Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(17)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Konarzewski Krzysztof
(3)
Matusewicz Czesław (1931- )
(3)
Rosińska Zofia (1940- )
(3)
Pieter Józef (1904-1989)
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Babska Zofia (1925-2014)
(1)
Cackowski Zdzisław (1930- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Freedberg David
(1)
Grzymała-Moszczyńska Halina
(1)
Helman Alicja (1935-2021)
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Klekot Ewa (1965- )
(1)
Kracauer Siegfried (1889-1966)
(1)
Majchrowski Jacek Maria (1947- )
(1)
Schultz Duane P. (1934- )
(1)
Schultz Sydney Ellen (1943- )
(1)
Skrzywanowa Eugenia
(1)
Stachowski Ryszard (1937- )
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Wertenstein Wanda (1917-2003)
(1)
Żebrowska Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Psychologia
(9)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(3)
Programy nauczania
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Oświata
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedeutologia
(2)
Poznanie
(2)
Prawa dziecka
(2)
Psycholodzy
(2)
Sztuka
(2)
Wychowanie
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Behawioryzm
(1)
Buddyzm
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Czas
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Decyzje
(1)
Determinizm i interdeterminizm
(1)
Dziecko
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Estetyka
(1)
Film
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia religii
(1)
Fizyka
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Hinduizm
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Islam
(1)
Judaizm
(1)
Język
(1)
Kościół a państwo
(1)
Materia
(1)
Mechanicyzm
(1)
Metafizyka
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Niemowlę
(1)
Ontologia
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Prawda
(1)
Propaganda wojenna
(1)
Przestrzeń
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Religia
(1)
Religioznawstwo
(1)
Ruch
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Shinto
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczeństwo
(1)
Strukturalizm
(1)
Szuman, Stefan (1889-1972)
(1)
Taoizm
(1)
Teoria poznania
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wiedza
(1)
Wolność
(1)
Wundt, Wilhelm (1832-1920)
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wzrok
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Europa Środkowa
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(11)
Podręcznik
(3)
Film
(1)
Film niemiecki
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z Psychologii ; t. 4)
Indeks
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81651 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Historia psychologii / Józef Pieter. - Wyd. 3. - Warszawa : PWN, 1976. - 455 s. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia psychologii / Józef Pieter. - Wyd. 2. - Warszawa : PWN, 1974. - 455 s. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [270].
Cz. I. ŹRÓDŁA FILOZOFICZNE: R. I. Dusza - wzory ujęć: Platon ; Arystoteles ; Święty Tomasz z Akwinu, święty Augustyn ; Demokryt ; R. II. Problem psychologiczny: Interakcjonizm ; Okazjonalizm ; Harmonia wprzód ustanowiona ; Monizm materialistyczny ; R. III Świadomość: Świadomość jako byt ; Świadomość jako samoświadomość ; Sensualistyczna koncepcja świadomości ; Wiązkowa koncepcja świadomości ; Świadomość jako zbiór elementów ; Świadomość jako strumień ; R. IV. Modele procesu psychicznego: Model introspekcyjny ; Model przyrodniczy ; Cz. II. ROZWÓJ PSYCHOLOGII - JEJ WSPÓŁCZESNE KIERUNKI: R. V. Kształtowanie się programów badań psychologicznych: Wpływ rozwoju nauk przyrodniczych na programy badawcze psychologów ; Podstawowe programy badań psychologicznych drugiej połowy XIX w. ; R. VI. Kierunki w psychologii pierwszej połowy XX wieku: Psychologia postaci ; Psychologia funkcjonalna ; Harmonizm (instynktywizm) w psychologii ; Czynnikowa szkoda psychologiczna ; Behawioryzm ; Redukcjonizm ; Psychoanaliza (psychologia głębi) ; Psychologia genetyczna Piageta ; R. VII. Teoria średniego zasięgu: Teoria homeostazy ; R. VIII. Teorie poznawcze w psychologii: Teoria konstruktów personalnych G. A. Kelly'ego ; Teoria abstrakcyjności - konkretności poznawczej (Harveya, Hunta, Schrödera) ; Teoria asymilacji i kontrastu M. Sherifa i C. Hovlanda ; Teoria dysonansu poznawczego ; Teoria atrybucji ; Ruch "nowego spojrzenia". Psychologia poznawcza lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ; R. IX. Psychologia humanistyczna: Geneza negatywna ; Program psychologii humanistycznej ; Praktyka psychologii humanistycznej ; Podstawy filozoficzne ; R. X. Psychologia marksistowska: Poglądy L. S. Wygotskiego ; Pierwsze uogólnienie, program dalszych badań ; Psychologia fizjologiczna ; Psychologia rozwojowa ; Niektóre problemy osobowości ; Psychologia społeczna ; Psychologia kosmiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100647 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [507]-533 i przy rozdz. Indeksy.
1. BADANIE HISTORII PSYCHOLOGII: Rozwój współczesnej psychologii ; Znaczenie przeszłości dla zrozumienia teraźniejszości ; Dane historyczne: rekonstrukcja przeszłości psychologii ; Czynniki kontekstowe w psychologii ; Koncepcje historii nauki ; Szkoły myślenia w rozwoju współczesnej psychologii ; Plan książki. 2. WPŁYW FILOZOFII NA POWSTANIE PSYCHOLOGII: Duch mechanicyzmu ; Wszechświat jako zegar ; Początki nowożytnej nauki ; Znaczenie Kartezjusza: mechanicyzm i problem psychofizyczny ; Filozoficzne podstawy nowej psychologii: pozytywizm, materializm i empiryzm. 3. WPŁYW FIZJOLOGII NA POWSTANIE PSYCHOLOGII: Znaczenie obserwatora ; Rozwój dziewiętnastowiecznej fizjologii ; Początki psychologii eksperymentalnej ; Herman von Helmholtz (1821-1894) ; Ernst Weber (1795-1878) ; Gustav Theodor Fechner (1801-1887) ; Formalne utworzenie psychologii. 4. NOWA PSYCHOLOGIA: Ojciec założyciel współczesnej psychologii ; Wilhelm Wundt (1832-1920) ; Inne kierunki rozwoju psychologii niemieckiej ; Hermann Ebbinghaus (1850-1909) ; Franz Brentano (1838-1917) ; Carl Stumpf (1848-1936) ; Oswald Külpe (1862-1915) ; Uwaga końcowa. 5. STRUKTURALIZM: Edward Bradford Titchener (1867-1927) ; Krytyka strukturalizmu ; Znaczenie strukturalizmu. 6. FUNKCJONALIZM: WCZEŚNIEJSZE WPŁYWY: Protest funkcjonalistyczny ; Prekursorzy funkcjonalizmu ; Rewolucja z powodu ewolucji: Charles Darwin (1809-1882) ; Różnice indywidualne: Francis Galton (1822-1911) ; Zoopsychologia i rozwój funkcjonalizmu. 7. FUNKCJONALIZM: GENEZA I ROZWÓJ: Ewolucja wkracza do Ameryki ; Herbert Spencer (1820-1903) ; Bezustanna ewolucja maszyn ; William James (1842-1910): prekursor psychologii funkcjonalnej ; "The Principles of Psychology" ; Funkcjonalna nierówność kobiet ; Rozwój funkcjonalizmu jako szkoły myślenia ; Szkoła chicagowska ; John Dewey (1859-1952) ; James Rowland Angell (1869-1949) ; Harvey A. Carr (1873-1954) ; Funkcjonalizm: ostatyeczna postać ; Funkcjonalizm na Uniwersytecie Columbia ; Robert Sessions Woodworth (1869-1962) ; Krytyka funkcjonalizmu ; Znaczenie funkcjonalizmu. 8. PSYCHOLOGIA STOSOWANA: DZIEDZICTWO FUNKCJONALIZMU: W kierunku psychologii praktycznej ; Granville Stanley Hall (1844-1924) ; James McKeen Cattell (1860-1944) ; Ruch badań testowych ; Lightner Witmer (1867-1956) ; Ruch psychologii klinicznej ; Walt Dill Scot (1869-1955) ; Ruch psychologii pracy i organizacji ; Hugo Münsterberg (1863-1916) ; Psychologia stosowana w Stanach Zjednoczonych: narodowa mania. 9. BEHAWIORYZM: wcześniejsze wpływy: W kierunku nauki o zachowaniu ; Wpływ zoopsychologii na behawioryzm ; Edward Lee Thorndike (1874-1949) ; Iwan Pietrowicz Pawłow (1849-1936) ; Władimir Michajłowicz Biechtieriew (1857-1927) ; Zoopsychologia i ruch praw zwierząt ; Wpływ psychologii funkcjonalnej na behawioryzm. 10. BEHAWIORYZM: POCZĄTKI: John B. Watson (1878-1958) ; Reakcja na program Watsona ; Metody behawiorystyczne ; Przedmiot behawioryzmu ; Popularność behawioryzmu ; Eksplozja psychologii ; Watson i ruch praw zwierząt ; Karl Lashley (1890-1958) ; Krytyka behawioryzmu Watsona ; Znaczenie behawioryzmu Watsona. 11. BEHAWIORYZM: DALSZY ROZWÓJ: Trzy stadia behawioryzmu ; Operacjonizm ; Edward Chace Tolman (1886-1959) ; Clark Leonard Hull (1884-1952) ; Burrhus Frederic Skinner (1904-1990) ; Socjobehawioryzm: bunt poznawczy ; Albert Bandura (1925- ) ; Julian Rotter (1916- ) ; Dalsze losy Behawioryzmu. 12. PSYCHOLOGIA POSTACI (GESTALT): Gestaltowska rewolta ; Wcześniejsze wpływy ; Zeitgeist w fizyce ; Zjawisko fi: sprzeciw wobec psychologii wundtowskiej ; Max Wertheimer (1880-1943) ; Kurt Koffka (1886-1941) ; Wolfgang Köhler ; Charakter gestaltowskiej rewolty ; Prawa postaci dotyczące organizacji spostrzeżeń ; Badania Gestalt nad uczeniem się: wgląd i dowody inteligencji u małp człekokształtnych ; Myślenie produktywne u ludzi ; Izomorfizm ; Rozprzestrzenianie się psychologii postaci ; Teoria pola: Kurt Lewin (1890-1947) ; Krytyka psychologii postaci ; Znaczenie psychologii postaci. 13. PSYCHOANALIZA: POCZĄTKI ; Rozwój psychoanalizy ; Wcześniejsze wpływy ; Sigmund Freud (1856-1939) i rozwój psychoanalizy ; Psychoanaliza jako metoda leczenia ; Psychoanaliza jako teoria osobowości ; Mechanicyzm i determinizm w systemie Freuda ; Relacje między psychoanalizą a psychologią ; Naukowe uprawomocnienie koncepcji psychoanalitycznych ; Krytyka psychoanalizy ; Znaczenie psychoanalizy. 14. PSYCHOANALIZA: DALSZY ROZWÓJ: Rywalizujące odłamy ; Neofreudyści i psychologia ego ; Anna Freud (1895-1982) ; Teorie relacji z obiektem ; Carl Jung (1875-1961) ; Teorie psychospołeczne: Zeitgeist ponownie daje znać o sobie ; Alfred Adler (1870-1937) ; Karen Horney (1885-1952) ; Ewolucja teorii osobowości: psychologia humanistyczna ; Abraham Maslow (1908-1970) ; Carl Rogers (1902-1987) ; Losy psychologii humanistycznej ; Psychologia pozytywna ; Tradycja psychoanalityczna w historii. 15. WSPÓŁCZESNE TRENDY W PSYCHOLOGII: Szkoły myślenia z perspektywy czasu ; Ruch poznawczy w psychologii ; George Miller (1920- ) ; Ulric Beisser (1928- ) ; Metafora komputerowa ; Sztuczna inteligencja ; Charakter psychologii poznawczej ; Psychologia ewolucyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 2)
Bibliogr. s. 119-[124].
I. MAŁE DZIECKO I LITERATURA: Właściwości psychofizy, emocjonalne i społeczne dziecka w wieku od 0 do 3 lat jako odbiorcy literatury ; Formy aktywności małego dziecka a środki artystycznego wyrazu ; Uruchamianie emocji wyrażonych tekstem ; Sfery literackie wczesnego dzieciństwa. II. INICJOWANIE KONTAKTÓW MAŁEGO DZIECKA Z LITERATURĄ: "Czytanie domowe" - otwieranie dziecka na świat literatury ; Potrzeby dziecka odbiorcy ; Środki artystyczne i konwencje zrozumiałe dla małego odbiorcy. III. DO CIAŁA, UCHA, OKA I DUCHA, CZYLI KIERUNKI PRZEKAZU UTWORÓW LITERACKICH DLA NAJMŁODSZYCH. IV. SPOTKANIA DZIECKA Z UTWOREM LITERACKIM: Najbliższe środowisko dziecka w roli pośrednika ; Tato, tato posiedź ze mną... O ważnej roli ojca ; Przykłady zabaw z małym dzieckiem inspirowane utworami literackimi ; Dobre rady na każdy (k)rok czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96234 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-82 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-Czyt.82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia akademicka : podręcznik. T. 1 / red. nauk.: Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Wyd. 2 popr. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 965 s. : il. (gł. kolor.), fot., portr., rys., wykr. ; 29 cm.
Wyd. poprzednie pt.: "Psychologia : podręcznik akademicki".
Tyt. grzb.: Psychologia.
Bibliogr. s. [895]-942. Indeksy.
1. ELEMENTY FILOZOFII DLA PSYCHOLOGÓW: Główne pytania metafizyczne ; Źródła poznania ; Umysł ; Granice poznania i metoda naukowa ; Prawda i znaczenie ; wiedza i działanie - w stronę etyki ; Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna ; Człowiek. 2. HISTORIA PSYCHOLOGII - OD WUNDTA DO CZASÓW NAJNOWSZYCH: Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim ; Reakcja na psychologię Wundta - szkoła würzburska, psychologia aktów i psychologia postaci ; Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce ; Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią ; Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata się z filozofią ; Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu ; Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia? ; Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii? ; Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy ; Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki. 3. ETYCZNE PROBLEMY DZIAŁALNOŚCI PRAKTYCZNEJ, EDUKACYJNEJ I NAUKOWEJ PSYCHOLOGA: Etyczne problemy praktyki psychologicznej ; Kompetencje w praktyce psychologicznej ; Etyczne aspekty nauczania psychologii ; Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach ; Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii ; Kodeks etyczno-zawodowy psychologa. 4. METODOLOGIA. PODSTAWY METODOLOGICZNE I STATYSTYCZNE PROWADZENIA BADAŃ NAUKOWYCH W PSYCHOLOGII: Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe ; Język statystyki jako język badań empirycznych ; Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. 5. GENETYKA ZACHOWANIA I PSYCHOLOGIA EWOLUCYJNA: Darwinowskie korzenie psychologii ; Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu ; Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych ; Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna? 6. PROCESY POZNAWCZE: Spostrzeganie ; Rozpoznawanie obrazów ; Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości ; Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości ; Pamięć i uczenie się ; Uwaga i kontrola poznawcza ; Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów ; Podejmowanie decyzji ; Język i komunikacja. 7. EMOCJE I MOTYWACJA: Powstawanie emocji - interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych ; Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych ; Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznanie ; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych ; Podstawowe mechanizmy motywacyjne ; Typy motywacji ; Motywacja w przebiegu zachowania. 8. OSOBOWOŚĆ: Główne orientacje w psychologii osobowości ; Koncepcje psychoanalityczne ; Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna ; Psychologia egzystencjalna ; Podejście poznawcze ; Socjobiologiczna koncepcja osobowości ; Psychologia narracyjna ; Współczesne koncepcje Ja ; Teoria osobowości: integracja - badania - aplikacje. 9. PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH: Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych : temperament ; Osobowość ; Inteligencja. 10. PSYCHOMETRIA. KONSTRUKCJA I ADAPTACJA TESTÓW PSYCHOLOGICZNYCH: Cele psychometrii ; Historia psychometrii ; Specyficzne problemy etyczne ; Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych ; Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu ; Procedura konstrukcji testu ; Kulturowa adaptacja testów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-93908/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr. przy rozdz.
Cz.I: Zagadnienia ogólne. Rozdz.I: Przedmiot i początki psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży. Rozdz.II: Zarys historii psychologii rozwojowej w XX w Rozdz.III: Teorie rozwoju psychicznego. Rozdz.IV: Metody badawcze stosowane w psychologii rozowjowej. Rozdz.V: Rozwój anatomiczno-czynnościowego podłoża psychiki. Cz.II: Okresy rozwoju. Rozdz.VI: Wiek niemowlęcy. Rozdz.VII: Wiek poniemowlęcy. Rozdz.VIII: Wiek przedszkolny. Rozdz.IX: Młodszy wiek szkolny. Rozdz.X: Wiek dorastania. Rozdz.XI: Zaburzenia rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-58277 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86907/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-72235/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70492/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96580 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybór pism estetycznych / Stefan Szuman ; wprow., wybór i oprac. Maria Kielar-Turska. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2008. - LVIII, 346, [4] s., [14] s. tabl. : il. (w tym kolor.), portr. ; 24 cm.
(Klasycy Estetyki Polskiej)
Wykaz publ. S. Szumana z zakresu estetyki i wychowania estetycznego s. [343]-346.
Stefan Szuman - artysta i uczony ; 1. SZTUKA DZIECKA: Psychologia twórczości rysunkowej dziecka ; Analiza i ocena rysunków dzieci ; Rozwój kolorystyki w sztuce dziecka. 2. ANALIZA DZIEŁA SZTUKI I JEGO ODBIORU: O artystach i ich twórczości ; Pojęcie dawki estetycznej ; Budowa utworów artystycznych ; Wpływ bajki na psychikę dziecka ; O kunszcie i istocie poezji lirycznej ; O słuchaniu i przeżywaniu muzyki ; Pogoda, humor i dowcip Mozarta (na tle jego listów) ; O "świecie" obrazu zamkniętym w jego ramach ; Styl groteskowy w teatrze lalek ; Pojęcie dyletantyzmu i jego rodzaje ; Sztuka samorodna a sztuka dyletancka. 3. O ROLI SZTUKI W ŻYCIU CZŁOWIEKA I WYCHOWANIU ESTETYCZNYM: Przeobrażające oddziaływanie sztuki na człowieka ; Sztuka wzbogaca i pogłębia człowieka ; O udostępnianiu, uprzystępnianiu i upowszechnianiu sztuki ; O doniosłej roli sztuki w wychowaniu dorosłych ; Wstęp zasadniczy do zagadnień wychowania estetycznego ; Specyfika wychowania estetycznego ; Kształtowanie wrażliwości młodzieży na sztukę ; Oddziaływanie teatru lalek na wyobraźnię.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95914 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia psychologii w Europie Środkowej : badacze, inspiracje i koncepcje / Cezary W. Domański. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 534, [3] strony : faksymilia, fotografie, portrety ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 485-[517]. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
R. I. Psychologia europejska i jej tradycje w Europie Środkowej: 1. Psychologia nowożytna: od Kartezjusza po „wiek filozofów” ; 2. Przesłanki do emancypacji psychologii ; 3. Wybrane koncepcje psychologiczne do roku 1860: 3.1. Mózg, system nerwowy i zmysły ; 3.1.1. Psychofizjologia Jędrzeja Śniadeckiego ; 3.1.2. Tematy psychologiczne Johanna Wolfganga Goethego ; 3.1.3. Psychologia zmysłów Jana Evangelisty Purkyněgo ; 3.2. Różnice indywidualne ; 3.3. Psychologia zwierząt ; 3.4. Psychofizyka ; 4. Konkluzja ; R. II. Psychologia w Niemczech: 1. Wiodąca psychologia w ośrodkach akademickich: 1.1. Lipsk: 1.1.1. Pierwsza Szkoła Lipska i narodziny nowej nauki ; 1.1.2. Psychologia „po Wundtcie” i Druga Szkoła Lipska ; 1.2. Getynga ; 1.3. Berlin: 1.3.1. Herman Ebbinghaus i Max Dessoir ; 1.3.2. Carl Stumpf ; 1.3.3. Wolfgang Köhler i Kurt Lewin ; 1.4. Frankfurt nad Menem ; 1.5. Szkoła Würzburska ; 1.6. Inne ośrodki uniwersyteckie w Niemczech: 1.6.1. Heidelberg ; 1.6.2. Szkoła Marburska ; 1.6.3. Rostock ; 1.6.4. Wrocław ; 1.6.5. Bonn ; 1.6.6. Gießen ; 2. W stronę praktyki: 2.1. Psychologia stosowana w Niemczech ; 2.2. Ruch psychoanalityczny ; R. III. Psychologia w Austrii 1. Psychologia w ośrodkach akademickich: 1.1. Wiedeń: 1.1.1. Franz Brentano i Ernst Mach ; 1.1.2. Wiedeński Instytut Psychologii ; 1.2. Graz ; 1.3. Innsbruck ; 2. Psychoanaliza: 2.1. Krótki rys historii austriackiej psychiatrii ; 2.2. U źródeł psychoanalizy ; 2.2.1. Sigmund Freud i psychoanaliza stosowana ; 2.2.2. Dysydenci: Alfred Adler i Wilhelm Stekel ; R. IV. Psychologia w Polsce: 1. Psychologia nieakademicka przełomu wieków ; 2. Psychologia w ośrodkach akademickich: 2.1. Kraków ; 2.2. Lwów: 2.2.1. Początki psychologii we Lwowie ; 2.2.2. Kazimierz Twardowski i jego psychologia: 2.2.2.1. Uczniowie Kazimierza Twardowskiego we Lwowie ; 2.2.2.2. Ukraińcy w Szkole Lwowskiej: 2.2.3. Szkoła Nauk Politycznych we Lwowie ; 2.3. Warszawa ; 2.3.1. Nieznana „prehistoria” psychologii w Warszawie ; 2.3.2. Wokół Edwarda Abramowskiego ; 2.3.3. Psychologia Władysława Witwickiego i Stefan Baleya ; 2.3.4. Psychologia na Wolnej Wszechnicy Polskiej ; 2.3.5. Instytuty pedagogiczne w Warszawie ; 2.4. Inne miasta uniwersyteckie: 2.4.1. Poznań ; 2.4.2. Wilno ; 2.4.3. Lublin ; 3. W stronę praktyki: psychotechnika, poradnictwo zawodowe i psychologia szkolna ; 4. Psychoanaliza w Polsce ; 5. Organizacja ruchu naukowego (zjazdy, czasopisma, towarzystwa) ; R. V. Psychologia w Czechach i na Słowacji: 1. Początki psychologii na ziemiach czeskich ; 2. Psychologia akademicka: 2.1. Tradycje psychologii i psychiatrii w Pradze: 2.1.1. Niemiecki Uniwersytet w Pradze ; 2.1.2. Czeski Uniwersytet w Pradze ; 2.2. Psychologia w Brnie ; 3. Psychologia za murami uniwersytetów: 3.1. Psychotechnika w Czechach i na Słowacji ; 3.2. Psychoanaliza w Czechach ; R. VI. Psychologia na Węgrzech: 1. Psychologia i psychopatologia w murach uniwersytetów: 1.1. Budapeszt ; 1.2. Koloszwar ; 1.3. Debreczyn ; 1.4. Szegedyn ; 2. Psychologia w innych placówkach ; 3. Węgierska droga psychoanalizy ; R. VII. Psychologia w Słowenii: 1. Słoweńskie tradycje psychologii ; 2. Wątki psychologiczne w nauce słoweńskiej po pierwszej wojnie światowej ; R. VIII. Edukacyjne i emigracyjne ścieżki psychologów środkowoeuropejskich: 1. Edukacja i emigracja do Europy Zachodniej: 1.1. Francja ; 1.2. Szwajcaria ; 1.3. Belgia ; 1.4. Holandia ; 2. Emigracja do Stanów Zjednoczonych ; 3. Emigracja do Ameryki Południowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 476-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
1. Metody badań pedagogicznych; 2. Pedagogika porównawcza; 3. Dydaktyka szkolna; 4. Psychologia kształcenia; 5. Pedeutologia; 6. Socjologia edukacji; 7. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [476]-510 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
7. Metody badań pedagogicznych / Heinz-Hermann Krüger, Nicolle Pfaff ; 8. Pedagogika porównawcza / Miroslava Váňová ; 9. Dydaktyka szkolna / Michael Uljens ; 10. Psychologia kształcenia / Gerd Mietzel ; 11. Pedeutologia / Jan Průcha ; 12. Socjologia edukacji / Rob Moore ; 13. Podstawy prawa oświatowego / Maciej Osuch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej