Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Autor
Bogołębska Barbara (1948- )
(1)
Gołda-Sobczak Maria
(1)
Hofman Iwona
(1)
Kowalski Piotr (1952- )
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Machura Witold
(1)
Makowski Michał
(1)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(1)
Sikora Ewa (socjolog)
(1)
Sobczak Jacek (1946- )
(1)
Worsowicz Monika
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Reklama
(5)
Środki masowego przekazu
(3)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Polityka
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Alkoholizm
(1)
Austen, Jane (1775-1817)
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Cenckiewicz, Sławomir (1971- )
(1)
Chamiec, Zygmunt (1882-1948)
(1)
Cyganie
(1)
Czasopisma nielegalne polskie
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne norweskie
(1)
Czasopisma ukraińskie
(1)
Czasopisma zakładowe polskie
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo internetowe
(1)
Dziennikarstwo obywatelskie
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja medialna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Film animowany
(1)
Film dla dzieci i młodzieży
(1)
Giraudoux, Jean (1882-1944)
(1)
Gontarczyk, Piotr (1970- )
(1)
Homoseksualizm
(1)
Informacja naukowa
(1)
Informacje niejawne
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Kapuściński, Ryszard (1932-2007)
(1)
Kibice
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kłos, Tomasz (1-a poł. XVI w.)
(1)
Literatura
(1)
Littell, Jonathan (1967- )
(1)
Małżeństwo
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież
(1)
Nowak-Jeziorański, Jan (1913-2005)
(1)
Pieniądz
(1)
Pietkiewicz, Barbara
(1)
Plakat
(1)
Polityka prorodzinna
(1)
Polskie Radio
(1)
Portale internetowe
(1)
Praca
(1)
Pracoholizm
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo do informacji publicznej
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Prawo do wizerunku
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Public relations
(1)
Publicystyka polska
(1)
Radio Free Europe
(1)
Radio eR
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozgłośnia radiowa
(1)
Serial filmowy polski
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Stylistyka
(1)
Tajni współpracownicy służb specjalnych
(1)
Tarkovskij, Andrej Arsenevič (1932-1986)
(1)
Telewizja publiczna
(1)
Twórczość
(1)
Użytkownicy informacji
(1)
Wolność obywatelska
(1)
Wolność prasy
(1)
Wolność słowa
(1)
Woolf, Virginia (1882-1941)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Władza rodzicielska
(1)
Temat: dzieło
Algorytm
(1)
Co z tą Polską? (program telewizyjny)
(1)
MM Moje Miasto (czasop.)
(1)
Polska Zbrojna
(1)
SB a Lech Wałęsa
(1)
Stalker
(1)
Sędzia Anna Maria Wesołowska (program telewizyjny)
(1)
Wariatka z Chaillot
(1)
Łaskawe
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Euroregion Tatry
(1)
Islandia
(1)
Krym (Ukraina)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Blogi
(2)
Film
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-299.
Streszcz. w jęz. ang.
PODSTAWOWE ASPEKTY PROCESU KOMUNIKOWANIA: Ogólne definicje i znaczenie procesu komunikacyjnego ; Rynkowy wyraz procesu komunikacji ; BIZNESOWY I SPOŁECZNY KONTEKST KOMUNIKOWAIA: Proces komunikacji w ujęciu ekonomicznym i zarządczym ; Komunikowanie w ujęciu psychologicznym i społecznym ; MODELE PROCESU KOMUNIKOWANIA: Istota modelowania procesu komunikacyjnego ; Klasyfikacja modeli procesu komunikacyjnego ; Nowatorstwo mediów i wzorców procesu komunikacyjnego ; ZASTOSOWANIE TREŚCI NIEWERBALNEJ I JEJ WPŁYW NA KOMUNIKACJĘ: Problemy wokół definicji komunikacji niewerbalnej ; Początki działalności badawczej w zakresie komunikacji niewerbalnej ; Rozwój badań nad komunikacją niewerbalną u schyłku XX wieku ; Komunikacja niewerbalna w relacjach międzyludzkich ; Zdolności człowieka do emisji i odbioru sygnałów niewerbalnych ; REKLAMA W PROCESIE KOMUNIKACYJNYM: Ogólna historia reklamy a początki komunikatów niewerbalnych ; Rozwój mediów i treści niewerbalnej w reklamie ; Oddziaływanie przekazu reklamowego na społeczeństwo ; Charakterystyka reklamy telewizyjnej ; Badania w zakresie reklamy ; WPŁYW STOSOWANIA NIEWERBALIZMÓW NA ŚWIADOMOŚĆ ODBIORCÓW TELEWIZYJNYCH PRZEKAZÓW REKLAMOWYCH: Zastosowanie niewerbalizmów w reklamie ; Intencjonalność niewerbalizmów w filmach reklamowych ; Stosunek audytorium do emisji reklamy telewizyjnej ; Praktyczne wykorzystanie niewerbalizmów w reklamie telewizyjnej ; Wpływ niewerbalnych treści na odbiór przekazu w reklamie telewizyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Streszcz. ang. przy pracach.
I. PRACA DLA RODZINY CZY RODZINA DLA PRACY? SZANSE I ZAGROŻENIA MAŁŻEŃSTWA I RODZINY: Demograficzne uwarunkowania polityki rodzinnej państwa ; Zróbmy to razem? Między deklaracją a realizacją obowiązków domowych ; Rodzina i praca - czy to się da pogodzić? Rozwiązania na rzecz łączenia ról rodzinnych i zawodowych ; Praca i rodzina w perspektywie temporalnej ; Kobieta w żywiole domowego ogniska ; Ryzyko pracoholizmu dla trwałości małżeństwa i rodziny ; Wielkokorporacyjny system pracy i jej wpływ na życie rodzinne ; Migracja - szansa czy zagrożenie rodziny ; Rodzice za granicą- perspektywa zmiany warunków bytowych a rozdzielenie systemu. Dylematy terapeutyczne ; Konsumpcyjny charakter rodziny w społeczeństwie ponowoczesnym ; Rodzina i soft skills. Jak zwyczajnie uczyć nadzwyczajnie potrzebnych "miękkich umiejętności". II. RODZINA W MEDIACH I MEDIA W RODZINIE. MIEJSCE RODZINY W KULTURZE MEDIALNEJ I ZNACZENIE MEDIÓW W ŻYCIU RODZINY: Obraz rodziny w polskich serialach telewizyjnych ; Problematyka rodziny wojskowej w tygodniku wojskowym "Polska Zbrojna" (2001-2007) ; Współczesne macierzyństwo w dyskursie medialnym - na przykładzie polskiej prasy ; Rodzina homoseksualna jako wartość i jako antywartość ; Małżeństwo i rodzina jako motywy inwencji retorycznej w reklamie. Konteksty antropologiczno-aksjologiczne. III. ANIOŁY CZY DEMONY? (NIE)KOCHANE DZIECI, (NIE)KOCHANI RODZICE: Wystarczająco dobrzy rodzice? Obraz i ideał rodzica w percepcji kobiet dwudziestoletnich ; Nie(kochane) dzieci w rodzinach zastępczych ; Niekochane dzieci - o kompensowaniu braków rodziny naturalnej u wychowanków placówek rodzinnych. Komunikat z badań własnych ; Rodzice w percepcji współczesnej młodzieży ; Deprywacja miłości jako imperatyw postaw kryminalnych -dorosłe dzieci źle kochających rodziców. IV. MIŁOŚĆ I RODZINA NA PERYFERIACH. WSPÓŁCZESNE PATOLOGIE RODZINY I PATOLOGIE W RODZINACH: Prawa dziecka w rodzinie ; Patologie rodziny współczesnej ; Wielowymiarowa dysfunkcjonalność współczesnej rodziny i jej wpływ na proces wychowania ; Potrzeby dzieci a wymagania współczesności w stosunku do dorosłych - narodziny patologii ; Retrospektywny obraz rozpadu rodziny w oczach dorosłych dzieci ; Deprywacja potrzeb dzieci żyjących w ubóstwie ; Współpraca nauczycieli i rodziców sposobem rozwiązywania sytuacji problemowych uczniów ; Konferencja Grupy Rodzinnej metodą uaktywniającą rodzinę i dziecko w rozwiązywaniu problemów społeczno-wychowawczych. V. PROBLEM ALKOHOLIZMU I PRZEMOCY W RODZINACH: Współczesne oblicze rodziny z problemem alkoholowym ; Miłość i dyscyplina w rodzinach z problemem alkoholowym ; Współuzależnienie i socjalizacja- analiza wzajemnych powiązań między koalkoholizmem a uspołecznianiem jednostki na podstawie wypowiedzi na forach i blogach ; Przemoc w rodzinie zagrożeniem niedostosowania społecznego młodzieży ; Preferencje wartości młodzieży licealnej doświadczającej przemocy w rodzinie ; Dom rodzinny młodocianych przestępców agresywnych ; Znaczenie rodziny w realizacji celów życiowych przez skazanych odbywających karę pozbawienia wolności korzystających z przepustek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., wrzesień 2009 r., Łódź.
Bibliogr. przy ref.
Biogram Zygmunta Chamca ; ZAGADNIENIA OGÓLNE: Nowe media w perspektywie lingwistycznej ; Styl jako kategoria krytycznej analizy dyskursu ; Logika dyskursu ; Od "żeromszczyzny" do netspeak - obrazowanie czy szkic? ; Nauczyciele wobec uczniów - o postawach ambiwalentnych. STYL: Styl dziennikarstwa prasowego w perspektywie dyskursywnej ; Język w mediach w kontekście kultury indywidualizmu ; Estetyzacja świata i estetyzacja języka "kolorowej" prasy kobiecej (przyczynek do rozważań o wpływie postmodernizmu na współczesną polszczyznę) ; O niektórych przejawach kultury postmodernistycznej w dziennikarstwie na przykładzie gatunków prasowych ; Rząd rządzi językiem - retoryka demokratycznej władzy ; Od stylu do stylistycznej realizacji. Analiza wybranego tekstu prasowego ; Kaci (tak) nie mówią - spór o styl wokół powieści "Łaskawe" Jonathana Littella we Francji i w Niemczech ; Komputer jest nieskończenie cierpliwy..., czyli personifikowanie nowoczesnych środków technicznych ; Kategoria empatii w tekstach Barbary Pietkiewicz. DYSKURS: Style dyskursu publicznego ; Polimorficzność głosu obecności a retoryka reprezentacji w różnicowanych sytuacjach komunikacyjnych ; Jakim językiem mówi dzisiaj kino w dyskursie audiowizualnym? ; Obraz mediów i dyskursu medialnego w polskiej literaturze współczesnej (na wybranych przykładach) ; Komunikacja bezrefleksyjna ; Podstawowe komponenty procesu reklamowego ; Stylistyczne gatunki reklamy ; Strategie kreacji reklamowej ; Metafora w dyskursie politycznym jako skuteczny środek perswazji ; Akty deprecjacji językowej w dyskursie polityków - analiza werbalnych i niewerbalnych składników działalności językowej ; Dyskurs publiczny w Polsce (na przykładzie bloga politycznego) ; Język blogów polityków ; Wpływ elit symbolicznych na dyskurs publiczny: konstruowanie figury "kalającego własne gniazdo" ; W stronę historii radia. Strategie retoryczne publicystyki polskiej sekcji RWE wobec paradoksu komunikacji z odbiorcą krajowym ; Dzieninkarstwo i polityka w działalności Jana Nowaka-Jeziorańskiego - współczynnik aksjologiczny ; Modus vivendi i modus operandi - dyrektor i współpracownik RWE (na podstawie korespondencji Jana Nowaka i Tymona Terleckiego) ; Język mediów a rzeczywistość faszystowska w świetle działalności prasy gadzinowej w Polsce w latach 1939-1945 ; Dyskurs medialny wobec kryzysu finansowego na przykładzie polskich tekstów prasowych dotyczących sektora bankowości ; Adresat i odbiorca perswazji w dyskursie publicystycznym na przykładzie programu T. Lisa "Co z tą Polska?". MEDIA: Retoryka a/i media: próba określenia pól wspólnych ; Neomedia jako przestrzeń aktywności publiczno-prywatnej ; Oralność - piśmienność - (audio)wizualność - i co dalej? Rozważania na temat relacji między mediami i komunikacją ; Liczby w mediach: rola i funkcja rzeczywistości liczb w komunikacji medialnej - wyniki badania empirycznego ; Polska prasa masowa a zagrożenia wynikające z voyeuryzmu medialnego ; Rola i znaczenie gazet bezpłatnych na polskim rynku prasowym jako ważnego nośnika reklamy ; Wizualizacja w popularyzacji prasowej na przykładzie eseju z dziedziny nauk ścisłych ; Łódzka Rozgłośnia Radiowa w latach 1930-1939 ; Kilka uwag o semantyce dźwięku ; Wybrane kategorie języka filmu i ich zastosowanie w słuchowisku ; O instancji odbiorczej dzieła adaptowanego na przykładzie słuchowiska dla dzieci ; Dziennikarskie dokumenty o czeczeńskiej rzeczywistości wojennej ; Mechanizmy retoryczne w "court show" Sędzia Anna Maria Wesołowska ; Internetowy dyskurs na temat rodziny ; Chwyty retoryczne związane z obchodami 20. rocznicy wolnych wyborów 4 czerwca 1989 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Colloquia Anthropologica et Communicativa ; vol. 2)
W serii gł.: no 3204.
Pieniądze i bogactwo w czasach bibliinych. NIECO HISTORII: Od talara do dolara - historia globalna ; "Algorytm" Tomasza Kłosa, czyli o pieniądzu i arytmetyce kupieckiej słów kilka ; Pieniądz w pismach klasyków i w mądrości ludowej ; O skarbach w wybranych podaniach ludowych ; "Zdrowia, szczęścia powinszować". Słowa i magiczna wymiana. POTĘGA WYMIANY. KUPIĆ - SPRZEDAĆ - SKORUMPOWAĆ: Kobiety i pieniądze w twórczości eseistycznej Virginii Woolf i powieściach Jane Austen ; "Żądza pieniądza" w polskiej literaturze kryminalnej po 1989 roku ; Pieniądze, szaleństwo i władza w dramacie Jeana Giraudoux "Wariatka z Chaillot" ; Motyw pieniądza w literacko-pedagogicznym dyskursie Janusza Korczaka ; O skarbach czyhających w labiryncie ("Stalker" Andrieja Tarkowskiego) ; Pieniądz pieczęcią Antychrysta. O rosyjskich utopiach ekonomicznych na przykładzie Cerkwi "Najnowszego Testamentu". ETYKA I PIENIĄDZE: Prawdziwy reporter nie mieszka w Hiltonie. O potędze i marności pieniądza w ujęciu Ryszarda Kapuścińskiego ; Pieniądze w strukturze codzienności ; Potęga i urok zakupów ; Islandia - sprzedana wyspa. Przyczynek do antropologii gospodarczej ; Wizerunek Cyganów rumuńskich żebrzących w Krakowie między 1990 a 2008 r. Szkic ; Twórczość za pieniądze bezpieki ; "Podziekowania za wpłaty" - specyficzna rubryka gazet podziemnych ; O korzyściach z deklarowanej szczodrości. Pragmatyczna uprzejmość reklamy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95085 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera również artykuły przedstawione na I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Wolność a/i odpowiedzialność : problemy współczesnych mediów", która odbyła się w listopadzie 2010 r. w Opolu.
Bibliogr. przy art.
Mediatyzacja życia społecznego i politycyzacja mediów ; Nowa regulacja prawna ochrony informacji niejawnych a realizacja prawa do informacji publicznej ; Podstawy prawne dziennikarskiego prawa do informacji publicznej ; Medialna władza nad wartościami ; Prawo do informacji a utrwalanie wizerunku nagiej osoby bez jej zgody ; Publikacja sprostowań i odpowiedzi - ustawowy obowiązek ingerujący w wolność mediów czy przejaw ich odpowiedzialności? Analiza prawno-etyczna ; Prawo do prywatności a wolność słowa i prasy ; Infotainment - analiza aksjologiczno-etyczna zjawiska ; Polityka a wolność słowa we włoskim sektorze telewizyjnym ; Techniki moderacji zachowań użytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej ; Rola mediów w polityce ; Wybory prezydenckie 2010 w internecie - PR czy propaganda? Autoprezentacja głównych aktorów politycznych ; Media relations w erze social media ; Copywriting, public relations i dziennikarstwo ; Etyczne aspekty posługiwania się przez środki masowego przekazu informacją o przestępczości ; Problemy z anonimowością w dziennikarstwie społecznym ; Weryfikacja informacji źródłowych w świetle wybranych artykułów prasowych ; Prasa regionalna w serwisach społecznościowych - wybrane przykłady ; Współczesny plakat a odpowiedzialność (nie tylko) wizualna ; Polityczna Poprawność - w obronie wolności, czy przeciwko niej? ; Telewizja jako imperium XXI wieku. Dylematy i zagrożenia ; Przekaz medialny a rzeczywistość stadionowa. Rozważania na temat "wizerunku kibica piłkarskiego" ; "Skazy, zadry i szczerby"... Media w sporze o Sienkiewicza w kanonie szkolnym ; Nierzeczywisty obraz ubóstwa w mediach ; Wybrane aspekty prawne dotyczące granic wolności mediów w kontekście obowiązywania ciszy wyborczej ; Problem odpowiedzialności bibliotek akademickich za przekaz informacji naukowej ; Wolność a odpowiedzialność mediów w sytuacjach zagrożeń bezpieczeństwa ; Public Relations - ważna dziedzina zarządzania ; Edukacja medialna w warszawskich szkołach podstawowych ; Złożone uwarunkowania kryptoreklamy ; Wolność ekspresji artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95899/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ros.
I. MEDIA SFORMATOWANE - LOKALNE, ŚRODOWISKOWE: Norweska prasa lokalna - zarys problematyki ; Polityka informacyjna i promocyjna Związku Transgranicznego Euroregion Tatry ; Współczesna prasa mniejszości ukraińskiej w Polsce ; Działalność wydawnicza mniejszości nimieckiej w Polsce ; Ich własna przestrzeń. Polska prasa LGTB po 1989 roku ; Zmiany jakościowe w mediach zakładowych z perspektywy dwudziestolecia. II. WOLNE MEDIA NA UKRAINIE: Funkcionirovanie svobodnyh mass-media v Krymu: teoriâ i praktika ; Wolność słowa na Ukrainie ; Ujarzmione wolnością: radzieckie korzenie problemów wolności słowa na Ukrainie ; Prasa Tatarów krymskich w walce o zachowanie ojczystego języka. III. FORMA KOMUNIKATU MEDIALNEGO: Głosy językowych wynalazców odzwierciedlone w wypowiedziach prasowych ; Konstrukcja roli dyskursywnej jako strategia komunikacyjna na przykładzie dyskusji wokół książki "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii" ; Agresja werbalna jako narzędzie komunikacji we współczesnej polskiej prasie ; Językowe sposoby asekuracji wypowiedzi polityków w blogach internetowych ; Jeszcze informacja czy już komentarz? Stopień realizacji funkcji perswazyjnej jako wyznacznik podziału tekstów prasowych na komentarz i informację ; Manipulacyjna funkcja gier językowych w reklamie komercyjnej ; "Nic, co ludzkie, nie jest mi obce" - o łamaniu tabu językowego w filmach animowanych dla dzieci ; Znaczenie dźwięków w obrazie telewizyjnym ; Gatekeeping i selekcja informacji jako narzędzie wolnych mediów - na przykładzie rynku prasowego Lublina ; Dziennikarskie formy medialne wobec koncepcji komputerowej organizacji danych ; Popularność dialogowych form dziennikarskich we współczesnych mediach ; Wolność od Sieci. Indeks gatunkowy Radia eR.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej