Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(3)
Nuty
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Autor
Frołowicz Elżbieta (1962- )
(2)
Kida Jan (1931- )
(2)
Popek Stanisław (1936- )
(2)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bobrowska Ładysława
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Felczyński Zygmunt
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Karipidis Krystyna
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Meissner Andrzej (1937- )
(1)
Olszak Julian (1917-1991)
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Tomala Jerzy
(1)
Zentkowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Nauczyciele muzyki
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(14)
Sztuka
(8)
Edukacja muzyczna
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Wychowanie
(3)
Wychowanie plastyczne
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Matematyka
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Audiacja
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy kultury
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klasy łączone
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metody nauczania
(1)
Mobbing
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Pismo
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samowychowanie
(1)
Szelburg-Zarembina, Ewa (1899-1986)
(1)
Sztuka pisania
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Twardowski, Jan (1915-2006)
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie szkół muzycznych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wiolonczela
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(1)
Temat: dzieło
Baśnie
(1)
Dzienniki
(1)
Przedziwne przygody Duszka Dzińdzińnika
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo rzeszowskie (1945-1975)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(3)
Literatura
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na wiolonczelę
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura i sztuka
(6)
Psychologia
(2)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji "Wybrane problemy wychowania przez sztukę", która odbyła się w dniach 2-3.03.1984 w Rzeszowie.
Polskie systemy wychowania przez plastykę ; Różnice i zmiany schematu rysunkowego w twótczości dzieci siedmioletnich ; Metodyka nauczania plastyki w programie eksperymentalnego Studium Pedagogicznego dla uczniów Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Rzeszowie ; Współdziałanie środowiskowych ogniw systemu kulturalno-wychowawczego w zakresie upowszechniania kultury plastycznej ; Metody i formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w realizacji przedmiotu "Plastyka" w klasach I-III ; Wybrane wiadomości z zakresu sztuk plastycznych w programie nauczania początkowego Kl. I-III ; Możliwości zastosowania akcji plastycznej w klasach początkowych ; Realizacja celów dydaktycznych i wychowawczych na lekcjach plastyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99767 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61919 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-33326 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 137-146. Indeks.
Autorka omawia wybrane koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, mówi o istocie wczesnego wprowadzania muzyki w życie dziecka i o jej wartości, o wpływie muzyki na rozwój emocjonalny i intelektualny dziecka. Omawia również problem braku kompetencji muzycznych u nauczycieli, regionalizacji nauczania i wielu innych. Wartościową częścią pracy są przykłady programów edukacyjnych rozwijających umiejętności świadomego słuchania muzyki oraz autorska lista utworów współczesnych kompozytorów skierowana do młodych słuchaczy. [https://www.alenuty.pl/pl/p/Konsonanse-i-dysonanse-wczesnoszkolnej-edukacji-muzycznej-Elzbieta-Frolowicz/12281, dostęp 8.12.2021]
1. Konteksty aksjologiczne wczesnoszkolnej edukacji muzycznej, 2. Słuchanie muzyki we współczesnej edukacji muzycznej, 3. Kształcenie muzyczne a rozwój intelektualny dziecka, 4. Rozwój muzyczny dziecka - reperkusje pedagogiczne, 5. Strategie aktywizujące w muzycznej edukacji, 6. Nauczyciel klas I-III a standardy edukacji muzycznej, 7. Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej ; IMPLIKACJE PRAKTYCZNE: I. Przykłady pracy z utworami muzycznymi w edukacji wczesnoszkolnej, II. Utwory muzyki współczesnej na zajęciach w klasach I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura i sztuka a wychowanie / red. Jan Kida. - Rzeszów : Wydaw. WSP, 2001. - 273 s. : rys., tab. ; 23 cm.
(Wydawnictwa WSP w Rzeszowie ; 840)
Bibliogr. po niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A music learning theory for newborn and young children" 1997.
Bibliografia na stronach 168-171. Indeks.
Teoria uczenia się muzyki. Niemowlęta i małe dzieci, napisana z myślą o rodzicach i nauczycielach wczesnodziecięcej edukacji muzycznej, dotyczy kluczowego momentu w muzycznym rozwoju każdego człowieka, czyli okresu od narodzin do piątego roku życia. Przedstawione w niej rozważania, oparte na wieloletnich badaniach autora w zakresie nauczania muzyki, wyjaśniają, jak małe dzieci uczą się audiować oraz rozwijać rozumienie muzyki, a także dlaczego powinny one obcować z muzyką już od pierwszych chwil życia. Książka zawiera również wiele praktycznych wskazówek, które pomogą zmotywować dzieci i zachęcić je do audiowania zarówno w domu, jak i w przedszkolu. [Harmonia Universalis, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-388. Indeks.
CZĘŚĆ PIERWSZA - TEORETYCZNE UMOCOWANIE PROBLEMATYKI BADAWCZEJ: 1. Z PROBLEMATYKI TEORII MUZYCZNEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: 1.1. Kultura i kultura muzyczna, 1.2. Kultura i edukacja - relacje konieczne, możliwe i życzeniowe (w perspektywie wybranych ujęć pedagogicznych), 1.3. Enkulturacja muzyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 1.4. Wczesnoszkolna edukacja muzyczna jako obszar badań - perspektywa filozoficzna, 1.5. W poszukiwaniu koncepcji wczesnoszkolnej edukacji muzycznej ; 2. PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY UCZENIA SIĘ MUZYKI PRZEZ UCZNIÓW KLAS MŁODSZYCH - WYBRANE APEKTY: 2.1. Rozwój psychofizyczny i rozwój muzyczny - ustalenia terminologiczne, 2.2. Czynniki warunkujące rozwój muzyczny dziecka, 2.3. Zmiany rozwojowe a wczesnoszkolna edukacja muzyczna, 2.4. Modele zmiany rozwojowej a koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, 2.5. Rozwój muzyczny dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 3. TEORIA KSZTAŁCENIA MUZYCZNEGO UCZNIÓW W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM W KONTEKŚCIE ICH AKTYWNOŚCI: 3.1. Problemat aktywizacji procesu kształcenia w myśli pedagogicznej - ujęcie historyczne, 3.2. Edukacyjne konteksty aktywności muzycznej uczniów klas I-III, 3.3. Obecność nowych mediów w muzycznej edukacji wczesnoszkolnej, 3.4. Elementy diagnostyki edukacji muzycznej wspierające rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym. CZĘŚĆ DRUGA - EMPIRYCZNA WERYFIKACJA AUTORSKIEJ KONCEPCJI WCZESNOSZKOLNEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ: 4. W KRĘGU ROZWIĄZAŃ METODOLOGICZNYCH: 4.1. Założenia badawcze, 4.2. Cel, przedmiot, problematyka i pytania badawcze, 4.3. Sposoby gromadzenia materiału do badań, 4.4. Organizacja procesu badawczego, 4.5. Teren i warunki badań, próba badawcza ; 5. AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA A ZMIANA ROZWOJOWA DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W BADANIACH WŁASNYCH: 5.1. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji słuchowych i muzycznych umiejętności percepcyjnych, 5.2. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji wokalnych, wybranych umiejętności wykonawczych i rozumienia pojęć muzycznych, 5.3. Umiejętność samooceny poziomu kompetencji muzycznych, 5.4. Elementy enkulturacji muzycznej w środowisku rodzinnym a próby określenia własnego stosunku do muzyki, 5.5. Kształcenie wczesnoszkolne z wyeksponowanym elementem aktywności muzycznej jako facylitator zmian w sferze społeczno-moralnej, 5.6. Rozwój wyobraźni i wrażliwości muzycznej w działaniach twórczych, 5.7. Aktywność muzyczna a myślenie twórcze i wrażliwość estetyczna w działaniach plastycznych ; 6. STUDIUM WYNIKÓW. PODSUMOWANIE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Podręcznik …i Wiolonczela gra! to obowiązkowa pozycja na pulpicie każdego dziecka rozpoczynającego naukę gry na wiolonczeli! Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja stworzona z myślą o uczniach, nauczycielach oraz rodzicach, napisana lekkim językiem, zrozumiałym dla naszych najmłodszych wiolonczelistów. Dzięki bogatej szacie graficznej oraz ponad 100 zadaniom i ćwiczeniom, młody artysta będzie śmiało stawiać pierwsze kroki na swojej muzycznej drodze. Nauczyciele zyskają pomoc dydaktyczną i metodyczną, a rodzice źródło wiedzy, dzięki któremu będą mogli dać wsparcie swoim pociechom. Na taki podręcznik polskie szkolnictwo artystyczne czekało wiele lat! Co dla ucznia? - Tytułowa Ela Wiolonczela prowadzi ucznia i pomaga mu poznać tajniki gry na tym instrumencie. - Bogata szata graficzna: dużo rysunków, kolorowanek. - Zadania utrwalające wiedzę i kształtujące zdolności manualne. - Podręcznik napisany językiem zrozumiałym dla najmłodszych. - Nie wszystko na raz - stopniowe wprowadzanie poszczególnych elementów gry. Co dla nauczyciela? - Gotowy program zajęć dla wszystkich pierwszaków! - Koniec zapisywania teorii w zeszycie! - Koniec z wymyślaniem nowych zadań i ćwiczeń. Co dla rodzica? - "Strefę Rodzica' – sekcja zawierająca wskazówki dla rodziców i opiekunów. - Podręcznik angażuje rodziców w proces nauki i pozwala im dać wsparcie swoim pociechom, nawet jeżeli nie mają wykształcenia muzycznego. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3570, WM-Nuty 3569 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
- Gotowość do pisania w świetle rozwoju i wychowania - Rola psychomotoryki w przygotowaniu do nauki
pisania - Wyzyskanie działalności plastyczno-konstrukcyjnej
w procesie przygotowania do nauki pisania - Zabawy, gry i zadania kształtujące pojęcie symbolu
graficznego - Realizacja pracy nad przygotowaniem dzieci do nauki
pisania i oczekiwane rezultaty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Przemyska ; t. 9)
Bibliografia na stronie [160].
Nauka czytania i pisania dzieci 6-7 letnich w zreformowanym nauczaniu początkowym (na przykładzie szkół przemyskich) / Zofia Lorenc ; System wielostronnego nauczania w klasach I-III / Józef Galant ; System wychowawczy w placówce opiekuńczo-wychowawczej na przykładzie Państwowego Pogotowia Opiekuńczego nr 2 w Przemyślu / Jerzy Małacha ; Samowychowanie a proces rozwoju osobowości / Jan Dudek ; Opieka nad dzieckiem w byłym województwie rzeszowskim w XXX-lecie PRL / Dominik Źrebiec ; Wskaźniki w pracy wychowawczej / Dominik Źrebiec ; Miejsce i rola młodzieżowych domów kultury w systemie oświaty i wychowania / Barbara Czeredrecka ; Powstanie i działalność Młodzieżowego Domu Kultury w Przemyślu / Barbara Czeredrecka ; DCS Dragnosticum für Celebral-Schädigung / Jan Dudek ; Szkolny teatr aktora i lalki / Joanna Bury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-1701 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-1644 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji, 24-25 września 1999 r., Rzeszów.
M.in. referaty omawiające przeprowadzone w Rzeszowie badania dot. domowych księgozbiorów dziecięcych i wpływu sztuki na osobowość studentów.
Bibliogr. po niektórych ref.
Tekst częśc. słowac., ukr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82125 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej