Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Dostępność
dostępne
(46)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Autor
Barłóg Krystyna
(2)
Szczypta Bernadeta
(2)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(2)
Abraszewska Teresa
(1)
Antas Anna
(1)
Banaczyk Marzena
(1)
Bierca Marta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Długosz Zdzisław
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jacoń Piotr
(1)
Jarosz Maria (1931-2016)
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jawor Anna (1984- )
(1)
Kijak Remigiusz (1979- )
(1)
Klementowska Iza (1978- )
(1)
Kochmańska Wioletta
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kowalewska Halina
(1)
Krzysztoń Karolina
(1)
Kułakowska Małgorzata
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lulek Barbara
(1)
Maciaszek Maksymilian (1913-1997)
(1)
Maksymiuk Renata
(1)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(1)
Naszkowska Krystyna
(1)
Niemiec Tomasz
(1)
Olasz Mateusz
(1)
Pasterska Jolanta
(1)
Pokrzywa Magdalena
(1)
Porembski Lucjan
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Sikora Ewa (socjolog)
(1)
Smarzyński Henryk (1906-1989)
(1)
Szczepański Jan (1913-2004)
(1)
Szewczyk Paula (1987- )
(1)
Taras Bożena
(1)
Trawińska Maria
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wilk Sławomir (1982- )
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(2)
1970 - 1979
(7)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(32)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Rodzice
(24)
Rodzina
(11)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Młodzież
(6)
Nauczyciele
(6)
Wychowanie
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Internet
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Autorytet
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Działacze społeczni
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Grupy społeczne
(2)
Homoseksualizm
(2)
Język polski
(2)
Kobieta
(2)
Koło w Jarosławiu (Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną)
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Małżeństwo
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Osoby transpłciowe
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pomaganie
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Publicystyka polska
(2)
Reklama
(2)
Społeczeństwo
(2)
Tranzycja płciowa
(2)
Władza rodzicielska
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Atwood, Margaret (1939- )
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Autyzm
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezradność
(1)
Bezrobocie
(1)
Bobkowski, Andrzej (1913-1961)
(1)
Bujnowski, Józef (1910-2001)
(1)
Chmielewski, Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Choroby przenoszone drogą płciową
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dogoterapia
(1)
Dom dziecka
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko transpłciowe
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Elita władzy
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Facebook
(1)
Fejgin, Piotr (1946- )
(1)
Filologia polska
(1)
Gniew
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gretkowska, Manuela (1964- )
(1)
Grochola, Katarzyna (1957- )
(1)
Grudziński, Włodzimierz (ekonomia)
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Głusi
(1)
Hipisi
(1)
Holland, Agnieszka (1948- )
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inwektywy polskie
(1)
Jasińska, Aleksandra
(1)
Jordan, Henryk (1842-1907)
(1)
Język niemiecki
(1)
Kaczyńska, Marta (1980- )
(1)
Katecheza
(1)
Komizm
(1)
Komparatystyka
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunizm
(1)
Konflikt
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Korzeniowski, Józef (1797-1863)
(1)
Kotzebue, August von (1761-1819)
(1)
Kryzys finansowy 2007 r.
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Kultura
(1)
Lubomirska, Urszula (post 1686-post 1762)
(1)
Lubomirski, Jan Kazimierz
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Temat: dzieło
Karpaccy górale
(1)
Kuchenne rewolucje (widowisko)
(1)
Kwiat kalafiora
(1)
Lalki w ogniu
(1)
Moi rodzice
(1)
My zdies' emigranty
(1)
Penelopiad
(1)
Polska Zbrojna
(1)
Przystupa
(1)
Rady dla córki
(1)
Rodzinka.pl (serial film.)
(1)
Sonnenjungfrau
(1)
Teoria czystej formy we własnym komentarzu Gombrowicza
(1)
Trzepot skrzydeł
(1)
Życie we wspomnieniach
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(7)
1989-
(5)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1901-
(2)
1945-1989
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Bieszczady
(1)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sanok (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Reportaż
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Czasopisma dla rodziców polskie
(1)
Dramat niemiecki
(1)
Dramat polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Heavy metal
(1)
Komiksy
(1)
Literatura
(1)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść kanadyjska
(1)
Powieść polska
(1)
Raport z badań
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Grupa społeczna ; Środowisko społeczne osobnika ; Środowisko wychowawcze ; Rodzice ; Otoczenie sąsiedzkie ; Grupy rówieśników ; Nauczyciel ; Szkoła ; Instytucje pośredniego wychowania ; Zależność zadań wychowawczych od przyszłych obowiązków społecznych wychowanka ; Obowiązek uczestnictwa w skupieniu społecznym grupy ; Obowiązek stosowania się do wzorów obyczajowych ; Obowiązek zabezpieczenia materialnych warunków bytu grupy ; Obowiązek przechowywania kultury duchowej ; Obowiązek lijalności względem ustroju społecznego ; Obowiązek udziału w dążeniach rozwojowych grupy ; Jakie być powinny zadania społeczne wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-32457/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Na k. tyt. nr 11
- Grupa społeczna i społeczeństwo - Środowisko społeczne osobnika - Środowisko wychowawcze - Rodzice - Otoczenie sąsiedzkie - Grupy rówieśników - Nauczyciel - Szkoła - Instytucje pośredniego wychowania - Zależność zadań wychowawczych od przyszłych
obowiązków społecznych wychowanka - Obowiązek uczestnictwa w skupieniu społecznym grupy - Obowiązek stosowania się do wzorów obyczajowych - Obowiązek zabezpieczenia materialnych warunków bytu
grupy - Obowiązek przechowywania kultury duchowej - Obowiązek lojalności względem ustroju społecznego - Obowiązek udziału w dążeniach rozwojowych grupy - Jakie być powinny zadania społeczne wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-38017/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47668 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-53995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-291.
Rozdz. I. ELEMENTY KULTURY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW: 1. Istota kultury pedagogicznej rodziców, 2. Specyfika rodziny jako środowiska wychowawczego: A. Pojęcie rodziny jako środowiska wychowawczego, B. Cechy rodziny jako środowiska wychowawczego, C. Klimat rodziny, D. Prawo rodziny do wychowywania dziecka, E. Sposoby oddziaływania rodziny na dziecko ; 3. Wiedza rodziców w zakresie wychowania dziecka: A. Wiedza dotycząca celów i zasad wychowania, B. Wiedza dotycząca potrzeb dziecka przedszkolnego, C. Wiedza o cechach rodzica jako dobrego wychowawcy, D. Błędy i trudności wychowawcze ; 4. Relacja rodziców do dzieci: A. Postawy pozytywne i negatywne rodziców wobec dziecka, B. Rola wychowawcza matki wobec dziecka, C. Rola wychowawcza ojca wobec dziecka ; 5. Umiejętności wychowawcze rodziców: A. Kultura materialna rodziny, B. Kultura duchowa rodziny, C. Organizacja życia rodzinnego, D. Metody wychowawcze. Rozdz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. ROZUMIENIE RODZINY JAKO ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO: 1. Poziom wiedzy rodziców w zakresie cech rodziny jako środowiska wychowawczego, 2. Określenie przez rodziców elementów tworzących atmosferę życia rodzinnego, 3. Zakres znajomości przez rodziców praw do wychowania dziecka, 4. Znaczenie systematycznej pracy wychowawczej rodziców. Rozdz. IV. STAN WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW: 1. Kształtowanie charakteru dziecka jako najważniejszego celu wychowania i poziom rozumienia zasad wychowawczych, 2. Poziom wiedzy w zakresie potrzeb biologicznych i psychicznych dziecka, 3. Określenie cech rodzica jako dobrego wychowawcy, 4. Znajomość błędów i trudności wychowawczych. Rozdz. V. CHARAKTERYSTYKA RELACJI RODZICÓW DO DZIECKA: 1. Rodzaje postaw rodziców wobec dziecka, 2. Określenie roli wychowawczej matki wobec dziecka, 3. Określenie roli wychowawczej ojca wobec dziecka. Rozdz. VI. POZIOM WYCHOWAWCZYCH UMIEJĘTNOŚCI RODZICÓW: 1. Wiedza o elementach kultury materialnej rodziny, 2. Poziom rozumienia kultury duchowej rodziny, 3. Formy organizacji życia rodzinnego, 4. Stosowane przez rodziców metody wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 295-[319].
ROZWÓJ SEKSUALNY MŁODZIEŻY ; ZDROWIE SEKSUALNE I REPRODUKCYJNE ; AKTYWNOŚĆ SEKSUALNA MŁODZIEŻY I JEJ SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA: Aktywność seksualna nastolatków ; Socjalizacja seksualna i przemiany w obyczajowości seksualnej młodzieży ; Edukacja seksualna w polskiej szkole. Niespełnione oczekiwania ; ZDROWOTNE UWARUNKOWANIA AKTYWNOŚCI SEKSUALNEJ MŁODZIEŻY: Aktywność seksualna nastolatków a infekcje przenoszone drogą płciową ; Antykoncepcja młodzieżowa ; Zdrowotne uwarunkowania wczesnego macierzyństwa ; ZJAWISKO (PRZED) WCZESNEGO RODZICIELSTWA ; MŁODZIEŻ WOBEC PROKREACJI I RODZICIELSTWA ; OBRAZ (PRZED) WCZESNEGO RODZICIELSTWA: Inicjacja i współżycie seksualne ; Stosunek do antykoncepcji i jej (nie)stosowanie ; Prokreacja ; Reakcja na informację o ciąży ; Decyzja o urodzeniu dziecka ; Sytuacja młodocianych rodziców po urodzeniu dziecka ; (ZBYT) MŁODZI DZIADKOWIE: Informacja o ciąży córki/partnerki syna ; Reakcja na informację o ciąży ; Rola dziadków w funkcjonowaniu młodej rodziny ; Refleksje "po". Możliwość zapobieżenia wczesnemu rodzicielstwu ; Przypadek szczególny. Powtórka biografii ; PROFILAKTYKA WCZESNEGO RODZICIELSTWA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks
- Nauczyciel - człowiek o specyficznym profilu
zawodowym - "Władca" uczniowskiej społeczności - W pokoju nauczycielskim - Współpraca z rodzicami czy... walka? - Od środowiska niepodobna się oderwać... - Etyka - istotnym składnikiem kształcenia nauczycieli - Nawet najpiękniejsze ideały rozbijają się o troski
dnia codziennego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [245]-269.
R. I. WIELOASPEKTOWOŚĆ RODZICIELSKA W PERSPEKTYWIE PEDAGOGICZNEJ: 1. Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną. Doniesienia z badań ; 2. Trudności związane z rodzicielstwem osób niepełnosprawnych intelektualnie - krytyczna analiza literatury przedmiotu ; 3. Uwarunkowania społeczne rodzicielstwa osób niepełnosprawnych i przestrzeganie go przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną ; 4. Kompetencje rodzicielskie i zdrowie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną ; 5. Promowanie wsparcia społecznego i umiejętności rodzicielskie przez rodziców z niepełnosprawnością intelektualną ; R. II. "CODZIENNOŚĆ RODZICIELSKA" RODZICÓW Z GŁĘBSZĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ - PERSPEKTYWA BADAWCZA: 1. Przed ciążą - życie w parze i plany założenia rodziny w historiach badanych rodziców ; 2. Opieka położnicza - poród, jego przebieg i czas połogu w narracjach badanych rodziców ; 3. Opieka nad dzieckiem. Codzienność rodzicielska ; 4. Plany rodzicielskie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107729 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w latach 2003-2005 w miastach Rzeszów i Dynów i gminach Nozdrzec i Bukowsko.
Bibliogr. s. 218-227.
I. WSPÓŁPRACA SZKOŁY, RODZINY I ŚRODOWISKA W TEORII I PRAKTYCE PEDAGOGICZNEJ: 1. Podstawowe pojęcia: partnerstwo - współpraca - współdziałanie ; 2. Źródła kształtowania się idei współpracy szkoły z rodziną i środowiskiem ; 3. Koncepcje szkół środowiskowych. II. TEORETYCZNE PRZESŁANKI PARTNERSTWA I WSPÓŁPRACY SZKOŁY Z RODZINĄ I ŚRODOWISKIEM: 1. Przeobrażenia rodziny i ich wpływ na relacje ze szkołą ; 2. Współczesne modele współpracy szkoły z rodziną i środowiskiem społecznym ; 3. Prawne aspekty współpracy szkoły, rodziny i środowiska. III. WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z RODZINĄ I INSTYTUCJAMI ŚRODOWISKA LOKALNEGO W ŚWIETLE BADAŃ: 1. Obszary i formy współpracy szkoły z rodziną i instytucjami środowiska lokalnego: 1.1. Zasięg współpracy szkół z instytucjami środowiskowymi, 1.2. Proces kształcenia, 1.3. Organizacja czasu wolnego, 1.4. Pomoc dzieciom trudnym i moralnie zagrożonym, 1.5. Preorientacja zawodowa, 1.6. Finansowanie potrzeb szkoły, 1.7. Poziom współpracy szkoły z rodziną i instytucjami środowiska lokalnego, 1.8. Organizacyjne formy współpracy szkoły z rodziną - rada rodziców, rada szkoły i rada oświatowa ; 2. Czynniki warunkujące współpracę szkoły z rodziną i środowiskiem lokalnym: 2.1. Wzajemne oczekiwania rodziców i nauczycieli w procesie edukacji, 2.2. Czynniki osobowościowe wpływające na współpracę rodziców i nauczycieli, 2.3. Warunki pracy badanych szkół ; 3. Rodzaje współpracy szkoły z rodziną i środowiskiem lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-7474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Streszczenia angielskie przy rozdziałach.
CZ. I. RELACJE RODZINNE W KONTEKŚCIE WSPÓŁCZESNYCH PRZEMIAN SPOŁECZNYCH: R. 1. Specyfika funkcjonowania podsystemu rodzicielskiego we współczesnej rodzinie, Barbara Harwas-Napierała ; R. 2. Relacje rodziców z dzieckiem prenatalnym, Dorota Kornas-Biela ; R. 3. Postrzeganie relacji i postaw rodzicielskich przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi, Sylwia Gwiazdowska-Stańczak ; R. 4. Rola dziadków we współczesnym systemie rodzinnym, Teresa Rostowska ; R. 5. Relacje międzypokoleniowe w rodzinie: rola dziadków w percepcji wnuków w wieku szkolnym, Karolina Appelt ; R. 6. Wybrane uwarunkowania jakości życia małżeńskiego u bezdzietnych kobiet i mężczyzn, Joanna Kucharewicz, Ewelina Stryjniak ; R. 7. Rozwody jako niepokojące zjawisko współczesności. Psychologiczna perspektywa badań, Mieczysław Plopa ; CZ. II. RELACJE RODZINNE W KONTEKŚCIE ROZWOJU INDYWIDUALNEGO: R. 1. Relacje pomiędzy rolami rodzinnymi a pracą zawodową, Adam Biela ; R. 2. Praca zawodowa rodziców poza granicami kraju a poziom spójności rodziny, Barbara Sordyl-Lipnicka, Irena Pufal-Struzik ; R. 3. Rola relacji między rodzeństwem w procesie kształtowania się tożsamości, Aleksandra Lewandowska-Walter, Piotr Połomski, Aleksandra Peplińska, Judyta Borchet ; R. 4. Temperament i struktura rodziny a nieprzystosowanie społeczne adolescentów w klasie szkolnej, Magdalena Chęć, Ewa Łodygowska ; R. 5. Między normą a patologią, czyli zawiłe drogi trajektorii rozwojowej psychopatii, Beata Pastwa-Wojciechowska, Marcin Szulc ; CZ. III. RELACJE RODZINNE W KONTEKŚCIE ZDROWIA: R. 1. Choroby dermatologiczne jako czynniki ryzyka zaburzeń w funkcjonowaniu rodziny, Stanisława Steuden ; R. 2. Psychologiczne aspekty funkcjonowania rodzin zmagających się ze stwardnieniem rozsianym, Natalia Treder-Rochna, Krzysztof Jodzio ; R. 3. Stan cywilny a nasilenie problemów zdrowia psychicznego u osób starszych, Ewa Zasępa, Monika Misiec ; R. 4. Rola wybranych predyktorów dobrostanu psychicznego u dorosłego rodzeństwa osób z niepełnosprawnością, Joanna Kucharewicz, Magdalena Kornatka ; R. 5. Komunikacja z pacjentami z MPD i niepełnosprawnością intelektualną w ocenie opiekunów rodzinnych, Aleksandra Kroll ; R. 6. Terapia psychologiczna a jakość życia małżonków osób chorujących przewlekle, Anna Szeniman-Łysak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107251 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Bibliogr. s. 297-310.
Rozdz. I. ELEMENTY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W OPARCIU O LITERATURĘ PRZEDMIOTU: 1. Specyfika wychowania: 1.1. Istota wychowania, 1.2. Cele wychowania, 1.3. Cechy wychowania, 1.4. Zasady wychowania ; 2. Rodzice jako wychowawcy: 2.1. Prawo rodziców do wychowania dziecka, 2.2. Wychowanie jako podstawowa funkcja rodziny, 2.3. Cechy osobowości rodzica jako wychowawcy ; 3. Dziecko jako wychowanek: 3.1. Pojęcie rozwoju, 3.2. Charakterystyka rozwoju biologicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.3. Charakterystyka rozwoju psychicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.4. Charakterystyka rozwoju społecznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym ; 4. Metody wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym w rodzinie: 4.1. Pojęcie metody wychowania, 4.2. Rodzaje metod wychowania dziecka w rodzinie. Rodz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. STAN WIEDZY RODZICÓW O WYCHOWANIU: 1. Sposób rozumienia pojęcia wychowanie, 2. Wiedza o celach wychowania, 3. Określenie cech wychowania, 4. Znajomość zasad wychowania. Rozdz. IV. WIEDZA O RODZICACH JAKO WYCHOWAWCACH: 1. Stan znajomości prawa rodziców do wychowania, 2. Sposób rozumienia funkcji wychowawczej rodziny, 3. Określenie cech osobowości rodzica jako wychowawcy. Rozdz. V. ZAKRES WIEDZY RODZICÓW O ROZWOJU DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM: 1. Wiedza rodziców o rozwoju biologicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 2. Wiedza rodziców o rozwoju psychicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3. Wiedza rodziców o rozwoju społecznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Rozdz. VI. STOSOWANE PRZEZ RODZICÓW METODY WYCHOWANIA DZIECKA W RODZINIE: 1. Sposób rozumienia metody wychowania dziecka w rodzinie, 2. Rodzaj stosowanych metod wychowania dziecka w rodzinie, 3. Kryteria wyboru i stosowania metod wychowania dziecka w rodzinie, 4. Źródła wiedzy rodziców o wychowaniu dziecka w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-[201].
Streszcz. ang. Wstęp i spis treści także ang.
1. Kształtowanie się pedagogiki rodziny jako dyscypliny naukowej ; 2. Znaczenie rodziny w życiu człowieka ; 3. Wychowawcza wartość rodziny ; 4. Współpraca szkoły z rodziną ucznia ; 5. Uwarunkowania procesu diagnostycznego w rodzinie ; 6. Rodzina jako miejsce realizacji działań profilaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96489 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My, trans / Piotr Jacoń ; [ilustracje: Mateusz Olasz]. - Warszawa : Wydawnictwo RM, © 2021. - 281, [7] stron : ilustracje ; 21 cm.
Stale towarzyszy im lęk, samotność, poczucie zagubienia. Cierpią na depresję, a nierzadko podejmują próby samobójcze. Boli ich brak tolerancji i zrozumienia w społeczeństwie. A pragną tak niewiele: żyć normalnie. Oto poruszający zbiór wywiadów z osobami transpłciowymi, a także ich rodzicami, psycholożką, adwokatką, aktywistką i… księdzem, przełamujący tabu i otwierający oczy na potrzeby drugiego człowieka. Piotr Jacoń – dziennikarz TVN 24. Autor m.in. reportażu o rodzicach osób transpłciowych Wszystko o moim dziecku oraz cyklu rozmów Bez polityki. Pracował w Radiu Plus, Radiu Gdańsk i w „Dzienniku Bałtyckim”. Mieszka w Gdyni. [lubimyczytac.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-[157].
1. ŚWIAT WOKÓŁ NAS, CZYLI O WARUNKACH, W JAKICH ŻYJEMY: Nowe technologie i nowe media ; Zmiany na rynku zabawek ; Rola dorosłych. 2. MŁODY RYNEK, CZYLI O POTENCJALE KONSUMENCKIM DZIECI I MŁODZIEŻY: Rynek pierwotny ; Rynek wpływowy ; Rynek przyszły. 3. ROZWÓJ KONSUMENTÓW CZYLIO ZMIANACH POSTĘPUJACYCH Z WIEKIEM: Prawidłowości rozwoju dzieci ; Rozwój współczesnych nastolatków. 4. SOCJALIZACJA KONSUMENTA, CZYLI SKĄD DZIECI WIEDZĄ, JAK ROBIC ZAKUPY: Wpływ rodziny ; Rola rówieśników ; Oddziaływania mass mediów ; Rodzice, rówieśnicy, media i... - zasada synergii. 5. REKLAMA I INNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE, CZYLI JAK MARKETERZY WPŁYWAJĄ NA KONSUMENTA: Podstawy marketingu mix ; Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym: Marketing szeptany ; Peer-to-peer promotions ; Marketing wirusowy ; Trendsetting ; Kluby nastolatków ; Wirtualne społeczności ; Reklamorozrywka ; Product placement w filmach i grach komputerowych ; Marketing zintegrowany i sieciowy. Etyczny marketing - edukacja i zaangażowanie społeczne. 6. REKLAMA DLA MŁODYCH KONSUMENTÓW, CZYLI O TWORZENIU REKLAM I ICH ODBIORZE PRZEZ NAJMŁODSZYCH: Dzieci jako odbiorcy reklam ; Młodzież jako odbiorcy reklam ; Dzieci w reklamie. 7. SPOŁECZNE ODDZIAŁYWANIE REKLAMY, CZYLI O WPŁYWIE NIEZAMIERZONYM: Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Dostarczanie rozrywki ; Wspieranie twórczości ; Inspiracja folkloru dziecięcego ; Edukacja konsumencka i nie tylko ; Promowanie zdrowego stylu życia ; Rozumienie zachowań i norm społecznych ; Źródło wartości estetycznych. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Postawa materialistyczna ; Prokonsumpcyjny model życia ; Konflikt z rodzicami ; Zagrożenie samooceny ; Niezdrowe nawyki żywieniowe ; Poczucie bycia oszukanym ; Deprecjacja języka ; Utrwalanie stereotypów ; Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu ; Modelowanie zachowań antysocjalnych ; Wzorce zachowań autodestruktywnych. 8. CO I KOMU WOLNO, CZYLI O ZASADACH DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ: Marketerzy ; Organizacje rządowe i pożytku publicznego ; Srodowisko szkolne ; Rodzice i opiekunowie. 9. INTERWENCJA, CZYLI CO JESZCZE MOŻNA ZROBIĆ: Prawo ; Branża ; Społeczeństwo ; Szkoła ; Rodzina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Autorka związana z Rzeszowem.
Życie nie może się ograniczać tylko do tego, że jestem transpłciowa. Wolałabym słyszeć pytania „jak się masz?” i „co słychać?”, jakie zadaje się wszystkim innym ludziom. Dla nauki transpłciowość nie jest już zagadką, a dla psychiatrii nie jest „chorobą”. Ale w społeczeństwie osoby, które uświadomiły sobie, że urodziły się w ciele niepasującym do tego kim są, wciąż pozostają niezrozumiałe i obce. Książka Pauli Szewczyk pozwala je zrozumieć, zbliżyć się do nich tak bardzo, że zaczynamy słyszeć ich wyznania i dramaty, choć wyrażane są szeptem. Słyszymy Stasia, który zanim wyprowadził się z domu, prowadził podwójne życie – wśród znajomych był sobą, dla rodziców pozostawał “córką”. Słyszymy Kornela zmagającego się ze stanami lękowymi, depresją i myślami samobójczymi – chłopaka, którego w szpitalu psychiatrycznym wysłano na oddział dla młodych kobiet. Słyszymy Tima, usiłującego nie tylko ułożyć się z ciałem, które mu doskwiera, ale i z losem migranta. Przyjechał do Polski, bo w rodzinnej Białorusi osobom takim jak on żyć jest jeszcze trudniej. Słyszymy i Klarę, usiłującą przezwyciężyć lęk graniczący z obsesją, że ktoś odkryje zmianę danych w jej dowodzie i dla otoczenia nigdy nie będzie kobietą. Słyszymy także wiele innych głosów, dzięki którym każda z osób występujących w książce staje się nam bliska. Bohaterkami i bohaterami „Ciał obcych” są osoby transpłciowe, ale też ich partnerzy, partnerki oraz rodzice. Tacy, którzy wciąż nie pogodzili się z faktem, że ich ukochany syn wcale nie jest chłopcem czy ci, którzy tożsamość dziecka zaakceptowali łatwo, choć rodzicielskie wsparcie to za mało, by dziecku chciało się żyć. Ale jest to też opowieść pełna miłości i wiary w to, że przełamanie bariery nieakceptacji i niezrozumienia to tylko kwestia czasu. Czytający książkę Pauli Szewczyk mają szansę przekroczyć tę barierę już teraz. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 321-[357]. Indeks.
Panika moralna ; Seksualne kozły ofiarne ; Panika moralna w społeczeństwie ponowoczesnym ; Rodzina nienaturalna ; Kulturowe zróżnicowanie rodziny ; Współczesne zróżnicowanie rodziny ; Problemy orientacji ; Położenie rodzin nieheteronormatywnych ; Kwestie instytucjonalizacji ; Homorodziny w Polsce ; Wskaźniki paniki moralnej w kontekście homorodzin ; Rewolucja homoseksualna ; Wizerunek osób i związków homoseksualnych ; Wizerunek rodzin nieheteronormatywnych ; Rodzina przetrwa ; Między Europą a islamem ; Między naturą a kulturą ; Przetrwanie narodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
„W latach 2008-2017 za niepełnosprawne uznano 218 tysięcy dzieci. Część z nich, tych najciężej chorych i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie, pozostanie dziećmi do końca życia. Aż do śmierci będą potrzebowały pomocy przy wykonywaniu najprostszych czynności: myciu, jedzeniu, załatwianiu potrzeb fizjologicznych. Napisałem tę książkę, by pokazać, co ich matki przeżywają na co dzień. Bardzo rzadko słyszymy ich głos. Nikt nie jest w stanie opowiedzieć, co czuje żona porzucona przez męża z powodu wady genetycznej ich córki. Matka próbująca opanować atak szału niepełnosprawnego intelektualnie dwudziestopięciolatka. Kobieta patrząca na wijące się z bólu kilkumiesięczne niemowlę. Żegnająca dziecko w szpitalnej kostnicy. Nikt oprócz nich samych. Ta książka to opowieści pięciu kobiet. Spisywałem je przez rok. Z pewnością by nie powstała, gdyby nie moje osobiste doświadczenie”. Jacek Hołub. Pięć matek. Pięć przejmujących opowieści. O tym, że ojciec może, a matka musi. Że można być skazaną na dożywocie, choć nie udowodniono winy. O tym, że czasem trzeba żyć tak, jakby na nas usiadł niedźwiedź, jakby nad każdym dniem wisiał cień, jakby się chodziło po zaminowanej ziemi. O pogoni za pieniędzmi. O zależności, bezsilności, samotności. O okrucieństwie lekarzy, którzy nie potrafią rozmawiać. O heroicznej miłości i bezwarunkowym oddaniu. Co możemy zrobić dla matki, która pragnie, by jej dziecko umarło przed nią? Nie odwracać wzroku. Przynamniej tyle.” Justyna Dąbrowska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Hipis to człowiek, który poszukuje i nie zgadza się na krzywdę innych, ani na porządek rzeczy, który sprawia innym przykrość, rozumiesz?” - pytał tata, a ja baaaardzo powoli mu potakiwałem. - „Dotyczy to nie tylko ludzi, ale zwierząt i roślin też”. „A jeśli hipis sam sobie robi krzywdę?” - miałem trzynaście lat, kiedy zadałem tacie to pytanie. Wolność od konwenansów, reżimu, ciasnych zasad i kołnierzyków. Ucieczka w sztukę, naturę, w drogę, dragi, w cokolwiek. A potem…? Tomek od lat nie chce znać swego ojca. Jacek wciąż mieszka w głuszy jak jego rodzice. Anka, matka dwojga małych dzieci, potrzebuje w swym życiu przede wszystkim porządku. Małgosia, niegdyś „królowa wędrówek”, zmieniła życie hipi na Zen. Iza Klementowska prowadzi nas przez trzy kontynenty, żeby odpowiedzieć na pytanie, jak ruch hipisowski wpłynął na życie dzieci kwiatów a przede wszystkim ich dzieci i wnuków. Co o swej młodości w oparach marihuany sądzą dawni hipisi i jak potoczyły się ich losy? Czy ich córki i synowie, wychowywani "na luzie", bez rygorów, a czasem nawet bez... chodzenia do szkoły, przejęli system wartości rodziców? W jaki sposób wychowują teraz swoje dzieci? Czy cena wolności nie okazała się zbyt wysoka?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109776 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej