Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Śniegulska Anna
(2)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Karkowska Magda
(1)
Nowakowska Aleksandra
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Sołtysiak Teresa (1952- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Przemoc w szkole
(6)
Przemoc w rodzinie
(5)
Agresywność
(1)
Autyzm
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Ludzie starzy
(1)
Młodzież
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodzina
(1)
Starość
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczucia
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Istota i rodzaje przemocy. Podstawowe aspekty definicyjne, historyczne i prawne : 1. Próba zdefiniowania zjawiska przemocy; 2. Rodzaje przemocy; 3. Przemoc a agresja; 4. Przemoc wobec dziecka w aspekcie historycznym; 5. Ochrona dziecka przed przemocą w świetle prawa II. Przemoc wobec dziecka w rodzinie : 1. Przemoc w rodzinie a przemoc wobec dziecka; 2. Źródła przemocy w rodzinie; 3. Rodzaje przemocy wobec dziecka w rodzinie; 4. Psychospołeczne skutki stosowania wobec dziecka przemocy III. Przemoc wobec dziecka w szkole : 1. Przemoc w relacjach nauczyciel - uczeń; 2. Przemoc w relacjach interpersonalnych uczeń - uczeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84825 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. w jęz. ang. przy rozdz.
ŹRÓDŁA PRZEMOCY. WARTOŚCI. PRZEMOC SYMBOLICZNA: Źródła przemocy i propozycja nowych wartości w edukacji ; Od deformacji ciała do depersonalizacji człowieka - kontekst teorii przemocy symbolicznej ; RODZINA: Rodzinne uwarunkowania stosowania przemocy przez rodziców (opiekunów) wobec dzieci ; Przemoc wobec dziecka determinantą zażywania w przyszłości środków psychoaktywnych ; Trudności w życiu kobiet a zabójstwa własnych dzieci. Doniesienie z badań ; Przemoc wobec seniorów ; SZKOŁA: Agresja i przemoc wśród młodzieży szkolnej -przegląd wybranych badań prowadzonych w Polsce ; Świadomość występowania zjawiska agresji wśród uczniów w szkole ; Bezpieczeństwo szkolne - kontekst edukacyjny ; Przeciwdziałanie zachowaniom problemowym wśród dzieci i młodzieży przez wzmacnianie reziliencji w szkole ; MEDIA: Media zagrożeniem dla prawidłowego funkcjonowania młodego pokolenia ; Cyberprzemoc - przyczyny i konsekwencje użytkowania przez młodzież form masowego komunikowania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101383 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako wartość uniwersalna. Dysfunkcje rodziny - przemoc w domu. Cz. I. Analiza danych zastanych : 2. Analiza wybranych wskaźników demograficznych wojewodztwa podkarpackiego ; 3. Pomoc społeczna w wojewodztwie podkarpackim ; 4. Przemoc w rodzinie na terenie województwa podkarpackiego - analiza danych zastanych ; 5. Przemoc szkolna w województwie podkarpackim. Cz. II. Analiza danych empirycznych : 6. Przemoc domowa i szkolna w województwie podkarpackim w świetle przeprowadzonych badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Systemowe rozwiązywanie problemu przemocy i agresji w szkole.
TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ AGRESJI W SZKOLE: Społeczno-poznawczy wymiar agresji: przegląd teoretyczno-badawczy ; Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej ; O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży ; W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej ; Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim) ; Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP ; Konflikty dorastających z rówieśnikami ; Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji ; Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych ; Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym ; Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ; MULTIMEDIA A PROBLEM AGRESJI W SZKOLE: Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem ; Dlaczego cyberbullying wśród młodzież jest niebezpieczny? ; "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów ; Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów ; Kłopoty wychowawcze związane z korzystaniem z komputera ; TERAPIA I INNE METODY NIWELOWANIA AGRESJI W SZKOLE: Geniusz dziecięcej kreatywności ; Pedagogika harmonii ; Rola rodziny w zapobieganiu przestępczości i agresji wśród młodzieży ; Arteterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji ; Trening Zastępowania Agresji w przeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny ; Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałania agresji ; Arteterapia - techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools ; Inteligencja emocjonalna jako czynnik przeciwdziałający agresji uczniów ; Odrzucenie i agresja jako przejawy braku integracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne ; Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych ; PRZEMOC I AGRESJA W SZKOLE - ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE: Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe ; Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania ; Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego ; Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i podejmowane konsekwencje w stosunku do uczniów w szkole zawodowej ; Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w tym dotyczące zapobiegania zjawisku agresji w placówkach oświatowych ; Na ratunek szkole ; Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97735 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej