Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Autor
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Popek Stanisław (1936- )
(2)
Wojnar Irena
(2)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bobrowska Ładysława
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dziamski Seweryn (1933-2003)
(1)
Karipidis Krystyna
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lam Władysław (1893-1984)
(1)
Marciniak Tadeusz
(1)
Meissner Andrzej (1937- )
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Tomala Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Sztuka
(12)
Nauczanie początkowe
(6)
Wychowanie estetyczne
(5)
Dziecko
(4)
Nauczanie
(4)
Wychowanie plastyczne
(4)
Metody nauczania
(3)
Sztuka dziecka
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Arteterapia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Aktorstwo
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Estetyka
(1)
Film
(1)
Film animowany
(1)
Filologia polska
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Klasy łączone
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura socjalistyczna
(1)
Lekcje muzealne
(1)
Lektura szkolna
(1)
Liryka polska
(1)
Literatura
(1)
Matematyka
(1)
Maturzyści
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nazwy własne
(1)
Onomastyka
(1)
Osiecka, Agnieszka (1936-1997)
(1)
Oświata
(1)
Parandowski, Jan (1895-1978)
(1)
Pedagogika
(1)
Pisanie
(1)
Pismo
(1)
Postmodernizm
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(1)
Przymiotnik łemkowski
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Recytacja
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzice
(1)
Rysunek
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Sztuka pisania
(1)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Terminologia
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół muzycznych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(1)
Temat: dzieło
Dolina Issy
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Scenariusz z zajęć
(2)
Bajka i baśń
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Przysłowia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Psychologia
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Sztuka dziecka i jej naturalny rozwój / Władysław Lam. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1960. - 89, [3] s., [8] k. tabl. : il., rys. (w tym kolor.) ; 21 cm.
Sztuka dziecka a szkoła ; O malarskich uzdolnieniach dzieci ; Sztuka dziecka i jej nauczanie ; Sztuka człowieka pierwotnego i dziecka ; Wpływy otoczenia ; czas trwania i charakter sztuki dziecka ; Charakter sztuki dziecka i metody oddziaływania ; Jak dojrzewają i co wyrażają obrazy dzieci ; Zagadnienie barwy ; Nauka systemem zabawy ; System porównywania ; praca zespołowa ; Zagadnienie materiałów malarskich ; Rozmiar obrazów ; Wrażliwość dziecka ; Ćwiczenia wstępne ; Tematyka obrazu na stopniach niższych ; Techniczne zagadnienia ; Kompozycja ; Program nauczania ; Jeszcze o ćwiczeniach z wyobraźni ; Korekta ; Przechowywanie prac ; Obraz z przypomnienia ; Zagadnienie perspektywy i anatomii ; Zagadnienia dekoracyjne ; Rzeźba ; Obraz z pokazu ; Obraz z natury ; Zmiana ćwiczeń i narzędzi ; Inne tematy ; Okres krytyczny ; Zagadnienie wzorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8428 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61919 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problemy wychowania plastycznego / Tadeusz Marciniak. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1976. - 141, [3] s., [16] s. tabl. : il. ; 25 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45700 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-33326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Estetyka i wychowanie / Irena Wojnar. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1964. - 365, [2] s., [9] k. tabl. : fot., il. ; 25 cm.
Indeks
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Częśc. reg.
- Sztuka w szkole - Współdziałanie szkoły i placówek kulturalnych
w realizacji wychowania przez sztukę - Nauczyciel inspiratorem nowych doświadczeń
w dziedzinie wychowania przez sztukę w środowisku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji "Wybrane problemy wychowania przez sztukę", która odbyła się w dniach 2-3.03.1984 w Rzeszowie.
Polskie systemy wychowania przez plastykę ; Różnice i zmiany schematu rysunkowego w twótczości dzieci siedmioletnich ; Metodyka nauczania plastyki w programie eksperymentalnego Studium Pedagogicznego dla uczniów Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Rzeszowie ; Współdziałanie środowiskowych ogniw systemu kulturalno-wychowawczego w zakresie upowszechniania kultury plastycznej ; Metody i formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w realizacji przedmiotu "Plastyka" w klasach I-III ; Wybrane wiadomości z zakresu sztuk plastycznych w programie nauczania początkowego Kl. I-III ; Możliwości zastosowania akcji plastycznej w klasach początkowych ; Realizacja celów dydaktycznych i wychowawczych na lekcjach plastyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99767 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
- Gotowość do pisania w świetle rozwoju i wychowania - Rola psychomotoryki w przygotowaniu do nauki
pisania - Wyzyskanie działalności plastyczno-konstrukcyjnej
w procesie przygotowania do nauki pisania - Zabawy, gry i zadania kształtujące pojęcie symbolu
graficznego - Realizacja pracy nad przygotowaniem dzieci do nauki
pisania i oczekiwane rezultaty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2006. - 185, [2] sstrony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważana teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci młodzieży i osób dorosłych. W każdym z nich podany jest cel, precyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do jego realizacji. Publikacja została uzupełniona kolorowymi fotografiami, co pozwala na dokładne zrozumienie ćwiczeń i odczucie ich atmosfery działania. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. [Księgarni Edukacyjna, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Wydanie 2. poszerzone. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009. - 197, [2] strony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Bibliografia na stronach 35-36.
"...Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważania teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji... Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Wielokrotnie dokonywałem zmian w scenariuszach, notowałem wszelkie uwagi i refleksje uczestników ćwiczeń. W publikacji tej, w każdym ćwiczeniu podany jest cel, prezyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do realizacji ćwiczenia. Pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź medytację. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenia powstałych rezultatów. Tę książkę traktuję jako ofertę dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Mam nadzieję, że korzystać z niej będą, jak z przewodnika, wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dającej uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych..." [Fragment z Przedmowy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ikoniczna diagnoza kondycji współczesnego społeczeństwa, czyli uczeń w pejzażu aksjologiczno-egzystecjalnym / Maria Jedrychowska ; Kultura i wartości we współczesnym świecie / Herryk Kurczab ; Zagrożenia polonistyki szkolnej w najbliższym ćwierćwieczu / Stanisław Bortnowski ; Wychowanie estetyczne w perspektywie współczesnych zasad edukacji literacko-kulturowej / Danuta Hejda ; Kompetencje komunikacyjne w obszarze podmiotowości / Dorota Amborska-Głowacka ; Od człowieka do celów kształcenia nauczycieli polonistów / Danuta Łazarska ; Uczeń jako autor kulturowy. Wstęp do antropologicznej metodyki literatury i języka polskiego / Marek Pieniążek ; Wartość i wartościowanie w dziele literackim - na przykładzie twórczości Jana Parandowskiego / Marzena Baran ; Problemy analizy i interpretacji poezji w edukacji polonistycznej / Elżbieta Mazur ; "Aktywne słuchanie" w procesie kształcenia kompetencji polonistycznych / Tadeusz Półchłopek ; Czy cel uświęca środki? O (nie)szkodliwym łamaniu normy językowej w filmach animowanych dla dzieci / Magdalena Trysińska ; Deprecjacje językowych wartości na przykładzie adaptacji komiksowej "Włatcy móch" / Izabela Łuc ; Czym jest podręcznik w dobie kultury polisensorycznej? Kilka uwag na podstawie wstępów, przedmów i odautorskich przesłań / Monika Kaźmierczyk ; Sacrum, historia, patriotyzm - teksty o profilu religijnym w polonijnych podręcznikach do kształtowania literacko-kulturowego / Wojciech Pelczar ; Twórczość Juliusza Słowackiego w świetle różnych tekstów kultury / Dorota Karkut ; Motyw Zmartwychwstania w aspekcie integracji o charakterze problemowym / Urszula Kopeć ; O próbach oswojenia obrazu na lekcjach języka polskiego / Małgorzata Gajak-Toczek ; Różne sposoby odzwierciedlania echa - czyli o muzyczności literatury i literackości muzyki (na podstawie fragmentu "Małego Księcia" Antoine de Saint-Exupery'ego i madrygału "Ola, o che bon echo!" Orlando di Lasso) / Agata Kucharska-Babula ; Recepcja tekstów filmowych przez licealistów. Stan obecny - perspektywy / Bogusław Skowronek ; Wirtualne muzea w edukacji humanistycznej / Elżbieta Stoch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
- Społeczno-wychowawcze aspekty kultury
socjalistycznej / S. Dziamski - Dziecko na tle współczesnej cywilizacji /
B. Hornowski - Udział środowisk twórczych w realizacji programu
wychowania przez sztukę - Powojenna proza dla dzieci i młodzieży / S. Frycie - Klasyczna literatura dla dzieci a współczesny
odbiorca / H. Skrobiszewska - O niektórych problemach polskiej ilustracji
w książkach dla dzieci i młodzieży / Z. Rychlicki - Stosunek dzieci do ilustracji nawiązujących do
dziecięcej twórczości plastycznej / I. Słońska - Tradycje teatru dla dzieci w Polsce / W. Renikowa - Aktualne problemy teatru dla dzieci i młodzieży /
H. Jurkowski - Teatr dla dzieci i nastolatków / K. Mazur - Dziecko widzem czy uczestnikiem spektaklu
teatralnego / K. Braun - Film wobec współczesnych koncepcji edukacji
dziecka / W. Nawrocki - Kształcenie wyobraźni dziecka i młodzieży przez
film / W. Zaczyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-36132 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej