Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(31)
Forma i typ
Książki
(29)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(33)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(28)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(3)
Binkowska-Bury Monika
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Bajorek Wojciech
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bernacki Włodzimierz
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Fiedor Marian
(1)
Gargała Marta
(1)
Gawroński Sławomir (1977- )
(1)
Gawryś Małgorzata (socjologia)
(1)
Grata Paweł (1971- )
(1)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(1)
Knapik Wioletta
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kołodziejczyk Łukasz
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lizak Jadwiga
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Machura Witold
(1)
Malicki Krzysztof (1979- )
(1)
Mudrak Elżbieta
(1)
Pisarek Marta
(1)
Pokrzywa Magdalena
(1)
Polak Rafał (1978- )
(1)
Polar Dawid
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Szadura Joanna
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zborowski Andrzej (demografia)
(1)
Zborowski Andrzej (geograf)
(1)
Zieliński Janusz (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(9)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(30)
Temat
Studenci
(28)
Niepełnosprawni
(8)
Nauczyciele
(4)
Postawy
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Uczniowie
(4)
Emigracja zarobkowa
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Internet
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Miasta
(3)
Regiony przygraniczne
(3)
Rolnictwo
(3)
Wartość
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropogeografia
(2)
Banki
(2)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(2)
Budżety rodzinne
(2)
Euroregiony
(2)
Innowacje
(2)
Instytucjonalizm
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język polski
(2)
Klastry (ekonomia)
(2)
Kobieta
(2)
Marketing terytorialny
(2)
Mieszkania
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek
(2)
Rynek pracy
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Siła robocza
(2)
Spółdzielczość
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Studenci niepełnosprawni
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uniwersytet Rzeszowski
(2)
Wojsko
(2)
Wsie
(2)
Współpraca transgraniczna
(2)
Wychowanie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zachowania prozdrowotne
(2)
AIDS
(1)
AIESEC
(1)
Administracja
(1)
Agroturystyka
(1)
Allen, Woody (1935- )
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biopaliwa
(1)
Biurokracja
(1)
Bohun-Dąbrowski, Antoni (1902-1992)
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Bączkowski, Włodzimierz (1905-2000)
(1)
Chrząszcze
(1)
Chłopi
(1)
Ciopiński, Jan
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cystersi
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Dane osobowe
(1)
Decyzje
(1)
Dojazd do szkoły
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Drożdże
(1)
Durak, Piotr (1985- )
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Długosz królewski
(1)
ELSA
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekorozwój
(1)
Elita ekonomiczna
(1)
Emigracja polityczna
(1)
Etyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Eutanazja
(1)
Temat: dzieło
Bezpowrotnie utracona leworęczność
(1)
Diariusz 1919-1935
(1)
Dzienniki rowerowe
(1)
Książę
(1)
Metal Hammer
(1)
Skrupuł bez skrupułu w Polsce
(1)
Tygodnik Sanocki
(1)
Walka (czasop. ; 1941-1943)
(1)
Zaćmienie Polski światu powszechnemu wykazane
(1)
Temat: czas
2001-0
(29)
1989-
(6)
1801-
(3)
1901-
(3)
2001-
(2)
1701-
(1)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(4)
Województwo podkarpackie (1999- )
(4)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Ukraina
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Bieszczady
(1)
Bolestraszyce (woj. podkarpackie)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Euroregion Karpaty
(1)
Galicja
(1)
Hoczew (woj. podkarpackie)
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kopenhaga (Dania)
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraków (woj. Małopolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Limanowa (woj. małopolskie)
(1)
Lwów (Ukraina ; okręg)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Podhale
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Skawina (woj. małopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Suczawa (Rumunia)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Sękowa (woj. małopolskie, pow. gorlicki, gm. Sękowa ; okolice)
(1)
Warmia
(1)
Warszawa
(1)
Węgry
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(5)
Blogi
(1)
Czasopisma muzyczne
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Film amerykański
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Powieść polska
(1)
Przysłowia polskie
(1)
Przysłowia rosyjskie
(1)
Punk rock
(1)
Tezaurusy
(1)
Źródła
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego i Politechniki Rzeszowskiej.
Bibliogr. s. 104-122. Indeks.
Streszcz. ang.
I. UWARUNKOWANIA STANU ZDROWIA MŁODZIEŻY AKADEMICKIEJ: 1. Pojęcie zdrowia i jego uwarunkowania ; 2. Stan zdrowia młodzieży akademickiej. II. ZACHOWANIA ZWIĄZANE ZE ZDROWIEM MŁODZIEŻY AKADEMICKIEJ: 1. Stosowanie leków ; 2. Używanie nowych narkotyków syntetycznych (dopalaczy) ; 3. Używanie narkotyków ; 4. Spożywanie alkoholu ; 5. Palenie tytoniu. III. METODOLOGICZNE PODSTAWY PRACY: 1. Cel badań ; 2. Cele szczegółowe badań ; 3. Charakterystyka badanej grupy ; 4. Metody i narzędzia badawcze. IV. WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH: 1. Samoocena zdrowia ; 2. Wyniki badań uzyskane na podstawie Inwentarza Zachowań Zdrowotnych ; 3. Samoocena zdrowia i wybrane czynniki socjodemograficzne a nasilenie zachowań zdrowotnych ; 4. Stosowanie leków jako kolejny parametr w kategoriach zachowań związanych ze zdrowiem ; 5. Charakterystyka wybranych zachowań ryzykownych w środowisku młodzieży akademickiej ; 6. Samoocena zdrowia i wybrane czynniki socjodemograficzne a zachowania ryzykowne ; 7. Charakterystyka zażywania nowych narkotyków syntetycznych (dopalaczy) ; 8. Charakterystyka zażywania narkotyków ; 9. Charakterystyka stosowania napojów alkoholowych ; 10. Charakterystyka palenia papierosów ; 11. Analiza związku w 2009 i 2012 roku pomiędzy wybranymi czynnikami socjodemograficznymi, takimi jak: płeć, miejsce stałego zamieszkania, miejsce zamieszkania podczas studiów, sytuacja materialna, studiowany kierunek. V. DYSKUSJA: 1. Wstęp ; 2. Samoocena zdrowia studentów w latach 2009 i 2012 ; 3. Zmiana nasilenia zachowań zdrowotnych młodzieży akademickiej z uwzględnieniem samooceny zdrowia i wybranych czynników socjodemograficznych w latach 2009 i 2012 ; 4. Stosowanie leków jako kolejny parametr zachowań zdrowotnych w latach 2009 i 2012 ; 5. Charakterystyka wybranych zachowań antyzdrowotnych studentów z uwzględnieniem samooceny zdrowia i wybranych czynników socjodemograficznych w latach 2009 i 2012.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W badaniach uczestniczyli studenci Uniwersytetu Rzeszowskiego i Politechniki Rzeszowskiej.
Bibliogr. s. 138-[149]. Indeks.
Streszcz. ang.
1. Pojecie zdrowia i jego uwarunkowania ; 2. Salutogenetyczna koncepcja zdrowia Aarona Antonovsky'ego ; 3. Zachowania związane z e zdrowiem w środowisku młodzieży akademickiej ; 4. Metodologiczne podstawy pracy ; 5. Wyniki badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-9176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniami objęto osoby osadzone w zakładzie karnym w woj. podkarpackim oraz jako grupę porównawczą studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. s. 169-177.
Streszcz. w jęz. ang.
PODMIOTOWE I PRZEDMIOTOWE DETERMINANTY SKUTECZNOŚCI ODDZIAŁYWAŃ: Lokalizacja poczucia kontroli a podatność na oddziaływania resocjalizacyjne ; Rola systemu wartości w kształtowaniu się podatności na oddziaływania resocjalizacyjne ; Funkcjonowanie interpersonalne jednostki w kontekście jej podatności na wpływy resocjalizacyjne ; Wychowanie determinantem skuteczności oddziaływań resocjalizacyjnych ; Podstawy religijne i ich funkcja regulacyjna ; R. II WYBRANE ASPEKTY ZJAWISKA PRZESTĘPCZOŚCI: Podstawowe pojęcia związane z przestępczością ; Rozwój zachowań niezgodnych z kanonem społecznym ; Psychologiczne aspekty przestępczego wykolejenia ; Pogląd na temat społecznych determinantów przestępczych zachowań człowieka ; R. III METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: Problem pracy ; Zmienne i ich wskaźniki ; Dobór i charakterystyka technik badawczych ; Metody analizy statystycznej wyników ; Charakterystyka badanej grupy ; Organizacja badań ; R. IV. ANALIZA I INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Analiza oddziaływań wychowawczych stosowanych w środowisku osób badanych: Wychowanie wobec praktyk religijnych ; Analiza sytemu wartości badanych osób ; Analiza lokalizacji poczucia kontroli badanych osób: Umiejscowienie poczucia kontroli a stosunek do praktyk religijnych ; Analiza wyników skali SUI ; Analiza podatności na oddziaływania resocjalizacyjne młodych przestępców ; PODSUMOWANIE: Umiejscowienie poczucia kontroli a podatność na oddziaływania resocjalizacyjne ; Stosunek do otaczającego środowiska a podatność na oddziaływanie resocjalizacyjne ; System wartości a podatność na oddziaływanie resocjalizacyjne ; Spójność postaw religijnych a podatność na oddziaływania resocjalizacyjne. WERYFIKACJA HIPOTEZ BADAWCZYCH. WYNIKI I POSTULATY DLA PRAKTYKI RESOCJALIZACYJNEJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [375]-396.
I. Pojęcie moralności w naukach społecznych ; II. Socjopedagogiczne problemy funkcjonowania zawodowego ; III. Dylematy moralne w wykonywaniu wybranych zawodów ; IV. Moralność i jej znaczenie w poglądach studentów ; V. Stosunek studentów do dylematów moralnych ; VI. Percepcja dylematów moralnych specyficznych dla ról zawodowych wybranych przez studentów poprzez kierunek realizowanych studiów ; VII. Percepcja zasad moralnych w życiu społecznym przez studentów ; VIII. Zasadność sankcji zawodowych w ocenie studentów ; Identyfikacja studentów z zawodem jako podstawa poczucia odpowiedzialności za realizację pełnionej roli ; Socjalizacja zasad moralnych w programie studiów wyższych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 88)
Bibliogr. s. 141-152.
1. PRYWATNOŚĆ I PRAWO DO PRYWATNOŚCI: 1. Definicje i wymiary prywatności: Pierwsze definicje prawa do prywatności ; Rozwój teorii Alana Westina i Irwina Altmana ; Prywatność jako stan ; Wymiary prywatności ; Współczesne ujęcia prywatności ; 2. Krytyka prawa do prywatności ; 3. Typy postaw w stosunku do prywatności ; 2. PRYWATNOŚĆ ONLINE: 1. Czym są media społeczne ; 2. Strukturalne cechy Internetu ; 3. Zmiana trybu dostępu do informacji ; 4. Media społeczne - problemy z prywatnością: Niejednorodna publiczność ; Niewidzialna publiczność ; 5. Paradoksy prywatności: Beztroska młodzież, zmartwieni rodzice ; Niezgodność postaw i zachowań ; 6. Kapitał społeczny a prywatność online ; 3. OCHRONA PRYWATNOŚCI W INTERNECIE: 1. Prawo: Polityki prywatności ; Think before you post - strategie samodzielnej ochrony użytkowników ; Ustawienia prywatności ; 3. Rynkowa samoregulacja ; 4. PRZEGLĄD BADAŃ: 1. Specjalny Eurobarometr: Cyfrowi tubylcy ; Postawy i zachowania dotyczące ujawniania informacji prywatnych ; Bezpieczeństwo i ochrona prywatności ; Ocena ryzyka ; Personalizacja ; Zaufanie ; Troski ; Prawo ; 2. Badanie Microsoft "Online Profile & Reputation Perceptions Study": Profil online ; Kontrola nad profilem ; Konsekwencje korzystania z Internetu ; 5. BADANIE POSTAW DOTYCZĄCYCH PRYWATNOŚCI UŻYTKOWNIKÓW MEDIÓW SPOŁECZNYCH: 1. Projekt i założenia badania: Wstęp ; Grupa badanych ; Ograniczenia badania ; Pytania badawcze ; 2. Etap I ľ ankieta: Metodologia ; Wyniki ankiety ; 3. Etap II - pogłębione wywiady indywidualne: Metodologia ; Etyka badania ; Omówienie wyników: Definiowanie i funkcje prywatności ; Pozbywanie się prywatności i całkowita z niej rezygnacja ; Funkcje prywatności ; Zarządzanie prywatnością w Internecie ; Obawy - publikowanie przez osoby trzecie ; Obawy - techniczne bezpieczeństwo informacji ; Opinie - obowiązek korzystania z prawdziwej tożsamości ; Opinie - wykorzystanie mediów społecznych przez pracodawców i rekruterów ; Polityki prywatności i ustawienia prywatności ; Zachowania, publikowanie ; 4. Etap III ľ weryfikacja ; 5. Podsumowanie badania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [139]-152. Indeks.
Streszcz. ang.
1. PARAMETRY DZIEŁA MUZYCZNEGO: Melodia, Rytm, Harmonia,, Współbrzmienie konsonansowe i dysonansowe, Tryb, Tonalność, Tempo, Dynamika, Styl muzyczny, Forma, Barwa, Chromestezja – barwne słyszenie. 2. PREFERENCJE MUZYCZNE – SYSTEMATYKA POJĘĆ I ZASTOSOWANIE MUZYKI: Preferencje, Smak, Zainteresowanie, Upodobanie, Zamiłowanie, Zastosowanie muzyki: Muzyka a mózg ; Muzykoterapia ; Muzykoterapia współcześnie. 3 PREFERENCJE MUZYCZNE: Preferencje muzyczne – model LeBlanca, Czynniki wpływające na preferencje muzyczne: Edukacja i wychowanie ; Uwarunkowania narodowościowe i etniczne ; Status społeczno – ekonomiczny ; Wpływ rówieśników ; Płeć ; wiek ; Media ; Czynniki osobowościowe. 4 OSOBOWOŚĆ A PREFERENCJE MYZTCZNE: Osobowość, Cechowe ujęcie osobowości, Wpływ osobowości na preferencje muzyczne. 5. BADANIA WŁASNE: Cele i pytania badawcze, Hipotezy badawcze, Narzędzia badawcze, Charakterystyka schematu badawczego, Grupa badana, Analiza statystyczna wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2633 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [331]-332.
I. Założenia projektu badawczego ; II. Motywacje studentów do podjęcia studiów dziennikarskich ; III. Przydatność zawodowa studiów dziennikarskich ; IV. Ocena jakości kształcenia dziennikarzy ; V. Kształcenie praktyczne dziennikarzy ; VI. Propozycje zmian w systemie kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96101 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. dot. nauczycieli wychowania fizycznego, studentów i uczniów Rzeszowszczyzny.
Bibliogr. przy pracach. Indeksy.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
I. PRACE PSYCHOLOGICZNE: Zależności między budową mózgu a świadomością ciała ; Wybrane czynniki osobowości sportowców wysoko kwalifikowanych w kontekście społecznym ; Cechy temperamentu jako determinanty lęku u skoczków spadochronowych ; Umiejscowienie kontroli u chłopców uprawiających i nieuprawiających gimnastyki sportowej ; Analiza tożsamości zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego ; Postawy nauczycieli wychowania fizycznego wobec zawodu w zależności od stopnia awansu zawodowego ; Trudności zawodowe nauczyciela wychowania fizycznego motywacją do podejmowania działań dydaktyczno-wychowawczych ; Analiza wypalenia zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego ; Motywy wyboru studiów wychowania fizycznego w wybranych uczelniach w Polsce. II. APLIKACJE Z TEORII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO: Studenci z Tarnowa i Rzeszowa o sporcie i sportowcach niepełnosprawnych ; Wpływ środowiska zamieszkania na stan zdrowia dzieci (na przykładzie uczniów szkół podstawowych - miejskiej nr 1 w Jaśle i wiejskiej w Roztokach) ; Ocena aktywności i sprawności fizycznej słuchaczy Studiów Medycznych w Jaśle i Rzeszowie ; Struktura sprawności fizycznej studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Najczęściej stosowane metody realizacji zadań ruchowych w szkolnym wychowaniu fizycznym ; Charakterystyka porównawcza cech somatometrycznych, proporcji ciała, wielkości otłuszczenia i wieku menarche młodzieży akademickiej byłej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie na tle innych uczelni w Polsce ; Ocena stanu świadomości młodzieży gimnazjalnej w zakresie bezpiecznych zachowań nad wodą ; Samoocena stanu zdrowia trenujących sporty walki z Opola ; Postawy studentów turystyki i rekreacji Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia ; The effect of physical activity on coordination abilities of movement regulation in seniors ; The level of coordination abilities in seniors ; The evaluation of organism response to training load in preparation period in swimming.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-173.
I.Podstawy teoretyczne dotyczące sekt: 1. Pojęcie sekty 2. Cechy sekty 3. Podział sekt 4. Przyczyny przynależności do sekt 5. Skutki oddziaływania sekty na jednostkę 6. Sekty w Polsce. II. Techniki manipulacyjne stosowane przez sekty: 1. Pojęcie manipulacji 2. Rodzaje technik manipulacji służących werbowaniu do sekt 3. Kontrola psychiki - pranie mózgu i kontrola umysłu jako wewnątrzgrupowe techniki oddziaływania sekty na członków III. Metodologia badań własnych: 1. Przedmiot, cel badań, problemy i hipotezy badawcze 2. Metody i techniki badań, narzędzia badawcze 3. Teren i organizacja badań, charakterystyka grupy badawczej. IV. Stan wiedzy studentów na temat sekt - analiza i interpretacja wyników badań własnych V. Stan wiedzy studentów na temat manipulacji - analiza i interpretacja wyników IV. Weryfikacja hipotezy badawczej i wnioski z badań.
Diagnoza stanu wiedzy studentów z regionu warmińsko-mazurskiego na temat sekt i stosowanych przez nie technik manipulacji Sekty towarzyszą człowiekowi od stuleci i mają ogólnoświatowy charakter. Początkowo związane z religijną płaszczyzną życia, obecnie przenoszą swoje wpływy na ekonomię, edukację, a nawet politykę i rozrywkę, stając się prawdziwym zagrożeniem dla współczesnego człowieka, jego rozwoju i wolności. Na oddziaływanie ugrupowań destrukcyjnych narażeni są wszyscy obywatele, ale najbardziej ludzie młodzi, inteligentni, wykształceni, wrażliwi. W książce przeanalizowano wiedzę młodzieży studenckiej na temat sekt. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Pierwsze dwa zawierają podstawy teoretyczne dotyczące problematyki sekt oraz stosowanych przez nie technik manipulacji. Cztery pozostałe dotyczą metodologicznych podstaw przeprowadzonych badań, otrzymanych wyników i wyciągniętych z nich wniosków. Przedstawiona teoria pozwala na bliższe poznanie zagadnień związanych z grupami destrukcyjnymi. Książka skierowana jest do młodych ludzi, rodziców, pedagogów, a także do wszystkich, którzy interesują się problematyką sekt lub dopiero zamierzają pogłębić wiedzę na ten temat. Osoby poszukujące wiedzy dotyczącej ugrupowań destrukcyjnych mogą w tej książce odnaleźć przynajmniej niektóre odpowiedzi na stawiane sobie i innym pytania o definicję sekty, jej cechy, przyczyny przynależności, skutki oddziaływania i stosowane techniki manipulacji. Czytelnik niniejszej publikacji zyska świadomość zagrożenia, jakie niesie ze sobą lekkomyślna decyzja o wstąpieniu do jakiejkolwiek bliżej nieznanej organizacji, wspólnoty, grupy.[Merlin, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-29-79 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91684 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-[275]. Indeks.
Streszcz. ang.
I. TEORETYCZNO-METODOLOGICZNA KONCEPCJA BADAŃ: 1. Teoretyczna koncepcja badań ; 2. Metody i techniki badawcze, procedura badań i dobór próby ; 3. Zarys historii Podkarpacia i stan upamiętnień w regionie. II. POSTAWY STUDENTÓW UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO WOBEC PRZESZŁOŚCI: 1. Przekazywanie pamięci zbiorowej: 1.1. Częstotliwość i tematyka rozmów o przeszłości, 1.2. Przeszłość jako przedmiot sporów, 1.3. Uczestnictwo członków rodziny w ważnych wydarzeniach historycznych ; 2. Komponent poznawczy: 2.1. Kanony postaci: naród, region, wspólnota lokalna, 2.2. Kanony wydarzeń: naród, region, wspólnota lokalna, 2.3. Znajomość pomników i innych miejsc pamięci w przestrzeni regionu ; 3. Komponent afektywny: 3.1. Przeszłość a indywidualne losy młodych ludzi. Próba typologii, 3.2. Przeszłość i jej elementy w życiu codziennym, 3.3. Ocena przeszłości regionu podkarpackiego, 3.4. Ocena polityki pamięci realizowanej przez państwo ; 4. Komponent behawioralny: 4.1. Preferowane typy upamiętnień przeszłości, 4.2. Preferowana tematyka upamiętnień, 4.3. Postawy wobec upamiętnień z okresu PRL-u ; 5. Typy postaw badanych studentów wobec przeszłości. III. REGIONALNE ELITY A PAMIĘĆ PRZESZŁOŚCI: 1. Tworzywa regionalnej pamięci zbiorowej: 1.1. Charakterystyka badanej zbiorowości i tematyka rozmów, 1.2. Kanon postaci regionalnej pamięci zbiorowej, 1.3. Kanon regionalnych postaci w świetle dotychczasowych badań, 1.4. Kanon wydarzeń z historii regionu, 1.5. Region, jego pamięć i tożsamość, 1.6. Specyfika regionalnych zachowań społecznych, 1.7. Zapomniana historia ; 2. Instytucje kształtujące pamięć regionalną ; 3. Polityka historyczna w wymiarze regionu: [...], 3.3. Polityka historyczna na przykładzie gminy Miejsce Piastowe ; 4. Współczesne spory o pamięć. IV. PAMIĘĆ JAKO ŹRÓDŁO KONFLIKTÓW I ANTAGONIZMÓW W PRZESTRZENI SYMBOLICZNEJ REGIONU PODKARPACKIEGO: 1. Pamięć jako źródło antagonizmów ; 2. Upamiętnienia pozostałe po Polsce Ludowej: [...], 2.2. Pomnik Walk Rewolucyjnych w Rzeszowie, 2.3. Pomnik gen. Karola Świerczewskiego, 2.4. Tablice i obeliski poświęcone "utrwalaczom władzy ludowej", 2.5. Pomniki wdzięczności Armii Czerwonej, 2.6. Rekonstrukcja historyczna poświęcona wyzwoleniu Rzeszowa ; 3. Współczesne spory o PRL. Casus ulicy Władysława Kruczka ; 4. Konflikty o pamięć polską i ukraińską: [...], 4.2. Pawłokoma, 4.3. Upamiętnienia nielegalne, [...]. ZAKOŃCZENIE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-7882 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniami objęto studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Bibliogr. s. 167-172.
Cz. I. EDUKACJA AKADEMICKA A OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE: 1. Uczelnia platformą integracji społecznej ; 2. Wybrane aspekty integracji społecznej osób niepełnosprawnych ; 3. Kwestia niepełnosprawności w kontekście edukacji akademickiej. Cz. II. JAKOŚCIOWE I ILOŚCIOWE CHARAKTERYSTYKI KSZTAŁCENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH NA POZIOMIE WYŻSZYM W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH: 4. Sytuacja studentów niepełnosprawnych na przykładzie Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie ; 5. Postawy pracowników naukowo-dydaktycznych wobec osób niepełnosprawnych ; Podsumowanie wyników badań i wnioski. ANEKSY.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [285]-297.
I. CHARAKTERYSTYKA UZALEŻNIEŃ: 1. Istota uzależnienia, 2. Determinanty uzależnień, 3. Przyczyny sięgania po narkotyki, 4. Powstawanie nałogu i uzależnienia; II. FILOZOFICZNO-ETYCZNY KONTEKST UZALEŻNIEŃ: 1. Filozoficzne rozumienie ludzkich doznań, 2. Moralny wymiar uzależnień, 3. Sens życia a problem uzależnień, 4. Wolność w aspekcie uzależnień; III. GENEZA NARKOMANII: 1. Narkomania w ujęciu historycznym, 2. Narkomania jako zjawisko społeczne, 3. Narkotyzowanie się jako styl życia; IV. ETIOLOGIA NARKOMANII: 1. Koncepcje biologiczne, medyczne, pedagogiczne, psychologiczne, 2. Zarys problematyki dewiacji, anomii, patologii społecznej, 3. Wybrane teorie zachowań dewiacyjnych; V. WSPÓŁCZESNE UJĘCIE PROBLEMU NARKOMANII: 1. Obecność narkotyków w codziennym życiu, 2. Problem narkomanii w Polsce, 3. Politoksykomania, problem "dopalaczy", 4. Badania dotyczące zażywania narkotyków; VI. NARKOTYKI W ŻYCIU MŁODZIEŻY: 1. Problemy okresu dojrzewania, 2. Grupy rówieśnicze a problem uzależnień, 3. Młodzież a substancje psychoaktywne, 4. Rola mediów, 5. Pomoc dla uzależnionych; VII. PROBLEM NARKOTYKOWY W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 1. Poczucie bezpieczeństwa na terenie Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, 2. Młodzież a narkotyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613.81/.84 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96115 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [235]-247.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. RELACJE INTERPERSONALNE W EDUKACJI I ICH ZAGROŻENIA: Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla ; Stres a komunikacja społeczna ; Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między dorosłymi i dziećmi ; Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania jakościowe ; Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie ; Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka ; Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej. 2. KOMUNIKACJA I NEGOCJACJE - ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I PROFILAKTYKA: Učitel' - zdroj bezpečia v školskom prostredi? ; Narracje - przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym ; Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych ; Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom interpersonalnym w grupie ; Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w efektywnej komunikacji w szkole ; Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. [7]: "[...] projekt naukowy zrealizowany w 2010 roku w Lublinie przez studenckie koła naukowe etnolingwistów, pedagogów specjalnych i socjologów UMCS".
M.in. dot. "Dzienników rowerowych" Piotra Duraka.
Bibliogr. przy pracach.
USTALENIA METODOLOGICZNE: Antyczne korzenie współczesnych sterotypów / Maria Chodkowska ; O stereotypach i profilowaniu słów kilka / Jerzy Bartmiński ; Stereotypy w badaniach socjologicznych / Elżbieta Czapka. ANALIZY FILOLOGICZNE: Polak, Węgier, dwa bratanki? Stereotyp Polaka na Węgrzech (na podstawie ankiet studenckich) / Katarzyna Prorok ; Stereotyp Amerykanina i Ameryki w oczach współczesnych studentów / Marlena Ochal ; Stereotyp Żyda utrwalony w języku polskim / Monika Łaszkiewicz ; Stereotypy żydowskie w twórczości filmowej Woody'ego Allena / Joanna Malicka ; Stereotyp emigrantów ze Wschodu w społeczeństwie izraelskim / Maria Makarowa ; Stereotyp protestanta widziany oczyma apostaty. Parodia "braci ewangelików" w "Bezpowrotnie utraconej leworęczności" Jerzego Pilcha / Ewelina Stanios ; Autostereotyp studenta w świetle badań ankietowych / Julia Kalkuta ; Stereotyp żołnierza we współczesnej polszczyźnie / Anna Boruch ; Czy negatywny stereotyp kibica może zostać przełamany? Autostereotyp i heterostereotyp kibica / Katarzyna Gileta ; Kreowanie wizerunku homoseksualisty jako stylisty we współczesnych mediach / Agnieszka Kida ; O pokoleniu internetowym - fakty i stereotypy / Barbara Misztal ; Stereotyp miasta w wypowiedziach mieszkańców Szczecina / Agnieszka Szlachta ; Czy słońce w "Dziennikach rowerowych" Piotra Duraka wpisuje się w stereotypowy obraz świata? / Monika Małopolska ; Gdzie diabeł nie może, tam babę pośle - Gde satana ne smožet, tuda babu pošlet. O stereotypowym wizerunku baby w przysłowiach polskich i rosyjskich / Elżbieta Koza ; Stereotyp Świętego Piotra w polskiej kulturze ludowej / Agata Bielak ; Stereotypy składnikami językowego obrazu świata na przykładzie językowego obrazu oka / Agnieszka Kulisz. ANALIZY PEDAGOGICZNE I SOCJOLOGICZNE: Maciuś z "Klanu" pije piwo! Media a stereotypy o niepełnosprawnych / Ewa Łaskarzewska ; Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w społecznym zwierciadle. Stereotypy i postawy emerytów / Małgorzata Lewicka ; Stereotypy seksualności osób upośledzonych umysłowo / Anna Gagat-Matuła, Magdalena Myśliwiec ; Autyzm w świetle teorii i praktyki / Anna Rusek, Patrycja Łaga ; Jedność różnorodności a stereotypy / Vadim Gierko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto studentów uczelni rzeszowskich.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr., ros.
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku ; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej) ; Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej ; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej ; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra ; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli ; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych ; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia ; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów ; Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii ; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej ; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia ; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej ; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW ; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela ; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli ; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia ; Postawy i wartości - zarys problematyki ; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna charakterystyka (problem do dyskusji) ; Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy ; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek ; Oczekiwania studentów kierunku pielęgniarstwo wobec nauczyciela zawodu ; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole ; Osoblyvosti profesiynoho stanovlennya vchytelya inozemnoi movy u protsesi kulturnykh zmin ; Mediakompetentnost kak nyeobhodimaya sostavnaya professionalnoi pídgotovki sovremennogo uchitelya ; Soderzhanie i formy media obrazovatelnoi dyeyatelnosti sovremennogo uchitelya ; Formuvannya imidzhu vchytelya yak zaporuka yoho uspikhu v maybutniy pedahohichniy diyalnosti ; Kul'tura movi vikladacha vishchoí shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [301]-316.
Tekst częśc. ang., czes.
Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. KOMUNIKACJA - WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Attemmts to apply contemporary Communication Theories in pedagogy and psychology ; Dilemmas of education. II. KOMPETENCJE KOMUNIAKCYJNE NAUCZYCIELI - RÓŻNE PERSPEKTYWY: Kompetencje komunikacyjne nauczycieli prowadzących kształcenie w formie e-learningu ; Kompetencje psychologiczne nauczyciela jako niezbędna umiejętność w pełnieniu funkcji łącznika pomiędzy szkołą a środowiskiem społecznym ; Kompetencje językowe nauczyciela-wychowawcy warunkiem właściwej współpracy z rodzicami, uczniami oraz ich środowiskiem lokalnym ; Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej ; Kształtowanie umiejętności społecznych w relacji komunikacyjnej dziecko-dorosły (uczeń-nauczyciel) w kontekście teorii uczenia się ; Perswazja i manipulacja jako metody wywierania wpływu. III. KOMUNIKACJA - PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ: Nie wiem, o czym mówisz, proszę, powiedz to jeszcze raz - dziecko w młodszym wieku szkolnym a proces edukacji ; Opowieść jako sposób nawiązania przerwanej komunikacji ; Stany emocjonalne a komunikacja (w edukacji) ; Asertywność a posłuszeństwo wobec presji autorytetów ; Aspekty koučovaci metody Inner Game v komunikaci ; Styl wyjaśniania negatywnych i pozytywnych wydarzeń u dzieci rodziców emigrujących zarobkowo. IV. KOMUNIKACJA - MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ: Moralny czy kompetentny? Wizerunek dyrektorki/dyrektora szkoły w oczach podwładnych, przełożonych i partnerów ; Kierowanie jako element złożonego procesu zarządzania ; Kompetencje negocjacyjne studentów kierunku zarządzanie i marketing ; A trainer - sportsman's relation: a self-determination theory perspective ; Výkon státni správy ve vysokém školstvi ; Działalność szkoły na rzecz informowania ucznia o zawodach i możliwości dalszego kształcenia ; Życie towarzyskie on-line - próba charakterystyki grupy społecznej czatująych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96549 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej