Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(63)
Forma i typ
Książki
(63)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
dostępne
(69)
wypożyczone
(18)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(23)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(39)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(11)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(5)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Grzesiuk Lidia (1942- )
(16)
Suszek Hubert
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Bilikiewicz Adam (1933-2007)
(3)
Radzicki Józef
(3)
Ruch Floyd Leon (1903- )
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Aleksandrowicz Jerzy W. (1936- )
(2)
Bernard Harold S
(2)
Butcher James Neal (1933- )
(2)
Cieślak Roman
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Golec Danuta
(2)
Jarema Marek (1946- )
(2)
Kampert Wiesława
(2)
MacKenzie K. Roy (1937- )
(2)
Mineka Susan
(2)
Myers David G
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Suchecki Jacek (1950- )
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Anastopoulos Arthur D. (1954- )
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(1)
Bieschke Kathleen J
(1)
Bojarska Katarzyna (1981- )
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Bończa-Tomaszewska Maria
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bukowski Adam (tłumacz)
(1)
Carson Robert C. (1930- )
(1)
Cave Susan (1949- )
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela (1946- )
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Corey Gerald (1937- )
(1)
Czabak Marcela
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
DeBord Kurt A
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drozdowski Piotr (lekarz)
(1)
Dułak Katarzyna
(1)
Fava Giovanni Andrea (1952- )
(1)
Fijał Katarzyna (tłumacz)
(1)
Geldon Natasza (1987- )
(1)
Giczela Justyna
(1)
Gilliland Burl E. (1927- )
(1)
Hooley Jill M
(1)
James Richard K. (1942- )
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Kokoszka Andrzej (1957- )
(1)
Kosińska Marta (anglistka)
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kratochvil Stanislav
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kubiński Wojciech
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Landowski Jerzy
(1)
Ludwicka Elżbieta
(1)
Manassis Katharina
(1)
Matczak Anna
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Matuska Ewa
(1)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(1)
McCann Vivian
(1)
Miller William R. (1947- )
(1)
Monti Peter M
(1)
Młynarz Miłosz (tłumacz)
(1)
Namysłowska Irena
(1)
Norcross John C. (1957- )
(1)
Paszkiewicz Elżbieta
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Perez Ruperto M
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pokojska Agnieszka (1975- )
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Pragłowska Ewa
(1)
Prochaska James O
(1)
Rabenstein Reinhold
(1)
Radziwiłłowicz Piotr
(1)
Reichel Gusti
(1)
Reinecke Mark A
(1)
Rollnick Stephen (1952- )
(1)
Rosenhan David L
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Seligman Martin E.P
(1)
Skrzypek Katarzyna
(1)
Sternberg Robert J. (1949- )
(1)
Strzyżewski Włodzimierz
(1)
Szawłowski Kazimierz (1924- )
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Thanhoffer Michael
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Weisz John R. (1945- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Psycholodzy
(2)
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Psychoterapia
(53)
Osobowość
(17)
Psychopatologia
(13)
Stres
(11)
Psychologia
(10)
Pamięć
(9)
Spostrzeganie
(9)
Choroby psychiczne
(8)
Motywacja
(8)
Psychologia społeczna
(8)
Uczenie się
(8)
Wrażenia
(7)
Nerwice
(6)
Psychiatria
(6)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(6)
Schizofrenia
(6)
Poznanie
(5)
Samobójstwo
(5)
Świadomość
(5)
Alkoholizm
(4)
Dziecko
(4)
Język
(4)
Myślenie
(4)
Otępienie
(4)
Psychiatria sądowa
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Substancje uzależniające
(4)
Uczucia
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Choroby afektywne
(3)
Choroby psychosomatyczne
(3)
Mózg
(3)
Młodzież
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Paranoja
(3)
Psychiatria konsultacyjna
(3)
Zaburzenia osobowości
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Dzieci
(2)
Homoseksualizm
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Narkomania
(2)
Nałóg
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Orzecznictwo lekarskie
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia stosowana
(2)
Psychoterapia grupowa
(2)
Psychozy
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Sen
(2)
Starość
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia poznawcza
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia snu
(2)
Zaburzenia świadomości
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja
(1)
Agorafobia
(1)
Autyzm
(1)
Biseksualizm
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Choroby wieku starczego
(1)
Czucie głębokie
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dziecko trudne
(1)
Eksperyment
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gender
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Leczenie
(1)
Lecznictwo
(1)
Lęk
(1)
Marzenia senne
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odżywianie
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedofilia
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Prawo
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(24)
Podręcznik
(19)
Podręczniki
(3)
Podręcznik akademicki
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wyd. poprz. pt.: Psychoterapia medyczna
Bibliogr. - Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82634 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wprowadzenie do Psychologii Psychologia Kliniczna ; 4)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87112 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. s. [659-661].
Bibliogr. s. 575-[632]. Indeksy.
Cz. 1. NURTY TEORETYCZNE I SZKOŁY PSYCHOTERAPII: Wprowadzenie. Klasyfikacja nurtów psychoterapii ; Rozdz. 1. PSYCHOANALIZA: 1.1. Definicje psychoanalizy, 1.2. Powstanie i rozwój psychoanalizy, 1.3. Podstawowe pojęcia psychoanalizy, 1.4. Czynniki leczące w psychoanalizie, 1.5. Technika i praktyka psychoanalizy, 1.6. Szkoły psychoanalityczne, 1.7. Terapie pochodzące od psychoanalizy, 1.8. Neopsychoanaliza, 1.9. Psychologia i psychoterapia integralna Junga ; Rozdz. 2. TERAPIA BEHAWIORALNO-POZNAWCZA: 2.1. Terapia behawioralna, 2.2. Behawioralna terapia poznawcza, 2.3. Sposób rozumienia i przyczyny zjawiska oporu, 2.4. Terapia indywidualna zaburzeń u osób dorosłych, 2.5. Terapia osób dorosłych nastawiona na rozwiązywanie problemów, 2.6. Terapia zaburzeń u dzieci i młodzieży ; Rozdz. 3. TERAPIA HUMANISTYCZNO-EGZYSTENCJALNA: 3.1. Humanistyczna koncepcja zaburzeń psychicznych, 3.2. Terapia Carla Rogersa skoncentrowana na osobie, 3.3. Psychoterapia Gestalt, 3.4. Terapia sensu (logoterapia) Victora Frankla, 3.5. Terapia egzystencjalna Ronalda Lainga ; Rozdz. 4. TERAPIA SYSTEMOWA: 4.1. Kształtowanie się i istota podejścia systemowego, 4.2. Podejście komunikacyjne: szkoła z Palo Alto i szkoła mediolańska, 4.3. Terapia strukturalna Salvadora Minuchina ; Rozdz. 5. STUDIA PRZYPADKÓW: 5.1. Wprowadzenie, 5.2. Psychoanaliza, 5.3. Terapia behawioralno-poznawcza - według Vitkusa, 5.4. Terapia humanistyczna - według Vitkusa, 5.5. Podejście systemowe - na podstawie terapii prowadzonej przez autorkę ; Rozdz. 6. INNE SZKOŁY PSYCHOTERAPEUTYCZNE: 6.1. Analiza transakcyjna Erica Berne'a, 6.2. Terapia Ericksonowska, 6.3. Neurolingwistyczne programowanie, 6.4. Terapia krzyku pierwotnego Arthura Janova, 6.5. Bioenergetyka Alexandra Lowena, 6.6. Psychoterapia transpersonalna, 6.7. Psychoterapia Arnolda Mindella zorientowana na proces, 6.8. Podejście eklektyczne, 6.9. Uwagi końcowe ; Rozdz. 7. PSYCHOTERAPIA Z PERSPEKTYWY NEUROBIOLOGICZNEJ: 7.1. Biologiczny efekt uczuć i myśli, 7.2. Zmiany funkcji mózgu, czy także jego struktury?, 7.3. Czy tylko mózg odczuwa emocje?, 7.4. Czy biologia człowieka jest "sztywna", 7.5. Psychoterapia a neurobiologia. Cz. 2. PRZYGOTOWANIE DO PSYCHOTERAPII I JEJ PRZEBIEG: Rozdz. 8. PRZYGOTOWANIA DO ROZPOCZĘCIA PSYCHOTERAPII; 8.1. Kontakt, 8.2. Wstępna diagnoza, 8.3. Kontrakt psychoterapeutyczny ; Rozdz. 9. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PROCESU PSYCHOTERAPII: 9.1. Etapy procesu psychoterapii, 9.2. Warunki przebiegu psychoterapii, 9.3. Błędy w psychoterapii. Cz. 3. PROCESY I ZJAWISKA W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 10. DYNAMIKA RELACJI PACJENT - TERAPEUTA: 10.1. Podstawowe formy ustosunkowań pacjenta do psychoterapeuty, 10.2. Podstawowe formy ustosunkowań psychoterapeuty do pacjenta ; Rozdz. 11. ZJAWISKO OPORU PACJENTA PRZED ZMIANĄ; 11.1. Poglądy psychoanalityków, 11.2. Opór według innych szkół psychoterapii ; Rozdz. 12. DOŚWIADCZENIE KATHARSIS, ODREAGOWANIE I EKSPRESJA "JA": 12.1. Doświadczenie autentycznego "ja" w terapii Gestalt, 12.2. Jedność psychiki i ciała według Reicha i Lowena, 12.3. Ekspresja krzyku pierwotnego według Janova, 12.4. Odkrywanie "ja" według Rosenberga i poradnictwo reewaluacyjne Jackinsa ; Rozdz. 13. WGLĄD, SAMOPOZNANIE I SCHEMATY POZNAWCZE W TERAPII: 13.1. Proces uświadamiania i zjawisko wglądu, 13.2. Znaczenie i modyfikacja schematów poznawczych ; Rozdz. 14. PROCESY WARUNKOWANIA I SPOŁECZNEGO UCZENIA SIĘ W TERAPII: 14.1. Terapia behawioralna, 14.2. Inne szkoły psychoterapeutyczne. Cz. 4. PODSTAWOWE TECHNIKI I PROCEDURY PSYCHOTERAPII: Rozdz. 15. TECHNIKI PSYCHOANALITYCZNE: 15.1. Konfrontacja, 15.2. Klaryfikacja, 15.3. Interpretacja, 15.4. Przepracowanie ; Rozdz. 16. TECHNIKI BEHAWIORALNO-POZNAWCZE: 16.1. Analiza behawioralna problemu i techniki terapii behawioralnej, 16.2. Techniki terapii poznawczej ; Rozdz. 17. TECHNIKI PODEJŚCIA HUMANISTYCZNO-EGZYSTENCJALNEGO: 17.1. Techniki terapii skoncentrowanej na osobie, 17.2. Techniki terapii Gestalt ; Rozdz. 18. TECHNIKI INNYCH SZKÓŁ PSYCHOTERAPII: 18.1. Techniki bioenergetyki Lowena, 18.2. Techniki terapii Ericksonowskiej, 18.3. Techniki NLP (neurolingwistycznego programowania), 18.4. Terapia redecyzji ; Rozdz. 19. INNE TECHNIKI PSYCHOTERAPII: 19.1. Psychodrama, 19.2. Muzykoterapia, 19.3. Wizualizacja, 19.4. Analiza marzeń sennych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. s. [637-640].
Bibliogr. s. 551-610. Indeksy.
Cz. 1. PSYCHOTERAPIA GRUPOWA: 1. Organizacja psychoterapii grupowej: 1.1. Formy organizowania grup psychoterapeutycznych, 1.2. Warunki organizacyjne funkcjonowania grup, 1.3. Kryteria doboru uczestników do grupy terapeutycznej, 1.4. Przygotowanie pacjentów do udziału w psychoterapii grupowej, 1.5. Kontrakt grupowy ; 2. Czynniki leczące w psychoterapii grupowej: 2.1. Wzbudzanie nadziei, 2.2. Poczucie podobieństwa, 2.3. Dostarczanie wiedzy i informacji, 2.4. Altruizm, 2.5. Korektywne odtwarzanie rodziny pierwotnej, 2.6. Uczenie społecznych umiejętności, 2.7. Naśladowanie, 2.8. Interpersonalne uczenie, 2.9. Spójność grupy, 2.10. Odreagowanie (katharsis), 2.11. Wgląd, 2.12. Czynnik egzystencjalny, 2.13. Znaczenie czynników leczących ; 3. Procesy i zjawiska w zamkniętej grupie psychoterapeutycznej: 3.1. Koncepcja konfliktu ogniskowego, 3.2. Fazy rozwoju grupy psychoterapeutycznej ; 4. Zadania i rola psychoterapeuty grupowego. Cz. 2. TERAPIA RODZIN: 5. Psychoanalityczna terapia rodzin ; 6. Behawioralno-poznawcza terapia rodzin ; 7. Terapia rodzinna bazująca na doświadczaniu ; 8. Systemowa - komunikacyjna terapia rodzin ; 9. Systemowa - strukturalna terapia rodzin ; 10. Systemowa - strategiczna terapia rodzin ; 11. Idee konstruktywizmu i konstrukcjonizmu społecznego w terapii rodzin. Cz. 3. PSYCHOTERAPIA PACJENTÓW SCHIZOFRENICZNYCH ORAZ OSÓB Z ZABURZENIAMI Z POGRANICZA NERWICY I PSYCHOZY: 12. Podejście psychoanalityczne ; 13. Podejście behawioralno-poznawcze: 13.1. Rzut oka na etiologię i terapię osób z rozpoznaniem schizofrenii, 13.2. Podejście behawioralne, 13.3. Trening umiejętności społecznych i rehabilitacja zawodowa, 13.4. Psychoedukacja, 13.5. Psychoterapia poznawczo-behawioralna; próby rehabilitacji funkcji poznawczych ; 14. Psychoterapia humanistyczno-egzystencjalna ; 15. Psychoterapia podtrzymująca stosowana wobec osób z rozpoznaniem schizofrenii. Cz. 4. PSYCHOTERAPIA PACJENTÓW DEPRESYJNYCH: 16. Podejście poznawczo-behawioralne: 16.1. Koncepcja Becka, 16.2. Podejście Lewinsohna, 16.3. Podejście Rehma, 16.4. Trening społecznych umiejętności - program leczenia dla osób depresyjnych, 16.5. Efektywność terapii poznawczo-behawioralnych ; 17. Podejście interpersonalne ; 18. Podejście psychodynamiczne (18.3. Podejście Arietiego) ; 19. Bioenergetyka Lowena: 19.1. Źródła depresji, 19.2. Ugruntowanie w rzeczywistości, 19.3. Dynamika energii w depresji, 19.4. Wiara i utrata wiary, 19.5. Psychoterapia. Cz. 5. INNE SPECYFICZNE PROBLEMY PSYCHOTERAPII: 20. Psychoterapia dzieci i młodzieży: 20.1. Kontekst rozwojowy, 20.2. Kontekst rodzinny, 20.3. Początki rozwoju psychoanalitycznej psychoterapii dzieci i młodzieży, 20.4. Podstawowe zasady i zjawiska w psychoterapii psychoanalitycznej dzieci ; 21. Psychoterapia osób z zaburzeniami odżywiania ; 22. Terapia potraumatyczna: 22.1 Wybrane ogólne założenia dotyczące terapii PTSD, 22.2. Metaterapeutyczne podejście Georga S. Everly'ego, 22.3. Model Mardiego J. Horowitza, 22.4. Podejście poznawczo-behawioralne ; 23. Pomoc psychologiczna po przeżyciu traumy seksualnej: 23.1. Definiowanie przemocy seksualnej, 23.2. Kontekst społeczno-kulturowy zjawiska przemocy seksualnej, 23.3. Klasyfikacja przemocy seksualnej ze względu na wiek ofiar, 23.4. Skala występowania przemocy seksualnej, 23.5. Bezpośrednie następstwa przemocy seksualnej, 23.6. Długotrwałe nastepstwa traumy seksualnej, 23.7. Zasady pracy terapeutycznej z ofiarami przemocy seksualnej, 23.8. Pomoc psychologiczna bezpośrednio po traumie seksualnej, 23.9. Pomoc psychologiczna po dłuższym czasie od przeżycia traumy seksualnej, 23.10. Etyka zawodowa w pracy z ofiarami przemocy ; 24. Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi ; 25. Praca psychoterapeutyczna z osobami doświadczającymi poczucia winy: 25.1. Niewspółmierność doświadczanego poczucia winy, 25.2. Rozumienie poczucia winy przez różne podejścia terapeutyczne ; 26. Psychoterapia osób chorych na nowotwór ; Załącznik: Wykaz aktywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. [587-589].
Bibliogr. s. 465-556. Indeksy.
Cz. 1. BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ: Rozdz. 1. MODELE BADAŃ NAD PYCHOTERAPIĄ ; Rozdz. 2. WYNIKI BADAŃ NAD UCZESTNICTWEM W PSYCHOTERAPII I REZYGNACJĄ Z NIEJ: 2.1. Motywy podejmowania psychoterapii, 2.2. Problemy związane z aktywną rekrutacją pacjentów do terapii, 2.3. Czynniki związane z przyjęciem pacjentów na psychoterapię, 2.4. Odmowa podjęcia psychoterapii, 2.5. Rezygnacja z psychoterapii ; Rozdz. 3. PROBLEMY METODOLOGICZNE BADAŃ NAD SKUTECZNOŚCIĄ PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 4. WYNIKI BADAŃ NAD SKUTECZNOŚCIĄ PSYCHOTERAPII PODSUMOWANE W METAANALIZACH ; Rozdz. 5. SPECYFICZNE INTERWECJE PSYCHOLOGICZNE W TERAPII OKREŚLONYCH PROBLEMÓW KLINICZNYCH: 5.1. Depresja, 5.2. Lęk uogólniony, 5.3. Fobia społeczna, 5.4. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, 5.5. Agorafobia, 5.6. Panika, 5.7. Zaburzenie stresowe pourazowe, 5.8. Schizofrenia, 5.9. Uzależnienie od alkoholu, 5.10. Uzależnienie od narkotyków, 5.11. Uzależnienie od nikotyny, 5.12. Zaburzenia odżywiania, 5.13. Problemy małżeńskie, 5.14. Zaburzenia seskualne, 5.15. Ból, 5.16. Nowotwory ; Rozdz. 6. SKUTECZNOŚĆ PSYCHOTERAPII A CECHY PACJENTA I TERAPEUTY ; Rozdz. 7. CZYNNIKI PROCESU PSYCHOTERAPII A JEJ REZULTATY: 7.1. Czynniki procesu psychoterapii istotne dla uzyskania pożądanych rezultatów, 7.2. Model zmiany zachowań, 7.3. Miniefekty psychoterapii w wyniku zastosowania specyficznej techniki, 7.4. Zmiana zachowań a przejmowanie przez pacjenta wartości terapeuty ; Rozdz. 8. NEGATYWNE SKUTKI PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 9. SKUTECZNOŚĆ PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY. Cz. 2. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 10. ZAGADNIENIA OGÓLNE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 11. SZKOLENIE Z PUKTU WIDZENIA PSYCHOANALIZY I PODEJŚCIA PSYCHODYNAMICZNEGO ; Rozdz. 12. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA BEHAWIORALNEGO ; Rozdz. 13. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNEGO ; Rozdz. 14. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA MODELI OPARTYCH NA DOŚWIADCZENIU (EXPERIENTIAL) ; Rozdz. 15. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII SYSTEMOWEJ ; Rozdz. 16. KOMPETENCJE I STANDARDY SZKOLENIA PSYCHOTERAPEUTÓW GRUPOWYCH: 16.1. Niezbędna wiedza, 16.2. Własna psychoterapia indywidualna, 16.3. Udział w psychoterapii grupowej w roli uczestnika (pacjenta), 16.4. Obserwacja sposobu prowadzenia grupy przez doświadczonego psychoterapeutę, 16.5. Samodzielnie prowadzona grupa z superwizją ; Rozdz. 17. KSZTAŁCENIE PSYCHOLOGÓW KLINICZNYCH W USA: 17.1. System kształcenia prowadzący do uzyskania licencji psychologia klinicznego, 17.2. Model "naukowiec-praktyk", 17.3. Warunki uzyskania licencji, 17.4. Zasady zachowania licencji, 17.5. Program studiów doktoranckich (Ph.D) w zakresie psychologii klinicznej realizowany w University of Texas w Austin, 17.6. Rys historyczny kształcenia psychologów. Cz. 3. AUTORSKIE PROPOZYCJE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII. Z DOŚWIADCZEŃ KATEDRY PSYCHOPATOLOGII I PSYCHOTERAPII WYDZIAŁU PSYCHOLOGII UW: Rozdz. 18. ZNACZENIE WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ W KSZTAŁCENIU PSYCHOTERAPEUTÓW ; Rozdz. 19. BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ PROWADZONĄ W AKADEMICKIM OŚRODKU PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 20. ĆWICZENIE PODSTAWOWYCH UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH: 20.1. Forma warsztatów jako sposobność zdobycia umiejętności, 20.2. Umiejętności związane z nawiązywaniem kontaktu i prowadzeniem rozmowy terapeutycznej, 20.3. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach i z trudnymi pacjentami, 20.4. Interakcja pacjent - terapeuta, zjawiska w procesie psychoterapii, 20.5. Prowadzenie sesji terapeutycznej, odpowiedzialność za pacjenta i przebieg terapii, rola koterapeuty, 20.6. Zawieranie kontraktu, praca nad celem w psychoterapii - ekologia zmian mających miejsce w trakcie psychoterapii, 20.7. Wzmocnienia w terapii, budowanie na pozytywach ; Rozdz. 21. TRENING TERAPEUTYCZNY JAKO DOŚWIADCZENIE OSOBISTE I METODA ZDOBYWANIA WIEDZY ; Rozdz. 22. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII STRATEGICZNEJ ; Rozdz. 23. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ: 23.1. Stosunek do pacjentów, 23.2. Założenia dotyczące psychoterapii grupowej - czego uczę w zakresie diagnozy i psychoterapii, 23.3. Rozwijanie wiedzy o sobie w roli psychoterapeuty ; Rozdz. 24. PRAKTYCZNE UCZENIE PSYCHOTERAPII - KURS DLA POCZĄTKUJĄCYCH: 24.1. Formy i organizacja szkolenia, 24.2. Teoretyczne podstawy i techniki pracy z pacjentem, 24.3. Relacja terapeutyczna, 24.4. Przebieg pracy z pacjentem ; Rozdz. 25. SZKOLENIE STUDENTÓW PSYCHOLOGII W PSYCHOTERAPII: 25.1. Założenia wyznaczające sposób szkolenia oraz organizacja szkolenia, 25.2. Struktura szkolenia, 25.3. Przygotowanie studentów do podjęcia roli koterapeuty, 25.4. Zadania i wymagania stawiane studentom ; Rozdz. 26. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII DYNAMICZNEJ ; Rozdz. 27. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII: 27.1. Kulturowy relatywizm w pojmowaniu zdrowia psychicznego, 27.2. Uwikłanie perspektywy wartościującej w koncepcjach terapeutycznych, 27.3. Problemy zawodu psychologa klinicznego, 27.4. Wymagania osobowościowe i kompetencje zawodowe psychoterapeuty, 27.5. Problemy etyczne w psychoterapii, 27.6. Problematyka niedobrowolności hospitalizacji psychiatrycznej, 27.7. Przemoc w rodzinie - stosowanie przemocy wobec dzieci i współmałżonka, 27.8 Nadużycia seksualne wobec dzieci i osób dorosłych, 27.9. Pomoc psychologiczna osobom terminalnie chorym i umierającym oraz ich rodzinom, 27.10. Uwarunkowania zaburzeń - genetyczne versus społeczne, 27.11. Ustawa o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. 489-[496].
Bibliogr. s. 397-[426]. Indeksy.
Wprowadzenie: Naukowe podstawy psychoterapii ; Cz. 1. IDEA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 1: TENDENCJE INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII NA ŚWIECIE: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Od zimnej wojny do dialogu, 1.3. Źródła tendencji integracyjnych w psychoterapii, 1.4. Monoterapia versus integracja i eklektyzm, 1.5. Możliwe drogi integracji ; Rozdz. 2. HISTORIA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: 2.1. Pojęcie integracji w psychoterapii, 2.2. Wczesne przejawy integracji, 2.3. Eklektyzm techniczny, 2.4. Ruch integracyjny - powstanie stowarzyszenia SEPI, 2.5. Integracja teoretyczna w psychoterapii ; Rozdz. 3. ORGANIZACJE, CZASOPISMA, KONFERENCJE NA TEMAT INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII. Cz. 2. PODEJŚCIA INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 4. EKLEKTYZM TECHNICZNY W PSYCHOTERAPII: 4.1. Terapia multimodalna Arnolda Lazarusa, 4.2. Koncepcja Larry'ego Beutlera, 4.3. Koncepcja Sola Garfielda ; Rozdz. 5. INTEGRACJA ASYMILATYWNA W PSYCHOTERAPII: 5.1. Asymilatywna psychoterapia psychodynamiczna George'a Strickera i Jerrolda Golda, 5.2. Integracja psychoterapii i farmakoterapii, 5.3. Trzecia fala terapii poznawczo-behawioralnej ; Rozdz. 6. INTEGRACJA TEORETYCZNA W PSYCHOTERAPII: 6.1. Integracyjna terapia relacyjna Paula Wachtela, 6.2. Poznawczo-analityczna psychoterapia Anthony'ego Ryle'a, 6.3. Terapia skoncentrowana na schematach Jeffreya Younga, 6.4. Ogólny model psychoterapii Davida Orlinsky'ego i Kennetha Howarda, 6.5. Transteoretyczny model psychoterapii Jamesa Prochaski i Carla DiClemente, 6.6. Postmodernistyczna wizja integracji, 6.7. Neuropsychoanaliza, 6.8. Neurolingwistyczne programowanie ; Rozdz. 7. CZYNNIKI LECZĄCE (1) WSPÓLNE ORAZ (2) SPECYFICZNE I NIESPECYFICZNE W PSYCHOTERAPII. Cz. 3. PROBLEMY ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: Rozdz. 8. ZAWÓD PSYCHOTERAPEUTY: 8.1. Źródła psychoterapii, 8.2. Psychoterapia a psychologia i psychiatria oraz medycyna psychosomatyczna, 8.3. Zawód psychoterapeuty z perspektywy European Association for Psychotherapy, 8.4. Sytuacja prawna zawodu terapeuty, 8.5. Sytuacja zawodu psychoterapeuty w Stanach Zjednoczonych ; Rozdz. 9. SZKOLENIE PSYCHOTERAPEUTÓW - GRUPY BALINTA: 9.1. Geneza grup Balinta, 9.2. Metody i formy treningu balintowskiego, 9.3. Grupy Balinta a grupy superwizyjne, 9.4. Ruch balintowski w Polsce, 9.5. Przykład spotkania, 9.6. Warunki szkolenia psychoterapeutów a zagrożenia związane z uprawianiem zawodu, 9.7. Naukowa weryfikacja skuteczności metody Balinta ; Rozdz. 10. TYP RELACJI MIĘDZY SZKOLĄCYM A SZKOLONYM. CZY MISTRZ I UCZEŃ? ; Rozdz. 11. ZAŁOŻENIA IDEOLOGICZNE W PODEJŚCIACH PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH A ŚWIATOPOGLĄD PSYCHOTERAPEUTÓW I PACJENTÓW ; Rozdz. 12. MOTYWACJA DO ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: 12.1. Specyfika zawodu psychoterapeuty, 12.2. Złożoność motywacji zawodowej psychoterapeutów, 12.3. Motywy jawne, 12.4. Motywy ukryte, 12.5. Wybór orientacji terapeutycznej, 12.6. Implikacje ; Rozdz. 13. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII: 13.1. Wprowadzenie, 13.2. Wyłączność relacji psychoterapeutycznej, 13.3. Tajemnica zawodowa i jej ograniczenia, 13.4. Wymagania osobowościowe wobec psychoterapeuty, jego kompetencje i szkolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. 523-[532].
Bibliogr. s. 419-454. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z ang.
Cz. 1. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI, AFEKTYWNYMI, OSOBOWOŚCI ORAZ ZWIĄZANYMI ZE STRESEM I TRAUMĄ: Rozdz. 1. PSYCHOANALIZA PACJENTÓW NERWICOWYCH: 1.1. Klasyczne psychoanalityczne wyjaśnienia zaburzeń nerwicowych, 1.2. Wyjaśnienia psychoanalizy pofreudowskiej, 1.3. Psychoanalityczna terapia pacjentów nerwicowych ; Rozdz. 2. POZNAWCZO-BEHAWIORALNA PSYCHOTERAPIA PACJENTÓW Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI I ZWIĄZANYMI ZE STRESEM: 2.1. Wprowadzenie, 2.2. Kształtowanie się podejścia biopsychospołecznego i terapii poznawczo-behawioralnej, 2.3. Model teoretyczny terapii poznawczo-behawioralnej, 2.4. Model poznawczo-behawioralny a neurobiologia zaburzeń emocjonalnych, 2.5. Terapia poznawczo-behawioralna a model biopsychospołeczny zaburzeń emocjonalnych, 2.6. Zaburzenia nerwicowe i specyfika ich psychoterapii ; Rozdz. 3. PSYCHOTERAPIA EGZYSTENCJALNA OSÓB Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI I ZWIĄZANYMI ZE STRESEM: 3.1. Wprowadzenie, 3.2. Podstawowe pojęcia psychologii egzystencjalnej, 3.3. Wymiary istnienia, 3.4. Psychoterapia egzystencjalna, 3.5. Analiza egzystencjalna - logoterapia ; Rozdz. 4. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI AFEKTYWNYMI: 4.1. Wprowadzenie, 4.2. Psychologiczne modele zaburzeń nastroju, 4.3. Leczenie osób z zaburzeniami nastroju, 4.4. Skuteczność psychoterapii w leczeniu zaburzeń afektywnych ; Rozdz. 5. DWA PODEJŚCIA DO LECZENIA PACJENTÓW Z ZABURZENIAMI OSOBOWOŚCI ; Rozdz. 6. PSYCHOTERAPIA OSÓB PO DOŚWIADCZENIU TRAUMY ZŁOŻONEJ: 6.1. Trauma jednorazowa a trauma złożona, 6.2. Specyfika obrazu klinicznego osób, które doświadczyły traumy złożonej, 6.3. Podstawowe zagadnienia w psychoterapii osób po traumie złożonej, 6.4. Terapia potraumatyczna, 6.5. Aspekt somatyczny terapii osób po traumie złożonej. Cz. 2. PSYCHOTERAPIA OSÓB CHORYCH PSYCHOSOMATYCZNIE I SOMATYCZNIE: Rozdz. 7. PSYCHOTERAPIA PSYCHODYNAMICZNA OSÓB CHORYCH PSYCHOSOMATYCZNIE ; Rozdz. 8. PSYCHOTERAPIA JAKO ELEMENT KOMPLEKSOWEGO LECZENIA CHORÓB SOMATYCZNYCH: 8.1. Psychoterapia jako integralny element procesu leczenia, 8.2. Morfologiczne podstawy integracji funkcji biologicznych i psychicznych organizmu, 8.3. Integracja psychologicznych i biologicznych aspektów choroby w medycynie klinicznej, 8.4. Psychoterapia a jakość usług medycznych, 8.5. Modele działania integracyjnego w leczeniu chorych somatycznie, 8.6. Psychoterapia jako integralny element systemu medycznego, 8.7. Pozyskiwanie pacjenta dla współdziałania w leczeniu, 8.8. Sytuacje nagłe w praktyce lekarskiej, wymagające umiejętności psychologicznych i psychoterapeutycznych, 8.9. Lekarz jako narzędzie oddziaływania psychoterapeutycznego, 8.10. Zespół terapeutyczny ; Rozdz. 9. PSYCHOTERAPIA OSÓB CIERPIĄCYCH Z POWODU BÓLU: 9.1. Wprowadzenie, 9.2. Czym jest ból?, 9.3. Znaczenie podziału na ból ostry i ból przewlekły, 9.4. Ośrodkowa integracja informacji nocyceptywnej, 9.5. Wybrane problemy diagnozy w programach leczenia bólu opartych na podejściu biopsychicznym, 9.6. Różnice między kobietami a mężczyznami w doświadczaniu bólu, 9.7. Organizacja pomocy psychologicznej w ośrodkach leczenia bólu, 9.8. Psychoterapia i inne oddziaływania w programach leczenia bólu opartych na biopsychicznym modelu. Cz. 3. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI SEKSUALNYMI, Z UZALEŻNIENIAMI ORAZ Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA: Rozdz. 10. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI SEKSUALNYMI: 10.1. Wprowadzenie, 10.2. Historia, 10.3. Kierunki i szkoły terapeutyczne, 10.4. Specyfika psychoterapii osób z zaburzeniami seksualnymi, 10.5. Psychoterapia osób ze specyficznymi zaburzeniami seksualnymi ; Rozdz. 11. UZALEŻNIENIE OD SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH ORAZ PSYCHOTERAPIA OSÓB UZALEŻNIONYCH ; Rozdz. 12. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA. Cz. 4. PSYCHOTERAPIA OSÓB PSYCHOTYCZNYCH: Rozdz. 13. DIALOGOWE PODEJŚCIE DO PSYCHOTERAPII OSÓB CHORUJĄCYCH NA SCHIZOFRENIĘ: 13.1. Podstawowe założenia nurtu dialogowego, 13.2. Psychoza jako rozpad dialogowego "ja", 13.3. Zaburzenia dialogu wewnętrznego a objawy schizofrenii, 13.4. Psychoterapia - konsekwencje myślenia dialogowego, 13.5. Ocena podejścia ; Rozdz. 14. METODA SOTERII W LECZENIU PACJENTÓW Z DIAGNOZĄ SCHIZOFRENII: 14.1. Czym jest soteria?, 14.2. Antypsychiatryczne korzenie soterii, 14.3. Charakterystyczne cechy projektu soterii, 14.4. Badania nad skutecznością metody soterii, 14.5. Krytyka psychofarmakologii, 14.6. Czynniki leczące, 14.7. Krytyka i przyszłość soterii ; Rozdz. 15. ASYLUM LAINGA. Cz. 5. PSYCHOTERAPIA DZIECI I ICH RODZIN: Rozdz. 16. PSYCHOTERAPIA I NIEMOWLĘTA: 16.1. Źródła udziału niemowląt w psychoterapii, 16.2. Początki "zdrowia psychicznego niemowląt" i psychoterapii zorientowanej na relację niemowlę-rodzic, 16.3. Współczesne podejście do terapii niemowląt i ich rodziców, 16.4. Zjawiska i procesy w psychoterapii niemowląt i ich rodziców, 16.5. Z badań nad skutecznością terapii z udziałem niemowląt i ich rodziców ; Rozdz. 17. PSYCHOTERAPIA DIADY MATKA-DZIECKO. PRACA NAD REPREZENTACJĄ DZIECKA W UMYŚLE MATKI ; Rozdz. 18. PSYCHOTERAPIA DZIECI Z TRUDNOŚCIAMI W UCZENIU SIĘ ; Rozdz. 19. PSYCHOTERAPIA MAŁYCH DZIECI GŁUCHYCH: 19.1. Wprowadzenie, 19.2. Podejście edukacyjne vs podejście kliniczne, 19.3. Psychiczne mechanizmy zaburzeń rozwoju dziecka głuchego, 19.4. Teoretyczne podstawy i założenia niewerbalnej psychoterapii dzieci głuchych, 19.5. Istota kontaktu słyszącego terapeuty z głuchym dzieckiem, 19.6. Ograniczenia niewerbalnej psychoterapii, 19.7. Nie tylko psychoterapia dzieci głuchych ; Rozdz. 20. PRZECIWPRZENIESIENIE JAKO METODA DIAGNOZY ROZWOJU MORALNEGO W PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/5 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 575-[618]. Indeksy.
I. SZKOŁY PSYCHOTERAPII: 1. Psychoanaliza brytyjska ; 2. Psychoanaliza francuska ; 3. Terapia jungowska i postjungowska ; 4. Analityczna psychoterapia grupowa ; 5. Psychodynamiczna psychoterapia. Współczesne koncepcje ; 6. Intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna ; 7. Psychoterapia poznawczo behawioralna ; 8. Terapia metaloznawcza ; 9. Psychoterapie oparte na doświadczaniu ; 10. Terapie postmodernistyczne ; 11. Terapia Ericksonowska ; 12. Neurolingwistyczna psychoterapia ; 13 Psychoterapia zorientowana na proces ; 14. Pozytywna psychoterapia ; 15. Psychoterapia Mority - Morita Ryoho; II. METODY PSYCHOTERAPII: 16. Kompleksowa analiza marzeń sennych ; 17. Wykorzystanie snów w pracy terapeutycznej z grupami ; 18. Metody psychoterapii w podejściu narracyjnym i dialogowym ; 19. Psychoterapeutyczna praca z subosobowościami ; 20. Hipnoza ; 21. Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej ; 22. Trening relaksacji stosowanej ; 23. Psychoterapia tańcem i ruchem ; 24. Interwencja psychoterapeutyczna z udziałem psów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 575-[618]. Indeksy.
SZKOŁY PSYCHOTERAPII: Psychoanaliza brytyjska ; Psychoanaliza francuska ; Terapia jungowska i postjungowska ; Analityczna psychoterapia grupowa ; Psychodynamiczna psychoterapia. Współczesne koncepcje ; Intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna ; Psychoterapia poznawczo behawioralna ; Terapia metaloznawcza ; Psychoterapie oparte na doświadczaniu ; Terapie postmodernistyczne ; Terapia Ericksonowska ; Neurolingwistyczna psychoterapia ; Psychoterapia zorientowana na proces ; Pozytywna psychoterapia ; Psychoterapia Mority - Morita Ry?h? ; METODY PSYCHOTERAPII: Kompleksowa analiza marzeń sennych ; Wykorzystanie snów w pracy terapeutycznej z grupami ; Metody psychoterapii w podejściu narracyjnym i dialogowym ; Psychoterapeutyczna praca z subosobowościami ; Hipnoza ; Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej ; Trening relaksacji stosowanej ; Psychoterapia tańcem i ruchem ; Interwencja psychoterapeutyczna z udziałem psów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 575-[618]. Indeksy.
Cz. 1. SZKOŁY PSYCHOTERAPII: 1. Psychoanaliza brytyjska ; 2. Psychoanaliza francuska ; 3. Terapia jungowska i postjungowska ; 4. Analityczna psychoterapia grupowa ; 5. Psychodynamiczna psychoterapia. Współczesne koncepcje ; 6. Intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna ; 7. Psychoterapia poznawczo behawioralna ; 8. Terapia metaloznawcza ; 9. Psychoterapie oparte na doświadczaniu ; 10. Terapie postmodernistyczne ; 11. Terapia Ericksonowska ; 12. Neurolingwistyczna psychoterapia ; 13. Psychoterapia zorientowana na proces ; 14. Pozytywna psychoterapia ; 15. Psychoterapia Mority - Morita Ry?h? ; Cz. 2 METODY PSYCHOTERAPII: 16. Kompleksowa analiza marzeń sennych ; 17. Wykorzystanie snów w pracy terapeutycznej z grupami ; 18. Metody psychoterapii w podejściu narracyjnym i dialogowym ; 19. Psychoterapeutyczna praca z subosobowościami ; 20. Hipnoza ; 21. Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej ; 22. Trening relaksacji stosowanej ; 23. Psychoterapia tańcem i ruchem ; 24. Interwencja psychoterapeutyczna z udziałem psów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 633-[685]. Indeksy.
CZ. I PODSTAWY NAUKOWE PSYCHOTERAPII: R. 1. Paradygmat, w którym psychoterapia może posiadać status nauki R. 2. Naukowość psychoterapii ; R. 3. Metodologiczne problemy ilościowych i jakościowych badań nad psychoterapią – wykorzystanie metod mieszanych ; R. 4. Praktyka kliniczna uwzględniająca wyniki badań empirycznych ; R. 5. Sposoby empirycznej weryfikacji skuteczności psychoterapii ; CZ.II PSYCHOTERAPIA A INNE NAUKI: R. 6. Psychoterapia i filozofia ; R. 7. Struktura teorii psychoterapeutycznych w świetle współczesnej metodologii i filozofii nauki 7.1. Podział nauk a psychoterapia ; R. 8. Psychoanaliza a filozofia ; R. 9. Neurobiologiczne podstawy psychoterapii ; R. 10. Psychoterapia a kulturowa psychiatria i psychologia ; R. 11. Czynniki kulturowe w psychoterapii na przykładzie empatii ; R. 12. Psychoterapia, polityka i społeczeństwo — szanse i ograniczenia ; CZ. III PSYCHOTERAPIA A RELIGIE: R. 13. Psychoterapia pacjenta religijnego z perspektywy teologii chrześcijańskiej ; R. 14. Buddyzm i psychoterapia ; CZ. IV PSYCHOTERAPIA A INNE ODDZIAŁYWANIA PSYCHOLOGICZNE: R. 15. Zintegrowane działania środowiskowe w psychiatrii ; R. 16. Coaching ; R. 17. Warsztaty umiejętności psychospołecznych ; R. 18. Psychodynamiczne rozumienie systemów społecznych: instytucji, organizacji i społeczeństw ; R. 19. Terapia filozoficzna, czyli doradztwo filozoficzne w działaniu ; R. 20. Terapeutyczne oddziaływania Wspólnoty Anonimowych Alkoholików 20.8. Grupy samopomocowe inspirowane ; R. 21. Trening mindfulness ; R. 22. Wywiad motywujący/terapia motywująca ; R. 23. Choreoterapia ; R. 24. Oddziaływania psychologiczne wobec sportowców ; R. 25. Metoda ustawień systemowych według Berta Hellingera ; R. 26. Psychologiczna interpretacja działania leków w obrębie psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 575-632. Indeksy.
I. NURTY TEORETYCZNE I SZKOŁY PSYCHOTERAPII: 1. Psychoanaliza; 2. Terapia behawioralno-poznawcza; 3. Terapia humanistyczno-egzystencjalna; 4. Terapia systemowa; 5. Studia przypadków; 6. Inne szkoły psychoterapeutyczne; 7. Psychoterapia z perspektywy neurobiologicznej, II. PRZYGOTOWANIE DO PSYCHOTERAPII I JEJ PRZEBIEG: 8. Przygotowania do rozpoczęcia psychoterapii; 9. Ogólna charakterystyka procesu psychoterapii, III. PROCESY I ZJAWISKA W PSYCHOTERAPII: 10. Dynamika relacji pacjent-terapeuta; 11. Zjawisko oporu pacjenta przed zmianą; 12. Doświadczenie katharsis, odreagowanie i ekspresja "ja"; 13. Wgląd, samopoznanie i schematy poznawcze w terapii; 14. Procesy warunkowania i społecznego uczenia się w terapii, IV. PODSTAWOWE TECHNIKI I PROCEDURY PSYCHOTERAPII: 15. Techniki psychoanalityczne; 16. Techniki behawioralno - poznawcze; 17. Techniki podejścia humanistyczno - egzystencjalnego; 18. Techniki innych szkół psychoterapii; 19. Inne techniki psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. s. [637-640].
Bibliogr. s. 551-610. Indeksy.
Cz. 1. PSYCHOTERAPIA GRUPOWA: 1. Organizacja psychoterapii grupowej: 1.1. Formy organizowania grup psychoterapeutycznych, 1.2. Warunki organizacyjne funkcjonowania grup, 1.3. Kryteria doboru uczestników do grupy terapeutycznej, 1.4. Przygotowanie pacjentów do udziału w psychoterapii grupowej, 1.5. Kontrakt grupowy ; 2. Czynniki leczące w psychoterapii grupowej: 2.1. Wzbudzanie nadziei, 2.2. Poczucie podobieństwa, 2.3. Dostarczanie wiedzy i informacji, 2.4. Altruizm, 2.5. Korektywne odtwarzanie rodziny pierwotnej, 2.6. Uczenie społecznych umiejętności, 2.7. Naśladowanie, 2.8. Interpersonalne uczenie, 2.9. Spójność grupy, 2.10. Odreagowanie (katharsis), 2.11. Wgląd, 2.12. Czynnik egzystencjalny, 2.13. Znaczenie czynników leczących ; 3. Procesy i zjawiska w zamkniętej grupie psychoterapeutycznej: 3.1. Koncepcja konfliktu ogniskowego, 3.2. Fazy rozwoju grupy psychoterapeutycznej ; 4. Zadania i rola psychoterapeuty grupowego. Cz. 2. TERAPIA RODZIN: 5. Psychoanalityczna terapia rodzin ; 6. Behawioralno-poznawcza terapia rodzin ; 7. Terapia rodzinna bazująca na doświadczaniu ; 8. Systemowa - komunikacyjna terapia rodzin ; 9. Systemowa - strukturalna terapia rodzin ; 10. Systemowa - strategiczna terapia rodzin ; 11. Idee konstruktywizmu i konstrukcjonizmu społecznego w terapii rodzin. Cz. 3. PSYCHOTERAPIA PACJENTÓW SCHIZOFRENICZNYCH ORAZ OSÓB Z ZABURZENIAMI Z POGRANICZA NERWICY I PSYCHOZY: 12. Podejście psychoanalityczne ; 13. Podejście behawioralno-poznawcze: 13.1. Rzut oka na etiologię i terapię osób z rozpoznaniem schizofrenii, 13.2. Podejście behawioralne, 13.3. Trening umiejętności społecznych i rehabilitacja zawodowa, 13.4. Psychoedukacja, 13.5. Psychoterapia poznawczo-behawioralna; próby rehabilitacji funkcji poznawczych ; 14. Psychoterapia humanistyczno-egzystencjalna ; 15. Psychoterapia podtrzymująca stosowana wobec osób z rozpoznaniem schizofrenii. Cz. 4. PSYCHOTERAPIA PACJENTÓW DEPRESYJNYCH: 16. Podejście poznawczo-behawioralne: 16.1. Koncepcja Becka, 16.2. Podejście Lewinsohna, 16.3. Podejście Rehma, 16.4. Trening społecznych umiejętności - program leczenia dla osób depresyjnych, 16.5. Efektywność terapii poznawczo-behawioralnych ; 17. Podejście interpersonalne ; 18. Podejście psychodynamiczne (18.3. Podejście Arietiego) ; 19. Bioenergetyka Lowena: 19.1. Źródła depresji, 19.2. Ugruntowanie w rzeczywistości, 19.3. Dynamika energii w depresji, 19.4. Wiara i utrata wiary, 19.5. Psychoterapia. Cz. 5. INNE SPECYFICZNE PROBLEMY PSYCHOTERAPII: 20. Psychoterapia dzieci i młodzieży: 20.1. Kontekst rozwojowy, 20.2. Kontekst rodzinny, 20.3. Początki rozwoju psychoanalitycznej psychoterapii dzieci i młodzieży, 20.4. Podstawowe zasady i zjawiska w psychoterapii psychoanalitycznej dzieci ; 21. Psychoterapia osób z zaburzeniami odżywiania ; 22. Terapia potraumatyczna: 22.1 Wybrane ogólne założenia dotyczące terapii PTSD, 22.2. Metaterapeutyczne podejście Georga S. Everly'ego, 22.3. Model Mardiego J. Horowitza, 22.4. Podejście poznawczo-behawioralne ; 23. Pomoc psychologiczna po przeżyciu traumy seksualnej: 23.1. Definiowanie przemocy seksualnej, 23.2. Kontekst społeczno-kulturowy zjawiska przemocy seksualnej, 23.3. Klasyfikacja przemocy seksualnej ze względu na wiek ofiar, 23.4. Skala występowania przemocy seksualnej, 23.5. Bezpośrednie następstwa przemocy seksualnej, 23.6. Długotrwałe nastepstwa traumy seksualnej, 23.7. Zasady pracy terapeutycznej z ofiarami przemocy seksualnej, 23.8. Pomoc psychologiczna bezpośrednio po traumie seksualnej, 23.9. Pomoc psychologiczna po dłuższym czasie od przeżycia traumy seksualnej, 23.10. Etyka zawodowa w pracy z ofiarami przemocy ; 24. Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi ; 25. Praca psychoterapeutyczna z osobami doświadczającymi poczucia winy: 25.1. Niewspółmierność doświadczanego poczucia winy, 25.2. Rozumienie poczucia winy przez różne podejścia terapeutyczne ; 26. Psychoterapia osób chorych na nowotwór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. [587-589].
Bibliogr. s. 465-556. Indeksy.
Cz. 1. BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ: Rozdz. 1. MODELE BADAŃ NAD PYCHOTERAPIĄ ; Rozdz. 2. WYNIKI BADAŃ NAD UCZESTNICTWEM W PSYCHOTERAPII I REZYGNACJĄ Z NIEJ: 2.1. Motywy podejmowania psychoterapii, 2.2. Problemy związane z aktywną rekrutacją pacjentów do terapii, 2.3. Czynniki związane z przyjęciem pacjentów na psychoterapię, 2.4. Odmowa podjęcia psychoterapii, 2.5. Rezygnacja z psychoterapii ; Rozdz. 3. PROBLEMY METODOLOGICZNE BADAŃ NAD SKUTECZNOŚCIĄ PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 4. WYNIKI BADAŃ NAD SKUTECZNOŚCIĄ PSYCHOTERAPII PODSUMOWANE W METAANALIZACH ; Rozdz. 5. SPECYFICZNE INTERWECJE PSYCHOLOGICZNE W TERAPII OKREŚLONYCH PROBLEMÓW KLINICZNYCH: 5.1. Depresja, 5.2. Lęk uogólniony, 5.3. Fobia społeczna, 5.4. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, 5.5. Agorafobia, 5.6. Panika, 5.7. Zaburzenie stresowe pourazowe, 5.8. Schizofrenia, 5.9. Uzależnienie od alkoholu, 5.10. Uzależnienie od narkotyków, 5.11. Uzależnienie od nikotyny, 5.12. Zaburzenia odżywiania, 5.13. Problemy małżeńskie, 5.14. Zaburzenia seskualne, 5.15. Ból, 5.16. Nowotwory ; Rozdz. 6. SKUTECZNOŚĆ PSYCHOTERAPII A CECHY PACJENTA I TERAPEUTY ; Rozdz. 7. CZYNNIKI PROCESU PSYCHOTERAPII A JEJ REZULTATY: 7.1. Czynniki procesu psychoterapii istotne dla uzyskania pożądanych rezultatów, 7.2. Model zmiany zachowań, 7.3. Miniefekty psychoterapii w wyniku zastosowania specyficznej techniki, 7.4. Zmiana zachowań a przejmowanie przez pacjenta wartości terapeuty ; Rozdz. 8. NEGATYWNE SKUTKI PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 9. SKUTECZNOŚĆ PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY. Cz. 2. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 10. ZAGADNIENIA OGÓLNE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 11. SZKOLENIE Z PUKTU WIDZENIA PSYCHOANALIZY I PODEJŚCIA PSYCHODYNAMICZNEGO ; Rozdz. 12. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA BEHAWIORALNEGO ; Rozdz. 13. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNEGO ; Rozdz. 14. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA MODELI OPARTYCH NA DOŚWIADCZENIU (EXPERIENTIAL) ; Rozdz. 15. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII SYSTEMOWEJ ; Rozdz. 16. KOMPETENCJE I STANDARDY SZKOLENIA PSYCHOTERAPEUTÓW GRUPOWYCH: 16.1. Niezbędna wiedza, 16.2. Własna psychoterapia indywidualna, 16.3. Udział w psychoterapii grupowej w roli uczestnika (pacjenta), 16.4. Obserwacja sposobu prowadzenia grupy przez doświadczonego psychoterapeutę, 16.5. Samodzielnie prowadzona grupa z superwizją ; Rozdz. 17. KSZTAŁCENIE PSYCHOLOGÓW KLINICZNYCH W USA: 17.1. System kształcenia prowadzący do uzyskania licencji psychologia klinicznego, 17.2. Model "naukowiec-praktyk", 17.3. Warunki uzyskania licencji, 17.4. Zasady zachowania licencji, 17.5. Program studiów doktoranckich (Ph.D) w zakresie psychologii klinicznej realizowany w University of Texas w Austin, 17.6. Rys historyczny kształcenia psychologów. Cz. 3. AUTORSKIE PROPOZYCJE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII. Z DOŚWIADCZEŃ KATEDRY PSYCHOPATOLOGII I PSYCHOTERAPII WYDZIAŁU PSYCHOLOGII UW: Rozdz. 18. ZNACZENIE WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ W KSZTAŁCENIU PSYCHOTERAPEUTÓW ; Rozdz. 19. BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ PROWADZONĄ W AKADEMICKIM OŚRODKU PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 20. ĆWICZENIE PODSTAWOWYCH UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH: 20.1. Forma warsztatów jako sposobność zdobycia umiejętności, 20.2. Umiejętności związane z nawiązywaniem kontaktu i prowadzeniem rozmowy terapeutycznej, 20.3. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach i z trudnymi pacjentami, 20.4. Interakcja pacjent - terapeuta, zjawiska w procesie psychoterapii, 20.5. Prowadzenie sesji terapeutycznej, odpowiedzialność za pacjenta i przebieg terapii, rola koterapeuty, 20.6. Zawieranie kontraktu, praca nad celem w psychoterapii - ekologia zmian mających miejsce w trakcie psychoterapii, 20.7. Wzmocnienia w terapii, budowanie na pozytywach ; Rozdz. 21. TRENING TERAPEUTYCZNY JAKO DOŚWIADCZENIE OSOBISTE I METODA ZDOBYWANIA WIEDZY ; Rozdz. 22. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII STRATEGICZNEJ ; Rozdz. 23. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ: 23.1. Stosunek do pacjentów, 23.2. Założenia dotyczące psychoterapii grupowej - czego uczę w zakresie diagnozy i psychoterapii, 23.3. Rozwijanie wiedzy o sobie w roli psychoterapeuty ; Rozdz. 24. PRAKTYCZNE UCZENIE PSYCHOTERAPII - KURS DLA POCZĄTKUJĄCYCH: 24.1. Formy i organizacja szkolenia, 24.2. Teoretyczne podstawy i techniki pracy z pacjentem, 24.3. Relacja terapeutyczna, 24.4. Przebieg pracy z pacjentem ; Rozdz. 25. SZKOLENIE STUDENTÓW PSYCHOLOGII W PSYCHOTERAPII: 25.1. Założenia wyznaczające sposób szkolenia oraz organizacja szkolenia, 25.2. Struktura szkolenia, 25.3. Przygotowanie studentów do podjęcia roli koterapeuty, 25.4. Zadania i wymagania stawiane studentom ; Rozdz. 26. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII DYNAMICZNEJ ; Rozdz. 27. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII: 27.1. Kulturowy relatywizm w pojmowaniu zdrowia psychicznego, 27.2. Uwikłanie perspektywy wartościującej w koncepcjach terapeutycznych, 27.3. Problemy zawodu psychologa klinicznego, 27.4. Wymagania osobowościowe i kompetencje zawodowe psychoterapeuty, 27.5. Problemy etyczne w psychoterapii, 27.6. Problematyka niedobrowolności hospitalizacji psychiatrycznej, 27.7. Przemoc w rodzinie - stosowanie przemocy wobec dzieci i współmałżonka, 27.8 Nadużycia seksualne wobec dzieci i osób dorosłych, 27.9. Pomoc psychologiczna osobom terminalnie chorym i umierającym oraz ich rodzinom, 27.10. Uwarunkowania zaburzeń - genetyczne versus społeczne, 27.11. Ustawa o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. 489-[496].
Bibliogr. s. 397-[426]. Indeksy.
Cz. 1. IDEA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 1: TENDENCJE INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII NA ŚWIECIE: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Od zimnej wojny do dialogu, 1.3. Źródła tendencji integracyjnych w psychoterapii, 1.4. Monoterapia versus integracja i eklektyzm, 1.5. Możliwe drogi integracji ; Rozdz. 2. HISTORIA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: 2.1. Pojęcie integracji w psychoterapii, 2.2. Wczesne przejawy integracji, 2.3. Eklektyzm techniczny, 2.4. Ruch integracyjny - powstanie stowarzyszenia SEPI, 2.5. Integracja teoretyczna w psychoterapii ; Rozdz. 3. ORGANIZACJE, CZASOPISMA, KONFERENCJE NA TEMAT INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII. Cz. 2. PODEJŚCIA INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 4. EKLEKTYZM TECHNICZNY W PSYCHOTERAPII: 4.1. Terapia multimodalna Arnolda Lazarusa, 4.2. Koncepcja Larry'ego Beutlera, 4.3. Koncepcja Sola Garfielda ; Rozdz. 5. INTEGRACJA ASYMILATYWNA W PSYCHOTERAPII: 5.1. Asymilatywna psychoterapia psychodynamiczna George'a Strickera i Jerrolda Golda, 5.2. Integracja psychoterapii i farmakoterapii, 5.3. Trzecia fala terapii poznawczo-behawioralnej ; Rozdz. 6. INTEGRACJA TEORETYCZNA W PSYCHOTERAPII: 6.1. Integracyjna terapia relacyjna Paula Wachtela, 6.2. Poznawczo-analityczna psychoterapia Anthony'ego Ryle'a, 6.3. Terapia skoncentrowana na schematach Jeffreya Younga, 6.4. Ogólny model psychoterapii Davida Orlinsky'ego i Kennetha Howarda, 6.5. Transteoretyczny model psychoterapii Jamesa Prochaski i Carla DiClemente, 6.6. Postmodernistyczna wizja integracji, 6.7. Neuropsychoanaliza, 6.8. Neurolingwistyczne programowanie ; Rozdz. 7. CZYNNIKI LECZĄCE (1) WSPÓLNE ORAZ (2) SPECYFICZNE I NIESPECYFICZNE W PSYCHOTERAPII. Cz. 3. PROBLEMY ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: Rozdz. 8. ZAWÓD PSYCHOTERAPEUTY: 8.1. Źródła psychoterapii, 8.2. Psychoterapia a psychologia i psychiatria oraz medycyna psychosomatyczna, 8.3. Zawód psychoterapeuty z perspektywy European Association for Psychotherapy, 8.4. Sytuacja prawna zawodu terapeuty, 8.5. Sytuacja zawodu psychoterapeuty w Stanach Zjednoczonych ; Rozdz. 9. SZKOLENIE PSYCHOTERAPEUTÓW - GRUPY BALINTA: 9.1. Geneza grup Balinta, 9.2. Metody i formy treningu balintowskiego, 9.3. Grupy Balinta a grupy superwizyjne, 9.4. Ruch balintowski w Polsce, 9.5. Przykład spotkania, 9.6. Warunki szkolenia psychoterapeutów a zagrożenia związane z uprawianiem zawodu, 9.7. Naukowa weryfikacja skuteczności metody Balinta ; Rozdz. 10. TYP RELACJI MIĘDZY SZKOLĄCYM A SZKOLONYM. CZY MISTRZ I UCZEŃ? ; Rozdz. 11. ZAŁOŻENIA IDEOLOGICZNE W PODEJŚCIACH PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH A ŚWIATOPOGLĄD PSYCHOTERAPEUTÓW I PACJENTÓW ; Rozdz. 12. MOTYWACJA DO ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: 12.1. Specyfika zawodu psychoterapeuty, 12.2. Złożoność motywacji zawodowej psychoterapeutów, 12.3. Motywy jawne, 12.4. Motywy ukryte, 12.5. Wybór orientacji terapeutycznej, 12.6. Implikacje ; Rozdz. 13. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII: 13.1. Wprowadzenie, 13.2. Wyłączność relacji psychoterapeutycznej, 13.3. Tajemnica zawodowa i jej ograniczenia, 13.4. Wymagania osobowościowe wobec psychoterapeuty, jego kompetencje i szkolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej