Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Barłóg Krystyna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Grzesik Artur
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Pokrzywa Magdalena
(1)
Solecki Sławomir
(1)
Wilk Sławomir (1982- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Niepełnosprawni
(3)
Uczniowie
(3)
Aspiracje zawodowe
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Rodzice
(2)
Rynek pracy
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Arteterapia
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezdomność
(1)
Bezradność
(1)
Bezrobocie
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Głusi
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Kryzys finansowy 2007 r.
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Maturzyści
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczyciele
(1)
Opieka społeczna
(1)
Państwowa Inspekcja Pracy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Poradnictwo prawne
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Praca
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo do informacji
(1)
Przedsiębiorstwo społeczne
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rodzina
(1)
Samopoznanie
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Spółdzielczość
(1)
Studenci
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolny Ośrodek Kariery
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Użytkownicy informacji
(1)
Wybory
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wykluczenie cyfrowe
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zatrudnienie
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1989-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Zawód - praca - kariera.
Dot. m.in. systemu doradztwa zawodowego w woj. podkarpackim, aspiracji życiowych i edukacyjno-zawodowych uczniów: Zespołu Szkół Zawodowych w Dynowie, Publicznego Gimnazjum w Kosinie (s. 127-133) i gimnazjów z terenu powiatu łańcuckiego (s. 138-147). Także opinia młodzieży z I LO w Łańcucie na temat Szkolnego Ośrodka Kariery (s. 170-171).
Bibliogr. przy art.
Cz. I. DORADZTWO ZAWODOWE W POLSKIEJ SZKOLE: WIZJE I REALIZACJE: Barbara Barnat - Zadania systemu doradztwa zawodowego na Podkarpaciu w aspekcie integracji z Unią Europejską: 1. Pedagogiczno-psychologiczne aspekty doradztwa zawodowego, 2. Podkarpacie w aspekcie integracji z Unią Europejską: 2.1. Krótka charakterystyka Unii Europejskiej, 2.2. Podkarpacie w euroregionie "Karpaty", 3. Instytucje publiczne w służbie doradztwa zawodowego na Podkarpaciu, 4. Strategiczne plany działań na rzecz rozwoju doradztwa zawodowego w województwie podkarpackim na lata 2003-2007: 4.1. Kontynuacja programów na rzecz rozwoju zasobów ludzkich, 4.2. Organizacja i zadania w systemie doradztwa zawodowego sieci EURES ; Monika Łysik-Cebulak - Rola doradcy zawodowego w procesie zarządzania zasobami ludzkimi ; Anna Krzeszowska-Gwóźdź - Rola szkolnego doradcy zawodowego w procesie kształtowania kariery zawodowej uczniów: 1. Doradca zawodowy w szkole, 2. szkolny doradca zawodowy a kariera zawodowa uczniów, 3. Poradnictwo indywidualne, 4. Poradnictwo grupowe - przykłady warsztatów, 5. Teorie wyboru zawodu wykorzystywane przez szkolnego doradcę zawodowego: 5.1. Teoria E. Ginzberga, 5.2. Teoria A. Roe, 5.3. Teoria D. Supera, 5.4. Teoria J. Hollanda ; Krzysztof Flejszar - Psychologiczne i zdrowotne uwarunkowania wyboru zawodu ; Maria Masłyk - Obraz samego siebie jako czynnik planowania kariery zawodowej ; Beata Jaworska - Formy kształcenia zawodowego a szanse rozwoju kariery młodzieży niesłyszącej. Cz. II. WYBRANE ASPEKTY DORADZTWA ZAWODOWEGO W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH: Katarzyna Kulig - Ranga pracy w systemie wartości młodzieży klas maturalnych ; Agnieszka Lew - Kariera zawodowa na tle aspiracji życiowych młodzieży ; Helena Szmuc - Zainteresowania a decyzje edukacyjno-zawodowe gimnazjalistów ; Anna Fara - Aspiracje edukacyjno-zawodowe młodzieży na przykładzie Zespołu Szkół Zawodowych w Dynowie. Cz. III. PROBLEMATYKA DORADZTWA ZAWODOWEGO W PRAKTYCE SZKOLNEJ. PROPOZYCJE METODYCZNO-WARSZTATOWE DLA NAUCZYCIELI: Marta Kaczmarczyk - Funkcjonowanie Szkolnego Ośrodka Kariery w szkole średniej ; Anna Szkarpecka-Pridka - Wyzwalanie aktywności uczniów w zakresie samopoznania jako element decyzji edukacyjno-zawodowych ; Bożena Miernik - Rola szkoły w procesie rozwoju zawodowego licealistów, na przykładzie programu "Zaplanuj karierę" ; Małgorzata Wajda - Formy pracy doradcy zawodowego, na przykładzie warsztatu kariery zawodowej "ABC aktywizacji zawodowej" ; Aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. działalności Okręgowego Inspektoratu Pracy w Rzeszowie.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz ang. przy rozdz.
I. OBSZARY WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO: Zbędni, odtrąceni i niechciani - wykluczeni! ; Wykluczenie społeczne w dobie kryzysu ; Wykluczenie społeczne problemem współczesnego świata ; Ubogi w kulturze symulakrów ; Prekariat jako fenomen współczesnego wykluczenia społecznego. Analiza socjologiczna ; Wykluczenie społeczne (ekonomiczne, cyfrowe, polityczne, przestrzenne) i jego wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy regionu ; Psychologiczne skutki wykluczenia społecznego ; Wykluczenie społeczne osób chorych psychicznie ; Wykluczanie edukacyjne wśród młodzieży - przypadek gimnazjalistów z południa Polski ; Bezrobotni - pariasi XXI wieku ; Wykluczenie polityczne jako aspekt życia społecznego w Polsce. II. NOWY WYMIAR WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - WYKLUCZENIE CYFROWE: Ewolucja wykluczenia cyfrowego. Od dostępu po kompetencje i użytkowanie ; Przyczyny i skutki wykluczenia informacyjnego w społeczeństwie informacyjnym i gospodarce opartej na wiedzy ; Alea, iacta est - kości zostały rzucone, czyli wykluczenie cyfrowe a gospodarka oparta na wiedzy ; Wykluczenie cyfrowe jako szczególny przykład wykluczenia społecznego w gospodarce opartej na wiedzy ; Gospodarka oparta na wiedzy a wykluczenie cyfrowe. Analiza porównawcza nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej ; Zjawisko e-wykluczenia w Polsce. Analiza własna ; Mazowieckie wykluczenie cyfrowe ; Wykluczenie cyfrowe czynnikiem podziału społecznego. Instytucjonalne formy przeciwdziałania na przykładzie gminy Włoszczowa) ; Uprawnienia wynikające z art. 33 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych jako instrument przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu osób niepełnosprawnych ; Delimitacja wykluczenia cyfrowego w zamówieniach publicznych. III. MINIMALIZACJA WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - PROGRAMY I DZIAŁANIA: Znaczenie spółdzielczości w walce z wykluczeniem społecznym i finansowym ; Spółdzielnie socjalne jako sposób na wykluczenie społeczne ; Działalność Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu spowodowanemu nieświadomością prawną na przykładzie Okręgowego Inspektoratu pracy w Rzeszowie ; Analiza strategii minimalizacji wykluczenia społecznego i ekonomicznego na przykładzie działania publicznych i katolickich szkół licealnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100129 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej