaływanie wrażeń - Spostrzeżenia - Wyobraźnia - Pamięć - Uwaga - Myślenie i mowa 8. Uczucia - Określenie uczuć - Pochodzenie uczuć - Podstawowe właściwości uczuć i ich rodzaje - Podział uczuć ze względu na ich treść - Różnice indywidualne w przeżywaniu uczuć - Uczucie i działalność 9. Psychologiczne podłoże działalności - Określenie pojęcia działalności - Motywy postępowania i ich pochodzenie - Rodzaje motywów - Walka motywów, konsekwencja i wola w działaniu - Krótkie wnioski pedagogiczne 10.Działanie - Pojęcie i przejawy działania - Elementy działania - Działanie twórcze 11.Niektóre zagadnienia psychologii pracy produkcyjnej - Uwagi wstępne - Wpływ postępu technicznego na zmianę charakteru
pracy - Postęp techniczny i zmiany ideologii zawodowej - Problem selekcji i poradnictwa zawodowego - Zagadnienie motywacji w wyborze zawodu - Przygotowanie intelektualne pracownika i inne
zagadnienia psychologii pracy 12.Niektóre zagadnienia psychologii osobowości - Określenie pojęcia osobowości - Temperament - Zainteresowania i skłonności - Uzdolnienia i zdolności - Charakter - Niektóre zagadnienia rozwoju i badania osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-41773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia akademicka : podręcznik. T. 1 / red. nauk.: Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Wyd. 2 popr. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 965 s. : il. (gł. kolor.), fot., portr., rys., wykr. ; 29 cm.
Wyd. poprzednie pt.: "Psychologia : podręcznik akademicki".
Tyt. grzb.: Psychologia.
Bibliogr. s. [895]-942. Indeksy.
1. ELEMENTY FILOZOFII DLA PSYCHOLOGÓW: Główne pytania metafizyczne ; Źródła poznania ; Umysł ; Granice poznania i metoda naukowa ; Prawda i znaczenie ; wiedza i działanie - w stronę etyki ; Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna ; Człowiek. 2. HISTORIA PSYCHOLOGII - OD WUNDTA DO CZASÓW NAJNOWSZYCH: Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim ; Reakcja na psychologię Wundta - szkoła würzburska, psychologia aktów i psychologia postaci ; Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce ; Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią ; Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata się z filozofią ; Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu ; Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia? ; Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii? ; Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy ; Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki. 3. ETYCZNE PROBLEMY DZIAŁALNOŚCI PRAKTYCZNEJ, EDUKACYJNEJ I NAUKOWEJ PSYCHOLOGA: Etyczne problemy praktyki psychologicznej ; Kompetencje w praktyce psychologicznej ; Etyczne aspekty nauczania psychologii ; Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach ; Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii ; Kodeks etyczno-zawodowy psychologa. 4. METODOLOGIA. PODSTAWY METODOLOGICZNE I STATYSTYCZNE PROWADZENIA BADAŃ NAUKOWYCH W PSYCHOLOGII: Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe ; Język statystyki jako język badań empirycznych ; Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. 5. GENETYKA ZACHOWANIA I PSYCHOLOGIA EWOLUCYJNA: Darwinowskie korzenie psychologii ; Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu ; Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych ; Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna? 6. PROCESY POZNAWCZE: Spostrzeganie ; Rozpoznawanie obrazów ; Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości ; Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości ; Pamięć i uczenie się ; Uwaga i kontrola poznawcza ; Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów ; Podejmowanie decyzji ; Język i komunikacja. 7. EMOCJE I MOTYWACJA: Powstawanie emocji - interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych ; Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych ; Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznanie ; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych ; Podstawowe mechanizmy motywacyjne ; Typy motywacji ; Motywacja w przebiegu zachowania. 8. OSOBOWOŚĆ: Główne orientacje w psychologii osobowości ; Koncepcje psychoanalityczne ; Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna ; Psychologia egzystencjalna ; Podejście poznawcze ; Socjobiologiczna koncepcja osobowości ; Psychologia narracyjna ; Współczesne koncepcje Ja ; Teoria osobowości: integracja - badania - aplikacje. 9. PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH: Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych : temperament ; Osobowość ; Inteligencja. 10. PSYCHOMETRIA. KONSTRUKCJA I ADAPTACJA TESTÓW PSYCHOLOGICZNYCH: Cele psychometrii ; Historia psychometrii ; Specyficzne problemy etyczne ; Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych ; Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu ; Procedura konstrukcji testu ; Kulturowa adaptacja testów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-93908/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Cz. I. ZAGADNIENIA OGÓLNE: 1. Mózg a umysł ; 2. Struktura i funkcja układu nerwowego ; 3. Współczesne techniki badania ośrodkowego układu nerwowego ; 4. Plastyczność mózgu. Cz. II. NEUROPSYCHOLOGICZNE NASTĘPSTWA DYSFUNKCJI MÓZGU: 5. Zaburzenia spostrzegania ; 6. Patogeneza i neuropsychologiczna diagnostyka afazji ; 7. Mózg i pragmatyka ; 8. Zaburzenia dowolnych czynności ruchowych - apraksje ; 9. Zaburzenia uwagi ; 10. Zaburzenia pamięci w następstwie uszkodzeń mózgu ; 11. Demencja ; 12. Zaspoły czołowe ; 13. Analiza neuropsychologiczna zaburzeń emocji i osobowości u pacjentów z dysfunkcjami mózgu ; 14. Nowe koncepcje lateralizacji funkcji w mózgu ; 15. Globalne a wybiórcze zaburzenia świadomości w deficytach neuropsychologicznych ; 16. Dysocjacja procesów świadomych i nieświadomych w różnych formach zaburzeń neuropsychologicznych. Cz. III. WPROWADZENIE W ZAGADNIENIA DIAGNOZY I TERAPII NEUROPSYCHOLOGICZNEJ: 17. Planowanie i realizacja procesu diagnozy neuropsychologicznej ; 18. Terapia neuropsychologiczna ; 19. Skuteczność i efektywność terapii/rehabilitacji neuropsychologicznej ; 20. Radzenie sobie z chorobą przez osoby z dysfunkcjami OUN ; 21. Pomoc psychologiczna osobom z dysfunkcjami mózgu ; 22. Prawny status osoby z uszkodzeniami mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92232 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej