Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(44)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(11)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(27)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Autor
Czarny Bogusław
(11)
Rapacki Ryszard
(9)
Begg David K. H
(8)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(8)
Fischer Stanley (1943- )
(8)
Milewski Roman (1940-2001)
(6)
Alberciak Paweł
(4)
Kochanowicz Jacek (1946-2014)
(3)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(3)
Wolińska Zofia (1928-2005)
(3)
Belka Marek (1952- )
(2)
Krugman Paul Robin (1953- )
(2)
Księżyk Marianna
(2)
Mankiw N. Gregory
(2)
Matkowski Zbigniew
(2)
Michałek Jan Jakub
(2)
Nordhaus William D. (1941- )
(2)
Rusiński Michał
(2)
Samojlik Bazyli
(2)
Samuelson Paul Anthony (1915-2009)
(2)
Siwiński Włodzimierz (1939- )
(2)
Taylor Mark P. (1958- )
(2)
Wells Robin (ekonomia)
(2)
Allen Roy George Douglas (1906- )
(1)
Bartołd Robert
(1)
Cieślik Andrzej
(1)
Domański Stanisław Ryszard
(1)
Dybała Anna
(1)
Dąbkowski Grzegorz (tłumacz)
(1)
Fabiunke Hannelore
(1)
Fassnacht Martin (1965- )
(1)
Gardian Kazimierz
(1)
Gierałtowski Paweł
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hozer Józef (1948- )
(1)
Kacprzyk Janusz (1947- )
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Król Mieczysław
(1)
Lehman Dale E
(1)
Lindström Martin (1970- )
(1)
Mansfield Edwin
(1)
Marks Stephen G
(1)
Moroz Ewa
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nojszewska Ewelina
(1)
Nordhaus William D
(1)
Pawlik Andrzej
(1)
Pałaszewski Henryk (1947- )
(1)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(1)
Plechanow Piotr
(1)
Png Ivan (1957- )
(1)
Potocki Andrzej (1947- ; dziennikarz)
(1)
Samuelson Paul Anthony (1915- )
(1)
Samuelson William F
(1)
Simon Hermann
(1)
Socha Mieczysław W
(1)
Stanlake George Frederick
(1)
Suchecki Bogdan
(1)
Topińska Irena
(1)
Underhill Paco
(1)
Varian Hal R. (1947- )
(1)
Walczyna Borys
(1)
Welfe Aleksander
(1)
Wrzosek Wojciech (1937- )
(1)
Zabrowarny Stefan
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Zielińska Magdalena (tłumaczka)
(1)
Żylicz Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
1998-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Popyt
(43)
Rynek
(30)
Bezrobocie
(23)
Inflacja
(22)
Wzrost gospodarczy
(18)
Produkt globalny
(17)
Ekonomia
(16)
Handel międzynarodowy
(15)
Pieniądz
(15)
Konkurencja
(14)
Konsumenci (ekonomia)
(14)
Dochód narodowy
(13)
Ceny
(12)
Budżet państwowy
(11)
Monopol
(11)
Rynek pracy
(11)
Banki
(10)
Cykl koniunkturalny
(10)
Makroekonomia
(10)
Przedsiębiorstwo
(10)
Koszty
(9)
Mikroekonomia
(9)
Kapitał
(7)
Spożycie
(7)
Bank centralny
(6)
Bilans płatniczy
(6)
Dług publiczny
(6)
Globalizacja
(6)
Inwestycje
(6)
Polityka pieniężna
(5)
Cło
(4)
Dewaluacja
(4)
Gospodarka kapitalistyczna
(4)
Gospodarstwo domowe
(4)
Integracja europejska
(4)
Kraje rozwijające się
(4)
Podatek
(4)
Rynek finansowy
(4)
Rynek walutowy
(4)
Ryzyko
(4)
Budżet
(3)
Dochód
(3)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(3)
Ekonometria
(3)
Kursy walutowe
(3)
Procent
(3)
Produkcja
(3)
Protekcjonizm
(3)
Prywatyzacja
(3)
Upaństwowienie
(3)
Związki zawodowe
(3)
Bogactwo
(2)
Decyzje
(2)
Deflacja
(2)
Finanse międzynarodowe
(2)
Handel
(2)
Marketing
(2)
Państwo
(2)
Reklama
(2)
Teoria gier
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Własność
(2)
Świadczenia społeczne
(2)
Agrobiznes
(1)
Alokacja
(1)
Artyści ludowi
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bergerowie (rodzina)
(1)
Borkowska, Elżbieta (1962- )
(1)
Budżety gminne
(1)
Bydło
(1)
Chmielewski, Przemysław
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Denisiuk, Jadwiga
(1)
Duma, Joanna
(1)
Ekonomiści
(1)
Federal Reserve System
(1)
Finanse
(1)
Galerie sztuki
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Ikonografia
(1)
Jabłka
(1)
Janicki, Jerzy (1928-2007)
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Keynes, John Maynard (1883-1946)
(1)
Kierzkowski, Ryszard (1935-2010 )
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kredyt rolny
(1)
Krowa
(1)
Kupno i sprzedaż
(1)
Lach, Andrzej
(1)
Ludność
(1)
Mleczarstwo
(1)
Mleko
(1)
Modele matematyczne
(1)
Nadwodny, Stanisław
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Negocjacje
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bieszczady (góry)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(24)
Podręcznik
(5)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [280]-294.
ISTOTA KONSUMPCJI I ZACHOWANIA SIĘ KONSUMENTA: Pojęcie konsumpcji ; Rodzaje i formy konsumpcji ; Treść i zakres pojęcia "zachowanie się konsumenta" ; Dylematy racjonalności zachowań konsumentów na rynku ; Racjonalność zachowań konsumentów ; Irracjonalność zachowań konsumentów ; POTRZEBY I SPOSOBY ICH ZASPOKAJANIA: Potrzeby jako podstawa zachowania się konsumenta ; Geneza i mechanizm rozwoju potrzeb ; Właściwości potrzeb ludzkich ; Hierarchizacja potrzeb konsumpcyjnych ; Środki służące zaspokajaniu potrzeb konsumpcyjnych ; Potrzeby konsumpcyjne a popyt ; GOSPODARSTWO DOMOWE JAKO PODMIOT KONSUMPCJI: Geneza i pojęcie gospodarstwa domowego ; Istota, funkcje i zakres działania gospodarstwa domowego ; Klasyfikacja gospodarstw domowych ; UWARUNKOWANIA KONSUMPCJI I NOWE TRENDY W ZACHOWANIACH GOSPODARSTW DOMOWYCH: Determinanty określające potrzeby i zachowania gospodarstw domowych ; Czynniki biologiczne ; Czynniki ekonomiczne ; Czynniki społeczno-psychologiczne ; Czynniki kulturowe ; Nowe trendy w zachowaniach gospodarstw domowych ; Makrotrendy a zachowania gospodarstw domowych ; TEORIE KONSUMPCJI: Teorie konsumpcji - wprowadzenie ; Mikroekonomiczne teorie konsumpcji ; Teoria użyteczności kardynalnej ; Teoria użyteczności ordynalnej (porządkowej) ; Nadwyżka konsumenta A. Marshalla i J. Dupuita ; Teoria ujawnionych preferencji P.A. Samuelsona ; Teoria adekwatności konsumpcji K.J. Lancastera ; Teoria konsumpcji w ujęciu T.B. Veblena ; Teoria konsumpcji G.S. Beckera ; Koncepcja homo satisfaciendus H.A. Simona ; Koncepcja racjonalności selektywnej H. Lebensteina ; Makroekonomiczne teorie konsumpcji ; Hipoteza dochodu absolutnego J.M. Keynesa ; Teoria dochodu względnego J.S. Duesenberry'ego ; Teoria wyboru międzyokresowego I. Fishera ; Hipoteza dochodu permanentnego M. Friedmana ; Hipoteza cyklu życia F. Modiglianiego i A.K. Ando ; Rozszerzony model cyklu życia i modele pochodne ; Behawioralna hipoteza cyklu życia H.M. Shefrina i R.H. Thalera ; Psychologiczne teorie konsumpcji ; Koncepcja zachowania konsumenta J. Lasourne'a ; Psychologiczna teoria konsumpcji G. Katony ; MODELE I TEORIE RYNKOWYCH ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW: Istota modeli zachowań konsumentów ; Zintegrowane modele zachowania konsumenta ; Model zachowania konsumenta A.R. Andreasena ; Model podejmowania decyzji F.M. Nicosii ; Model uczenia się konsumenta J.A. Howarda i J.N. Shetha ; Decyzyjny model zachowania konsumenta T. Rosaniego ; Model zachowania konsumenta według J.F. Engla, D.T. Kollata i R.D. Blackwella ; Teoria zachowania się konsumenta F. Hansena ; Empiryczne modele zachowania konsumenta ; Teoria przemyślanego działania M. Fishbeina i I. Ajzena ; Model strukturalny procesu decyzyjnego J.R. Bettmana ; Model zachowań konsumenta J.P. Petera i J.C. Olsona ; Model TOTE G.A. Millera, E. Galantera i K.H. Pribrama ; Model organizacyjny zachowania konsumenta J.C. Mowena ; Kompensacyjne modele preferencji ; MIERNIKI POMIARU KONSUMPCJI I ICH KLASYFIKACJA: Mierniki konsumpcji - wprowadzenie ; Mierniki wzorcowe 7.3. Mierniki przeliczeniowe ; Mierniki struktury konsumpcji i mierniki dynamiki konsumpcji ; Mierniki agregatowe i mierniki współzależności ; Modele ekonometryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97701 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-56351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88527 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-66320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomika i Organizacja Obrotu Towarowego ; 3)
Bibliogr. Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67740 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
Podręcznik dla studentów pierwszych lat studiów ekonomicznych.
SPIS TREŚCI: Część I. WPROWADZENIE. Rozdział 1. Ekonomia a gospodarka, Rozdział 2. Narzędzia analizy ekonomicznej, Rozdział 3. Popyt, podaż i rynek. Część II. MIKROEKONOMIA POZYTYWNA. Rozdział 5. Decyzje konsumenta. Rozdział 6. Decyzje o podaży - wprowadzenie. Rozdział 7. Koszty a wielkość podaży. Rozdział 8. Konkurencja doskonała i czysty monopol. Rozdział 9. Struktura rynku i konkurencja niedoskonała. Rozdział 10. Rynek pracy. Rozdział 11. Różne rodzaje pracy. Rozdział 12. Rynki czynników produkcji i podział dochodu. Rozdział 13. Ryzyko i informacja. Rozdział 14. Gospodarka oparta na informacji. Część III. EKONOMIA DOBROBYTU. Rozdział 15. Ekonomia dobrobytu. Rozdział 16. Wydatki i dochody publiczne. Rozdział 17. Polityka przemysłowa i polityka ochrony konkurencji. Rozdział 18. Czy warto sprywatyzować monopol naturalny?.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-Czyt.33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.33, F.6-33 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
R. 1. WSTĘP DO EKONOMII MENEDŻERSKIEJ: 1. Czym jest ekonomia menedżerska? ; 2. Zagadnienia wstępne ; 3. Czynnik czasu ; 4. Struktura organizacyjna ; 5. Rynki ; 6. Integracja globalna ; 7. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; Cz. I. RYNKI KONKURENCYJNE: R. 2. POPYT: 1. Wstęp ; 2. Popyt indywidualny ; 3. Popyt a dochody ; 4. Pozostałe czynniki popytu ; 5. Popyt rynkowy ; 6. Nadwyżka nabywcy ; 7. Popyt generowany przez przedsiębiorstwa ; 8. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; R. 3. ELASTYCZNOŚĆ: 1. Wstęp ; 2. Elastyczność cenowa ; 3. Prognozy dotyczące poziomu popytu i wydatków ; 4. Inne rodzaje elastyczności ; 5. Okres przystosowania do zmian ; 6. Szacowanie wskaźników elastyczności ; 7. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; R. 4. PODAŻ: 1. Wstęp ; 2. Koszty krótkookresowe ; 3. Krótkookresowa podaż indywidualna ; 4. Długookresowa podaż indywidualna ; 5. Podaż rynkowa ; 6. Nadwyżka sprzedawcy ; 7. Elastyczność podaży ; 8. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; R. 5. RYNKI KONKURENCYJNE: 1. Wstęp ; 2. Konkurencja doskonała ; 3. Równowaga rynkowa ; 4. Zmiana poziomu podaży ; 5. Zmiana poziomu popytu ; 6. Okres przystosowania ; 7. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; R. 6. WYDAJNOŚĆ EKONOMICZNA: 1. Wstęp ; 2. Kryteria wydajności ekonomicznej ; 3. "Niewidzialna ręka" rynku Adama Smitha ; 4. Decentralizacja zarządzania ; 5. Ciężar ekonomiczny ; 6. Podsumowanie ; Cz. II. SIŁA RYNKOWA: R. 7. KOSZTY: 1. Wstęp ; 2. Efekt skali ; 3. Efekt zakresu ; 4. Krzywa doświadczenia ; 5. Koszt alternatywny ; 6. Ceny transferow ; 7. Koszty utracone ; 8. Metody statystyczne ; 9. Podsumowanie ; R. 8. MONOPOL: 1. Wstęp ; 2. Źródła siły rynkowej ; 3. Ustalanie cen w warunkach monopolu ; 4. Zmiany popytu i kosztów ; 5. Reklama ; 6. Badania i rozwój ; 7. Struktura rynku ; 8. Monopson ; 9. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; R. 9. USTALANIE CEN: 1. Wstęp ; 2. Cena jednolita ; 3. Całkowite różnicowanie ceny ; 4. Bezpośrednie różnicowanie segmentowe ; 5. Lokalizacja ; 6. Pośrednie różnicowanie segmentowe ; 7. Sprzedaż pakietowa ; 8. Wybór strategii cenowej ; 9. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; R. 10. MYŚLENIE STRATEGICZNE: 1. Wstęp ; 2. Równowaga Nasha ; 3. Strategie losowe ; 4. Konkurencja czy koordynacja ; 5. Gry sekwencyjne ; 6. Posunięcia strategiczne ; 7. Warunkowane posunięcia strategiczne ; 8. Powtarzalność ; 9. Podsumowanie ; R. 11. OLIGOPOL: 1. Wstęp ; 2. Ustalanie cen ; 3. Moce produkcyjne ; 4. Wpływ na ceny i moce produkcyjne konkurentów ; 5. Ograniczanie konkurencji ; 6. Polityka ochrony konkurencji ; 7. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; Cz. III. RYNKI NIEDOSKONAŁE: R. 12. EFEKTY ZEWNĘTRZNE: 1. Wstęp ; 2. Rachunek ekonomiczny ; 3. Optymalizacja efektów zewnętrznych ; 4. Efekty sieciowe ; 5. Dobra publiczne ; 6. Możliwość wykluczenia z konsumpcji ; 7. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; R. 13. ASYMETRIA INFORMACJI: 1. Wstęp ; 2. Niedokładność informacji ; 3. Niekorzystna selekcja ; 4. Ocena stanu faktycznego ; 5. Screening ; 6. Przetargi ; 7. Signaling ; 8. Płatności warunkowe ; 9. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; R. 14. MOTYWACJA I ORGANIZACJA: 1. Wstęp ; 2. Pokusa nadużycia ; 3. System motywacyjny ; 4. Ryzyko ; 5. Szantaż ; 6. Własność ; 7. Architektura organizacyjna ; 8. Podsumowanie ; R.15. DZIAŁALNOŚĆ REGULACYJNA: 1. Wstęp ; 2. Monopol naturalny ; 3. Rynek potencjalnie konkurencyjny ; 4. Asymetria informacji ; 5. Efekty zewnętrzne ; 6. Dobra publiczne ; 7. Podsumowanie ; Dodatek matematyczny ; ROZWIĄZANIA TESTÓW I WYBRANYCH PYTAŃ KONTROLNYCH.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Punkty Przełomowe)
Bibliogr. s. 197-199.
Uderzenie krwi do mózgu. Największe badania neuromarketingowe, jakie kiedykolwiek przeprowadzono ; To musi być tutaj. Lokowanie produktu, American idol i wielomilionowy błąd Forda ; Wezmę to co ona. Neurony lustrzane w akcji ; Nie widzę wyraźnie. Informacja podprogowa ma się świetnie ; Wierzysz w magię? Rytuały, przesądy i powody, dla których kupujemy ; I Say a Little Prayer. Wiara, religia i marka ; Czemu cię wybrałem? Potęga markerów somatycznych ; Działnie na zmysły ; Odpowiedź brzmi Neuromarketing i przewidywanie przyszłości ; Zostań ze mną na noc. Seks w reklamie ; Wnioski. Nowy markowy świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy mikroekonomii / Ewa Moroz. - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2005. - 279 s. : wykr. ; 23 cm.
Bibliogr. Indeks.
1. Możliwości produkcyjne; 2. Rynek; 3. Rynek od strony popytu; 4. Rynek od strony podaży; 5. Równowaga rynkowa; 6. Elastyczność popytu; 7. Teoria racjonalnego zachowania konsumenta; 8. Zmiany stanu równowagi konsumenta; 9. Teoria podaży: optymalna wielkość produkcji/sprzedaży; 10. Teoria podaży: koszt przeciętny, cena, zysk; 11. Konkurencja doskonała; 12. Monopol; 13. Konurencja monopolistyczna; 14. Oligopol; 15. Praca; 16. Kapitał; 17. Ziemia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-330.101.542 (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Preismanagement" 2016.
Bibliografia przy rozdziałach.
R. I. PODSTAWY ZARZĄDZANIA CENAMI: 1. Zysk i cena ; 2. Definicja ceny ; 3. Cena i zarządzanie: Cena jako narzędzie marketingu ; Zrozumienie roli ceny ; Zarządzanie cenami jako proces ; 4. Źródła wiedzy na temat zarządzania cenami ; 5. Zarządzanie cenami i prawo ; 6. Aktualne kierunki w zarządzaniu cenami ; R. II. STRATEGIA CENY: 1. Cele ; 2. Zarządzanie cenami i wartość dla właścicieli ; 3. Wartość i cena ; 4. Pozycjonowanie ; 5. Sposób działania ; 6. Pozycje cenowe: Luksusowa pozycja cenowa ; Pozycja cenowa Premium ; Średnia pozycja cenowa ; Niska pozycja cenowa ; Ultraniska pozycja cenowa ; Dynamika pozycjonowania cenowego ; R. III. ANALIZA: EKONOMIA CENY: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza informacji ważnych dla ceny: Ustalanie cen metodą koszt plus ; Klienci ; Konkurencja ; 3. Krzywa popytu: Klasyfikacja i znaczenie krzywej popytu ; Krzywa popytu i elastyczność cenowa ; Inne formy krzywej popytu ; Dane empiryczne dotyczące elastyczności cenowej ; 4. Empiryczne wyznaczanie krzywc| popytu: Wywiady ; Obserwacje ; Podsumowanie narzędzi ; R. IV. ANALIZA: PSYCHOLOGIA CENY: 1. Wprowadzenie ; 2. Tradycyjna psychologia ceny: Cena a efekt prestiżu ; Paradoks Giffena ; Cena jako wyznacznik jakości ; Wyjątki ; 3. Behawioralne wyznaczanie ceny: Podstawy teoretyczne ; Efekty towarzyszące behawioralncmu wyznaczaniu cen ; Neuropricing ; R. V. DECYZJA: CENY JEDNOWYMIAROWE: 1. Wprowadzenie ; 2. Klasyfikacja jednowymiarowych metod ustalania cen ; 3. Jednoczynnikowc metody ustalania cen: Ustalanie cen metodą koszt plus ; Polityka cen zorientowana na konkurencję ; 4. Wieloczynnikowe metody ustalania cen: Rachunek marży brutto ; Systemy wspomagania decyzji ; Matematyczna optymalizacja cen ; Optymalizacja ceny w warunkach oligopolu ; Hipotezy reakcji w oligopolu ; R. VI. DECYZJA: CENY WIELOWYMIAROWE: 1. Wprowadzenie ; 2. Różnicowanie cen: Segmentacja rynku jako podstawa różnicowania cen ; Teoretyczne podstawy różnicowania cen ; Realizacja różnicowania cen ; 3. Decyzje cenowe obejmujące wiele produktów: Decyzje cenowe dla linii produktów ; Wiązanie cen ; R. VII. DECYZJA: CENY OPTYMALNE DYNAMICZNIE: 1. Czynniki warunkujące ceny optymalne dynamicznie: Dynamiczna funkcja celu ; Dynamiczna funkcja popytu ; Dynamiczna funkcja kosztów ; 2. Dynamiczna optymalizacja cen: Procedury pomocnicze w dynamicznym zarządzaniu cenami ; Ilościowo uzasadnione dynamiczne decyzje cenowe ; 3. Dynamiczne decyzje cenowe i marketing relacji ; R. VIII. ZARZĄDZANIE CENAMI I WARUNKI RAMOWE: 1. Cena i podatki: Skutki podatkowe po stronic odbiorców ; Skutki oddziaływania podatków po stronic oferenta ; Taktyczne rozważania o podatkach i cenach ; 2. Cena i inflacja ; 3. Międzynarodowe zarządzanie cenami: Problemy i praktyki ; Ceny a kurs walut ; Import równoległy ; Cena i intcrwcnc)c państwa ; Zagadnienia realizacji w otoczeniu międzynarodowym ; R. IX. REALIZACJA: 1. Wprowadzenie ; 2. Podział odpowiedzialności w zarządzaniu cenami: Definiowanie zadań ; Umiejscowienie kompetencji do decydowania o polityce cenowej ; Struktura organizacji i procesy organizacyjne związane z cenami ; Rola dyrektora generalnego ; 3. Rola sił sprzedaży: Cenowa decyzyjność sił sprzedażowych działających w terenie ; Systemy motywacyjne zorientowane na cenę ; 4. Komunikowanie cen: Komunikowanie cen na zewnątrz ; Wewnętrzna komunikacja cen ; 5. Kontroling cenowy: Zadania kontrolingu cenowego 9.5.2. Wymogi informatyczne ; Narzędzia kontrolingu cenowego ; R. X. ZARZĄDZANIE CENAMI NA RYNKU DÓBR KONSUMPCYJNYCH: 1. Wprowadzenie ; 2. Wertykalne zarządzanie cenami 10.2.1. Producent ustala cenę zbytu producenta i cenę detaliczną: Producent określa wyłącznie cenę zbytu producenta ; Producent i handel działają wspólnie na rzecz maksymalizacji zysku ; 3. Wielokanałowe zarządzanie cenami ; R. XI. ZARZĄDZANIE CENAMI NA RYNKU DÓBR INDUSTRIALNYCH: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza ; 3. Decyzja: Ustalanie ceny ukierunkowane na użyteczność ; Metody kalkulacyjne ; Aukcje ; 4. Realizacja: Negocjacje cenowe ; Umowy cenowe i klauzule zabezpieczenia ceny ; R. XII. ZARZĄDZANIE CENAMI W SEKTORZE USŁUG: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza: Informacje dotyczące przedsiębiorstwa ; Informacje dotyczące klientów ; Informacje dotyczące konkurencji ; 3. Decyzja: Procedury przybliżone ; Różnicowanie cen w sektorze usług ; Yield management ; 4. Realizacja: Realizacja zróżnicowanych cen ; Ceny stałe lub ceny zależne od konkretnej sytuacji ; Komunikowanie cen ; R. XIII. ZARZĄDZANIE CENAMI W HANDLU: 1. Wprowadzenie ; 2. Strategia: Pozycjonowanie cenowe ; Wizerunek cenowy ; 3. Analiza: Informacje dotyczące przedsiębiorstwa ; Informacje dotyczące klientów ; Informacje dotyczące konkurencji ; 4. Decyzja: Określanie przedziałów cenowych ; Decyzje cenowe dotyczące pojedynczych artykułów ; Decyzja cenowa i sprzężenie asortymentowe ; Decyzje przy promocjach cenowych ; Realizacja ; R. XIV. INNOWACJE W ZARZĄDZANIU CENAMI: 1. Innowacje cenowe: trochę historii ; 2. Zmiana krzywej popytu za sprawą zwiększonej przejrzystości ; 3. Innowacyjne modele cenowe: Jednorazowe opłaty stałe ; Model freemium ; Interaktywne modele cenowe ; Opłata za wykorzystanie ; Nowe miary cenowe ; Dwustronne systemy cenowe ; Ceny ujemne ; Zerowe koszty krańcowe i sharing cconomy ; Innowacyjne systemy płatności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108057 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-330.43 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Stanowi t. 2 wyd. pol. i obejmuje cz. X-XV wyd. oryg. T. 1 wyd. pol. pt.: Mikroekonomia.
Indeks.
Cz. X. MAKROEKONOMIA W SZEROKIM UJĘCIU : 22. Makroekonomia: ogólny zarys: 22.1. Istota makroekonomii, 22.2. Cykl gospodarczy (koniunkturalny), 22.3. Długookresowy wzrost gospodarczy, 22.4. Inflacja i deflacja, 22.5. Nierównowaga międzynarodowa ; 23. Śledząc stan gospodarki: 23.1. Rachunki narodowe, 23.2. Realny PKB: miara zagregowanej produkcji, 23.3. Indeksy cen i ogólny poziom cen ; 24. Bezrobocie i inflacja: 24.1. Stopa bezrobocia, 24.2. Naturalna stopa bezrobocia, 24.3. Inflacja i deflacja. Cz. XI. DŁUGOOKRESOWY WZROST GOSPODARCZY: 25. Długookresowy wzrost gospodarczy: 25.1. Porównanie gospodarek w czasie i przestrzeni, 25.2. Źródła długookresowego wzrostu gospodarczego, 25.3. Dlaczego stopy wzrostu gospodarczego się różnią, 25.4. Sukces, rozczarowanie i porażka, 25.5. Czy światowy wzrost gospodarczy jest trwały? ; 26. Oszczędności, wydatki inwestycyjne i system finansowy: 26.1. Dopasowywanie oszczędności i wydatków inwestycyjnych, 26.2. System finansowy, 26.3. Wahania finansowe. Cz. XII. FLUKTUACJE KRÓTKOOKRESOWE: 27. Dochody i wydatki: 27.1. Mnożnik - nieformalne wprowadzenie, 27.2. Wydatki konsumpcyjne, 27.3. Wydatki inwestycyjne, 27.4. Model dochodów i wydatków, Aneks: Wyprowadzenie matematyczne mnożnika ; 28. Zagregowany popyt i zagregowana podaż: 28.1. Zagregowany popyt, 28.2. Zagregowana podaż, 28.3. Model AD-AS, 28.4. Polityka makroekonomiczna. Cz. XIII. POLITYKA STABILIZACYJNA: 29. Polityka fiskalna: 29.1. Polityka fiskalna - podstawy, 29.2. Polityka fiskalna i mnożnik, 29.3. Saldo budżetu, 29.4. Długookresowe skutki polityki, Aneks: Podatki i mnożnik ; 30. Pieniądz, bankowość i System Rezerwy Federalnej: 30.1. Znaczenie pieniądza, 30.2. Pieniężna rola banków, 30.3. Kształtowanie się podaży pieniądza, 30.4. System Rezerwy Federalnej, 30.5. Amerykański system bankowy XXI w. w zarysie ; 31. Polityka pieniężna: 31.1. Popyt na pieniądz, 31.2. Pieniądz i stopy procentowe, 31.3. Polityka pieniężna i zagregowany popyt, 31.4. Pieniądz, produkt i ceny w długim okresie, Aneks: Pogodzenie dwóch modeli stopy procentowej ; 32. Inflacja, dezinflacja i deflacja: 32.1. Pieniądz i inflacja, 32.2. Umiarkowana inflacja i dezinflacja, 32.3. Inflacja i bezrobocie w długim okresie, 32.4. Deflacja. Cz. XIV. WYDARZENIA I IDEE: 33. Makroekonomia: zdarzenia i idee: 33.1. Makroekonomia klasyczna, 33.2. Wielki Kryzys i rewolucja keynesowska, 33.3. Wyzwania dla ekonomii keynesowskiej, 33.4. Racjonalne oczekiwania, realny cykl koniunkturalny i nowa klasyczna makroekonomia, 33.5. Współczesny konsens. Cz. XV. GOSPODARKA OTWARTA: 34. Makroekonomia gospodarki otwartej: 34.1. Przepływy kapitału i bilans płatniczy, 34.2. Rola kursu walutowego, 34.3. Polityka kursowa, 34.4. Kursy walutowe i polityka makroekonomiczna ; DODATEK MAKROEKONOMICZNY.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-330.101.541 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Indeks.
1. Podaż i popyt I: jak działają rynki?; 2. Podaż i popyt II: rynki a dobrobyt; 3. Ekonomia sektora publicznego; 4. Zachowanie przedsiębiorstwa na rynku; 5. Ekonomia rynków pracy; 6. Tematy dalszych studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-330.101.542 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Stanowi t. 1 wyd. pol. i obejmuje cz. I-IX wyd. oryg. T. 2 wyd. pol. pt.: Makroekonomia.
Indeks.
Cz. I. CZYM JEST EKONOMIA?: Wprowadzenie. Zwyczajne, codzienne sprawy ; 1. Podstawowe zasady: 1.1. Wybór indywidualny: istota ekonomii, 1.2. Interakcje: jak działają gospodarki, 1.3. Interakcje w obrębie całej gospodarki ; 2. Modele ekonomiczne: zamienność (trade-off) i handel: 2.1. Modele ekonomiczne: kilka istotnych przykładów, 2.2. Korzystamy z modeli, Aneks: Wykresy w ekonomii ; Cz. II. PODAŻ I POPYT: 3. Podaż i popyt: Podaż i popyt: model rynku konkurencyjnego, 3.1. Krzywa popytu, 3.2. Krzywa podaży, 3.3. Podaż, popyt i równowaga, 3.4. Zmiany w podaży i w popycie, Rynki konkurencyjne i inne ; 4. Nadwyżka konsumenta i producenta: 4.1. Nadwyżka konsumenta i krzywa popytu, 4.2. Nadwyżka producenta i krzywa podaży, 4.3. Nadwyżka konsumenta, nadwyżka producenta a korzyści z handlu, 4.4. Gospodarka rynkowa ; 5. Rynek kontratakuje: Dlaczego państwo reguluje poziom cen, 5.1. Ceny maksymalne, 5.2. Ceny minimalne, 5.3. Kontrola ilości ; 6. Elastyczność: 6.1. Definicja i mierzenie elastyczności, 6.2. Interpretacja cenowej elastyczności popytu, 6.3. Inne rodzaje elastyczności popytu, 6.4. Cenowa elastyczność podaży, Katalog rodzajów elastyczności. Cz. III. JEDNOSTKI I RYNKI: 7. Podatki: 7.1. Ekonomia podatków: pierwsze spojrzenie, 7.2. Koszty i korzyści z opodatkowania, 7.3. Podatki: sprawiedliwość a efektywność, 7.4. Zrozumiały system podatkowy ; 8. Handel międzynarodowy: 8.1. Przewaga komparatywna i handel międzynarodowy, 8.2. Podaż, popyt i handel międzynarodowy, 8.3. Skutki protekcjonizmu handlowego, 8.4. Ekonomia polityczna protekcjonizmu handlowego. Cz. IV. EKONOMIA I PODEJMOWANIE DECYZJI: 9. Podejmowanie decyzji: 9.1. Decyzje i koszt alternatywny, 9.2. Podejmowanie decyzji "ile": rola analizy krańcowej, 9.3. Koszt utopiony, 9.4. Koncepcja wartości bieżącej. Cz. V. KONSUMENT: 10. Racjonalny konsument: 10.1. Użyteczność: uzyskiwanie satysfakcji, 10.2. Ograniczenie budżetowe i optymalna konsumpcja, 10.3. Na co wydać krańcowego dolara?, 10.4. Od użyteczności do krzywej popytu ; 11. Preferencje i wybory konsumenta: 11.1. Rysowanie mapy krzywych obojętności, 11.2. Krzywe obojętności i wybór konsumenta, 11.3. Zastosowanie krzywych obojętności: dobra substytucyjne i komplementarne, 11.4. Ceny, dochód i popyt. Cz. VI. DECYZJE PRODUKCYJNE: 12. Krzywa podaży: czynniki produkcji i koszty: 12.1. Funkcja produkcji, 12.2. Podstawowe pojęcia: koszt krańcowy i koszt przeciętny, 12.3. Koszty krótkookresowe i długookresowe ; 13. Konkurencja doskonała i krzywa podaży: 13.1. Konkurencja doskonała, 13.2. Produkcja i zyski, 13.3. Krzywa podaży gałęzi. Cz. VII. STRUKTURA RYNKU: WYJŚCIE POZA KONKURENCJĘ DOSKONAŁĄ: 14. Monopol: Rodzaje struktur rynku, 14.1. Znaczenie monopolu, 14.2. Jak monopolista maksymalizuje zysk, 14.3. Monopol a polityka gospodarcza, 14.4. Dyskryminacja cenowa ; 15. Oligopol: 15.1. Rodzaje struktur rynku, 15.2. Zrozumieć oligopol, 15.3. Gry oligopolistów, 15.4. Oligopol w praktyce, Jak ważny jest oligopol? ; 16. Konkurencja monopolistyczna i zróżnicowanie produktów: Znaczenie konkurencji monopolistycznej, 16.1. Zróżnicowanie produktów, 16.2. Zrozumieć konkurencję monopolistyczną, 16.3. Konkurencja monopolistyczna a konkurencja doskonała, 16.4. Kontrowersje wokół zróżnicowania produktów. Cz. VIII. MIKROEKONOMIA I POLITYKA PAŃSTWA: 17. Efekty zewnętrzne: 17.1. Ekonomia zanieczyszczeń, 17.2. Polityka względem zanieczyszczeń, 17.3. Produkcja, konsumpcja i efekty zewnętrzne, 17.4. Sieciowe efekty zewnętrzne ; 18. Dobra publiczne i zasoby wspólne: 18.1. Dobra prywatne i inne, 18.2. Dobra publiczne, 18.3. Zasoby wspólne, 18.4. Dobra klubowe (sztucznie rzadkie) ; 19. Ekonomia państwa dobrobytu: 19.1. Ubóstwo, nierówność i polityka społeczna, 19.2. Stany Zjednoczone - państwo dobrobytu, 19.3. Ekonomia opieki zdrowotnej, 19.4. Debata nad państwem dobrobytu. Cz. IX. RYNKI CZYNNIKÓW PRODUKCJI I RYZYKO: 20. Rynki czynników produkcji i dystrybucja dochodu: 20.1. Czynniki produkcji w gospodarce, 20.2. Krańcowa produktywność i popyt na czynniki produkcji, 20.3. Czy teoria podziału dochodu według krańcowej produktywności naprawdę działa?, 20.4. Podaż pracy, Aneks: Analiza krzywej obojętności podaży pracy ; 21. Niepewność, ryzyko i informacja prywatna: 21.1. Ekonomia awersji do ryzyka, 21.2. Kupno, sprzedaż i redukcja ryzyka, 21.3. Prywatna informacja: to, czego nie wiesz, może ci zaszkodzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-330.101.542 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Indeks.
1. Rynek ; 2. Ograniczenie budżetowe ; 3. Preferencje ; 4. Użyteczność ; 5. Wybór ; 6. Popyt ; 7. Preferencje ujawnione ; 8. Równanie Słuckiego ; 9. Kupowanie i sprzedawanie ; 10. Wybór międzyokresowy ; 11. Rynki aktywów ; 12. Niepewność ; 13. Aktywa ryzykowne ; 14. Nadwyżka konsumenta ; 15. Popyt rynkowy ; 16. Równowaga ; 17. Przetargi (aukcje) ; 18. Technologia ; 19. Maksymalizacja zysku ; 20. Minimalizacja kosztów ; 21. Krzywe kosztów ; 22. Podaż firmy ; 23. Podaż gałęzi ; 24. Monopol ; 25. Zachowanie monopolistyczne ; 26. Rynki czynników ; 27. Oligopol ; 28. Teoria gier ; 29. Wymiana ; 30. Produkcja ; 31. Dobrobyt ; 32. Efekty zewnętrzne ; 33. Prawo i ekonommia ; 34. Technika informacyjna ; 35. Dobra publiczne ; 36. Niedoinformowanie (asymetria informacji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-330.101.542 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [263]-265.
1. Ogólna charakterystyka ekonomii ; 2. Metodologiczne aspekty nauk społecznych ; 3. Metody i narzędzia badań ekonomisty ; 4. Potrzeby a gospodarka ; 5. Systemy społeczno-gospodarcze ; 6. Rynek, popyt, podaż ; 7. Teoria wyboru konsumenta ; 8. Przedsiębiorstwo i koszty produkcji ; 9. Modele struktur rynkowych ; 10. Rynek czynników wytwórczych ; 11. Rachunek dochodu narodowego ; 12. Determinanty dochodu narodowego ; 13. Budżet państwa, deficyt i dług publiczny ; 14. Pieniądz, rynek pieniądza i system bankowy ; 15. Wahania cykliczne poziomu aktywności gospodarczej ; 16. Polityka fiskalna i pieniężna w gospodarce zamkniętej ; 17. Bezrobocie i inflacja ; 18. Rzut oka na gospodarkę Polski w latach 1990-2008.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing / Philip Kotler ; red. Bogna Pilarczyk, Henryk Mruk ; [przeł.] Robert Bartold [i in.]. - Wyd. 1 (dodruk). - Poznań : Rebis, cop. 2005. - 754 s. : fot., rys., tab., wykr. ; 26 cm.
Indeksy.
Cz. I. ZROZUMIEĆ ZARZĄDZANIE MAREKTINGOWE : 1. Koncepcja marketingu w XXI wieku ; 2. Adaptacja marketingu do nowej gospodarki ; 3. Budowanie zadowolenia klienta ; Cz. II. ANALIZA MOŻLIWOŚCI RYNKOWYCH : 4. Zdobywanie rynków poprzez zorientowane na rynek planowanie strategiczne ; 5. Gromadzenie informacji i mierzenie popytu ; 6. Analiza otoczenia marketingowego ; 7. Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywców ; 8. Analiza rynku przedsiębiorstw i zachowań klientów instytucjonalnych ; 9. Strategia konkurencji ; 10. Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych ; Cz. III. ROZWÓJ STRATEGII MAREKTINGOWYCH : 11. Pozycjonownie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu ; 12. Rozwój nowych ofert rynkowych ; 13. Projektowanie globalnych ofert rynkowych ; Cz. IV. KSZTAŁTOWANIE OFERTY RYNKOWEJ : 14. Strategia produktu i marki ; 15. Projektowanie usług i zarządzanie nimi ; 16. Tworzenie programów i strategii cenowych ; Cz. V. ZARZĄDZANIE PROGRAMAMI MARKETINGOWYMI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 241)
Bibliogr. przy rozdz.
I. ROZWÓJ MYŚLI EKONOMICZNO-MATEMATYCZNEJ (Joanna Trybuła): 1. Współczesne problemy i nurty w ekonomii; 2. Podział współczesnej myśli ekonomicznej; 3. Laureaci Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii; 4. Matematyczna formalizacja w badaniach ekonomicznych, II. GLOBALNA PODAŻ I GLOBALNY POPYT (Piotr Król): 1. Globalna podaż; 2. Globalny popyt, III. ZAGADNIENIE RÓWNOWAGI - MATEMATYCZNE MODELOWANIE RYNKU (Mieczysław Jan Król): 1. Równowaga rynkowa w ujęciu elementarnym; 2. Model typu Leontiewa (wpływ - wypływ); 3. Równowaga rynkowa w ujęciu Arrowa - Debreau - McKinze, IV. BEZROBOCIE (Agnieszka Ruszel): 1. Zasoby siły roboczej w Polsce w grudniu 2001 roku; 2. Podstawowe teorie bezrobocia; 3. Rozwarstwienie i pomiar bezrobocia; 4. Skutki bezrobocia; 5. Formy walki z bezrobociem; 6. Uwagi o polityce walki z bezrobociem, V. INFLACJA (Agnieszka Ruszel): 1. Rys historyczny wybranych zjawisk inflacyjnych; 2. Ilościowe mierniki inflacji; 3. Inflacja popytowa i kosztowa; 4. Walka z inflacją i jej skutkami; 5. Inflacja a bezrobocie, VI. WZROST GOSPODARCZY I POSTĘP NAUKOWO-TECHNICZNY (Mariusz Fudała, Piotr Ożóg): 1. Rys historyczny; 2. Czynniki zwiększania produkcji; 3. Model wzrostu produkcji potencjalnej; 4. Mierniki wzrostu gospodarczego; 5. Postęp techniczny a kapitałochłonność i wydajność pracy; 6. Polityka wobec postępu naukowo- technicznego; 7. Poziom życia a wzrost gospodarczy; 8. Poziom gospodarczy Polski w zglobalizowanym świecie, VII. EKONOMICZNO-MATEMATYCZNA ISTOTA PROCESU PRODUKCYJNEGO (Mieczysław Jan Król): 1. Funkcja produkcji w jednorodnych procesach wytwarzania; 2. Równanie Eulera i współczynnik elastyczności substytucji; 3. Elementy klasycznej teorii produkcji Cobba - Douglasa; 4. Uogólnione funkcje produkcji; 5. Optymalne decyzje produkcyjne; 6. Elastyczność substytucji a wielkość produkcji; 7. Podstawowe pojęcia w ekonomii produkcji; 8. Uwagi o statystycznym szacowaniu parametrów funkcji produkcji; 9. Integracja komputerowa produkcji, VIII. EKONOMETRYCZNA OCENA WYDAJNOŚCI PRACY (Piotr Król): 1. Uwagi dotyczące określenia wydajności pracy; 2. Wskaźniki indywidualnej i zespołowej wydajności pracy; 3. Ekonometryczne modelowanie wydajności pracy; 4. Funkcja produkcji Cobba - Douglasa a zespołowa wydajność pracy, IX. SYSTEM BANKOWY ORAZ REZERWY FINANSOWE (Jacek Magoń, Dariusz Półćwiartek): 1. Bank i podstawa prawna jego funkcjonowania; 2. System bankowy; 3. Zadania banku centralnego i innych banków systemu; 4. Krótka historia polskiej bankowości; 5. NBP - centralny bank III Rzeczypospolitej Polskiej; 6. Kapitał zagraniczny w polskim sektorze bankowym; 7. Konsolidacja banków komercyjnych w Polsce; 8. Banki w systemie pieniężnym państwa; 9. Przyszłość polskiego systemu bankowego, X. RACHUNEK PROCENTOWY W EKONOMII (Piotr Król): 1. Akumulacja prosta; 2. Rachunek procentowy "od sta" i "w stu"; 3. Akumulacja złożona; 4. Akumulacja ciągła; 5. Tempo zmiany wartości dochodu narodowego; 6. Wpływ wielkości zatrudnienia oraz wydajności pracy na tempo wzrostu dochodu narodowego; 7. Procentowy wskaźnik dobrobytu; 8. Mierzenie bezrobocia; 9. Wkłady okresowe, dyskontowanie i umarzanie pożyczek długoterminowych; 10. Wybrane metody mierzenia efektywności ekonomicznej inwestycji, XI. FINANSE MIĘDZYNARODOWE (Barbara Betlej): 1. Kursy i systemy walutowe; 2. Systemy kursowe sprzężone z polityką walutową; 3. Rynek walutowy; 4. System walutowy krajów Unii Europejskiej; 5. Ewolucja waluty polskiej po 1989 roku; 6. Bilans płatniczy; 7. Międzynarodowe przepływy kapitału; 8. Międzynarodowe instytucje finansowe, XII. HANDEL MIĘDZYNARODOWY (Monika Grędziak): 1. Handel międzynarodowy w ujęciu historycznym; 2. Podstawy funkcjonowania handlu międzynarodowego; 3. Korzyści z handlu międzynarodowego w świetle współczesnych teorii ekonomicznych; 4. Struktura handlu światowego; 5. Ocena sytuacji w handlu zagranicznym Polski, XIII. POLITYKA HANDLOWA (Monika Grędziak): 1. Argumenty dla protekcyjnej polityki wobec handlu zagranicznego; 2. Podatek od importu - cło; 3. Charakterystyka środków pozataryfowych; 4. Licencjonowanie importu i eksportu - kontyngenty; 5. Organizacje liberalizacji handlu międzynarodowego; 6. Procesy globalizacyjne, XIV. POLITYKA STABILIZACJI GOSPODARCZEJ (Konrad Krzyżak, Piotr Pękalski): 1. Interwencjonizm państwowy; 2. Neoliberalizm gospodarczy; 3. Ekonomiczne funkcje państwa; 4. Współczesne poglądy ekonomiczne na politykę stabilizacji państwa; 5. Stabilizacja i metody zdławienia inflacji w Polsce, XV. PROBLEMY EKONOMII DOBROBYTU (Piotr Duda): 1. Państwo dobrobytu; 2. Dobrobyt w historii gospodarczej świata; 3. Nobliści wśród teoretyków ekonomii dobrobytu; 4. Perspektywy rozwoju ekonomii dobrobytu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
Indeks.
I. Produkcja globalna, bezrobocie i inflacja : 1) Produkcja globalna ; 2) Bezrobocie i inflacja ; 3) Popyt globalny ; 4) Krzywe zagregowanego popytu i zagregowanej podaży ; 5) Zmiany koniunktury w gospodarce II. Polityka fiskalna i deficyt budżetowy : 6) Polityka fiskalna ; 7) Deficyt budżetowy i dług publiczny ; 8) Co zrobić z deficytem budżetowym III. Polityka pieniężna : 9) Pieniądz i gospodarka ; 10) Rezerwa federalna i system bankowy ; 11) Polityka pieniężna ; 12) Kontrowersje wokół polityki stabilizacyjnej ; 13) Dlaczego Rezerwa Federalna podwyższyła stopy procentowe pod koniec 1994 roku? IV. Wzrost gospodarczy : 14) Podstawy wzrostu gospodarczego ; 15) Jaka powinna być polityka Stanów Zjednoczonych wobec technologii V. Ekonomia międzynarodowa : 16) Handel międzynarodowy ; 17) Finanse międzynarodowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-330.101.541 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy ekonomii / redakcja naukowa Roman Milewski, Eugeniusz Kwiatkowski ; autorzy Paweł Alberciak [i inni]. - Wydanie 3 zmienione. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. - XII, [2], 553, [1] strona : wykresy ; 24 cm.
Indeks.
I. WPROWADZENIE DO EKONOMII : 1. Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii ; 2. Rynek, popyt, podaż ; II. PODSTAWY MIKROEKONOMII : 1. Podstawy teorii wyboru konsumenta ; 2. Produkcja i koszty w przedsiębiorstwie ; 3. Równowaga przedsiębiorstwa ; 4. Podstawy teorii podziału i rynki czynników produkcji ; 5. Niedoskonałość rynku i rola państwa w gospodarce ; III. PODSTAWY MAKROEKONOMII : 1. Główne kategorie i pojęcia makroekonomii. Produkt i dochód narodowy ; 2. Determinanty dochodu narodowego. Analiza krótkookresowa ; 3. Wzrost gospodarczy ; 4. Budżet państwa. Polityka fiskalna ; 5. Pieniądz. Polityka monetarna ; 6. Cykl koniunkturalny ; 7. Bezrobocie ; 8. Inflacja ; 9. Handel międzynarodowy. Elementy polityki handlowej ; 10. Międzynarodowe finanse ; 11. Model IS-LM. Podsumowanie polityki ekonomicznej ; 12. Globalizacja procesów gospodarczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej