Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Barłóg Krystyna
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Arteterapia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Głusi
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Rodzice
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wychowawstwo
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [179]-187.
ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE I PRZEDMIOT ZAINTERESOWAŃ PORADNICTWA PEDAGOGICZNEGO: Rys historyczny rozwoju poradnictwa w Polsce i jego stan obecny Działania poradnicze w przestrzeni czasowej i społecznej ; Pojęcie i cele poradnictwa. Podmiot i przedmiot oraz zakres działań poradniczych ; Poradnictwo jako proces pomagania ľ etapy i zasady udzielania pomocy ; Rodzaje poradnictwa w świetle psychologicznych koncepcji człowieka ; Zasady oddziaływań w sytuacji poradniczej. Charakterystyka czynności poradniczych: Funkcje i strategie poradnictwa ľ charakterystyka ; Metody, techniki i środki wykorzystywane w poradnictwie pedagogicznym ; Cechy osobowe i umiejętności doradcy jako warunek skutecznego pomagania ; Poradnictwo medialne jako nowa forma udzielania pomocy: Poradnictwo zapośredniczone ľ założenia teoretyczne i praktyka ; Internet jako środek komunikacji w relacji poradniczej ; Internetowe grupy wsparcia i samopomocy ; R. 2 INSTYTUCJE POMOCOWE W OBSZARZE PORADNICTWA PEDAGOGICZNEGO: Działalność poradni psychologiczno-pedagogicznej: Podstawowe założenia prawno-organizacyjne funkcjonowania placówki ; Działalność opiniodawcza poradni ; Orzecznictwo psychologiczno-pedagogiczne jako forma pracy poradni ; Poradnie rodzinne ľ zakres i przedmiot udzielania pomocy ; Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej ; R. 3 PORADNICTWO DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE ľ ZAŁOŻENIA I OBSZARY DZIAŁANIA: Pojęcie, cel i przedmiot zainteresowań poradnictwa dydaktyczno-wychowawczego ; Działania poradnicze w sytuacji oceny dojrzałości szkolnej ; Zakres i rodzaje pomocy wobec problemu niepowodzeń szkolnych: Postępowanie poradnicze w relacji doradca ľ rodzic ; Postępowanie poradnicze w relacji doradca (specjalista) ľ nauczyciel ; Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu jako przedmiot poradnictwa: Działania poradnicze w relacji pomocowej rodzic ľ nauczyciel (przykłady) ; R. 4 PORADNICTWO REHABILITACYJNE JAKO FORMA POMOCY DZIECKU I JEGO RODZINIE: Pedagogizacja rodziców dziecka niepełnosprawnego ; Interdyscyplinarny charakter poradnictwa dla rodziców dzieci niepełnosprawnych ; Instytucjonalne i indywidualne formy pomocy i poradnictwa dla osób niepełnosprawnych ; Pomoc i porada w obszarze kształcenia uczniów niepełnosprawnych ; R. 5 PORADNICTWO OPIEKUŃCZE ľ CELE, ZADANIA I FORMY REALIZACJI: Potrzeba jako kategoria psychologiczna ľ rozumienie i typologia ; Poradnictwo pedagogiczne wobec zadań opiekuńczych rodziny ; Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa opiekuńczego ; Poradnictwo pedagogiczne w zakresie zadań opiekuńczych szkoły ; R. 6 PORADNICTWO I POMOC UCZNIOM Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA: Kontrowersje wokół pojęcia zaburzenia zachowania ľ koncepcje etiologiczne ; Pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania w warunkach przedszkola i szkoły ; Pomoc rodzicom dzieci z zaburzeniami zachowania ; R. 7 PORADNICTWO ZAWODOWE W PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ: Wyjaśnienie pojęć i zadania poradnictwa zawodowego ; Zadania rodziców, nauczyciela i pedagoga w systemie poradnictwa zawodowego ; Realizacja zadań poradnictwa zawodowego w poradni psychologiczno-pedagogicznej ; Szkolny doradca zawodowy ľ zakres i formy pracy ; Specyfika kontaktu poradniczego i modele pracy doradcy zawodu ; Poradnictwo zawodowe na odległość ľ podstawowe założenia projektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej