Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(8)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Autor
Barłóg Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Czarkowska Małgorzata
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gumienny Beata
(1)
Hetman-Krajewska Joanna
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Jacoń Piotr
(1)
Klementowska Iza (1978- )
(1)
Naszkowska Krystyna
(1)
Olasz Mateusz
(1)
Prus Bolesław (1847-1912)
(1)
Prus Bolesław (1847-1912). Placówka
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Walc Wiesława
(1)
Zima-Parjaszewska Monika
(1)
Zozula Jolanta
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(11)
angielski
(1)
Odbiorca
Mediatorzy rodzinni
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Prawnicy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Rodzice
(9)
Dzieci
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Alimenty
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko transpłciowe
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Elita władzy
(1)
Emancypacja
(1)
Fejgin, Piotr (1946- )
(1)
Grudziński, Włodzimierz (ekonomia)
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Hipisi
(1)
Holland, Agnieszka (1948- )
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakość życia
(1)
Jasińska, Aleksandra
(1)
Katecheza
(1)
Klasy społeczne
(1)
Klasy łączone
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunizm
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematyka
(1)
Mieszkańcy wsi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niemcy (naród)
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opór (postawa)
(1)
Osoby transpłciowe
(1)
Oświata
(1)
PRL
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Podział majątku wspólnego małżonków
(1)
Polityka społeczna
(1)
Postawy
(1)
Prawa i obowiązki rodziców
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Prawo socjalne
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina wieloproblemowa
(1)
Rozkład pożycia
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Separacja (prawo)
(1)
Skalski, Ernest (1935- )
(1)
Smolar, Aleksander (1940- )
(1)
Stereotyp
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Sztuka
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Titkow, Andrzej (1946- )
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Tranzycja płciowa
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wina (prawo)
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wzór osobowy
(1)
Zabezpieczenie wierzytelności
(1)
Śmierć rodzica
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Reportaż
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Przytulanki" to publikacja, w której zaprezentowano zabawy bazujące na naturalnej aktywności dzieci. Profesor Marta Bogdanowicz nazywa je zabawami relacyjno-relaksującymi, ponieważ z jednej strony służą pogłębieniu kontaktu pomiędzy dzieckiem i dorosłym, z drugiej zaś - odprężeniu i wspólnemu przeżywaniu radości. Trudno przecenić wartość korzyści płynących z tych zabaw dla rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci i ich więzi z rodziną. [Harmonia, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
My, trans / Piotr Jacoń ; [ilustracje: Mateusz Olasz]. - Warszawa : Wydawnictwo RM, © 2021. - 281, [7] stron : ilustracje ; 21 cm.
Stale towarzyszy im lęk, samotność, poczucie zagubienia. Cierpią na depresję, a nierzadko podejmują próby samobójcze. Boli ich brak tolerancji i zrozumienia w społeczeństwie. A pragną tak niewiele: żyć normalnie. Oto poruszający zbiór wywiadów z osobami transpłciowymi, a także ich rodzicami, psycholożką, adwokatką, aktywistką i… księdzem, przełamujący tabu i otwierający oczy na potrzeby drugiego człowieka. Piotr Jacoń – dziennikarz TVN 24. Autor m.in. reportażu o rodzicach osób transpłciowych Wszystko o moim dziecku oraz cyklu rozmów Bez polityki. Pracował w Radiu Plus, Radiu Gdańsk i w „Dzienniku Bałtyckim”. Mieszka w Gdyni. [lubimyczytac.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Reportaż)
„W latach 2008-2017 za niepełnosprawne uznano 218 tysięcy dzieci. Część z nich, tych najciężej chorych i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie, pozostanie dziećmi do końca życia. Aż do śmierci będą potrzebowały pomocy przy wykonywaniu najprostszych czynności: myciu, jedzeniu, załatwianiu potrzeb fizjologicznych. Napisałem tę książkę, by pokazać, co ich matki przeżywają na co dzień. Bardzo rzadko słyszymy ich głos. Nikt nie jest w stanie opowiedzieć, co czuje żona porzucona przez męża z powodu wady genetycznej ich córki. Matka próbująca opanować atak szału niepełnosprawnego intelektualnie dwudziestopięciolatka. Kobieta patrząca na wijące się z bólu kilkumiesięczne niemowlę. Żegnająca dziecko w szpitalnej kostnicy. Nikt oprócz nich samych. Ta książka to opowieści pięciu kobiet. Spisywałem je przez rok. Z pewnością by nie powstała, gdyby nie moje osobiste doświadczenie”. Jacek Hołub. Pięć matek. Pięć przejmujących opowieści. O tym, że ojciec może, a matka musi. Że można być skazaną na dożywocie, choć nie udowodniono winy. O tym, że czasem trzeba żyć tak, jakby na nas usiadł niedźwiedź, jakby nad każdym dniem wisiał cień, jakby się chodziło po zaminowanej ziemi. O pogoni za pieniędzmi. O zależności, bezsilności, samotności. O okrucieństwie lekarzy, którzy nie potrafią rozmawiać. O heroicznej miłości i bezwarunkowym oddaniu. Co możemy zrobić dla matki, która pragnie, by jej dziecko umarło przed nią? Nie odwracać wzroku. Przynamniej tyle.” Justyna Dąbrowska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiesław Setlak, Autorytet czy idol? O wzorach osobowych w wychowaniu ; Magdalena Gadamska, Krzysztof Jamroży, Wychowanie i socjalizacja w rodzinie jako formy oddziaływania osób znaczących na dzieci ; Patrycja Babula, Matka — osoba znacząca w życiu dziecka ; Irena Międlar, Rola dziadków w wychowaniu. Przyczynek do rozważań o osobach zna¬czących ; Karolina Sławińska, Martyna Probachta, Rola dziadków w procesie wychowania wnuków - babcia i dziadek jako ważne ogniwo wychowawcze ; Magdalena Gadamska, Krzysztof Jamroży, Rola rodzeństwa w edukacji dzieci i młodzieży ; Magdalena Gadamska, Wychowanie przez rodzeństwo w doświadczeniach studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Iwona Karnas, Nauczyciel jako osoba znacząca w rozwoju dziecka ; Marlena Stradomska, Konrad Harasim, Osoby znaczące w procesie leczenia młodzieży dokonującej prób samo¬bójczych. Kontekst psychologiczny ; Paweł Leśniewski, Zaburzenia psychiczne rodziców a rozwój dziecka ; Weronika Baracz, Katecheta - nauczyciel, wychowawca, świadek. Jego misja wobec roz¬woju dzieci i młodzieży ; Iwona Rzeszutek, Rola mentora w życiu zawodowym podopiecznego ; Ewelina Brzyszcz, Identyfikacja dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z boha-terami bajek, seriali animowanych oraz filmów fantasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Hipis to człowiek, który poszukuje i nie zgadza się na krzywdę innych, ani na porządek rzeczy, który sprawia innym przykrość, rozumiesz?” - pytał tata, a ja baaaardzo powoli mu potakiwałem. - „Dotyczy to nie tylko ludzi, ale zwierząt i roślin też”. „A jeśli hipis sam sobie robi krzywdę?” - miałem trzynaście lat, kiedy zadałem tacie to pytanie. Wolność od konwenansów, reżimu, ciasnych zasad i kołnierzyków. Ucieczka w sztukę, naturę, w drogę, dragi, w cokolwiek. A potem…? Tomek od lat nie chce znać swego ojca. Jacek wciąż mieszka w głuszy jak jego rodzice. Anka, matka dwojga małych dzieci, potrzebuje w swym życiu przede wszystkim porządku. Małgosia, niegdyś „królowa wędrówek”, zmieniła życie hipi na Zen. Iza Klementowska prowadzi nas przez trzy kontynenty, żeby odpowiedzieć na pytanie, jak ruch hipisowski wpłynął na życie dzieci kwiatów a przede wszystkim ich dzieci i wnuków. Co o swej młodości w oparach marihuany sądzą dawni hipisi i jak potoczyły się ich losy? Czy ich córki i synowie, wychowywani "na luzie", bez rygorów, a czasem nawet bez... chodzenia do szkoły, przejęli system wartości rodziców? W jaki sposób wychowują teraz swoje dzieci? Czy cena wolności nie okazała się zbyt wysoka?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109776 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach.
Jolanta Zozula: Wsparcie dla rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych ; Małgorzata Czarkowska: Dziecko doświadczające przemocy w rodzinie ; Monika Zima-Parjaszewska: Dziecko z niepełnosprawnością w rodzinie ; Jolanta Zozula: Piecza zastępcza jako forma pomocy dziecku i rodzinie ; Jolanta Zozula: Obowiązek alimentacyjny rodziców na rzecz dzieci oraz subsydiarna pomoc państwa osobom uprawnionym do alimentów ; Małgorzata Czarkowska: Wsparcie finansowe dziecka w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-347.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111861, A-111474 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-34 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.15-34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 308-324.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Konteksty i obszary oporu. Wokół emancypacji i postrzegania świata osób z niepełnosprawnością intelektualną: 1. Opór jako fenomen interdyscyplinarny ; 2. Opór w pedagogicznej refleksji emancypacyjnej: Opór w edukacji ; Czynne i bierne formy oporu ; Typologizacja oporu ; Ambiwalencja jako kategoria oporu ; 3. Opór jako wątek zaniedbany w pedagogice specjalnej ; 4. Próba identyfikacji zjawiska oporu na podstawie przeglądu badań ; 5. Okoliczności zmiany szkoły przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; R. II. Psychospołeczne aspekty funkcjonalne osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Kontekst globalny i edukacyjny: 1. Sytuacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – koncepcje, kryteria, perspektywy ; 2. Edukacja jako przestrzeń istnienia społecznego osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – refleksja historyczna ; 3. Edukacyjne drogi uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; R. III. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problematyka badań i określenie paradygmatu i strategii badawczych ; 2. Badania jakościowe i metodologia konstruktywistycznej teorii ugruntowanej ; 3. Grupa badawcza ; R. IV. Doświadczanie wczesnej edukacji w inkluzji i integracji: 1. Kreowanie nadziei na przydatną tożsamość. Terytorium szansy? ; 2. Działania deprywacyjne (Odstawianie na boczny tor): Osamotnienie (Strefa poduszki i przechowalni. Pomieszane dzieci. Izolacja w integracji) ; Działania demarkacyjne (Inkluzja na marginesie) ; Zindywidualizowana pseudoedukacja (Nieodczytanie potrzeb dziecka) ; Cenzurowanie dzieci z orzeczeniami ; 3. Nieodkodowanie dziecięcej komunikacji (Ten, który nie mówi jest głupi): Opór jako forma komunikacji ; Bierne stawianie oporu przez dzieci (Bycie obok. Deprywacja edukacyjna. Ambiwalencja sytuacyjna) ; Czynne stawianie oporu (Upośledzanie tożsamości – psychiatryzowanie) ; 4. Pozorowanie działań i współpracy z rodzicami (Relacje międzydrzwiowe) ; 5. Emancypacyjny punkt zwrotny ; 6. Odblokowanie Innego (Ku podmiotowości i ochronie zasobów) ; R. V. Doświadczanie specjalnej edukacji: 1. Prawdziwe staranie się ; 2. Identyfikowanie problemów (Rezerwat dla Innych. Nieczekanie na poniedziałek i wrzesień): (Nie)specjalne nauczanie w niby szkole (Nuda. Pozamykani w klasie uczniowie) ; Karanie nudną świetlicą ; Deprywacja i infantylizowanie ; Piętnowanie Innych spośród Innych ; 3. Niekłamana komunikacja: Bierne opieranie się ; Czynne opieranie się jako akt niezgody uczniowskiej ; 4. Pseudopedagogiczne reagowanie (Ku wyuczonej marginalizacji): Obwinianie rodziców ; Usypianie dewianta. Psychiatryzowanie ; Pozorowanie indywidualnego wsparcia ; 5. Decyzja o zmianie placówki. Interakcyjna tożsamość ; 6. Nie(wypuszczanie) subwencji oświatowej ; 7. Szczęśliwe i normalne życie. Taki sam a jednak nowy Człowiek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwód czy separacja? : poradnik praktyczny / Joanna Hetman-Krajewska. - Stan prawny na 15 lipca 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 643 strony : ilustracje ; 21 cm.
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Bibliografia na stronach [633]-635. Indeks.
Dla prawników, mediatorów, psychologów, psychoterapeutów, psychoedukatorów.
R. 1. ZANIM POWIESZ "ROZWÓD!" (I TO BĘDZIE PRZEMYŚLANA DECYZJA): Terapia indywidualna, terapia małżeńska ; Dogadajmy się! (mediacje) ; Rozważ praktyczne konsekwencje rozwodu ; R. 2. "CHCĘ SIĘ ROZWIEŚĆ!": W jaki sposób ustaje małżeństwo? ; Co to jest rozwód? ; Co to jest separacja? ; Separacja na zgodne żądanie małżonków ; Jedno chce separacji, a drugie rozwodu ; R. 3.ROZKŁAD POŻYCIA I WINA W ROZWODZIE: Więź emocjonalna (duchowa, psychiczna) ; Więź gospodarcza ; Więź fizyczna ; Upływ czasu a rozkład pożycia ; Wina za rozkład pożycia ; R. 4. DLACZEGO LUDZIE SIĘ ROZWODZĄ: Przyczyny rozkładu pożycia ; Rozwód po polsku ; R. 5. WSZYSTKO PRZEZ TEN SEKS: Niedobór seksualny ; Impotencja (niemoc płciowa) ; Odmawianie współżycia ; Niewierność (zdrada) ; Żeby życie miało smaczek ; Seksoholizm ; Kiedy zdrada jest zdradą ; Epatowanie nagością ; Gdy dziecko nie jest męża ; R. 6. PIENIĄDZE W ROLI GŁÓWNEJ: Konflikt wartości ; Praca i pieniądze ; Pracoholizm ; Brak równowagi w sprawach finansowych ; Uzależnienie od zakupów ; Uzależnienie od hazardu ; Nadmierna rozrzutność ; Roszczeniowa postawa ; R. 7. PRZEMOC: Niebieska Karta ; Przebieg procedury Niebieskiej Karty ; R. 8. W OPARACH WÓDKI, HAZARDU I OPIUM: Alkoholizm ; Narkomania ; Pracoholizm ; Hazard ; Seksoholizm ; Zakupoholizm ; Uzależnienie od internetu, komputera, gier komputerowych i gier wideo ; Uzależnienie od jedzenia ; Inne uzależnienia ; Współuzależnienie ; R. 9. Z RODZINĄ I NA ZDJĘCIU NIE ZAWSZE WYCHODZI SIĘ NAJLEPIEJ: Naganny stosunek do rodziny małżonka ; Koalicje rodzinne przeciwko małżonkowi ; Niewłaściwe zachowania rodziny współmałżonka ; R. 10. TRZEBA ZE SOBĄ GADAĆ (MIEĆ O CZYM) I RAZEM SPĘDZAĆ CZAS ; R. 11. INNE PRZYCZYNY ROZKŁADU POŻYCIA: Opuszczenie (porzucenie) małżonka ; Dłuższa nieobecność ; Odmowa wzajemnej pomocy ; Nieetyczne postępowanie małżonka ; Zmiana religii ; Kiedy inaczej patrzymy na świat: konflikty wartości i różnice światopoglądowe ; Różnica charakterów ; Bezpłodność ; Różnica wieku ; Choroba psychiczna ; R. 12. KIEDY SĄD NIE ORZEKNIE ROZWODU: Negatywne przesłanki rozwodowe ; Dobro małoletnich dzieci ; Sprzeczność z zasadami współżycia społecznego ; R. 13. MIEJSCE ZAMIESZKANIA DZIECI: Z kim zamieszkają dzieci po rozwodzie? ; Zabezpieczenie miejsca zamieszkania dzieci ; Rodzic wiodący (pierwszoplanowy) ; Sąd "przyklepuje" status quo ; "Odbiorę ci, k..., dzieci!" ; Równouprawnienie ; Rodzeństwa się nie rozdziela ; Kiedy dziecko decyduje samo ; Czy warunki materialne mają znaczenie? ; Sąd jest realistą - wybiera mniejsze zło ; Piecza naprzemienna ; Czy koniecznie w rozwodzie? ; R. 14. WŁADZA RODZICIELSKA: Co to są istotne sprawy dziecka? ; Wykonywanie władzy rodzicielskiej przez oboje rodziców ; Ograniczenie władzy rodzicielskiej ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Zawieszenie władzy rodzicielskiej ; Porozumienie rodzicielskie (plan wychowawczy) ; Kursy umiejętności wychowawczych ; Inne sposoby ingerencji sądu we władzę rodzicielską ; R. 15. ALIMENTY: Wysokość alimentów ; Alimenty na małoletnie dzieci ; Alimenty "wsteczne" ; Alimenty na małżonka ; Jak długo trzeba płacić alimenty na małżonka? ; Zabezpieczenie alimentów ; Zabezpieczenie kwoty na potrzeby rodziny ; Alimenty od dziadków ; Konsekwencje uchylania się od alimentów ; Odpowiedzialność cywilna - postępowanie egzekucyjne ; Kiedy mam tytuł wykonawczy ; Odpowiedzialność karna ; Utrata prawa jazdy ; Fundusz Alimentacyjny ; R. 16 KONTAKTY Z DZIECKIEM: Kontakty w wyroku czy w porozumieniu? ; Według harmonogramu czy elastycznie? ; Harmonogram kontaktów ; Kto ma wozić dziecko na kontakty? ; Skąd odbierać, dokąd odwozić? ; Kto odbiera dziecko na kontakty, kto się nim opiekuje podczas kontaktów? ; Kurator sądowy przy kontaktach ; Ile to kosztuje? ; Kontakty w wyspecjalizowanym ośrodku ; Ile to kosztuje? ; Zakaz osobistej styczności dziecka z rodzicem ; Nadopiekuńcze matki ; Ojcowie, którzy odpuszczają ; Nękacz ; Zabezpieczenie kontaktów ; Przymusowe egzekwowanie kontaktów ; R. 17. PODZIAŁ MAJĄTKU: Koszty Kredyt we frankach - trwalszy niż małżeństwo ; Zniesienie wspólności majątkowej ; Podział majątku, śmierć i podatki ; A jeśli nie w rozwodzie? ; Nakłady na majątek wspólny ; R. 18. KORZYSTANIE ZE WSPÓLNEGO MIESZKANIA: Mieszkanie = dom ; Wspólne mieszkanie ; Piwnica, garaż, budynki gospodarcze ; Trzeba uwzględnić dzieci, ewentualnie innych domowników ; Jak to wygląda w praktyce ; Zabezpieczenie ; Gdy wspólnie mieszkać się nie da ; Natychmiastowe separowanie ofiary przemocy od sprawcy ; Kiedy można eksmitować uciążliwego małżonka z mieszkania ; Kiedy drugi małżonek nie mieszka w lokalu ; Ile to kosztuje? ; R. 19. SKŁADAM POZEW: Koszty sądowe ; Zwolnienie od kosztów sądowych ; Jaki sąd właściwy? ; Właściwość rzeczowa ; Właściwość miejscowa ; Jakie prawo właściwe? ; Treść pozwu ; Dowody ; Dokumenty ; Zeznania świadków ; Czy muszę pytać świadka, czy będzie zeznawać? ; Osoby najbliższe jako świadkowie ; Świadek na okoliczność sytuacji dziecka; Dziecko jako świadek? ; Psycholog jako świadek ; Przesłuchanie stron ; Wysłuchanie małoletniego ; Opinie biegłych ; Co robić, gdy opinia biegłych jest dla mnie niekorzystna? ; Wywiad kuratora ; Oględziny ; Załączniki do pozwu ; Rozdział ; Zabezpieczenie roszczeń ; Czy wnioski o zabezpieczenie mają wpływ na długość postępowania? ; Jakie wnioski o zabezpieczenie można składać w toku sprawy rozwodowej? ; Na posiedzeniu niejawnym czy na rozprawie? ; Zabezpieczenie nie może konsumować roszczenia ; Ile to kosztuje? ; Ile to potrwa? ; Kiedy postanowienie zabezpieczające zaczyna działać? ; Jeśli nie jestem zadowolony z zabezpieczenia ; Przymusowe egzekwowanie zabezpieczeń ; Zmiana zabezpieczenia - po przeprowadzeniu rozprawy ; Co z zabezpieczeniem po wydaniu wyroku? ; R. 21. POSTĘPOWANIE PRZED SĄDEM: Ile to wszystko potrwa? ; Rozprawy przy drzwiach zamkniętych ; Dbaj o swój PR ; Jak ubrać się do sądu? ; Jak zachowywać się przed sądem? ; Jak na spowiedzi ; Nieetyczne prowadzenie sprawy, czyli ciosy poniżej pasa ; Przygotowanie, przygotowanie, przygotowanie ; Kolejność zdarzeń ; Jak przygotować się do przesłuchania świadków? ; Jak zeznawać przed sądem? ; Jeśli nie stawi się powód ; Jeśli nie stawi się pozwany ; Grzywna za niestawiennictwo strony ; Inne sprawy rodzinne ; R. 22. GDY ZAPADŁ WYROK: Prawomocność wyroku ; Apelacja ; Jak przebiega rozprawa apelacyjna? ; Skarga kasacyjna ; Wyrok zaoczny ; Informacja do USC ; Zmiana nazwiska ; Zmiana okoliczności ; R. 23. ROZWÓD I SEPARACJA A DZIEDZICZENIE ORAZ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZOBOWIĄZANIA: Rozwód i separacja a dziedziczenie ; Gdy były małżonek zostawił testament na żonę/męża ; Wyłączenie od dziedziczenia ; Umowa o zrzeczenie się dziedziczenia ; Rozwód i separacja a odpowiedzialność za zobowiązania ; Odpowiedzialność za zobowiązania prywatnoprawne małżonka ; Co to są zwykłe potrzeby rodziny? ; Odpowiedzialność za zobowiązania publicznoprawne małżonka ; R. 24. ROZWÓD A PRAWO KOŚCIELNE: Nie ma rozwodów w Kościele katolickim ; Przyczyny unieważnienia małżeństwa ; Przed sądem świeckim i przed sądem kościelnym ; Procedura przed sądem kościelnym ; Pełnomocnik przed sądem kościelnym ; Rozwód w opinii ekspertów ; Rozwody to efekt natury ludzkiej, która ulega pokusom - rozmowa z Anną Hetman, sędzią rodzinnym ; Sądu Okręgowego w Warszawie w stanie spoczynku ; Kryzys w małżeństwie to zaproszenie do rozmowy - rozmowa z Jakubem Babijem, psychoterapeutą, nauczycielem uważności ; Seks pokazuje jak w soczewce - rozmowa z Patrycją Wonatowską, seksuolożką ; Dziecko to nie laleczka - rozmowa z Darią Drab, psycholożką dziecięcą, Ośrodek Terapeutyczno-Edukacyjny Mater Pater ; Małżeństwo to codzienna praca - rozmowa z mediatorami Beatą i Bogdanem Janowskimi, Fundacja Międzypokoleniowe Akademia Rozwoju Nie szukaj wrażeń - rozmowa z Piotrem Sikorskim, licencjonowanym detektywem, Agencja Detektywistyczna Veritas 24 Sp. z o.o ; Do procesu kościelnego trzeba się dobrze przygotować - rozmowa z Beatą Chanowską-Dymlang adwokatem kościelnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-108869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anielka ; Placówka / Bolesław Prus. - Warszawa : Wydawnictwo Mea, 2000. - 400 stron ; 21 cm.
(Perły Literatury)
Nazwa autora: Aleksander Głowacki.
"Anielak" Autor stworzył w niej doskonały portret psychologiczny trzynastoletniej dziewczynki Anielki, której prostota dziecięcej naiwności spojrzenia na świat tym bardziej wyostrza konflikty psychologiczne oraz ekonomiczne. Anielka jest córką dziedzica, który okazuje się próżniakiem i utracjuszem rujnującym majątek rodzinny. Anielka, będąc dziewczyną dobrą, wrażliwą i spostrzegawczą przeżywa głębokie rozczarowanie widząc jak głęboko odbiega życiowa praktyka od oficjalnie głoszonych w jej środowisku zasad moralnych. Dom Anielki, z winy nieudolnego ojca rozpada się, a ona sama także umiera w niedostatku nie mogąc znieść śmierci matki. [pl.wikipedia.org]
"Placówka" to historia rodziny Józefa Ślimaka, mającej 10-morgowe gospodarstwo nad rzeką Białka, oddalone od wsi i otoczone polami należącymi do dziedzica. Wiedzie jej się dobrze do czasu, kiedy dziedzic sprzedaje swój majątek Niemcom. Koloniści wkrótce budują swoje folwarki, prowadzą linię kolejową. Proponują Józefowi, by sprzedał im swój majątek, ten jednak odmawia. Kiedy chłop zaczyna z nimi handlować i posyła syna Staszka po nauki na kolonie, ludzie ze wsi - w tym bogaci chłopi, jak Grzyb czy Orzechowski - mają mu to za złe. Józef jest jednak dumny i butny, za co z czasem odwracają się od niego i jego rodziny wszyscy sąsiedzi. Kiedy już nie ma z kim handlować i nie ma u kogo wynająć się do roboty, rodzinie Ślimaków wiedzie się coraz gorzej. Gdy umiera mu młodszy syn Stasiek, a starszy - Jędrek zostaje aresztowany, kiedy umiera żona Jagna, a chałupa i stodoła zostają podpalone, wydaje się, że nie ma tu już dla niego miejsca ani życia... [Agencja Artystyczna MTJ, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł okładkowy: My, dzieci komunistów : mówią: Jasińska-Bierutówna, Fejgin, Smolar, Holland, Skalski, Grudziński, Titkow.
Rozmowa z Aleksandrą Jasińską, Dobry człowiek, który czynił złe rzeczy ; Rozmowa z Piotrem Fejginem, To nazwisko to piętno ; Rozmowa z Aleksandrem Smolarem, Polityka, nasza rodzinna pasja ; Rozmowa z Agnieszką Holland, Inteligentny, bystry, ale troszkę niepoważny ; Rozmowa z Andrzejem Titkowem, Komunista, ale porządny człowiek ; Rozmowa z Włodzimierzem Grudzińskim, System był zbrodniczy ; Rozmowa z Ernestem Skalskim, Nie jestem resortowym dzieckiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-94(438).083 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107547 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-94(438).083 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-94(438).083 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-94(438).083 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-94(438).083 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-94(438).083 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-94(438).083 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-94(438).083 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-94(438).083 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-94(438).083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. przedszkola "Niebieska kraina" w Łańcucie i Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z AUTYZMEM: Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka ; Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej ; Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem ; DZIECKO Z AUTYZMEM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE: Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego "Niebieska Kraina" w Łańcucie ; Uczeń z autyzmem w szkole - na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej ; Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców ; Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku ; Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii ; DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY I ŚRODOWISKA: Matki dzieci z autyzmem - kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie ; Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem ; Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami ; Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym ; Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej