Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Autor
Basaj Agnieszka
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Korycki Arkadiusz Mateusz
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(1)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887). Dzieła. Powieści obyczajowe
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Sobolewski Zbigniew
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Socjoterapia
(9)
Arteterapia
(3)
Dziecko
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Rodzina
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Biblioterapia
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby neurodegeneracyjne
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Chód
(1)
Cmentarze
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Godność ludzka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry planszowe
(1)
Hortiterapia
(1)
Klocki Lego
(1)
Leczenie
(1)
Muzykoterapia
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nałóg
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Ojcostwo
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z zaburzeniami pamięci
(1)
Otępienie
(1)
Pamięć
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Roboty ręczne
(1)
Satanizm
(1)
Spacer
(1)
Starość
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Szacunek
(1)
Trening pamięci
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia pamięci
(1)
Zaburzenia poznawcze
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Piza (Włochy)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Dzieła : powieści obyczajowe / Józef Ignacy Kraszewski ; redaguje komitet pod kier. Juliana Krzyżanowskiego)
[...]Czego dotyczy ta awangardowo opowiedziana historia? Wszystko zaczyna się w Pizie. Grupa cudzoziemców ogląda cmentarz Campo Santo najpierw przy świetle pochodni, potem w blasku błyskawic, a następnie w poświacie księżyca. Niezwykłe wspólne doznania sprawiają, że między obcymi ludźmi z różnych krajów i środowisk nawiązuje się więź. Postanawiają podzielić się opowieściami o swoich dziejach bez ukrywania sekretów. Uczestnicy tej swoistej socjoterapii postanawiają spotkać się ponownie po pewnym czasie, tym razem by odbyć wspólną wyprawę na Wezuwiusza. Tam dochodzi do tragedii. [...] [lekturylirael.blogspot.com, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-14690 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - 227, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 205-[220]. Indeksy.
Wstęp ; R. I. Zdrowie psychiczne młodzieży podejmującej socjoterapię: 1. Współczesna młodzież i socjoterapia w pozycji „pomiędzy” ; 2. Zdrowie psychiczne młodzieży w Polsce ; 3. Młodzież podejmująca socjoterapię w obliczu zadań i zmian rozwojowych ; 4. Możliwość stosowania socjoterapii wobec młodzieży podejmującej zachowania ryzykowne ; 5. Podsumowanie ; R. II. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla młodzieży: 1. Kontrowersje wokół rozumienia socjoterapii ; 2. Socjoterapia a psychologiczne modele zdrowia i zaburzeń ; 3. Miejsce socjoterapii wśród innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej ; 4. Cele oddziaływań socjoterapeutycznych ; 5. Socjoterapia a wyzwania dla skutecznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej ; 6. Podsumowanie ; R. III. Diagnozowanie w socjoterapii: 1. Diagnozowanie w socjoterapii - ujęcie procesualne i wielopłaszczyznowe ; 2. Diagnoza kwalifikująca do socjoterapii i jej kontekst ; 3. Diagnoza wyjaśniająca oraz konceptualizacja przypadku w socjoterapii ; 4. Diagnozowanie systemu społecznego ; 5. Diagnozowanie grupy socjoterapeutycznej ; 6. Ocena skuteczności socjoterapii ; 7. Podsumowanie ; R. IV. Praca z grupą młodzieży w socjoterapii: 1. Warunki formalne organizowania grup socjoterapeutycznych ; 2. Czynniki pomocowe w socjoterapii ; 3. Proces grupowy w socjoterapii ; 4. Metody i techniki pracy grupowej w socjoterapii ; 5. Ćwiczenia i zabawy socjoterapeutyczne a praca z grupą w podejściu psychodynamicznym i poznawczo-behawioralnym ; 6. Stosowanie i konstruowanie programów socjoterapeutycznych ; 7. Podsumowanie ; R. V. Socjoterapeuta wobec wyzwań pracy z grupą młodzieży: 1. Teoria jako identyfikacja zawodowa socjoterapeuty ; 2. Kompetencje w pracy socjoterapeutycznej ; 3. Doświadczenia zawodowe socjoterapeutów i wybór sposobu pracy w socjoterapii ; 4. Etyka i superwizja w pracy socjoterapeutów ; 5. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Resocjalizacja a terapia ; Milieu therapy w resocjalizacji nieletnich ; Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie ; Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy ; Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach ; Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych ; Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń) ; Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujących swoje ciało - propozycja modelu ; Narracja w dramie ; Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna ; Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności ; Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej ; Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków psychoaktywnych ; System pomocy skazanym uzależnionym od środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności ; Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego ; Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93254/cz.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [323]-328.
I. SOCJOTERAPIA - PROCES I METODA: Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Katarzyna Sawicka. II. SOCJOTERAPIA DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM: Program socjoterapeutyczny dla uczniów klasy pierwszej z trudnościami adaptacyjnymi / Grażyna Chwesiuk; Zajęcia socjoterapeutyczne jako pomoc w korygowaniu obrazu własnej osoby dzieci nieśmiałych / Małgorzata Cieślicka. III. PROGRAMY SOCJOTERAPEUTYCZNE WOKÓŁ PROBLEMU: Program interwencyjny dla klasy szkolnej / Gabriela Sawicka-Kalinowska, Teresa Worobiej; "Można inaczej" - program socjoterapeutyczny z elementami zabawy, przygody, turystyki i survivalu dla dzieci z przejawami nadpobudliwości psychoruchowej / Agnieszka Czerwińska; Poczucie własnej wartości - program socjoterapeutyczny dla młodzieży ze szkół średnich / Violetta Południak; "Małolat" - program interwencyjno-edukacyjno-profilaktyczny dotyczący nieletnich osób nadużywających alkoholu / Teresa Schlack. IV. SOCJOTERAPIA W CAŁODOBOWYCH PLACÓWKACH WYCHOWAWCZO-RESOCJALIZACYJNYCH: "Nasza grupa" - program terapeutyczny / Elżbieta Potempska; Program zajęć socjoterapeutycznych dla młodzieży z zakładu poprawczego o wzmożonym nadzorze pedagogicznym / Bożena Dzwonkowska, Sławomir Kępka. V. NIETYPOWE ZASTOSOWANIE SOCJOTERAPII: Socjoterapia w rehabilitacji młodych pacjentów szpitala psychiatrycznego / Wanda Chilecka; Uczenie konstruktywnych form radzenia sobie z napięciem i negatywnymi uczuciami u młodocianych więźniów śledczych / Urszula Wojciechowska; Socjoterapia jako zakończenie procesu terapii osób współuzależnionych / Mirosława Kisiel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95769 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. wśród studentów rzeszowskich i wychowanków podkarpackich placówek socjalizacyjnych.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Rodzina jako środowisko życia i wychowania; Transgeneracyjny mechanizm przenoszenia zachowań dewiacyjnych w rodzinie; Sociálno-politické, genderové a andragogické kontexty syndromu naučenej bezmocnosti u žien ako prvku domáceho násilia; Rola rodziny w rozwoju i wychowaniu moralnym dzieci i młodzieży; Prawne podstawy karcenia dzieci (małoletnich); Rodzina pochodzenia a wyobrażenia na temat małżeństwa i rodziny prokreacyjnej; Preferowane wartości a oczekiwania młodzieży z upośledzeniem umysłowym wobec życia w rodzinie; Dowartościowanie ojcostwa istotnym czynnikiem wsparcia dziecka i rodziny; Media jako nośnik informacji i ich wpływ na współczesną młodzież - agresja i przemoc w środkach masowego komunikowania; Spotkania twórcze wsparciem i możliwością rozwoju osobistego dziecka; Terapia przez sztukę w systemie oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych i resocjalizujących; Tradycja i zmiana w organizacji opieki nad ubogimi dorosłymi i dziećmi (rozwój myśli i praktyki dobroczynnej); Obraz środowiska rodzinnego wychowanków podkarpackich placówek socjalizacyjnych; O powinnościach pedagogiki opiekuńczej wobec wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie przebywających w domach dziecka; Socjoterapeutyczna grupa otwarta jako forma pomocy wychowankom placówek opiekuńczo-wychowawczych; Szkoła dla rodziców - trwająca całe życie nauka dialogu z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [203]-217.
Streszczenia w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym. [Difin, 2019]
1. O POTRZEBIE WSPOMAGANIA DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM: 1.1. Przedszkole jako środowisko wychowania, edukacji i terapii dziecka, 1.2. Sztuka zabawą - zabawa sztuką w przedszkolnym wychowaniu estetycznym, 1.3. Nadpobudliwość i nieśmiałość w grupie przedszkolnej, 1.4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna świadczona dzieciom w wieku przedszkolnym, 1.5. Socjoterapia w przedszkolu - zarys problemu ; 2. "PRZEDSZKOLNA GALAKTYKA SOCJOTERAPEUTYCZNA" - OPIS DZIAŁAŃ INNOWACYJNEGO PROGRAMU PROFILAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEGO: 2.1. Charakterystyka i opis innowacyjnego programu socjoterapeutycznego dla dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu, 2.2. Projektowanie strefy profilaktyczno-terapeutycznej w środowisku przedszkola, 2.3. Wieloaspektowa diagnoza wyznacznikiem skutecznych działań profilaktyczno-terapeutycznych ; 3. EKSPLORACYJNY WYMIAR ZASTOSOWANIA METODY ACTION RESEARCH W PROGRAMIE "PRZEDSZKOLNA GALAKTYKA SOCJOTERAPEUTYCZNA": 3.1. Action research jako strategia w eksploracji zjawisk edukacyjnych - perspektywa projektowa doświadczeń własnych, 3.2. Relacja z prowadzonych badań i egzemplifikacja wyników, 3.3. Ewaluacja zadań naukowo-dydaktycznych prowadzonych w ramach programu "Przedszkolna Galaktyka Socjoterapeutyczna" ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
ŚRODOWISKOWE I INSTYTUCJONALNE FORMY WSPARCIA OSÓB Z ZABURZENIAMI POZNAWCZYMI: Zaburzenia poznawcze w wieku złotej jesieni: rodzaje, przyczyny, skutki / Katarzyna Chotkowska ; Instytucjonalne formy wsparcia pacjentów z zespołami otępiennymi w ramach systemu pomocy społecznej / Anna Kruk ; Ośrodek pomocy społecznej jako środowiskowa forma wsparcia osób starszych z zaburzeniami poznawczymi / Katarzyna Stanek ; Dom pomocy społecznej jako instytucjonalna forma wsparcia seniorów z zaburzeniami demencyjnymi / Katarzyna Ziomek-Michalak ; O potrzebie poszanowania (respektowania) "godności" w placówkach wsparcia dla osób z zaburzeniami poznawczymi / Mieczysław Sędzicki ; TERAPIA I AKTYWIZACJA OSÓB Z ZABURZENIAMI POZNAWCZYMI: Cele i zasady aktywizacji seniorów z zaburzeniami demencyjnymi / Arkadiusz Korycki ; Socjoterapia jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami poznawczymi / Ewa Grudziewska ; Gry planszowe jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Maria Żurawska ; Arteterapia jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami demencyjnymi w domu pomocy społecznej / Monika Laskowska ; Hortiterapia jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Malwina Lefek ; Spacery jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Olga Rumianowska ; Trening pamięci jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Ilona Ambrożkiewicz ; Robótki ręczne jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Ewa Oleszczak ; Klocki lego jako forma aktywizacji seniorów z zaburzeniami pamięci / Karolina Cząstkiewicz-Szczepaniak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112125 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej