Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(18)
Czasopisma
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(21)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(7)
Nowakowski Andrzej (1951- )
(2)
Zaborniak Stanisław (1947- )
(2)
Ślusarz Grzegorz (1955- )
(2)
Adamczuk Franciszek
(1)
Bielec Grzegorz
(1)
Chudoba Tadeusz
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Hales Colin F
(1)
Jurek Tomasz (1958- )
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kisiel Leszek
(1)
Kornak Aleksander (1920-2005)
(1)
Krupa Jan (1955- )
(1)
Król Mieczysław (matematyka)
(1)
Malicki Krzysztof (1979- )
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947- )
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Niemiec Oktawia
(1)
Niemiec Witold
(1)
Obodyński Kazimierz (1941-2015)
(1)
Paliś Beata
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Panfiluk Eugenia
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Rutkowski Andrzej (ekonomia)
(1)
Szymańska Elżbieta (turystyka)
(1)
Sądowska Sylwia Joanna
(1)
Woźniak Leszek (1955- )
(1)
Woźniak Marian (ekonomia)
(1)
Wróblewski Łukasz (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(23)
angielski
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Turystyka
(18)
Innowacje
(7)
Przedsiębiorstwo
(7)
Rozwój regionalny
(7)
Zarządzanie wiedzą
(6)
Komunikowanie marketingowe
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Wzrost gospodarczy
(5)
Agroturystyka
(4)
Klastry (ekonomia)
(4)
Współpraca transgraniczna
(4)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Banki
(3)
Ekorozwój
(3)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Gospodarka
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Infrastruktura techniczna
(3)
Internet
(3)
Konkurencja
(3)
Marketing
(3)
Marketing terytorialny
(3)
Miasta
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Audyt wewnętrzny
(2)
Ekoturystyka
(2)
Energetyka
(2)
Energetyka odnawialna
(2)
Euroregiony
(2)
Firma (nazwa)
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Gospodarstwo rolne
(2)
Inicjatywa Trójmorza
(2)
Inwestycje
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Jakość życia
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Kobieta
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Odnawialne źródła energii
(2)
Oświata
(2)
Pieniądz
(2)
Polityka spójności UE
(2)
Praca
(2)
Produkcja
(2)
Produkt regionalny
(2)
Produktywność pracy
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przemysł rolno-spożywczy
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rolnictwo ekologiczne
(2)
Samorząd gminny
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Sokół (organizacja)
(2)
Specjalna strefa ekonomiczna
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Transfer technologii
(2)
Usługi
(2)
Wizerunek miasta
(2)
Wsie
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Znak towarowy
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Żywność ekologiczna
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Akrobatyka
(1)
Allianz
(1)
Analiza hierarchiczna procesów
(1)
BRW
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Biomasa
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Cieszyński Ośrodek Kultury - Dom Narodowy
(1)
Controlling
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Demografia
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dochody państwa
(1)
Dolina Lotnicza
(1)
Domy kultury
(1)
Dopłaty bezpośrednie dla rolników
(1)
Działacze społeczni
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Temat: dzieło
Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania transformacji rodziny
(1)
Tajemnice Soliny
(1)
Za wrotami cudów
(1)
Temat: czas
2001-0
(11)
1989-
(6)
1901-
(3)
1918-
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Ukraina
(4)
Województwo podkarpackie (1999- )
(4)
Bieszczady
(2)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Krosno (woj. podkarpackie)
(2)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Arktyka (region)
(1)
Białoruś
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Czechowice-Dziedzice (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Euroregion Glacensis
(1)
Galicja
(1)
Gmina Brześć Kujawski (woj. kujawsko-pomorskie, pow. włocławski)
(1)
Góry Świętokrzyskie
(1)
Głogów (woj. dolnośląskie)
(1)
Karpaty
(1)
Kaszuby
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Lwów (Ukraina ; okręg)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Polska (część północna)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Przeworsk (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Recz (woj. zachodniopomorskie, pow. Choszczno)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Spytkowice (woj. małopolskie, pow. Wadowice ; okręg)
(1)
Strzegom (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Tomaszów Lubelski (woj. lubelskie)
(1)
Turcja
(1)
Ulanów (woj. podkarpackie, pow. niżański, gm. Ulanów ; okolice)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Zawoja (woj. małopolskie, pow. suski, gm. Zawoja ; okolice)
(1)
Śląsk
(1)
Śląsk, Dolny
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(4)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Audycje radiowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 198-201.
1.Zdobywanie rynków w turystyce 2.Dziedziny strategii rynkowych 3.Parametry i instrumenty w turystyce (diagnoza stanu) 4.Instrumenty zbytu i aktywnej sprzedaży : a) planowanie promocji i zbytu b) konkurencja hoteli i biur podróży c) negocjacje i umowy d) reklama e) oferty, innowacje, katalogi f) akwizycja g) zdobywanie przychylności opinii publicznej h) znaki handlowe i) targi i giełdy turystyczne j) jakość i obsługa klientów k) praca i płaca w turystyce l) polska turystka na drodze do nowej Europy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing w turystyce / Tadeusz Chudoba. - Warszawa : CeDeWu, 2008. - 189 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [187]-189.
CZĘŚĆ I: MARKETINGOWA OBSŁUGA TURYSTÓW: 1. Identyfikacja i korelacja potrzeb oraz motywów z podstawowymi rodzajami czynności; 2. Rynek turystyczny i jego potencjał; 3. Marketingowa struktura usług i procesu obsługi; 4. Świadczenie usług w sposób marketingowy, CZĘŚĆ II: ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE: 5. Polska Organizacja Turystyczna; 6. Analiza struktury turystyki metodą identyfikacji celów zarządzania turystyką; 7. Formowanie regionalnych komplementarnych rynków turystycznych; 8. Harmonizacja funkcjonowania lokalnych komplementarnych rynków turystycznych, CZĘŚĆ III: MARKETING IMPREZ TURYSTYCZNYCH: 9. Strategia marketingowa biur podróży i centrali POT; 10. Struktura imprez jako produktu turystycznego; 11. Powstawanie imprez turystycznych; 12. Fazy imprez turystycznych; 13. Pozostałe kierunki aktywności marketingowej; 14. Niezbędne kierunki badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Promocja produktu turystycznego : turystyka miejska / Adam Pawlicz. - Warszawa : Difin, 2008. - 142 s. : rys., wykr. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 134-138.
1. Teoretyczne aspekty promocji obszarowego produktu turystycznego 2. Instytucjonalne aspekty promocji produktu turystycznego w aglomeracjach miejskich 3. Instrumenty i determinanty promocji miejskiego produktu turystycznego 4. Koncepcja modelu systemu promocji produktu turystycznego aglomeracji miejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia podsumowująca konferencję "Innowacyjność w turystyce" 10 grudnia 2010 r.
M.in. badania poziomu świadomości usługodawców i zakresu podejmowanych działań proekologicznych oraz ekoinnowacyjnych w obiektach hotelarsko-gastronomicznych w woj. podkarpackim (s. 55-62).
Bibliogr. przy art.
Publikacja wydana w ramach projektu "Turystyka bez granic - wzmocnienie współpracy transgranicznej w turystyce w oparciu o zrównoważony rozwój środowiska" współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska - Republika Słowacka 2007-2013
Streszcz. ang., pol. i słow. przy art.
Tekst częśc. ang.
1. Ekoinnowacyjne rozwiązania w turystyce / Leszek Woźniak, Sylwia Dziedzic; 2. Innowacyjność elementem konkurencyjności w turystyce / Jan Krupa, Krzysztof Krupa; 3. Możliwości zastosowania PPP do rozwoju turystyki w Polsce jako efekt innowacyjności polskiej gospodarki turystycznej / Patrycja Żegleń; 4. Innowacyjne zarządzanie rozwojem turystyki / Tomasz Soliński; 5. Nowe koncepcje w zarządzaniu agroturystyki / Marian Woźniak; 6. An innovative technology solutions used in the hotel industry / Jan Krupa, Beata Dec.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96121 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F.4-33
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-33 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81193 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [241]-252.
R.I. INNOWACJE, ICH RODZAJE I SYSTEMY INNOWACYJNOŚCI: 1. Rozwój badań nad innowacyjnością ; 2. Badania nad innowacjami w przedsiębiorstwach usługowych ; 3. Systemy innowacyjne w literaturze ekonomicznej ; 4. Modele innowacyjności w literaturze ekonomicznej ; 5. Klasyfikacja innowacji ; 6. Metody pomiaru innowacyjności ; 7. Badanie innowacyjności usług turystycznych ; 8. Innowacyjność turystyki zdrowotnej w literaturze ekonomicznej ; R.II. ROZWÓJ USŁUG TURYSTYKI ZDROWOTNEJ ORAZ KIERUNKI BADAŃ: 1. Definiowanie turystyki zdrowotnej ; 2. Klasyfikacja i zakres turystyki zdrowotnej ; 3. Konsumenci usług turystyki zdrowotnej ; 4. Dynamika i kierunki rozwoju turystyki zdrowotnej ; 5. Zagrożenia dla rozwoju turystyki zdrowotnej ; R.III. TURYSTYKA ZDROWOTNA W UJĘCIU EKONOMICZNYM: 1. Zagadnienia terminologiczne i klasyfikacyjne ; 2. Rynek turystyki zdrowotnej ; 3. Produkt turystyki zdrowotnej ; 4. Współczesne uwarunkowania funkcjonowania rynku turystyki zdrowotnej ; R.IV. METODYKA BADAŃ I OPIS PRÓBY BADAWCZEJ: 1. Koncepcja i metodyka badań ; 2. Etapy prowadzenia badań ; 3. Procedura gromadzenia i analizy danych: Procedura gromadzenia i analizy danych uzyskanych metodą Delphi ; Procedura gromadzenia i analizy danych uzyskanych metodą ankietową ; Założenia do zastosowania macierzy adekwatności przy ocenie zrównoważenia wyników badań ilościowych i jakościowych ; Metodyka wyłaniania podmiotów innowacyjnych ; 4. Charakterystyka respondentów - świadczeniodawców usług turystyki zdrowotnej ; 5. Konsumenci usług turystyki zdrowotnej w Polsce ; R.V. INNOWACYJNOŚĆ USŁUGODAWCÓW USŁUG TURYSTYKI ZDROWOTNEJ I ICH UDZIAŁ W FAZACH WDRAŻANIA INNOWACJI: 1. Innowacyjność podmiotów świadczących usługi turystyki zdrowotnej ; 2. Rodzaje innowacji w turystyce zdrowotnej ; 3. Analiza porównawcza rekomendowanych i wdrażanych innowacji na rynku usług turystyki zdrowotnej ; 4. Udział respondentów w poszczególnych fazach procesu innowacji ; R.VI. ŁAŃCUCH DOSTAW I DETERMINANTY INNOWACYJNOŚCI W TURYSTYCE ZDROWOTNEJ: 1. Łańcuch dostaw w turystyce zdrowotnej ; 2. Czynniki wpływające na innowacyjność organizacji świadczących usługi w zakresie turystyki zdrowotnej ; 3. Determinanty innowacyjności w turystyce zdrowotnej ; R.VII. NAJLEPSZE PRAKTYKI W ZAKRESIE INNOWACYJNOŚCI TURYSTYKI ZDROWOTNEJ: 1. Turystyka zdrowotna oparta na usługach medycyny estetycznej - Studium przypadku - gabinet medycyny estetycznej "Bona Dea" w Krakowie (Eugenia Panfiluk): Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa usługowego świadczącego usługi medycyny estetycznej ; Innowacje w przedsiębiorstwie "Bona Dea" ; Proces wdrażania innowacji w przedsiębiorstwie "Bona Dea" ; Model innowacji w turystyce opartej na usługach medycyny estetycznej na przykładzie przedsiębiorstwa "Bona Dea" ; 2. Turystyka spa & wellness - studium przypadku - gabinet usług spa & wellness w hotelu "Vital & Spa Resort Szarotka" w Zieleńcu, w Dusznikach Zdrój (Eugenia Panfiluk , Elżbieta Szymańska): Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa "Vital & Spa Resort Szarotka" ; Innowacje w przedsiębiorstwie "Vital & Spa Resort Szarotka" ; Proces wdrażania innowacji w przedsiębiorstwie "Vital & Spa Resort Szarotka" ; Model procesu innowacyjnego w przedsiębiorstwie świadczącym usługi spa & wellness (na przykładzie "Vital & Spa Resort Szarotka") ; 3. Turystyka uzdrowiskowa - studium przypadku - Uzdrowisko Wieniec-Zdrój spółka z o.o. (Andrzej Rutkowski): Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa Uzdrowiska Wieniec-Zdrój spółka z o.o. ; Innowacje w usługach uzdrowiskowych na przykładzie Uzdrowiska Wieniec-Zdrój spółka z o.o. ; Proces wdrażania innowacji w Uzdrowisku Wieniec-Zdrój, spółka z o.o. ; Model procesu innowacyjnego na przykładzie Uzdrowiska Wieniec-Zdrój, spółka z o.o. ; 4. Studium przypadku: innowacyjny podmiot turystyki medycznej - szpital niepubliczny w miejscowości uzdrowiskowej (Ewa Dziedzic): Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa ; Wdrożone innowacje ; Zaangażowanie w proces innowacyjny ; Czynniki kształtujące innowacyjność ; R.VIII. KONCEPCJA MODELU SYSTEMU INNOWACYJNOŚCI TURYSTYKI ZDROWOTNEJ: 1. Systemy innowacyjności w turystyce zdrowotnej - wyniki badań empirycznych (Elżbieta Szymańska) ; 2. Model systemu innowacyjności turystyki zdrowotnej (Elżbieta Szymańska) ; 3. Analiza modeli innowacyjności według segmentów turystyki zdrowotnej (Eugenia Panfiluk).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104985 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Cz. 3. FORESIGHT: Doświadczenia wynikające z zastosowanych metod badawczych w projektach typu foresight ; Rola foresight w programowaniu innowacyjnej gospodarki regionu ; Proces foresightu regionalnego w obszarze turystyki zrównoważonej na przykładzie wybranych projektów ; Foresight strategiczny w zarządzaniu innowacyjnym ; Scenariusze rozwoju technologii górniczych w aspekcie ich dostępności dla podmiotów decyzyjnych ; Foresight dla zrównoważonego rozwoju regionu na przykładzie województwa podkarpackiego ; Foresight narzędziem wyznaczania kierunków rozwoju przedsiębiorstw zaawansowanych technologicznie ; Foresight i zarządzanie wiedzą szansą na sukces przedsiębiorstwa w nowej gospodarce ; Priorytetowe technologie sektora informacyjnego w projekcie foresight województwa podkarpackiego ; Metodyka postępowania w badaniu delfickim w projekcie foresight ; Ocena ekoinnowacyjności technologii w projekcie foresight. Cz. 4. KLASTRY: Klastry ľ istota i znaczenie w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw ; Uwarunkowania organizacyjno-prawne funkcjonowania klastrów w kontekście regionalnego systemu innowacji ; Klastry medialne we współczesnej gospodarce ; Wsparcie finansowe klastrów w sektorze rolno-spożywczym z funduszy unijnych w latach 2007- 2013 ; Klastry jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiebiorstw na przykładzie klastra äDolina Lotnicza" w województwie podkarpackim. Cz. 5. EKOLOGICZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW I REGIONU: Wpływ ekologicznej reformy podatkowej w wybranych krajach Unii Europejskiej na zachowania proekologiczne przedsiębiorstw ; Aktywność gmin doliny Sanu w zakresie ochrony środowiska ; Źródła modernizacji ekologicznej przedsiębiorstw ; Strategiczne reakcje biznesu na globalne wyzwania ekologiczne w regulowanym środowisku. Cz. 6. EKONOMICZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA FIRMY I REGIONU: Rozwój kanałów dystrybucji na rynku żywności ekologicznej ; Wewnętrzny system zarządzania jakością w BRW S.A. ; Klasyfikacja ryzyka w projektach europejskich - cechy projektów i kategorie ryzyka ; Rola władz lokalnych i regionalnych we wspieraniu rozwoju sektora turystyki ; Relacje gospodarstw rolniczych z rynkiem ; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a ryzyko w środowisku pracy ; Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji w energetykę odnawialną ľ ujęcie metodyczne ; Ocena konkurencyjności systemów produkcyjnych ; Zarządzanie produktywnością pracy w nowoczesnej organizacji ; Przygotowanie propozycji - zdefiniowanie obszarów najbardziej prorozwojowych dla Podlasia ; Finansowa ocena mechanizmów wsparcia inwestycji w energetykę odnawialną na przykładzie ciepłowni biomasowej w Reczu ; Problemy określania rentowności produkcji jednostkowej i małoseryjnej mieszanej ; Wybrane aspekty rozwojowe regionu Podkarpacia ; Sytuacja transportu kolejowego w związku z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej ; Analiza porównawcza metod pomiaru wielkości ryzyka w pracach projektowych na przykładzie przedsięwzięć z branży IT ; Dystrybucja jako element budowy przewagi strategicznej przedsiębiorstw branży mięsnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99020/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka zakupowa w miastach / Beata Paliś. - Warszawa : Difin, 2022. - 426 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach [379]-410.
Dla pracowników biur podróży, osób zarządzających miastami i promujących miasta na rynku turystycznym, a także pracowników i menedżerów centrów handlowych i innych placówek handlu detalicznego.
Rozdział 1. Miasto jako przestrzeń turystyczna: Miasto w ujęciu marketingu terytorialnego ; Klasyfikacje i współczesne koncepcje rozwoju miast ; Handel w strukturze funkcji miasta ; Wielowymiarowość miast – w kierunku fenomenu turystyki miejskiej. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju turystyki miejskiej i jej wpływ na rozwój miasta: Pojęcie i formy turystyki miejskiej ; Wybrane klasyfikacje uwarunkowań rozwoju turystyki ; Czynniki podażowe rozwoju turystyki miejskiej; Czynniki popytowe rozwoju turystyki miejskiej ; Czynniki uniwersalne rozwoju turystyki miejskiej ; Rola interesariuszy w kreowaniu miejskiego produktu turystycznego ; Obszary wpływu turystyki na rozwój miasta. Rozdział 3. Istota, cechy i rola turystyki zakupowej w miastach: Pojęcie turystyki zakupowej ; Produkt turystyki zakupowej ; Światowe destynacje zakupowe ; Ruch turystyczny motywowany zakupami w Polsce i na świecie ; Współczesne trendy w zachowaniach konsumentów a nowe wymiary sprzedaży detalicznej. Rozdział 4. Metodyczno-organizacyjne aspekty badań determinant rozwoju turystyki zakupowej: Cele i hipotezy badawcze ; Zakres badania ; Zastosowane metody badawcze ; Organizacja i przebieg badania ; Charakterystyka respondentów – uczestników (konsumentów) turystyki zakupowej ; Charakterystyka respondentów – interesariuszy turystyki zakupowej ; Profile turystów zakupowych. Rozdział 5. Elementy produktu turystyki zakupowej jako podażowe determinanty kształtujące decyzje jego nabywców: Czynniki atrakcyjności miejsc zakupowych ; Destynacje i miejsca koncentracji turystów zakupowych oraz kupowane przez nich produkty ; Źródła informacji o miejscach zakupowych ; Preferowane środki transportu w podróżach zakupowych. Rozdział 6. Zachowania turystów w podróży motywowanej zakupami jako popytowe czynniki rozwoju turystyki zakupowej: Motywy podróży w celach zakupowych ; Częstotliwość podróżowania ; Organizacja turystycznych wyjazdów zakupowych ; Osoby towarzyszące w czasie podróży zakupowej ; Wydatki turystów zakupowych ; Perspektywy rozwoju turystyki zakupowej według badanych respondentów. Rozdział 7. Determinanty kształtujące rozwój turystyki zakupowej w opinii jej kreatorów: Miasta zakupowe oraz czynniki rozwoju turystyki zakupowej ; Działania miejskich destynacji turystycznych na rzecz rozwoju turystyki zakupowej – wybrane przykłady z Polski i ze świata ; Perspektywy rozwoju turystyki zakupowej w opinii jej kreatorów ; Rekomendacje w zakresie planowania rozwoju turystyki zakupowej w polskich miastach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [239]-245.
Wykaz źródeł prawnych s. [247]-253.
I. ASPEKTY ODDZIAŁYWANIA TURYSTYKI NA ŚRODOWISKO: 1. Znaczenie turystyki w życiu człowieka i oddziaływaniu na środowisko ; 2. Wpływ turystów na środowisko ; 3. Obniżenie wartości środowiska. II. OCHRONA ŚRODOWISKA A ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ TURYSTYKI: 1. Zarządzanie w turystyce ; 2. Znaczenie i historia ochrony środowiska ; 3. Ochrona środowiska w aspekcie rozwoju gospodarczego ; 4. Ochrona środowiska w systemie prawa ; 5. Organy administracji właściwe w sprawach środowiska ; 6. Funkcje prawa ochrony środowiska. III. TURYSTYKA ALTERNATYWNA PRZYKŁADEM ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU: 1. Formy turystyki charakterystyczne dla zrównoważonego rozwoju ; 2. Ekoturystyka ; 3. Agroekoturystyka ; 4. Turystyka dla osób niepełnosprawnych. IV. OBCIĄŻENIE TERENU RUCHEM TURYSTYCZNYM: 1. Proekologiczny rozwój turystyki ; 2. Czynniki wpływające na obciążenie terenu ruchem turystycznym ; 3. Typy środowisk oraz podział walorów turystycznych ; 4. Obszary chronione ; 5. Ogólna ocena wpływu turystyki na środowisko ; 6. Wskaźniki obciążenia terenu ruchem turystycznym. V. OCHRONA ZASOBÓW ŚRODOWISKA: 1. Sanitacja w zagospodarowaniu turystycznym obszarów wiejskich ; 2. Ochrona atmosfery ; 3. Hałas w turystyce ; 4. Znaczenie gruntu i gleby w turystyce ; 5. Ochrona przyrody. VI. OCENY ODDZIAŁYWANIA PRZEDSIĘWZIĘĆ NA ŚRODOWISKO: 1. Międzynarodowe regulacje prawne ; 2. Krajowe regulacje prawne w zakresie ocen oddziaływania na środowisko ; 3. Udział społeczeństwa w procedurach zarządzania środowiskiem ; 4. Oceny oddziaływania jako narzędzie ochrony środowiska. VII. PODZIAŁ I SPOSOBY POZYSKANIA ENERGII ODNAWIALNEJ W TURYSTYCE: 1. Zasoby energii odnawialnej ; 2. Biomasa ; 3. Energia słoneczna ; 4. Energia wiatru ; 5. Energia wody ; 6. Energia geotermalna ; 7. Wykorzystanie pomp ciepła ; 8. Ustalenia "Agendy 21" w odniesieniu do odnawialnych źródeł energii. VIII. ELEMENTY EKONOMICZNEJ OCENY WDRAŻANIA POLITYKI EKOLOGICZNEJ DO GOSPODARKI. IX. EDUKACJA EKOLOGICZNA: 1. Pojęcie i cele edukacji ekologicznej ; 2. Realizacja edukacji ekologicznej w polskim systemie oświaty ; 3. Świadomość ekologiczna społeczności wiejskich i miejskich ; 4. Edukacja ekologiczna na przykładzie utylizacji odpadów. X. KONFLIKTY EKOLOGICZNE: 1 Sytuacje konfliktowe i ich podział ; 2. Rodzaje konfliktów ekologicznych ; 3. Przyczyny powstawania konfliktów ekologicznych ; 4. Sądowe i pozasądowe sposoby rozwiązywania konfliktów ekologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95764 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
ZIEMIA PRZEWORSKA - PROBLEMY ROZWOJU SPOŁECZNO-EKONOMICZNEGO: Współczesne problemy ludnościowo-osadnicze Przeworska i powiatu przeworskiego ; Ekologiczne uwarunkowania rozwoju turystyki w powiecie przeworskim ; Architektoniczno-urbanistyczna koncepcja modernizacji i uzupełnienia zespołu skansenu "Pastewnik" w Przeworsku. Rekapitulacja prac studentów Instytutu Historii Architektury i Konserwacji Zabytków Politechniki Krakowskiej ; Zarządzanie marketingowe jako metoda tworzenia markowych produktów w gospodarce turystycznej. Analiza przypadku - przeworska kolejka wąskotorowa ; Internet jako instrument regionalnej komunikacji marketingowej w turystyce (na przykładzie miasta Przeworska i powiatu przeworskiego) ; Bariery rozwoju przestrzennego Przeworska związane ze stanem własności i strukturą przestrzeni miasta ; Uwarunkowania kulturowe oraz społeczno-ekonomiczne jako determinanty rozwoju ruchu turystycznego na obszarze powiatu przeworskiego ; Organizacje otoczenia biznesu w powiecie przeworskim. PODKARPACIE - UWARUNKOWANIA ROZWOJU TURYSTYKI: Infrastruktura transportowa w procesie kształtowania przestrzeni gospodarczej ; Koncentracje wybranych cech przyrodniczych dla oceny turystycznej Podkarpacia ; Lasy Podkarpacia jako istotny składnik atrakcyjności turystycznej ; Antropogeniczne walory turystyczne i ich funkcje we wschodnim obszarze Podkarpacia ; Dynamika zmian oraz zróżnicowanie przestrzenne agroturystyki w województwie podkarpackim ; Walory antropogeniczne małych miast województwa podkarpackiego ; Dysfunkcje turystyki w stosunku do turystów i społeczności lokalnych ; Zarządzanie wiedzą jako metoda rozwoju zasobów ludzkich organizacji. Analiza przeglądowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-7242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wydanie publikacji dofinansowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Słowo wstępne od reaktora naukowego, Łukasz Wróblewski ; CZ. I. PROBLEMY EKONOMII ZARZĄDZANIA W KULTURZE: Dylematy współistnienia kultury i ekonomii , Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Nina Palichleb ; Rola strategii w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury, Grzegorz Hajduk, Barbara Mróz-Gorgoń ; Zarządzanie przez kompetencje w kulturze, Mateusz Tomanek ; CZ. II. PROBLEMY MARKETINGU W KULTURZE: Sponsoring jako źródło finansowania w kulturze muzycznej, Joanna Śmietanka ; Wybrane czynniki powodzenia organizacji imprez kulturalnych w świetle wyników badań empirycznych, Piotr Firych ; Wykorzystanie komunikacji marketingowej do budowania relacji instytucji kultury z najbliższym otoczeniem, Kama Pawlicka ; Nowoczesne technologie w komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Wykorzystanie marketingu doświadczeń w działalności instytucji kultury (na przykładzie teatrów), Kamila Szymańska ; Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Rola zabytków industrialnych w kreowaniu wizerunku wybranych miast województwa śląskiego, Małgorzata Małecka-Tomala ; Rola historyka sztuki w kreowaniu kultury, Paweł Maciąg ; Strategia marketingowa Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy"˙- analiza i cena, Regina Bogaczyk ; CZ. III. SPOŁECZNY ASPEKT DZIAŁALNOŚCI INSTYTUCJI KULTURY W POLSCE: Działalność fundacji w sferze kultury w Polsce ; Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Agnieszka Mikucka-Kowalczyk ; Edukacja filmowa jako forma społecznej odpowiedzialności kin studyjnych, Kamila Szymańska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. ziemi leżajskiej i ziemi krośnieńskiej oraz działalności Państwowego Gimnazjum im. Henryka Sienkiewicza w Łańcucie i III Gimnazjum Żeńskiego w Rzeszowie.
Wykaz publikacji prof. J. Gaja s. 22-32.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
Tekst częśc. ukr.
Cz. I. CURRICULUM VITAE PROFESORA JERZEGO GAJA: Działalność dydaktyczno-naukowa i organizacyjna Profesora Jerzego Gaja w szkolnictwie wyższym wychowania fizycznego ; Wykaz publikacji Profesora Jerzego Gaja ; Dyplomy i wyróżnienia Jubilata prof. dra hab. Jerzego Gaja ; Wykaz prac doktorskich i habilitacyjnych napisanych pod kierunkiem prof. dra hab. Jerzego Gaja. Cz. II. PRACE UCZNIÓW PROF. DRA HAB. JERZEGO GAJA: Pochodzenie i rozwój szermierki w Polsce do 1939 roku ; Turystyka kwalifikowana w działalności Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego w latach 1950-1990 ; Państwowa administracja turystyczna w Polsce Ludowej ; Turystyka w Polsce w latach 1989-2004 ; Wychowanie fizyczne i sport w państwowym szkolnictwie ogólnokształcącym w Polsce w latach 1918-1939 ; Życie i działalność trenerska Jánosa Keveya w Polsce ; Proces upolityczniania sportu w PRL. Cz. III. SZKICE Z HISTORII TURYSTYKI W POLSCE: Turizm ta kraeznavstvo na Galičini (kinec' XIX st. - perša polovina XX st.) / Turystyka i krajoznawstwo w Galicji (koniec XIX - I połowa XX w.) ; Rozwój turystyki w regionie świętokrzyskim w czasach zaboru rosyjskiego do 1914 roku ; Edukacyjne i zdrowotne wartości wycieczek szkolnych. Zarys problematyki w ujęciu historycznym ; Rozwój rekreacji i turystyki w działalności Państwowego Gimnazjum im. Henryka Sienkiewicza w Łańcucie ; Rozwój rekreacji i turystyki w działalności III Gimnazjum Żeńskiego w Rzeszowie (1910-1936) ; Rozwój turystyki wśród polskiej ludności rodzimej ze wschodniego pogranicza niemieckiego w latach 1920-1939 ; Turystyka polonijna z Francji do Polski w latach 1919-1939 ; Turystyka konna a walory przyrodnicze ziemi leżajskiej ; Sformalizowane formy turystyki, rekreacji i wychowania zdrowotnego wśród dzieci i młodzieży województwa krośnieńskiego w latach 1975-1998 ; Działalność Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej w dziedzinie upowszechniania rekreacji, sportu i turystyki na ziemi krośnieńskiej w latach 1957-1998 ; Społeczne aspekty funkcjonowania miejscowości turystycznych ; Uwarunkowania rozwoju turystyki międzynarodowej w Polsce na przełomie XX i XXI wieku (Studium historyczno-socjologiczne). Cz. IV. Z EWOLUCJI SPORTU W POLSCE: Krytyczne tezy do naukowych badań nad sportem ; Stowarzyszenia działające w obszarze kultury fizycznej przed okresem przemian ustrojowych w Polsce i obecnie ; Historyczne aspekty ewolucji pojęcia "gimnastyka" ; Sport jako kategoria historyczna w relacjach Kościół - kultura fizyczna. Antyk - XX wiek (do 1939 roku) ; Działalność Gdańskiej Gminy Gimnastycznej ; Rozwój pływania i sportu pływackiego na ziemiach polskich w dwudziestoleciu międzywojennym ; Sport w Wilnie w dwudziestoleciu międzywojennym ; Stulecie uczestnictwa kobiet w igrzyskach olimpijskich (1908-2008) ; Polscy lekkoatleci na olimpijskim szlaku (Antwerpia 1920 - Paryż 1924) ; Polskie jeździectwo na igrzyskach olimpijskich w okresie powojennym ; Polski Związek Narciarski w dwudziestoleciu międzywojennym - zarys problemu ; Od patriotyzmu do rozrywki - nurty w polskiej działalności sportowej na Warmii i Mazurach (1919-2008).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka i gospodarka ; t. 1)
Materiały z konf. "Nauka i gospodarka", 8-9 listopada 2010 r., Kraków.
Bibliogr. przy ref.
DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA W GOSPODARCE: 1. Ocena innowacyjności przedsiębiorstw w województwie lubelskim / Małgorzata Dolińska; 2. Audyt technologiczny jako narzędzie budowy przewagi innowacyjnej przedsiębiorstwa - studium przypadku Labortest Sp. z o.o. / Zofia Gródek-Szostak, Danuta Kajrunajtys; 3. Działalność innowacyjna polskich przedsiębiorstw przemysłowych / Paweł Mielcarek; 4. Pozyskiwanie innowacji w przedsiębiorstwie / Barbara Sieniewska, Karolina Zioło; 5. Innowacje procesowe w branży tworzyw sztucznych / Jolanta Stanienda; 6. Stymulowanie innowacji w projektach inwestycyjnych współfinansowanych ze środków dotacji unijnych / Teresa Szot-Gabryś; 7. Regionalny system innowacji - implikacje jego sprawnego funkcjonowania dla rozwoju i wzmacniania konkurencyjności gospodarki / Elżbieta Sztorc; 8. Stymulowanie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw przez centra transferu technologii / Sylwia Wiśniewska. Z TEORII I PRAKTYKI ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO: 1. Ekonomiczne przesłanki połączeń przedsiębiorstw / Ewa Jastrzębska; 2. Imperatyw etyczny jako strategiczny element w procesach zarządzania firmą / Mirosława Krzyścin; 3. Determinanty zdolności absorpcyjnej organizacji / Regina Lenart; 4. Implementacja założeń strategicznych w zarządzaniu placówką oświatową / Damian Ostrowski; 5. Rola rekomendacji w procesie kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw budowlanych w Polsce / Janusz Signetzki; Kluczowe czynniki sukcesu przedsiębiorstw w sektorze kamienia naturalnego na przykładzie strzegomskich firm kamieniarskich / Monika Wilk-Lechniak; Czynniki wyboru strategii w polskich przedsiębiorstwach. ZARZĄDZANIE W ORGANIZACJACH W WARUNKACH KRYZYSU: 1. Zarządzanie ryzykiem na rynku węgla w Polsce - wybrane problemy / Krzysztof Ciszek; 2. Fuzje i przejęcia - szansa czy zagrożenie w dobie kryzysu / Karolina Kolasa-Koziarz; 3. Zarządzanie ryzykiem walutowym elementem funkcjonowania przedsiębiorstw w warunkach międzynarodowych / Ireneusz Miciuła; 4. Motywowanie pracowników branży energetycznej w czasie kryzysu / Magdalena Paleczny; 5. Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie / Jolanta Walas-Trębacz. TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGO: 1. Jakość produktu radiowego / Jan Beliczyński; 2. Współpraca z dostawcą jako jeden z kluczowych czynników konkurencyjności / Andrzej Fiodorow; 3. Komercjalizacja badań reputacji sprzedawców internetowych / Dariusz Grabara; 4. Wpływ wybranych czynników na poprawę jakości produktów i wzrost efektywności zarządzania przedsiębiorstwem / Anna Gręda; 5. Współpraca producenta i detalisty jako źródło budowania przewagi konkurencyjnej - ocena wybranych narzędzi producentów / Magdalena Kendik; 6. Zintegrowana ocena ekologiczna i rynkowa produktów na przykładzie zestawu mebli kuchennych / Tomasz Nitkiewicz; 7. Rozwój rynku żywności ekologicznej w Europie / Izabela Prządo; 8. Rola promocji gminy w jej funkcjonowaniu w subregionie / Wioletta Wereda, Adam Czarnota; 9. Marka Tauron Polska Energia elementem przewagi konkurencyjnej. ZAGADNIENIA ZARZĄDZANIA PUBLICZNEGO: 1. Społeczne uwarunkowania i rezultaty doskonalenia działalności na przykładzie przedsiębiorstwa o wysokiej efektywności ekonomicznej / Małgorzata Adamska-Chudzińska; 2. Deficyt budżetu państwa w warunkach polskich / Dariusz Baranowski; 3. Finansowanie rozwoju odnawialnych źródeł energii w Polsce / Katarzyna Cięciak; 4. Kapitał społeczny jako czynnik rozwoju regionalnego / Krzysztof Kocurek; 5. Koncepcja partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) / Anna Matuszewska; 6. Problematyka implementacji dyrektyw unijnych - prawo konsumenckie na gruncie przepisów wspólnotowych i krajowych / Sylwia Mauch; 7. Zamówienia publiczne w dziedzinie obrony w Unii Europejskiej / Katarzyna Podejko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96093 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Spis treści także w języku angielskim.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Dariusz Grzybek - Nowy Lockeański argument na rzecz socjalizmu: kontraktualizm w świetle teorii ekonomicznej ; Leszek Klukowski - Problemy zadłużenia publicznego Polski na tle krajów Unii Europejskiej ; Roman Garbiec - Finansowe aspekty rozwoju zintegrowanego publicznego systemu ubezpieczeń społecznych w Polsce ; Elżbieta Skrzypek, Adam Skrzypek - Integracja jako determinanta wzrostu gospodarczego i doskonalenia zarządzania ; Maria Zuba-Ciszewska - Rola przemysłu spożywczego w gospodarce Polski ; Leszek Kwieciński - Sieci jednostek naukowo-badawczych jako istotny element w polityce innowacyjnej państwa. Przykład polskiej Sieci Badawczej Łukasiewicz ; Jan Trąbka - Ewolucja i rola pojęcia "treść" (ang. content) w społeczeństwie opartym o informację i wiedzę ; Jurij Renkas - Teoria kapitału ludzkiego a minimalne wynagrodzenia w wybranych krajach Trójmorza ; Iwona Jażewicz - Zasoby kapitału ludzkiego w Polsce północnej ; Agata Surówka - Zróżnicowanie kapitału ludzkiego w województwach Polski w świetle badań własnych ; Joanna Szafran - Możliwości i ograniczenia stosowania partnerstwa publiczno-prywatnego w sektorze edukacji w Polsce ; Zofia Wyszkowska - Ocena stopnia gotowości pacjentów do współpłacenia za świadczenia opieki zdrowotnej ; Marek Motyka, Joanna Krzyżak - Przywiązanie organizacyjne a poziom zaspokojenia potrzeb psychospołecznych pracowników ; Zofia Chyra-Rolicz - Rola lidera społecznego w tworzeniu lepszej jakości życia ; Arkadiusz D. Leśniak-Moczuk - Bezpieczeństwo w społeczności lokalnej w kontekście przejawów demoralizacji nieletnich ; Sławomir Zawisza, Piotr Prus, Monika Ptaszyńska - Udział funduszy Unii Europejskiej w rozwoju obszarów wiejskich na przykładzie gminy Brześć Kujawski ; Aleksandra Zienkiewicz - Znaczenie organizacji pozarządowych w popularyzacji dziedzictwa kulturowego i turystyki na terenie etnoregionu kaszubskiego ; Janina Szewczyk, Monika Jaworska, Łukasz Kosno, Tomasz Wojewodzic - Czynniki lokalne różnicujące natężenie przedsiębiorczości na obszarach wiejskich ; Dariusz Karaś - Geopolityczne uwarunkowania rywalizacji o zasoby Arktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.64 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Tekst w języku angielskim. Spis treści także w języku polskim.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Urszula Zagóra-Jonszta - The problem of income inequality in the view of John Kenneth Galbraith and Milton Friedman ; Tomasz Zalega - Oniomania in the purchasing behaviour of young Polish consumers - an economic approach ; Maria Miczyńska-Kowalska, Marina Slonimska - Network mechanisms for supporting entrepreneurially weak regions ; Stanisław Swadźba - Globalization in highly developed countries and reasons for differentiation ; Li Wei, Bogdan Wierzbiński, Tomasz Surmacz - Three-Seas Initiative countries and their competitiveness in Europe ; Anna Galik, Monika Bąk - The relationship between socio-economic development and labour market flexibility in EU countries ; Irina Kolesnikova - Labour efficiency in Belarus within the framework of achieving sustainable development goals ; Małgorzata Walerych - The economic effects of emigration: a literature review ; Emília Janigová, Magdalena Kowalska - The process of successful aging in rural areas - an analysis of the phenomenon in south-eastern Poland ; Kamila Daniek - Green economy indicators as a method of monitoring development in the economic, social and environmental dimensions ; Adam Figiel - What will be the possible impact of sharing platforms on the labour market? ; Natalia Iwaszczuk, Nataliia Antoniuk - Modeling the anti-crisis management of territories under the conditions of decentralisation. A case study of Ukraine ; Piotr Sołtyk - The importance of management control in the implementation of public tasks by local government ; Małgorzata Adamska-Chudzińska - Employee retention management in the context of situational leadership ; Justyna Pawlak - Does teal suit everyone? Psychosocial factors affecting work attractiveness in an organisation with a horizontal structure ; Barbara Danowska-Prokop - Education versus standard of living in the considerations of classical and modern neoliberal approaches ; Riccardo Valente - The knowledge-based economy: an integrated macroeconomic and management approach to the analysis of major forces affecting the evolution of modern economies ; Karolina Olszewska - Fostering digital business transformation and digital skill development for economic growth and social inclusion in Poland: a preliminary study ; Daniela Matušíková, Kristína Šambronská, Patrycja Żegleń - The relation between income from active foreign tourism and the number of foreign visitors: a case study of the four Visegrad Countries ; Arkadiusz Tuziak - Social foundations of functioning and development of local communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.62 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. nazwa projektu: Internetowa Promocja Nauki.
Dot. m.in. Krosna (s. 35-44), gminy Ulanów, Bieszczad i Soliny, Rzeszowa, gminy Strzyżów (411-415).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy rozdz.
I. ROLA HISTORII I TRADYCJI W BUDOWIE MARKETINGU TERYTORIALNEGO: Historia i kultura: perspektywy promocji lokalnego rozwoju ekonomicznego ; Historia jako element budowy marki i promocji miasta ; Znaczenie produktów lokalnych w budowaniu marki i promocji gminy Ulanów ; Polonijny ruch artystyczny jako narzędzie budowy pozytywnego wizerunku Polski poza jej granicami ; Literatura jako sposób promowania regionu na przykładzie "Tajemnic Soliny" i "Za wrotami cudów" Henryka Nicponia ; Znaczenie marki w promowaniu produktu regionalnego ; Spuścizna historyczna dla przyszłości regionu - promocja jednostki terytorialnej. II. MARKA I PROMOCJA REGIONÓW: Wyżyna częstochowska wyżyną wysokich technologii - czynniki hamujące, szanse i perspektywy rozwoju budowy silnej marki regionalnej w obrębie województwa śląskiego ; Górnośląska-Zagłębiowska Metropolia "Silesia" - wizja i rzeczywistość ; Nowa tożsamość Zagłębia Dąbrowskiego - promocja subregionu oraz dyskurs medialny ; Rola uczelni wyższych w budowaniu marki i promocji Regionu Wałbrzyskiego ; Kreowanie wizerunku regionu na przykładzie województwa świętokrzyskiego. III. MARKA I PROMOCJA MIASTA: Rola informacji w kreacji marki miasta i regionu oraz jego promocji (na przykładzie Głogowa) ; Miejski design na Śląsku - samorządy i projektanci w kreowaniu wizerunku śląskich miast ; Wizerunek promowany rzeszowa a wizerunek postrzegany przez jego mieszkańców ; Budowanie marki i promocaj miasta na przykładzie Rzeszowa ; Przestrzeń miejska a wizerunek miasta ; Komunikacja marketingowa miasta i regionu turystycznego na przykładzie Lublina i województwa lubelskiego ; Wykorzystanie Internetu w kształtowaniu wizerunku miasta - przykład miasta Sosnowiec ; Internet a marka miasta. Działania, sukcesy, porażki. IV. WYBRANE ASPEKTY MARKI I PROMOCJI: Zjawisko "trudnej marki" na przykładzie marki Polska ; Sytuacje kryzysowe a pogarszanie wizerunku jednostki sektora publicznego ; Promocja gospodarcza gmin. Czyli jak osiągnąć sukces w pozyskiwaniu inwestorów? ; Szanse rozwoju turystyki rowerowej i jej znaczenie dla wzrostu konkurencyjności regionalnej ; Co-branding marki produktu i marki miejsca ; Promocaj obszarów terytorialnych drogą do ich konkurencyjności. V. ROLA WYŻSZYCH UCZELNI I EDUKACJI: Działalność promocyjna placówki oświatowej ; Rola wyższych uczelni w analitycznym wsparciu oraz promocji innowacji regionalnych MŚP ; Promocja wyników badań uczelni wyższych ; Kształtowanie wizerunku Uniwersytetu Rzeszowskiego na przykładzie realizacji projektu "UR - nowoczesność i przyszłość regionu" ; Marka szkoły wyższej jako forma kreowania wizerunku miasta i regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Krosna.
Bibliogr. s. 217-230, netogr. s. 222-223, wykaz aktów prawnych s. 219-220.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I. Z ORGANIZACJI SPORTU, TURYSTYKI I REKREACJI W POLSCE MIĘDZYWOJENNEJ: Struktury organizacyjne sportu, turystyki i rekreacji w czasach Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939) / Grzegorz Bielec ; Rozwój Polskich Kolei Państwowych i ich wpływ na zasięg turystyki w Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939) / Stanisław Zaborniak ; Działalność Ligi Popierania Turystyki w Polsce w latach 1935-1939 / Stanisław Zaborniak. Cz. II. Z HISTORII ORGANIZACJI KULTURY FIZYCZNEJ W POLSCE, ŚWIECIE I REGIONACH: Działalność prozdrowotna Towarzystwa Gimnastycznwego "Sokół" w Galicji przed rokiem 1914 / Angelika Pleśniak ; Rozwój światowej akrobatyki w aspekcie historycznym / Grzegorz Bielec ; Zarys dziejów kultury fizycznej w Krośnie (1892-2007) / Marta Nitka ; Ewolucja struktur organizacyjnych wychowania fizycznego studentów w Polsce / Andrzej Nowakowski ; "Przygotowania" Polski do Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles w 1984 r. / Artur Pasko. Cz. III. ZARZĄDZANIE KULTURĄ FIZYCZNĄ W POLSCE PRZEZ SAMORZĄD TERYTORIALNY: Zarządzanie kulturą fizyczną w mieście Krośnie w okresie samorządu terytorialnego (po 1990 r.) / Marta Nitka ; Organizacja kultury fizycznej w gminie miejskiej Wadowice w kontekście historycznym ze szczególnym uwzględnieniem lat 2006-2011 / Jarosław Jaworski ; Wykorzystanie zasobów kultury fizycznej w gminie Spytkowice / Mariusz Krystian ; Zarządzanie szkolną kulturą fizyczną w gminie na przykładzie gminy Zawoja / Aleksander Wiecheć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102648 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego, gminy Pilzno, strefy ekonomicznej Euro-Park Mielec i Międzynarodowych Targów Rzeszowskich.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Evangelia Sdrolia, Grigoris Zarotiadis - Green Entrepreneurship & Green Economy as a Way-Out: Insights from the EU ; Olga Pleşco - Tourism Development - Factor, Cause or Result? Evidence from Romania ; Paweł Frączek - Energy Sector Modernization vs a Change in the Role of Renewable Energy Sources ; Ilona Przybojewska - Cohesion Policy of the European Union and Sustainable Development in the Context of Environmental Protection ; Mioara Borza, Myrvete Badivuku-Pantina - Public and Private Institutional Impact Related to Efficient Administration of Environmental Factors. A Comparative Study at European Level ; Barbara Fura - Principles of Quality and ISO 14001 System Implementation in the Knowledge-Based Economy ; Dariusz Kusz - Znaczenie funduszy strukturalnych UE w finansowaniu inwestycji gospodarstw rolnych w Polsce w latach 2007-2011 ; Ewa Pałka, Janina Wrońska-Kiczor - Wykorzystanie funduszy Unii Europejskiej w rozwoju wsi i rolnictwa województwa świętokrzyskiego ; Barbara Kutkowska - Nowe funkcje obszarów wiejskich na przykładzie terenu sudeckiego ; Anna Bucała, Leszek Starkel - Wpływ gwałtownych i powolnych zmian użytkowania ziemi na przekształcenia środowiska polskich Karpat ; Tomasz Pilawka - Wybrane aspekty rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich na Dolnym Śląsku ; Małgorzata Górka, Maria Ruda - Innowacje w gospodarstwach rolniczych województwa podkarpackiego ; Ryszard Kata - Procesy globalizacji finansowej a dostęp gospodarstw rolnych do usług bankowych ; Bogumiła Grzebyk - Dopłaty kompensacyjne jako instrument wsparcia regionalnego rozwoju obszarów wiejskich Polski ; Maria Grzybek, Marta Kawa - Ocena wpływu wybranych instytucji na rozwój gospodarstw rolnych ; Małgorzata Borkowska, Michał Kruszyński - Doradztwo rolnicze i samorząd rolniczy województwa łodzkiego w opinii producentów rolnych ; Wiesław Szopiński - Administracja lokalna w rozwoju gospodarstw rolnych - na przykładzie gminy Pilzno ; Mariola Grzebyk, Paulina Filip - Rola zarządzania w funkcjonowaniu samorządu gminnego ; Iwona Kiniorska, Ewa Pałka, Janina Wrońska-Kiczor - Wsparcie instytucjonalne działalności agroturystycznej. Przykład województwa świętokrzyskiego ; Izabela Kurtyka-Marcak - Uwarunkowamnia rozwoju turystyki wiejskiej na terenie Dolnego Śląska ze szczególnym uwzględnieniem obszarów górzystych ; Wiesława Kuźniar - Wybrane aspekty rozwoju partnerstwa turystycznego w regionie w kontekście podnoszenia atrakcyjności wiejskiego obszaru recepcji ; Ewa Nowak, Izabela Korab - Produkt turystyki wiejskiej i agroturystyki w Górach Świętokrzyskich ; Iwona Szczepaniak - The Role of the Food Industry in the Development of Eastern Poland ; Sławomir Stec, Artur Stec - Udział producentów pierwotnych w pozyskiwaniu środków finansowych na systemy jakości żywności ; Małgorzata Frańczuk - Specjalne strefy ekonomiczne jako instrument wsparcia rozwoju regionalnego na przykładzie specjalnej strefy ekonomicznej Euro-Park Mielec ; Gabriela Czapiewska - Lokalne Grupy Działania a kreowanie rozwoju regionalnego w województwach pomorskim i zachodniopomorskim ; Dominika Król-Směták, Karolina Zając - Współpraca transgraniczna województwa zachodniopomorskiego w świetle opinii mieszkańców regionu ; Małgorzata Żochowska, Aneta Marek - Efekty współpracy transgranicznej wybranych gmin partnerskich Euroregionu Glacensis ; Henryk Łabędzki - Aktywność ekonomiczna ludności na wybranych przygranicznych obszarach wiejskich w południowo-zachodniej Polsce ; Stanisław Sirko - Społeczne i ekonomiczne konsekwencje likwidacji jednostki wojskowej na przykładzie wybranych gmin ; Franciszek Kapusta - Poziom infrastruktury technicznej i społecznej jako indykator i stymulator rozwoju regionalnego ; Ewa Baran - Inwestycje infrastrukturalne czynnikiem poprawy spójności terytorialnej obszarów górskich ; Andrzej Raszkowski - The Importance of City Image in Socio-Economic Development ; Monika Siorek - Międzynarodowe Targi Rzeszowskie jako instrument rozwoju funkcji metropolitalnych ; Wykaz osób recenzujących teksty zgłoszone do publikacji w roczniku 2012 czasopisma „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” - zeszyty nr 24-29.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.29 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Dot. m.in. kapitału intelektualnego pracowników w wieku przedemerytalnym, stron internetowych organizacji pozarządowych i elektronicznej administracji publicznej w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Jacek Binda, Elżbieta Rak-Młynarska, Paweł Mrowiec - Lokalne uwarunkowania budowania społeczeństwa informacyjnego na przykładzie doświadczeń gminy Czechowice-Dziedzice ; Ireneusz Drabik - Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych współczesnych przedsiębiorstw na transfer technologii ; Tomasz Dziechciarz - Wykorzystanie witryn internetowych i poczty elektronicznej w marketingu agroturystyki na przykładzie województwa lubelskiego ; Barbara Fura, Marek Fura - Zróżnicowanie kapitału intelektualnego pracowników w wieku przedemerytalnym ; Natalia Irena Gust-Bardon - Innowacyjność w aspekcie regionalnym ; Ryszard Hall, Hanna Hall - Analiza zdawalności egzaminów ECDL oraz identyfikacja obszarów wiedzy stwarzających problemy egzaminowanym ; Mariusz Hofman - Controlling kapitału intelektualnego - koncepcja rozwiązania ; Jarosław Jankowski, Sylwia Jasiak - Model integracji systemów komunikacji interaktywnej z platformą e-biznesu ; Anna Krawczyk - Zarządzanie wiedzą w organizacjach inteligentnych. Rozwiązania informatyczne ; Małgorzata Kuta-Pałach - Ocena stron internetowych podmiotów gospodarki społecznej na przykładzie organizacji pozarządowych z terenu województwa podkarpackiego ; Małgorzata Leszczyńska - Współczesny model rozwoju społecznego z perspektywy rewolucji informacyjnej ; Andrzej Limański - Rola innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy ; Róża Milic-Czerniak - Nowoczesne technologie w systemach informacji marketingowej ; Gabriel Nowacki, Anna Niedzicka - Projekt pilotażowy ITS - Krajowy system automatycznego poboru opłat (KSAPO) ; Andrzej Olak - Zasoby ludzkie i wiedza jako determinanty w zarządzaniu nowoczesną organizacją ; Adam Pawłowski - Studia dla obcokrajowców jako stymulator rozwoju regionalnego w Polsce ; Bartosz Pleban - Analiza i porównanie zastosowań chat botów w e-biznesie ; Daniel Rodzeń - Promocja oferty handlowej pośredników w obrocie nieruchomościami z wykorzystaniem portali ogłoszeniowych ; Danuta Rozpędowska-Matraszek - Grupy powiatów podobnych na przykładzie opieki zdrowotnej Regionu Centralnego. Analiza z wykorzystaniem modeli panelowych ; Renata Seweryn - Rola wydawnictw promocyjnych jako źródła informacji w turystyce wczoraj i dziś ; Konrad Sikora - Analiza statystyczna użytkowania systemu SEKAP w woj. śląskim ; Elżbieta Skrzypek - Gospodarka oparta na wiedzy i jej wyznaczniki ; Małgorzata Stec - Ocena wybranych aspektów funkcjonowania elektronicznej administracji publicznej w województwie podkarpackim ; Maria Tokarska - Serwisy Investor Relations źródłem informacji dla inwestorów ; Łukasz Żołędziewski - Systemy e-learningowe w działalności polskich przedsiębiorstw oraz ich wpływ na konkurencyjność ; Henryk Pietrzak - Wybrane zagadnienia mierzalności przestrzeni medialnej ; Beata Kasprzyk - Aspekty funkcjonowania e-administracji dla jakości życia obywateli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.23 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej