Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Autor
Gallas Maciej
(1)
Meinel Friederike
(1)
Suszycki Leszek
(1)
Traczyk Michał
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Muzyka austriacka
(1)
Temat
Pieśń i piosenka
(2)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Belcanto
(1)
Gitara
(1)
Muzyka austriacka
(1)
Muzyka niemiecka
(1)
Schubert, Franz (1797-1828)
(1)
Technika kompozytorska
(1)
Wagner, Richard (1813-1883)
(1)
Temat: dzieło
Schöne Müllerin
(1)
Wesendonck-Lieder
(1)
Temat: czas
1801-1900
(3)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Piosenka
(1)
Piosenka polska
(1)
Poezja
(1)
Poezja polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-222. Indeks.
Poezja śpiewana - problemy genologiczne i terminologiczne ; Poeci wobec piosenki ; Kompozytorzy wobec poezji ; Poeci pokoleń popkultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103910 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronie 49.
"Oddajemy w ręce słuchacza utwór wokalno instrumentalny zrealizowany w niecodziennej konfiguracji wykonawczej: śpiew przy akompaniamencie gitary. Nasza propozycja jest więc pod względem koncepcji doboru instrumentu unikatowa. Wpisuje się tym samym w nurt poszukiwań nowego brzmienia dla kompozycji o bogatej i ugruntowanej tradycji wykonawczej. Opracowanie monograficzne zawiera podstawowe informacje dotyczące sylwetek twórców poezji i muzyki oraz okoliczności powstania kompozycji. Autorskie tłumaczenie tekstu niemieckiego ma za zadanie możliwie wierne oddanie znaczenia niemieckiej poezji. Przedstawiamy również opis zastosowanej transkrypcji gitarowej". M.G. i L.S. [Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [361]-366.
Publikacja została sfinansowana ze środków na utrzymanie potencjału badawczego Wydziału Edukacji Muzycznej Akademii Sztuki w Szczecinie
Tekst i spis treści także w języku niemieckim.
Streszczenie w języku angielskim i niemieckim.
1. CYKL RYSZARDA WAGNERA "WESENDONCK-LIEDER" (1857/1858): 1.1. Ryszard Wagner - geniusz czy egocentryk?, 1.2. Geneza pieśni do słów Wesendonck, 1.3. Tło historyczne, 1.4. Pokrewieństwo pieśni Wesendonck-Lieder i opery Wagnera "Tristan i Isolda", 1.5. Wersje oraz znaczące interpretacje ; 2. INTERPRETACJA I ANALIZA MUZYCZNA PIEŚNI DO SŁÓW WESENDONCK: 2.1. Der Engel - (Anioł) - "Od kobiecego powabu i wartości", 2.2. Stehe still! - (Zatrzymaj się!) - "Natura nigdzie nie jest święta", 2.3. Im Treibhaus - (W oranżerii) - "Cicha prośba Tristana", 2.4. Schmerzen - (Cierpienie) - "Wytęsknione spełnienie!", 2.5. Träume - (Marzenia) - "O zapadnij nocy miłości!" ; 3. ŚPIEW BELCANTO JAKO FUNDAMENT MOŻLIWOŚCI WYRAZOWYCH W PIEŚNIACH DO WIERSZY WESENDONCK: 3.1. Tradycje belcanto, 3.2. Italianità i trudności języka niemieckiego, 3.3. Belcanto jako element wokalno-techniczny i estetyczny, 3.4. Symbioza włoskiej śpiewności i dramatycznej deklamacji ; 4. OSADZENIE SŁOWA W DŹWIĘKU - ZASTOSOWANIE GŁOSOWE: 4.1. Zastosowanie procesów dynamicznych, 4.2. Prowadzenie oddechu i frazowanie, 4.3. Przejścia od pobudzenia do rozluźnienia, 4.4. Modulacja barwy głosu bazą wyrazu wokalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3233 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej