Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Autor
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
Gebauer Karl (1939- )
(1)
Jastrun Daniel (1975- )
(1)
Kaźmierczak Paweł (1970- )
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Ketterman Grace
(1)
Malinow Anna
(1)
Olweus Dan (1931- )
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Łuczeczko Paweł (1977- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(9)
Temat
Przemoc w szkole
(11)
Uczniowie
(6)
Agresywność
(5)
Przemoc
(3)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Rodzina
(2)
Czas wolny od pracy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Mobbing
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pornografia
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(2)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliogr. s. 103-104.
1. Podstawowe ustalenia ; 2. Typowe wzorce zachowań outsidera ; 3. W matni ; 4. Co mogą zrobić rodzice ; 5. Co mogą zrobić nauczyciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie bez Porażek.)
Bibliogr. s. 138-141.
Coraz częściej opinią publiczną wstrząsają dochodzące ze szkół relacje o wypadkach dręczenia i szykanowania uczniów przez ich kolegów. Niemiecki pedagog i publicysta kompetentnie objaśnia szeroki kontekst zjawiska mobbingu, jego przyczyny społeczne i psychologiczne oraz wzory emocjonalne predestynujące uczniów do roli sprawcy, ofiary bądź biernego współuczestnika tego typu zachowań. Gebauer ukazuje mobbing jako zjawisko dynamiczne, obciążające zarówno uczniów, jak i nauczycieli i rodziców; jako sytuację, z którą można sobie poradzić tylko przy wspólnym zaangażowaniu wszystkich uczestników szkolnego procesu wychowawczego.[Pegaz, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane? 2. Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie? 3. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości 4. Dać czy nie dać klapsa? 5. Przekazywanie zdrowego podejścia do seksu 6. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy? 7. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole? 8. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele? 9. W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343.3/.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. woj. podkarpackiego (s. 248-254, 268-289) i młodzieży w Lubaczowie ( s. 80-91).
Streszcz. ang. przy pracach.
1. Zjawisko przemocy w szkole ; 2. Kulturowe konteksty przemocy ; 3. Profilaktyka przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92675/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy w Klasie)
(Pedagogika)
Bibliogr. s. 62-63.
I. Agresja: 1) Informacje ogólne; 2) Zmienna natura agresji; 3) Czy chłopcy są bardziej agresywni od dziewcząt?; 4) Kiedy agresywne zachowanie staje się problemem?; 5) Czynniki wywołujące agresję; 6) Różnice indywidualne; 7) Tłumienie zachowań agresywnych; 8) Wskazówki dla rodziców; II. Prześladowanie: 1) Informacje ogólne; 2) Gdzie dochodzi do prześladowania?; 3) Typy prześladowań; 4) Powszechność zjawiska; 5) Niebezpieczne skutki; 6) Kto kogo dręczy?;7) Przeciwdziałanie prześladowaniu III. Uwagi końcowe: Ocena agresji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Systemowe rozwiązywanie problemu przemocy i agresji w szkole.
TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ AGRESJI W SZKOLE: Społeczno-poznawczy wymiar agresji: przegląd teoretyczno-badawczy ; Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej ; O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży ; W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej ; Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim) ; Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP ; Konflikty dorastających z rówieśnikami ; Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji ; Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych ; Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym ; Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ; MULTIMEDIA A PROBLEM AGRESJI W SZKOLE: Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem ; Dlaczego cyberbullying wśród młodzież jest niebezpieczny? ; "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów ; Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów ; Kłopoty wychowawcze związane z korzystaniem z komputera ; TERAPIA I INNE METODY NIWELOWANIA AGRESJI W SZKOLE: Geniusz dziecięcej kreatywności ; Pedagogika harmonii ; Rola rodziny w zapobieganiu przestępczości i agresji wśród młodzieży ; Arteterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji ; Trening Zastępowania Agresji w przeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny ; Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałania agresji ; Arteterapia - techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools ; Inteligencja emocjonalna jako czynnik przeciwdziałający agresji uczniów ; Odrzucenie i agresja jako przejawy braku integracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne ; Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych ; PRZEMOC I AGRESJA W SZKOLE - ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE: Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe ; Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania ; Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego ; Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i podejmowane konsekwencje w stosunku do uczniów w szkole zawodowej ; Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w tym dotyczące zapobiegania zjawisku agresji w placówkach oświatowych ; Na ratunek szkole ; Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-97735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. PRZYCZYNY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynalezność do subkultur młodzieżowych ; "Lawina bieg od tego zmienia, /Po jakich toczy się kamieniach". Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym ; Rozpoznawanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. II. PERCEPCJA ZJAWISK AGRESJI I PRZEMOCY: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji ; Przemoc w pomorskich gimnazjach ; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczanej przez nią przemocy w szkole ; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych ; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. III. TYPY I FORMY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: "Fala w szkole"? Sprawcy, ofiary, motywy ; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk ; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym ; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole ; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych ; Uwarunkowanie agresji wśród młodzieży akademickiej ; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej. IV. SZKOLNA PRZEMOC I AGRESJA W PERSPEKTYWIE KODEKSU KARNEGO: Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie ; Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu przemocy i agresji w szkole ; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. V. SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA SZKOLNEJ AGRESJI I PRZEMOCY: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania ; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole ; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole ; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej ; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów i młodzieży. Praktyczne i teoretyczne aspekty przeciwdziałania ; Profilaktyka szkolna w internecie ; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-93038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. OBLICZA PRZEMOCY: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD - objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej. Cz. II. KULTUROWO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PRZEMOCY: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagowanie przemocy w czasopismach dla dzieci i młodzieży na przykładzie "Płomyczka" w latach 80.; Czy agresja jest wrodzona? Cz. III. PROFILAKTYKA PRZEMOCY: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia - tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencja, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92474 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. mieszkańców woj. podkarpackiego (zagadnienie edukacji do starości) i wychowanków Domu dla Dzieci i Młodzieży "Mieszko" w Rzeszowie.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki ; Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej posmodernizmu ; Uczenie się cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel" ; Przemoc i agresja w szkole ; Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia ; Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego) ; Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole ; Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci ; Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży ; Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka ; Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość ; Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98575 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej