Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(51)
Forma i typ
Książki
(51)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(70)
wypożyczone
(8)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(27)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(9)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(7)
Autor
Dambach Karl E. (1945- )
(3)
Ubertowska Aleksandra
(3)
Ackerman Robert J
(2)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Gebauer Karl (1939- )
(2)
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Jaszczak-Kuźmińska Dorota
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Kurlak Irena
(2)
Malinow Anna
(2)
Michalska Katarzyna (psychologia)
(2)
Pickering Susan E
(2)
Walc Wiesława
(2)
Barea Consuelo (1949- )
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Borowczyk Marta
(1)
Brańka Zofia
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cichowicz Anna
(1)
Czuba Wiesław
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Frazier Donna
(1)
Frączek Zofia
(1)
Georg Jutta
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(1)
Jastrun Daniel
(1)
Jastrun Daniel (1975- )
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kaźmierczak Paweł (1970- )
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Ketterman Grace
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Krahe Barbara
(1)
LalalaLetMeExplain
(1)
Larsson Liv (1964- )
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Mościcka Lidia (1923- )
(1)
Mróz Maria
(1)
Olweus Dan
(1)
Olweus Dan (1931- )
(1)
Palomares Susanna
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Pikor Krzysztof
(1)
Polanowski Jarosław
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Sasal Hanna Dorota
(1)
Schilling Dianne
(1)
Sip Krystyna
(1)
Sobolewski Zbigniew
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Stern Robin
(1)
Stone Jan
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Tabasz Władysław M
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Urban Bronisław
(1)
Urbanik Paweł
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wielgos-Struck Renata
(1)
Wojtasik Andrzej (1970- )
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zajdel-Ostrowska Mariola (1962- )
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Łuczeczko Paweł (1977- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(49)
Temat
Przemoc w rodzinie
(28)
Przemoc w szkole
(19)
Uczniowie
(14)
Rodzina
(13)
Agresywność
(11)
Przemoc
(8)
Dziecko
(7)
Młodzież
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Alkoholizm
(6)
Opieka społeczna
(4)
Patologia społeczna
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dziecko maltretowane
(3)
Kobieta
(3)
Ludzie starzy
(3)
Narkomania
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Przemoc wobec kobiet
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Działalność charytatywna
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Higiena psychiczna
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mobbing
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nieśmiałość
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pornografia
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Przestępczość
(2)
Samobójstwo
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Studenci
(2)
Substancje uzależniające
(2)
Wagary
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
AIDS
(1)
Aborcja
(1)
Anoreksja
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Bulimia
(1)
Centra i kluby integracji społecznej
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dom dziecka
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Einstein-Marić, Mileva (1875-1948)
(1)
Erotomania
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
HIV
(1)
Higiena szkolna
(1)
Hospicja
(1)
Interwencje policyjne
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kibice
(1)
Kobieta po mastektomii
(1)
Krośnieński Uniwersytet Trzeciego Wieku
(1)
Kuratorzy rodzinni
(1)
Lekozależność
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Małżeństwo
(1)
Media
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Mowa
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczyciele
(1)
Nałóg
(1)
Nerwice
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(6)
1989-
(4)
1801-
(2)
1901-
(2)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Ropczyce (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(6)
Poradniki
(5)
Poradnik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Dane statystyczne
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podtyt. wg okł.
Bibliogr. s. 285-[290]. - Indeks.
Odzyskaj własną wolę i radość życia! Kupujesz ubrania, chcąc sprawić przyjemność partnerowi i pomijając własne upodobania? Jesteś kompetentna, ciężko pracujesz na awans, ale przypuszczasz, że to nie nastąpi, bo szef odsunął Cię od ważnych zadań? Nie wiesz, kto ma słuszność. Zaczynasz postępować wbrew swojej woli, przyjmujesz punkt widzenia osoby, którą darzysz uznaniem... Może nawet nie uświadamiasz sobie, że stałaś się ofiarą przemocy emocjonalnej. Ta lektura pomoże Ci odzyskać pewność siebie i optymistycznie patrzeć w przyszłość. [Świat Książki, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. woj. podkarpackiego (s. 248-254, 268-289) i młodzieży w Lubaczowie ( s. 80-91).
Streszcz. ang. przy pracach.
1. Zjawisko przemocy w szkole ; 2. Kulturowe konteksty przemocy ; 3. Profilaktyka przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92675/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [311]-323.
WPROWADZENIE ; CZĘŚĆ I. SZKOŁA RZĄDZENIA, ROZKAZYWANIA I KSZTAŁTOWANIA CHARAKTERU CZY SZKOŁA OPRESJI? PODSTAWY TEORETYCZNE: R. 1 Szkoła jako element wychowującego społeczeństwa: Kilka uwag o szkole i prawie ; Wychowanie przez nauczanie: -Treści, -Poziom: Uczeń a szkoła, Rodzice a szkoła ; -Rygory, -Organizacja ; Jacek Woroniecki - czyli czego nam brakuje? ; R. 2 Władza w szkole w ujęciu Jacka Woronieckiego: Kilka uwag o umiejętności rządzenia i rozkazywania: -Co znaczy dobrze rządzić?, -Jak dobrze rozkazywać?, -O dobrym karceniu ; Wady sprawowania władzy: -Wady rządzenia, -Wady rozkazywania, -Wady karcenia ; R. 3 Opresja - wyzwolona siła: Kilka uwag o naturze duchowej sytuacji czasu ; Opresja w polu bezpośredniego użycia siły: -Przymus, -Agresja: Przykładowe kategoryzacje agresji z uwzględnieniem szkoły ; Pomostowy charakter agresji instrumentalnej ; Przemoc: Lęk i krzywda, -Kategorie przemocy, -Mobbing i bullying ; Opresja w polu pośredniego użycia siły: Przemoc strukturalna ; Przemoc symboliczna ; CZĘŚĆ II. UDRĘCZONA SZKOŁA: R. 4 Opresja w polu bezpośredniego użycia siły: Gimnazjaliści i zachowania dewiacyjne: -Okres dorastania - kilka refleksji, -Cel i metoda badań ; Zachowania dewiacyjne gimnazjalistów - atak na osoby i mienie: Agresja fizyczna i werbalna, -Niszczenie mienia-wandalizm ; Klimaty szkolnego bezprawia - inne zachowania dewiacyjne: -Kontakt ze środkami odurzającymi: -Palenie tytoniu, -Picie napojów alkoholowych, -Używanie innych substancji psychoaktywnych ; Kradzież ; Drobne nieuczciwości ; Gimnazjum - krótka dyskusja ; R. 5 Opresja w polu pośredniego użycia siły: Kształt źródeł prawa, czyli u podstaw oświatowej opresji: Megalegalizm ; Nadaktywność reorganizacyjna ; Mitręga legislacyjna ; Centralizacja ; Dyrektor wśród przepisów: -Wybór dyrektora szkoły, -Dyrektorskie uprawnienia i możliwości ; R. 6 Władza w szkole, czyli co blokuje rządzenie, rozkazywanie i karcenie: Rządzenie: Cele i treści ; Poziom - blokady edukacyjne: ocenianie, klasyfikowanie, promowanie ; Organizacja: -Planowanie, -Arkusz organizacyjny, -System klasowo-lekcyjny ; Rozkazywanie: -Na tropie ekscesów nieroztropności, -W matni motywowania ; Karcenie: -Kontrola, -Testomania ; CZĘŚĆ III. SZCZĘŚLIWA SZKOŁA: R. 7 Szkoła dobrze rządzona i zorganizowana: Autonomiczna szkoła: Poziom i organizacja: -Dysedukacja, -Nauczyciel, -Czas, -Zblokowanie, -Egzaminowanie i promowanie ; Rygory: -Strategie profilaktyczne na poziomie klasy, -Strategie profilaktyczne na poziomie szkoły ; Likwidacja klimatów bezprawia: -Liczebność ; Statut ; Interwencje w sytuacjach konfliktowych: Strategie zorientowane na nauczyciela ; Strategie zorientowane na wspólnotę ; R. 8 Kształtowanie charakteru według Juliusza Payota: Wolność i siła człowieka ; Co zagraża wolności człowieka? ; Praca przeciw siłom nieprzyjaznym, współdziałanie z innymi i obowiązki społeczne ; Jak w pełni się rozwinąć, żyjąc szlachetnie i szczęśliwie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101534 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Profesjonalisty)
Bibliogr. s. 39-40.
1. Co to jest przemoc domowa? ; 2. Przemoc domowa w liczbach ; 3. Co sprzyja przemocy? ; 4 Formy przemocy ; 5. Rodzaje przemocy ; 6. Cykl przemocy domowej ; 7. Sytuacja psychologiczna ofiary przemocy w rodzinie ; 8. Przyczyny pozostawania w związkach opartych na przemocy ; 9. Przemoc wobec dzieci ; 10. Pomoc dla ofiar przemocy ; 11. Działania podejmowane przez służby; 12. Kto może udzielić pomocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. OBLICZA PRZEMOCY: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD - objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej. Cz. II. KULTUROWO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PRZEMOCY: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagowanie przemocy w czasopismach dla dzieci i młodzieży na przykładzie "Płomyczka" w latach 80.; Czy agresja jest wrodzona? Cz. III. PROFILAKTYKA PRZEMOCY: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia - tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencja, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
SPOŁECZNE I OSOBOWOŚCIOWE UWARUNKOWANIA AGRESJI WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży - próba systematyzacji ; Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów ; Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej ; Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów ; Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia ; Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia nad zjawiskiem resilience) ; Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczycieli ; Masmedia a agresywność dzieci ; Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych ; Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży ; Temperamentalne uwarunkowania agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych ; Emocjonalny wymiar agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie ; PRZEJAWY I PRZECIWDZIAŁANIE AGRESJI WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: Skojarzenia związane ze słowem "agresja" u studentów ; Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży ; Kozioł ofiarny w klasie - w poszukiwaniu psychologicznego portretu ; Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej ; Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży ; Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci ; Agresja stadionowa - przejawy oraz strategie profilaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99060 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie Bez Porażek)
Bibliogr. s. 138-[141].
1. Siła i bezsilność w sytuacjach mobbingu ; 2. Co to jest mobbing? ; 3. Profilaktyka przez wzmacnianie poczucia własnej wartości ; 4. Wspierać dzieci w okresie dojrzewania ; 5. Mobbing jako wyzwanie dla pedagogiki ; 6. Co może zrobić nauczyciel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 113.
Mobbing nie jest nieszkodliwą zabawą na koszt innych, zostawia bowiem trwałe ślady, przynajmniej na duszy. Kształtuje on ponadto także samego mobbera. Książka ta pomoże Ci odkryć samego siebie, pozwoli odpowiedzieć na pytania: czy częściej niż inni padasz ofiarą mobbingu? A może sam jesteś mobberem lub współsprawcą mobbingu? Być może należysz do tak zwanej "milczącej większości", która przygląda się lub odwraca wzrok? Odkryj samego siebie za pomocą tekstów i kwestionariuszy powstałych na podstawie doświadczeń autorów! [KŚW, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Profesjonalisty)
Bibliogr. s. 39-40.
1. Co to jest przemoc domowa?; 2. Przemoc domowa w liczbach; 3. Co sprzyja przemocy?; 4. Formy przemocy; 5. Rodzaje przemocy; 6. Cykl przemocy domowej; 7. Sytuacja psychologiczna ofiary przemocy w rodzinie; 8. Przyczyny pozostawania w związkach opartych na przemocy; 9. Przemoc wobec dzieci; 10. Pomoc dla ofiar przemocy; 11. Działania podejmowane przez służby; 12. Kto może udzielić pomocy?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Razem przeciw przemocy / Irena Pospiszyl. - Warszawa : Żak, 1999. - 237, [1] s. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akty normatywne s. 127-158.
Akty normatywne s. 127-158.
1.Podstawowe działania prawne ; 2. Postępowanie karne ; 3. Postępowanie cywilne ; 4. Oddzielenie sprawcy od ofiary ; 5. Dowody ; 6. Uwarunkowania pomagania dorosłym ofiarom przemocy "Portret osobowy" ofiary przemocy ; 7. Uwarunkowania pomocy udzielane dzieciom - ofiarom przemocy ; 8. Ochrona ofiar przemocy w toku postępowania sądowego ; 9. Mediacje ; 10. Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ; 11. Nietypowy prokurator.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-364 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł.: Autorka bestselleru Toksyczni rodzice.
I. ZROZUMIEĆ TRANSAKCJĘ SZANTAŻU: Diagnoza: szantaż emocjonalny ; Cztery oblicza szantażu ; Wszechobecna MGŁA ; Narzędzia pracy szantażysty ; Wewnętrzny świat szantażysty ; Trzeba dwojga ; Wpływ szantażu. II. PRZEŁOŻYĆ WIEDZĘ NA CZYNY: Zanim zaczniesz ; Czas na decyzję ; Strategia ; Przebić się przez MGŁĘ ; Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95933 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
1. Adaptacja społeczna - jej powodzenie i zaburzenie; 2. Zachowania przestępcze i dewiacyjne w świetle wybranych doktryn etiologii kryminalnej: 2.2. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie biopsychologicznej, 2.3. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie socjologicznej (Teorie napięcia, Teoria czynnika genetycznego i dynamicznego przestępstwa, Wybrane teorie procesu społecznego: Teorie społecznej kontroli, Teorie uczenia się, Teorie reakcji społecznej); 3. Cel, problematyka, metoda i organizacja badań własnych; 4. Cechy demograficzne, aktywność kryminalna i poziom agresywności badanych; 5.Stany napięcia psychicznego a przestępcza adaptacja; 6. Poczucie nieegalitarności a przestępcza adaptacja badanych; 7. Wybrane komponenty kontroli społecznej a przestępcze przystosowanie; 8. Zróżnicowane powiązania a przestępcza adaptacja badanych; Syntetyczne wnioski z badań; Aneksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
W niniejszej książce znajdują się materiały do przeprowadzenia piętnastu lekcji. Stanowią one blok zajęć i powinny być realizowane w takiej kolejności, w jakiej są opisane. Pierwszych kilka lekcji poświęconych jest rozwijaniu u dzieci świadomości, czym jest i jak działa zjawisko dręczenie rówieśników - uczucia i reakcje, jakie zjawisko to wywołuje w ofiarach i świadkach oraz prawdopodobne motywy działania dręczycieli. W ciągu kolejnych lekcji uczniowie mają możliwość poznać swoje prawa, zrozumieć, jak dręczenie pogwałca te prawa i zdać sobie sprawę z tego, jak ważna jest ich ochrona. [Ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliogr. s. 103-104.
1. Podstawowe ustalenia ; 2. Typowe wzorce zachowań outsidera ; 3. W matni ; 4. Co mogą zrobić rodzice ; 5. Co mogą zrobić nauczyciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Wychowanie bez Porażek.)
Bibliogr. s. 138-141.
Coraz częściej opinią publiczną wstrząsają dochodzące ze szkół relacje o wypadkach dręczenia i szykanowania uczniów przez ich kolegów. Niemiecki pedagog i publicysta kompetentnie objaśnia szeroki kontekst zjawiska mobbingu, jego przyczyny społeczne i psychologiczne oraz wzory emocjonalne predestynujące uczniów do roli sprawcy, ofiary bądź biernego współuczestnika tego typu zachowań. Gebauer ukazuje mobbing jako zjawisko dynamiczne, obciążające zarówno uczniów, jak i nauczycieli i rodziców; jako sytuację, z którą można sobie poradzić tylko przy wspólnym zaangażowaniu wszystkich uczestników szkolnego procesu wychowawczego.[Pegaz, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej