Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(19)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Rowid Henryk
(2)
Balter Marie
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Brachman Joachim
(1)
Bybluk Marian (1935- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Foerster Fryderyk Wilhelm (1869-1966)
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Herzog Walter
(1)
Katz Richard
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kurlak Irena
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Köhler Henning (1951- )
(1)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Polakowski Krzysztof
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Prihoda Vaclav
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Suchoń Stefan
(1)
Suhomlinskij Vasilij Aleksandrovič (1918-1970)
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Wyszyńska Anna (1924-2005)
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zychowicz Juliusz (1924-2014)
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Świtka Jan
(1)
Żabczyńska Ewa (1929- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(20)
Temat
Pedagogika
(9)
Dziecko
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Wychowanie
(6)
Metody wychowawcze
(5)
Nauczyciele
(5)
Osobowość
(5)
Rodzina
(5)
Dziecko trudne
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Psychologia
(4)
Autorytet
(3)
Młodzież
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Dom dziecka
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Kara (psychol.)
(2)
Konflikt
(2)
Kultura
(2)
Lęk
(2)
Narkomania
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przestępczość
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychopatia
(2)
Rowid, Henryk (1871-1944)
(2)
Wartość
(2)
Wolność
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie socjalistyczne
(2)
Światopogląd
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Podlaska (Siedlce)
(1)
Antropozofia
(1)
Arteterapia
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziewczęta
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
Gniew
(1)
HIV
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hospicja
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Książka
(1)
Kształcenie
(1)
Kuratorzy rodzinni
(1)
Kłamstwo
(1)
Lenin, Vladimir Il'ić (1870-1924)
(1)
Lenin, Włodzimierz Iljicz (1870-1924)
(1)
Lenistwo
(1)
Marksizm-leninizm
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nerwice
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje dziecięce
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedofilia
(1)
Piractwo audiowizualne
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Praca
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Probacja (prawo)
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępczość gospodarcza
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1901-
(2)
1801-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1.Dyscypliny wzajemnie różne.2.W cieniu metafizyki. 3.Gwałtowny rozwój badań eksperymentalnych. 4.Nauka humanistyczna jako alternatywa.5.Zablokowanie przez problem norm.6.Uczenie się jako wspólny mianow- nik.7.Rozwój jako ukierunkowanie i krytyka.8.Psycholo- gia we własnym gmachu.9.Ku nauce o wychowaniu. 10.Opcje psychologii pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89148 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BWP Biblioteka Wiedzy Pedagogicznej)
Zbigniew J. Brzeziński, Jadwiga Kopczyńska-Sikorska - Rozwój dziecka: Wstęp ; Rozwój somatyczny ; Wiek rozwojowy ; Fizjologia rozwoju niektórych układów ; Czynniki wpływające na rozwój ; Marcin Kacprzak - Higiena, jej problemy i wyniki z punktu widzenia ich przygotowań dla rozwiązywania zagadnień pedagogicznych ; Józef Pieter - Znaczenie psychologii dla pedagogiki: Zagadnienie ; Charakterystyka wiedzy psychologicznej ; Charakterystyka psychologii ogólnej, rozwojowej i wychowawczej ; Historyczna strona znaczenia psychologii dla pedagogiki ; Znaczenie psychologii dla dydaktyki i nauczania ; Znaczenie psychologii dla selekcji szkolnych ; Znaczenie psychologii dla teorii i praktyki wychowania ; Współpraca między psychologiem, pedagogiem i nauczycielem ; Podsumowanie ; Stanisław Kowalski - Udział socjologii w badaniach procesów wychowawczych: Socjologia a nauki pedagogiczne ; Funkcja społeczna wychowania ; Funkcje selekcyjne wychowania ; Szkoła i jej środowisko społeczne ; Problemy społecznej organizacji szkoły jako zakładu wychowawczego ; Środowisko społeczne a proces uspołecznienia wychowanka ; Bogdan Suchodolski - Ekonomika a pedagogika: Ekonomika oświaty - główne problemy badań ; Problem kosztów i zysków z nakładów oświatowych ; Wydatki na oświatę w dochodzie narodowym ; Efektywność oświaty ; Badania porównawcze efektywności oświaty ; Ekonomiczny punkt widzenia w badaniach szczegółowych ; Kształcenie kadr ; Tworzenie ludzi zdolnych ; Problem wykorzystania "produkcji" szkolnej ; Kształcenie ogólne i zawodowe ; Kształcenie przez całe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8810 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Kryminologii i Psychologii Kryminalnej ; 101)
Bibliogr. przy niektórych art. Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45302 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53213 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-18218 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Państwo, religia i pedagogika - Odpowiedź na badanie religijne u nowoczesnej wykolejonej młodzieży - Nowocześni chrześcijanie przemawiają do nowoczesnych pogan - Młodzież nowoczesna i autorytet religijny - Pedagogika religii i nauka rzeczywistści - Uniwersytet bez Boga - Walka jednostronności w nowoczesnej pedagogice - Istota wychowania - Psychologizm i wychowanie - Psychologia abstrakcyjna i konkretna - Wychowanie do realizmu - Kultura wyrażania się i wychowanie - Psychiczne pokonywanie konfliktów w młodym wieku - Kazanie na górze i młodzieńcze samoopanowanie - Wieczna pedagogiczna wartość starożytności - Młodzież ludowa i pedagogika pracy - Autorytet i samorząd w wychowaniu młodocianych - Pedagogika Ligi Narodów - Wychowanie do rzeczywistości w walce politycznej - O pedagogiczne pokierowanie kolektywnym zwierzęciem - Przeciążenie, dzieci nierwowe i wybór zawodu - Post Gandhiego a pedagogika - Dwa główne zadania kształcenia ludzkiego - Wychowanie bez celu wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33079 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. [137]-[139].
ZASADY PRAKTYKI WYCHOWAWCZEJ OPARTEJ NA PODSTAWACH DUCHOWYCH: Pomoc ze świata nocy ; Czy Anioł odpowiada? ; Pytania Strażnika na moście ; Gdy ciało jest dla duszy zbyt zimne ; Chłodna głowa i gorące serce ; Wychowanie moralne ; Postrzeganie jako proces twórczy ; Naśladowanie i pragnienie dobra. NA TROPIE ZMYSŁU ŻYCIA: Uwagi wstępne ; "Prazadowolenie" ; Uwagi na marginesie dotyczące trudnego tematu zmysłu życia ; Pozytywny, spokojny stan jawy oraz dobro jako podstawa świata ; Rytmy życiowe a zaufanie wobec bytu ; Dziecko nerwowe i niespokojne ; Pielęgnowanie zmysłu życia jako oswobodzenie oddechu ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: tolerancja. NA TROPIE ZMYSŁU DOTYKU: Skóra jako narząd zmysłowy ; Uwagi dotyczące postrzegania dotykiem ; "Uczucie bycia przenikniętym Bogiem" ; Zmysł dotyku a zainteresowanie światem: różnica - rezonans - oczywistość ; Wiedza o człowieku a praktyka wychowawcza ; Co to znaczy rozumieć...? ; Stosunek do świata wyrażający miłość ; Bliskość a niebezpieczeństwo zranienia ; "Ja cielesne posiadające granice przestrzenne" ; Przybycie na Ziemię ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: troskliwość ; Tajemny uraz dziecka lękliwego ; Zmysły cielesne i zmysły społeczne - o lękach nabytych ; Dziecko lękliwe i niepewne - obserwacje ; Przygotowanie do snu i początek dnia ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: "pozytywne spojrzenie" ; Dziecko lękliwe i niepewne - dalsze obserwacje ; Podsumowanie: postępowanie z dziećmi niespokojnymi i lękliwymi. NA TROPIE ZMYSŁÓW RUCHU I RÓWNOWAGI: Uwagi wstępne ; "Doznanie swobody w obszarze własnej duszy" ; Uczucie "autonomiczności" ; Ukryty kompozytor ; O subtelnym nastrojeniu duszy ; Postać duszy: postać stworzona z ruchu ; Zdolność do współodczuwania ; Niesłuszne wnioski wyciągane w utrudnionych warunkach rozwojowych ; Dziecko smutne i skłonne do pogrążania się w sobie: charakterystyka ukrytych zaburzeń zmysłu ruchu ; Podłoże: słabe naśladowanie we wczesnym dzieciństwie ; Muśnięte przez Anioła: nieświadome tęsknoty dziecka ; Postępowanie z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Mowa ukształtowana - gest, który ma sens Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: siła współodczuwania ; Zmysł równowagi ; Oswobodzenie ramion i dłoni ; Zmysł równowagi a umiejętność wydawania sądów ; Równowaga duszy a zmysł równowagi ; "Umiejętność chodzenia jako dar łaski": kierownicza rola zmysłu równowagi ; Równowaga duszy a poczucie własnej wartości ; Wskazówki wychowawcze w postępowaniu z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Zakończenie: pedagogika a etyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży ; Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne ; Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych ; Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci ; Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? ; Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu ; Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych ; Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży ; Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych ; Rola samooceny nauczyciela w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami ; Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą ; Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach aktualnych programów kształcenia ; Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych zdolnościach ogólnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 15.
Streszcz. ang. przy pracach.
Kazimierz Szmyd: Wprowadzenie - Edukacja wobec wyzwań cywilizacyjnych XXI wieku w sporze o podstawowe paradygmaty wychowania. AKSJOLOGICZNE I EDUKACYJNE HORYZONTY PEDAGOGIKI XXI WIEKU: Jan Szmyd: Czy w świecie "płynnej nowoczesności" można budować ogólną teorię wychowania? ; Józef Błażej: Nowe kierunki w ujmowaniu wychowania człowieka w XXI wieku. Od antropologii wychowania do pedagogiki auxiliarnej ; Eugenia Potulicka: Neoliberalna koncepcja reformowania szkolnictwa ; Kazimierz Szmyd: Edukacja dla kondycji humanistycznej człowieka. Konteksty egzystencjalne i aksjologiczne. SZKOŁA W OBLICZU WSPÓŁCZESNYCH PRZEMIAN, POTRZEB I ZAGROŻEŃ: Hanna Sommer: Przemiany współczesnego świata - globalne wyzwanie edukacyjne ; Adam Horbowski: O potrzebie doskonalenia edukacji obywatelskiej - refleksja pedagoga ; Antoni Zając: Proces rozwijania zdolności poznawczych uczniów ; Jolanta Lenart: Potrzeby współczesnego rynku pracy wyznacznikiem zadań edukacyjnych ; Hubert Sommer: Wybrane aspekty subkultur młodzieżowych w Polsce - analiza problemu: Antoni Olak, Antoni Krauz: Szkoła przyjaźnie wymagająca. Kolejna reforma systemu edukacji w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98572/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Dzieci upośledzone umysłowo ; II. Przyczyny upośledzenia umysłowego (w opracowaniu lekarza psychiatry Ireny Kornatowskiej) ; III. Wykrywanie niedorozwoju umysłowego u dzieci w wieku przedszkolnym ; IV. Stosunek najbliższego środowiska do dzieci upośledzonych umysłowo ; V. Obserwacja dzieci podejrzanych o niedorozwój umysłowy oraz inne prace służące selekcji do szkół i zakładów specjalnych ; VI. Wychowanie dzieci upośledzonych umysłowo w rodzinie ; VII. Trudności w wychowaniu dzieci upośledzonych umysłowo ; VIII. Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; VIII.Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; X. Cel, program i metody wychowania w szkole specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; XI. Współpraca rodziców ze szkołą specjalną ; XII. Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym i drogi ich rewalidacji ; XIII. Wychowanie dzieci w zakładach specjalnych ; XIV. Stan opieki nad upośledzonymi umysłowo w Polsce Ludowej ; XV. Krótka historia wychowania upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie, Strzyżowie i woj. podkarpackim. Dot. także m.in. Katedry Pedagogiki Opiekuńczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. MORALNOŚĆ, ETYKA A PRAWA WYCHOWANKÓW: Wychowanie moralne w placówkach wielofunkcyjnych ; Sytuacja życiowa niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków placówek socjalizacyjnych ; Poczucie sensu życia wychowanków domów dziecka. II. SPOŁECZNE ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNYCH DZIECI: Prawa dzieci w polskiej szkole (w opiniach i doświadczeniach studentów) ; Internet - przekleństwo czy wybawienie dla współczesnej młodzieży ; Poziom gniewu zewnętrznego i wewnętrznego dzieci w wieku szkolnym. III. DZIECKO PODMIOTEM OPIEKI WYCHOWAWCÓW: Kultura kompetencji profesjonalnych opiekuna-wychowawcy ; Władza rodzicielska i jej realizacja we współczesnej rodzinie: aspekty socjologiczno-prawne ; Organizacja czasu wolnego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Pedagogika opiekuńcza i socjalna wczoraj, dziś i jutro w Uniwersytecie Rzeszowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-54874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kształtowanie umiejętności komunikowania siebie ; Edukacja polonistyczna, jej istota, podstawowe problemy ; Metodologiczne przesłanki badań nad kształtowaniem języka dziecka młodszoszkolnego ; Uwagi ogólne na temat rozwoju języka i myślenia dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Determinanty rozwoju słownika dzieci ; Z badań nad zasobem leksykalnym uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Wykorzystanie techniki swobodnych tekstów w kształtowaniu języka pisanego i mówionego uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Technika swobodnego tekstu a umiejętności językowe uczniów klasy III ; Rozumienie pojęć plastycznych a sprawność językowa uczniów klasy IV ; Rola rodziny w kształtowaniu nawyków czytelniczych dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Czytanie twórcze a sprawność językowa uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Rozwijanie zainteresowań czytelniczych a kształcenie języka uczniów klas młodszych ; Zainteresowania i upodobania czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym a obowiązujący zestaw lektur dla klas I-III ; Strategie pamięciowe w początkowym nauczaniu ortografii ; Graficzny aspekt umiejętności pisania uczniów klasy III ; Badania słownictwa podręczników i lektur klas I-III ; Słownictwo podręczników, lektur szkolnych, programów radiowych i telewizyjnych a słownictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym ; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładach szkół śląskich) ; Wybrane zagadnienia z zakresu kształcenia sprawności językowej uczniów w nauczaniu początkowym szkoły polonijnej Stanów Zjednoczonych ; Obraz dziecka w twórczości poetyckiej dla dzieci na przykładzie wybranych utworów ; Drama jako metoda kształcenia językowego uczniów klas początkowych ; Opis z pokazu i z pamięci jako problem badawczy ; Rozwój kompetencji uczniów klas niższych w rozumieniu tekstu ; Terapia trudności w edukacji językowej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Zakładu Karnego w Rzeszowie-Załężu oraz uwarunkowań i motywów działania sprawczyń przestępstw przeciwko życiu i zdrowiu na terenie woj. podkarpackiego (s. 235-243).
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Tekst częśc. ang., słowac.
I. RODZAJE I OBJAWY PRZESTĘPCZOŚCI: Psychologiczna analiza procesów i aktów woli a zagadnienie niektórych aspektów czynu przestępnego ; System kontroli przestępczości gospodarczej ; Przyczyny i koncepcje zapobiegania przestępczości gospodarczej ; Cyberbullying - jawna i ukryta agresja ; Nieletni zabójcy - indywidualne i społeczne skutki agresji ; Tolerancja wobec przemocy jako czynnik etiologiczny przestępczości ; Rola czynników sytuacyjnych w genezie przestępczości ; Sekuritologiczne analizowanie związków przyczynowo-skutkowych niebezpiecznego zjawiska zachowań agresywnych ; Ściganie przestępstw pospolitych popełnionych przez żołnierzy w służbie czynnej przez Żandarmerię Wojskową i Policję. Argumenty przeciwko zmianom w kompetencjach ustawowych wskazanych służb porządku publicznego, Społeczne uwarunkowania piractwa jako przejawu naruszenia autorskich praw majątkowych ; Materiał redakcyjny jako nośnik materiału przestępczego ; Poczucie bezpieczeństwa i poczucie zagrożenia przestępczością w opiniach studentów ; Organized crime and pathological phenomena in society - experience of the armed forces members serving abroad. II. ETIOLOGIA ZACHOWAŃ PRZESTĘPCZYCH: Instytucjonalne determinanty powrotności do przestępstwa ; Postawy skazanych wobec instytucji wymiaru sprawiedliwości oraz sytuacje sprzyjające przestępczości ; Motywacja sprawczyń przestępstw przeciwko życiu i zdrowiu ; Nadużywanie alkoholu czynnikiem etiologicznym w dokonywaniu przestępstw ; Możliwości występowania zjawisk przestępczych w warunkach funkcjonowania jednostek organizacyjnych Służby Więziennej ; Przestępcze myślenie skazanych odbywających karę pozbawienia wolności za rozbój (art. 280 k.k.) ; Rola rodziny w etiologii zachowań przestępczych na przykładzie osadzonych Aresztu Śledczego w Kielcach ; Zabójcy w świetle analizy akt sądowych. III. ODDZIAŁYWANIA PROFILAKTYCZNE I RESOCJALIZACYJNE WOBEC SKAZANYCH - PRÓBA ICH EWALUACJI: Osobowościowe kompetencje temporalne w nowatorskim projektowaniu pożądanej przemiany więźniów ; Religijność kadry penitencjarnej a funkcjonowanie zawodowe w instytucji totalnej ; Postawy wobec resocjalizacji osób skazanych za czyn pedofilny ; Ocena środków oddziaływania resocjalizacyjnego przez skazanych odbywających karę pozbawienia wolności w zakładzie karnym typu zamkniętego ; Opieka medyczna nad skazanymi w zakładzie karnym ; Profilaktyka HIV/AIDS w warunkach izolacji więziennej - z doświadczeń punktu informacyjno-edukacyjnego w Areszcie Śledczym w Kielcach ;Profilaktyka i leczenie zakażonych wirusem HIV oraz żyjących z AIDS w warunkach izolacji penitencjarnej ; Oddział Wewnętrzny Zakładu Karnego w Rzeszowie - sukces czy porażka koncepcji? ; Istota i procedura postępowania mediacyjnego po wyroku w opinii skazanych ; Spostrzeganie rodziny przez młodych mężczyzn, sprawców czynów zabronionych ; Pozytywne i negatywne czynniki determinujące proces readaptacji społecznej osób opuszczających zakłady karne. IV. ŚRODOWISKO RODZINNE MŁODZIEŻY -PROFILAKTYCZNE I RESOCJALIZACYJNE KONTEKSTY FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO: Prevencia kriminality deti a mladeże ; Kara kryminalna -środkiem odwetu czy wychowania?; Środowisko rodzinne wychowanków domów dziecka - problemy i zagrożenia w obszarze niedostosowania społecznego ; Środowisko rodzinne wychowanków Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych ; Rola kuratora rodzinnego w zapobieganiu demoralizacji i przestępczości nieletnich ; Społeczne determinanty stosowania przemocy seksualnej przez młodzież ; Eurosieroctwo a przemoc wobec dzieci w rodzinie ; Profilaktyka i interwencja kryzysowa w zachowaniach suicydalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96657 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej