Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Autor
Adamus DJ. (1975- )
(1)
Edwards-Jones Imogen
(1)
Fibiger Elwira
(1)
Gehlke David E
(1)
Kozłowski Jakub (dziennikarz)
(1)
Szwed Zuzanna
(1)
Trzciński Stanisław (1972- )
(1)
Witwicki Piotr (1982- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Przemysł muzyczny
(4)
Producenci muzyczni
(2)
Adamus, DJ. (1975- )
(1)
Agencje muzyczne
(1)
Boysbandy
(1)
Dziennikarze radiowi
(1)
Fibiger, Elwira
(1)
Fibigerowie (rodzina)
(1)
Firmy fonograficzne
(1)
Heavy metal
(1)
Kaliska Fabryka Fortepianów i Pianin "Calisia"
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Noisie Records
(1)
Odbiór dzieła sztuki
(1)
Popularyzacja
(1)
Przemysł instrumentów muzycznych
(1)
Publiczność
(1)
Technologie cyfrowe
(1)
Walterbach, Karl-Ulrich (1953- )
(1)
Zespoły muzyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Pop Babylon" 2008. Na okładce podtytuł: kulisy showbiznesu.
Dzięki tej książce łatwiej zrozumieć co przeżywali Michael Jackson, Amy Winehouse, Whitney Houston i setki innych artystów, których zniszczył showbiznes. Pop BABYLON, nowa książka autorki bestsellerów Hotel Babylon, Air Babylon i Fashion Babylon, jest bezkompromisowym, pozbawionym pruderii spojrzeniem na przemysł muzyczny. Właściciel podupadającej londyńskiej agencji muzycznej wpada na pomysł stworzenia boysbandu. Wielka kariera zespołu jest zaplanowana z góry, choć jego członkowie, wyłonieni w castingu, niekoniecznie potrafią śpiewać i tańczyć. Pop Babylon zabiera czytelnika w podróż po skrzętnie skrywanych zakamarkach świata, którym rządzą pieniądze i narkotyki, a talent wcale nie jest najważniejszy. Wartka akcja, doskonale zarysowane postacie, szokujące, prawdziwe historie ze świata muzyki sprawiają, że książkę czyta się jednym tchem. [Wydawnictwo Pascal, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-lit.ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hałas, który burzy mury : Noise Records kontra zespoły / David E. Gehlke ; tłumaczenie: Jakub Kozłowski. - Wydanie I. - Czerwonak : In Rock, 2023. - 604, [3] strony, [32] strony tablic : fotografie ; 21 cm.
Tytuł oryginału: "Damn the machine : the story of Noise Records" 2017.
„Hałas, który burzy mury” przybliża historię niemieckiej wytwórni Noise Records, najbardziej wpływowej niezależnej europejskiej wytwórni heavymetalowej lat osiemdziesiątych XX wieku. Noise, stworzona przez Karla-Ulricha Walterbacha, odpowiadała za podpisanie umów i rozwój takich zespołów jak Hellhammer/Celtic Frost, Coroner, Gamma Ray, Grave Digger, Helloween, Kreator, Running Wild, Skyclad, Tankard i wielu innych, tworząc skład, który wciąż odciska piętno na współczesnej scenie metalowej. Walterbach po raz pierwszy szczegółowo opowiada o swoich doświadczeniach w branży muzycznej. Jego umiejętność wynajdywania nowych talentów uczyniła go jednym z pierwszych prawdziwych tuzów branży metalowej, której z czasem jednak zaczął szczerze nienawidzić. Dodatkowo publikacja wzbogacona została o bezkompromisowe komentarze Walterbacha na temat zespołów i osób z branży, z którymi współpracował w czasie prowadzenia Noise do roku 2001. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3756 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia złego chłopca : świadomość, szczęście, pasja / DJ Adamus Adam Jaworski [oraz] Piotr Witwicki. - Warszawa : Edipresse Polska, copyright 2016. - 264, [1] strona : ilustracje (głównie kolorowe) ; 21 cm.
Adam Jaworski, czyli DJ Adamus. Człowiek o dwóch obliczach? Jak każdy. To historia bez cenzury. W książce niczym w klubie alkohol leje się strumieniami, narkotyki są wszechobecne, a dziewczyny łatwe i szybkie. Autor przyznaje się do wszystkich grzechów, choć wcale ich nie żałuje. Bez ogródek i w mocnych słowach odziera polską scenę klubową z blichtru i kolorów. Druga strona? Ma czterdzieści lat. Wytrzeźwiał, dojrzał i nie ma złudzeń. Wie, czym rządzi się rynek, ale nie goni za pieniędzmi. Zwolnił, bo zyskał świadomość tego, co się w życiu liczy. Jego pasją stały się podróże i… kuchnia. Ale prowokuje jak zawsze. Opowieść naładowana jest historiami, w których odbija się obraz nas samych oraz fascynującej, pulsującej nieznanymi wcześniej rytmami klubowej Polski lat 90. i pierwszej dekady XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-78.071A/Z-DJ Adamus (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Zarażeni dźwiękiem : rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji / Stanisław Trzciński. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 939, [4] strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [849]-894. Indeks.
Współfinansowanie: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Minister Edukacji i Nauki, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat. To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce. Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej - zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej. W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI. Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów. To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dusza zaklęta w fortepianie / Elwira Fibiger. - Warszawa : Burda Publishing Polska, cop. 2015. - 94, [2] s., [112] k. : il., faks., fot., portr. ; 23 cm.
Dusza zaklęta w fortepianie to fascynująca historia kilku pokoleń rodu Fibigerów, opowiedziana przez córkę Gustawa Arnolda III, ostatniego właściciela Fabryki Fortepianów i Pianin w Kaliszu, którego dziadek zapoczątkował wielki przemysł muzyczny w Polsce. Dźwięk fortepianów i pianin, które powstawały kaliskiej fabryce, był porównywany do najsławniejszych instrumentów i zachwycił świat. Nacjonalizacja i całkowite zniszczenie fabryki w komunistycznej Polsce położyły kres jej dynamicznemu rozwojowi. Autorka, przywołując własne wspomnienia, przeżycia i refleksje, barwnie opowiada o rodzie Fibigerów, który mając austriacko-niemieckie korzenie, przez dziesięciolecia wrósł w Polskę, a za swój wybór zapłacił wielekroć cenę najwyższą. Książka o barwnej codzienności kaliskiego domu Fibigerów z wielką historią, sławnymi postaciami i muzyką w tle. [www.azymut.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księ 2623 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej