Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(11)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Autor
Kurcz Ida (1930- )
(2)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(2)
Barańska Jolanta (1969- )
(1)
Binder Marek
(1)
Gawroński Ryszard
(1)
Gurowitz Edward M
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hannaford Carla (1944- )
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kossut Małgorzata
(1)
Kowaliszyn Artur
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Lindsay Peter H
(1)
Modrak Małgorzata
(1)
Norman Donald A. (1935- )
(1)
Ozimowski Julian
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Siuta Jerzy (1943- )
(1)
Spitzer Manfred (1958- )
(1)
Szewczyk Adam (1944-2004)
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Uczenie się
(12)
Pamięć
(8)
Mózg
(7)
Układ nerwowy
(5)
Język
(4)
Psychologia
(3)
Motywacja
(2)
Neuropsychologia
(2)
Ruchy
(2)
Słuch
(2)
Wzrok
(2)
Zmysły
(2)
Agresywność
(1)
Biologia
(1)
Biologia molekularna
(1)
Bionika
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Cybernetyka
(1)
Decyzje
(1)
Dziecko
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emocje
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Higiena
(1)
Kora mózgowa
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurony
(1)
Odruchy
(1)
Odżywianie
(1)
Ontogeneza
(1)
Poznanie
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Psychofizjologia
(1)
Rozród
(1)
Schizofrenia
(1)
Sen
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo
(1)
Termoregulacja (fizjologia)
(1)
Uczenie się maszyn
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zwierzęta
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-90691 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 161-[173]. Indeksy.
Fakty przemawiające za istnieniem chemicznych podstaw uczenia się i pamięci ; Istota cząsteczki pamięci ; Podstawowe informacje chemiczne ; DNA jako cząsteczka pamięci ; RNA jako cząsteczka pamięci ; Białko jako cząsteczka pamięci ; Badania nad międzyosobniczym transferem uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-32329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [223]-226, netogr. s. 226-[227].
opisuje mechanizmy poznawcze, rodzaje pamięci, zaburzenia procesu zapamiętywania oraz metody aktywizacji intelektualnej. Pamięć zmysłów i pamięć komórkowa stanowią wspaniałe dopełnienie pamięci operacyjnej i wyzwalacz pamięci długotrwałej. Efektywne wykorzystywanie zasobów sensorycznych wydatnie zwiększa potencjał pamięciowy jednostki. „Myślenie ciałem” to nowatorski sposób na uczenie się i rozwijanie własnych możliwości intelektualno-zmysłowych. Książka powstała z myślą o uczących się i nauczających: uczniach szkół średnich, studentach, nauczycielach, trenerach rozwoju osobistego, wykładowcach, osobach zmuszonych stale przyswajać spore porcje informacji oraz wszystkich zainteresowanych polepszaniem zasobów pamięciowych. Jednotorowość systemów nauczania we współczesnym szkolnictwie wdraża jedną metodę nauki opartą na zapamiętywaniu kanałem wzrokowym (i prędkim zapominaniu). Przedstawiana pozycja ma na celu ukazanie wielu innych metod uczenia się oraz naświetlenie wielości kanałów percepcyjnych, znacząco zwiększających wydajność zapamiętywania. [Difin, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fizjologiczne mechanizmy zachowania / Bogdan Sadowski. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1973. - 469, [2] s. : rys., tab. ; 25 cm.
Bibliogr. Indeksy
- Metody badania czynności układu nerwowego - Zarys anatomii funkcjonalnej układu nerwowego - Fizjologia komórki nerwowej i przekaźnictwo
synaptyczne - Organizacja czynności czuciowych - Organizacja czynności ruchowych - Fizjologia układów rozlanej projekcji - Fizjologia podwzgórza, gruczołów wewnętrznego
wydzielania i układu wegetatywnego - Fizjologiczne mechanizmy motywacji, popędów i emocji - Odruchy warunkowe - Układ rąbkowy (limbiczny) i jego znaczenie
fizjologiczne - Fizjologiczne mechanizmy uczenia się i pamięci - Neurofizjologiczne mechanizmy zachowania się
człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34089 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73529/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70705/t.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Ogólne uwagi o podejściu systemowym w badaniach
bionicznych 2. Zasady przekazywania informacji w systemie nerwowym 3. Struktury układów sterowania 4. Sieci neuropodobne jako układy do przetwarzania
danych 5. Rozpoznawanie i ocena sytuacji 6. Układy i systemy uczące się
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [379]-393. Indeksy.
Historia kształcenia pedagogów i nauczycieli w zakresie zagadnień biomedycznych w Polsce. CZ. I. WYCHOWANEK, UCZEŃ. ROZWÓJ, ZDROWIE I POTRZEBY BIOLOGICZNE W RÓŻNYCH OKRESACH ŻYCIA. Rozdz. 1. Rozwój biologiczny człowieka: Rozwój osobniczy człowieka ; Rozwój fizyczny człowieka ; Rozwój motoryczny ; Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz sposoby zaspakajania potrzeb biologicznych w poszczególnych okresach życia ; Rozwój seksualny. Rozdz. 2. Wybrane układy i funkcje organizmu czlowieka ważne dla procesów uczenia się: Układ nerwowy ; Układ wzrokowy i słuchowy ; Biologiczne mechanizmy procesu uczenia się ; Fizjologiczne podłoże emocji ; Fizjologiczny mechanizm reakcji stresowej i wpływ stresu na zdrowie oraz zdolność do uczenia się ; Biologiczne uwarunkowania dysleksji rozwojowej. Rozdz. 3. Podstawowe potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania: Żywienie ; Aktywność fizyczna ; Zachowanie odpowiedniego rytmu pracy i odpoczynku ; Ochrona przed szkodliwymi dla rozwoju i zdrowia czynnikami środowiskowymi. Rozdz. 4. Zdrowie i wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży: Związki między zdrowiem a edukacją ; Zdrowie i czynniki je warunkujące ; Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży ; Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im ; Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym ujawniającym się u dorosłych ; Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami. CZ. II. NAUCZYCIEL/WYCHOWAWCA - OCHRONA I PROMOCJA JEGO ZDROWIA: Charakterystyka społeczno-demograficzna nauczycieli ; Obciążenia zawodowe nauczycieli i ich skutki zdrowotne ; Problemy zdrowotne nauczycieli i zapobieganie im ; Działania w zakresie ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. CZ. III. ŚRODOWISKO I ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY: Środowisko szkoły i jego wymiary ; Wybrane elementy środowiska fizycznego szkoły ; Aspekty zdrowotne organizacji pracy i życia szkoły ; Szkoła promująca zdrowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-612 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94924 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; redakcja naukowa Jan Kaiser ; tłumacze Marek Binder, Anna Jarmocik, Michał Kuniecki. - Wydanie 1 - 7 dodruk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2017. - XXIII, [1], 606, [2] strony : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie, rysunki, wykresy ; 28 cm.
Bibliografia strony 502-570. Indeksy.
1. ZAGADNIENIA OGÓLNE: 1. Relacja mózg-umysł ; 2. Genetyka zachowania ; 3. Wykorzystanie zwierząt w badaniach naukowych ; 4. Możliwości kariery w biopsychologii. 2. KOMÓRKI NERWOWE I PRZEWODNICTWO NERWOWE: 1. Komórki układu nerwowego ; 2. Impuls nerwowy. 3. WYMIANA INFORMACJI W SYNAPSACH: 1. Pojęcie synapsy ; 2. Zjawiska chemiczne w synapsie. 4. ANATOMIA UKŁADU NERWOWEGO: 1. Metody badawcze ; 2. Budowa układu nerwowego kręgowców ; 3. Kora mózgowa. 5. ROZWÓJ I PLASTYCZNOŚĆ UKŁADU NERWOWEGO: 1. Rozwój układu nerwowego ; 2. Plastyczność po uszkodzeniu mózgu. 6. WZROK: 1. Kodowanie wzrokowe a receptory siatkówkowe ; 2. Neuronalne podłoże percepcji wzrokowej ; 3. Rozwój układu wzrokowego. 7. INNE UKŁADY SENSORYCZNE I UWAGA: 1. Słuch ; 2. Zmysły mechaniczne ; 3. Zmysły chemiczne ; 4. Uwaga. 8. RUCH: 1. Sterowanie ruchem ; 2. Mózgowe mechanizmy kontroli ruchowej ; 3. Zaburzenia ruchowe. 9. SEN I CZUWANIE: 1. Cykle snu i czuwania ; 2. Fazy snu i ich mechanizmy mózgowe ; 3. Po co nam sen? Po co nam faza REM? Po co nam marzenia senne?10. REGULACJA WEWNĘTRZNA: 1. Regulacja temperatury ; 2. Pragnienie ; 3. Łaknienie. 11. ZACHOWANIA REPRODUKCYJNE: 1. Oddziaływanie hormonów płciowych na organizm ; 2. Zróżnicowanie zachowań seksualnych. 12. ZACHOWANIA EMOCJONALNE: 1. Co to jest emocja? ; 2. Stres i zdrowie ; 3. Zachowania agresywne i obronne. 13. BIOLOGICZNE ASPEKTY UCZENIA SIĘ I PAMIĘCI: 1. Uczenie się, pamięć, amnezja a funkcja mózgu ; 2. Przechowywanie informacji w układzie nerwowym. 14. ASYMETRIA MÓZGU I JĘZYK: 1. Asymetria funkcjonalna mózgu ; 2. Rozwój ewolucyjny i fizjologia języka. 15. ZABURZENIA PSYCHICZNE: 1. Uzależnienia ; 2. Zaburzenia nastroju ; 3. Schizofrenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-93514 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej