Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(19)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Autor
Beck Aaron Temkin (1921- )
(3)
Burns David D
(3)
Huebner Dawn
(3)
Kmiecik Anna M
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Matthews Bonnie (1963- )
(3)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Leahy Robert L. (1946- )
(2)
Alpert Jonathan E. (1955- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Beck Aaron Temkin (1921-2021)
(1)
Bramham Jessica
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Fader Sarah
(1)
Giczela Justyna
(1)
Gordon Kathryn Hope
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hermanowska Magdalena
(1)
Hill Ryan
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Khanna Muniya S
(1)
Kiszycka Emilia
(1)
Kossak-Nowocień Hanna
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kubiński Wojciech
(1)
Martin Sharon (1971- )
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata (1978- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Padesky Christine A
(1)
Parkinson Monika
(1)
Pettit Jeremy W
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Pragłowska Ewa
(1)
Płoski Zdzisław (1951- )
(1)
Rego Simon A
(1)
Reinecke Mark A
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Reynolds Shirley (1955- )
(1)
Robertson Donald (1972- )
(1)
Rogers Julia (1962- )
(1)
Sawczyńska Katarzyna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Stallard Paul (1955- )
(1)
Stefaniak Izabela (psychiatra)
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(1)
Verduyn Chrissie
(1)
Wood Alison (1960- )
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(7)
Rodzice
(4)
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Psycholodzy
(2)
Logopedzi
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychiatrzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(21)
Depresja psychiczna
(6)
Lęk
(5)
Przezwyciężanie lęku
(5)
Psychoterapia
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna
(5)
Uczucia
(4)
Autopsychoterapia
(3)
Nastolatki
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Gniew
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Mindfulness
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Poczucie winy
(2)
Samobójstwo
(2)
Terapia poznawcza
(2)
Akceptacja (postawa)
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Biblioterapia
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Halucynacje
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Leczenie
(1)
Marek Aureliusz (cesarz rzymski ; 121-180)
(1)
Martwienie się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myśli natrętne
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nadwaga
(1)
Nerwice
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Osoby otyłe
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z depresją
(1)
Otyłość
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Przezwyciężanie gniewu
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychopatologia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Skuteczność psychoterapii
(1)
Stoicyzm
(1)
Styl życia
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Współczucie wobec samego siebie
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Wstyd
(1)
Wybory życiowe
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Podręcznik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rozwój osobisty
(2)
Filozofia i etyka
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecnie jesteśmy w posiadaniu ogromnej liczby danych naukowych i wyników badań klinicznych, które wskazują na to, że człowiek może się nauczyć sterować i kontrolować zmiany nastroju i autodestrukcyjne zachowania, wprowadzając w życie kilka względnie prostych zasad i technik. [...] Doktor Burns w sposób jasny i klarowny opisuje postępy i pozytywne aspekty naszej koncepcji depresji. Pokazuje, jak działają nowoczesne i skuteczne metody zmiany nastroju, jak wychodzić z nieprzyjemnych depresji i zmniejszać poziom dojmującego lęku. [...] Radość życia, czyli jak zwyciężyć depresję może się stać niezwykle pożytecznym przewodnikiem dla tych, którzy postanowili sami sobie pomóc. [Z przedmowy Aarona T. Becka]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-97765 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeksy.
CZ. I.: R. 1. Historia i bieżący status terapii poznawczo-behawioralnej jako terapii opartej na dowodach naukowych ; R. 2. Filozofia nauki a psychologia kliniczna ; R. 3. Nauka w praktyce ; R. 4. Technologia informacyjna i przemiany roli praktyki terapeutycznej ; R. 5. Kompetencje etyczne w terapiach behawioralnych i poznawczych ; CZ. II.: R. 6. Podstawowe procesy behawioralne ; R. 7. Czym jest poznanie? Podejście funkcjonalno-poznawcze ; R. 8. Emocje i regulacja emocji ; R. 9. Neuronauka a podstawowe procesy w psychoterapii ; R. 10. Ewolucyjne zasady w psychologii stosowanej ; CZ. III.: R. 11. Sterowanie uwarunkowaniami ; R.12. Kontrola bodźców ; R. 13. Kształtowanie ; R. 14. Samozarządzanie ; R. 15. Redukcja pobudzenia ; R. 16. Radzenie sobie z emocjami i regulacja emocji ; R. 17. Rozwiązywanie problemów ; R. 18. Strategie ekspozycji ; R. 19. Aktywizacja behawioralna ; R. 20. Umiejętności interpersonalne ; R. 21. Reinterpretacja poznawcza ; R. 22. Modyfikacja kluczowych przekonań ; R. 23. Defuzja poznawcza ; R. 24. Akceptacja psychologiczna ; R. 25. Wybór i precyzowanie wartości ; R. 26. Praktyka uważności ; R. 27. Wzmacnianie motywacji ; R. 28. Postępowanie z kryzysem i skłonnościami samobójczymi z perspektywy behawioralnej ; R. 29. Przyszłe kierunki rozwoju terapii poznawczo-behawioralnej i terapii opartej na dowodach naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia poznawczo-behawioralna : teoria i praktyka / Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska. - Wydanie II rozszerzone - 8 dodruk. - Warszawa : PWN, 2023. - XXXII, 647, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Na stronie redakcyjnej: Pierwsze wydanie opublikowane w Wydawnictwie Naukowym PWN Warszawa 2023.
Bibliografia, netografia na stronach 595-626. Indeksy.
Od Autorek - słowo do wydania drugiego Eduardo Keegan - Przedmowa do wydania drugiego rozszerzonego ; Bogdan Zawadzki - Przedmowa do wydania drugiego rozszerzonego Od Autorek - słowo do wydania pierwszego ; Przedmowa do wydania pierwszego ; Cz. I. Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozwój nurtu terapii poznawczych i behawioralnych na świecie i w Polsce: R. 1. Psychoterapia poznawczo-behawioralna - wyjaśnienia terminologiczne ; R. 2. Rzut oka na historię. Psychologia poznawcza, behawioryzm, psychologia różnic indywidualnych a psychoterapia poznawczo-behawioralna ; R. 3. Teoretyczne podstawy psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; Cz. II. Praktyka psychoterapii poznawczo-behawioralnej: R. 4. Cechy procesu terapeutycznego w psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; R. 5. Pierwszy etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozpoznanie ; R. 6. Drugi etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Realizacja celów ; R. 7. Trzeci etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Sprawdzenie i utrwalenie osiągnięć ; R. 8. Umiejętności terapeuty poznawczo-behawioralnego ; Cz. III. Weryfikacja empiryczna: R. 9. Dane naukowe. Praktyka oparta na badaniach i badania oparte na praktyce ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112668 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "What to do when you worry too much : a kid's guide to overcoming anxiety" 2006.
"Czy wiesz, że zmartwienia są jak pomidory? Nie oznacza to, że możesz je zjeść. Zmartwienia są jak pomidory, bo gdy zwracasz na nie uwagę i pielęgnujesz w sobie, sprawiasz, że zaczynają rosnąć jak pomidory.” “Co robić, gdy się martwisz” to bestsellerowy poradnik psychologiczny dla dzieci w wieku 6-12 lat, który w nowatorski sposób edukuje, motywuje i uczy, jak stosować poznawczo-behawioralne techniki radzenia sobie z lękiem. Pobudzające wyobraźnie metafory wyjaśnią dziecku mechanizm powstawania i zaostrzania się lęku, a prosty i pełen ciepła język sprawi, że nauka radzenie sobie z lękiem stanie się przyjemna. Książka wzbogacona jest ilustracjami Bonnie Mathew i licznymi ćwiczeniami, które umożliwią dziecku zwerbalizowanie swoich obaw, a zarazem pobudzą je do ekspresji twórczej. To kompletne narzędzie do pracy z dzieckiem, z którego skorzystało już wiele dzieci, rodziców i wychowawców. Poradnik został przetłumaczony na 21 języków i zdobył Złotą Nagrodę w konkursie National Parenting Publications Awards.[www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "What to do when your temper flares : a kid's guide to overcoming problem with anger" 2007
Weź głęboki oddech i znajdź coś do pisania. Za chwilę nauczysz się czegoś naprawdę interesującego. Lekcja ta może nawet zmienić twoje życie! Zduszenie bądź wyciszenie złości mogą wydać się kuszącym pomysłem, lecz nie są lekarstwem, które znajdziesz w tej książce. Złość to bowiem zdrowa i naturalna emocja. Humorystycznie zilustrowany poradnik "Co robić, gdy się złościsz" rozwinie w dziecku umiejętność samokontroli i mądrego zarządzania złością. Ponadto nauczy: - rozpoznawania iskier złości; - podejmowania decyzji, czy zlekceważyć problem, czy go rozpracować; - osiągnięcia kompromisu; - zastąpienia myśli gorących myślami zimnymi; - bezpiecznego pozbywania się złości z ciała; - wydłużania lontu złości. Zaproponowane przez dr Dawn Huebner metody "gaszenia złości" oparte są na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej. [Wydawnictwo Levyz, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przetestowana klinicznie, niefarmakologiczna terapia depresji Lęk, poczucie winy, pesymizm i niskie poczucie własnej wartości można wyleczyć również bez pomocy leków. Książka wybitnego psychiatry Davida D. Burnsa zawiera proste i sprawdzone przez naukę zasady i techniki, które umożliwią sterowanie i kontrolę nad wahaniami nastroju i autodestrukcyjnymi zachowaniami oraz pokażą, jak rozwinąć w sobie pozytywne nastawienie do życia. Dowiedz się, jak działają nowoczesne i skuteczne metody zmiany nastroju, jak wychodzić z depresji i zmniejszać poziom dojmującego lęku. Ta wyjątkowa książka pomoże Ci: - rozpoznać, co powoduje wahania nastroju - zdusić w zarodku negatywne uczucia - pozbyć się poczucia winy - radzić sobie z wrogością i krytyką - pokonać uzależnienie od miłości i aprobaty innych - zbudować poczucie własnej wartości - czuć się dobrze każdego dnia. [Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa ; Wstęp ; I. TEORIA I BADANIA: 1. Przełom w leczeniu zaburzeń nastroju ; 2. Jak zdiagnozować swoje nastroje. Pierwszy krok w terapii ; 3. Zrozumieć swoje nastroje. Czujesz się tak, jak myślisz ; II. ZASTOSOWANIA PRAKTYCZNE: 4. Zacznij od budowania pewności siebie ; 5. Jak pokonać apatię ; 6. Werbalne judo. Naucz się bronić, kiedy znajdziesz się w ogniu krytyki ; 7. Czujesz gniew? Jakie jest twoje IQ? ; 8. Sposoby radzenia sobie z poczuciem winy ; III. RZECZYWISTE DEPRESJE: 9. Smutek to nie depresja ; IV. ZAPOBIEGANIE DEPRESJI I ROZWÓJ OSOBISTY: 10. Skąd się to wszystko bierze ; 11. Uzależnienie od aprobaty ; 12. Uzależnienie od miłości ; 13. Twoja praca nie determinuje twojej wartości ; 14. Odważ się być przeciętnym sposoby pokonywania perfekcjonizmu ; V. OBEZWŁADNIAJĄCE POCZUCIE BEZNADZIEJNOŚCI I MYŚLI SAMOBÓJCZE: 15. Ostateczne zwycięstwo: wybór życia ; VI. RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I NAPIĘCIAMI W CODZIENNYM ŻYCIU: 16. Jak przejść od słów do czynów ; VII. CHEMIA NASTROJU: 17. W poszukiwaniu czarnej żółci ; 18. Ciało i umysł ; 19. Co powinieneś wiedzieć o najczęściej przepisywanych lekach przeciwdepresyjnych ; 20. Kompletny przewodnik pacjenta po terapii lekami przeciwdepresyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie wierz we wszystko, co czujesz / Robert L. Leahy ; przełożyła Magdalena Hermanowska. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2022. - 317, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
Na okładce: Rozpoznaj swoje emocje i uwolnij się od lęków.
Bibliografia na stronach 315-[318].
Rozpoznaj swoje emocje i uwolnij się od lęków. Emocje, zarówno pozytywne, jak i negatywne, są częścią naszej natury. Jeśli jednak nas przytłaczają i odbierają radość życia, to znak, że wpadliśmy w emocjonalną pułapkę. Doktor Leahy pokazuje, jak wydostać się z błędnego koła lęków, niepokoju, zazdrości, rozpaczy, gniewu lub sprzecznych uczuć. Nie wierz we wszystko, co czujesz to przełomowe podejście do terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki której nauczymy się rozpoznawać szkodliwe schematy emocjonalne i zastępować je bardziej konstruktywnymi strategiami. Liczne zawarte w książce ćwiczenia i sposoby umacniania poczucia własnej wartości pomogą nam lepiej radzić sobie z bolesnymi i niechcianymi uczuciami, a nawet pomóc w tym innym. Nie ma czegoś takiego jak "złe” emocje. Ale jeśli przez większość czasu doświadczamy smutku, złości czy niepokoju, musimy odnaleźć równowagę, by móc odczuwać także radość, szczęście i miłość. Ta książka pokazuje, jak to zrobić i żyć pełnią życia. [Dom Wydawniczy Rebis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 195-198. Indeks.
Dla wszystkich zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, a także dla rodziców.
Tytuł oryginału: "Think good, feel good : a cognitive behaviour therapy workbook for children and young people" 2002.
Pionierska książka z materiałami do praktycznego wykorzystania w terapii dzieci i młodzieży. Autor poprzedza zasadniczą część książki przedstawieniem podstaw teoretycznych, na których opiera się terapia poznawczo-behawioralna, oraz wskazówkami, jak należy korzystać z niniejszego zeszytu ćwiczeń. Następnie prezentuje atrakcyjne i tętniące życiem elementy programów terapii, przekazywane dzieciom i młodzieży na dostosowanym do ich rozwoju poziomie. Przedstawione rozwiązania były udoskonalane przez samego autora i wielokrotnie wypróbowywane podczas pracy klinicznej dotyczącej szerokiego zakresu problemów psychicznych. Czujesz tak, jak myślisz dostarcza bogatego spektrum niezwykle atrakcyjnych i zapewniających możliwość elastycznego dopasowywania materiałów, które można wykorzystywać do organizowania i ułatwiania przebiegu sesji terapeutycznych. Obowiązkowa pozycja dla wszystkich zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, a także dla rodziców, którzy dzięki tej książce poznają praktyczne narzędzia wykorzystywane w pracy terapeutycznej. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Met-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O słyszeniu "głosów" : omamy słuchowe w teorii i praktyce klinicznej / Izabela Stefaniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN 2023. - XI, [1], 230, [3] strony : ilustracja ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 193-[226]. Indeks.
Wstęp ; CZ. I. PRZEWLEKŁE OMAMY SŁUCHOWE W UJĘCIU TEORETYCZNYM: 1. Zaburzenia spostrzegania: Halucynacje słuchowe ; Definicja halucynacji słuchowych ; Pseudohalucynacje ; Definicja pseudohalucynacji ; Iluzje słuchowe (złudzenia) ; 2. Różne perspektywy rozumienia omamów słuchowych: Modele rozumienia omamów słuchowych ; Podejście fenomenologiczne ; Podejście psychopatologiczne: Miejsce omamów w diagnostyce psychiatrycznej ; Myśli wtrącone a omamy słuchowe ; Omamy słuchowe a myśli obsesyjne (natrętne) ; Podejście psychologiczne: Percepcja i błędy poznawcze ; Hipoteza kontinuum ; Podejście neurobiologiczne: Modele poznawczo-percepcyjne ; Teorie neuroprzekaźnikowe ; Badanie elektroencefalograficzne ; Genetyka ; Badania neuroobrazowe i zmiany anatomiczne w ośrodkowym układzie nerwowym ; 3. Wybrane zagadnienia terapeutyczne dotyczące utrwalonych omamów słuchowych: Przekonania metapoznawcze a halucynacje ; Wpływ doświadczeń traumatycznych na omamy słuchowe: Dysocjacja a halucynacje ; Psychoterapia pacjentów z PTSD i zaburzeniami psychotycznymi ; Wpływ schematów poznawczych na omamy słuchowe ; Personifikacja werbalnych omamów słuchowych ; Pozytywne doświadczenia związane ze słyszeniem „głosów” ; Rodzaje pozytywnych konsekwencji ; Podsumowanie ; CZ. II. PRAKTYKA TERAPEUTYCZNA: 4. Kierunki rozwoju terapii omamów słuchowych: Przegląd podejść psychoterapeutycznych ukierunkowanych na pracę z „głosami” ; Szczegółowe omówienie wybranych podejść terapeutycznych: Terapia poznawczo-behawioralna omamów słuchowych ; Modele oparte na relacji między „głosem” a pacjentem ; Teoria poznawczo-behawioralna „głosów nakazujących” ; Terapia omamów słuchowych oparta na akceptacji i zaangażowaniu ; Terapia przewlekłych omamów słuchowych oparta na samowspółczuciu ; Podejście integrujące, ukierunkowane na terapię z „głosami” (hallucination focused integration therapy, HIT) ; Ruch osób słyszących „głosy” ; Terapia z użyciem nowych technologii ; Rozmowa z „głosami” ; Farmakoterapia i elektroterapia ; 5. Krótki podręcznik dla terapeuty: Omówienie głównych zasad terapii poznawczo-behawioralnej ; Wzór wywiadu i konceptualizacji dotyczący „głosów” ; Opisy przypadków ; Przykład zastosowania terapii z użyciem nowych technologii – terapia z użyciem awatara ; Zakończenie ; Aneks 1 - Skala Oceny Objawów Psychotycznych - PSYRATS (Psychotic Rating Symptom Scale) ; Aneks 2 - Opis i ilustracja „głosów” autorstwa pacjentki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Teenage depression - a CBT guide for parents" 2015.
Indeks.
Obniżony nastrój i depresja u nastolatków ; Bezpieczeństwo i podstawowe sposoby poprawy nastroju ; Jak pomóc dziecku zacząć wracać do zdrowia ; Co jeszcze warto wypróbować? ; Podtrzymywanie postępów ; Użyteczne adresy w języku angielskim, pod którymi można znaleźć więcej informacji i wsparcia ; Przydatne srtony internetowei numery telefonów w języku polskim ; Jak znaleźć terapeutę ; Jaką pomoc może znaleźć w Polsce nastolatek choroujący na depresję ; Kopie arkuszy roboczych.
„Zostaw mnie, mamo!”, „Daj mi spokój, tato!” Rodzice nastolatka często słyszą takie słowa od swojego dziecka. Czasem jednak mogą one wskazywać na to, że dziecko zmaga się z depresją, która jest u nastolatków problemem częstszym, niż mogłoby się wydawać. Jakiejś formy depresji lub długotrwałego obniżenia nastroju doświadcza około 10% nastolatków. Jeśli martwisz się, że tak jest w przypadku twojego syna lub córki, ta książka może się okazać pomocna. Dowiesz się z niej, na co zwracać uwagę i jak wspierać swoje dziecko w walce o poprawę dobrego samopoczucia. Książka ta, napisana przez ekspertów doświadczonych w leczeniu depresji u młodych ludzi, przybliża fakty (jak również demaskuje błędne wyobrażenia) na temat tej choroby oraz proponuje pomocne strategie oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej, której skuteczność została udowodniona naukowo i potwierdzona w praktyce. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bestsellerowy poradnik dla lękliwych dzieci.
"Co robić, gdy się martwisz" to bestsellerowy poradnik psychologiczny dla dzieci w wieku 6-12 lat, który w nowatorski sposób edukuje, motywuje i uczy, jak stosować poznawczo-behawioralne techniki radzenia sobie z lękiem. Pobudzające wyobraźnie metafory wyjaśnią dziecku mechanizm powstawania i zaostrzania się lęku, a prosty i pełen ciepła język sprawi, że nauka radzenie sobie z lękiem stanie się przyjemna. [Wydawnictwo Levyz, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-110977 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Bibliografia na stronach [267]-276. Indeks.
Krok 1. ZROZUM ŻAL: 1 Czym jest żal? ; 2 Jak działa żal? ; Krok 2. NAUCZ SIĘ PODEJMOWAĆ DOBRE DECYZJE: 3 Jakie założenia wpływają na twoje wybory i karmią twój żal? ; 4 Jak postrzegasz ryzyko? ; 5 Wskutek spodziewanego żalu podejmujesz działania czy ich unikasz? ; 6 Dokonywanie wyboru ; Krok 3. SPRAW, BY ŻAL DZIAŁAŁ NA TWOJĄ KORZYŚĆ: 7 Skuteczne radzenie sobie z rozczarowującymi rezultatami ; 8 Odejście od ruminacji ; 9 Nauka płynąca z poczucia winy ; 10 Wykorzystywanie produktywnego żalu.
Przestań roztrząsać, co by było gdyby, i zacznij cieszyć się życiem Mogłem wybrać lepiej… Trzeba było… Powinnam była przewidzieć… Zastanawiasz się, jak wyglądałoby twoje życie, gdybyś w kluczowym momencie podjął inną decyzję? A może uważasz, że zmarnowałaś swoją jedyną szansę? Żal towarzyszy każdemu z nas, bywa paraliżujący, może stanowić źródło wstydu i rozczarowania, ale też okazać się potężnym narzędziem zmiany. Gdybym tylko… pokazuje nam, jak go wykorzystać, by poprawić jakość życia. Robert L. Leahy, jeden z najbardziej cenionych terapeutów poznawczo-behawioralnych, wyjaśnia, czym jest żal, w jaki sposób powstaje, a także nakreśla jego związek z ocenianiem ryzyka i naszym stylem podejmowania decyzji. Opisuje najczęstsze emocje towarzyszące nadmiernemu rozpamiętywaniu i jego wpływ na poczucie własnej wartości, lęki społeczne, depresję czy prokrastynację. Zaprezentowane w poradniku nowoczesne narzędzia terapii CBT pomogą podejmować decyzje z większą pewnością siebie, wyciągać wnioski z dotychczasowych działań i radzić sobie z ich nieprzewidzianymi konsekwencjami. Poradnik ten będzie cennym narzędziem dla terapeutów. Skorzysta też z niego każdy, kto zmaga się z brakiem akceptacji podejmowanych decyzji i ma trudności z dokonywaniem wyborów. Dzięki tej książce: -nauczysz się podejmować decyzje bez rozpamiętywania i wyrzutów sumienia, -zaczniesz radzić sobie z żalem, którego nie da się uniknąć, -przede wszystkim dowiesz się, jak sprawić, by żal był produktywny. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [339]-349.
PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I TERAPIA: Wprowadzenie ; Jak stosować program Young i Bramham ; MODUŁY OBJAWÓW PODSTAWOWYCH ADHD: Moduł zaburzeń uwagi ; Moduł pamięci ; Moduł organizacji i zarządzania czasem ; Moduł impulsywności ; MODUŁY DODATKOWYCH ROZPOZNAŃ I PROBLEMÓW: Moduł strategii rozwiązywania problemów ; Moduł relacji interpersonalnych ; Moduł lęku ; Moduł frustracji i złości ; Moduł obniżonego nastroju i depresji ; Moduł zagadnień związanych ze snem ; Moduł nadużywania substancji psychoaktywnych ; IV. MODUŁ PRZYSZŁOŚCI: Moduł przygotowujący na przyszłość.
Książka Susan Young i Jessiki Bramham to praktyczny przewodnik, który wskazuje, jak za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej radzić sobie z objawami ADHD występującymi u młodzieży i osób dorosłych. Program Young i Bramham: · dostarcza praktycznych strategii radzenia sobie z codziennymi trudnościami wynikającymi z ADHD (impulsywność, kłopoty ze snem, zarządzanie czasem), · pomaga zwalczać zarówno osiowe objawy ADHD, jak i problemy towarzyszące, · zawiera kompletne plany terapii oraz propozycje ćwiczeń dla pacjentów, · składa się z niezależnych modułów, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb młodzieży i dorosłych z ADHD, · może być stosowany w terapii indywidualnej, grupowej i pracy warsztatowej, · oferuje innowacyjne i intensywne, praktyczne podejście do objawów ADHD za pomocą technik poznawczo-behawioralnych oraz technik dialogu motywującego. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The suicidal thoughts workbook : CBT skill to reduce emotional pain, increase hope, and prevent suicide" 2021.
Na okładce: Techniki CBT.
Bibliografia, netografia na stronach [220]-226.
Cieszę się, że szukasz pomocy w radzeniu sobie z myślami samobójczymi. Doceń, proszę, swoją siłę, o której świadczy sięgnięcie po ten poradnik. Spróbowanie czegoś nowego, gdy ma się poczucie tkwienia w potrzasku, wymaga nie lada odwagi. Podziwiam twoją gotowość do zrobienia tego i mam nadzieję, że czujesz dumę z faktu, iż dbasz o swoje zdrowie psychiczne. Twoje życie jest cenne, nawet jeśli w tej chwili wydaje ci się inaczej. Autorka Dlaczego nachodzą cię myśli samobójcze? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ale tym, co łączy doświadczenie osób w sytuacji podobnej do twojej, jest ogromny, trudny do zniesienia ból. Myśli samobójcze nie są oznaką słabości, nie świadczą o tym, że jesteś kimś gorszym czy wybrakowanym, ani nie są czymś, czego należy się wstydzić. To sygnał, że cierpisz i potrzebujesz sposobu na uwolnienie się od bólu. Ta książka podpowie ci, co zrobić, by zmniejszyć ból oraz zapanować nad niebezpiecznymi impulsami i myślami samobójczymi w niedestrukcyjny, czyli zdrowy sposób. Poradnik przeprowadzi cię przez ważny proces. Będzie twoim przewodnikiem, pomagając ci znaleźć ulgę i rozwiązanie, gdy myśli samobójcze przejmą nad tobą kontrolę. Pomoże ci przejść kolejne etapy procesu zdrowienia, a także będzie źródłem wsparcia w mierzeniu się z trudnościami oraz w budowaniu takiego życia, jakiego pragniesz - życia, w którym jest więcej nadziei, radości i sensu. Książka opiera się na trzystopniowej teorii samobójstwa i technikach poznawczo-behawioralnych, które pomagają skutecznie radzić sobie z myślami samobójczymi. Znajdziesz w niej wiele praktycznych narzędzi i sprawdzonych strategii, aby przetrwać kryzys i odnaleźć nadzieję. Dzięki pracy z tym poradnikiem: -przekonasz się, że nie jesteś sama/sam ; -przyjrzysz się swoim przekonaniom i myślom samobójczym; przeanalizujesz i zrozumiesz źródła dręczących cię myśli ; -stworzysz plan radzenia sobie z impulsami samobójczymi na wypadek kryzysu ; -poznasz techniki łagodzenia bólu emocjonalnego oparte na samowspółczuciu i akceptacji ; -nauczysz się rozwiązywać problemy na bieżąco i unikać ich kumulacji ; -wzmocnisz poczucie nadziei i sensu życia za pomocą sprawdzonych strategii ; -poprawisz znaczące relacje z ludźmi. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The resilience recipe : a parent's guide to raising fearless kids in the age of anxiety" 2021.
Bibliografia na stronach 181-182.
Jako rodzic na pewno pragniesz, by twoje dziecko czuło się otoczone opieką, wspierane i bezpieczne. Jednak w stresującym i niepewnym świecie jest to niezmiernie trudne, zwłaszcza gdy rodzice sami zmagają się z lękiem. Nie jesteś w stanie ochronić dziecka przed wszelkimi problemami, ale możesz mu pomóc zbudować odporność psychiczną, dzięki której poradzi sobie bez względu na to, jakie kłody życie rzuci mu pod nogi. Niniejsza książka wesprze cię w tym. Autorzy proponują podejście oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, które pomaga dzieciom radzić sobie z lękiem, w elastyczny sposób podchodzić do trudności i rozwinąć skrzydła. Z tego poradnika dowiesz się, jak pomóc dziecku: -rozpoznać niepomocne myśli i zachowania, które podtrzymują przytłaczające emocje ; -mierzyć się z nowymi, także nieprzyjemnymi sytuacjami i wyzwaniami zamiast ich unikać ; -traktować wszelkie niepowodzenia jako okazję do rozwoju. Z tą książką przekażesz swojemu dziecku dar odporności psychicznej - zdolności reagowania na przeciwności losu w przystosowawczy sposób, ze spokojem i pewnością siebie. Przedstawione w niej umiejętności nie tylko ułatwią mu radzenie sobie w trudnych chwilach, ale pozwolą przejść przez życie z poczuciem mocy i sprawczości. Pozwolą mu żyć z pasją. Książka zawiera także porady i strategie, które pomogą i tobie radzić sobie z lękiem. Jako rodzic odgrywasz ważną rolę w życiu swojego dziecka – jesteś dla niego wzorem do naśladowania i twoje reakcje kształtują jego zachowania. Dlatego tak ważne jest dla ciebie przyswojenie umiejętności opisanych w tym poradniku. Znajdziesz w nim konkretny plan działania, który pozwoli ci wesprzeć dziecko w budowaniu pewności siebie i poczucia kompetencji w obliczu życiowych wyzwań. Książka oparta na programie „Zaradny Kot”. [GWP, 2023]
CZ. 1. SKŁADNIKI ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ: 1. Dar odporności psychicznej ; 2. Zrozumieć lęk ; 3. STOP: cztery kroki do przerwania błędnego koła ; 4 Rodzic jako trener ; CZ. 2. PRZEPIS NA ODPORNOŚĆ PSYCHICZNĄ: 5. Krok pierwszy: strach mnie bierze? ; 6. Trening relaksacyjny, medytacja i uważność ; 7. Krok drugi: teraz wydarzy się coś złego! ; 8. Krok trzeci: odrzucam bierność ; 9. Krok czwarty: poradziłam/poradziłem sobie! ; CZ. 3. PROPOZYCJA PODANIA: 10. Połączenie składników w jedną całość ; 11. Nie chodzi oto, by przetrwać, lecz oto, by rozkwitać ; 12. Wychowywanie dzieci w epoce lęku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113650 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [283]-318.
Rozdział I. NADWAGA I OTYŁOŚĆ: ROZPOWSZECHNIENIE, RODZAJE I SPOSOBY POMIARU ORAZ ZABURZENIA WSPÓŁWYSTĘPUJĄCE: 1. Rozpowszechnienie nadwagi i otyłości ; 2. Rodzaje otyłości oraz metody oceny masy ciała ; 3. Nadwaga, otyłość i zaburzenia współwystępujące: Zaburzenia depresyjne współwystępujące z podwyższonym poziomem lęku ; Zaburzenia lękowe, zaburzenia osobowości, uzależnienia od substancji psychoaktywnych oraz ADHD ; Zaburzenia odżywiania ; Uzależnienie od jedzenia ; R. II. UWARUNKOWANIA NADWAGI I OTYŁOŚCI: 1. Fizjologia regulacji głodu i sytości ; 2. Biologiczne przyczyny nadmiernego jedzenia oraz nadwagi i otyłości ; 3. Cywilizacyjne przyczyny nadwagi i otyłości ; 4. Determinanty społeczno-kulturowe jako przyczyny nadwagi i otyłości ; 5. Psychologiczne przyczyny nadwagi i otyłości: Osobowość ; Przekonania ; Samoregulacja odżywiania się ; Stres ; Przedziałowy i punktowy styl jedzenia oraz zewnątrz sterowność ; 6. Fizyczne, ekonomiczne oraz psychospołeczne konsekwencje nadwagi i otyłości: Konsekwencje fizyczne ; Konsekwencje ekonomiczne ; Konsekwencje psychospołeczne ; Jakość życia osób z nadwagą i otyłością ; Stygmatyzacja osób z nadmierną masą ciała ; R. III. LECZENIE NADWAGI I OTYŁOŚCI: 1. Dietoterapia i aktywność fizyczna jako podstawowe strategie stosowane w celu redukcji masy ciała. Ochronna rola właściwej diety oraz aktywności fizycznej dla zdrowia psychofizycznego ; 2. Wspomagające formy leczenia nadmiernej masy ciała - farmakoterapia, chirurgia bariatryczna oraz terapia psychologiczna: Farmakoterapia ; Chirurgia bariatryczna ; Interwencje psychologiczne ; Wykorzystanie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu nadwagi, otyłości i zaburzeń współwystępujących ; Psychoterapia poznawczo-behawioralna - ogólna charakterystyka, założenia, struktura, techniki, strategie stosowane w terapii nadmiernej masy ciała ; Zastosowanie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu nadwagi i otyłości ; Zastosowanie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu zaburzeń towarzyszących nadwadze i otyłości ; Terapia schematów. Charakterystyka koncepcji nieadaptacyjnych, wczesnodziecięcych schematów Younga. Powiązania nieadaptacyjnych, wczesnodziecięcych schematów z nadwagą, otyłością oraz współwystępującymi nieprawidłowymi zachowaniami żywieniowymi ; R. IV. PODSUMOWANIE CZĘŚCI TEORETYCZNEJ ; R. V. BADANIA WŁASNE ; 1. Badanie: wpływ oddziaływań interdyscyplinarnych z wykorzystaniem strategii poznawczo-behawioralnych na masę ciała i wybrane parametry psychologiczne osób z nadmierną masą ciała. Ocena trwałości efektów - pomiary powtarzane ; 2. Studia przypadków: analiza przebiegu terapii poznawczo-behawioralnej osób z nadwagą i otyłością ze różnicowanymi rozpoznaniami klinicznymi: Przypadek 1.: analiza przypadku pacjentki uczestniczącej w psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; Przypadek 2.: analiza przypadku pacjentki uczestniczącej w psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; Przypadek 3.: analiza przypadku pacjenta poddanego psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; Podsumowanie przedstawionych trzech przypadków pacjentek z nadwagą lub otyłością i zaburzeniami współwystępującymi uczestniczących w psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; 3. Badanie: analiza współzależności wskaźnika masy ciała, zachowań związanych z jedzeniem oraz schematów wczesnodziecięcych w grupie kobiet z nadwagą i otyłością - model predykcyjny nadmiernej masy ciała ; R. VI. OGÓLNE PODSUMOWANIE PRZEDSTAWIONYCH BADAŃ, ZAKOŃCZENIE
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Techniki CBT.
Bibliografia, netografia na stronach [180]-181.
Przedmowa do wydania polskiego ; Podziękowania ; Słowo na początek ; R. 1. Przygotowanie do drogi ; R. 2. Opracowanie planu bezpieczeństwa ; R. 3. Rozpoznawanie uczuć i radzenia sobie z nimi ; R. 4. Rozpoznawanie negatywnych myśli i radzenia sobie z nimi ; R. 5. Rozpoznawanie źródeł stresu i radzenie sobie z nim ; R. 6. Pielęgnowanie relacji z ludźmi ; R. 7. Odnajdowanie sensu i celu w życiu ; R. 8. Przegląd kontrolny i wybór ścieżki na przyszłość.
Młodym ludziom często się wydaje, że tylko oni borykają się z myślami samobójczymi. To sprawia, że czują się bardzo samotni i bezradni. Burzliwy okres dojrzewania jest źródłem dodatkowego stresu, a także pogłębia trudne, bolesne uczucia i nasila negatywne myślenie. Tymczasem, jak pokazują statystyki, myśli o samobójstwie są zjawiskiem powszechnym - każdego roku doświadczają ich miliony ludzi na całym świecie. Jeśli doświadczasz myśli samobójczych, to ta książka jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj, że nie tylko ty zmagasz się z takimi myślami. Autorami tego poradnika są dwaj specjaliści w dziedzinie zdrowia psychicznego. Ich wiedza naukowa i ogromne doświadczenie w pracy z młodymi ludźmi gwarantują, że znajdziesz tu sprawdzone i skuteczne sposoby na przezwyciężenie myśli samobójczych. Poradnik bazuje na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, której skuteczność potwierdziły badania naukowe. Znajdziesz w nim także autentyczne historie nastolatków takich jak ty, którym udało się uwolnić od cierpienia, zbudować wartościowe życie i zaangażować w ważne dla nich działania dające im poczucie sensu. Książka pomoże ci zmniejszyć ból emocjonalny, odzyskać nadzieję i zadbać o relacje z ludźmi. Dzięki opisanym w niej strategiom: - opracujesz plan bezpieczeństwa na wypadek kryzysu ; - zidentyfikujesz wyzwalacze trudnych myśli i zapanujesz nad nimi ; - poradzisz sobie z intensywnymi uczuciami, negatywnymi myślami i ze stresem ; - umocnisz wspierające relacje i zakończysz te toksyczne ; - wzmocnisz przyjemne emocje ; - dokonasz zdrowych zmian w stylu życia i określisz swoje cele. Być może trudno ci to sobie wyobrazić, ale strategie zaprezentowane w tej książce pomogą ci przezwyciężyć myśli samobójcze, odnaleźć cel w życiu i przywrócić mu sens oraz z nadzieją spojrzeć w przyszłość. Autorzy dokładnie je objaśniają i zapoznają cię z nimi krok po kroku. Zdobędziesz przydatne umiejętności, zyskasz nową perspektywę oraz poznasz nowe sposoby postrzegania świata i poruszania się w nim. Przezwyciężenie myśli samobójczych naprawdę jest możliwe! [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej ; Badania integralnokulturowe w resocjalizacji i terapii ; Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi tendencjami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych ; Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju ; Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej ; Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji ; Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji ; Aggression Replacement Training (ART) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich ; Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką) ; Drama stosowana jako interwencja społeczna ; Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich ; Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej ; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych ; Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności ; Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93254/cz.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej