Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(8)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Biernat Kamil
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Ciepłowska Agnieszka
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Clarke Stephen (1959- )
(1)
Czekałowski Karol Konrad
(1)
Dankowska Małgorzata
(1)
Haliżak Edward (1950- )
(1)
Kaczmarek Krzysztof (doradca podatkowy)
(1)
Kuźniar Roman
(1)
Lichtarski Jan (1946- )
(1)
Meyer Erin (1971- )
(1)
Nowakowski Marcin Konstanty ( -2008)
(1)
Rudziński Marcin (1957- )
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Symonides Janusz (1938- )
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Sztuba Wojciech
(1)
Yip George S
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(12)
Globalizacja
(5)
Zarządzanie
(5)
Decyzje
(2)
Konkurencja
(2)
Marketing
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Ameryka Łacińska
(1)
Anglicy
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Ceny transferowe
(1)
Francuzi
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Herbata
(1)
Humor
(1)
Innowacje
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kooperacja przemysłowa
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Maketing
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Monopole
(1)
Nawyki
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Organizacja pracy
(1)
Paul West (postać fikcyjna)
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Prawo podatkowe
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Regionalizm
(1)
Rynek zagraniczny
(1)
Społeczeństwo
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Chiny
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opracowanie
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Umiędzynarodowienie i globalizacja 2. Nowe źródła przewagi konkurencyjnej 3. Strategia i struktury w zarządzaniu międzynarodowym 4. Umiędzynarodowienie podstawowych elementów łańcucha wartości przedsiębiorstw 5. Integracja i koordynacja łańcucha wartości przedsiębiorstw międzynarodowych 6. Umiędzynarodowienie polskich przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.5 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość, polityka, rozwój / Jerzy Cieślik. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Sedno, cop. 2014. - 267, [5] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 249-57]. Indeks.
R. I. ISTOTA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI: 1. Ewolucja poglądów na temat istoty i roli przedsiębiorczości w gospodarce i w społeczeństwie ; 2. Przedsiębiorczość - kontekst transformacji ustrojowej ; 3. Istota przedsiębiorczości - najważniejsze pytania i otwarte kwestie ; 4. Przedsiębiorczość ambitna ; R. II. OBLICZA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI: 1. Wprowadzenie ; 2. Zróżnicowanie sektora drobnej przedsiębiorczości (small businessu): Między etatem a firmą-pracodawcą ; Przedsiębiorczość nierównych szans ; Przedsiębiorczość podporządkowana nadrzędnym wartościom ; Ciemniejsza strona przedsiębiorczości ; 3. Przejawy renesansu przedsiębiorczości w gospodarce: Przedsiębiorczość innowacyjna ; Przedsiębiorczość ekspansywna ; Przedsiębiorczość korporacyjna ; 4. Przedsiębiorczość poza sferą gospodarki: Przedsiębiorczość akademicka ; Przedsiębiorczość w kulturze i sztuce ; Przedsiębiorczość społeczna ; Przedsiębiorczość w sektorze publicznym ; R. III. POMIAR AKTYWNOŚCI PRZEDSIĘBIORCZEJ - PORÓWNANIA MIĘDZYNARODOWE: 1. Co i jak mierzymy - typologia metod statystycznego pomiaru aktywności przedsiębiorczej ; 2. Pomiar całkowitej aktywności przedsiębiorczej ; 3. Pomiar początkowej aktywności przedsiębiorczej: Pomiar aktywności przedsiębiorczej we wczesnym stadium GEM ; Stopa narodzin przedsiębiorstw OECD-Eurostat ; Stopa wczesnej przedsiębiorczości WBGES ; 4. Skala aktywności przedsiębiorczej a osiągnięty poziom rozwoju gospodarczego ; 5. Rola czynników instytucjonalnych i kulturowych ; 6. Wyodrębnienie segmentu "prawdziwej" przedsiębiorczości: OECD-Eurostat - firmy dynamiczne i gazele ; Pomiar aspiracji przedsiębiorczych w Projekcie GEM ; 7. Wielokryteryjny pomiar aktywności przedsiębiorczej - Indeks GEDI ; R. IV. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ A ZATRUDNIENIE: 1. Jakie firmy generują nowe miejsca pracy - główne kierunki badań, najważniejsze ustalenia ; 2. Przyrost nowych miejsc pracy - udział klas wielkości przedsiębiorstw ; 3. Aktywność przedsiębiorcza a zatrudnienie - porównania międzynarodowe: Zróżnicowanie metod pomiaru ; Rola firm dynamicznych/faz przyspieszonego wzrostu przedsiębiorstw ; Aspiracje wzrostowe początkujących firm w dziedzinie zatrudnienia ; 4. Formy pośrednie między pracą na etacie i prowadzeniem przedsiębiorstwa ; 5. Wewnętrzna segmentacja sektora mikroprzedsiębiorstw ; 6. Jakość miejsc pracy w sektorze MŚP ; 7. Podsumowanie ; R. V. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ A INNOWACJE: 1. Innowacje jako czynnik rozwoju - perspektywa makroekonomiczna ; 2. Innowacje - perspektywa przedsiębiorstwa: Poziom wdrażanych innowacji a sukces w biznesie ; Znaczenie poziomu innowacyjności branż ; Makroekonomiczny i mikroekonomiczny wymiar wdrażania innowacji - synteza ; 3. Przejawy innowacyjnej przedsiębiorczości: Młode firmy high-tech wdrażające oryginalne rozwiązania ; Specyfika akademickich firm odpryskowych ; "Łowcy rozprysków" ; Proaktywni imitatorzy ; 4. Wdrażanie innowacji z perspektywy kraju doganiającego ; Perspektywa makroekonomiczna ; Poziom innowacyjności polskich przedsiębiorstw ; Strategia wdrażania innowacji ; R. VI. MIĘDZYNARODOWY WYMIAR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI: 1. Aktywność międzynarodowa polskich firm w dobie transformacji ustrojowej ; 2. Zaangażowanie eksportowe polskich firm - porównania międzynarodowe ; 3. Przedsiębiorczość międzynarodowa czy międzynarodowy small business? ; 4. Sektor kontrolowany przez kapitał zagraniczny w polskiej gospodarce ; 5. Intensywność i dynamika zaangażowania eksportowego polskich przedsiębiorstw: Zróżnicowanie polskich przedsiębiorstw ze względu na udział eksportu w sprzedaży ; Eksport jako dźwignia rozwoju przedsiębiorstw ; 6. Międzynarodowy wymiar innowacyjnej przedsiębiorczości: Internacjonalizacja młodych firm w obszarze zaawansowanych technologii ; Efekty rozpryskowe zagranicznych inwestycji bezpośrednich (ZIB) ; Pośrednia internacjonalizacja kooperacyjna ; 7. Polskie firmy globalne: Zagraniczne inwestycje bezpośrednie polskich firm ; Od eksporterów i inwestorów do polskich globalnych liderów ; R. VII. CZY I JAK WSPIERAĆ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ?: 1. Motywy oddziaływania państwa na sektor przedsiębiorstw: Zawodność rynku (market failure) ; Niesprawność systemowa ; 2. Cele polityki przedsiębiorczości: Przyspieszenie wzrostu gospodarczego kraju ; Przedsiębiorczość jako dźwignia rozwoju na poziomach regionalnym i lokalnym ; Przedsiębiorczość jako instrument rozwiązywania ważnych problemów społecznych ; Cele polityki przedsiębiorczości - próba syntezy ; 3. Polityka przedsiębiorczości - ujęcie systemowe: Cel główny polityki przedsiębiorczości i jego pomiar ; Adresaci polityki przedsiębiorczości i ich segmentacja ; Ramy instytucjonalne polityki przedsiębiorczości ; Społeczny klimat wokół przedsiębiorczości i przedsiębiorców ; Kryteria i zasady wdrażania selektywnych instrumentów wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.44 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79878, A-79466 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73769 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks
Bibliogr.
1. Rozumienie strategii globalnej 2. Diagnozowanie potencjału globalizacyjnego sektora 3. Budowanie uczestnictwa w rynku globalnym 4. Projektowanie globalnych produktów i usług 5. Globalna lokalizacja działalności 6. Tworzenie marketingu globalnego 7. Globalne posunięcia konkurencyjne 8. Budowanie organizacji globalnej 9. Pomiar czynników globalizacji sektora i instrumentów strategii globalnej 10. Globalna analiza strategiczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Poradnik Prawny)
Dodatek do "Rzeczpospolitej".
1. Nowe obowiązki; 2. Nowe ryzyka; 3. Jak efektywnie zapewnić i utrzymać zgodność?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106046 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Merde! : rok w Paryżu / Stephen Clarke ; przełożyła Agnieszka Barbara Ciepłowska. - Warszawa : Biblioteka Akustyczna, copyright 2008. - 1 płyta audio CD (10 godz. 1 min 21 s) : digital, stereo ; 12 cm.
(Kolekcja Literatury Współczesnej)
Czas trwania: 10 godz. 1 min 21 s.
Tytuł oryginału: "A year in the Merde" 2004.
Stanowi cz. 1 cyklu "Merde!". Cz. 2 pt.: Merde! W rzeczy samej, cz. 3 pt.: Merde! Chodzi po ludziach, cz. 4 pt.: M jak merde!, cz. 5 pt.: Merde factor, cz. 6 pt.: Merde w Europie.
Czyta Marcin Rudziński.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Paul West to typowy Brytyjczyk, połączenie Hugh Granta i Davida Beckhama. Francuska firma zatrudnia go jako specjalistę od marketingu, by stworzył w Paryżu sieć herbaciarni. Na miejscu okazuje się, że najbliższe miesiące spędzi wśród bandy nierozgarniętych współpracowników, nadzorowanych przez dwulicowego szefa oraz pięknych, lecz nieprzewidywalnych kobiet. Jak przetrwać w kraju, gdzie rok zaczyna się we wrześniu, najczęściej uprawianą dyscypliną sportową są strajki, a z powodu psich odchodów na ulicach do szpitala trafia ponad sześciuset paryżan rocznie? Na to i inne pytania odpowiada książka Stephena Clarke'a - wciągająca i niezwykle zabawna powieść przygodowa, a zarazem doskonały przewodnik po współczesnej Francji - jej stereotypach, konwenansach i uroczych dziwactwach. [Biblioteka Akustyczna, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/43/O (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1093 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-km-31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-km-30 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-km-41 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85099, A-85084 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 33-Czyt (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71128 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The culture map : breaking through the invisible boundaries of global business" 2014.
Dla liderów, menedżerów i konsultantów.
Książka Erin Meyer - współautorki bestsellera Gdy regułą jest brak reguł - o tym, jak radzić sobie z trudnościami komunikacyjnymi w świecie biznesu. Dlaczego polskiemu menadżerowi tak trudno dogadać się z zespołem z Indii? Ile trwa piętnaście minut w Londynie, a ile w Dubaju? Co to znaczy, że Polacy, Francuzi i Niemcy są przedstawicielami „kultur kokosowych? Jak dobrze odczytać to, co tak naprawdę mówią nam ludzie z innych krajów i kultur? Niemiec od razu przejdzie do sedna sprawy, ale kiedy krytykuje cię szef z Wielkiej Brytanii, możesz tego nawet nie zauważyć. W skandynawskim zespole trudno odkryć, kto właściwie jest menadżerem, co jest nie do pomyślenia dla ceniących hierarchię Azjatów. Kiedy różne narody i kultury zaczynają wspólnie robić biznes, czasem naprawdę trudno się dogadać. Mapa kulturowa to obowiązkowa lektura dla każdego, kto pracuje w międzynarodowym zespole. To książka dla liderów, menadżerów, konsultantów i specjalistów, którzy odkryli, że można świetnie znać język, ale wciąż pozostawać niezrozumiałym. Erin Meyer, opierając się na badaniach i własnej praktyce, przedstawia krok po kroku, jak zrozumieć najczęściej występujące w biznesie trudności komunikacyjne wynikające z różnic kulturowych oraz daje praktyczne wskazówki, jak skutecznie sobie z nimi radzić. Międzynarodowy bestseller, który pomaga pokonać niewidzialne granice w biznesie. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biznes z Chińczykami z perspektywy Polaka: dlaczego tyle podmiotów z Chin nie odnosi sukcesu w Polsce? / Kamil Biernat ; Polskie inwestycje w Chinach: sukces, przestrogi i analiza prawna z perspektywy chińskiej / Liwei Cai, Luan Jingxian ; Jak sprawdzić swojego kontrahenta? / Karol Czekałowski ; Przygotowanie dobrej umowy z kontrahentami chińskimi / Kamil Biernat ; Ochrona własności intelektualnej i konsekwencje jej braku / Beata Frenkiel ; Zostałem oszukany! Co mam zrobić? / Karol Czekałowski ; Spory z kontrahentami chińskimi - aspekty praktyczne / Kamil Biernat ; Polsko-chińskie relacje biznesowe na przykładzie polskiego przedsiębiorstwa Amica S.A. / Sofya Chashchina ; Jak rozmawiać z Chińczykami? / Marek Kądzielski ; Jak pracują Chińczycy? / Maria Kądzielska ; Krótka historia bojkotów konsumenckich w Chinach / Stanisław Szufrajda.
Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce”. W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe. Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z małych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Dobrą lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć świetne wyniki w Chinach dzięki temu, że po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej. Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.5 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111751 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej