Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(17)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(14)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Nasiłowska Anna (1958- )
(2)
Barciński Łukasz
(1)
Baszniak Tadeusz
(1)
Burzyńska Anna
(1)
Engelking Leszek (1955- )
(1)
Fokkema Douwe Wessel (1931- )
(1)
Grochowski Grzegorz (1970-2022)
(1)
Janaszek-Ivaničková Halina (1931- )
(1)
Jaszewska Dagmara (1975- )
(1)
Kaniewska Bogumiła
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kostecka Weronika
(1)
Lechte John (1946- )
(1)
Oramus Dominika (1972- )
(1)
Pieniążek Krystyna (1967- )
(1)
Pieszak Eryk
(1)
Rem Goran (1958- )
(1)
Stasiewicz Piotr (literaturoznawca)
(1)
Zieliński Bogusław (1951- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(15)
Temat
Postmodernizm
(16)
Literatura
(4)
Literatura polska
(4)
Filozofia
(2)
Gombrowicz, Witold (1904-1969)
(2)
Powieść
(2)
Aktorstwo
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Bóg
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Derrida, Jacques (1930- )
(1)
Dick, Philip K. (1928-1982)
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dyskurs (filozofia)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Fantasy
(1)
Grimm, Jacob (1785-1863)
(1)
Grimm, Wilhelm (1786-1859)
(1)
Intertekstualność
(1)
Język
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Kultura
(1)
Lektura szkolna
(1)
Lem, Stanisław (1921-2006)
(1)
Leśmian, Bolesław (1877-1937)
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura francuska
(1)
Lévinas, Emmanuel (1906-1966)
(1)
Lüthi, Max (1909-1991)
(1)
Maturzyści
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Modernizm
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Nazwy własne
(1)
Onomastyka
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Propp, Vladimir Âkovlevič (1895-1970)
(1)
Przekłady polskie
(1)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(1)
Przymiotnik łemkowski
(1)
Pynchon, Thomas (1937- )
(1)
Recytacja
(1)
Rodzaje i gatunki literackie
(1)
Scheler, Max (1874-1928)
(1)
Science fiction
(1)
Semiotyka
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Strukturalizm
(1)
Stylistyka
(1)
Surrealizm
(1)
Sztuka
(1)
Tekst
(1)
Terminologia
(1)
Vonnegut, Kurt (1922-2007 ; jr.)
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(1)
Temat: dzieło
Dolina Issy
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Gatunek
Monografia
(3)
Bajka i baśń
(2)
Literatura fantastyczna
(2)
Literatura polska
(2)
Ilustracje
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczno-naukowa
(1)
Literatury słowiańskie
(1)
Podręczniki
(1)
Przysłowia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(3)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Postmodernistyczna niedojrzałość Gombrowicza 2. Wszystko jest formą. W stronę relatywizmu 3. Wolność ponowoczesna: między formą a niedojrzałością 4. Estetyzacja, czyli postmodernistyczna ucieczka od wolności 5. Strategie w ponowoczesności. Strategie wobec formy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-821.162.1(091)A/Z-Gombrowicz W. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza Biblioteka Literacka "Poznańskich Studiów Polonistycznych" ; t. 30)
Nota bibliogr. - Indeks
Na okł. odmienna nazwa serii: Biblioteka Literacka "Poznańskie Studia Polonistyczne"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83051 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79318 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Mała Historia Literatury Polskiej)
Tyt. okł. i grzb.: Literatura okresu przejściowego.
Bibliogr. s. 240-243. Indeks.
SPIS TREŚCI: I. Dylematy literatury podzielonej, II. Proza - od eksperymentu do dokumentu, III. Dramat po 1975 roku - między krajem a emigracja, IV. Poezja - wyzwania historii i uniwersalne tęsknoty, V. Poezja i proza: przewartosściowania i transformacje, VI. Formuły postmodernizmu, Okres przejściowy. Kalendarium 1975-1996.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90785 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Mała Historia Literatury Polskiej)
Tyt. okł. i grzb.: Literatura okresu przejściowego.
Bibliogr. s. 240-[243]. - Indeks.
Pozycja przeznaczona dla studentów polonistyki, nauczycieli języka polskiego, maturzystów oraz miłośników literatury.
Zgodnie z założeniami cyklu, książka prezentuje nowoczesny, a zarazem przystępny wykład historii literatury polskiej. Podręcznik przedstawia najważniejsze utwory, pisarzy i wydarzenia kulturalne trudnego czasu transformacji ustrojowej w Polsce. Autorka wprowadza w zagadnienia literackie po 1975 roku. Ukazuje problemy współczesnego piśmiennictwa polskiego w okresie przemian politycznych, schyłku PRL i transformacji ustrojowej. Przybliża atmosferę tamtych lat, opisując m.in. sposoby działania cenzury czy rozwój wydawnictw drugiego obiegu. Pomaga zbudować pełen obraz niedawno minionej epoki, zestawiając w kalendarium ważne wydarzenia polityczne, społeczne i kulturalne z datami pierwszych wydań kluczowych utworów oraz informacjami biograficznymi. W charakterystyczny sposób akcentuje powiązania literatury i polityki, dlatego poruszane są w niej zagadnienia reakcji na stan wojenny i zmianę relacji między krajem a emigracją. SPIS TREŚCI: I. Dylematy literatury podzielonej, II. Proza ľ od eksperymentu do dokumentu, III. Dramat po 1975 roku ľ między krajem a emigracja, IV. Poezja ľ wyzwania historii i uniwersalne tęsknoty, V. Poezja i proza: przewartos§ciowania i transformacje, VI. Formuły postmodernizmu, Okres przejściowy. Kalendarium 1975ľ1996.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-821.162.1(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia Słowiańska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1429-7612 ; nr 22)
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. chorw. Streszcz. w różnych jęz. przy pracach.
I. ŚRODKOWOEUROPEJSKI MODERNIZM I POSTMODERNIZM: Lata nadziei i złudzeń (Notatki osobiste na marginesie historii). Pamięci Janka Wierzbickiego i Zdravka Malicia. "Rewizjonizm" literacki 1948-1956 ; Postmodernizm w Polsce (w szerszym kontekście) ; Modernizm a postmodernizm. Przeciw, obok czy wraz? ; Korzenie postmodernizmu środkowoeuropejskiego ; Konzistentno nepopravljiva Povijest - Povjesnica književnosti je Početnica ; Kulturološka rasredištenost (sjevernojadranska poetska paradigma druge polovice XX. stoljeća) ; Hrvatska znanost o književnosti druge polovice XX. stoljeća - metodološki modeli. II. (INTER)MEDIALNOŚĆ A LITERATURA: Govor slike ; Chopin, Liszt i rozstrojony fortepian. O przejawach muzyczności poezji Josipa Severa ; Utjecaj filmske umjetnosti na poeziju 90-ih godina ; Glasovno-slovni pies pjesničkoga teksta ; Intermedialność lat 90. ; Filmovi Čegecove pjesme ITD. III. PRZESTRZEŃ PONOWOCZESNEJ TOŻSAMOŚCI: (Post)modernisryczne konteksty twórczości Dubravki Ugrešić ; O tożsamości pisarza środkowoeuropejskiego na podstawie wybranych utworów Dubravki Ugrešić ; Alternatywne światy Michała Ajvaza ; Postmodernističke igre u Ferićevu Andelu ; Pytania o tożsamość. Wiersze makaroniczne Ivana Slamniga ; Świat w cieniu kartonowego bałwana ; O nowoczesnych i ponowoczesnych wzorach osobowych w Lepszej połowie odwagi Ivana Slamniga ; Postmodernistyczny model powieści. Pod dwiema postaciami Danieli Hodrovej. IV. POMIĘDZY NARODOWYM A LOKALNYM: Stereotipiziranje, multikulturalnost i moguća pripovjedna presjecišta ; Bože, sjećaš li se ičega? Hryatske književne povezanosti u pjesmi Commnndo dance Ottóa Fenyvesija ; Albino zec i osmerokraka hobotnica Ivana Vidića. V. W STRONĘ FANTASTYKI: Literatura fantastyczna i borgesowcy - początek chorwackiego postmodernizmu ; Postmodernistyczna fantastyka na przykładzie zbioru opowiadań Milorada Pavicia Srpske priče. VI. PŁEĆ SŁOWIAŃSZCZYZNY: Płeć Słowiańszczyzny ; Dubravka Ugrešić: w kręgu postmodernistycznej prozy kobiecej ; Pomiędzy mową a milczeniem. VII. NAD LUSTREM (META)PROZY: Europa we współczesnym chorwackim dyskursie etnokulturowym ; Problem tranzicije u dramskim tekstovima Bakino srce, Octopussy i Veliki bijeli zec Ivana Vidića ; Chorwacka powieść o historii i postmoderna ; Vodiči kroz stoljeća. Miljenko Jergović: Dvori od oraha i Péter Esterházy: Harmonia caelestis ; Tko visoko leti, ne mora nužno nisko pasti. VIII. TRANSLATOLOGIA, JĘZYK POEZJI, JĘZYK POLITYKI: Slamnigowska "mała szkoła" przekładu ; Slamnigovi glagoli ; Duchowość, narodowość, alfabet ; Probierni u prevodenju madarskih suvremenih pjesnika na hryatski jezik ; Zapożyczenia niemieckie w języku chorwackim ; Co kryje się w nazwach partii politycznych krajów młodej demokracji? Na przykładzie Chorwacji, Słowenii i Polski ; Lingvističke teorije druge polovice 20. stoljeća u svijetu i kod nas. IX. KRONIKA: Postmodernizam i hrvatsko-madarski znanstveni skupovi ; Chorwacko-polskie spotkania naukowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96800 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(NH. Nowa Humanistyka, ISSN ISSN 2353-494X ; t. 10)
Indeks.
I. KONCEPCJA I MODELE: Aktualizacje ; Figury ; Ślady ; II. KATEGORIE I KONTEKSTY: Tekst, gatunek, znaczenie. Wokół semantyki form gatunkowych ; Na styku kodów. O O literackich użyciach znaków ikonicznych ; Obiekt znaleziony w panoptykonie. "Książki skarg i wniosków" jako "readt-made" ; Genologia i antropologia. Pytania o prozę niefikcjonalną ; Historia i historie. Narracja historyczna jako gatunek dyskursu ; Gatunkowe powidoki. Kategoria punktu widzenia w genologii ; Stereotyp, komunikacja, literatura. Społeczne uwarunkowania konwencji gatunkowych ; Poetyki pamięci. Gatunkowe ramy reprezentacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106848 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [231]-237. Indeks.
1. Rozważania wstępne: science fiction a postmodernizm ; 2. Dwudziestowieczne pojmowanie terminu "science fiction" ; 3. Gatunki i podgatunki ; 4. Stanisław Lem, Kurt Vonnegut i Philip K. Dick ; Science fiction jako technika narracyjna ; Konkluzja. O pomieszaniu gatunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 369-386.
Wydanie publikacji sfinansowano ze środków Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku.
Streszczenie w języku angielskim. Indeksy.
R. I STRATEGIE KONSTRUOWANIA I REKONSTRUOWANIA ŚWIATÓW W FANTASY: 1. Badania anglosaskie: Kathryn Hume - "Fantasy and Mimesis (1984) ; Rosemary Jackson - "Fantasy: The Literature of Subversion (1981) ; Brian Attebery - "Strategies of Fantasy (1992) ; Farah Mendlesohn - "Rhethorics of Fantasy (2008) ; Brian Stableford - "Historical Dictionary of Fantasy Literature (2005) ; 2. Fantasy w polskiej refleksji naukowej: Lem i definicja fantasy ; Lema krytyka strukturalistycznej metody Tzvetana Todorova ; Marek Oziewicz - "One Earth, One People" (2008) ; Bogdan Trocha - "Degradacja mitu w literaturze fantasy (2009) ; Anna Gemra - "Fantasy - powrót romansu rycerskiego? (1998) ; Jakub Z. Lichański - "Epos i retoryka. Przypadek Tolkiena (1998) ; wersja rozszerzona: "Epos i retoryka . Prolegomena do nadań literatury fantasy ; Grzegorz Trębicki - "Fantasy. Ewolucja gatunku (2007) i Marek Postowaruk - "Od Tolkiena do Pratchetta (2009) ; R. II ANTYBOHATER W POWIEŚCI FANTASY - ZARYS PROBLEMATYKI: 1. Antybohater - znaczenie terminu ; 2. Antybohater w fantasy - wstępne konstatacje: Cugel ; Rod Gallowglass ; Elric z Mélniboné ; Kane ; Geralt ; Twardokęsek ; Mordimar Madderdin ; Thomas Covenant Niedowiarek ; 3. Antybohater w fantazy - podsumowanie ; R. III. INTERTEKSTUALNOŚĆ W FANTASY: 1. Definicja intertekstualności: Gerard Genette i rodzaje intertekstualności ; Krytyka Głowińskiego ; Definicja Ryszarda Nycza ; Interteksualność i styl w teorii Balbusa ; Teksonomia Markiewicza ; 2. Intertekstualność czy aluzja? ; 3. Kwestie praktyczne ; 4. Fantasy - gatunek intertekstualny ; 5. Intertekstualne początki ; 6. Konwencje i intertekstualność ; 7. Fantasy i powieść historyczna ; "Malazańska księga poległych" Stevena Eriksona ; "Książę nicości" R. Scotta Bakkera i Freudowska krytyka religii ; 8. Oblicza retellingu: "Grendel" Jacka Gardnera ; Terry Pratchett, czyli zabawa w Shakespeare'a ; Dojrzewanie kobiet w literaturze fantasy ; Retellingi Robin McKinley ; Historia według kobiet. "Mgły Avelonu" i "The Firebrand" Marion Zimmer Bradley ; W stronę strategii postmodernistycznej - rerelling ekologicznie zaangażowany. "Beauty" Sheri S. Tepper ; Prawdziwa historia krainy Oz. "Wicked" Gregory'ego Maguire'a ; "Meladie" Andrzeja Sapkowskiego ; R. IV FANTASY I POSTMODERNIZM: 1. Teoria postmodernizmu w literaturze: Co się zdarzyło w jakim świecie? - modernizm i postmodernizm w teorii Briana McHale'a ; Wszystko jest tekstem - Linda Hutcheon i poetyka postmodernizmu ; Literatura i literaturze - Bran Nicol i teoria metafikcji ; 2. Fantasy i postmodernizm: Fantasy czyli książki o książkach: Jonathan Carroll - "Kraina Chichotów" ; Susanna Clarke - "Jonathan Strange i pon Norell ; Lev Grossman - "Czarodzieje" ; Postmodernizm czyli ironia. Cykl "Lyonesse" Jacka Vance'a ; Fantasy i "postmodernistyczna rozpoznanie" ; Fantasy i pomieszanie gatynków: Jacek Dukaj - "Ruch Generała" ; Jarosław Grzędowicz - "Pan Lodowego Ogrodu" Matthew Woodring Stover" - cykl "Akty Caina" ; "Kłamca" Jakuba Ćwieka i ontologiczny chaos ; ZAKOŃCZENIE. O FANTASY NAIWNWJ I POSTMODERNISTYCZNEJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105479 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dekonstrukcja i interpretacja / Anna Burzyńska. - Kraków : Universitas, cop. 2001. - 540 s. ; 21 cm.
(Horyzonty Nowoczesności ; t. 15)
Streszcz. ang.
Pełna nazwa wydawcy w cop. - Na s. przedtyt. nazwa serii: Horyzonty Nowoczesności : teoria-literatura- kultura
Bibliogr. - Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura dla Dzieci i Młodzieży : studia / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Studies in Children's and Young Adult Literature / The Polish Librarians Association ; 2)
Bibliogr. s. 259-277. Indeks.
Druga s. tyt. w jęz. ang.
Spis treści także ang.
Tyt. równol.: Postmodern fairy tale : transformations of a genre : intertextual play with literary tradition.
1. POSTMODERNIZM - INTERTEKSTUALNOŚĆ - TRADYCJA. KONTEKSTY TEORETYCZNE POSTMODERNISTYCZNEJ BAŚNI: Pojęcie postmodernizmu. Kryzys jako bodziec twórczy, Intertekstualność jako metoda badawcza. Modele relacji intertekstualnych, Intertekstualność jako sposób przejawiania się tradycji: baśnie postmodernistyczne ; 2. WSPÓŁCZEŚNIE STOSOWANE KONCEPCJE METODOLOGICZNE BADANIA BAŚNI: Podejście folklorystyczne, Podejście strukturalne Władimira Proppa, Podejście literackie Maxa Lüthiego, Podejście psychoanalityczne, Podejście historyczno-socjologiczne, Podejście feministyczne i gender studies, Eklektyzm metodologiczny wobec baśni postmodernistyczej ; 3. ŹRÓDŁA BAŚNIOWEGO KANONU I PROBLEMY BADAWCZE (BAŚŃ LUDOWA I LITERACKA - BAŚŃ KANONICZNA - GATUNEK A KONWENCJA): Początki baśni - u źródeł kanonu, Baśń ludowa i literacka, Czym jest kanon baśni?, Baśń jako gatunek i jako konwencja ; 4. ANTYCYPACJE POSTMODERNISTYCZNEJ BAŚNIOWOŚCI: Zabiegi parodystyczne, Ujawnianie "prawdziwej historii", Przeobrażenia w sferze baśniowej aksjologii, Baśniowy autotematyzm Bolesława Leśmiana ; 5. GRY INTERTEKSTUALNE W BAŚNIACH PRZEŁOMU XX I XXI WIEKU: Cz. I. Pierwowzór jako "rekwizytornia" (przedmioty, postaci, motywy), rozpoznawalna podstawa i ślad: Nowe baśnie na przełom wieków, Strategie intertekstualnej gry, Znaczenie rekontekstualizacji, Strategia intertekstualności "społecznie zaangażowanej", Cz. II. Strategie autotematyczne i architekstualne: Autotematyzm typu intertekstualnego, Dialog architekstualny ; 6. OD AKSJOLOGII DO ESTETYKI. WSPÓŁCZESNE INSPIRACJE BAŚNIOWĄ POETYKĄ GROZY: Ujęcie okrucieństwa i grozy w baśniach braci Grimm, Ad fontes: współczesne nawiązania do baśniowej poetyki grozy, Inspiracje baśniową aksjologią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106043 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej