Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje naukowe
(5)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(10)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Autor
Bac Aneta
(4)
Janus Edyta
(3)
Kulis Aleksandra
(3)
Batorowicz Beata (medycyna)
(2)
Chrabota Urszula
(2)
Szmurło Małgorzata (rehabilitacja medyczna)
(2)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Brzezińska Małgorzata (psycholog)
(1)
Bugaj Rafał
(1)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Jońca Dominika
(1)
Korycki Arkadiusz Mateusz
(1)
Kospin Małgorzata
(1)
Kozaczuk Lucyna
(1)
Kuśnierz Miłosz (1976- )
(1)
Kwaśniewska Anna (psycholog)
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Liebertz Charmaine (1954- )
(1)
Misiorek Anna
(1)
Nowotny Janusz (1940-2016)
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rykowska Magdalena
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(14)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Terapeuci zajęciowi
(8)
Szkoły wyższe
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Psychologowie
(1)
Studenci
(1)
Temat
Terapia zajęciowa
(21)
Osoby w wieku starszym
(4)
Dzieci
(3)
Arteterapia
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Młodzież trudna
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Socjoterapia
(2)
Starość
(2)
Terapia zabawą
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby neurodegeneracyjne
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Chód
(1)
Dobre praktyki
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Geriatria
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry planszowe
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Głusi
(1)
Hortiterapia
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Leczenie
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niewidomi
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Optymizm
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Osoby z zaburzeniami pamięci
(1)
Otępienie
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polski Związek Głuchych
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Spacer
(1)
Starzenie się
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Szacunek
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Trening pamięci
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia pamięci
(1)
Zaburzenia poznawcze
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Śmiech
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Scenariusz zajęć
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(2)
Informator
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(10)
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
Hobby i czas wolny
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / redakcja naukowa Aneta Bac. - Wydanie 1. - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 171 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netogramy przy rozdziałach Indeks.
CZ. I. TEORETYCZNE PODSTAWY TEORII ZAJĘCIOWEJ: 1. Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia ; 2. Modele praktyki w terapii zajęciowej ; 3. Analiza aktywności ; 4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) ; 5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowego ; CZ. II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM: 6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu ; 7. Terapia zajęciowa w pediatrii ; 8. Terapia zajęciowa w geriatrii ; 9. Terapia zajęciowa w psychiatrii ; 10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną ; CZ. III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ: 11. Arteterapia ; 12. Choreoterapia ; 13. Muzykoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 157-160.
1. Wprowadzenie ; 2. Niepełnosprawność ; 3. Rehabilitacja ; 4. Fizjoterapia ; 5. Terapia zajęciowa ; 6. Zastosowanie kliniczne terapii zajęciowej ; 7. Zakończenie ; 8. Piśmiennictwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
I. Historia terapii zajęciowej - Anna Misiorek: 1. Wprowadzenie ; 2. Terapia zajęciowa na świecie ; 3. Terapia zajęciowa w Polsce ; 4. Podsumowanie ; II. Współczesne pojęcia, definicje i koncepcje w terapii zajęciowej - Anna Misiorek: 1. Wprowadzenie ; 2. Podstawowe idee, pojęcia i definicje używane w terapii zajęciowej ; III. Robienie, bycie, stawanie się i przynależenie - istota zajęciowości ludzkiej a ochrona i promocja zdrowia - zestawienie wybranych prac - Anna Misiorek: 1. Wprowadzenie ; 2. Robienie, bycie, stawanie się - istotą zajęciowości ludzkiej ; 3. Wzajemne relacje pomiędzy poszczególnymi elementami teorii Ann Wilcock w badaniach naukowych ; 4. Podsumowanie ; IV. Umiejętności terapeuty zajęciowego - Edyta Janus: 1. Wprowadzenie ; 2. Nawiązanie relacji terapeutycznej i współpraca z pacjentem ; 3. Zdobywanie informacji niezbędnych do prowadzenia terapii zajęciowej ; 4. Ocena ; 5. Umożliwianie wykonywania zajęć ; 6. Praca w grupie/praca z grupą ; 7. Podsumowanie ; V. Modele i klasyfikacje jako ramy odniesienia. Model KAWA - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj: 1. Wprowadzenie ; 2. Czym są modele (i klasyfikacje) w TZ ; 3. Model KAWA ; 4. Podsumowanie ; VI. Wybrane modele stosowane w terapii zajęciowej - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj: 1. Wprowadzenie ; 2. Model Person-Environment-Occupation (PEO) jako model transakcyjny, PEO fit ; 3. Canadian Model of Occupational Performance-Engagement (CMOP-E) ; 4. Model of Human Occupation (MOHO) - Model Zajęć Człowieka ; 5. Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) ; 6. Podsumowanie ; VII. Praktyka skupiona na kliencie i jej kluczowe znaczenie w obszarze terapii zajęciowej - Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz: 1. Wprowadzenie ; 2. Klient czy pacjent? ; 3. Praktyka skupiona na kliencie (client-centred practice - CCP) w terapii zajęciowej ; 4. Praktyka skupiona na rodzinie (family-centred practice - FCP) ; 5. Podsumowanie ; VIII. Proces terapeutyczny i jego konteksty oraz modele interwencji - Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz: 1. Wprowadzenie ; 2. The Canadian Practice Process Framework (CPPF) ; 3. Podsumowanie ; IX. Interwencje w terapii zajęciowej - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj: 1. Wprowadzenie ; 2. Podział interwencji ; .3. Podsumowanie ; X. Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego - Edyta Janus: 1. Wprowadzenie ; 2. Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego - wybrane aspekty ; 3. Portfolio ; 4. Superwizja ; 5. Podsumowanie ; XI. Dbanie o własne zdrowie jako warunek konieczny do pełnegoi satysfakcjonującego wykonywania obowiązków zawodowych - Edyta Janus: 1. Wprowadzenie ; 2. Rozumienie zdrowia ; 3. Dbanie o zdrowie fizyczne ; 4. Dbanie o zdrowie psychiczne - radzenie sobie ze stresem związanym z pracą ; 5. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
CZĘŚĆ I.TEORETYCZNE ASPEKTY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I TERAPII ZAJĘCIOWEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna definicje, przyczyny, klasyfikacje ; 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną ; 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną ; 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną ; CZĘŚĆ II. OBSZARY FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE TERAPIA ZAJĘCIOWA: 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego ; 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym ; 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 10. Uczestnictwo społeczne ; CZĘŚĆ III. WYBRANE PROBLEMY ZAJĘCIOWE OSÓB L NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ: 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa ; 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej ; 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim ; 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa dzieci / Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz. - Wydanie 1. - 2 dodruk. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2021. - XIV, 196 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia przy większości rozdziałów. Indeks.
Dla studentów terapii zajęciowej, terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
1. Podstawy terapii zajęciowej u dzieci - Urszula Chrabota ; 2. Niepełnosprawność wieku rozwojowego - Małgorzata Szmurło ; 3. Rozwój funkcjonalny dziecka - Małgorzata Szmurło ; 5. O bszary interwencji ; 6. Przykłady interwencji terapeutycznych u wybranych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy większości rozdziałów. Indeks.
Dla studentów terapii zajęciowej, terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Ważną częścią podręcznika są przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci (studia przypadków), które wzmacniają jego wartość merytoryczną. Treści zawarte w książce są zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej. [www.azymut.pl, 2019]
Podstawy terapii zajeciowej u dzieci / Urszula Chrabota ; Niepełnosprawność wieku rozwojowego / Małgorzata Szmurło ; Rozwój funkcjonalny dziecka / Małgorzata Szmurło ; Narzędzia oceny / Aleksandra Kulis ; Obszary interwencji / Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szwurło, Beata Batorowicz ; Przykłady interwencji terapeutycznych u wybranych dzieci / Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Beata Batorowicz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Powiedzenie, że śmiech to zdrowie zna chyba każdy! Ale czy na pewno każdy całkiem poważnie traktuje śmiech? Czy śmiech jest dla nas naturalną potrzebą czy, co prawda miłym, ale tylko dodatkiem do wszystkich ważnych spraw! Czy poważni ludzie też powinni się śmiać? Ta książka opowiada o rozmaitych aspektach śmiechu - historycznym, społecznym, związanym z płcią, kulturą i socjologią. Wprowadza nas w świat galetologii (nauki o śmiechu). Napisana w pogodny sposób chce nas, jak przystało na tematykę, rozbawić! Ale przede wszystkim przekonać, że śmiech to nie tylko nasze zdrowie, ale i życie!!! I możemy być pewni, że potraktowano nas niezwykle poważnie. Składa się z części teoretycznej i praktycznej. Teorię stanowią lekkie, zabawne jak przystało na temat eseje o śmiechu o jego historii, rozmaitych aspektach i o dobroczynnym skutku. Część praktyczna to propozycje zabaw i ćwiczeń. Z niej dowiemy się m.in., dlaczego Mona Lisa ma tak tajemniczy uśmiech, czy humor ma płeć, czy śmiech ma uzdrawiającą moc. To gotowe narzędzie do pedagogiczno-terapeutycznych działań.Ta książka jest dla: - Psychologów, pedagogów, terapeutów, nauczycieli - wszystkich, którzy pracują z dziećmi, młodzieżą lub dorosłymi (indywidualnie lub w grupach). - Tych, którzy wykorzystują w codziennej pracy naukę o śmiechu (galetologia) lub chcą lepiej poznać tę gałąź wiedzy. [www.azymut.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
1. Kierunki działania domu pomocy społecznej 2. Aktywizacja mieszkańców domu pomocy społecznej 3. Formy terapii zajęciowej - zajęcia warsztatowe : a) Kulturoterapia (zajęcia plastyczne, gry, zabawy, konkursy, muzykoterapia, biblioterapia) b) Ergoterapia (warsztaty terapeutyczne, zajęcia kulinarne, haft, robótki, szydełkowanie, aplikacje) Dodatki: m.in. 1. Deklaracja Praw Osób Upośledzonych Umysłowo 2. Leksykon pojęć tarapeutycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Engram)
Indeks.
(...) Autorki dają pracującym z seniorami solidną i atrakcyjną porcję narzędzi do codziennych spotkań. Najbliższym umożliwiają zobaczenie nieodkrytych do tej pory talentów członków swoich rodzin. Natomiast wolontariusze podpowiadają, jak zrobić coś dobrego i pożytecznego dla innych i dla siebie. Zarówno osoba doświadczona, jak i taka, która po raz pierwszy organizuje zajęcia, doskonale odnajdzie się w tym zbiorze. Ten zbiór scenariuszy docenia życie osób starszych poprzez to, że daje im okazje do wyrażania siebie, bez względu na wiek i chorobę. A jest niezwykle ważne, aby osoba starsza była słyszana, widziana, przede wszystkim zauważana. (...) Autorki dowodzą tego, że prowadzenie zajęć dla osób starszych to przede wszystkim spotkanie "z niepowtarzalnymi indywidualnościami, niosącymi ze sobą swój bagaż doświadczeń, mądrości i odczuć". Uważam, że pomysły zawarte w książce mają w sobie siłę, moc oraz energię, i z pewnością mogą zasilić niejeden wyczerpany akumulator. Zbiór zachęca do własnych poszukiwań, pobudzając kreatywne myślenie i twórcze działanie. To wszystko sprawia, że jest to pożyteczne kompendium wiedzy, pomysłów i doświadczeń, dla wszystkich seniorów. Dobre scenariusze doprowadzają do relacji między uczestnikami, a zbiorów ten daje szansę na takie spotkania. Mariusz Dorot
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Druk ulotny
W koszyku
[Z przedmowy]: Warsztaty Terapii Zajęciowej zapewniają swoim uczestnikom rehabilitację społeczną i zawodową, a także przyczyniają się do podniesienia jakości ich życia i aktywnego włączania się w życie społeczne. Warsztaty ułatwiają dostęp osobom niepełnosprawnym do "szerokiego zakresu usług wspierających ich funkcjonowanie w środowisku lokalnym". To pierwsza publikacja w naszym województwie, która przedstawia ofertę działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej w województwie podkarpackim, działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Jerzy Jęczmienionka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. RF-11488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [223]-227. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Patofizjologia wybranych dysfunkcji narządu ruchu / Aneta Bac ; Wybrane objawy powodujące ograniczenia funkcjonalne osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Aneta Bac ; Założenia terapii zajęciowej w dysfunkcjach narządu ruchu / Anna Misiorek ; Narzędzia oceny w pracy z osobami z dysfunkcjami narządu ruchu / Paulina Aleksander-Szymanowicz ; Obszary interwencji u osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Aneta Bac ; Transfer osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Paweł Żychowicz ; Wyroby medyczne w terapii osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Tomasz Szaporów ; Praktyczne aspekty terapii zajęciowej w dysfunkcjach narządu ruchu / Urszula Chrabota ; Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu - studia przypadków / Anna Bukowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
CD
W koszyku
Na dysku pliki w formacie pdf i PostScriptum zawierające rysunki.
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Bibliografia przy pracach.
Lidia Kataryńczuk-Mania, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej ; Barbara Milczarek, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi ; Danuta Wróbel, Metoda Ruchu Rozwijającego ; Beata Gordzelewska, Kinezjologia edukacyjna jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Renata Hływa, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami ; Danuta Wróbel, Usprawnianie percepcji wzrokowej ; Alicja Lisowska, Usprawnianie percepcji wzrokowej na materiale literowym ; Elżbieta Kalinowska, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym ; Barbara Krempa, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym ; Ewa Renke, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, sylabowym i wyrazowym ; Elżbieta Kozak, ; Ewa Zalewska, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej ; Danuta Wróbel, Usprawnianie percepcji słuchowej ; Anna Mysiak, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy ; Anna Mysiak, Dzielenie wyrazów na sylaby ; Anna Bielecka, Podział na samogłoski i spółgłoski ; Żermana Sidorczuk-Brzozowska, Aneta Znajomska-Grochoła, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową ; Małgorzata Niżnik, Barbara Milczarek, Utrwalanie prawidłowej wymowy głoski sz ; Małgorzata Niżnik, Barbara Milczrek, Różnicowanie głosek sz - s ; Izabela Olszańska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej ; Izabela Olszańska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Strona lewa i prawa ; Marcin Łokciewicz, Kierowca ; Violetta Łoba, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczące stosunków przestrzennych ; Eugenia Zarzyńska, Ćwiczenia utrwalające kierunki ; Jolanta Pilińska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Usprawnianie percepcji wzrokowej ; Teresa Marciniak, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni ; Anna Górecka, Dorota Laskowska-Kabała, Propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej ; Eugenia Zarzyńska, Usprawnianie lateralizacji ; Małgorzata Raczykowska, Herbata w hotelu ; Renata Hływa, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała ; Renata Hływa, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi ; Dorota Czajkowska, Elżbieta Tymińska, Żabki - usprawnianie ogólnej koordynacji ruchów ; Mirosława Markiewicz, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno - ruchowego ; Dorota Czajkowska, Elżbieta Tymińska, Spacer po lesie - ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględnieniem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi ; Alicja Grześ, Bożena Świercz, Spotkanie z Calineczką - zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie ; Anna Szczęsna, Małgorzata Dąbrowy, Dziecko „zamknięte” („wycofane”) na zajęciach socjoterapeutycznych - propozycje ćwiczeń ; Małgorzata Blimel, Barbara Kosztowna, Zimowe igraszki - propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową ; Mirosława Markiewicz, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej ; Lidia Kataryńczuk-Mania, Warsztat muzykoterapeutyczny: Drzewko smutku - drzewko radości ; Urszula Karska, W leśniczówce - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu ; Urszula Karska, Zabawa na lodzie - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu ; Barbara Augustyniak, Monika Jędraszak, Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106968/t.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-84.
Jeśli nie masz pomysłu na to co zrobić z podopiecznym. Jeśli nie masz czasu, szukać nowych pomysłów na zorganizowanie zajęć. Jeśli chcesz, zaktywizować swoich podopiecznych nie zależnie od tego w jakiej kondycji psychicznej są. Jeśli chcesz, ciekawie i nowocześnie prowadzić zajęcia terapeutyczne. Zachęcam Cię do kupienia tej książki w której znajdziesz: ponad 120 mini scenariuszy terapeutycznych, zagadki słowne, zadania rozwijające myślenie, ćwiczenia indywidualne i grupowe, ćwiczenia ruchowe i relaksacyjne, ćwiczenia plastyczne, ćwiczenia pobudzające kreatywność, ćwiczenia nie wymagające dużego nakładu finansowego. Pomoże ci to ciekawie i nowocześnie przeprowadzić zajęcia terapeutyczne w twojej placówce. Polecam Małgorzata Kospin [taniaksiazka.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-793/794 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-793/794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-793 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-793 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-793/794 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr.
I. UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE: 1. Wprowadzenie; 2. Dane statystyczne dotyczące upośledzonych umysłowo; 3. Klasyfikacje upośledzenia umysłowego; 4. Etiologia upośledzenia umysłowego; 5. Charakterystyka dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo na podstawie badań patopsychologicznych; 6. Rewalidacja dzieci lżej upośledzonych umysłowo; 7. Przysposobienie zawodowe jednostek upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 8. Rewalidacja dzieci i młodzieży głębiej upośledzonych umysłowo (w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim), II ZABURZENIA SENSORYCZNE: 1. Wprowadzenie do zaburzeń sensorycznych; 2. Niewidomi; 3. Niedowidzący; 4. Dzieci niewidome upośledzone umysłowo; 5. Instytucje pracujące aktualnie dla niewidomych; 6. Jednostki z uszkodzonym słuchem (dzieci głuche i niedosłyszące); 7. Upośledzenie słuchu połączone z innymi kalectwami; 8. Działalność Polskiego Związku Głuchych; 9. Głucho-niewidomi, III. DZIECI I MŁODZIEŻ PRZEWLEKLE CHORE( ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Rozgraniczenie pojęć: rehabilitacja i pedagogika specjalna; 2. Organizowanie dziecku choremu bodźców świata zewnętrznego jako podstawowe zadanie terapii wychowawczej; 3. Organizacja pracy wychowawczej z punktu widzenia poziomów wysiłkowych; 4. Zestawienie metod rewalidacyjnych w pracy z dziećmi chorymi w zakładach leczniczych; 5. Uwagi dotyczące organizacyjnych form pracy pedagoga specjalnego w zakładzie leczniczym; 6. Uwagi o swoistych potrzebach dziecka kalekiego; 7. Syntetyczne zestawienie obowiązków rewalidatora dzieci chorych i kalek; 8. Występowanie chorób somatycznych i kalectw, IV. MŁODZIEŻ NIEDOSTOSOWANA SPOŁECZNIE (ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Wprowadzenie-pojęcia ogólne; 2. Zarys czynników wywołujących niedostosowanie społeczne; 3. Zakres występowania niedostosowania społecznego u dzieci i młodzieży; 4. Zarys charakterystyki młodzieży niedostosowanej; 5. Stopnie niedostosowania społecznego i zjawiska współwystępujące; 6. Zarys dziejów wychowania dzieci i młodzieży społecznie niedostosowanej; 7. Aktualny stan opieki wychowawczej i resocjalizacyjnej nad niedostosowanymi społecznie; 8. Resocjalizacja nieletnich w zakładach wychowawczych i poprawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Psychologiczno-społeczne aspekty starzenia się i starości ; Wprowadzenie do terapii zajęciowej osób starszych ; Kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii ; Innowacyjne metody pracy z seniorami w późnym stadium demencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 155-167.
Wprowadzenie ; I. Rekomendacja w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej ; II. Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych: 1. Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego według Lucy J. Miller ; 2. Zaburzenia samoregulacji według klasyfikacji diagnostycznej zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa DC:0-3 R ; 3. Reaktywność, aktywność i progi pobudzenia neuronalnego ; 4. Przestymulowanie ; III. Model czterech kwadratów Winnie Dunn ; IV. Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji ; V. Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji: 1. Zabawa jako prymarna terapia ; 2. Model STEP-SI całościowe rozumowanie kliniczne ; VI. Dieta sensoryczna (DS): 1. Cele diety sensorycznej ; 2. Składowe diety sensorycznej ; 3. Programy aktywności sensorycznej (PAS) ; 4. Krótka charakterystyka wybranych zaburzeń integracji sensorycznej ; VII. Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta ; VIII. Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznej ; IX. Hiperraktywność i hiporeaktywność ; X. Dieta sensoryczna a zachowania trudne ; XI. Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami ; XII. Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych ; XIII. Wspierające środowisko sensoryczne a samoregulacja ; XIV. Jak uczyć świadomość włsnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji ; XV. Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywności sensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce ; XVI. Konstruowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów (grupy przedszkolne i klasy szkolne) ; XVII. Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych ; XVIII. Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym ; XIX. Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej ; XX. Problemy codzienne i propozycje rozwiązań ; XXI. Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach ; XXII. Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-366.
I. HISTORYCZNY ROZWÓJ POMOCY SPOŁECZNEJ I PEDAGOGICZNEJ: 1. Mityczna obrona i selekcja społeczna ; 2. Oświecenie i pierwsze teorie pedagogiczne ; 3. Ośrodki opieki i szkoły specjalne ; 4. Darwinizm społeczny i wykluczenie w kwestii kształcenia ; 5. Przyznanie prawa do nauki i tworzenie szkół dla osób ; z niepełnosprawnością intelektualną ; 6. Tendencje integracyjne ; 7. Rozwój oligofrenopedagogiki ; II. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA – WYJAŚNIENIE I KLASYFIKACJA POJĘCIA: 1. Intelekt a mózg -podejście neurobiologiczne ; 2. Problem klasyfikacji ; 3. Specjalistyczne podejście i koncepcje definicji ; III. PODSTAWY ANTROPOLOGICZNE, ETYCZNE I SPOŁECZNE: 1. Niepełnosprawność intelektualna - obraz człowieka i ludzka godność ; 2. Sporna wartość życia - kiedyś i dziś ; 3. Etyka szanowania każdej istoty ludzkiej ; 4. Etos pedagogiki terapeutycznej - pełnia obecności ; 5. Autonomia – samookreślenie ; 6. Zależność i związanie ; 7. Pomoc międzyludzka ; 8. Społeczne zaangażowanie - integracja/inkluzja ; 9. Religijne samookreślenie ; 10. Inkluzja jako prawo społeczno-polityczne ; IV. PODSTAWY PSYCHOLOGICZNE - PROCESY ROZWOJU I UCZENIA SIĘ: 1. Niepełnosprawność intelektualna a rozwój ; 2. Związki z rozwojem małych dzieci niedotkniętych niepełnosprawnością ; 3. Społeczne wkraczanie w relacje ; 4. Rozwój osobowości ; 5. Rozwój a teorie uczenia się ; V. OCENA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA: 1. Zadania diagnostyki pedagogiczno-psychologicznej ; 2. Obszary i metody diagnostyczne ; VI. PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: PODSTAWOWE POJĘCIA: 1. Ogólna potrzeba wychowywania ; 2. Indywidualne różnice zdolności edukacyjnych ; 3. Wychowanie i kształcenie jako jedność ; 4. Orientacja w świecie społecznym - koncepcja humanoekologiczna w kontekście pedagogiki terapeutycznej ; VII. CELE PROCESÓW WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: 1. Cel indykatywny: możliwość życia jako pełnowartościowy człowiek - integracja personalno-społeczna ; 2. Podcele procesów wychowania i kształcenia ; VIII. PROCESY KSZTAŁCENIA I UCZENIA SIĘ: 1. Kształtujące uczenie się jako praktyczne uczenie się ; 2. Uczenie się przez doświadczenie ; 3. Całościowe uczenie się poprzez działanie ; 4. Uczenie się poprzez ćwiczenie ; 5. Modyfikacja zachowania-specjalne techniki nauczania ; IX. SYSTEM WYCHOWANIA I INSTYTUCJE EDUKACYJNE: 1. Wczesna interwencja ; 2. Przedszkole ; 3. Szkoła ; X. PROCES KSZTAŁCENIA (NAUCZANIA - UCZENIA SIĘ): 1. Szkoła jako świat uczenia się i świat społeczny ; 2. Szkoła specjalna jako kooperatywny ośrodek specjalistyczny ; 3. Treści nauczania - obszary uczenia się ; 4. Od modelu rozwoju do modelu działania ; 5. Zasady dydaktyczne ; 6. Emocjonalność w toku procesu kształcenia ; 7. Specjalne formy kształcenia ; 8. Pedagogiczne wsparcie dzieci i młodzieży dotkniętych głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Niewerbalne techniki komunikacji ; 10. O technikach szkolnych ; 11. Organizacja nauczania w szkole specjalnej wspierającej rozwój intelektualny ; 12. Organizacja uczenia się w szkole inkluzyjnej ; 13. Zaburzenia zachowania w klasie ; XI. RELACJA WYCHOWAWCZA: 1. Ogólne znaczenie interakcji pedagogicznej ; 2. Relacja dialogowa (Martin Buber) ; 3. "Bezinteresowna" pomoc a "wypalenie zawodowe" ; XII. RODZICE I RODZINA: 1. Emocjonalne obciążenie postaw rodzicielskich ; 2. Procesy zachodzące w rodzinie ; 3. Pomoc dla rodziców – współpraca ; 4. Wychowanie w rodzinie ; XIII. WYCHOWANIE W ZAKŁADZIE OPIEKI ; XIV. KSZTAŁCENIE W WIEKU DOROSŁYM: 1. Wkraczanie w dorosłość ; 2. Wsparcie edukacyjne dla osób dorosłych ; 3. Pomoc starszym osobom z niepełnosprawnością intelektualną w ich codziennym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [323]-328.
I. SOCJOTERAPIA - PROCES I METODA: Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Katarzyna Sawicka. II. SOCJOTERAPIA DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM: Program socjoterapeutyczny dla uczniów klasy pierwszej z trudnościami adaptacyjnymi / Grażyna Chwesiuk; Zajęcia socjoterapeutyczne jako pomoc w korygowaniu obrazu własnej osoby dzieci nieśmiałych / Małgorzata Cieślicka. III. PROGRAMY SOCJOTERAPEUTYCZNE WOKÓŁ PROBLEMU: Program interwencyjny dla klasy szkolnej / Gabriela Sawicka-Kalinowska, Teresa Worobiej; "Można inaczej" - program socjoterapeutyczny z elementami zabawy, przygody, turystyki i survivalu dla dzieci z przejawami nadpobudliwości psychoruchowej / Agnieszka Czerwińska; Poczucie własnej wartości - program socjoterapeutyczny dla młodzieży ze szkół średnich / Violetta Południak; "Małolat" - program interwencyjno-edukacyjno-profilaktyczny dotyczący nieletnich osób nadużywających alkoholu / Teresa Schlack. IV. SOCJOTERAPIA W CAŁODOBOWYCH PLACÓWKACH WYCHOWAWCZO-RESOCJALIZACYJNYCH: "Nasza grupa" - program terapeutyczny / Elżbieta Potempska; Program zajęć socjoterapeutycznych dla młodzieży z zakładu poprawczego o wzmożonym nadzorze pedagogicznym / Bożena Dzwonkowska, Sławomir Kępka. V. NIETYPOWE ZASTOSOWANIE SOCJOTERAPII: Socjoterapia w rehabilitacji młodych pacjentów szpitala psychiatrycznego / Wanda Chilecka; Uczenie konstruktywnych form radzenia sobie z napięciem i negatywnymi uczuciami u młodocianych więźniów śledczych / Urszula Wojciechowska; Socjoterapia jako zakończenie procesu terapii osób współuzależnionych / Mirosława Kisiel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95769 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Wydanie 4. poprawione. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 90, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 90-[91], wykaz aktów prawnych na stronach 83-87.
Książka powstała w wyniku doświadczeń Autorki, która jest matką chłopca z zespołem Aspergera oraz terapeutą dzieci z zaburzeniami rozwoju. Jej celem jest pomoc w zrozumieniu specyfiki funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera, a także zaprezentowanie metod pracy i terapii, które można zastosować w szkole. Autorka opisuje symptomy zaburzenia i etapy diagnozy. Omawia najczęstsze problemy, które napotyka w szkole dziecko z zespołem Aspergera. Autorka przedstawia sposób myślenia i funkcjonowania takiego ucznia, aby pomóc nauczycielowi zrozumieć jego świat. Jest to podwójnie trudne, gdyż dziecko rozpoczyna nowy etap w swoim życiu (nowe środowisko, nowe wyzwania, obowiązki), a często też dopiero dowiaduje się o przyczynie swojej inności (w wielu wypadkach dopiero w szkole trudności dziecka są diagnozowane jako zespół Aspergera) i musi nauczyć się z nią żyć. [https://harmonia.edu.pl/pl/product/zrozumiec-swiat-ucznia-z-zespolem-aspergera, dostęp 4.10.2022]
Rys historyczny ; I. CHARAKTERYSTYKA ZESPOŁU ASPERGERA: 1. Klasyfikacja zespołu Aspergera, 2. Diagnoza, 3. Wybrane formy terapii ; II. WPŁYW ZABURZEŃ NA FUNKCJONOWANIE W SZKOLE: 1. Trudności językowe i komunikacyjne, 2. Zaburzenia percepcyjno-motoryczne, 3. Czynności rutynowe i specyficzne zainteresowania, 4. Problemy z koncentracją, 5. Zaburzenia integracji sensorycznej, 6. Funkcje poznawcze i wykonawcze ; III. WSPARCIE NA TERENIE SZKOŁY Z UWZGLĘDNIENIEM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM DOMOWYM: 1. Terapia indywidualna a nauczanie indywidualne, 2. Metody terapii w szkole i integracja z rówieśnikami, 3. Współpraca z rodzicami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [261]-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie: Pojęcie emocji ; Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie ; Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów ; Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym ; Doświadczanie strachu przez dzieci ; Przeżywanie przez dzieci złości ; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym: Rozwijanie umiejętności interpersonalnych ; Wzory zachowań społecznych uczniów ; Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego ; Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych. Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii: Istota pracy w grupie ; Procesy grupowe ; Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą. Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego: Diagnoza potrzeb uczestników ; Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Bloki tematyczne i cele zajęć. Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy ; Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych ; Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi ; Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć ; Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie ; Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111878 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej