Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(62)
Forma i typ
Książki
(59)
Poradniki i przewodniki
(29)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Audiobooki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(54)
wypożyczone
(39)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(19)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(40)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Bieroń Tomasz (1963- )
(3)
Huebner Dawn
(3)
Kmiecik Anna M
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Markiewicz Kinga
(3)
Matthews Bonnie (1963- )
(3)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Wiest Brianna
(3)
Binder Anna
(2)
Burns David D
(2)
Galef Julia (1983- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kahneman Daniel (1934- )
(2)
Leahy Robert L. (1946- )
(2)
Postrzygacz Agnieszka
(2)
Segal Zindel V. (1956- )
(2)
Szymczak Piotr
(2)
Teasdale John D
(2)
Williams J. Mark G. (1952- )
(2)
Al-Khalili Jim (1962- )
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Alpert Jonathan E. (1955- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(1)
Beck Aaron Temkin (1921-2021)
(1)
Bellon Agnieszka
(1)
Bereś Anna (psycholog)
(1)
Berns Gregory
(1)
Binder Marek
(1)
Blair Kristen P
(1)
Borowicz Adrianna Maria
(1)
Bramham Jessica
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cipora Krzysztof
(1)
Conaboy Chelsea
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Czapiński Janusz (1951- )
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Damásio António (1944- )
(1)
Dehaene Stanislas (1965- )
(1)
Dembowski Paweł
(1)
Dingman Marc
(1)
Edwards Allison
(1)
Fader Sarah
(1)
Forycka Maria
(1)
Gazzaniga Michael S. (1939- )
(1)
Geis Irving (1908-1997)
(1)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(1)
Gordon Kathryn Hope
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Grzegorzewski Piotr (1969- )
(1)
Harford Tim (1973- )
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hermanowska Magdalena
(1)
Hill Ryan
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Horvath Jared Cooney
(1)
Huff Darrell (1913-2001)
(1)
Janiszewska Monika
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kabat-Zinn Jon (1944- )
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Khanna Muniya S
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kiszycka Emilia
(1)
Kofta Mirosław (1945- )
(1)
Komorowska Marta (psychologia)
(1)
Korycki Arkadiusz Mateusz
(1)
Kossak-Nowocień Hanna
(1)
Kubicki Paweł (tłumacz)
(1)
Kuhn Joanna
(1)
Kurzban Robert (1969- )
(1)
Listwan Jerzy Paweł
(1)
Maliszewska Iza
(1)
Markiewicz Maciej (językoznawca)
(1)
Martin Sharon (1971- )
(1)
Mlodinow Leonard (1954- )
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata (1978- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Padesky Christine A
(1)
Parkinson Monika
(1)
Pawlak Paulina (psycholog)
(1)
Pettit Jeremy W
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Pragłowska Ewa
(1)
Płoski Zdzisław (1951- )
(1)
Rego Simon A
(1)
Reynolds Shirley (1955- )
(1)
Robertson Donald (1972- )
(1)
Rogers Julia (1962- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(42)
2010 - 2019
(19)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(7)
Rodzice
(6)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Nastolatki
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(21)
Uczucia
(11)
Błędy poznawcze (psychologia)
(10)
Mózg
(10)
Psychologia poznawcza
(10)
Myślenie
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Funkcje poznawcze
(6)
Techniki samopomocy
(6)
Dzieci
(5)
Lęk
(5)
Neuronauka poznawcza
(5)
Przezwyciężanie lęku
(5)
Sądy (psychologia)
(5)
Autopsychoterapia
(4)
Mindfulness
(4)
Osobowość
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Psychoterapia
(4)
Schematy poznawcze
(4)
Umysł
(4)
Nastolatki
(3)
Przekonania
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Samorealizacja
(3)
Terapia poznawcza
(3)
Dane statystyczne
(2)
Decyzje
(2)
Dezinformacja
(2)
Dorośli
(2)
Gniew
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pamięć
(2)
Poczucie winy
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Samobójstwo
(2)
Samopoznanie
(2)
Samoświadomość
(2)
Skuteczność psychoterapii
(2)
Starość
(2)
Statystyka
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Uczenie się
(2)
Świadomość
(2)
Akceptacja (postawa)
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby neurodegeneracyjne
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Chód
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekonomia behawioralna
(1)
Gazzaniga, Michael S. (1939- )
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry planszowe
(1)
Halucynacje
(1)
Heurystyka
(1)
Hortiterapia
(1)
Innowacje
(1)
Klocki Lego
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marek Aureliusz (cesarz rzymski ; 121-180)
(1)
Martwienie się
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Myśli natrętne
(1)
Mądrość
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nadwaga
(1)
Natura ludzka
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Nerwice
(1)
Neurobiologia
(1)
Obłuda
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby otyłe
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(28)
Opracowanie
(18)
Podręcznik
(7)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Książka do kolorowania
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(55)
Medycyna i zdrowie
(10)
Rozwój osobisty
(9)
Biologia
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Matematyka
(2)
Nauka i badania
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Wydanie nowe.
Bibliografia na stronach 601-[645]. Indeksy.
Przedmowa do nowego wydania ; Przedmowa ; Prolog ; R. 1. Umysł i poznanie ; CZ. I. REPREZENTACJE POZNAWCZE: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych ; 3. Pojęcia i schematy ; 4. Wiedza ; CZ. II. ELEMENTARNE PROCESY POZNAWCZE: 5. Uwaga i świadomość ; 6. Kontrola poznawcza ; 7. Percepcja ; 8. Pamięć ; 9. Czynności pamięciowe ; CZ. III. ZŁOŻONE PROCESY POZNAWCZE: 10. Myślenie i rozumowanie ; 11. Rozwiązywanie problemów ; 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji ; 13. Język i mowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-108474 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Consciousness and the brain : deciphering how the brain codes our thoughts" 2014.
Bibliografia na stronach [387]-428. Indeks.
Czy można dokładnie określić, kiedy u noworodków wykształca się świadomość? Co decyduje o wyjątkowej potędze ludzkiego umysłu, ale jednocześnie naraża go na takie choroby psychiczne jak schizofrenia? Czy odkrycie tego brakującego składnika pozwoli nam stworzyć rozumnego robota? Stanislas Dehaene daje nam całościowy obraz stanu badań nad świadomością. Relacjonuje efekty wykorzystania rezonansu elektromagnetycznego oraz eksperymenty związane ze złudzeniami optycznymi. Bada język naszych myśli i kody, jakimi posługuje się nasz mózg, żeby je zapisać. Przedstawia także nowatorską teorię globalnej neuronowej przestrzeni roboczej, która zakłada, że każdy neuron ma swoją własną, wyjątkową funkcję. Wyjaśnia, że świadomość jest jak rzecznik prasowy dużej instytucji z personelem stu miliardów neuronów, na bieżąco wybierających, które informacje są dla nas najważniejsze. Gdyby nie ona, zgubilibyśmy się w nawałnicy bodźców, które codziennie docierają do naszego mózgu. Ta fantastyczna maszyna biologiczna pracuje w twoim mózgu również w tej chwili, czyniąc z Ciebie najbardziej wyjątkowe zwierzę na Ziemi - człowieka. [Copernicus Center Press, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112538 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Pułapki myślenia : o myśleniu szybkim i wolnym / Daniel Kahneman ; [tłumaczył Piotr Szymczak]. - Poznań : Media Rodzina, copyright 2019. - 1 płyta audio CD (22 godz. 30 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 22 godz. 30 min.
Tytuł oryginału "Thinking, fast and slow" 2011.
Czyta Maciej Więckowski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Ta przełomowa książka ukazuje w nowym świetle wiele ważnych zagadnień. Kahneman objaśnia działania umysłu i opisuje, jak o naszym myśleniu wspólnie decydują dwa systemy: szybki - intuicyjny i emocjonalny - oraz wolny, działający w sposób przemyślany i logiczny. Zostajemy wciągnieci do żywej rozmowy o ludzkim myśleniu i dowiadujemy się, kiedy można, a kiedy nie wolno ufać intuicji, Jak wykorzystać potencjał wolnego myślenia i jak dokonywać wyborów w życiu zawodowym i osobistym. "Pułapki myślenia" uczą inaczej myśleć o myśleniu. [Media Rodzina, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-KM/1346/159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 602-604. Indeks.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Tytuł oryginału: "Thinking, fast and slow" 2011.
DWA SYSTEMY: Poznaj bohaterów opowieści ; Uwaga i wysiłek ; Leniwy kontroler ; Maszyneria skojarzeniowa ; Łatwość poznawcza ; Normy, niespodzianki i przyczyny ; Maszyna do wyciągania pochopnych wniosków ; Skąd biorą się osądy ; Odpowiadanie na łatwiejsze pytanie ; HEURYSTYKI I BŁĘDY (SKRZYWIENIA) POZNAWCZE: Prawo małych liczb ; Kotwice ; Naukowe badanie dostępności umysłowej ; Umysłowa dostępność, emocje i ryzyko ; Co studiuje Tomasz W. ; Linda: mniej znaczy więcej ; Przyczyny mają pierwszeństwo przed statystykami ; Powrót do średniej ; Poskramianie prognoz intuicyjnych ; NADMIERNA PEWNOŚĆ SIEBIE: Złudzenie zrozumienia ; Złudzenie trafności ; Intuicja kontra wzory ; Intuicja ekspertów: kiedy możemy jej ufać ; Spojrzenie z zewnątrz ; Motor kapitalizmu ; WYBORY: Błędy Bernoulliego ; Teoria perspektywy ; Efekt posiadania ; Zdarzenia niekorzystne ; Cztery warianty stosunku do ryzyka ; Zdarzenia rzadkie ; Podejście do ryzyka ; Mentalna punktacja ; Odwracanie preferencji ; Karny interpretacyjne (framing) a rzeczywistość ; DWIE JAŹNIE: Dwie jaźnie ; Życie jako opowieść ; Dobrostan doznawany ; Jak myślimy o życiu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 7.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99384 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 6.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The ABCs of how we learn : 26 scientifically proven approaches, how they work, and when to use them".
Bibliografia przy rozdziałach.
1. Wiedza. Esej o wydajności i innowacji w sferze wiedzy ; 2. Obserwacja. Naśladowanie uczuć i działań ; 3. Uczenie sie. przez doświadczenie. Wykorzystanie inteligencji ciała ; 4. Modelowe przykłady. Nabywanie umiejętności i opanowywanie procedur ; 5. Zamierzone ćwiczenie. Stawanie się ekspertem ; 6. Elaboracja. Nadawanie znaczenia wspomnieniom ; 7. Wizualizacja. Wymyślanie struktury złożonych informacji ; 8. Generowanie. Tworzenie trwałych wspomnień ; 9. Analogie. Znajdowanie ogólnej zasady ; 1O. Skontrastowane przypadki. Wychwytywanie kluczowych informacji ; 11. Uczenie się przez pytanie. Formułowanie efektywnych pytań ; 12. Odwracanie. Pokonywanie błędnych koncepcji i niesłusznego wnioskowania ; 13. Wytwarzanie. Budowanie zainteresowania i wiedzy praktycznej ; 14. Sen. Konsolidowanie wspomnień z minionego dnia ; 15. Zabawia wyobrażeniowa. Rozwijanie kontroli poznawczej ; 16. Wyjaśnianie we właściwym momencie. Sprawianie, by wykłady i lektury działały ; 17. Samowyjaśnianie. Wychodzenie poza dostarczone informacje ; 18. Potrafię! Zwiększanie własnej skuteczności ; 19. Nauczanie. Bramie odpowiedzialności za nauczanie innych ; 20. Ekscytacja. Podkręcanie uwagi i pobudzenia ; 21. Informacja zwrotna. Wspieranie samorozwoju ; 22. Nagroda. Motywowanie do właściwych zachowań ; 23. Słuchanie oraz wymiana poglądów i opinii. Uczenie się. w grupie jest efektywniejsze niż w pojedynką ; 24. Normy. Pielęgnowanie zasad gry ; 25. Poczucie przynależności. Łagodzenie lęku i budowanie zaangażowania ; 26. Uczestnictwo. Partycypowanie w grze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komisja Pedagogiczna Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego. Oddział Psychologji Pedagogicznej ; nr 10)
Bibliografia na stronach [203]-212.
Tytuł także w języku francuskim, niemieckim. Streszczenie w języku francuskim.
Wstęp 1. Historia zagadnienia 2. Metoda badania rysunków dziecięcych I. Psychologia twórczości rysunkowej dziecka II. Sztuka dziecka III. Rysunki dzieci zdolnych oraz umysłowo niedorozwiniętych IV. Wnioski pedagogiczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-25196, AD-33163 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Mirosław Kofta, WPROWADZENIE. CZY ZŁUDZENIA POMAGAJĄ, CZY TEŻ PRZESZKADZAJĄ NAM RADZIĆ SOBIE Z WYZWANIAMI?: O czym mówią poszczególne rozdziały tej ksiażki? ; Konkluzje ; Maria Lewicka, CZY JESTEŚMY RACJONALNI?: Racjonalny, czyli jaki? ; Czy jesteśmy racjonalni? ; Człowiek jako intuicyjny statystyk ; Człowiek jako intuicyjny badacz przyczyn zdarzeń ; Człowiek jako weryfikator hipotez ; Człowiek - aktor czy obserwator zdarzeń? ; Bogdan Wojciszke, DANE I PSEUDODANE W PROCESIE SPOSTRZEGANIA LUDZI: Dane i pseudodane ; Źródła pseudodanych ; Schematy poznawcze ; Ukryte teorie osobowości ; Rola danych i pseudodanych w procesie formułowaniu sądu ; Teoretyczne modele kształtowania się sądu ; Trafność modeli ; Kiedy pseudodane stają się danymi? ; Tendencyjne potwierdzanie przekonań ; Samospełniające się proroctwa ; Uwagi końcowe ; Maria Jarymowicz, CZY JESTEŚMY EGOISTAMI?: O naturze egoizmu ; Paradoks egocentryzmu: prawdy ukryte przed samym sobą ; Ego zagrożone i słabe jako źródło egocentryzmu ; Egocentryzm "ja totalitarnego‘" ; Czy jesteśmy altruistami? ; Motywy endocentryczne ; Motywy egzocentryczne ; Co chroni przed egoizmem? ; Janusz Ł. Grzelak, JA, MY, ONI? INTERES WŁASNY A PROCESY POZNAWCZE I ZACHOWANIE LUDZI W SYTUACJI KONFLIKTU: Konflikt interesów ; Interes własny ; Interes wielu interesów? ; Efekty orientacji społecznych ; Czy wiemy, co wiedzieć chcemy? ; Postrzegana różnorodność świata społecznego ; Sytuacyjna zmienność percepcji intencji innych ludzi ; Odrobina spekulacji ; Orientacje a postawy wobec spraw publicznych ; Sytuacyjna zmienność orientacji ; Co jest przedmiotem wymiany społecznej, czyli czym się dzielimy ; Buźki, numerki, zadowolenie ; Im więcej nas. tym gorzej? ; Andrzej Szmajke, AUTOPREZENTACJA - NIEWINNY SPEKTAKL DLA INNYCH I SIEBIE: Co to jest autoprezentacja i czemu służy ; Skąd wiadomo, że dane zachowanie jest autoprezentacją? ; Motywy dla których podejmujemy autoprezentację ; Wyznaczniki siły motywacji do podejmowania zachowań autoprezentacyjnych ; Przydatność odpowiedniego wizerunku własnej osoby do osiągania pożądanych celów społecznych ; Subiektywna wartość celów społecznych ; Rozbieżność między aktualną impresją a impresja pożądaną ; Strategie autoprezentacji - najpopularniejsze wizerunki autoprezentacyjne ; Taksonomia Jonesa i Pittman ; Taksonomia zachowań autoprezentacyjnych Schutz ; Co decyduje o stylu autoprezentacji podejmowanej przez jednostkę ; Samowiedza ; Wyobrażenie tożsamości pożądanej i niepożądanej ; Wymagania roli społecznej ; Spostrzegane oczekiwania widowni ; Aktualne i rzeczywiste oraz przyszłe i potencjalne konsekwencje publicznego wizerunku ; Autoprezentacje negatywne ; Fprmy autoprezentacji - różne sposoby kreowania publicznych wizerunków ; Autoprezentacja pośrednia: "pławienie się w cudzej chwale" ; Autoprezentacja "wprost" i "niewprost" ; Powszechność autoprezentacji ; Prawdziwe "ja" a autoprezentacja ; Helena Grzegołowska-Klarkowska, SAMOOBRONA PRZEZ SAMOOSZUKIWANIE SIĘ: Dlaczego ludzie oszukują samych siebie ; Koncepcje psychoanalityczne ; Inne koncepcje psychicznej samoobrony przez samooszukiwanie się: obrona poprzez ucieczkę od własnego prawdziwego "ja" ; Rola i narzędzia samoobrony. Wybrane przejawy samooszukiwania się ; Wybrane badania nad mechanizmami obronnymi ; Nie wiedzą czy nie chcą powiedzieć? ; Czy wyparcie istnieje? ; Co uruchamia mechanizmy obronne? ; Skuteczność samooszukiwania się jako środka samoobrony psychicznej ; Mirosław Kofta, POCZUCIE KONTROLI, ZŁUDZENIA NA TEMAT SIEBIE, A ADAPTACJA PSYCHOLOGICZNA: Czy człowiek ma potrzebę sprawstwa? ; Badania nad wolnością wyboru ; Badania nad percepcją wpływu na bieg wydarzeń ; Czynniki wpływające na percepcję kontroli ; Czy ocena własnego sprawstwa jest realistyczna Iluzja kontroli ; Egotyzm atrybucyjny ; Racjonalizacja zdarzeń negatywnych ; Myślenie życzeniowe przy planowaniu działań ; Skąd bierze się "chciejstwo" ; Czy podmiotowa kontrola służy adaptacji? ; Badanie Schultza: podmiotowa kontrola a przystosowanie psychiczne u osób starszych ; Podmiotowa kontrola a adaptacja: mechanizmy psychologiczne ; Orientacja na działanie a poczucie kontroli ; Samoodradzanie się poczucia kontroli ; Osobowościowe wyznaczniki poczucia kontroli i samootlradzania się ; Styl eksplanacyjny ; Naiwne teorie inteligencji ; Siła woli ; Grzegorz Sędek, JAK LUDZIE RADZĄ SOBIE Z SYTUACJAMI, NA KTÓRE NIE MA RADY?: Niekontrolowalność w postaci nagłych, nieoczekiwanych i traumatycznych zdarzeń: Model Klingera ; Model Shontza ; Model Taylor ; Negatywne konsekwencje długotrwałych intensywnych prób wpływania na obiektywnie niemodyfikowalne sytuacje ; Klasyczne doświadczenia laboratoryjne nad reakcjami zwierząt na niekontrolowalne wzmocnienia ; Koncepcja Weissa ; Pierwotny model wyuczonej bezradności Seligmana ; Krytyczna analiza modelu egotystycznego ; Informacyjny model bezradności ; Wnioski, konkluzje... i trochę spekulacji ; Dariusz Doliński, POZYTYWNA ROLA NEGATYWNYCH ZŁUDZEŃ: Optymalny margines iluzji, czyli co za dużo to nic zdrowo ; Negatywne iluzje ; Kiedy negatywne iluzje pozwalają (dobrze) żyć? ; Janusz Czapiński, SZCZĘŚCIE - ZŁUDZENIE CZY KONIECZNOŚĆ? CEBULOWA TEORIA SZCZĘŚCIA W ŚWIETLE NOWYCH DANYCH EMPIRYCZNYCH: Pojęcie szczęścia we współczesnej psychologii empirycznej ; Źródła poczucia szczęścia ; Warunki życia a szczęście ; Osobowość i temperament ; Czynniki fizyczne i biologiczne ; Po co ludziom poczucie szczęścia? ; Powszechność poczucia szczęścia ; Efekt negatywności ; Efekt feniksa ; Strategie i mechanizmy radzenia sobie ze stresem ; Asymetria mózgowych ośrodków afektu pozytywnego i negatywnego ; Mechanizmy pamięci ; Endogenny mechanizm znieczulający ; Naturalne procesy adaptacji ; Porównania społeczne ; Zmiana tożsamości ;Atrybucja przyczynowa czyli niewdzięczne społeczeństwo ; Pułapki w radzeniu sobie z nieszczęściem ; Szczęśliwy "atraktor" ; Jak pogodzić lewitację z uzależnieniem?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielkie i te nieco mniejsze pytania psychologii / Wiesław Łukaszewski. - Wydanie nowe, rozszerzone. - Sopot : Smak Słowa, 2015. - 560 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [497]-543. Indeksy.
Fascynującą cechą człowieka jest jego ciekawość. Dociekanie istoty rzeczy. Umiejętność zadawania pytań. I poszukiwanie odpowiedzi. Ta książka przypomina o wielkich pytaniach stawianych w psychologii. Wielkich, a także tych nieco mniejszych. Pytaniach, na temat człowieka i świata, w którym ten człowiek żyje. Pytania nieraz przez lata pozostają te same, lecz odpowiedzi ulegają nieuchronnym zmianom. Zmienia się świat, który nas otacza, zmieniają się również metody badawcze i sposób myślenia badaczy, a ich najważniejsze ustalenia dotyczące tego, kim jesteśmy i jacy jesteśmy, znajdują się właśnie tu – w tym tomie. [Smak Słowa, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Feeling & knowing : making minds conscious" 2021.
Bibliografia na stronach [175-193]. Indeks.
Jak powstaje świadomość? W jaki sposób biologiczne procesy zachodzące w naszym organizmie przekształcają się w treści umysłu i subiektywne odczucia? Czy emocje są przeciwieństwem myślenia? Dlaczego słabością robotów jest brak kruchego ciała? Antonio Damasio, jeden z czołowych badaczy ludzkiego umysłu, wyjaśnia, jak biologia, neuronauka, psychologia i sztuczna inteligencja wyposażyły nas w narzędzia do odkrywania tajemnic świadomości. Wykorzystując swoją wszechstronną wiedzę, łączy w harmonijną całość pozorne sprzeczności: ciało i umysł, serce i rozum. Stanowczo podkreśla przy tym różnicę między świadomością a procesami poznawczymi i emocjonalnymi. W tym celu przygląda się zdolnościom poznawczym innych żyjących organizmów oraz sztucznej inteligencji robotów. Jak na tym tle wypadają ludzie? Czy rzeczywiście jesteśmy jedynymi świadomymi istotami na Ziemi? Damasio prowokuje, zachęca do myślenia i sprawia, że zbliżamy się jak nigdy dotąd do zrozumienia własnej świadomości oraz sposobu, w jaki doświadczamy siebie i otaczającego nas świata. [Copernicus Center Press, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: 300 ćwiczeń.
Bibliografia przy niektórych rozdziałach. Indeks.
Dla fizjoterapeutów, studentów fizjoterapii, opiekunów osób starszych, terapeutów zajęciowych.
Podręcznik w zwięzły sposób przedstawia najczęstsze problemy dotyczące zaburzeń funkcji poznawczych i sprawności funkcjonalnej osób starszych oraz pacjentów z chorobami neurologicznymi. Zawiera wskazówki praktyczne dotyczące ćwiczeń, które można wykorzystać podczas terapii. W przystępny sposób przedstawia różne sposoby połączenia ćwiczeń fizycznych z ćwiczeniami funkcji poznawczych. Przejrzysty układ książki, uwzględniający stopień trudności danego ćwiczenia i bogaty materiał ilustracyjny, pozwala na szybkie zapoznanie się z danym problemem oraz dostosowanie postępowania do każdego pacjenta indywidualnie. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Rehabilitacja-osob-z-zaburzeniami-funkcji-poznawczych,84897764,p.html, dostęp 5.10.2022]
1. Starzenie się jest częścią życia ; 2. Psychologiczne uwarunkowania zaburzeń funkcji poznawczych ; 3. Stymulacja ośrodkowego układu nerwowego przez ćwiczenia fizyczne ; 4. Wskazówki dotyczące wykonywania ćwiczeń ; 5. Ćwiczenia psychoruchowe stymulujące funkcje poznawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeksy.
CZ. I.: R. 1. Historia i bieżący status terapii poznawczo-behawioralnej jako terapii opartej na dowodach naukowych ; R. 2. Filozofia nauki a psychologia kliniczna ; R. 3. Nauka w praktyce ; R. 4. Technologia informacyjna i przemiany roli praktyki terapeutycznej ; R. 5. Kompetencje etyczne w terapiach behawioralnych i poznawczych ; CZ. II.: R. 6. Podstawowe procesy behawioralne ; R. 7. Czym jest poznanie? Podejście funkcjonalno-poznawcze ; R. 8. Emocje i regulacja emocji ; R. 9. Neuronauka a podstawowe procesy w psychoterapii ; R. 10. Ewolucyjne zasady w psychologii stosowanej ; CZ. III.: R. 11. Sterowanie uwarunkowaniami ; R.12. Kontrola bodźców ; R. 13. Kształtowanie ; R. 14. Samozarządzanie ; R. 15. Redukcja pobudzenia ; R. 16. Radzenie sobie z emocjami i regulacja emocji ; R. 17. Rozwiązywanie problemów ; R. 18. Strategie ekspozycji ; R. 19. Aktywizacja behawioralna ; R. 20. Umiejętności interpersonalne ; R. 21. Reinterpretacja poznawcza ; R. 22. Modyfikacja kluczowych przekonań ; R. 23. Defuzja poznawcza ; R. 24. Akceptacja psychologiczna ; R. 25. Wybór i precyzowanie wartości ; R. 26. Praktyka uważności ; R. 27. Wzmacnianie motywacji ; R. 28. Postępowanie z kryzysem i skłonnościami samobójczymi z perspektywy behawioralnej ; R. 29. Przyszłe kierunki rozwoju terapii poznawczo-behawioralnej i terapii opartej na dowodach naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kreatywność : mózg w dobie innowacji / Elkhonon Goldberg ; przekład Anna i Marek Binderowie. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 330, [2] strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Creativity: human brain in the age of innovation" 2018.
Indeksy.
1. EPOKA NOWOŚCI: Przerywana równowaga w historii ; Wiele rodzajów rewolucji ; Kultura a style poznawcze ; Jak dokonuje się fuzja rzeczywistości ; Ludzki mózg w nowej epoce ; 2. NEUROMITOLOGIA KREATYWNOŚCI: Od neurosierot do neurom ód ; "Złe i bezużyteczne" ; Dekonstrukcja innowacyjności i kreatywności ; Kreatywności wielorakie ; 3. KONSERWATYWNY MÓZG: Skąd wiemy to, co wiemy ; Mapowanie świata w mózgu ; Jak język znalazł swoje siedlisko ; Gradienty izomorficzne ; Otępienie ma swoje plusy? ; 4. SYRENA I LEGO MASTER (ORAZ JASKINIOWY CZŁOWIEK-LEW): Jak rodzi się nowa idea? ; Mechanizm metafor - poziom makro ; Zagadka pamięci roboczej ; Fantomy w mózgu - poziom mikro ; 5. NAJISTOTNIEJSZA JEST ISTOTNOŚĆ!: Obwód istotności ; Istotny stan podstawowy ; Istotność, dopamina i pobudzenie czołowe - bądź jego brak ; Więcej na temat dopaminy ; Istotność rozwodniona ; Istotność przechwycona ; 6. INNOWACYJNY MÓZG: Wyzwanie nowości ; Źle rozumiane półkule ; Nowość i rutyna ; Urodzony do nowości ; Przeznaczeni do nowości ; Przesadna pogoń za nowością ; 7. SKIEROWANE BŁĄDZENIE I NIEWYSŁOWIONA ISKRA TWÓRCZA: Żadne małpie sztuczki ; Skrajne płaty czołowe ; Grzbietowo-boczna bistabilność: natchnienie i ciężka praca ; Mistrz Lego podczas pracy: kreatywna ciężka praca ; Mistrz Lego podczas odpoczynku: twórcza inspiracja? Jeszcze nie ; Maty świat mózgu Skierowane błądzenie myślami: iskra twórcza ; Iteracja i selekcja ; 8. CZY PAWIAN JEST KREATYWNY?: Nowość w ewolucji ; Rozwój człowieka a kreatywność zwierząt ; 9. KREATYWNY UMYSŁ: Garść pomysłów wartych uwagi ; Uległość czy bunt? ; Kreatywność a inteligencja ; Garść testów wartych uwagi ; Czy to bardzo źle być szalonym? ; Jak stworzyć umysł ; 10. KREATYWNY MÓZG: Garść mózgów wartych uwagi ; O łączności w kreatywności ; Życie w małym świecie ; Zalety posiadania osłonki ; Zalety nieposiadania osłonki ; Czy geny kreatywności istnieją naprawdę? ; 11. EPILOG - CO DALEJ?: Podsumowanie i spojrzenie w przyszłość ; Konsumowanie innowacji ; Tworzenie innowacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twój umysł na detoksie / Rafael Santandreu ; [przekład: Joanna Kuhn]. - Wydanie 2. - Warszawa : Muza, 2015. - 299, [5] stron : ilustracje, rysunki ; 21 cm.
Tytuł oryginału: "El arte de non amargarse la vida : las claves del cambio psicológico y la transformación personal" 2011.
Na okładce podtytuł: Jak nie zatruwać sobie życia.
Życie jest po to, aby się nim cieszyć: kochać, poznawać, odkrywać... A do tego jesteśmy zdolni tylko wtedy, gdy pokonamy nasze lęki i odkryjemy sztukę niezatruwania sobie życia. Rafael Santandreu przedstawia praktyczną, prostą i naukowo dowiedzioną metodę prowadzącą do zmiany psychologicznej, uporania się z zaburzeniami emocjonalnymi i adaptacyjnymi, przemiany w osoby silniejsze i szczęśliwsze. Przedstawiając przypadki zarówno z własnej praktyki terapeutycznej, jak i z prywatnego życia, autor pokazuje, jak z osób przygnębionych, zalęknionych albo wybuchowych zmienić się w osoby spokojne, wesołe i optymistyczne. Ta książka prezentuje najnowsze narzędzia służące najważniejszemu nurtowi w światowej psychoterapii: terapii poznawczej, której skuteczność poświadczają tysiące przypadków. [Muza, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Treści poruszane w książce dotyczą wspomagania rozwoju poznawczego dziecka, czyli wszystkiego, co wiązać się może ze zdolnościami intelektualnymi, pamięcią, koncentracją uwagi i twórczością. Zaprezentowana jest tu wiedza psychologiczna z zakresu uczenia się i rozwoju małych dzieci, a także badania neurobiologiczne nad rozwojem mózgu oraz badania z genetyki zachowania. Książeczka jest podzielona na trzy rozdziały, a każdy z nich składa się z części teoretycznej i zaleceń praktycznych. W pierwszym rozdziale przedstawiono wspomaganie rozwoju inteligencji dziecka, w drugim – wspomaganie kreatywności, a w trzecim – pamięci. Podrozdziały zawierają wiele praktycznych przykładów zabaw i pomysłów na konstruktywne spędzanie czasu z małym dzieckiem. Ponadto mają ramki, w których zawarte są wskazówki do pracy z dzieckiem. Książkę polecamy w szczególności rodzicom, psychologom, pedagogom i wszystkim, którzy zajmują się lub pracują z dziećmi w wieku 2–7 lat. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chwiejnym krokiem : jak przypadki wpływają na nasz los / Leonard Mlodinow ; przełożył Paweł Strzelecki. - Wydanie 1. w tej edycji. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2022. - 338 stron : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
Tytuł oryginału: "The drunkard's walk : how randomness rules our lives" 2008.
Pierwsze polskie wydanie książki ukazało się pod tytułem: Matematyka niepewności.
Indeks.
Pasjonująca książka, która uświadamia nam, że w naszym życiu jest wiele zdarzeń równie przewidywalnych, jak kroki potykającego się człowieka, który wyszedł nad ranem z baru Leonard Mlodinow, urodzony gawędziarz, w pasjonujący sposób pokazuje, w jaki sposób nasze życie jest głęboko ukształtowane przez przypadek i losowość oraz że wszystko, od oceny wina w branżowym czasopiśmie, przez sukces korporacyjny, na ocenach w szkole i sondażach politycznych kończąc jest mniej wiarygodne, niż nam się wydaje. Pokazując prawdziwą naturę przypadku i ujawniając psychologiczne złudzenia, które powodują, że źle oceniamy otaczający nas świat, Mlodinow daje nam narzędzia potrzebne do podejmowania bardziej świadomych decyzji. Od szkolnej klasy po salę sądową i od rynków finansowych po supermarkety, intrygujące i pouczające spojrzenie Mlodinowa na to, jak przypadkowość, przypadek i prawdopodobieństwo wpływają na nasze codzienne życie, fascynuje, intryguje i nieodmiennie inspiruje. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poznaję emocje / Agnieszka Bellon, Tamara Michałowska. - Wrocław : Siedmioróg, copyright 2023. - 72 strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Na okładce: Książeczka edukacyjna z ćwiczeniami rozwijającymi umiejętność rozpoznawania emocji, ich rozumienia i radzenia sobie z nimi.
Na okładce: smutek, milość, zazdrość, radość, strach, przyjaźń.
7-9 lat.
Ten wartościowy zeszyt edukacyjny jest doskonałym narzędziem dydaktycznym, uzupełniającym scenariusze lekcji o emocjach dla klas pierwszych szkoły podstawowej. Publikacja została opracowana z myślą zarówno o zajęciach rewalidacyjnych, jak i o podstawowym programie zajęć na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Będzie także doskonałą pomocą dla rodziców pragnących rozmawiać o emocjach ze swoimi dziećmi. Książka proponuje 66 stron tematycznych stawiających dziecko w obliczu bliskich mu sytuacji kontekstowych, w których ono samo lub jego najbliżsi odczuwają emocje. Zadaniem dziecka jest przyswojenie sobie wiedzy o emocjach, znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące emocji, rozwiązywanie różnorodnych zadań wymagających refleksji nad emocjami, nad ich wyrażaniem i nad ich konsekwencjami, wreszcie rozwinięcie umiejętności radzenia sobie z emocjami. Dzięki tej cennej pomocy dydaktycznej zmierzenie się z trudną tematyką emocji stanie się dla dziecka fascynującą przygodą i zabawą! [www.smyk.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-326.
R. I. Spójnie niespójny: Półprawdy ; Widzenie umysłem ; Zobaczyć, znaczy - nie uwierzyć ; Przerwa na przekąskę ; Morał tej opowieści ; Dokąd zmierzamy? ; R. II. Ewolucja i pofragmentowany mózg: (R)ewolucyjna psychologia ; Toast(er) za specjalizację ; Przechodząc do szczegółów ; Ogólnie rzecz biorąc ; Noga do stania ; Ja, ja, ja i... ; R.III. Kim jest „Ja"? ; Samo/świadomość ; Kim więc są „Ja"? ; R. IV. Modularny ja: Moralne moduły ; Nie ma komputacji bez reprezentacji ; Stąd do hipokryzji ; Niewiarygodne wierzenia ; Świadome moduły? ; Odkrywanie swojego „Ja" na nowo ; R. V. Prawda boli ; Nadmiar informacji ; I staniesz się zakładnikiem prawdy ; Odrobina wiedzy bywa niebezpieczna ; Czy ignorancja jest błogosławieństwem? ; Wartość bycia wartościowym ; Medialne przecieki ; Dobrze ci będzie, bo jesteś w błędzie ; R. VI. Psychologiczna propaganda: Pozytywne złudzenia ; Kłamstwa, cholerne kłamstwa i postrzeganie samych siebie ; Względnie przyjacielski ; Obsesja na punkcie kontroli ; Optymalnie optymistyczny ; Noga do stania ; Strategiczny błąd: interludium i studia przypadków ; Wszystko jest w twoich modułach ; Rekapitulacja ; R. VII. Samooszukiwanie: Czy ja okłamuję samego siebie odnośnie samooszukiwania? ; Ewolucji nie interesuje, jak bardzo jesteś szczęśliwy ; Mózg jako niedźwiedzia karma ; Okłamuj mnie... ; R. VIII. Samokontrola: Modułowość daje odpowiedź, w jaki sposób i dlaczego kontekst ma znaczenie ; Daleko- i krótkowzroczność ; Na zimno czy na gorąco? ; Preferuję nie mieć preferencji ; O znaczeniu ignorowania cukrowych pianek ; Psychologia jako rzeźba ; R. IX. Moralność i sprzeczności: Daj mi wolność lub daj mi... nie, czekaj - po prostu daj mi wolność ; Kogo nazywasz ofiarą? ; Aborcja ; Narkotyki ; Niemoralne rynki ; Rzeczy, które wolno oddać, ale których nie wolno sprzedać ; Moralizatorski umysł ; R. X. Moralność jest dla ptaków: Moralizujące zwierzę ; Czy moralność jest dla ptaków? ; Przepychanka o jajka ; Dlaczego wszyscy (inni) są hipokrytami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The scout mindset : why some people see things cleary and others don't" 2021.
Indeks.
Błyskotliwa książka, która pokazuje, dlaczego mózg nas oszukuje i co możemy zrobić, aby zmienić sposób myślenia. W codziennym życiu ludzie widzą to, co chcą widzieć. Innymi słowy, działamy według zasad, które autorka książki nazywa „mentalnością żołnierza”. Z takich powodów jak plemienność, myślenie życzeniowe, racjonalizacje i tym podobne mechanizmy wykazujemy skłonność do obrony idei, w które najbardziej chcemy wierzyć, a równocześnie odrzucamy te, w które nie wierzymy. Jednak jeśli chcemy częściej mieć rację, powinniśmy wyszkolić się w myśleniu „zwiadowcy”. W odróżnieniu od żołnierza, celem zwiadowcy nie jest obrona przed wrogiem. Zwiadowca ma zbadać teren i wrócić z jak najdokładniejszą mapą. Niezależnie od tego, na co licz y, chce on przede wszystkim poznać prawdę. W swojej książce Julia Galef pokazuje, że zwiadowcy funkcjonują lepiej nie dlatego, że są mądrzejsi czy mają większą wiedzę niż inni, lecz dzięki zbiorowi umiejętności i nawyków myślowych oraz sposobów patrzenia n a świat, których każdy może się nauczyć. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2023] „Julia Galef jest jedną z najmądrzejszych i najciekawszych myślicielek na świecie. Jeśli przeczytacie tę znakomitą książkę, będziecie jaśniej myśleli i widzieli oraz po prostu staniecie się mądrzejsi”. - Johann Har i, autor książki Złodzieje. Co okrada nas z uwagi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The scout mindset : why some people see things cleary and others don't" 2021.
Indeks.
Błyskotliwa książka, która pokazuje, dlaczego mózg nas oszukuje i co możemy zrobić, aby zmienić sposób myślenia W codziennym życiu ludzie widzą to, co chcą widzieć. Innymi słowy, działamy według zasad, które autorka książki nazywa „mentalnością żołnierza”. Z takich powodów jak plemienność, myślenie życzeniowe, racjonalizacje i tym podobne mechanizmy wykazujemy skłonność do obrony idei, w które najbardziej chcemy wierzyć, a równocześnie odrzucamy te, w które nie wierzymy. Jednak jeśli chcemy częściej mieć rację, powinniśmy wyszkolić się w myśleniu „zwiadowcy”. W odróżnieniu od żołnierza, celem zwiadowcy nie jest obrona przed wrogiem. Zwiadowca ma zbadać teren i wrócić z jak najdokładniejszą mapą. Niezależnie od tego, na co liczy, chce on przede wszystkim poznać prawdę. W swojej książce Julia Galef pokazuje, że zwiadowcy funkcjonują lepiej nie dlatego, że są mądrzejsi czy mają większą wiedzę niż inni, lecz dzięki zbiorowi umiejętności i nawyków myślowych oraz sposobów patrzenia na świat, których każdy może się nauczyć. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Vous allez commettre une terrible erreur ! : combattre les biais cognitifs pour prendre de meilleures décisions" 2019.
Bibliografia na stronach 301-[326].
Każdy z nas podejmuje błędne decyzje. Błądzimy, pielęgnując złe nawyki, ale też często działamy wbrew własnemu interesowi, kupując na przykład niepotrzebne rzeczy z przeceny czy odkładając mniej niż powinniśmy na emeryturę. Nowoczesne państwa cierpią na tę samą chorobę: jedne pogłębiają swój deficyt budżetowy, inne angażują się w nieprzemyślane działania zbrojne, jeszcze inne nie potrafią powstrzymać wszechobecnej korupcji. To samo dzieje sie w firmach, gdzie toczą się wojny cenowe, podejmowane są niekontrolowane decyzje, nie zauważa się działań konkurencji, czy zbyt późno reaguje na nowe technologie. Główną przyczyną popełniana przez nas wszystkich błędów jest głębokie przekonanie o trafności własnych sądów. Olivier Sibony bardzo przejrzyście pokazuje, w jaki sposób poprawić jakość strategicznych decyzji i wyeliminować błędy z procesu zarządzania. [Media Rodzina, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.12-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej