Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Dostępność
dostępne
(73)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(4)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(7)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(7)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(7)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Bomba Jacek (1941- )
(2)
Filipowicz Sylwia
(2)
Julliand Anne-Dauphine (1973- )
(2)
Kaczmarek Łukasz (ilustrator)
(2)
Kurlak Irena
(2)
Terakowska Dorota (1938-2004)
(2)
Watson Casey
(2)
Wilgocki Jennifer
(2)
Wright Marcia Kahn
(2)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Czub Marta
(1)
Dalewski Zbigniew (1962- )
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Fiedor Marian
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Holden Wendy (1961- )
(1)
Huciński Tadeusz (1949- )
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Kabala Agnieszka
(1)
Kalwitzki Sabine
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kozłowska Anna (psycholog)
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Lenik Paweł
(1)
Machura Witold
(1)
Meissner-Łozińska Justyna
(1)
Müller Hildegard
(1)
Olejnik Ewa
(1)
Ortner Gerlinde (1945- )
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Połaniecka Agnieszka
(1)
Ptaszyńska-Sadowska Elżbieta
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Strączek Krystyna (1977- )
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Talko Leszek K
(1)
Talko Leszek K. Dziecko dla początkujących
(1)
Talko Leszek K. Dziecko dla profesjonalistów
(1)
Talko Leszek K. Dziecko dla zawodowców
(1)
Talko Leszek K. Dziecko dla średnio zaawansowanych
(1)
Uberman Marta
(1)
Wilczewski Tomasz
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zajda Agnieszka
(1)
Znamirowska-Soczawa Beata
(1)
Łuczyński Andrzej (ksiądz)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(25)
Temat
Psychologia dziecka
(14)
Dziecko
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Rodzina
(6)
Młodzież
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Macierzyństwo
(4)
Arteterapia
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko trudne
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Internet
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Studenci
(3)
Uczniowie
(3)
Administracja
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dom dziecka
(2)
Dziecko chore na leukodystrofię
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Julliand, Anne-Dauphine (1973- )
(2)
Leukodystrofie
(2)
Mobbing
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Reklama
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Rodzinny dom dziecka
(2)
Seksuologia
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Watson, Casey
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Aborcja
(1)
Alkoholizm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dogoterapia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziennikarze
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Estetyka
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
Gimnazja
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głusi
(1)
Hospicja
(1)
Howkins, Owen (2005- )
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jamison, Kay Redfield (1946- )
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Kadry
(1)
Katastrofa smoleńska (2010)
(1)
Kobieta po mastektomii
(1)
Komunikatory internetowe
(1)
Konflikt
(1)
Koszykówka
(1)
Krzyże
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mundurki szkolne
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mężczyzna
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Negocjacje
(1)
Neonatologia
(1)
Nonkonformizm
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Temat: dzieło
Niespokojny umysł
(1)
Temat: czas
2001-0
(12)
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Młodzież
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Publicystyka polska
(3)
Literatura dziecięca angielska
(2)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(2)
Pamiętniki angielskie
(2)
Pamiętniki francuskie
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Biografie
(1)
Felieton polski
(1)
Film amatorski polski
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(1)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publicystyka
(1)
Rysunek
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko dla odważnych / Leszek K. Talko ; il. Ewa Olejnik. - Wyd. 2. - Kraków : Znak, 2014. - 413, [1] s. : il. ; 24 cm.
Na okł. podtyt.: szkoła przetrwania.
Zawiera: Dziecko dla początkujących ; Dziecko dla średnio zaawansowanych ; Dziecko dla profesjonalistów ; Dziecko dla zawodowców.
Na okł. podtyt.: szkoła przetrwania.
SOS! W domu pojawia się małe stworzenie, które ryczy nie na żarty, za krótko śpi, ssie palec, robi kupy i dziwnie na ciebie patrzy. Podobno człowiek może się przyzwyczaić do wszystkiego. Więc kiedy w domu pojawił się Pitu (wtedy jeszcze nie mieliśmy pojęcia, jak się będzie nazywał), przyzwyczailiśmy się. Jakimś cudem zmieniałem pieluchę. Nie wiem, jakim cudem wkładałem mu nowe ubranko. Kolejne tego dnia. (Czy mi się wydaje, czy w książkach nic nie pisali, że przeciętny Pitulek potrafi się obrzygać dziesięć razy dziennie? Bo o tym, że w tym samym czasie dwadzieścia razy obrzyga rodziców, nie pisali na pewno). Jakim cudem ludzkość nie wymarła, skoro tyle wysiłku trzeba włożyć w wychowanie jednego dziecka? A przecież są tacy, co mają dwójkę czy, uchowaj Boże, piątkę! Więc co? Nie śpią dziesięć lat z rzędu? [Znak, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Okresy sensytywne w życiu człowieka ; Programy nauczania ; Metodyka nauczania umiejętności techniczno-taktycznych w koszykówce ; Metodyka nauczania obserwacji meczowych ; Przegląd kompetencji psychopedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-[216].
Basia modliła się, by umarli razem - ona i dziecko. Magda zrezygnowała z życia towarzyskiego, przestała odbierać telefony od koleżanek. Martyna nawet nie walczyła o męża, który opuścił ją, gdy ich synek urodził się z zespołem Downa. Kim są kobiety, które urodziły niepełnosprawne dzieci? Nie zauważamy ich albo widzimy w nich ucieleśnienie dobroci, wzór poświęcenia. Autorka pokazuje, że to kobiety z krwi i kości. Walczące nie tylko z przeciwnościami losu, ale z własnymi lękami, pytaniami, złymi emocjami i poczuciem winy. Bohaterki tej książki zdecydowały się opowiedzieć swoje historie także po to, aby powiedzieć innym kobietom: nie jesteście same, jest nas więcej. I mimo wszystko mamy prawo być szczęśliwe. [Znak, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ono i jego rodzina (0-5 lat) 2. Wczesny wiek szkolny (5-11 lat) 3. Pokwitanie (12-15 lat) 4. Dorastanie (16-18 lat) 5. Późna adolescencja albo młoda dorosłość (18-25 lat)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ukr.
1. WYBRANE ASPEKTY PROBLEMATYKI ZAGROŻEN FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA WE WSPÓŁCZESNYM SPOŁECZEŃSTWIE: Niektóre współczesne zagrożenia człowieka z punktu widzenia psychologii ; Mobbing w kontekście psychopatologii pracy a możliwości profilaktyki i przeciwdziałania zjawisku ; Eurosieroctwo jako patologia i jego negatywne konsekwencje ; Przemoc i agresja w zachowaniu młodzieży ; Nieobecna ojcostwo a rozwój dzieci. 2. POMOC MEDYCZNO-PSYCHOLOGICZNA I SOCJALNO-PEDAGOGICZNA DZIECIOM, DOROSŁYM I LUDZIOM STARSZYM JAKO CZYNNIK PRZECIWDZIAŁANIA ZJAWISKU WIKTYMIZACJI: Wybrane zagadnienia opieki rodzinnej wobec osób cierpiących na chorobę Alzheimera ; Metodychni psykholohichnoi dopomohy dityam , roztashovanykh u kryzovomu stani cherez travmy oka (Metodyczno-psychologiczne asystowanie dzieciom znajdującym sie w stanie kryzysowym na skutek zranienia oka) ; Wsparcie dla kobiet po mastektomii w przepisach prawa polskiego ; Deyaki pytannya pidvyshchennya yakosti zhyttya litnikh lyudey v Ukraini v konteksti sotsial'noi roboty (Niektóre problemy podwyższenia jakości życia osób starszych na Ukrainie w kontekście pracy socjalnej) ; Wybrane aspekty aborcyjnych zachowań współczesnych ukraińskich kobiet a profilaktyka w oparciu o metodę ustalenia grupy ryzyka. 3. PEDAGOGICZNE I KRYMINOLOGICZNE ASPEKTY PATOLOGICZNYCH ZJAWISK SPOŁECZNYCH A FORMY I METODY PROFILAKTYKI: Charakterystyka sprawcy przemocy domowej na podstawie analizy akt sądowych ; Rola pedagoga szkolnego w rozpoznawaniu oraz eliminowaniu przejawów ubóstwa dzieci i młodzieży ; Poradnictwo zawodowe dla młodzieży z pogranicza normy a patologii ; Zapobieganie patologiom w społeczeństwie ogólnej tendencji kultury ponowoczesnej ; Pol's'kyy dosvid mozhe buty adaptovana do zapobihannya seksualnoho rozbeshchennya nepovnolitnikh u suchasnykh umovakh ukrains'koho (Możliwości przystosowania polskich doświadczeń z profilaktyki demoralizacji seksualnej osób nieletnich do współczesnych warunków ukraińskich).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w woj. podkarpackim.
Bibliogr. s. 165-173.
Rozdz. I. Dom dziecka jako placówka opiekuńczo-wychowawcza: Domy dziecka wobec współczesnych tendencji w dziedzinie opieki nad dzieckiem ; Funkcje i zadania domów dziecka ; Rozwój psychospołeczny sierot społecznych i jego nieprawidłowości ; Charakterystyka wychowanków domów dziecka ; Stosunek wychowanków do placówki opiekuńczej i własnej rodziny ; Kształtowanie się obrazu własnego "ja" u wychowanków domów dziecka ; Rola domu dziecka w procesie kształtowania postaw życiowych. Rozdz. II. Postawy młodzieży wobec życia w świetle literatury przedmiotu. Rozdz. III. Metodologia badań własnych. Rozdz. IV. Poczucie sensu i bezsensu życia u wychowanków domów dziecka w porównaniu z młodzieżą wychowującą się w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaczarowane bajki, które leczą : dla dzieci i dorosłych / Anna Kozłowska. - Warszawa : Żak, 2007. - 130 s., [4] k. tabl. : il. ; 21 cm.
Wiele bajek przedstawionych w książce współtworzyły dzieci. Historie opowiedziane odzwierciedlają przeżywane dziecięce problemy, a także pomagają w szukaniu rozwiązań. Są to nie tylko utwory dla dzieci - niektóre z nich są przeznaczone dla dorosłych. Mówią o ich potrzebach, a także o tym, w jaki sposób są one zaspokajane. Czasami bowiem myśl o własnych rozterkach przesłania dorosłym myślenie o rzeczywistych potrzebach dzieci. Do niektórych bajek są dołączone dziecięce rysunki, które ilustrują najbardziej istotne chwile w opowiedzianej historii. [Żak, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-II/B (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-II/B (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mali więźniowie / Casey Watson ; przekł. Marta Czub. - Warszawa : Amber, 2013. - 300, [3] s. ; 21 cm.
(Skrzywdzone)
Na okł. błędny ISBN.
Dziewięcioletni Ashton i sześcioletnia Olivia są potwornie brudni, zawszeni i przerażeni. Nie potrafią jeść nożem i widelcem, myć się, ubierać, korzystać z toalety. Swoje potrzeby fizjologiczne załatwiają tam, gdzie akurat się znajdują. Nie wiedzą, co jest dobre, a co złe. Zachowują się nie jak dzieci, lecz jak dzikie zwierzątka. A ich ciała są usiane ranami i bliznami... Lecz jeszcze bardziej przeraźliwe są spustoszenia, jakie poczyniono w ich psychice. Od chwili, kiedy odebrane rodzicom rodzeństwo przekracza próg domu Watsonów, Casey wie, że czeka ją niezwykle trudne zadanie. Nie przeczuwa jednak, jak straszną prawdę pozna wkrótce. I jak okrutną krzywdę kryje przeszłość tych dwojga dzieci w ich rodzinnym domu... [Amber, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-364 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-36 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci)
Czy wrócę do moich rodziców? Czy na zawsze zostanę w przybranej rodzinie? Takie pytania zadają dzieci będące w rodzinach zastępczych, a w odpowiedzi słyszą: "Nie wiadomo". Czas niepewności mówi o uczuciach i zmartwieniach tych dzieci oraz o pytaniach, które je nurtują. W uwagach dla rodziców zastępczych i innych dorosłych omówione zostały złożone przeżycia dziecka. Autorki podkreślają znaczenie otwartej komunikacji, pokazują też, jak udzielać dziecku pomocy, aby mogło przystosować się do nowej sytuacji i prawidłowo rozwijać, wykorzystując tkwiący w nim potencjał. Doświadczone w pracy z dziećmi autorki napisały książkę, która przynosi dzieciom wiedzę i wsparcie w tym trudnym dla nich czasie. Pomaga im zachować radość dzieciństwa i mimo napotykanych trudności, żyć pełnią życia. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, cop. 2002]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci)
Czy wrócę do moich rodziców? Czy na zawsze zostanę w przybranej rodzinie? Takie pytania zadają dzieci będące w rodzinach zastępczych, a w odpowiedzi słyszą: "Nie wiadomo". Czas niepewności mówi o uczuciach i zmartwieniach tych dzieci oraz o pytaniach, które je nurtują. W uwagach dla rodziców zastępczych i innych dorosłych omówione zostały złożone przeżycia dziecka. Autorki podkreślają znaczenie otwartej komunikacji, pokazują też, jak udzielać dziecku pomocy, aby mogło przystosować się do nowej sytuacji i prawidłowo rozwijać, wykorzystując tkwiący w nim potencjał. Doświadczone w pracy z dziećmi autorki napisały książkę, która przynosi dzieciom wiedzę i wsparcie w tym trudnym dla nich czasie. Pomaga im zachować radość dzieciństwa i mimo napotykanych trudności, żyć pełnią życia. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, cop. 2002]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia zaczyna się na plaży, kiedy Anne-Dauphine zauważa, że jej córeczka lekko powłóczy nóżką, a jej chód jest nieco chwiejny. Po serii badań lekarze stwierdzają, że Thais cierpi na rzadką chorobę genetyczną, leukodystrofię metachromatyczną. Dziewczynce, która właśnie obchodzi swoje drugie urodziny, zostało zaledwie kilka miesięcy życia. Autorka składa swojemu dziecku obietnicę: "Będziesz miała piękne życie. Nie takie, jak inne małe dziewczynki, ale życie, z którego będziesz mogła być dumna. Życie, w którym nigdy nie zabraknie ci miłości". Niniejsza książka - świadectwo matczynej miłości i zaangażowania - opowiada o tym, w jaki sposób rodzice, rodzina, niania i przyjaciele spełnili złożoną Thais obietnicę. [Święty Wojciech, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia zaczyna się na plaży, kiedy Anne-Dauphine zauważa, że jej córeczka lekko powłóczy nóżką, a jej chód jest nieco chwiejny. Po serii badań lekarze stwierdzają, że Thais cierpi na rzadką chorobę genetyczną, leukodystrofię metachromatyczną. Dziewczynce, która właśnie obchodzi swoje drugie urodziny, zostało zaledwie kilka miesięcy życia. Autorka składa swojemu dziecku obietnicę: "Będziesz miała piękne życie. Nie takie, jak inne małe dziewczynki, ale życie, z którego będziesz mogła być dumna. Życie, w którym nigdy nie zabraknie ci miłości". Niniejsza książka - świadectwo matczynej miłości i zaangażowania - opowiada o tym, w jaki sposób rodzice, rodzina, niania i przyjaciele spełnili złożoną Thais obietnicę. [Święty Wojciech, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 316 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wstępach i wprowadzeniu.
Streszcz. ang. lub pol. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
I. TWÓRCZOŚĆ W REFLEKSJI TEORETYCZNEJ: 1. Modele psychiki a podstawowe pytania psychologii twórczości; W kierunku "kreatologii ". Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości (Weisberg, Runco, Sawyer); 2. Twórczość w wymiarze egalitarnym - krytyczna prezentacja stanowisk; 3. Psycholog jako jednostka twórcza; 4. Emocje estetyczne, czyli - co autor miał na myśli?; 5. Problem konwersji inhibitorów w katalizatory kreatywności; 6. Znaczenie wiedzy jako istotnego komponentu kompetencji twórczych w generowaniu innowacji; 7. Synergia jako narzędzie kształtowania "ja" w rzeczywistości społecznej. II. OSOBOWOŚCIOWE ASPEKTY TWÓRCZOŚCI: 1. Dwa typy samooceny a postawy twórcze i zachowania twórcze młodzieży liceum ogólnokształcącego, plastycznego i ekonomicznego; 2. Orientacje społeczne a postawa twórcza; 3. Postawa twórcza jako wyznacznik systemu wartości młodzieży; 4. Creative attitude and the experiencing and the using of music in everday life = Postawa twórcza a doświadczanie i wykorzystywanie muzyki w codziennym życiu; 5. Postawa twórcza a odbiór reklamy wizualnej; 6. KANH III Questionnaire of Creative Behaviour - presentation of the revised version = Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH III - prezentacja wersji zmodyfikowanej; 7. Cognitive and emotional-motivational discrepancies in the functioning of constructive and apparent non-conformists = Poznawcze i emocjonalno-motywacyjne różnice w funkcjonowaniu nonkonformistów konstruktywnych i pozornych; 8. Wpływ czynników kulturowych na konformizm i nonkonformizm ludzi; 9. Środowisko wychowawcze a osobowość twórcza - diagnoza uwarunkowań postaw twórczych studentów na podstawie badań własnych; 9. Rodzinne uwarunkowania twórczości muzycznej; 10. Ojciec a twórczy rozwój dziecka; 11. Parental attitudes in the perception of constructive and apparent non-conformists = Postawy rodzicielskie w percepcji nonkonformistów konstruktywnych i pozornych. III. TWÓRCZOŚĆ A EDUKACJA: 1. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, Czym jest twórczość w przekonaniach nauczycieli i inżynierów?; 2. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, cz. II: Związki poglądu na twórczość z kreatywnością; 1. Nauczycielskie koncepcje twórczości. Podmiotowe uwarunkowania oceny twórczości; 2. Psychologiczne predyktory postrzegania własnej kreatywności przez nauczycieli; 3. Dwanaście kluczowych decyzji dla twórczości - stymulowanie kreatywności uczniów w koncepcji Roberta J. Sternberga; 4. Formy muzycznej aktywności twórczej na zajęciach kształcenia słuchu; 5. Self-consciousness of potentially creative and artistically gifted adolescents = Samoświadomość młodzieży potencjalnie twórczej i plastycznie uzdolnionej; 6. Overexcitability and creative attitude of gifted students = Nadpobudliwość a twórcza postawa uczniów zdolnych; 7. Disabling the Able: Stereotype threat and women's deductive reasoning = Niezdolni zdolni: Zagrożenie stereotypem a myślenie generatywne kobiet; 8. Creative secondary school pupil or inevitable candidate for university studies? Reflection thinking of external exam for secondary school certificate = Twórczy licealista czy pewny kandydat na studia? Refleksje nad maturą zewnętrzną; 9. Amatorska twórczość filmowa jako sposób komunikacji wewnątrzpokoleniowej; 10. Twórczość w układzie kategorii pedagogicznych. IV. EKSPRESJA - PROJEKCJA - PSYCHOPATOLOGIA: 1. Drawing as a projection of changes in the human psyche and family relationships = Projekcja zmian w zakresie psychiki i relacji rodzinnych w rysunku; 2. Projekcja problemów emocjonalnych w pracach plastycznych dzieci; 3. Neurotyzm a cechy formalne rysunku dziecka; 4. Studies on musical creative activity: present state and suggested new hypotheses = Badania dotyczące twórczej aktywności muzycznej: stan obecny oraz propozycje nowych hipotez; 5. The changes of art work as the symptom of personality development in art therapy (preliminary and methodical announcement) = Zmiany w pracach plastycznych jako przejaw rozwoju osobowości w procesie arteterapii (wstępne doniesienie); 6. Music psychotherapy as a means of restoring the intellectual creativity of highly gifted underachievers - an integrated clinical and experimental study = Muzykoterapia jako środek odbudowywania twórczości intelektualnej u wysoko uzdolnionej młodzieży z deficytami w zakresie osiągnięć - zintegrowane ujęcie kliniczne i eksperymentalne; 7. Narrative expression of love and temperament of persons diagnosed with antisocial personality = Narracyjna ekspresja miłości i temperament osób z osobowością antyspołeczną; 8. Między literaturą i dokumentem - niespokojny umysł Kay Redfield Jamison. V. TWÓRCZOŚĆ A BIZNES: 1. Potencjał twórczy w organizacji - narzędzie diagnostyczne (Kwestionariusz PTwO); 2. Twórcze rozwiązania konfliktów między pracownikami; 3. Styl zarządzania a twórcze zachowania pracowników; 4. Uprzedmiotowienie pracownika, czyli antytwórcze środowisko funkcjonowania w organizacji; 5. Twórcze i nietwórcze style konsumpcji; 6. Twórcze sposoby przekonywania - reklamy oparte na symulacji mentalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-[246].
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
I. Refleksja nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym ; II. Rozwój emocjonalny dziecka i zaspokajanie jego potrzeb ; III. Zjawisko sieroctwa społecznego ; IV. Metodologia badań własnych ; V. Zaspokojenie podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych w środowisku rodzinnym, szkolnym i koleżeńskim ; VI. wpływ zaspokojenia podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych na proces socjalizacji dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych ; VII. Wnioski i postulaty optymalizacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Przytulanki" to publikacja, w której zaprezentowano zabawy bazujące na naturalnej aktywności dzieci. Profesor Marta Bogdanowicz nazywa je zabawami relacyjno-relaksującymi, ponieważ z jednej strony służą pogłębieniu kontaktu pomiędzy dzieckiem i dorosłym, z drugiej zaś - odprężeniu i wspólnemu przeżywaniu radości. Trudno przecenić wartość korzyści płynących z tych zabaw dla rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci i ich więzi z rodziną. [Harmonia, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Bibliogr. s. 297-310.
Rozdz. I. ELEMENTY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W OPARCIU O LITERATURĘ PRZEDMIOTU: 1. Specyfika wychowania: 1.1. Istota wychowania, 1.2. Cele wychowania, 1.3. Cechy wychowania, 1.4. Zasady wychowania ; 2. Rodzice jako wychowawcy: 2.1. Prawo rodziców do wychowania dziecka, 2.2. Wychowanie jako podstawowa funkcja rodziny, 2.3. Cechy osobowości rodzica jako wychowawcy ; 3. Dziecko jako wychowanek: 3.1. Pojęcie rozwoju, 3.2. Charakterystyka rozwoju biologicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.3. Charakterystyka rozwoju psychicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.4. Charakterystyka rozwoju społecznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym ; 4. Metody wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym w rodzinie: 4.1. Pojęcie metody wychowania, 4.2. Rodzaje metod wychowania dziecka w rodzinie. Rodz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. STAN WIEDZY RODZICÓW O WYCHOWANIU: 1. Sposób rozumienia pojęcia wychowanie, 2. Wiedza o celach wychowania, 3. Określenie cech wychowania, 4. Znajomość zasad wychowania. Rozdz. IV. WIEDZA O RODZICACH JAKO WYCHOWAWCACH: 1. Stan znajomości prawa rodziców do wychowania, 2. Sposób rozumienia funkcji wychowawczej rodziny, 3. Określenie cech osobowości rodzica jako wychowawcy. Rozdz. V. ZAKRES WIEDZY RODZICÓW O ROZWOJU DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM: 1. Wiedza rodziców o rozwoju biologicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 2. Wiedza rodziców o rozwoju psychicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3. Wiedza rodziców o rozwoju społecznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Rozdz. VI. STOSOWANE PRZEZ RODZICÓW METODY WYCHOWANIA DZIECKA W RODZINIE: 1. Sposób rozumienia metody wychowania dziecka w rodzinie, 2. Rodzaj stosowanych metod wychowania dziecka w rodzinie, 3. Kryteria wyboru i stosowania metod wychowania dziecka w rodzinie, 4. Źródła wiedzy rodziców o wychowaniu dziecka w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The boy no one loved" 2011.
Mija sześć lat, od czasu kiedy Justin podpalił dom i psa. Chłopiec ma jedenaście lat i za sobą dwadzieścia domów dziecka i rodzin zastępczych. Nikt nie może sobie z nim poradzić. Casey Watson podejmuje - zdawałoby się - niemożliwe wyzwanie. Do swojej szczęśliwej rodziny przyjmuje Justina. W zamian za ciepło i miłość czekają ich ataki furii i niszczycielskiego szału, wyzwiska i agresja. I mroczna tajemnica koszmarnej przeszłości chłopca, którego tak trudno jest kochać. [Amber, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej