Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Kida Jan (1931- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Aktorstwo
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Język
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Lektura szkolna
(1)
Maturzyści
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Nazwy własne
(1)
Onomastyka
(1)
Postmodernizm
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(1)
Przymiotnik łemkowski
(1)
Recytacja
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Sztuka
(1)
Terminologia
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(1)
Temat: dzieło
Dolina Issy
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Bajka i baśń
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Podręczniki
(1)
Przysłowia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej