Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Autor
Gołos Jerzy (1931- )
(2)
Baranowski Stefan
(1)
Grzywacz Marta (1971- )
(1)
Kasprzak-Miler Agnieszka
(1)
Kirkpatrick Sidney D. (1955- )
(1)
Kunz Tomasz (1969- )
(1)
Nadolski Przemysław (1970- )
(1)
Nicholas Lynn H
(1)
Ronald Susan
(1)
Rydell Anders (1982- )
(1)
Rączkowska Marzena
(1)
Sławomirska Barbara (1952- )
(1)
Łuczak Tomasz
(1)
Łygaś Wojciech (1959- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Sztuka
(5)
Kradzież dzieł sztuki
(4)
Dzwony
(2)
Estreicher, Karol (1906-1984 ; jun.)
(1)
Gurlitt, Cornelius (1932-2014)
(1)
Gurlitt, Hildebrand (1895-1956)
(1)
Horn, Walter (1908-1995)
(1)
Kolekcjonerstwo
(1)
Kradzieże dzieł sztuki
(1)
Przestępstwo wojenne
(1)
Sztuka sakralna polska
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1939-1945
(4)
1918-1939
(3)
1939-
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(3)
Niemcy
(3)
Polska
(2)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Katalogi zabytków
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 410-[413]. Indeks.
W ostatnich dniach II wojny światowej amerykańskie służby specjalne odnajdują trop wiodący wprost do Norymbergi. Tam, w doskonale zabezpieczonym bunkrze, mają znajdować się najcenniejsze eksponaty muzealne i dzieła sztuki - prawdziwy skarbiec dóbr kultury zagrabionych przez nazistów. Jednak po dotarciu do kryjówki okazuje się, że brakuje najcenniejszej części zbiorów: klejnotów koronacyjnych Świętego Cesarstwa Rzymskiego. Główny bohater, historyk sztuki Walter Horn, musi rozwiązać zagadkę ich zniknięcia w trzy tygodnie, zanim rozpocznie się Proces Norymberski. Co gorsza, pojawia się podejrzenie, że hitlerowscy konspiratorzy chcą użyć klejnotów do odrodzenia duchowego III Rzeszy. Sidney Kirkpatrick wciąga czytelnika od pierwszej strony, prowadząc go przez zniszczone wojną Niemcy, sprawnie dawkując sceny akcji, meandry śledztwa, motywy melodramatyczne i psychologię nazistowskich okultystów. [www.azymut.pl, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-94(100) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-94(100) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Rape of Europa : the fate of Europe's treasures in the Third Reich and the Second World War" 1994.
Bibliogr. s. [659]-670. Indeks.
The National Book Critics Circle Award.
„Grabież Europy” szczegółowo przedstawia losy najsłynniejszych dzieł sztuki zrabowanych przez Niemców w czasie drugiej wojny światowej, a także ich poszukiwanie na terenie Rzeszy przez pięćdziesiąt lat po zakończeniu wojny. Autorka z doskonałą znajomością rzeczy opisuje organizację metodycznej grabieży we Francji, Polsce, Związku Radzieckim i Holandii, kulisy wojennego „rynku sztuki” i obrotu dziełami w skorumpowanej Trzeciej Rzeszy, ale również grabieżcze i destrukcyjne instynkty po każdej ze stron uwikłanych w wojnę. Żywy język, bogactwo szczegółów i niezwykle interesujące opowieści o losach poszczególnych arcydzieł, takich jak „Dama z gronostajem” Leonarda da Vinci, ołtarz Wita Stwosza czy „Autoportret” Dürera, sprawiają, że od książki wręcz trudno się oderwać. Znakomite połączenie sensacji historycznej z bogato udokumentowaną pracą zawodowego muzealnika. [Rebis, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obrońca skarbów : Karol Estreicher - w poszukiwaniu zagarnionych dzieł sztuki / Marta Grzywacz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 293, [2] s., [8] s. tabl. : il. (w tym kolor.), fot., potr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 269-[277]. Indeks.
Doktor, który uwierzył w zło ; Złodzieje, którzy kradli przeszłość ; Miasto, które musiało się spakować ; Zamek, który się spóźnił ; Orły, którym podcięto skrzydła ; Esesman, który nie był królem ; Skarby, które musiały odpłynąć ; Rory, które prowadziły po sznurku ; Młodzieniec, który zginął ; Mężczyźni, którzy poczuli sól ; Postaci, które trudno policzyć.
Dlaczego Hitler kazał okradać okupowane kraje z cennych dzieł sztuki? Jak muzealnicy stali się tajemni agentami? Kto wpadł na ślad ołtarza Wita Stwosza? Jak "Dama z gronostajem" powróciła do Polski? Tuż przed 1 września 1939 roku w kościele Mariackim w Krakowie trwa gorączkowe pakowanie. Karol Estreicher, błyskotliwy historyk sztuki, wraz z grupą naukowców przygotowuje do wywiezienia i ukrycia bezcenny ołtarz Wita Stwosza. Z Wawelu w stronę Rumunii wyrusza konwój z arsenałami Zygmunta Augusta. Muzeum Czartoryskich ukrywa "Damę z gronostajem" i inne dzieła mistrzów. Do wielkiej ewakuacji dzieł sztuki przygotowuje się nie tylko Kraków, lecz niemal cała Europa. Wkrótce do podbitych krajów wkracza armia wykształconych złodziei - historyków sztuki, architektów i muzealników - na usługach Hitlera. Będą plądrować muzea, kościoły i zbiory prywatne. W największej w historii grabieży zabytków wezmą udział prominentni funkcjonariusze Rzeszy: Hermann Göring i Hans Frank. Karol Estreicher, pełen wyrzutów sumienia, że tylko ułatwił wrogowi wywóz zabytków, nie spocznie, dopóki nie odnajdzie ołtarza i nie sprowadzi go z powrotem do Polski. Nie przypuszcza nawet, że zajmie mu to sześć lat, a na swojej drodze spotka niezliczone przeszkody. Przyczyni się jednak do powstania elitarnej międzynarodowej grupy obrońców skarbów - Monuments Man. Po wojnie, razem z ołtarzem Wita Stwosza, obrazami Canaletta, mieczem koronacyjnym królów polskich, Biblią Gutenberga i setkami innych zabytków, Estreicher przywiezie do Krakowa także "Damę z gronostajem". Rodzina Czartoryskich nie będzie mu za to wdzięczna, a londyńska emigracja uzna go za zadrajcę. [Wydaw. Nauk. PWN, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Plundrarna : hur nazisterna stal Europas konstskatter" 2013.
Bibliogr. s. [434]-447.
Tyt. oryg.: "Plundrarna : hur nazisterna stal Europas konstskatter" 2013.
"Piękno należy do tego, kto potrafi je docenić". Naziści byli przekonani, że potrafią. W latach 1933-1945 na rozkaz Hitlera zrabowali tysiące dzieł sztuki z muzeów, galerii i prywatnych kolekcji, przede wszystkim należących do rodzin żydowskich. Najwspanialsze dzieła miały trafić do głoszącego chwałę Rzeszy Führermuseum, a "sztukę zdegenerowaną" - "entartete Kunst" - niszczono albo sprzedawano za, tak potrzebną, zagraniczną walutę. Handel dziełami sztuki był w tym czasie kwitnącym interesem. Wbrew temu, co niektórzy sądzą o funkcjonowaniu nazistowskiego systemu, nie był aż tak szczelny. Konfiskowanie majątków odbywało się nie tylko w jego ramach. Wielu dostrzegało możliwość błyskawicznego wzbogacenia się i skwapliwie z niej skorzystało. Choć po wojnie wiele z tych zagrabionych dzieł odnaleziono, los ponad 100 0000 eksponatów pozostawał nieznany, a spora ich część trafiła do najznamienitszych galerii sztuki na świecie... "Bezcenna" to porywająca opowieść nie tylko o fanatycznym opętaniu nazistów sztuką, ale także o walce o "zaginione" dzieła i spadkobiercach próbujących odzyskać swoje dziedzictwo. W tej walce "prawo" nie zawsze znaczy to samo co "sprawiedliwość", a hipokryzja tych, którzy próbują zachować bezcenne dzieła, nie ustępuje tej, z jaką kiedyś je zagrabiono. Jak widać, i tu sprawdza się stara maksyma: czasami wygodnie nie widzieć. [Wydaw. Albatros Andrzej Kuryłowicz, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103084 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Polskie Dziedzictwo kulturalne. Seria A, Straty Kultury Polskiej = The Polish Cultural Heritage. Series A, Losses of Polish Culture)
Bibliogr. [123]-131. Indeksy.
Tekst częśc. równol. pol., ang.
Uzupełnienie do klasyfikacji i charakterystyki dzwonów ; Grabież dzwonów w czasie drugiej wojny światowej jako element nazistowskiej polityki kulturalnej na terenie Wielkopolski oraz ich powojenna rewindykacja ; Glossa do okoliczności konfiskaty dzwonów w Wielkopolsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84020/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Hitler's art thief : Hildebrand Gurlitt, the Nazis, and the looting of Europe's treasures" 2015.
Tyt. oryg.: "Hitler's art thief : Hildebrand Gurlitt, the Nazis, and the looting of Europe's treasures" 2015.
Świat przeżył szok, kiedy w listopadzie 2013 roku osiemdziesięcioletni Cornelius Gurlitt stał się gwiazdą międzynarodowych mediów po odkryciu w jego monachijskim mieszkaniu ponad 1400 dzieł sztuki, wartych 1,35 miliarda dolarów. Gurlitt stał się znany jako człowiek, którego nigdy nie było - nie miał rachunku bankowego, nigdy nie płacił podatków, nigdy nie korzystał z opieki społecznej. Po prostu nie istniał. Znalazł się w świecie mroku i tajemnic dzięki swemu ojcu na długo przed tym, jak odziedziczył jego zbiór dzieł sztuki, zgromadzony w wyniku grabienia muzeów i Żydów w czasach Trzeciej Rzeszy. Wrzawa w mediach, jaka się potem zrobiła, wywołała międzynarodowe żądania restytucji, zakłóciła stosunki międzynarodowe i wstrząsnęła światem sztuki. W swej książce Susan Ronald ujawnia, jak Hildebrandowi Gurlittowi udało się rabować w imieniu Trzeciej Rzeszy, oszukując zarówno Obrońców Skarbów jak i nazistów. Jako „oficjalny marszand“ Hitlera i Goebbelsa, Hildebrand Gurlitt stał się jednym z najbardziej skutecznych rabusi dzieł sztuki w Trzeciej Rzeszy. Ale okradał także Hitlera, rzekomo aby ratować sztukę współczesną. Oto nieznana historia Hildebranda Gurlitta, który ukradł coś więcej niż dzieła sztuki. Ukradł także ludziom życie. [Wydaw. Vis-a-vis Etiuda, 2016].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104234 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej