Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(8)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Walc Wiesława
(4)
Śniegulska Anna
(3)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Fiedor Marian
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Guerin Suzanne
(1)
Hennessy Eilis
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Moczuk Eugeniusz
(1)
Rasmus-Zgorzelska Agnieszka (1972- )
(1)
Renton Alex (1961- )
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Przemoc w szkole
(12)
Przemoc
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Uczniowie
(4)
Rodzina
(3)
Agresywność
(2)
Dziecko
(2)
Mobbing
(2)
Nauczyciele
(2)
Szkolnictwo
(2)
Autyzm
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Elita społeczna
(1)
Gimnazja
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Ludzie starzy
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Mundurki szkolne
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Negatywne doświadczenia dziecięce (ACEs)
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przyjaźń
(1)
Snobizm
(1)
Starość
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych|xsocjologia
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Zaufanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(6)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Dane statystyczne
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Istota i rodzaje przemocy. Podstawowe aspekty definicyjne, historyczne i prawne : 1. Próba zdefiniowania zjawiska przemocy; 2. Rodzaje przemocy; 3. Przemoc a agresja; 4. Przemoc wobec dziecka w aspekcie historycznym; 5. Ochrona dziecka przed przemocą w świetle prawa II. Przemoc wobec dziecka w rodzinie : 1. Przemoc w rodzinie a przemoc wobec dziecka; 2. Źródła przemocy w rodzinie; 3. Rodzaje przemocy wobec dziecka w rodzinie; 4. Psychospołeczne skutki stosowania wobec dziecka przemocy III. Przemoc wobec dziecka w szkole : 1. Przemoc w relacjach nauczyciel - uczeń; 2. Przemoc w relacjach interpersonalnych uczeń - uczeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84825 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Należy z całym naciskiem stwierdzić, iż książka niniejsza jest ważnym wydarzeniem wydawniczym. Stanowi istotny głos w dyskusji nad etiologia, fenomenologią oraz profilaktyką przemocy. Pomoże tym wszystkim, którzy nie potrafią jeszcze nazwać po imieniu problemów rodzinnych, szkolnych czy kulturowych generujących przemoc. Trafna diagnoza zwiększa szansę skutecznej terapii, dlatego też założeniem tej publikacji (jak się wydaje) nie jest wyczerpanie tematu i podanie jak największej liczby teorii dotyczących przemocy, lecz nakreślenie niepokojących trendów zachodzących we współczesnym świecie, a które mają wpływ na powstawanie agresji w różnych środowiskach. Stanie się więc niniejsza publikacja pomocą zarówno dla rodziców i wychowawców, jak i naukowców. Ci pierwsi będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę i uświadomić ogrom problemów związanych z pr/emocą (także tą ukrytą). Z kolei naukowcy mają okazję do refleksji naukowej nad wieloma nierozwiązanymi dotychczas kwestiami zogniskowanymi wokół szeroko pojętej przemocy i agresji. Trzeba podziwiać, iż tak ogromny materiał został uporządkowany i stanowi zwartą całość, w której czytelnik może poruszać się bez większych problemów. [Z recenzji ks. prof. PAT dra hab. Janusza Mastaiskiego]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. woj. podkarpackiego (s. 248-254, 268-289) i młodzieży w Lubaczowie ( s. 80-91).
Streszcz. ang. przy pracach.
1. Zjawisko przemocy w szkole ; 2. Kulturowe konteksty przemocy ; 3. Profilaktyka przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92675/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako wartość uniwersalna. Dysfunkcje rodziny - przemoc w domu. Cz. I. Analiza danych zastanych : 2. Analiza wybranych wskaźników demograficznych wojewodztwa podkarpackiego ; 3. Pomoc społeczna w wojewodztwie podkarpackim ; 4. Przemoc w rodzinie na terenie województwa podkarpackiego - analiza danych zastanych ; 5. Przemoc szkolna w województwie podkarpackim. Cz. II. Analiza danych empirycznych : 6. Przemoc domowa i szkolna w województwie podkarpackim w świetle przeprowadzonych badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. OBLICZA PRZEMOCY: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD - objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej. Cz. II. KULTUROWO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PRZEMOCY: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagowanie przemocy w czasopismach dla dzieci i młodzieży na przykładzie "Płomyczka" w latach 80.; Czy agresja jest wrodzona? Cz. III. PROFILAKTYKA PRZEMOCY: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia - tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencja, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 251)
Bibliogr. - Badaniami objęto młodzież drugich klas rzeszowskich liceów ogólnokształcących
1.Przemoc - jej istota i skutki; 2.Uwarunkowania przemocy w relacjach interpersonalnych3. Metodologia badań własnych; 4.Przemoc w rozumieniu i doświadczeniach badanych osób; 5.Przemoc w ocenie badanej młodzieży; 6.Opinie młodzieży na temat przemocy w relacjach międzyludzkich i ich związek z postrzeganymi postawami rodzicielskimi - wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Badaniami objęto młodzież drugich klas rzeszowskich liceów ogólnokształcących.
Bibliogr.
I.Przemoc - jej istota i skutki.II.Uwarunkowania przemocy w relacjach interpersonalnych.III. Metodologia badań własnych.IV.Przemoc w rozumieniu i doświadczeniach badanych osób.V.Przemoc w ocenie badanej młodzieży.VI.Opinie młodzieży na temat przemocy w relacjach międzyludzkich i ich związek z postrzeganymi postawami rodzicielskimi - wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [235]-247.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. RELACJE INTERPERSONALNE W EDUKACJI I ICH ZAGROŻENIA: Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla ; Stres a komunikacja społeczna ; Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między dorosłymi i dziećmi ; Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania jakościowe ; Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie ; Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka ; Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej. 2. KOMUNIKACJA I NEGOCJACJE - ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I PROFILAKTYKA: Učitel' - zdroj bezpečia v školskom prostredi? ; Narracje - przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym ; Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych ; Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom interpersonalnym w grupie ; Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w efektywnej komunikacji w szkole ; Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Rozdział I. Pedagogika nauką o wychowaniu. 1. Charakterystyka pedagogiki jako nauki. 2. Działy i subdyscypliny we współczesnej pedagogice. 3. Teoria wychowania jako dziedzina wiedzy pedagogicznej. 3.1. Teoria wychowania w relacjach z innymi naukami. 3.2. Przedmiot badań teorii wychowania. 3.3. Możliwości uprawiania teorii wychowania. 4. Pojęcie wychowania i jego istota. Rozdział II. Aksjologiczny wymiar procesów edukacyjnych. 1. O kondycji moralnej współczesnego człowieka i świata. 2. Pojęcie i klasyfikacje wartości. 3. Wartości we współczesnej edukacji. Rozdział III. Rodzina jako podstawowe środowisko życia i wychowania człowieka. 1. Rodzina w ujęciu definicyjnym. 2. Funkcje rodziny i problem jej dysfunkcyjności. 3. Próba typologizacji rodzin. 4. Model postaw rodzicielskich. 5. Problemy i przemiany współczesnych rodzin - w kontekście polskiej transformacji ustrojowej. Rozdział IV. Szkoła i nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości. 1. Wprowadzenie do rozważań o szkole. 2. Edukacja szkolna w obliczu złożoności cywilizacyjnych nowego stulecia. 3. Współczesny wizerunek szkoły i nauczyciela. 4. Nauczyciel i uczeń w relacjach dialogowych. Rozdział V. O przemocy wobec dziecka. 1. Przemoc - pojęcie i społeczny kontekst. 2. Przemoc w rodzinie. 2.1. Pojęcie przemocy w rodzinie i jej formy. 2.2. Możliwości zapobiegania przemocy w rodzinie. 3. Szkoła terenem przemocy. 3.1. Opresja szkolna. 3.2. Pojęcie i formy przemocy szkolnej. 3.3. Charakterystyka ofiary i sprawcy przemocy rówieśniczej. 3.4. W trosce o kreowanie szkoły wolnej od przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99021 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8042 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-7494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Stiff upper lip : secrets, crimes and the schooling of a ruling class" 2017.
Indeks.
Gdy Alex Renton opublikował w „Observerze” artykuł o tym, jak był krzywdzony w swojej szkole z internatem, otrzymał setki listów z podobnymi historiami. Stały się one punktem wyjścia do książki, która jest jednocześnie reportażem, autobiografią i publicystyką. Prywatne szkoły, w których czesne wynosi kilkadziesiąt tysięcy funtów rocznie, to dla Brytyjczyków ważny symbol przynależności do elity, a dla reszty świata - bajkowa rzeczywistość rodem z „Harry’ego Pottera”. Tymczasem Renton odsłania zupełnie inne oblicze szkół z internatem. Pisze o sadyzmie nauczycieli, wyrachowaniu dyrektorów, panującej w tych placówkach zmowie milczenia na temat działalności pedofilów. O tym, jak kilku i kilkunastoletnie dzieci molestowane seksualnie przez opiekunów były dotkliwie karane za jakiekolwiek próby ujawnienia procederu. I o smutnej przyczynie legendarnej angielskiej "flegmy", czyli narzucanej przez wieki brytyjskim elitom kulturze trzymania fasonu bez względu na wszystko. Ale w tej historii najbardziej zdumiewające jest, dlaczego brytyjscy rodzice, którzy sami przeszli przez piekło szkół z internatem, posyłają do nich własne dzieci. [Prószyński Media, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-82-92 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej