Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Dostępność
dostępne
(36)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(10)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(23)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Kurlak Irena
(2)
Walc Wiesława
(2)
Ackerman Robert J
(1)
Barea Consuelo (1949- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Brańka Zofia
(1)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Czuba Wiesław
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Frazier Donna
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gebauer Karl (1939- )
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(1)
Jastrun Daniel (1975- )
(1)
Jaszczak-Kuźmińska Dorota
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kaźmierczak Paweł (1970- )
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Ketterman Grace
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Krahe Barbara
(1)
Larsson Liv (1964- )
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Malinow Anna
(1)
Michalska Katarzyna (psychologia)
(1)
Mościcka Lidia (1923- )
(1)
Mróz Maria
(1)
Olweus Dan (1931- )
(1)
Pickering Susan E
(1)
Pikor Krzysztof
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Sasal Hanna Dorota
(1)
Sobolewski Zbigniew
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Tabasz Władysław M
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Urban Bronisław
(1)
Urbanik Paweł
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wielgos-Struck Renata
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Łuczeczko Paweł (1977- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(32)
Temat
Przemoc w rodzinie
(22)
Rodzina
(12)
Przemoc w szkole
(11)
Agresywność
(8)
Uczniowie
(8)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Młodzież
(6)
Przemoc
(6)
Alkoholizm
(5)
Dziecko
(5)
Patologia społeczna
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dziecko maltretowane
(3)
Kobieta
(3)
Narkomania
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Uczucia
(3)
Działalność charytatywna
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mobbing
(2)
Pornografia
(2)
Przemoc wobec kobiet
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Samobójstwo
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Studenci
(2)
Wagary
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
AIDS
(1)
Aborcja
(1)
Anoreksja
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Bulimia
(1)
Centra i kluby integracji społecznej
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dom dziecka
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Einstein-Marić, Mileva (1875-1948)
(1)
Erotomania
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
HIV
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Higiena szkolna
(1)
Hospicja
(1)
Interwencje policyjne
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kibice
(1)
Kobieta po mastektomii
(1)
Krośnieński Uniwersytet Trzeciego Wieku
(1)
Kuratorzy rodzinni
(1)
Lekozależność
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Małżeństwo
(1)
Media
(1)
Mowa
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczyciele
(1)
Nałóg
(1)
Nerwice
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Osobowość
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1989-
(4)
1801-
(2)
1901-
(2)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(2)
Ropczyce (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(5)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik
(2)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
M.in. dot. woj. podkarpackiego (s. 248-254, 268-289) i młodzieży w Lubaczowie ( s. 80-91).
Streszcz. ang. przy pracach.
1. Zjawisko przemocy w szkole ; 2. Kulturowe konteksty przemocy ; 3. Profilaktyka przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92675/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Profesjonalisty)
Bibliogr. s. 39-40.
1. Co to jest przemoc domowa?; 2. Przemoc domowa w liczbach; 3. Co sprzyja przemocy?; 4. Formy przemocy; 5. Rodzaje przemocy; 6. Cykl przemocy domowej; 7. Sytuacja psychologiczna ofiary przemocy w rodzinie; 8. Przyczyny pozostawania w związkach opartych na przemocy; 9. Przemoc wobec dzieci; 10. Pomoc dla ofiar przemocy; 11. Działania podejmowane przez służby; 12. Kto może udzielić pomocy?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
1. Adaptacja społeczna - jej powodzenie i zaburzenie; 2. Zachowania przestępcze i dewiacyjne w świetle wybranych doktryn etiologii kryminalnej: 2.2. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie biopsychologicznej, 2.3. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie socjologicznej (Teorie napięcia, Teoria czynnika genetycznego i dynamicznego przestępstwa, Wybrane teorie procesu społecznego: Teorie społecznej kontroli, Teorie uczenia się, Teorie reakcji społecznej); 3. Cel, problematyka, metoda i organizacja badań własnych; 4. Cechy demograficzne, aktywność kryminalna i poziom agresywności badanych; 5.Stany napięcia psychicznego a przestępcza adaptacja; 6. Poczucie nieegalitarności a przestępcza adaptacja badanych; 7. Wybrane komponenty kontroli społecznej a przestępcze przystosowanie; 8. Zróżnicowane powiązania a przestępcza adaptacja badanych; Syntetyczne wnioski z badań; Aneksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89189 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliogr. s. 103-104.
1. Podstawowe ustalenia ; 2. Typowe wzorce zachowań outsidera ; 3. W matni ; 4. Co mogą zrobić rodzice ; 5. Co mogą zrobić nauczyciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Wychowanie bez Porażek.)
Bibliogr. s. 138-141.
Coraz częściej opinią publiczną wstrząsają dochodzące ze szkół relacje o wypadkach dręczenia i szykanowania uczniów przez ich kolegów. Niemiecki pedagog i publicysta kompetentnie objaśnia szeroki kontekst zjawiska mobbingu, jego przyczyny społeczne i psychologiczne oraz wzory emocjonalne predestynujące uczniów do roli sprawcy, ofiary bądź biernego współuczestnika tego typu zachowań. Gebauer ukazuje mobbing jako zjawisko dynamiczne, obciążające zarówno uczniów, jak i nauczycieli i rodziców; jako sytuację, z którą można sobie poradzić tylko przy wspólnym zaangażowaniu wszystkich uczestników szkolnego procesu wychowawczego.[Pegaz, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane? 2. Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie? 3. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości 4. Dać czy nie dać klapsa? 5. Przekazywanie zdrowego podejścia do seksu 6. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy? 7. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole? 8. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele? 9. W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343.3/.7 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1. SMUTEK: Dezorientacja, Depresja, Co można zrobić; Cz. 2. STRACH: Strach, Dzieci w rodzinie dotkniętej przemocą, Sprawca przemocy; Cz. 3. DROGA DO WYZWOLENIA: Bezpieczeństwo, Odnowa psychiczna, Odrodzenie się w roli matki; Cz. 4. SYNDROM SZTOKHOLMSKI. Syndrom sztokholmski u kobiety krzywdzonej przez najbliższego mężczyznę; Cz. 5. PRZEMOC W RELACJACH MIĘDZY PŁCIAMI: Czy mężczyźni zagrażają przetrwaniu kobiet, Społeczny syndrom sztokholmski u kobiet; POSŁOWIE: W hołdzie Milevie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96156 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-36 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy w Klasie)
(Pedagogika)
Bibliogr. s. 62-63.
I. Agresja: 1) Informacje ogólne; 2) Zmienna natura agresji; 3) Czy chłopcy są bardziej agresywni od dziewcząt?; 4) Kiedy agresywne zachowanie staje się problemem?; 5) Czynniki wywołujące agresję; 6) Różnice indywidualne; 7) Tłumienie zachowań agresywnych; 8) Wskazówki dla rodziców; II. Prześladowanie: 1) Informacje ogólne; 2) Gdzie dochodzi do prześladowania?; 3) Typy prześladowań; 4) Powszechność zjawiska; 5) Niebezpieczne skutki; 6) Kto kogo dręczy?;7) Przeciwdziałanie prześladowaniu III. Uwagi końcowe: Ocena agresji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [248]-259. Indeksy.
1. Współczesna przestępczość - uwarunkowania i konsekwencje. Dylematy reakcji społecznej ; 2. Uzależnienia - alkoholizm, narkomania, palenie tytoniu. Profilaktyka, terapia i resocjalizacja ; 3. Przemoc w rodzinie ; 4. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej ; 5. Specjalistyczne programy korekcyjno-resocjalizacyjne ; 6. Readaptacja społeczna i reorganizacja środowisk lokalnych jako warunek skuteczności oddziaływań resocjalizacyjnych ; 7. Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91981/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł.: Autorka bestselleru Toksyczni rodzice.
I. ZROZUMIEĆ TRANSAKCJĘ SZANTAŻU: Diagnoza: szantaż emocjonalny ; Cztery oblicza szantażu ; Wszechobecna MGŁA ; Narzędzia pracy szantażysty ; Wewnętrzny świat szantażysty ; Trzeba dwojga ; Wpływ szantażu. II. PRZEŁOŻYĆ WIEDZĘ NA CZYNY: Zanim zaczniesz ; Czas na decyzję ; Strategia ; Przebić się przez MGŁĘ ; Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. OBLICZA PRZEMOCY: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD - objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej. Cz. II. KULTUROWO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PRZEMOCY: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagowanie przemocy w czasopismach dla dzieci i młodzieży na przykładzie "Płomyczka" w latach 80.; Czy agresja jest wrodzona? Cz. III. PROFILAKTYKA PRZEMOCY: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia - tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencja, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 76.
Większość z nas dba o to, by regularnie oddawać samochód do przeglądu. Jeśli o tym zapomnimy, nie będziemy mogli go używać, a co ważniejsze, narazimy na niebezpieczeństwo siebie i swoich pasażerów. Podobnie warto oddawać do przeglądu swoje najważniejsze znajomości, a następnie naprawić je i skorygować, co zapobiegnie najróżniejszym wypadkom. Takie regularne przeglądy pozwolą ci zbudować relacje, o których zapewne marzysz. Relacja nie jest czymś statycznym, każde jej badanie daje nowy, świeży wynik. Autorka prezentuje zestaw narzędzi, których od ponad 10 lat używa podczas kursów poświęconym relacjom, wykorzystując metodę Porozumienia bez przemocy Marshalla Rosenberga. [Wydaw. Czarna Owca, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-97510 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. PRZYCZYNY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynalezność do subkultur młodzieżowych ; "Lawina bieg od tego zmienia, /Po jakich toczy się kamieniach". Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym ; Rozpoznawanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. II. PERCEPCJA ZJAWISK AGRESJI I PRZEMOCY: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji ; Przemoc w pomorskich gimnazjach ; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczanej przez nią przemocy w szkole ; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych ; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. III. TYPY I FORMY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: "Fala w szkole"? Sprawcy, ofiary, motywy ; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk ; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym ; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole ; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych ; Uwarunkowanie agresji wśród młodzieży akademickiej ; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej. IV. SZKOLNA PRZEMOC I AGRESJA W PERSPEKTYWIE KODEKSU KARNEGO: Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie ; Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu przemocy i agresji w szkole ; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. V. SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA SZKOLNEJ AGRESJI I PRZEMOCY: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania ; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole ; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole ; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej ; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów i młodzieży. Praktyczne i teoretyczne aspekty przeciwdziałania ; Profilaktyka szkolna w internecie ; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Społeczna)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Systemowe rozwiązywanie problemu przemocy i agresji w szkole.
TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ AGRESJI W SZKOLE: Społeczno-poznawczy wymiar agresji: przegląd teoretyczno-badawczy ; Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej ; O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży ; W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej ; Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim) ; Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP ; Konflikty dorastających z rówieśnikami ; Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji ; Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych ; Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym ; Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ; MULTIMEDIA A PROBLEM AGRESJI W SZKOLE: Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem ; Dlaczego cyberbullying wśród młodzież jest niebezpieczny? ; "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów ; Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów ; Kłopoty wychowawcze związane z korzystaniem z komputera ; TERAPIA I INNE METODY NIWELOWANIA AGRESJI W SZKOLE: Geniusz dziecięcej kreatywności ; Pedagogika harmonii ; Rola rodziny w zapobieganiu przestępczości i agresji wśród młodzieży ; Arteterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji ; Trening Zastępowania Agresji w przeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny ; Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałania agresji ; Arteterapia - techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools ; Inteligencja emocjonalna jako czynnik przeciwdziałający agresji uczniów ; Odrzucenie i agresja jako przejawy braku integracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne ; Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych ; PRZEMOC I AGRESJA W SZKOLE - ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE: Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe ; Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania ; Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego ; Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i podejmowane konsekwencje w stosunku do uczniów w szkole zawodowej ; Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w tym dotyczące zapobiegania zjawisku agresji w placówkach oświatowych ; Na ratunek szkole ; Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Na Ratunek)
Bibliogr.
1. Przemoc w związkach 2. Kobiety w potrzasku 3. On trochę pije i często bije 4. Dlaczego nie odeszłam? Jest tyle powodów. 5. Wpływ nadużywania alkoholu na rodzinę 6. Syndrom upadłego anioła : kobiety i alkohol 7. Pokonać lęk 8. Pomoc dla ofiar przemocy 9. Potrzeba pomocy w problemie alkoholowym 10.Co z dziećmi? 11.Czego się spodziewać, kiedy on szuka pomocy 12.Powrót do zdrowia : jak rozpoznać jego oznaki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [229]-242.
Streszcz. ang., ros.
I. Problem badawczy i metoda pracy ; II. Hipotezy wynikające z analizy danych statystycznych, dotyczących badanego problemu ; III. Warunki środowiska rodzinnego a przestępczość ; IV. Czynniki sprzyjające powstawaniu sytuacji konfliktowych jako podłoża przestępstwa nieletniego ; V. Niski stopień rozwoju umysłowego i zaburzenie charakterologiczne jako czynniki kryminogenne u nieletnich ; VI. Wagary jako przejaw zaburzeń w układzie stosunków między nieletnim a szkołą i ważny czynnik w procesie wykolejenia moralnego ; VII. Reakcje obronno-przystosowawcze nieletnich w postaci ucieczek z domu lub zakładu jako ważny czynnik w genezie przestępczości i ich motywacja ; VIII. Szajki przestępcze jako czynnik kryminogenny w procesie społecznego dorastania jednostki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-903 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej