Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(35)
Forma i typ
Książki
(33)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(31)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(33)
Autor
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Walc Wiesława
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Baniak Józef (1948- )
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Chlebek Tomasz
(1)
Chodasz Aleksandra
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrząstek Robert
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Fiedor Marian
(1)
Frączek Zofia
(1)
Grzesik Artur
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kopeć Urszula
(1)
Kowalewska Anna (medycyna)
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Moczuk Eugeniusz
(1)
Ogryzko-Wiewiórowska Mirona (1946- )
(1)
Otręba Kinga
(1)
Pokrzywa Magdalena
(1)
Solecki Sławomir
(1)
Spychalska-Kamińska Jolanta
(1)
Straus Grażyna
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Szulich-Kałuża Justyna
(1)
Szwed Robert
(1)
Taras Bożena
(1)
Teczke Janusz
(1)
Wilk Sławomir (1982- )
(1)
Winogrodzka Lidia Anna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zasacka Zofia
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(15)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(33)
Temat
Uczniowie
(11)
Uczniowie gimnazjów
(8)
Nauczyciele
(7)
Niepełnosprawni
(6)
Internet
(5)
Rodzina
(5)
Nauczanie
(4)
Rodzice
(4)
Rynek pracy
(4)
Studenci
(4)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(4)
Uczniowie szkół średnich
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Aspiracje edukacyjne
(3)
Aspiracje zawodowe
(3)
Bezrobocie
(3)
Dziecko
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Młodzież
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Przemoc
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przyjaźń
(3)
Siła robocza
(3)
Spółdzielczość
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Ubóstwo
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie
(3)
Wzrost gospodarczy
(3)
Banki
(2)
Budżety rodzinne
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Fuzja przedsiębiorstw
(2)
Globalizacja
(2)
Innowacje
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Klastry (ekonomia)
(2)
Kształcenie
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Menedżerowie
(2)
Młodzież wiejska
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauka
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Służba zdrowia
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wiedza
(2)
Wybór zawodu
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowawstwo
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Administracja
(1)
Adresy domenowe
(1)
Agresywność
(1)
Aleksytymia
(1)
Arteterapia
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezradność
(1)
Celebryci
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Controlling
(1)
Czasopisma
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Dom dziecka
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Drogi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Tygodnik Sanocki
(1)
Temat: czas
2001-0
(32)
1989-
(7)
1801-
(2)
1901-
(2)
1601-
(1)
Temat: miejsce
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(5)
Województwo podkarpackie (1999- )
(4)
Polska
(2)
Euroregion Karpaty
(1)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Mazury
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(4)
Dane statystyczne
(2)
Blogi
(1)
Czasopisma kobiece polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Kolędy
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poezja polska
(1)
Powieść polska
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przysłowia polskie
(1)
Publicystyka polska
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Serial filmowy polski
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Kryminologii i Psychologii Kryminalnej ; 99)
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 231-248
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Badań nad Czytelnictwem, ISSN 0514-1133 ; 31)
Bibliogr. s. 147-[151].
Aktywni czytelnicy książek we współczesnej kulturze ; Uczestnicy badań, interlokutorzy ; Uczestnicy III etapu badań o czytaniu, czytających i książkach polecanych ; Dziecięce i wczesnomłodzieńcze doświadczenia lekturowe ; Czytelnictwo ksiązek u progu zawodowej kariery: praktyki, wybory, preferencje lekturowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92074 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [215]-224.
I. Rodzina i jej znaczenie w życiu człowieka ; II. Funkcjonowanie rodzin zastępczych w świetle literatury przedmiotu ; III. Metodologia badań własnych ; IV. Sytuacja rodzinna młodzieży ; V. Funkcjonowanie młodzieży w środowisku szkolnym gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92554 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w woj. podkarpackim.
Bibliogr. s. 220-237.
O wartościach i wartościowaniu ; Metodologia i terminologia badań ; Hierarchia wartości w wypowiedziach młodzieży licealnej ; Językowy obraz przyjaźni w wypowiedziach licealistów ; Językowy obraz miłości w wypowiedziach licealistów ; Językowy obraz nienawiści w wypowiedziach licealistów ; W stronę edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Bibliogr. s. 297-310.
Rozdz. I. ELEMENTY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W OPARCIU O LITERATURĘ PRZEDMIOTU: 1. Specyfika wychowania: 1.1. Istota wychowania, 1.2. Cele wychowania, 1.3. Cechy wychowania, 1.4. Zasady wychowania ; 2. Rodzice jako wychowawcy: 2.1. Prawo rodziców do wychowania dziecka, 2.2. Wychowanie jako podstawowa funkcja rodziny, 2.3. Cechy osobowości rodzica jako wychowawcy ; 3. Dziecko jako wychowanek: 3.1. Pojęcie rozwoju, 3.2. Charakterystyka rozwoju biologicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.3. Charakterystyka rozwoju psychicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.4. Charakterystyka rozwoju społecznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym ; 4. Metody wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym w rodzinie: 4.1. Pojęcie metody wychowania, 4.2. Rodzaje metod wychowania dziecka w rodzinie. Rodz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. STAN WIEDZY RODZICÓW O WYCHOWANIU: 1. Sposób rozumienia pojęcia wychowanie, 2. Wiedza o celach wychowania, 3. Określenie cech wychowania, 4. Znajomość zasad wychowania. Rozdz. IV. WIEDZA O RODZICACH JAKO WYCHOWAWCACH: 1. Stan znajomości prawa rodziców do wychowania, 2. Sposób rozumienia funkcji wychowawczej rodziny, 3. Określenie cech osobowości rodzica jako wychowawcy. Rozdz. V. ZAKRES WIEDZY RODZICÓW O ROZWOJU DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM: 1. Wiedza rodziców o rozwoju biologicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 2. Wiedza rodziców o rozwoju psychicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3. Wiedza rodziców o rozwoju społecznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Rozdz. VI. STOSOWANE PRZEZ RODZICÓW METODY WYCHOWANIA DZIECKA W RODZINIE: 1. Sposób rozumienia metody wychowania dziecka w rodzinie, 2. Rodzaj stosowanych metod wychowania dziecka w rodzinie, 3. Kryteria wyboru i stosowania metod wychowania dziecka w rodzinie, 4. Źródła wiedzy rodziców o wychowaniu dziecka w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. OGÓLNA PREZENTACJA PROJEKTU: Koncepcja projektu "Szkoła równych szans. Programy rozwojowe dla szkół z zakątków Lubelszczyzny" ; Zarządzanie projektem "Szkoła równych szans. Programy rozwojowe dla szkół z zakątków Lubelszczyzny" ; Projekt szkolnego programu rozwojowego ; II. WARUNKI REALIZACJI PROJEKTU: Charakterystyka szkół uczestniczących w projekcie ; Dydaktyczne i wychowawcze aspekty programów rozwojowych szkół ; Społeczne środowisko realizacji programów rozwojowych szkół ; Ocena konstrukcji i zawartości szkolnego programu rozwojowego "Żyj aktywnie" Publicznego Gimnazjum w Łaszczowie ; III PREZENTACJA REZULTATÓW MONITORINGU I EWOLUCJI PROJEKTU: Środowisko szkolne beneficjentów projektu ; Dokumenty osobiste w badaniach jakościowych ; Plany i oczekiwania życiowe młodzieży. Analiza wypracować szkolnych ; Świat w oczach dziecka. Życzenia do Świętego Mikołaja ; Poczucie jakości życia badanej młodzieży ; Diagnoza lęku i motywacji szkolnej w procesie monitoringu i ewolucji programów rozwojowych ; Rozwój wiedzy i umiejętności w ocenie uczniów - beneficjentów projektu "Szkoła równych szans. Programy rozwojowe dla szkół z zakątków Lubelszczyzny".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Między buntem a potrzebą akceptacji i zrozumienia.
Podtyt. okł.: Świadomość religijna i moralna a kryzys tożsamości osobowej młodzieży gimnazjalnej.
Bibliogr. s. 433-447.
Kryzys tożsamości osobowej a potrzeba akceptacji i uznania w środowisku młodzieży gimnazjalnej ; Sens i wartość życia w okresie kryzysu tożsamości młodzieży gimnazjalnej ; Globalne wyznania wiary i religijności młodzieży gimnazjalnej ; Wiedza religijna młodzieży gimnazjalnej ; Wierzenia religijne młodzieży gimnazjalnej ; Praktyki religijne spełniane przez młodzież gimnazjalną ; Kościół, parafia i księża w świadomości młodzieży gimnazjalnej ; Postawy moralne młodzieży gimnazjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Z Badań nad Czytelnictwem, ISSN 0514-1133 ; 32)
Bibliogr. s. 230-[240].
I. Gimnazjaliści kończący szkołę - przedmiot badania II. Młodzież dorastająca we współczesnym świecie III. Ksiązki w otoczeniu nastolatków IV. Sytuacje komunikacji czytelniczej wśród nastolatków V. Postawy gimnazjalistów wobec książek VI. Lektury nieobowiązkowe VII. Lektury obowiązkowe VIII. Polska w lekturach gimnazjalistów IX. Ksiązki lubiane i polecane przez gimnazjalistów X. Lektury i przypisywane im wartości XI. Sposoby czytania nastolatków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Udost., A-Instr. (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 251)
Bibliogr. - Badaniami objęto młodzież drugich klas rzeszowskich liceów ogólnokształcących
1.Przemoc - jej istota i skutki; 2.Uwarunkowania przemocy w relacjach interpersonalnych3. Metodologia badań własnych; 4.Przemoc w rozumieniu i doświadczeniach badanych osób; 5.Przemoc w ocenie badanej młodzieży; 6.Opinie młodzieży na temat przemocy w relacjach międzyludzkich i ich związek z postrzeganymi postawami rodzicielskimi - wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-184.
PRZEGLĄD DOTYCHCZASOWEJ WIEDZY DOTYCZĄCEJ PROBLEMU PALENIA TYTONIU ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM PALENIA PRZEZ KOBIETY I DZIEWCĘTA: 1. Podstawowe pojęcia i epidemiologia palenia tytoniu: Etapy palenia tytoniu i stadia zmiany zachowania ; Epidemiologia palenia tytoniu w populacji kobiet i mężczyzn ; Epidemiologia palenia tytoniu wśród dziewcząt i chłopców ; 2. skutki narażenia na czynną i bierną ekspozycję na dym tytoniowy: Wpływ dymu tytoniowego na organizm człowieka ; Wpływ dymu tytoniowego na występowanie chorób przewlekłych ; Wpływ palenia tytoniu przez kobietę e ciąży na rozwój i zdrowie dziecka ; Skutki narażenie dziecka na bierne ; 3. Czynniki warunkujące palenie tytoniu: Czynniki biologiczne ; Czynniki psychologiczne ; Czynniki środowiskowe ; Czynniki demograficzno-społeczne ; 4. Wybrane teorie naukowe wyjaśniające czynniki warunkujące palenie tytoniu: Ogólna teoria systemów ; Teoria społeczno-poznawcza ; Teoria uzasadnionego działania ; Teoria przywiązania ; Teoria zachowań problemowych ; Koncepcja psychospołecznej odporności ; 5. Działania w zakresie profilaktyki czynnego i biernego palenia tytoniu adresowane do kobiet, dzieci i młodzieży: Działania podejmowane na poziomie międzynarodowym ; Działania podejmowane na poziomie krajowym ; Działania prowadzone w szkołach ; PALENIE TYTONIU PRZEZ DZIEWCĘTA 18-LETNIE WYBRANE CZYNNIKI PSYCHOSPOŁECZNE. BADANIA WŁASNE: 1. Procedura badań własnych ; Cele badań i pytania badawcze ; Metoda i narzędzia badawcze ; Metoda i narzędzia badawcze ; Opis zmiennych i skal ; Badane osoby ; 2. Prezentacja wyników badań: Charakterystyka palenia tytoniu przez dziewczęta 18-letnie ; Wybrane uwarunkowania palenia tytoniu a status palenia ; Czynniki warunkujące palenie tytoniu niezwiązane z paleniem tytoniu prze dziewczęta - czynniki indywidualne i środowiskowe ; Czynniki warunkujące palenie tytoniu przez dziewczęta ; Omówienie interpretacji wyników - sugestie w kontekście działań wychowawczych i profilaktycznych ; Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania zostały przeprowadzone wśród uczniów klas drugich czterech rzeszowskich liceów ogólnokształcących.
Bibliogr. s. 196-208.
Szkoła i jej uczniowie jako obiekt badań ; Podstawowe odniesienia teoretyczne koncepcji roli społecznej i sposobów bycia w niej ; Sposoby bycia w roli ucznia - lekcja i "poza lekcją" ; Sposoby bycia w roli wobec partnerów interakcji ; Normatywny aspekt sposobów bycia w roli ucznia ; Portret szkoły w świetle wypracowań licealistów ; Czynniki różnicujące sposoby bycia licealistów w roli ucznia ; Podsumowanie wyników badań, próba interpretacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniami objęto młodzież drugich klas rzeszowskich liceów ogólnokształcących.
Bibliogr.
I.Przemoc - jej istota i skutki.II.Uwarunkowania przemocy w relacjach interpersonalnych.III. Metodologia badań własnych.IV.Przemoc w rozumieniu i doświadczeniach badanych osób.V.Przemoc w ocenie badanej młodzieży.VI.Opinie młodzieży na temat przemocy w relacjach międzyludzkich i ich związek z postrzeganymi postawami rodzicielskimi - wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z sympozjum naukowo-szkoleniowego, Rzeszów 2004 r.
Badania przeprowadzono w Rzeszowie i miejscowościach woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy ref.
Streszcz. ang. przy ref.
Cz. I. PRAWA DZIECKA W TEORII PEDAGOGICZNEJ I PRAKTYCE WYCHOWAWCZEJ: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka / Zofia Frączek; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka / Katarzyna Być; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie / Adam Solak; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych / Wiesława Walc; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka / Anna Słapińska. Cz. II. PRAWA DZIECKA W PROCESIE EDUKACJI - OPINIE JEGO UCZESTNIKÓW: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli / Marzena Cwynar; Prawa ucznia we współczesnej szkole / Elżbieta Socha; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole / Ewa Stafiej; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej / Renata Zachara. Cz. III. PRAWA DZIECKA W SYSTEMIE OPIEKI: Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań) / Ewa Markowska-Gos; Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie / Dorota Dominik; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka / Beata Gumienny; Prawa dziecka w opiniach wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych / Małgorzata Półtorak. Cz. IV. DZIECI O SPECYFICZNYCH POTRZEBACH I ICH PRAWA: Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej / Józef Sowa; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej / Beata Szluz; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju / Izabela Marczykowska. Cz. V. SCENARIUSZE ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH PRAW DZIECKA: Prawa dziecka w procesie wychowania / Justyna Meissner-Łozińska, Alicja Smoczeńska. ANEKS: [Kwestionariusze ankiet].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [221]-233.
1. Idol - idolatria - idolizowanie: zakres i treść kategorii. 2. Socjalizacja młodzieży w warunkach współczesnej kultury jako kontekst zjawiska idolatrii. 3. Młodzież w okresie wczesnej adolescencji - w poszukiwaniu własnej tożsamości. 4. Idolatria młodzieży i przejawy idolizowania - zakres zjawiska. 5. Poziom idolizowania przez badana młodzież i jego zróżnicowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103784 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja została wydana w ramach "Działanie tworzy przyszłość - projekt angażowania młodych na rzecz społeczności lokalnych", projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami Unii Europejskiej oraz "Zaloguj się do eurodziałania", realizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu "Młodzież w działaniu".
Dot. projektu realizowanego przez młodzież szkół średnich na terenie miasta Jarosławia.
Bibliogr. s. 127-132.
1. SZTUKA ANGAŻOWANIA MŁODYCH LUDZI: Partycypacja młodzieży, Motywująca komunikacja, Praca z zespołem ; 2. NARZĘDZIA DO PRACY Z MŁODZIEŻĄ: Warsztaty - dobre praktyki, Ćwiczenie z dobrego pomagania, Nowoczesne technologie, Wprowadzenie do metody projektowej ; 3. SZTUKA ZAANGAŻOWANA SPOŁECZNIE: Graffiti jako edukacja artystyczna, Pierwszy jarosławski mapping, Przestrzeń teatralna - happening, impro, drama, Film - język pokolenia obrazu ; 4. MŁODZIEŻOWY PARLAMENT EUROPEJSKI: "Oda do radości" - najlepszy wykład o Unii Europejskiej, Parlament Europejski od kuchni, Symulacja obrad Parlamentu Młodzieżowego ; 5. ZMIANA NA LEPSZE. POROZMAWIAJMY O EFEKTACH: "Zaloguj się do działania" z perspektywy ewaluatorki, Przekraczajmy granice. "Zaloguj się do eurodziałania" okiem ewaluatora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł. nazwa projektu: Podkarpackie Obserwatorium Rynku Pracy.
Bibliogr. s. 114.
Wstęp ; Wnioski i rekomendacje ; Rekomendacje i zalecenia praktyczne ; Zarys metodologiczny badania ; Charakterystyka populacji uczniów szkół zawodowych ; Charakterystyka próby badawczej ; Znajomość rynku pracy ; Motywy wyboru szkoły i zawodu ; Słabe i mocne strony wybranej szkoły i zawodu ; Plany na przyszlość: nauka, praca, migracja ; Plany edukacyjne ; Plany zawodowe ; Migracja ; Stosunek do egzaminów zawodowych i maturalnych ; Działania prorozwojowe podejmowane przez uczniów ; Korepetycje ; Uczestnictwo w spotkaniach dotyczących przyszłości zawodowej ; Doświadczenia pracy zarobkowej ; Zajęcia przygotowujące do zawodu ; Aneks nr 1. Informacje o badanych ; Aneks nr 2. Kwestionariusz ankiety.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373/378 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8684 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-8685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8042 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-7494 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej