Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(10)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Autor
Reykowski Janusz (1929- )
(2)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Debesse Maurice (1903-1998)
(1)
Doroszowa Zofia (?-2001)
(1)
Gifford Clive
(1)
Gołąb Andrzej (1945- )
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Karyłowski Jerzy
(1)
Krążyński Zenon
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Matusewicz Czesław (1931- )
(1)
Mussen Paul Henry
(1)
Mądrzycki Tadeusz (1931- )
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ovčinnikova Ol'ga Vasilevna
(1)
Pieniążek Finka
(1)
Rembowski Józef
(1)
Seth Anil
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Uczucia
(12)
Motywacja
(4)
Osobowość
(4)
Myślenie
(3)
Młodzież
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Spostrzeganie
(3)
Dziecko
(2)
Mowa
(2)
Postawy
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Agresywność
(1)
Badania marketingowe
(1)
Charakter
(1)
Czynności
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Humor
(1)
Komizm
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kłamstwo
(1)
Lęk
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pamięć
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Poznanie
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rodzice
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Sądy (log.)
(1)
Techniki projekcyjne (psychol.)
(1)
Testy
(1)
Wartość
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie
(1)
Zachowanie
(1)
Zmysły
(1)
Śmiech
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Eksperymentalna psychologia emocji / Janusz Reykowski. - Wyd. 2 zm. i poszerz. - Warszawa : Książka i Wiedza, 1974. - 579, [1] s. : il., tab., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr. Indeksy
1. Charakterystyka ogólna procesu emocjonalnego - Proces emocjonalny - Warunki powstawania procesu emocjonalnego 2. Wpływ emocji na zachowanie się - regulacyjna
funkcja emocji - Emocje jako proces organizujący zachowanie się - Emocje a procesy umysłowe - selekcjonujący wpływ
emocji - Emocje a sprawność działania - tonizujący wpływ
emocji - Emocje a czynności narządów wewnętrznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37605 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Psychologiczne / red. Tadeusz Tomaszewski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Psychologicznych ISSN 0077-0515 ; t. 11)
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40601 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang., ros.
- Zasadnicze koncepcje psychologiczne i socjologiczne
wyjaśniające przyczyny nieadekwatnego myślenia - Metody i wyniki badań dotyczących wpływu postaw
na rozumowanie - Cel i metody własnych badań - Wpływ postaw na rozumowanie sylogistyczne - Wpływ postaw na wyjaśnianie faktów społecznych - Wpływ postaw na ocenę rozmiarów zjawisk społecznych - Próba syntezy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35624 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy
Badania rozwoju osobowości - Przeprowadzenie wywiadu z dziećmi / L.J. Yarrow - Techniki projekcyjne / W.E. Henry - Pomiar postaw i wartości u dzieci / M.R. Yarrow - Motywacja i emocje / D.R. Miller - Ocena cech osobowości u dzieci / U. Bronfebrenner,
H.N. Ricciuti Badania nad społecznym zachowaniem się dziecka i środowiskiem - Grupy dziecięce / G.G. Thompson - Zachowanie interpersonalne / W.W. Lambert - Wkład antropologii do metod badania wychowania
dziecka / J. W. Whiting - Mierzenie zmiennych życia rodzinnego / L.W. Hoffman,
R. Lippitt
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34452/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadki umysłu / Clive Gifford ; konsultacja Anil Seth ; [tłumaczenie Finka Pieniążek]. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, copyright 2017. - 64 strony : ilustracje (głównie kolorowe) ; 26 cm.
Tytuł oryginału: "Brain twisters" 2017.
Na okładce: Kontynuacja niesamowitych "Zludzeń wzrokowych" książki roku 2014 w Konkursie Royal Society Young People's Book Prize ; Zagadki umysłu, myślenie i odczuwanie.
Indeks.
Daj się zaskoczyć. Czy możesz zaufać swojemu umysłowi? Ta książka, dzięki której poznasz niesamowite fakty dotyczące myślenia, odczuwania i pamięci, zawróci ci w głowie. - Sprawdź swoją percepcję - Opanuj sztukę zwodzenia na manowce - Naucz się mnóstwa niezwykłych sztuczek umysłowych. [Wydawnictwo Olesiejuk, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wydanie 1., 2. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 458 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Bibliografia, netografia na stronach [431]-449. Indeksy.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, publikacja dotowana z przychodów własnych Uniwersytetu Warszawskiego i ze środków na Badania Stautowe Wydziału Psychologii UW przyznanych w roku 2013.
R. I. Ewolucja czy rewolucja - zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów: 1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych ; 2. Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów ; 3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieświadomość ; 4. Od przybytku głowa nie boli? Współczesny konsument w pułapce wyboru ; R. II. Od nauki do praktyki - badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach: 1. Rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach ; 2. Rodzaje badań marketingowych - czyli z czego korzystają praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta ; 3. Nowe nurty w badaniach marketingowych ; R. III. Jak konsument widzi świat - o roli procesów spostrzegania: 1. Spostrzeganie i uwaga ; 2. Samochód Jamesa Bonda - product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach ; 3. Guerilla marketing, ambient media - zaskakiwanie konsumenta ; 4. Pachnące hotele i muzyka w sklepach - nieuświadamiany wpływ zmysłowego marketingu ; 5. Niewidzialne lub niezauważalne - bodźce utajone ; 6. Próg różnicy w spostrzeganiu - co konsument powinien zauważyć, a czego nie ; 7. Kategorie w głowach konsumentów ; R. IV. O prawdziwej i fałszywej wiedzy konsumentów: 1. Produkty, sklepy, reklamy - źródła wiedzy konsumentów ; 2. "Wiem" i "wiem, że wiem" - wiedza obiektywna i subiektywna ; 3. Zewnętrzne źródła informacji ; 4. Pamięć - wewnętrzne źródło informacji ; 5. Zawodna pamięć konsumenta ; 6. Drogi, znany, francuski - wnioskowanie jako wewnętrzne źródło informacji o cechach jakości produktów ; R. V. Procesy poznawcze w badaniach marketingowych - praktyka badań konsumenckich: 1. Testy produktów-czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje ; 2. Badania cenowe - "negocjacje percepcyjne" między producentem a konsumentem ; 3. Inne obszary badań towarzyszących wprowadzaniu produktów na rynek - badania nazw i opakowań ; 4. Badania satysfakcji klienta ; 5. Badania semiotyczne - w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych ; R. 6. Serce na zakupach - procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów: 1. Czym są emocje ; 2. Afekt, emocje, nastroje - różne zjawiska emocjonalne ; 3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych ; 4. Wpływ zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka ; 5. Czy emocje potrzebują myślenia - tajniki nieuświadamianego afektu ; 6. "Po prostu muszę to mieć"-zakupy pod wpływem impulsu ; 7. Od miłości do nienawiści - skrajne emocje konsumentów ; 8. Reklama jako narzędzie wywoływania emocji ; R. VII. Każde działanie ma jakąś przyczynę - motywacja w zachowaniach konsumentów: 1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów ; 2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb ; 3. Nieświadome motywy działania ; 4. Modele motywacji konsumenckiej ; 5. Tożsamościowe uwarunkowania wyborów konsumenckich - Ja versus Inni ; 6. Być podobnym czy się wyróżnić - potrzeby unikalności i przynależności w zachowaniach konsumenckich ; 7. Motywacje o podłożu poznawczym ; R. VIII. Postawy w zachowaniach konsumenckich: 1. Historia badań nad postawami ; 2. Współczesne rozumienie postaw ; 3. Skąd się biorą postawy ; 4. Czy postawy pozwalają przewidzieć zachowanie ; 5. Postawy ambiwalentne i utajone - nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżności między postawą a zachowaniem ; 6. Jak zmieniać postawy - komunikowanie perswazyjne ; 7. Od obojętności po uwielbienie - bieguny konsumenckiego zaangażowania ; 8. Wpływ komunikatów marketingowych na postawy konsumentów ; R. IX. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów: 1. Badania postaw i badania segmentacyjne ; 2. Jakościowe badania potrzeb i wartości ; 3. Badania marki ; 4. Badania reklamy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [118]-136.
Rozdział 1. Wiedza o emocjach: Modele wiedzy o emocjach ; Emocje podstawowe ; Możliwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie budowania wiedzy o emocjach ; Poznanie dziecięcej wiedzy o emocjach ; Opis narzędzia ; Przebieg badania ; Obszary zastosowania. Rozdział 2. Badania nad wiedzą o emocjach u dzieci o różnym poziomie rozwoju intelektualnego: Wiedza o zdziwieniu – badania porównawcze dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną i dzieci w normie intelektualnej ; Wprowadzenie ; Badanie ; Dyskusja ; Wiedza o emocjach u młodzieży z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną ; Wprowadzenie ; Badanie ; Dyskusja. Rozdział 3. Leksykon emocji dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną: Słownictwo używane do identyfikacji emocji w kodzie obrazowym ; Słownictwo używane do opisywania emocji w kodzie werbalnym; Słownictwo używane do rozumienia emocji w kodzie abstrakcyjnym ; Językowy obraz emocji – wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczenie psychologii dziecka / M. Debesse - Czym jest dziecko? / J. Chateau 1. Psychologia rozwojowa - Pierwsze lata życia / I. Lézine - Rozwój dziecka w wieku od dwóch do sześciu lat / R. Zazzo - Problemy psychopedagogiczne wieku przedszkolnego / B. Minne - Rozwój myślenia ucznia / E. Michaud - Zagadnienia psychopedagogiczne wieku szkolnego / J. Naud-Ithurbide - Wiek młodzieńczy / M. Debesse 2. Psychologia funkcjonalna - Rozwój i wychowanie fizyczne dziecka / R. Jeudon - Życie uczuciowe dziecka / P. Malrieu - Kształtowanie spostrzeżeń w przedszkolu / J. Vedrine - Działalność dziecka w wieku szkolnym i jego wychowanie / H. Brulé - Mowa dziecka / M. Vinccent - Zabawa dziecka / J. Chateau - Formy ekspresji dziecka / J. Favez-Boutonier - Nabywanie wiadomości / J. Naud-Ithurbide - Życie społeczne i praca w grupie / R. Cousinet - Odruchy warunkowe w środowisku szkolnym / E. Evart-Chmielniski 3. Psychologia różnic indywidualnych - Charakter i charaktery / M. Debesse - Dziecko leniwe / G. Mauco - Kłamstwa i zeznania dzieci / L. Verel - Uczniowie i uczennice / Ch. Bried - Środowisko rodzinne / A. Berge - Środowisko szkolne / A. Ferré - Wpływ środowisk kulturowych / D. Anzieu 4. Psychologia na usługach wychowania - Pomiary w psychologii pedagogicznej / G. Mialaret - Poradnictwo szkolne i poradnictwo zawodowe / R. Gal - Psychologowie szkolni / H. Gratiot-Alphandéry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-33129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [175]-200.
Współfinansowanie: Uniwersytet Wrocławski
Streszczenie w języku angielskim.
I. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w aspekcie uwarunkowań osobowościowych i rodzinnych w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna. 2. Dorastanie okresem zmian fizycznych, psychicznych i społecznych. 3. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategie radzenia sobie młodzieży w kontekście sytuacji konfliktu społecznego. 5. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 5.1. Samoocena. 5.2. Poczucie umiejscowienia kontroli. 5.3. Ocena poznawcza sytuacji. 5.4. Emocje. 6. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 6.1. Postawy rodzicielskie. 6.2. Wzór sposobu radzenia sobie rodziców z trudnościami. II. Metodologia badań własnych: 1. Pytania i hipotezy badawcze. 2. Schemat związków między zmiennymi. 3. Metoda i narzędzia badawcze. 4. Grupa badana i procedura badania. III. Osobowościowe i rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Analiza osobowościowych i rodzinnych uwarunkowań. 2. Zmienne osobowościowe i rodzinne determinujące strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Weryfikacja modelu zależności pomiędzy analizowanymi zmiennymi osobowościowymi i rodzinnymi. 2.1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. IV. Dyskusja wyników badań: 1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111874 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej